Hát még kelenföldi 20 ezres parkolóban mennyit kellene menni az állomásig, jajaj!
Áruházak nem támogatják? Hát ki az isten kérte őket, hogy támogassák? Fővárosi közlekedésfejlesztésről van szó.
De átlátok én rajtad:) Tulképp olyan mélyen be akarsz jönni a városba kocsival, hogy már ne is kelljen továbbmenned metróval. Ezért kell neked mindenképpen Kelenföld. Értem.
1. Fölösleges kétszer ugyanazt megépíteni néhány kilométer távolsággal, egyszer kell a városhatáron. Az áruházak esetén meg még véletlenül se fognak tiltakozni, hogy ha gyorsvasút áll meg mellettük és az ő parkolójuk a P+R parkoló, ez ugyanis +vásárlókat jelent nekik is!
2. Egyszerű fedett járdákat kell kialakítani a parkolókban.
3. Őrizni kell.
4. Egyéb funkció nélkül P+R parkolót építeni tiszta pénzkidobás, ezért nem is épül ilyen Budapesten.
Ami biztos: 2007-ben M7 Zamárdi-Szárszó, Kanizsa-Sormás, M3 Görbeháza-Nyíregyháza, M8, Dunaújváros 2008-ban M7 Balatonszentgyörgy-Kanizsa, Mura híd, M0 kelet, M0 Megyeri-híd, M6 Érd-M0 2009-ben (talán) , 2010-ben M31, M6-M60 Dunaújváros-Pécs, M0 déli bővítése, M4 Üllő-Albertirsa 2011-ben M43 Szeged-Makó, M85 Győr-Csorna, M3 Nyíregyháza-Vásárosnamény 2012-ben 2012: M300 Vásárosnamény-Záhony
Nekem még hiányzik az M8 Rábafüzes-Körmend (bár szerintem ez egy teljesen felesleges projekt, nyithatunk róla egy jó kis vitát), M25, M9 több szakasz, M15 bővítése, M2 bővítése, M10
1. Az áruházak vásárlóközönségének nagyon kis része használná a tömegközlekedést. Ezek az áruházak a gépkocsis bevásárlásra vannak kitalálva, így az áruházak ezt anyagilag biztosan nem támogatnák. 2. Ha itt parkolsz, rengeteget kellene gyalogolnod, mivel óriásiak a parkolók, és onnan még menni kellene az állomáshoz. Néha esőben, néha hóban, néha meg hőségben, mert fa sajnos nem nagyon nő az aszfalt alatt (egyébként szerintem ez az egyik legbagyobb gond ezekkel az áruházakkal, rá kellene kényszeríteni őket a gyeprácsra és az aktív fásításra). 3. Nekem egy öreg kadettem van, de már kétszer feltörték őrizetlen parkolóban. Így is, de ha egy komolyabb kocsim lenne akkor kizárólag az őrzött parkolókat keresném. A parklóházakban árnyék van, nem fagy, és a több szint miatt kevesebb a gyaloglási kényszer (legjobb példa szerintem az Aréna parkolóháza, 200 Ft-ért egész nap parkolhatsz, árnyékban őrzötten: http://www.arenaparkolo.hu/arenaparkoloar.html
Szóval ez csak elsőre tűnik praktikusnak. Én biztosan nem választanám parkolásra ezeket a helyeket, és szerintem az autósok döntő többsége is így van vele...
M6-M60 Dunaújváros-Pécs szavakban nagyon rajta vannak, elvileg még tartható a 2010, de a tavaszt már nem mondanám biztosra. A Dunaújváros-Szekszárdra írtak már olyat is, hogy akár 2009 végére is megépíthető.
M0 déli bővítése is meglesz 2010-re, ami a szintén a hivatalos adat, de ha így folytatják, egyre nehezebben lesz tartható.
M85 Győr-Csorna 2010-re szerintem kizárt, csak Enese elkerülőt írnak az általam hivatkozott anyagban 2011-re, esetleg a Csorna elkerülőből kész lesz a Szombathely felé menő ág is ugyanerre az időre, nem fogják elsietni...
De, komolyan gondolom. Praktikus összekötni a városhatáron települő áruházak parkoló iránti ígényét a városhatárig kimenő gyorsvasutak P+R parkolóival.
