Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5526

azért van példa erre a teknikára:

- meki: a wc fizetős, de a wcdíj levásárolható...

- plázák: parkolóház fizetős, de mozijeggyel 2 óra ingyé van...

 

és példa a kuncsaft ellenségre:

- kinn a pusztában lévő (tehát ott tuti csak az parkol, aki pancsolni megy) aqvapark parkolója fizetős.

(nem mintha a 4-500ft-os Pdíj sokat számítana a többezer forintos beléptidíj mellett, de akkor is kicsinyes dolog, mintha a köszönésért pénzt kérnének...)

Előzmény: urál (5523)
urál Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5525

Még terv sincs, nemhogy Budaörsön, de a Virágpiacig se. Korábban feluccával vitáztunk ezen és én ezt javasolnám:

 

Előzmény: Törölt nick (5510)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5524
Ettől még lehet véleményem a dugódíjról:)

Nem konkrétan erre gondoltam.
Én a nagykörúton belül, de még talán nagyobb körzetben egyszerüen megnehezíteném a forgalmat. A belváros nagyrészén az emberek csak átjárnak anélkül hogy dolguk lenne ott. Megszokásból, tudatlanságból, kényelemből. Ezeket az autósokat el kellen terelni innen. A belvárosban csak az autózzon akinek tényleg fontos dolga van, vagy ott lakik. Az is csak lassan...

A körpályáre terelés alatt inkább arra gondoltam hogy úgy vezessük be a nagyforgalú utakat, mint az M6-ot az M0-ba. Egy fontos főút se tartson a belváros felé.
Előzmény: Törölt nick (5521)
urál Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5523

Mit fog tenni az Auchan? Bevezet egy elrettentő parkolási díjat, amit a vásárlásnál le lehet nullázni.

 

Igen, +biztonsági őröket fogad, akik HUSS HUSS kiáltásokkal űzik el a mindennap az áruház előtti P+R-ben parkoló potenciális vevőket. Egyébként ez a megnyilvánulás klasszikus példája a fogyasztót ellenségnek tekintő magyar felfogásnak, kész szerencse, hogy az AUCHAN-nak nem magyar tulajdonosa van.

Előzmény: BA123 (5515)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5522
Ügyesek ezek a fiúk, ha nem figyelsz oda egy hétvégén...
Előzmény: Törölt nick (5520)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5521

dehát itt nem a dugódíjról vakerál, hanem ez egyirányú körforgalmasításról...

 

(persze az kb. a kiskörút, de max a nagykörút léptékében jön szóba, a hungárián vagy azon kívül nem.)

 

The solution was the City Centre Loop Road (or the Loop, if you prefer). It is a fairly simple idea - a one-way circuit of the city centre built by rearranging one-way streets and tinkering with junctions around the edge of the central area. The idea is that traffic travels around the central area until the nearest point to its destination, encouraged to do so by traffic light timings making the Loop a fairly fast route, and by altering other streets so that it's virtually impossible to get across the city any other way.

Előzmény: BA123 (5516)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5520

A VEKE már a négyes metró jelenlegi forgalmát...

 

vazze, lemaradtam valamiről? már jár a 4esmetró??? ;-)

Előzmény: BA123 (5515)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5519
Ebben a kérdésben egyáltalán nem értünk eggyet.

Amúgy a VEKE nem a metró meghosszabbítását javasolta, hanem a vasútra való kivezetését, Érd és Törökbálint felé. Ez költségben nem vethető össze a metró meghosszabbításával, és sokkal nagyobb területet fog be mint az M4 budaörsi meghosszabbítása
Előzmény: mestska (5517)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5518

szállj át néhányszor, kb annyi súllyal mint a saját testtömeged fele....

 

én úgy átlag 2-300kg-os bevásárlásokat szoktam eszközölni, úgyhogy a tömközl. szóba sem jöhet... :-)

Előzmény: BA123 (5515)
mestska Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5517

Gyanítom hogy a budaörsi meghosszabbítás ezt is messze alulmúlná

 

Én meg azt gyanítom, hogy a meghosszabbítás az egész vonal forgalmát emelné, és így lenne értelme. Ez is le volt írva szerintem a VEKE oldalon...

