Keresés

Részletes keresés

BlackStar Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20896

Ínyencfalat ám az "elbontott Nyugati raktárai" is. Amikor még megvoltak, egyszer becsatangoltam oda, megnézni azt a vágányhídmérlegnek látszó 326/324-es meg 424-es szerkocsikból álló szerelvényt. Miután ötödször botlottam el a gazban a földből kiálló mindenféle vasutas törmeléken, elhatároztam, hogy egy pár napon belül bemegyek és széjjelfotózok mindent. Aztán körülbelül két napra rá el is dózerolták az egészet, meg elégettek mindent, amit találtak :(((((

(Ez a rémálmom, hogy így járok valamelyik gőzmocival :-o )

Előzmény: gumidani (20890)
BlackStar Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20895
Szpálátó és 601-es. Ínyencfalat egy ilyen fotó, rajta van az egész egykori magyar dicsőség :))))
Előzmény: Mozdonyvezetö (20880)
BlackStar Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20894

> Miért teszi fel az ember az ilyen infőkat, ha a kutyát sem érdekli?

Izé. Szerintem a Gőzmegőrt minden idejáró legalábbis betéve tudja :-o

Hát nem? (Legalábbis én elég gyakran forgatom.)

Előzmény: OKU30 (20884)
manhattani Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20893
Szevasztok,

az USAvASUt-on tettem egy kis alapvetést a Big Boyt és néhány más gőzmozdonyt illetően :-))

Akit érdekelnek az amerikai gőzösök.

http://www.usavasut.hu/

M62.001 Creative Commons License 2006.11.21 0 0 20892

Nagyon köszönöm a sok jó infót!

 

Előzmény: gumidani (20891)
gumidani Creative Commons License 2006.11.21 0 0 20891
gumidani Creative Commons License 2006.11.21 0 0 20890

Ebben a képtárban tessék kiválasztani a Gőzmozdonyok c. részt és abban van egy táblázat "csak Neked".

 

Ajánlott irodalom:

Hámori-Varga: A gőzmozdony (X. rész Gőzmozdonyok típusai)

MÁV Vontatójármű album

 

Feltalálási helyük: könyvtárak, (pl. Műszaki Könyvtár, MÁV Dokumentációs Központ.)  

Előzmény: M62.001 (20889)
M62.001 Creative Commons License 2006.11.21 0 0 20889
Üdv Mindenkinek!

Egy kérdésem volna: tud-e valaki olyan helyet, ahol információkat lehetne találni arról, hogy a hatvanas években mely gőzmozdony típusok szolgáltak a magyar vasútvonalakon, ezeknek a gépeknek a jellemzőiről, pályaszámáról, stb. ilyesmikről?
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.11.21 0 0 20888
Nyugi, szerintem nem ez volt az első eset, és lefogadom, nem is az utolsó....ezzel jár, sajnos, kitartás! ;-)
Előzmény: OKU30 (20884)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.20 0 0 20887

Szia!

 

Jogos a két pont:-)))

 

 

Valóban nem olvastam el a megjegyzés rovatát,

Előzmény: OKU30 (20884)
sansan Creative Commons License 2006.11.20 0 0 20886

  

    Békéscsabán a parkolóházban nulláztam a számlálót és ahogyan a cikkben leírták,a felüljáró után ,baloldalt felbukkantak a mozdonyok.246-ot mutatott a számláló.

 Ahogyan írtad,rendezett volt a park,friss gereblyézés nyoma látszott és ott ült az őr egy kis bódéban.

 A mozdonyok viszonylag karban voltak tartva,nem túl rég festhették le mindet.Érdekes,hogy a járda felől nagyjából épek,de a túloldalon már nagyobb alkatrészek megbontva,vagy hiányoznak.

 A 142-es rudazata megvolt,de szétszerelt állapotban.(a túlsó oldalán)

Előzmény: division by zero (20883)
OKU30 Creative Commons License 2006.11.20 0 0 20885

"Nekem erről az jutott eszembe, hogy az egész országgal ez történt és történik.

Az új tulajdonosok azt hiszik, hogy övék és azt csinálnak vele, amit akarnak..."

