Keresés

Részletes keresés

Mozdonyvezetö Creative Commons License 2006.11.28 0 0 20989
Hajrá, még talán nem késő... zsenge koromban én is német vasúti szakkönyvek "kényszerítő" hatása alatt kezdtem németül tanulni. És a NDK-s Transpress kiadó könyveiben a német még német volt, nem volt benne az a nagy tömeg amerikanizmus, mint a mai irományok.
Előzmény: Törölt nick (20987)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2006.11.28 0 0 20988

Walthersdorf, nem Walthesdorf....

 

A gép (86 501) még ma is az ÖGEGé, de kazánja rossz állapota miatt már nem üzemképes. Én mentem vele 1994-ben és azután még pár évig néhány alkalommal.

Először DR-színekben láttam (és fotóztam) 1989 augusztusában Schlettau és Crottendorf között menetrendszerű üzemben.

Előzmény: Törölt nick (20981)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.28 0 0 20987

 

 ismét beszúrok 1 oldalt az Eisenbahn Illustrierte újságból

 

Felülről lefelé haladva a képek alá írt szövegek:

 

Von der 4-6-0 "Standard Class 4MT" der British Railways wurden zwischen1951 und 1956 80 Loks gefertigt.

 

British Railways 2-6-0 "Class U2" für den gemischten Zugdienst 1985 in Ropley.

 

1948 wurde die 0-6-0 Austerity-Rangierlok des War Department für das National Coal Board umgebaut.

 

Rangierlok 0-6-0 Austerity des War Department. Von dieser britischen Kriegslok sind ab 1943 100 Exemplare gebaut worden.

 

(Ilyenkor bánom, hogy nem németet tanultam:(

 

 

262 Creative Commons License 2006.11.28 0 0 20986
Sziasztok!
Ha valaki még emlékszik rá, nyár elején Gőzfan barátommal elkezdtük keresni a 764,12 pszu keskeny nyomtávú gőzöst. A Gőzmegör listából tudtuk, hogy valahol Békéscsabán kell lennie, de senki sem tudott bővebbet a hollétéről.
Örömmel tudatom veletek, hogy tegnap megtalálták!
Kicsit kalandos volt a "nyomozás", de azt találtuk ki hogy a vízóraleolvasóknak bejárásuk van mindenhová és keressék ők a mozdonyt.Tegnap megis találták ("ja az?...itt áll már évek óta!Kiakarták állítani a városban de nem lett belölle semmi, pedig a polgármester úr is nagyon szerette volna ha sikerül.") és az ő elmondásuk szerint egyben van a gép és épnek látszik.
Ezúton mondanék köszönetet Zsilák Mátyásnénak kitartó munkájáért.

ÁdidiGaga Creative Commons License 2006.11.28 0 0 20985
Sziasztok!
(elsősorban miskolciak közül) tud valaki valamit az alábbi miskolci gőzösök sorsáról:

- a Tiszai előtti páncélmozdony

- egy, a Kinizsi utcáról nyíló önálló MÁV épület (talán személyzeti osztály???) mellett, a kertben kiállítás jelleggel (azaz 1 síndarabon) állt a 80-as években egy szertartályos mozdony.

- a vontatási telepen,a vízdaru mellett 85-86 körül, amikor 1x belógtunk bicajjal , még felmászhattunk egy szerkocsis mozdonyra.

szóval ezek sorsa érdekelne...
szanthoa Creative Commons License 2006.11.28 0 0 20984

A MÁV Nosztalgia kft. 2007-es programjában ezt olvastam:

Június 02.          
Kirándulás Esztergomba DSA vonattal és 324-es gőzmozdonnyal

 

 

 

 

 

 

Ezek szerint lesz kazánvizsgája április után?

Distván Creative Commons License 2006.11.28 0 0 20983

Köszönöm!

Előzmény: Törölt nick (20977)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.28 0 0 20982

Köszi, na hiába öregszem.-))

 

 

Habár nekem csak amit az Index meg engedett képet betölteni, azon néztem

Előzmény: Törölt nick (20981)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.28 0 0 20981

oksi

 

íme: "86 1501 der DR am 1.6.1984 mit Personenzug bei Walthesdorf."

Előzmény: k.novotny (20980)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.28 0 0 20980
Nem tudom a kép alsó sarkában én ezt olvasom, de biztos, hogy jobban látod esetleg nagyobban is meg van neked, légyszi írd be nekem a bal alsó szöveget a kép aljáról
Előzmény: Törölt nick (20979)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.27 0 0 20979
rosszul láttad:)
Előzmény: k.novotny (20978)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.27 0 0 20978

Úgy néz ki, hogy nem csak a mi "szaklapunkban jelentek hatalmas elírások.-)))

 

 

Ha megfigyelitek a mozdony elején lévő pályaszámot, akkor egyértelműen látszik (meg a kolléga is beírta) 86 1501-5 pályaszám felíratot. Ez egy volt DR (NDK) pályaszámú mozdony, amelynél ezt a pályaszámot 1970.06.01-től vezették be.

