Ööööö most tudatosult bennem, miért is akarol bilincselni. A Parker-nak vannak kéziszerszámmal szerelhető tömlőfegyverzetei. természetetesen, a saját tömlőihez.... természetesen, ennek megfelelő áron.... de van.
A fene jobban tudja. Talán 5-20% között szokták mondani. De annyi bizonytalanság van a dologban, hogy nem érdemes az abszolút számot nézni és más összeállítás eredményeihez mérni.
Figyelembe véve, hogy a teljesítményhez képest neked a szokásosnál nagyobb átmérőjű csigád van, én sokallom a kapott számokat.
Pár napon belül tudok a másik motor csigájáról ilyen képet feltenni. Nem "érzem" sajnos sehogy, a motor hangja normálisnak tűnt. Egyenletes, nem túl hangos. A farvize is jónak tűnt, a hűtővíz is egyenletesen áramlott. Mivel nem értek hozzá, ezért valószínűleg beviszem egy szervizbe és megnézetem. Kicsit félek, hogy jól lehúznak, mint balekot. Ettől csak attól félek jobban, ha kiderül valami nagyon csúnya dolog, mondjuk, hogy csak a matrica 15-ös...
Alacsonyabb sebességnél még tovább lehet trimmelni,ha kinézek oldalra,akkor látszik,hogy ott ahol ülök,nem ér bele a hurka a vízbe,a hullámok csak kicsivel hátrább lesznek.hátul van a 110 kilós motor,meg 60 liter benzin,és a horgony is a mögöttem lévő ülés alatt van.
Azon agyalok, mivel a csónakodnak nagyon elöl van a súlypontja, hiába van már siklásban ekkora sebességnél, valószínűleg még túrja a vizet. Csak nagyobb sebességnél emelkedik ki annyira az orra, hogy számottevően tudjon csökkenni a nedvesített felület.
Ez alapján teljesen biztos, hogy a 10-es Tohatsu jól funkcionált, a 15-ös Mercury pedig biztosan nem, mert ezt a terhet 30 km/h körül kéne vinnie a T32-vel. Egy hozzáértő átnézést szerintem nem lehet megúszni, mondjuk kompressziómérés, karburátor pucolás, meg esetleg a gyújtás ellenőrzése.