Ínyencfalat ám az "elbontott Nyugati raktárai" is. Amikor még megvoltak, egyszer becsatangoltam oda, megnézni azt a vágányhídmérlegnek látszó 326/324-es meg 424-es szerkocsikból álló szerelvényt. Miután ötödször botlottam el a gazban a földből kiálló mindenféle vasutas törmeléken, elhatároztam, hogy egy pár napon belül bemegyek és széjjelfotózok mindent. Aztán körülbelül két napra rá el is dózerolták az egészet, meg elégettek mindent, amit találtak :(((((
(Ez a rémálmom, hogy így járok valamelyik gőzmocival :-o )
Szevasztok,
az USAvASUt-on tettem egy kis alapvetést a Big Boyt és néhány más gőzmozdonyt illetően :-))
Akit érdekelnek az amerikai gőzösök.
http://www.usavasut.hu/
Egy kérdésem volna: tud-e valaki olyan helyet, ahol információkat lehetne találni arról, hogy a hatvanas években mely gőzmozdony típusok szolgáltak a magyar vasútvonalakon, ezeknek a gépeknek a jellemzőiről, pályaszámáról, stb. ilyesmikről?
Békéscsabán a parkolóházban nulláztam a számlálót és ahogyan a cikkben leírták,a felüljáró után ,baloldalt felbukkantak a mozdonyok.246-ot mutatott a számláló.
Ahogyan írtad,rendezett volt a park,friss gereblyézés nyoma látszott és ott ült az őr egy kis bódéban.
A mozdonyok viszonylag karban voltak tartva,nem túl rég festhették le mindet.Érdekes,hogy a járda felől nagyjából épek,de a túloldalon már nagyobb alkatrészek megbontva,vagy hiányoznak.
A 142-es rudazata megvolt,de szétszerelt állapotban.(a túlsó oldalán)
"Nekem erről az jutott eszembe, hogy az egész országgal ez történt és történik.
Az új tulajdonosok azt hiszik, hogy övék és azt csinálnak vele, amit akarnak..."
OFF
Ha már felhoztad, tekintsünk vissza egy pár évet. 1990-ben egy valódi választást írtak ki Magyarországon, ahol lehetett szavazni a változatlanságra (MSZMP) és különböző mértékű rendszerváltásra, különböző pártok formájában. A lakosság az MDF-et tetszett megválasztani és azóta is jellemző. hogy szűk egyharmadának mindegy (vagy nem talál neki tetszőt a palettán), bő kétharmada pedig a tőkések érdekeit képviselő valamilyen pártra szavaz. Azaz MI döntöttünk az ilyetén változás mellett és ennek értelmében azóta is töretlen a privatizáció a többség akaratának megfelelően. (habár én személy szerint nem vagyok erről maradéktalanul meggyőződve, hogy a többség valóban ezt akarja, de mindenesetre így szavaz, holott mindenki végiggondolhatja a helyzetet)
Most megy el a kedvem az internettől is. Miért teszi fel az ember az ilyen infőkat, ha a kutyát sem érdekli? X éve olvasható a teljes magyarázat az esetre: http://www.softrain.hu/TRAIN/Gozmegor.htm
Azaz a cukorgyár tulajdona az 531', mivel a BKV 27-ért cserélte, így azt csinál vele amit akar. A 27-es akkor egy igen lepukkant gép volt, cserealapként nem egy sűlycsoport volt az akkor felűjított (ha nem is üzemképes) eredeti 531-gyel.
Évekkel ezelőtt a börzén,amikor még szombaton tartották,sikerült venni egy újságot,amiben egy parkról írnak,valahol Erdélyben.Réges-régen itt mozdonyokat gyártottak és emlékül néhány megmaradt gépet kiállítottak.
A cikk írója sajnálkozva jegyzi meg,hogy elhanyagoltak és körbenövi a mozdonyokat a gaz.
Minden kedves topiclakó figyelmébe ajánlom a frissen megjelent Alfred Horn: "Eisenbahn Bilderalbum 10" c. könyvet (Bohmann Verlag ISBN: 3-901983-686), sok egykori magyar gőzösről található benne kép, csehszlovák és jugoszláv vonatkozásban. Egy képet beszúrok ízelítőnek. ex601,043 (32-027) 1959 aug. 15 Split
Nem a pályaszámra, hanem magára a mozdonyra gondolok, hiszen az ővé (ami nála volt) az van Mezőkövesden, és kb egy időben lett felállítva az is, mint ő visszakapta a másét. Esetleg ellett keverve, oly téren, hogy valójában nem is azt akarták levinni Mezőkövesdre csak igy sikerült???