 

A fotón látható képaláírás szerint (ha legalábbis szemüveg + nagyítóval jól látom), akkor 1954 06.01-én készült Volkersdorfban, ami e téren nem lehetséges.

 

Aztán lehet, hogy csak 84-es dátum, és én látom rosszul.-)))

 

Amugy 92.07.> Az osztrák ÖGEG tulajdonában van (volt)

Előzmény: Törölt nick (20973)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.27 0 0 20977
annyit tudok, hogy Eisenbahn Illustrierte.
Előzmény: Distván (20976)
Distván Creative Commons License 2006.11.27 0 0 20976
Ez melyik folyóiratban van?
Előzmény: Törölt nick (20973)
Distván Creative Commons License 2006.11.27 0 0 20975
Tisztában is vagyok vele. :)
Előzmény: seTTebello (20972)
sitting target Creative Commons License 2006.11.27 0 0 20974
Egy ilyen kocsi sokáig állt Pft-ként Karcagon is, ha jól emlékszem, a '91-es évek elejéig. Aztán eltünt. Nem tudom, mi lett vele.
Előzmény: gumidani (20943)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.26 0 0 20973

 DR 86 1501-5 pályaszámű gőzőse

 

bocsi a beolvasásos képbe rakást még gyakorlom, remélem legközelebb kevesebb fehér rész marad. Ezt a képet, egy régi német vagy osztrák vasúti újságomban találtam, már nem tudom mi a címe. Nincs meg az előlapja.:(

seTTebello Creative Commons License 2006.11.26 0 0 20972
+ Ausztriában készültek a képek.
Előzmény: seTTebello (20971)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.26 0 0 20971
Csak vicc volt, ezekkel a gépekkel nem lehetett futás közben ilyen képet készíteni.
Előzmény: Gashpy (20969)
Distván Creative Commons License 2006.11.26 0 0 20970
Micsoda??? Ezt hol olvastad? :)
Előzmény: gumidani (20968)
Gashpy Creative Commons License 2006.11.26 0 0 20969
Ja,
éjszakai felvételt próbált állvány nélkül...
Előzmény: gumidani (20968)
gumidani Creative Commons License 2006.11.26 0 0 20968
Mire az utolsó képet készítette, odaért a szerv is. (futás közben exponálta)
Előzmény: Distván (20967)
Distván Creative Commons License 2006.11.26 0 0 20967

A folytatás:

 

Dampf auf der GySEV 1978
róbertke Creative Commons License 2006.11.26 0 0 20966
Én sem, csak azt hogy a felsorolt jármüveknek van-e MÁV-os megfelelője, vagy MÁV-osra átépíthető változata.
Előzmény: k.novotny (20965)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.25 0 0 20965
Visszaolvasva az eredeti hozzászólást, nem olvastam arról, hogy ő effektiv a 404-es modelljét akarja elkészíteni
Előzmény: róbertke (20964)
róbertke Creative Commons License 2006.11.25 0 0 20964

Igazad van, a Borsig gyártotta a jugoszláv vasutak részére. Nemhogy hasonló,hanem teljesen megeggyezett a BR 39-essel.  Segítsünk talán azzal a Topiktársunknak, hogy ki gyártja elérhető áron a modelljét.

Előzmény: k.novotny (20961)
róbertke Creative Commons License 2006.11.25 0 0 20963
Borsig gyártotta eredetileg a jugoszláv vasutak részére, és teljesen megeggyezik a BR 39-essel.
Előzmény: k.novotny (20961)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.25 0 0 20962
Nézd meg rézgaras hozzászólásait, ő biztos írt arról, hogy miért nem éri meg átalakítani. Szoktak beszélni arról, hogy lehet Br 55 - ből 424 - est, Br 01 - ből 303 - ast csinálni, de annyira át kellene alakítani a modelleket, hogy hatalmas tapasztalatra van rá szükség és akkor érdemesebb új modellt készíteni. A Br 75 - ből talán lehetne 375 - öst csinálni, de az sem lenne az igazi.
Előzmény: saxi1982 (20956)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.25 0 0 20961

Igazad van, én a 404 001-re gondoltam csak az más tipus, a felsoroltak között nincs.

 

De ha megnézed a BR 39-es sorozatot akkor már találsz hasonlóságot a 404-el

Előzmény: róbertke (20960)
róbertke Creative Commons License 2006.11.25 0 0 20960
Igazad van, én a 404 001-re gondoltam csak az más tipus, a felsoroltak között nincs.
Előzmény: seTTebello (20951)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!