 

 budörsiek problémáját más közlekedési eszközökkel kell megoldani.

 

Nem csak a budaörsiek problémáját hivatott ez megoldani, hanem jótékony hatással lene a teljes nyugati agglomeráció felöl érkező forgalomra.

Előzmény: BA123 (5515)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5516
Nem tudom hogy kell-e dugódíj. Úgy érzem hogy ez nem egy demokratikus megoldás. A górék kifizetik zsebből, a csórók meg menjenek metróval. Ha nagyon lecsökkentjük a belvárosban a keresztmetszetet, akkor mindenki szív, ez demokratikus. Igaz ebből nincs bevétel...
Előzmény: Törölt nick (5514)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5515
Na akkor azt javaslom neked hogy próbálj meg egy hétre bevásárolni, aztán felcuccolni a metróra, utána szálj át néhányszor, kb annyi súllyal mint a saját testtömeged fele. Ha egyszer kipróbálod akkor rájössz hogy miért van annyi parkoló az áruházak mellett és miért más műfaj az áruházi parkoló és a P+R parkolóház.

A budaörsiek biztos örülnének a metrónak, de azért nézzük az ár érték arányt. A VEKE már a négyes metró jelenlegi forgalmát is messze alacsonyabbnak tartja mint ami egy metrót indokolna. Gyanítom hogy a budaörsi meghosszabbítás ezt is messze alulmúlná. A budörsiek problémáját más közlekedési eszközökkel kell megoldani. Ez olyan mintha autópályát akarnál építeni Hegyhátfütyülősre.

A kilóméteres gyaloglésra egy példa! tegyük fel hogy meghosszabítjuk a metró a budarsi Auchanig. Hol lehetne a megálló. Valószínű észak felől hogy a lakótelep is jól járjon. Akkor viszont az IKEA, a Decatlon és a Baumax parkolója van kilóméteres gyaloglásra, így ide nem fognak menni az autósok, mert nem akarnak gyalogolni. Az Auchan parkoló viszont gyorsan meg fog telni és ki fognak szorulni a vásárlók. Mit fog tenni az Auchan? Bevezet egy elrettentő parkolási díjat, amit a vásárlásnál le lehet nullázni. Így aztán senki nem fog az Auchan parkolóban parkolni, csak aki ott akar vásárolni!

Egy többszintes P+R a kelenföldi metróállomás felett a legjobb megoldás.
Előzmény: urál (5509)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5514

Ha ezt vesszük alapul, akkor az autókat körpályára kelle állítani a belváros körül...

 

are u talking about this? :-)

Előzmény: BA123 (5512)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5513

mindenkit úgyse terelsz vasútra...

inkább az 5510re válaszolj...

Előzmény: urál (5511)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5512
Én nem mondtam hogy kelenföldre 20000 hely kell, 5000 férőhely szerepel a hozzászólásaimban, és még kb ekkora parkolóházak a többi szóba jöhető átszállóhelyen.

Nem erről van szó, nem vagyok egy wc-re is autóval járó, különben is a nejem mostanában rendszeresen lenyújja kocsit, úgyhogy mehetek bicajjal, vegy hévvel.

Van egy elméletem az autósokról, kiváncsi vagyok ti mit gondoltok erről.

Azt hiszem az autósok szinte bármennyit képesek autózni, csak ne kelljen dugóban állni. Ha ezt vesszük alapul, akkor az autókat körpályára kelle állítani a belváros körül, úgy hogy a belvárosba csak nagyon lassan lehessen autózni (lámpák, körforgalmak, sávszűkítések), de szabadon lehessen autózni a belvárosok körül, ahol sok jó átszállási pont van. Mondjuk ha valaki befelé jön az M1-M7-en, akkor szabadon továbbhajthasson a Galvani utcai hídon keresztül az M5 felé, és legyen sok lehetősége ezen a szakaszon átszállni, viszont ha beljebb megy, akkor számolnia kell azzal hogy ott csak nagyon lassan lehet haladni, és esetleg nagyon drágán (parkolódíjak, behajtási díj).
Előzmény: felucca (5503)
urál Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5511
Mit tesznek le a vasúttal érkezők a P+R-ben?
Előzmény: Törölt nick (5505)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5510

van vmi rajzod arról milyen nyv-on menne tovább az M4?

