- plázák: parkolóház fizetős, de mozijeggyel 2 óra ingyé van...
és példa a kuncsaft ellenségre:
- kinn a pusztában lévő (tehát ott tuti csak az parkol, aki pancsolni megy) aqvapark parkolója fizetős.
(nem mintha a 4-500ft-os Pdíj sokat számítana a többezer forintos beléptidíj mellett, de akkor is kicsinyes dolog, mintha a köszönésért pénzt kérnének...)
Nem konkrétan erre gondoltam. Én a nagykörúton belül, de még talán nagyobb körzetben egyszerüen megnehezíteném a forgalmat. A belváros nagyrészén az emberek csak átjárnak anélkül hogy dolguk lenne ott. Megszokásból, tudatlanságból, kényelemből. Ezeket az autósokat el kellen terelni innen. A belvárosban csak az autózzon akinek tényleg fontos dolga van, vagy ott lakik. Az is csak lassan...
A körpályáre terelés alatt inkább arra gondoltam hogy úgy vezessük be a nagyforgalú utakat, mint az M6-ot az M0-ba. Egy fontos főút se tartson a belváros felé.
Mit fog tenni az Auchan? Bevezet egy elrettentő parkolási díjat, amit a vásárlásnál le lehet nullázni.
Igen, +biztonsági őröket fogad, akik HUSS HUSS kiáltásokkal űzik el a mindennap az áruház előtti P+R-ben parkoló potenciális vevőket. Egyébként ez a megnyilvánulás klasszikus példája a fogyasztót ellenségnek tekintő magyar felfogásnak, kész szerencse, hogy az AUCHAN-nak nem magyar tulajdonosa van.
dehát itt nem a dugódíjról vakerál, hanem ez egyirányú körforgalmasításról...
(persze az kb. a kiskörút, de max a nagykörút léptékében jön szóba, a hungárián vagy azon kívül nem.)
The solution was the City Centre Loop Road (or the Loop, if you prefer). It is a fairly simple idea - a one-way circuit of the city centre built by rearranging one-way streets and tinkering with junctions around the edge of the central area. The idea is that traffic travels around the central area until the nearest point to its destination, encouraged to do so by traffic light timings making the Loop a fairly fast route, and by altering other streets so that it's virtually impossible to get across the city any other way.
Amúgy a VEKE nem a metró meghosszabbítását javasolta, hanem a vasútra való kivezetését, Érd és Törökbálint felé. Ez költségben nem vethető össze a metró meghosszabbításával, és sokkal nagyobb területet fog be mint az M4 budaörsi meghosszabbítása
Nem tudom hogy kell-e dugódíj. Úgy érzem hogy ez nem egy demokratikus megoldás. A górék kifizetik zsebből, a csórók meg menjenek metróval. Ha nagyon lecsökkentjük a belvárosban a keresztmetszetet, akkor mindenki szív, ez demokratikus. Igaz ebből nincs bevétel...
Na akkor azt javaslom neked hogy próbálj meg egy hétre bevásárolni, aztán felcuccolni a metróra, utána szálj át néhányszor, kb annyi súllyal mint a saját testtömeged fele. Ha egyszer kipróbálod akkor rájössz hogy miért van annyi parkoló az áruházak mellett és miért más műfaj az áruházi parkoló és a P+R parkolóház.
A budaörsiek biztos örülnének a metrónak, de azért nézzük az ár érték arányt. A VEKE már a négyes metró jelenlegi forgalmát is messze alacsonyabbnak tartja mint ami egy metrót indokolna. Gyanítom hogy a budaörsi meghosszabbítás ezt is messze alulmúlná. A budörsiek problémáját más közlekedési eszközökkel kell megoldani. Ez olyan mintha autópályát akarnál építeni Hegyhátfütyülősre.
A kilóméteres gyaloglésra egy példa! tegyük fel hogy meghosszabítjuk a metró a budarsi Auchanig. Hol lehetne a megálló. Valószínű észak felől hogy a lakótelep is jól járjon. Akkor viszont az IKEA, a Decatlon és a Baumax parkolója van kilóméteres gyaloglásra, így ide nem fognak menni az autósok, mert nem akarnak gyalogolni. Az Auchan parkoló viszont gyorsan meg fog telni és ki fognak szorulni a vásárlók. Mit fog tenni az Auchan? Bevezet egy elrettentő parkolási díjat, amit a vásárlásnál le lehet nullázni. Így aztán senki nem fog az Auchan parkolóban parkolni, csak aki ott akar vásárolni!
Egy többszintes P+R a kelenföldi metróállomás felett a legjobb megoldás.
Én nem mondtam hogy kelenföldre 20000 hely kell, 5000 férőhely szerepel a hozzászólásaimban, és még kb ekkora parkolóházak a többi szóba jöhető átszállóhelyen.
Nem erről van szó, nem vagyok egy wc-re is autóval járó, különben is a nejem mostanában rendszeresen lenyújja kocsit, úgyhogy mehetek bicajjal, vegy hévvel.
Van egy elméletem az autósokról, kiváncsi vagyok ti mit gondoltok erről.
Azt hiszem az autósok szinte bármennyit képesek autózni, csak ne kelljen dugóban állni. Ha ezt vesszük alapul, akkor az autókat körpályára kelle állítani a belváros körül, úgy hogy a belvárosba csak nagyon lassan lehessen autózni (lámpák, körforgalmak, sávszűkítések), de szabadon lehessen autózni a belvárosok körül, ahol sok jó átszállási pont van. Mondjuk ha valaki befelé jön az M1-M7-en, akkor szabadon továbbhajthasson a Galvani utcai hídon keresztül az M5 felé, és legyen sok lehetősége ezen a szakaszon átszállni, viszont ha beljebb megy, akkor számolnia kell azzal hogy ott csak nagyon lassan lehet haladni, és esetleg nagyon drágán (parkolódíjak, behajtási díj).
