Semmi erős nincs benne, az, hogy Budaörst nem éri el a metró olyan, mintha nem menne ki Újpestre. De az is jó példa lehetne, hogy a kettes metró csak a Keletiig járna, Gödöllői HÉV meg egyszerűe nem létezne, azon a szakaszon csak busz járna.
Azért ez az olcsó kéregalagút egy kicsit erősss...
Meg a Forgács utca is...akárhogy is gondolkodok, nem jut eszembe olyan metróvégállomás Budapesten ahol egyszerre átszállhatnál a vasútról, Bkv és távolsági autóbuszállomás lenne, három villamos végállomása (ebben az 1-es is benne van), és két autópálya vége, P+R parkoló kiépítésének lehetőségével.
Egyébként ha jobban meggondolom, ezzel a csomóponttal az lenne a baj hogy már a hídon ki kellene építeni a párhuzamosan sávokat, amiből a lehajtók kiágaznának. Lehet hogy nem kell sokat logikázni, a híd miatt nem építik át a meglévő csomópontot.
Igen, körübelül a fele. a hosszabbításnak olcsó kéregalagút, míg a többi a felszínen halad. De hagyjuk, mert csak a P+R elhelyezése kapcsán volt jelentősége. (amúgy az, hogy a négyes metró megáll a Kelenföldinél kábé olyan, mintha a hármas metró a Forgách utcánál véget érne és nem menne ki Újpestre)
Én is erre az utóbbi megoldásra gondoltam, de úgy tudom hogy marad a jelenlegi csomópont. Az a helyzet hogy nem tudom eldönteni hogy nem ez-e a jobb megoldás. Én hiszek ebben a "majd továbbmegy elvben", legalábbis én továbbmennék, ha nem kell mindenképp a hatos városi szakaszára mennem.
...de nem is kell ennyire elhúzni a csp-t a duna felé:
elég csak annyira, hogy a lóhere levelei beférjenek a vasút és a 6os közé, és a két 90°-os ágat külön felüljáróval is át lehet vinnia a vasút felett...
A jelenlegi M0-6 csomópontnak elég kicsi a kapacitása, így ha arra számítunk hogy a forgalom egyenesen a hatos városi szakasza felé fog tartani, akkor abból az M0-6 csomópontban biztos nagyon nagy dugó lenne, visszatorlasztaná a lámpa a forgalmat az M0-ra. Ennek ellenére nem hiszem hogy dugó lesz, aki nem fér be a lehajtóba az továbbmegy a szigetre, és majd Csepel felé jön be a városba. Ez a megoldás azt hiszem jól szabályozza a hatos városi szakaszának a forgalmát, ott továbbra sem lesznek dugók. Olyan mint a parkolóházad rámpája...
Szerintem az nem baj ha nem megy a Hungáriáig, az M6 már az M0-nál osztódik. Ha több az irány kisebb a dugó lehetősége. A legjobb az lenne ha minden autópálya a külső körgyűrűbe torkollna, de azt ma már nem lehet megcsinálni. Olyan ez mintha pumpálnánk egy éren (autópáya) a forgalmat befelé, aztán a körgyűrűk segítségével szépen szétoszlana sok ágra, de ezzel nem hiszem hogy újat mondtam...
Az M3 és az M5 ilyen, az M7 meg akkor lehetne ilyen, ha a vasút mellett megépítették volna a Lágymányosi híd folytatását, de ezzel gondolom megint nem mondtam semmi újat...
Én azt hiszem hogy utólag nem baj hogy nem épült meg a Lágymányosi híd vége, de ez egy más téma. Én a megoldást most már az Andor urcában és a Galvani utcai hídban látom. Innen nagyon jól el lehet érni a Hungáriát pl.: a csepeli Szabadkikötő úton
Az M3-M300 Nyíregyháza-Vásárosnamény-Záhony a NIF honlapja szerint 2015-re lesz kész; de gondolom, ez csak azért így szerepel, mert az nft2 2007-2013-as pénzeit addig kell elkölteni (bár ennek egy része mintha ppp-s lenne majd).
Amit nem veszel figyelembe, hogy az üzletközpontok pont a dugózóna határán vannak, így baromi jó lehetőség egy P+R kialakítására a hely (és később a Virágpiacnál és Kelenföldön is egy-egy kisebb parkolóház).
Baromi nagy placcok vannak, a terület átalakítható úgy hogy oda beférjen egy kötöttpályás közlekedési eszköz (ide már inkább HÉV kéne, mint metró), a parkolókapacitást meg felfelé +1-2(-3) szinttel meg lehet toldani.