Nagyon is értem... A megoldás mégsem hiszem hogy az agglomerációs zöldterületek beépítésének az elősegítése a metró meghosszabbításával!!! Így is éppen elég parkoló és bevásárlóközpont épült a budaörsi folyosón. Törekedni kellene arra hogy a meglévő területekkel gazdálkodjunk megfelelően. A elhanyagolt kelenföldi pályaudvar környékén 5000 parkolót legalább létre kellene hozni. Többet lehet hogy nem lehet, mert maga a parkoló is dugót okozna. Én azt mondom hogy ha nem megy a nagy parkolóház, akkor az autópályát kell meghosszabbítani, úgy hogy több lehetőség legyen megközelíteni a belvárost és a metróállomásokat. A legjobb lenne ha a kelenföldi pályaudvar felett egy nagy ívvel átdobnánk a pálya forgalmát az egérútra, amit természetesen gyorsforgalmasítani kellene. Az Andor utcáról, Csepelről, a Soroksári útról számos úton elérhető a belváros kocsival is, és több átszállási lehetőség is van a két hévre. Ezeken a helyeken is lehetne 5000-es parkolókat építeni.
Szóval a mondanivalóm lényege, hogy meg kellene próbálkozni a város jelenlegi területeivel foglalkozni és a további terjeszkedést megakadályozni. Ez azért is fontos, mert a saját kedves zöldterületeinket tesszük tökre, és hagyjuk a városban meglévő lepusztult területek további erúzióját.
Nem érted. A dekoncentráltság valóban ártalmas, ha például a munkavégzést, vagy egy hozzászólás pontos megértését gátolja, de kifejezetten hasznos, ha nem egy metróállomás mellett építünk egy giga-parkolóházat, hanem három metróállomás mellett három darab harmadakkorát. A Kelenföldi pályaudvaron nagyon megnyomva a ceruzát lehet csinálni 900 parkolót, és kellene 20.000 (hogy annak látszatja is legyen)
"...Én a magam részéről egyébként annak örülnék ha a virágpiac környéke magmaradna zöldterületnek...."
Én is örülnék sok mindennek,de a terület sorsa a 60-as években eldőlt, amikor ide került az autópálya nyomvonala. Most lehet választani, hogy hogyan épüljön be: P+R-rel, vagy anélkül, de csontig.
Ezek megint nagyon jó hírek! Az a probléma hogy annyi a program és a dátum hogy nem lehet átlátni, még a NIF honlapján is sok sok hülyeség van. Mit szólnál hozzá Roadrunner ha készítenénk egy táblát a honlapodon. Szívesen segítek benne!
Szerintem a dekoncentráltság kifejezetten hátrány. A magam példáján azt tudom mondani hogy én azt a parkolót keresem amelyik a hév mellett van, mert így gyors az átszállás. Ha sokat kell gyalogolnom akkor nagyon meggondolom a dolgot, pláne ha nagyon meleg van, esik vagy fagy. Az M7-M1-en bejövő forgalom a napi munkába megy és siet. A számukra egy olyan parkolót kell építeni, ami mondjuk napi 200-300 Ftért egyrészt biztosít egy őrzött parkolóhelyet, gyors átszállást, gyors bevásárlást, vendéglátóhelyeket, és sportolási lehtőségeket (természetesen az utóbbiak nincsenek benne a 2-300 ftban). Erre a kelenföld pu. környéke nagyon alkalmas, ahol rengeteg! hely van, főleg a vasút felett. Ez a hely nagyon gyors és kényelmes átszállást biztosít. Szerintem ez a kiinduéási pont, és csak innen jön a közlekedéstervezés.
Én a magam részéről egyébként annak örülnék ha a virágpiac környéke magmaradna zöldterületnek.
Szerintem jövőre a ceglédi elkerülő hiányzó négysávosításait is elkezdik. Már idén is kezdhették volna, de sok a bürokrácia és a totojázás mindkét oldalról, így ennek az évnek már lőttek munkakezdés szempontjából.
Ha jól tudom 2009-ig viszont mindenképp el kell kezdeni a KMOP programjait (tehát M4 Üllő - Albetirsát is), mert utána már nem jár pénz felzárkóztatás jogcímen.
Semmi értelme kelenföldön építeni a parkolót. Ide nem fér be a szükséges parkolószám. A 4-es metrónak, ha valahol, akkor Kelenföldtől kifelé van értelme, kettős is:
1. A meghosszabbítás mellett dekoncentráltan biztosítható a szükséges P+R parkolókapacitás,
2. A meghosszabbítás eleve kevesebb elinduló autót eredményez ebből a térségből.
Az jó hír, hogy a kisújszállási elkerülőt elkezdik, de hogy áll a ceglédi elkerülő? Két szakasz még hátravan a négysávosításból, és az utóbbi időben nem is halottam arról hogy terveznék a folytatását, pedig korábban arról volt szó hogy 2006-ig az egész elkészül...