 

OFF

Ha már felhoztad, tekintsünk vissza egy pár évet. 1990-ben egy valódi választást írtak ki Magyarországon, ahol lehetett szavazni a változatlanságra (MSZMP) és különböző mértékű rendszerváltásra, különböző pártok formájában. A lakosság az MDF-et tetszett megválasztani és azóta is jellemző. hogy szűk egyharmadának mindegy (vagy nem talál neki tetszőt a palettán), bő kétharmada pedig a tőkések érdekeit képviselő valamilyen pártra szavaz. Azaz MI döntöttünk az ilyetén változás mellett és ennek értelmében azóta is töretlen a privatizáció a többség akaratának megfelelően. (habár én személy szerint nem vagyok erről maradéktalanul meggyőződve, hogy a többség valóban ezt akarja, de mindenesetre így szavaz, holott mindenki végiggondolhatja a helyzetet)

ON

Előzmény: gőzfan (20874)
OKU30 Creative Commons License 2006.11.20 0 0 20884

Most megy el a kedvem az internettől is.  Miért teszi fel az ember az ilyen infőkat, ha a kutyát sem érdekli? X éve olvasható a teljes magyarázat az esetre: http://www.softrain.hu/TRAIN/Gozmegor.htm

Azaz a cukorgyár tulajdona az 531', mivel a BKV 27-ért cserélte, így azt csinál vele amit akar. A 27-es akkor egy igen lepukkant gép volt, cserealapként  nem egy sűlycsoport volt az akkor felűjított (ha nem is üzemképes) eredeti 531-gyel.

Előzmény: k.novotny (20876)
division by zero Creative Commons License 2006.11.20 0 0 20883
Esetleg Resica?
De amikor ott jártam kb 2 éve, ott szép gondozott volt a park, még őr is volt.
Előzmény: sansan (20882)
sansan Creative Commons License 2006.11.20 0 0 20882

  Évekkel ezelőtt a börzén,amikor még szombaton tartották,sikerült venni egy újságot,amiben egy parkról írnak,valahol Erdélyben.Réges-régen itt mozdonyokat gyártottak és emlékül néhány megmaradt gépet kiállítottak.

 A cikk írója sajnálkozva jegyzi meg,hogy elhanyagoltak és körbenövi a mozdonyokat a gaz.

 

 Elhatároztam,hogy utánajárok a dolognak.

 (kicsit később folyt. sürgős munka van bocsi)

seTTebello Creative Commons License 2006.11.20 0 0 20881
A soproni része annak a képsorozatnak, amit rézgaras talált meg a múltkor.
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,3148768

1943 - as színes kép DRG mozdonyokkal.
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,3141843
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2006.11.18 0 0 20880

Minden kedves topiclakó figyelmébe ajánlom a frissen megjelent Alfred Horn: "Eisenbahn Bilderalbum 10"  c. könyvet (Bohmann Verlag ISBN: 3-901983-686), sok egykori magyar gőzösről található benne kép, csehszlovák és jugoszláv vonatkozásban. Egy képet beszúrok ízelítőnek. ex601,043 (32-027) 1959 aug. 15 Split

Nydqist Creative Commons License 2006.11.18 0 0 20879
Ki van, de a kocsi, ami mögé van akasztva, már szét is rohadt....
Előzmény: m61019andras (20868)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.17 0 0 20878

Akkor szebben fogalmazok....

 

Nem a pályaszámra, hanem magára a mozdonyra gondolok, hiszen az ővé (ami nála volt) az van Mezőkövesden, és kb egy időben lett felállítva az is, mint ő visszakapta a másét. Esetleg ellett keverve, oly téren, hogy valójában nem is azt akarták levinni Mezőkövesdre csak igy sikerült???

Előzmény: gőzfan (20877)
gőzfan Creative Commons License 2006.11.17 0 0 20877

Erre 5letem sincs, sok más dologhoz hasonlóan.

Szerintem bármikor visszakaphatja egy tollvonással, nem oszt és nem szoroz, hogy egy leselejtezett mozdonynak mi a száma. A jelenlegi állapot okoz zavart és nem az eredeti psz. visszaállítása.

 

Előzmény: k.novotny (20876)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.17 0 0 20876

Itt cumpejspíl az történt, hogy az ácsi cukorgyár a saját egykori 376,531-es mozdonyára áhítozva, mivel azt nem kaphatta már meg, kapott egy másik gépet, amire ráírták, hogy 531. Ettől a mozdony lett 376,531. Tetszenek érteni úgye ?

 

 

Ennyit én is tudtam, de azt nem tudom, hogy miért nem kaphatta vissza az erdetijét?

Előzmény: gőzfan (20872)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.17 0 0 20875

nem tudom, hogy miért volt a nagy keverés...

 

"Naaaagy zavarosban" pecázunk mi itt azt hiszem, de szerencsére újra itt van Gőzfan a megfejtéssel.

 

A képhez, amit beraktam, egyébként elfelejtettem hozzáfűzni, hogy 1993-ban, Nagykanizsán készült és Gróf György felvétele (mi Balázs Józsitól kaptuk). A másik gép a képen a 375 680.

 

Lehet, hogy szólnunk kéne a MÁVhistóriának? (Mielőtt esetleg "azt csinálnak vele, amit akarnak...")

