Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.11.15 0 0 20840

Fölösleges volt! A könyv német kiadásában a fénykép kisebb és egy oldalon van!

 

Erre mondják, hogy "szacs íz zsízny". (Ha én ezt tudtam volna...)

 

Másképp viszont nem derült volna ki.

 

Én "igazibúl" a Balázs Józsi féle kapcsolódás okán lelkesedtem be a képtől, de azért mégicsak az a jobb, ha van egy "nem megcsibészkedett" változat is. (Remélem mielőbb látjuk!)

 

Mondjuk szerintem európai viszonylatban is megemlítendô lett volna a 301-es és a 651-es is.

 

"Igaz, igaz! mintha csak magam mondtam vóna!" (Ványadt Ványadtovics után szabadon...) De örüljünk, hogy  legalább  ebben az egyben, legalább az egyes számú "Magyar-Hungarikum" benne van.

Előzmény: rezgaras (20838)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.15 0 0 20839

Sajnos az összes sajtótermék-kategória elbulvárosodik. Ez van :-/

 

Sajnos valóban. De nézzük a dolog jó oldalát. Nem igazán szakkönyvek, de nem is csak szakembereknek készülnek. Speciel ennek a könyvnek az elején van egy kis enciklopédikus gőzmozdonytan is (ami pont az olyan félművelteknek emészthető mint én). De azért ezek a könyvek közvetítenek egyfajta igényességet is, amelytől akkor, amikor pl. a szóban forgó is megjelent (87) Kis Hazánk még igencsak távol állt. S azért az mégiscsak jó, hogy legalább egy gép erejéig minket is megmutatnak benne a világnak. 

 

JUT IS ESZEMBE, avagy FELHÍVÁS!!!

 

Tud-e valaki abban segíteni, hogy hol lehet külföldi egyetemi gőzmozdony-tankönyvek nyomára bukkanni?

 

Ilyesfajta linkekre gondolok mint az alábbi:

 

http://www.amazon.com/s/ref=br_ss_hs/104-0580887-8357503?platform=gurupa&url=index%3Dblended&keywords=steam+engine+locomotive+textbook&Go.x=7&Go.y=11

 

 

Előzmény: BlackStar (20836)
rezgaras Creative Commons License 2006.11.15 0 0 20838
Füttyvadász írta:

> A turpisság tehát az "összevarrás"

Fölösleges volt! A könyv német kiadásában a fénykép kisebb és egy oldalon van! :-))) (ha lesz idôm, beszkennelem)

> neki is szerepe volt abban, hogy a könyvben kis hazánk és büszkeségünk, a 424-es is szerepel.

Ez örömmel tölt el. Bár megérdemeltünk volna talán még más mozdonyhoz is lehetôséget. Mondjuk szerintem európai viszonylatban is megemlítendô lett volna a 301-es és a 651-es is. A könyv alapvetôen olyan mozdonyokkal foglalkozik, amelyek gyorsvonatokat vontattak, tehát a 601-es már nem igazán tartozna bele...

Már sokan megköpködték ezt a könyvet, de szerintem minden hibája mellett messze sokkal jobb, átfogóbb és alaposabb, mint az általam látott _összes_ nyugat európai (angol, német, francia) hasonló témájú könyv.

A Kandó mozdony képe miatt írtam is a kiadónak, de válaszra sem méltatott.
Előzmény: Törölt nick (20835)
HOmeTrain Creative Commons License 2006.11.15 0 0 20837
mer a gaz kapitalista kizsákmányolók kilopják belőle szakot...
Előzmény: BlackStar (20836)
BlackStar Creative Commons License 2006.11.15 0 0 20836

Egyik pajtinál láttam valami hasonló könyvet egyszer. Kb. "Mozdonyok - a nagy könyv" vagy valami hasonló kevéssé fellengzős névre hallgatott, és amikor megláttam, azonnal vérszemet kapva elkezdtem bőszen olvasni. Hát. Lehet, hogy egy átlag jenkinek/nyugateurópainak ez jó, de szerintem nagyon felületes volt (ráadásul tele durva fordítási hibákkal).

Azóta láttam még egy pár hasonló nagy könyvet, de kénytelen voltam tudomásul venni, hogy ezek a szép színes fotóalbumok közé tartoznak, nem pedig a szakkönyvek közé :-/

(Sajnos az összes sajtótermék-kategória elbulvárosodik. Ez van :-/ )

Előzmény: Törölt nick (20835)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.14 0 0 20835

Nos akkor jöjjön az igazság pillanata:

 

A kép 1. sz. különlegessége az, hogy az első képen látható könyvből való.