A metrót nem a parkoló miatt kell kivinni, hanem az utas miatt. A budapestiek nem csak kocsival szeretnének bevásárolni járni, ha tehetnék, míg a budaörsiek, vagy a káposztásiak nem csak busszal, vagy villamossal szeretnének a központba zötykölődni. Az, hogy előbb-utóbb ott lesz a metró egy bónusz.
Az áruházi parkoló és a parkolóház meg pontosan ugyanaz a műfaj, csak a szintek számában van különbség, minden más opció azonos minőségben biztosítható mindkét esetben. Kilométeres gyaloglások meg nincsenek, csak pontosan ugyanaz a néhány száz méter, ami a város belsejében épített fölösleges P+R-ek esetében is meglenne. Ha megépülnének, de hála égnek senki se fogja megépíteni őket, mint ahogy eddig se építette meg.
Meg jó 50 milliárdért kivinni a metrót! ezt elfelejtetted, meg a kilóméteres gyaloglásokat. Taljesen különböző műfaj az áruházi parkoló és a parkolóház.
Hát még kelenföldi 20 ezres parkolóban mennyit kellene menni az állomásig, jajaj!
Áruházak nem támogatják? Hát ki az isten kérte őket, hogy támogassák? Fővárosi közlekedésfejlesztésről van szó.
De átlátok én rajtad:) Tulképp olyan mélyen be akarsz jönni a városba kocsival, hogy már ne is kelljen továbbmenned metróval. Ezért kell neked mindenképpen Kelenföld. Értem.
1. Fölösleges kétszer ugyanazt megépíteni néhány kilométer távolsággal, egyszer kell a városhatáron. Az áruházak esetén meg még véletlenül se fognak tiltakozni, hogy ha gyorsvasút áll meg mellettük és az ő parkolójuk a P+R parkoló, ez ugyanis +vásárlókat jelent nekik is!
2. Egyszerű fedett járdákat kell kialakítani a parkolókban.
3. Őrizni kell.
4. Egyéb funkció nélkül P+R parkolót építeni tiszta pénzkidobás, ezért nem is épül ilyen Budapesten.
Ami biztos: 2007-ben M7 Zamárdi-Szárszó, Kanizsa-Sormás, M3 Görbeháza-Nyíregyháza, M8, Dunaújváros 2008-ban M7 Balatonszentgyörgy-Kanizsa, Mura híd, M0 kelet, M0 Megyeri-híd, M6 Érd-M0 2009-ben (talán) , 2010-ben M31, M6-M60 Dunaújváros-Pécs, M0 déli bővítése, M4 Üllő-Albertirsa 2011-ben M43 Szeged-Makó, M85 Győr-Csorna, M3 Nyíregyháza-Vásárosnamény 2012-ben 2012: M300 Vásárosnamény-Záhony
Nekem még hiányzik az M8 Rábafüzes-Körmend (bár szerintem ez egy teljesen felesleges projekt, nyithatunk róla egy jó kis vitát), M25, M9 több szakasz, M15 bővítése, M2 bővítése, M10
1. Az áruházak vásárlóközönségének nagyon kis része használná a tömegközlekedést. Ezek az áruházak a gépkocsis bevásárlásra vannak kitalálva, így az áruházak ezt anyagilag biztosan nem támogatnák. 2. Ha itt parkolsz, rengeteget kellene gyalogolnod, mivel óriásiak a parkolók, és onnan még menni kellene az állomáshoz. Néha esőben, néha hóban, néha meg hőségben, mert fa sajnos nem nagyon nő az aszfalt alatt (egyébként szerintem ez az egyik legbagyobb gond ezekkel az áruházakkal, rá kellene kényszeríteni őket a gyeprácsra és az aktív fásításra). 3. Nekem egy öreg kadettem van, de már kétszer feltörték őrizetlen parkolóban. Így is, de ha egy komolyabb kocsim lenne akkor kizárólag az őrzött parkolókat keresném. A parklóházakban árnyék van, nem fagy, és a több szint miatt kevesebb a gyaloglási kényszer (legjobb példa szerintem az Aréna parkolóháza, 200 Ft-ért egész nap parkolhatsz, árnyékban őrzötten: http://www.arenaparkolo.hu/arenaparkoloar.html
Szóval ez csak elsőre tűnik praktikusnak. Én biztosan nem választanám parkolásra ezeket a helyeket, és szerintem az autósok döntő többsége is így van vele...
M6-M60 Dunaújváros-Pécs szavakban nagyon rajta vannak, elvileg még tartható a 2010, de a tavaszt már nem mondanám biztosra. A Dunaújváros-Szekszárdra írtak már olyat is, hogy akár 2009 végére is megépíthető.
M0 déli bővítése is meglesz 2010-re, ami a szintén a hivatalos adat, de ha így folytatják, egyre nehezebben lesz tartható.
M85 Győr-Csorna 2010-re szerintem kizárt, csak Enese elkerülőt írnak az általam hivatkozott anyagban 2011-re, esetleg a Csorna elkerülőből kész lesz a Szombathely felé menő ág is ugyanerre az időre, nem fogják elsietni...