(és hol jönne ki a felszínre?)

Előzmény: urál (5504)
urál Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5509

A metrót nem a parkoló miatt kell kivinni, hanem az utas miatt. A budapestiek nem csak kocsival szeretnének bevásárolni járni, ha tehetnék, míg a budaörsiek, vagy a káposztásiak nem csak busszal, vagy villamossal szeretnének a központba zötykölődni. Az, hogy előbb-utóbb ott lesz a metró egy bónusz.

 

Az áruházi parkoló és a parkolóház meg pontosan ugyanaz a műfaj, csak a szintek számában van különbség, minden más opció azonos minőségben biztosítható mindkét esetben. Kilométeres gyaloglások meg nincsenek, csak pontosan ugyanaz a néhány száz méter, ami a város belsejében épített fölösleges P+R-ek esetében is meglenne. Ha megépülnének, de hála égnek senki se fogja megépíteni őket, mint ahogy eddig se építette meg.

Előzmény: BA123 (5507)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5508
ha felesleges, akkor mégjobb, az egy ingyen szint... :-)
Előzmény: felucca (5506)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5507
Meg jó 50 milliárdért kivinni a metrót! ezt elfelejtetted, meg a kilóméteres gyaloglásokat. Taljesen különböző műfaj az áruházi parkoló és a parkolóház.
Előzmény: urál (5502)
felucca Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5506
Nem nyert, a vágányok 70%-a felesleges. Akkor meg miért építenénk felettük?
Előzmény: Törölt nick (5505)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5505

a kelenföld pu. környéke nagyon alkalmas, ahol rengeteg! hely van, főleg a vasút felett...

 

erről meg el is feledkeztem: a vágányok felett is igen számottevő potenciális kapacitás található...

Előzmény: BA123 (5488)
urál Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5504

A lehetséges szóbajöhető parkolók és áruházak:

 

Budaörs, AUCHAN - négyes metró

Budakalász, CORA - ötös metró

Dunakeszi, AUCHAN - hármas metró

Előzmény: urál (5502)
felucca Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5503
Hát még kelenföldi 20 ezres parkolóban mennyit kellene menni az állomásig, jajaj!

Áruházak nem támogatják? Hát ki az isten kérte őket, hogy támogassák? Fővárosi közlekedésfejlesztésről van szó.

De átlátok én rajtad:) Tulképp olyan mélyen be akarsz jönni a városba kocsival, hogy már ne is kelljen továbbmenned metróval. Ezért kell neked mindenképpen Kelenföld. Értem.
Előzmény: BA123 (5499)
urál Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5502

1. Fölösleges kétszer ugyanazt megépíteni néhány kilométer távolsággal, egyszer kell a városhatáron. Az áruházak esetén meg még véletlenül se fognak tiltakozni, hogy ha gyorsvasút áll meg mellettük és az ő parkolójuk a P+R parkoló, ez ugyanis +vásárlókat jelent nekik is!

 

2. Egyszerű fedett járdákat kell kialakítani a parkolókban.

 

3. Őrizni kell.

 

4. Egyéb funkció nélkül P+R parkolót építeni tiszta pénzkidobás, ezért nem is épül ilyen Budapesten.

Előzmény: BA123 (5499)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5501
UPDATE!