 

A turpisság a másodikból derül ki, amelyen látható, hogy a képet eredetileg két oldalra nyomtatták, vagyis, hogy hogyan lehet valójában beszkennelni. A turpisság tehát az "összevarrás", ami csak azon az áron volt lehetséges, hogy a szélterelő egy kissé "csáré" benyomást kelt. AH tehát jó helyen "tapogatódzott", de ha a hengert jobban megnézitek, azon is látható egy kis csibészkedés. A füstöt összevarrni gyerekjáték volt, a talajt már kevésbé. Végül is úgy tűnik, hogy egy különleges és máshonnan aligha hozzáférhető képet sikerült viszonylag elfogadhatóan helyreállítani. (Használjátok egészséggel!) De nézzük, mi az, ami még izgalmasabb?

 

A kép 2. sz. különlegessége kapcsán vissza kell nyúlni a nyárra. Talán még emlékeztek, hogy Gőzfannal többször emlegettük, hogy Balázs Józsinál jártunk Bátaszéken, akitől sok képet kaptunk. Ezek egyike a harmadik.

 

A nagy pillanat az volt, amikor egyszer (tegnap) újra felütvén ott, leesett a "bélás", hogy mit is látható ebben a könyvben!!!

 

A harmadik kép 1978.07.18.-án Bonyhád-Hidason készült, egy bizonyos Martin Voche, egy angliai vasútbarát klub tagjának felvétele, rajta (akárcsak a könyvben lévő képen) Balázs József és Sárközi József látható. A Balázs Józsitól kapott 3. kép szerzője és a helyszín ugyanaz.

 

A sztoriról jól kikérdeztem Józsit. Lényeg, hogy neki is szerepe volt abban, hogy a könyvben kis hazánk és büszkeségünk, a 424-es is szerepel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (20823)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.14 0 0 20834
Költözködik a sűrítő?
Előzmény: Törölt nick (20823)
hkv Creative Commons License 2006.11.14 0 0 20833
csak nem külföldi kocsik elé tetted a 424-est?
Előzmény: Törölt nick (20823)
A.Balu Creative Commons License 2006.11.14 0 0 20832
Figyelem!

Különvonatozás a Kisterenye – Kál-Kápolna vasútvonalon!

 

Emléktúra a 84-es számú (Kisterenye - Kál-Kápolna) vasútvonalon 2006. december 09. , a bezárásra ítélt, múltidéző hangulatú mellékvonal különvonattal történő beutazása mellett lehetőség nyílik a kisterenyei körfűtőház csoportos meglátogatására is, szakmai vezetővel.  A túra kijelölt vasútvonala a Mátra szívében halad végig, gyönyörű tájakon.

 

A Túrával kapcsolatos további részleteket és a jelentkezés módját megtaláljátok a túra internetes honlapján: http://kulonvonat.uw.hu és a Kisterenyei Körfűtőházért Egyesület honlapján: http://kisterenye-futohaz.fw.hu

 

A túrával kapcsolatos észrevételeket, javaslatokat a következő címre várjuk:

 

E-mail: kulonvonatozas@freemail.hu

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.11.14 0 0 20831

Ez Celldömölk ha nem tévedek.......

 

 

Előzmény: Törölt nick (20823)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.14 0 0 20830

Esetleg a két darab csillag az elején?

 

Nem minden mozdonyon szerepelt a csillag abban az időben sem...

Előzmény: toth_bela (20828)
hkv Creative Commons License 2006.11.14 0 0 20829
A szárnyaskerekes csilag alul van mikor fölül szokott lenni talán ez a kakuktojás?
Előzmény: Törölt nick (20823)
toth_bela Creative Commons License 2006.11.14 0 0 20828
Esetleg a két darab csillag az elején?
Előzmény: Törölt nick (20823)
manta66 Creative Commons License 2006.11.14 0 0 20827
Hála Istennek! Kezdtél hiányozni :-)
Előzmény: hkv (20825)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.14 0 0 20826

Az ellen mit etttek

 

Nem tudom, mit írt az orvos. Tettek.:-)

A gőzfékek nem önműködő fékek voltak és csak a mozdonyon, csak addig volt gőz a fékhengerben és a csövezésben, amíg fékeztek. Viszont a csőben maradó kondenzátumot ki kellett gyakran terelgetni.

 

Előzmény: rezgaras (20821)
hkv Creative Commons License 2006.11.14 0 0 20825

nem tüntem el, csak nem volt jó a netem 2 napig!

Előzmény: manta66 (20822)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.14 0 0 20824
Turpisságot nem veszek észre, de a gép balesetes lehet, mert a mellgerenda és a füstterelő durván meg van hajolva.
Előzmény: Törölt nick (20823)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.14 0 0 20823

 

Aki esetleg lemaradt a '83-as kiadású "Magyar gőzmozdonyok" c. hanglemezről...

 

... hozzám is fordulhat. (Csak annyi a feltételem, hogy a Szerző tudjon róla, ha valakinek átadtam a lemez anyagát.)

 

Más:

 

Az alábbi képen van egy kis turpiság. Vajon ki, mit vesz észre?