Szerintem bármikor visszakaphatja egy tollvonással, nem oszt és nem szoroz, hogy egy leselejtezett mozdonynak mi a száma. A jelenlegi állapot okoz zavart és nem az eredeti psz. visszaállítása.
Itt cumpejspíl az történt, hogy az ácsi cukorgyár a saját egykori 376,531-es mozdonyára áhítozva, mivel azt nem kaphatta már meg, kapott egy másik gépet, amire ráírták, hogy 531. Ettől a mozdony lett 376,531. Tetszenek érteni úgye ?
Ennyit én is tudtam, de azt nem tudom, hogy miért nem kaphatta vissza az erdetijét?
"Naaaagy zavarosban" pecázunk mi itt azt hiszem, de szerencsére újra itt van Gőzfan a megfejtéssel.
A képhez, amit beraktam, egyébként elfelejtettem hozzáfűzni, hogy 1993-ban, Nagykanizsán készült és Gróf György felvétele (mi Balázs Józsitól kaptuk). A másik gép a képen a 375 680.
Lehet, hogy szólnunk kéne a MÁVhistóriának? (Mielőtt esetleg "azt csinálnak vele, amit akarnak...")
„A szomorú az, hogy gondolom a jelen esetben nem is tud erről az esetlegesen az igazi tulajdonos (MÁV, Historia Bizottság stb..), mivel hivatalosan sem az eladó, sem az új tulajdonos nem is értesítette őket. Tehát a régi azért nem értesítette, mert abban a hiszemben volt, hogy a megőrzésre átadott mozdony az ővé, mig az új pedig szintén azt hiszi, hogy az ővé, hiszen a megvett területen volt a mozdony, és azt csinál vele amit akar.”
Nekem erről az jutott eszembe, hogy az egész országgal ez történt és történik.
Az új tulajdonosok azt hiszik, hogy övék és azt csinálnak vele, amit akarnak...
No igen. Két 376,531-es van. Az eredeti Mezőkövesden áll.
Korábban már írtam erről a kérdésről. Aki nem járatos a pályaszámok útvesztőjében - márpedig senkitől, még a tisztelt topiktársak többségétől sem várható el, hogy fejben tartsa az első és másod-, pláne harmadpályaszámok százait - annak meglehetősen zavaró lehet, hogy valójában melyik gép melyik.
Itt cumpejspíl az történt, hogy az ácsi cukorgyár a saját egykori 376,531-es mozdonyára áhítozva, mivel azt nem kaphatta már meg, kapott egy másik gépet, amire ráírták, hogy 531. Ettől a mozdony lett 376,531. Tetszenek érteni úgye ?
Bárki a Trabantjára ráírhatja ezután, hogy Sevrolett, és az az lesz.
...azt hiszi, hogy az övé, hiszen a megvett területen volt a mozdony, és azt csinál vele amit akar.
A szóbanforgó gép, mint Ácsott, kiállítottként nyilvántartott normálnyomközű jármű, de jure, valóban a MÁV tulajdona.
De van ám itt egy kis bökkenő: Két ilyen pályaszám van. Az egyik eredetileg 4679 gy.sz. (1924), a másik 3598 gy.sz. (1914), az utóbbi az ex. 376 461. Vagyis őróla van szó?
Tudod ez úgy mükődik, hogy a mozdonyt 95-ben szépen kipofozták szoborrá, és levitték Ácsra a Cukorgyárba és ki is állították (376,531)
Csak hát tulajdonos váltás történt, ahol a területet adták el, beleértve a sok gezemicét is ami a területhez tartozik, igy a mozdonyt is az új tulajdonosnak, aki a vételkor igér füt fát, s mikor aláírták a vételt, akkor kezdik a dolgokat átrendezni, és a megörzött csodabogár a háttérbe szorul, mert az új tulajdonos egyáltalán nem mozdonyt őriz, hanem a helyén csodabogarakat. A szomorú az, hogy gondolom a jelen esetben nem is tud erről az esetlegesen az igazi tulajdonos (MÁV, Historia Bizottság stb..), mivel hivatalosan sem az eladó, sem az új tulajdonos nem is értesítette őket. tehát a régi azért nem értesítette, met abban a hiszemben volt, hogy a megőrzésre átadott mozdony az ővé, mig az új pedig szintén azt hiszi, hogy az ővé, hiszen a megvett területen volt a mozdony, és azt csinál vele amit akar.