Előzmény: k.novotny (20873)
gőzfan Creative Commons License 2006.11.17 0 0 20874

„A szomorú az, hogy gondolom a jelen esetben nem is tud erről az esetlegesen az igazi tulajdonos (MÁV, Historia Bizottság stb..), mivel hivatalosan sem az eladó, sem az új tulajdonos nem is értesítette őket. Tehát a régi azért nem értesítette, mert abban a hiszemben volt, hogy a megőrzésre átadott mozdony az ővé, mig az új pedig szintén azt hiszi, hogy az ővé, hiszen a megvett területen volt a mozdony, és azt csinál vele amit akar.”

 

Nekem erről az jutott eszembe, hogy az egész országgal ez történt és történik.

Az új tulajdonosok azt hiszik, hogy övék és azt csinálnak vele, amit akarnak...

 

Előzmény: k.novotny (20869)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.17 0 0 20873

Valóban igazad van..-))

 

 

a 4679-es gy.sz-gépet ami valójában az Ácsi Cukorgyárban teljesitett, az pillanatnyilag Mezőkövesden van, ha meg van még

 

a másik 531-es gép az valójában a MÁV 376,461-es gép, amely nem volt Ácson szolgálatban, csak azóta amita 98> tól ott van

 

azt nem tudom, hogy miért volt a nagy keverés..

Előzmény: Törölt nick (20871)
gőzfan Creative Commons License 2006.11.17 0 0 20872

„De van ám itt egy kis bökkenő…”

 

No igen. Két 376,531-es van. Az eredeti Mezőkövesden áll.

Korábban már írtam erről a kérdésről. Aki nem járatos a pályaszámok útvesztőjében - márpedig senkitől, még a tisztelt topiktársak többségétől sem várható el, hogy fejben tartsa az első és másod-, pláne harmadpályaszámok százait - annak meglehetősen zavaró lehet, hogy valójában melyik gép melyik.

Itt cumpejspíl az történt, hogy az ácsi cukorgyár a saját egykori 376,531-es mozdonyára áhítozva, mivel azt nem kaphatta már meg, kapott egy másik gépet, amire ráírták, hogy 531. Ettől a mozdony lett 376,531. Tetszenek érteni úgye ?

Bárki a Trabantjára ráírhatja ezután, hogy Sevrolett, és az az lesz.

 

Előzmény: Törölt nick (20871)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.17 0 0 20871

...azt hiszi, hogy az övé, hiszen a megvett területen volt a mozdony, és azt csinál vele amit akar.

 

A szóbanforgó gép, mint Ácsott, kiállítottként nyilvántartott normálnyomközű jármű, de jure, valóban a MÁV tulajdona.

 

De van ám itt egy kis bökkenő: Két ilyen pályaszám van. Az egyik eredetileg 4679 gy.sz. (1924), a másik 3598 gy.sz. (1914), az utóbbi az ex. 376 461. Vagyis őróla van szó?

 

 

 

 

Előzmény: k.novotny (20869)
ROCOman Creative Commons License 2006.11.17 0 0 20870
Köszönöm a kiegészítést!
Előzmény: Vendégsín (20867)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.17 0 0 20869

Nem semmi, és ez miért nincs kiállítva?

 

 

Tudod ez úgy mükődik, hogy a mozdonyt 95-ben szépen kipofozták szoborrá, és levitték Ácsra a Cukorgyárba és ki is állították (376,531)

 

Csak hát tulajdonos váltás történt, ahol a területet adták el, beleértve a sok gezemicét is ami a területhez tartozik, igy a mozdonyt is az új tulajdonosnak, aki a vételkor igér füt fát, s mikor aláírták a vételt, akkor kezdik a dolgokat átrendezni, és a megörzött csodabogár a háttérbe szorul, mert az új tulajdonos egyáltalán nem mozdonyt őriz, hanem a helyén csodabogarakat. A szomorú az, hogy gondolom a jelen esetben nem is tud erről az esetlegesen az igazi tulajdonos (MÁV, Historia Bizottság stb..), mivel hivatalosan sem az eladó, sem az új tulajdonos nem is értesítette őket. tehát a régi azért nem értesítette, met abban a hiszemben volt, hogy a megőrzésre átadott mozdony az ővé, mig az új pedig szintén azt hiszi, hogy az ővé, hiszen a megvett területen volt a mozdony, és azt csinál vele amit akar.

 

 

Előzmény: m61019andras (20868)
m61019andras Creative Commons License 2006.11.17 0 0 20868

Nem semmi, és ez miért nincs kiállítva?

Előzmény: Nydqist (20845)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.17 0 0 20867

egy tápszivattyú volt, ha nem is VMP 15-20-as.

 

Yesss.

Előzmény: rezgaras (20866)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!