(Ha valaki ismeri a megfejtést, még ne árulja el! Majd mindent "bevallok".)

 

 

Előzmény: Törölt nick (20804)
manta66 Creative Commons License 2006.11.14 0 0 20822
Ha egyszer megbeszélsz valakivel valamit, akkor miért tünsz el nyomtalanul????
Előzmény: hkv (20812)
rezgaras Creative Commons License 2006.11.14 0 0 20821
Vendégsín írta:

> ugyancsak gőzfék volt,

Az ellen mit etttek, hogy a gôzfék hideg téli éjszakán be ne fagyjon. Hiszen a csövek és a vezetékek gôzzel voltak tele, az lecsapódott majd megfagyott... Vagy ilyen jármûvet csak fûtött tárolóban lehetett éjszakáztatni?

Talán még üzemben is elôfordulhat ez, ha a hideg levegôben megy a gép és hosszabb ideig nem fékez... (?)
Előzmény: Vendégsín (20820)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.13 0 0 20820
És a Truman-ok nem önműködő fékje ugyancsak gőzfék volt, ezt 1950-51 körül gyomlálták ki.
Előzmény: 7578 (20817)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.13 0 0 20819
a MÁV kb meddig üzemeltetett Hardy-féle légűrféket

A Déli Vasút átvétele után a vonatok fékezésénél kb. 5-10 év alatt szűnt meg az önműködő légűrfék használata.
A Déli Vasúttól átvett gőzmozdonyok közül még az 1950-es évek első felében is üzemelt néhány olyan, aminek saját nem önműködő fékje még légűrfék volt.
A Brit Vasutakra átjáró teherkocsikon pedig asszem, 1980-tól nem volt kötelező a légűrfék, a mi kompolható teherkocsijainkról ezt követően, kb. 5 év alatt tűnt el.
Előzmény: 7578 (20817)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.11.13 0 0 20818
Sajnos nem tudom, de annyi biztos, hogy 1948.09.18-án a Déli pu.-rol az Endresz György térre leesett Truman mozdonyvezetője előbb gőzfékkel, majd ellengőzzel is fékezett, de nem bírta megfogni az 1377 tonnás tehervonatot. Viszont ezek szerint akkor még használtak gőzféket.
Előzmény: 7578 (20817)
7578 Creative Commons License 2006.11.13 0 0 20817

Sziasztok Urak!

 

Egy kérdésem lenne mindenkihez...

 

Arra keresek választ, hogy a MÁV kb meddig üzemeltetett Hardy-féle légűrféket, illetve gőzféket... vagyis mikortól mondhatjuk azt, hogy tisztán légnyomásos fékkel dolgoznak a mozdonyok...

 

A válaszokat előre is köszi...

manta66 Creative Commons License 2006.11.13 0 0 20816
Sziasztok
Eladó a 424-013 mozdonytábla
E-mailcímem publikus
Én-1 Creative Commons License 2006.11.13 0 0 20815
Köszönjük szépen. Igazán kincsre bukkantál.
Előzmény: rezgaras (20810)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.13 0 0 20814

Minden gőzmozdony típusnak volt beceneve, vagy nem?

Pl. a 375-ösnek volt? Van ilyen magyar gyűjtés?

seTTebello Creative Commons License 2006.11.13 0 0 20813
Jó az utolsó kép, 520 - assal vittek 3 kocsit, az egyik egy Bz.
Előzmény: rezgaras (20810)
hkv Creative Commons License 2006.11.13 0 0 20812
Más képekkel jelenleg nem rendelkezem csak amiket mutattam4
Előzmény: rezgaras (20809)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.13 0 0 20811

Nem titkolt tervem egy modell lenne. tehát tábla, feliratok, színek érdekelnének

 

Sajnos nehéz helyzetben leszel. A II. vh. után 11 db volt található Magyarországon, ebből 7-et 1950-ben vissza kellett adni a cseheknek, tehát maradt négy, és ezeket pedig 54, 56, 58, 60-ban selejtezték. Tehát ha van is nagyon kevés olyan kép lehet gyüjtői kézben ami publikus, azáltal, hogy nem igen volt abban az időben fényképezési lehetőség. Evvel nem azt mondom, hogy nincs, csak hát kevés az esély

 

Evvel szemben a cseheknél a 413-as sorozatként ismertek, és náluk jóval több volt, mint nálunk, (egy pár darab kivételével mind onnan származott), sőt tovább is voltak üzemben mint nálunk, nagyobb esélyed van akár valamilyen WEB lapról fényképet szerezned róla. A magyar fotok esetében pedig ha van is, akkor az általad kért kivánságok (pályaszám tábla, feliratok, stb..) biztos, hogy nem igen fog látszani, mert a képek stikában készülhettek, azaz távoli képek

Előzmény: 007Gergő (20808)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!