Ami biztos:
2007-ben M7 Zamárdi-Szárszó, Kanizsa-Sormás, M3 Görbeháza-Nyíregyháza, M8, Dunaújváros
2008-ban M7 Balatonszentgyörgy-Kanizsa, Mura híd, M0 kelet, M0 Megyeri-híd, M6 Érd-M0
2009-ben (talán) ,
2010-ben M31, M6-M60 Dunaújváros-Pécs, M0 déli bővítése, M4 Üllő-Albertirsa
2011-ben M43 Szeged-Makó, M85 Győr-Csorna, M3 Nyíregyháza-Vásárosnamény
2012-ben 2012: M300 Vásárosnamény-Záhony

Nekem még hiányzik az M8 Rábafüzes-Körmend (bár szerintem ez egy teljesen felesleges projekt, nyithatunk róla egy jó kis vitát), M25, M9 több szakasz, M15 bővítése, M2 bővítése, M10
Előzmény: _roadrunner_ (5498)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5500
Csináljuk azt, hogy a hivatalosan kommunikált dátum + 1 év :)
Előzmény: _roadrunner_ (5498)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5499
1. Az áruházak vásárlóközönségének nagyon kis része használná a tömegközlekedést. Ezek az áruházak a gépkocsis bevásárlásra vannak kitalálva, így az áruházak ezt anyagilag biztosan nem támogatnák.
2. Ha itt parkolsz, rengeteget kellene gyalogolnod, mivel óriásiak a parkolók, és onnan még menni kellene az állomáshoz. Néha esőben, néha hóban, néha meg hőségben, mert fa sajnos nem nagyon nő az aszfalt alatt (egyébként szerintem ez az egyik legbagyobb gond ezekkel az áruházakkal, rá kellene kényszeríteni őket a gyeprácsra és az aktív fásításra).
3. Nekem egy öreg kadettem van, de már kétszer feltörték őrizetlen parkolóban. Így is, de ha egy komolyabb kocsim lenne akkor kizárólag az őrzött parkolókat keresném. A parklóházakban árnyék van, nem fagy, és a több szint miatt kevesebb a gyaloglási kényszer (legjobb példa szerintem az Aréna parkolóháza, 200 Ft-ért egész nap parkolhatsz, árnyékban őrzötten: http://www.arenaparkolo.hu/arenaparkoloar.html

Szóval ez csak elsőre tűnik praktikusnak. Én biztosan nem választanám parkolásra ezeket a helyeket, és szerintem az autósok döntő többsége is így van vele...
Előzmény: urál (5496)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5498

2007, 2008-nál egyértelműnek tűnik, amit írtál

 

M31-et 2010 tavaszára "ígérték" csak és azt hozni is fogják szerintem, bár ezt is már annyiszor halogatták.

M43 is legkorábban 2010-re lehet kész, de inkább 2011-et tippelnék.

Hivatalosan is 2011-et mondanak:

http://www.nfu.gov.hu/index.nfh?r=&v=&l=&d=&mf=&p=-letoltes_akcioterv_korm_tars_at1.pdf

 

M6-M60 Dunaújváros-Pécs szavakban nagyon rajta vannak, elvileg még tartható a 2010, de a tavaszt már nem mondanám biztosra. A Dunaújváros-Szekszárdra írtak már olyat is, hogy akár 2009 végére is megépíthető.

M0 déli bővítése is meglesz 2010-re, ami a szintén a hivatalos adat, de ha így folytatják, egyre nehezebben lesz tartható.

 

M85 Győr-Csorna 2010-re szerintem kizárt, csak Enese elkerülőt írnak az általam hivatkozott anyagban 2011-re, esetleg a Csorna elkerülőből kész lesz a Szombathely felé menő ág is ugyanerre az időre, nem fogják elsietni...

Előzmény: BA123 (5495)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5497

Ezek inkább csak becslések:

2011/2012: M3 Nyíregyháza-Vásárosnamény (jövőre készül kiviteli terv, 2009-ben választják ki a kivitelezőt, legalábbis most azt mondják)

2012: M300 Vásárosnamény-Záhony

2014: M0 északi szakasz

 

Tippelni sem tudok erre:

M35-M4 Debrecen-Berettyóújfalu-Nagykereki (országhatár)

M44 Kecskemét-Tiszakürt-Kondoros-Békéscsaba

 

 

Előzmény: BA123 (5495)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!