Az üzletközpontok forgalma is jelentősen nőne, mert ha már ott leparjkol valaki akkor be is várásol (meg Kelenföld és Gazdagrét irányából a napi bevásárlást is Budaörsön végeznék el).
Irdatlan pénz lenne, de itt lehetne végre egy hatalmas intermodális csomópont-rendszert kialakítani.
Hétköznap, munkaidőben belefér. Különösen, hogy aki ott parkol, minden valószínűség szerint ott fog bevásárolni is.
Ha mondjuk azt mondanánk az Auchannak hogy építs ide egy áruházat, csinálj egy P+R-t is, és cserébe kapsz az ajtó elé egy metróállomást, akkor az működik.
Dehát ezt mondjuk. Pontosan ezt. Kapsz metrót +a te parkolód lesz a P+R és cserébe nem kérünk semmit, ezt ingyen kapod.
Ne haragudj de én nem azt írtam, és azt hiszem ezzel a vita a részemről befejezésre is került. Az Auchannak ez a saját parkolója. Nem lehet tőle azt elvárni hogy ezt majd odaadja a P+R-nek úgy hogy a P+R nagy része nem vásárol semmit miközben az meg nem tud parkolni aki vásárolna. Azért gondolj bele milyen lenne ha valaki a te boltod előtt parkolna rendszeresen, a vásárlóid meg nem tudnának parkolni. Itt nem arról van szó hogy a P+R-sek is vásárolnak, hanem arról hogy a bevásárlásnál az egy fontos szempont hogy mennyit kell cipelni a cuccot a kocsiig. Ha mondjuk azt mondanánk az Auchannak hogy építs ide egy áruházat, csinálj egy P+R-t is, és cserébe kapsz az ajtó elé egy metróállomást, akkor az működik. Az viszont nem hogy egy meglévő magánparkolót egyszerre átkeresztelek P+R-re, mert az kicsi lesz!
- plázák: parkolóház fizetős, de mozijeggyel 2 óra ingyé van...
és példa a kuncsaft ellenségre:
- kinn a pusztában lévő (tehát ott tuti csak az parkol, aki pancsolni megy) aqvapark parkolója fizetős.
(nem mintha a 4-500ft-os Pdíj sokat számítana a többezer forintos beléptidíj mellett, de akkor is kicsinyes dolog, mintha a köszönésért pénzt kérnének...)
Nem konkrétan erre gondoltam. Én a nagykörúton belül, de még talán nagyobb körzetben egyszerüen megnehezíteném a forgalmat. A belváros nagyrészén az emberek csak átjárnak anélkül hogy dolguk lenne ott. Megszokásból, tudatlanságból, kényelemből. Ezeket az autósokat el kellen terelni innen. A belvárosban csak az autózzon akinek tényleg fontos dolga van, vagy ott lakik. Az is csak lassan...
A körpályáre terelés alatt inkább arra gondoltam hogy úgy vezessük be a nagyforgalú utakat, mint az M6-ot az M0-ba. Egy fontos főút se tartson a belváros felé.
Mit fog tenni az Auchan? Bevezet egy elrettentő parkolási díjat, amit a vásárlásnál le lehet nullázni.
Igen, +biztonsági őröket fogad, akik HUSS HUSS kiáltásokkal űzik el a mindennap az áruház előtti P+R-ben parkoló potenciális vevőket. Egyébként ez a megnyilvánulás klasszikus példája a fogyasztót ellenségnek tekintő magyar felfogásnak, kész szerencse, hogy az AUCHAN-nak nem magyar tulajdonosa van.
dehát itt nem a dugódíjról vakerál, hanem ez egyirányú körforgalmasításról...
(persze az kb. a kiskörút, de max a nagykörút léptékében jön szóba, a hungárián vagy azon kívül nem.)
The solution was the City Centre Loop Road (or the Loop, if you prefer). It is a fairly simple idea - a one-way circuit of the city centre built by rearranging one-way streets and tinkering with junctions around the edge of the central area. The idea is that traffic travels around the central area until the nearest point to its destination, encouraged to do so by traffic light timings making the Loop a fairly fast route, and by altering other streets so that it's virtually impossible to get across the city any other way.
Amúgy a VEKE nem a metró meghosszabbítását javasolta, hanem a vasútra való kivezetését, Érd és Törökbálint felé. Ez költségben nem vethető össze a metró meghosszabbításával, és sokkal nagyobb területet fog be mint az M4 budaörsi meghosszabbítása