Akkor ezert kapom mostanaban egyre gyakrabban a kavicsokat... A nyaron volt olyan hogy az egyik kavicsnyomot epp hogy megcsinaltattam, mar meg is kaptam a masodikat...:(
attus:
"Viszont: Ezeket a járműveket úgy kell megépíteni, hogy ne hiányozzék róla a sárvédő gumi, azaz ne szórja hátrafelé a sarat!"
Ezt hol olvastad?
Sajnos NYeurópában nem kötelező, így már nálunk sem. Ez van.
Na ezt én nem tudtam volna így idézni, de a lényeg a lényeg. :-)
Viszont: Ezeket a járműveket úgy kell megépíteni, hogy ne hiányozzék róla a sárvédő gumi, azaz ne szórja hátrafelé a sarat!
Most az előbb, a 3809 UV5 47-es viszonylaton szőke családanya villamos vezető néni. Miután a Bartók a Gellért felé teljesen áll, ő kiindul a Móriczról, és beleáll a kereszteződésbe. Talán még most is ott áll.
Én állok elsőnek a lámpához, gondoltam, toleráns leszek, és várok egy ciklust, hátha mégis előbbre megy. A GGU-426 zöld VW Polo véletlenül nő vezetője jobbról kikerül, és odahajt a villamos oldalához, majd csodálkozik, hogy hogy' került oda ez a nagy sárga. Kicsit akadályozza a Bartók forgalmát, aztán eltakarodik.
A sárvédős idézethez még néhány sor, szintén a KÖHÉM rendeletből:
A. függelék; 3. A gépkocsik és pótkocsik kategóriái a következők:
3.1. M járműkategória: Személyszállító gépkocsik. 3.1.1. M1 kategória: Személyszállító gépkocsik, a gépjárművezető ülésén kívül legfeljebb nyolc ülőhellyel.
3.1.2. M2 kategória: Személyszállító gépkocsik, a gépjárművezető ülésén kívül több mint nyolc ülőhellyel és legfeljebb 5 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel.
3.1.3. M3 kategória: Személyszállító gépkocsik, a gépjárművezető ülésén kívül több mint nyolc ülőhellyel és több mint 5 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel.
3.2. N járműkategória: Áruszállító gépkocsik. 3.2.1. N1 kategória: Áruszállító gépkocsik, legfeljebb 3,5 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel.
3.2.2. N2 kategória: Áruszállító gépkocsik, több mint 3,5 t, de legfeljebb 12 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel.
3.2.3. N3 kategória: Áruszállító gépkocsik, több mint 12 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel.
3.3. O kategória: Pótkocsik (nyergespótkocsik is) 3.3.1. O1 kategória: Pótkocsik, legfeljebb 0,75 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel.
3.3.2. O2 kategória: Pótkocsik, több mint 0,75 t, de legfeljebb 3,5 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel.
3.3.3. O3 kategória: Pótkocsik, több mint 3,5 t, de legfeljebb 10 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel.
3.3.4. O4 kategória: Pótkocsik, több mint 10 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel.
Sánta Kutya: pl. a kiálló Merci, stb. jelvények is azért vannak olyan csuklós mechanizmussal rögzítve, nehogy spontán veselékelést végezzenek az éppen elütött gyalogoson. A modern autók motorházteteje is úgy van kitalálva, hogy tompítsa az elgázolt emberre mért ütést.
Más (bocs, hosszú lesz):
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről (tömörítve letölthető innen /ms word, 150kB/)
Tompított fényszóró: 43. par. (3) A tompított fényszórónak - anélkül, hogy a szembejövő jármű vezetőjét vakítaná - az út felületét a jármű előtt sötétben, tiszta időben legalább 40 méter - mezőgazdasági vontató és lassú jármű előtt legalább 30 méter távolságon meg kell világítania. A megvilágítás a tompított fényszóró középpontján átmenő vízszintes síkban és e felett a járműtől 25 méter távolságban
a) aszimmetrikus tompított fényszóró esetében 0,7 luxnál,
b) szimmetrikus tompított fényszóró esetében 1 luxnál
több nem lehet. A tompított fényszóró csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki.
Távolsági fényszóró: 41. par. (4) A távolsági fényszórónak az út felületét a jármű előtt sötétben, tiszta időben legalább 100 méter távolságon meg kell világítania úgy, hogy e távolságban a megvilágítás a távolsági fényszóró középpontjának magasságában 1 luxnál kevesebb nem lehet. A távolsági fényszóró csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki.
Ködfényszóró:
45. par. (2) A ködfényszóró által adott megvilágítás a ködfényszóró középpontján átmenő vízszintes síkban és e felett a járműtől 25 méter távolságban 1 luxnál több nem lehet. A ködfényszóró csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki.
46. par. (1) Járműre csak jóváhagyási jellel ellátott ködfényszórót szabad felszerelni.
(2) A ködfényszóró átvilágított felületének alsó széle az úttest szintjéhez, 0,25 méternél közelebb, az átvilágított felület felső, a tompított fényszóró átvilágított felületének a felső szélénél magasabban, az átvilágított felület külső széle pedig gépkocsin és motoros triciklin a jármű legkülső pontjától, 0,40 méternél távolabb nem lehet. A motorkerékpár ködfényszóróját úgy kell elhelyezni, hogy optikai tengelye a motorkerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjába essen, vagy ha így nem helyezhető el, az átvilágított felületének ehhez a síkhoz legközelebbi pontja a motorkerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjától legfeljebb 0,25 méterre legyen. Az olyan motoros triciklin, amelyre csak egy ködfényszórót szereltek, a ködfényszóró átvilágított felületének a bal széle a jármű bal oldali legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb nem lehet.