Amúgy éppen nem a hazafelá tartók számára kell épateni a parkolóházat, hanem a munkába igyekvők számára, elsősorban a reggeli forgalomra. Szóval bocs Urál, de amit írtál abban nem nagyon van logika...
Gondolom ezt te sem gondolod komolyan... Van némi különbség egy parkolóház szolgáltatása és a Tesco parkolója közt, nem is beszélve egy parkolóház és a metró meghosszabbításának az áráról. Az meg már csak plusz hogy egy parkolóház építésére tolonganak a befektetők, metróra meg úgy kell kisírni a lóvét.
Szolnok után csak a kisújszállási elkerülőbe fognak bele jövőre és nemrég adtak át 5-6 km négysávosított utat Törökszentmiklós után. Érdekes, hogy Püspökladány után is szinte végig felújítják nemsokára a 4-es utat, ami tranzit szempontból már nem annyira érdekes, mint a 42-es néven futó ág. http://www.nfu.gov.hu/./index.nfh?r=&v=&l=&d=&mf=&p=-letoltes_akcioterv_korm_tars_3__3_.pdf
A 42-essel is felújították nemrég, most viszont egy évtizeden át csak nézni fogják, mikor telik meg a 2x1 sáv kamionokkal...
Minek parkolóházat építeni a Kelenföldi pályaudvarnál, ha egyszer egy kicsit kijjebb az autópályával párhuzamosan kiépítették azokat a bevásárlóközpontok? Csak a metrót kell kivinni Budaörsre. Diszfunkcionális lenne a Kelenföldinél a P+R, mivel a hazafelé tartók szeretnek bevásárolni is, egy részük ígyis-úgyis betér valamelyik bevásárlóközpontba. Azért vannak ezek a város határán, a bevásárlóközpontok jeleölik ki, meddig kell kivinni a gyorsvasutakat és hol érdemes letenni az autót. Legalábbis optimális esetben.
Ez nagyon jól hangzik... Szóval talán 2009-ben elkezdik. A 4-es fejlesztéséről vannak valakinek új hírei? Arról volt szó hogy a Ceglédi elkerülőt folyamatosan négysávosítják, de mintha leállt volna a bővítés. Korábban arról is olvastam hogy már készülnek az új szolnoki híd tervei de azt hiszem ezt elhalasztották. Viszont ott van az Üllő-Albertirsa szakasz 25 km-re ami elég kegyetlen. Nem hosszú szakasz, ideje lenne végre felépíteni. Szolnok után most már egy darabig egész jó, de a fegyverneki, kisújszállási, kenderesi elkerülők nagyon hiányoznak.
De úgy tűnik (hál'Istennek), hogy mindenki belenyugodott ebbe változatba, a környezetvédőkön kívül. Most az egyedüli szűk keresztmetszet a Kóny melletti szakasz, itt van ugyanis a Fehér-tó, ami Természetvédelmi terület és 100 méterre mellette menne tőle az autóút (persze most is ott mennek a kamionok, de az senkit nem zavar).
Ha ezen túllendül a dolog, van esély, hogy 2010-2011 körül már autóút menjen arra.
Szóval erre mondják, hogy ez egy következmények nélküli ország...
Azt üzennném az ilyen falvaknak, hogy ok maradjon az a terv, amit itt ők akarnak és majd 2025 táján megépül TALÁN, ha addigra a fontosabb fejlesztéseket elvégezzük, ha már demokrácia van.
Ha sz.r terveket kényszerítenek ránk, akkor valamiért az a terv nagyot esne az a fejlesztések rangsorában, azért mert ez így nem éri meg; így van ez rendjén.
(Azt meg végképp nem tudom, miért állították fejjel lefelé a tervezőasztalon ezt a szakaszt...)
Az 1. változat szerint a jelenlegi főút nyomvonala került volna kiszélesítésre. Ezt azzal torpedózták meg az önkormányzatok, hogy a traktorokkal nem lehet majd kimenni a földekre.
A 2. változat annyiban különbözött csak az elsőtől, hogy a kiszélesített 85-ös út mellé a lassú forgalom számára a falvakon keresztül ( Ikrény-Rábapatona-Enese-Kóny-Bágyogszovát-Dör) új összekötő utakat építettek volna a meglévő földutak nyomvonalán. Persze ez ellen is tiltakoztak a falvak, mivel már látható volt, hogy fizetős lenne az új út, így a kamionok sanszosan a településeken keresztül mentek volna.
Így készült el a 3. változat, ami már a honlapon fenn van.
Most azzal hitegetnek bennünket, hogy jövőre kezdik mind Győr, mind Csorna irányából.