(3) A ködfényszóró elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e fényszóró csak a helyzetjelző lámpákkal együtt, illetőleg akkor legyen bekapcsolható, ha a helyzetjelző lámpákat már bekapcsolták.
58. par. (2) A hátsó helyzetjelző ködlámpa - a hátsó helyzetjelző lámpa fényénél nagyobb fényerejű - piros fényt bocsáthat ki.
Helyzetjelző: 54. par. (3) A helyzetjelző lámpák fényének - anélkül, hogy a többi jármű vezetőjét zavarná - sötétben, tiszta időben 300 méter távolságról észlelhetőnek kell lennie. Az első helyzetjelző lámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga, a hátsó helyzetjelző lámpa csak piros fényt bocsáthat ki.
Sárvédő, sárfogó: 86. par. (1) A gépkocsi és pótkocsija hátsó kerekének sárvédőjét fel kell szerelni a hátsó kerekeket hátul teljes szélességükben takaró - nem merev anyagból készült - kiegészítő sárvédővel. A kiegészítő sárvédőnek annyira kell lenyúlnia, hogy a jármű terhelt állapotában a kiegészítő sárvédő alsó szélétől a hátsó kerék alsó oldalához húzott érintő az úttesttel legfeljebb 15°-os szöget zárjon be. Amennyiben a jármű olyan kialakítású, hogy e takarási feltételt teljesíti, külön kiegészítő sárvédő felszerelése nem szükséges.
(2) Nem kell felszerelni az (1) bekezdésben említett kiegészítő sárvédővel az M1 és N1 járműkategóriába tartozó gépkocsikat, a motorkerékpár pótkocsiját és az O1 és O2 kategóriába tartozó pótkocsikat.
felirok mindenkit aki a havat ugy vette hogy mostantol nincsenek a csikok az utra felfestve.
Egy honda civicet amiben az emberke 20-30 savvaltasbol 1x sem hasznalta az iranyjelzojet.
Ja meg magam hogy 100-as tablanal 140-et mentem a hoban, mentsegemre legyen mondva minden savvaltasnal indexeltem..
"ezt a tervezést borítja fel, ezért az autója sokkal negyobb veszélyt jelent egy esetlegesen bekövetkező gázolás során."
Egen, de az autodat megvedi, a tobbi mar a gyalog dolga...tipplizzen egy Suzuki elott, es akkor meg tulelheti....Lehet hogy a suzukiban gyalogosgazolas kozben is halt mar meg valaki???
Errol nem tud valaki valamit???
Erdekelne!! Jot rohognek amikor azt olvasnam az ujsagban, hogy gyalogost gazolt a szuzukis, seruleseibe belehalt a korhazbaszallitas kozben, szerencsere a gyalogos konnyu serulesekkel meguszta az utkozest.
Jó tudni, hogy az autókat úgy építik, hogy gázolás esetén lehetőleg csökkentsék a gyalogra ható gyilkoló tényezőket. Ezért bizonyos nyársaló stb. megoldások be is vannak tiltva (sajnos a konkrétumra nem emlékszem). Amikor valaki utólagosan külső bukócsöveket, kengururácsokat bütyköl az autóra, ezt a tervezést borítja fel, ezért az autója sokkal negyobb veszélyt jelent egy esetlegesen bekövetkező gázolás során.
Niváskaresz,
nevedrôl jutik eszembe: anno még fôiskolára jártam, amikor láttam egy Lada Nivát, amelyen KÍVÜL teljesen körbe bukócsô-rendszer volt (krómozva ám!) kb. 20 cm-re a kasztnitól. Hát azzal nem sok fazon mert volna kikezdeni, afféle igazi "büntetôjármű" lehetett volna a szabálytalanul közlekedô b@lfékek megregulázására... :)
kivi.Meg van határozva,hogy az autó hátulja és a talaj mijen szöget kell hogy bezárjon,és a magasság is számít,de most ezt fejből nem tudom.A modern szgk-ra nem kell a nivámra kell.
Nemozoli. minden meg van bocsátva,viszont sajnos bizonyos feltételek mellett nem kell sárfogó gumi ami a magyar éghajlati viszonyok kőzött ütődöttegy szabály.
az ablakon ugyan nem sokat láttam akkor ki, de ez nem is annyira a hó, mint inkább az elôttem haladó Buzuki miatt volt (hátsó sárvetô gumi nyista), úgyhogy tényleg úgy éreztenm magam miatta, mint aki sűrű ködben halad :)
a poént félretéve, csak addig égettem a ködlámpát, amíg be nem tudtam kapcsolni a tompítottat (ki kellene cserélni a kapcsolót, nem mindig sikerül elôszörre úgy benyoomni, hogy bent is maradjon) :)))
ha pedig csak a helyzetjelzôt égetem, az nem jó ötlet, mert az meg kék színű...
Ez termeszetesen nem igaz.
A KRESZ a kovetkezoket mondja a kodfenyszororol:
44. § (A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása)
(4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják
45. § (Az álló járművek kivilágítása)
(2) Álló járművön - a forgalmi okból megálló járművet kivéve - tompított fényszórót csak erős ködben vagy sűrű hóesésben szabad használni; távolsági fényszórót, ködfényszórót használni tilos.
A kodfenyszoro szinerol, teljesitmenyerol nem rendelkezik, gondolom, ezt mashol irjak le.
SZiasztok NEMOZOLI,szerintem a ködlámpát világításként hasz nálni nem okos dolog mert vakít ha csak 55w,akkor is én teljes fényárral szoktam honorálni,meg a kresz is tilcsa. Azt szokja írni, hogy ködlámpát csak akkor ha különösen lassan lehet haladni,és itt sebességet is ír,15-20km-óra,akkor lehet használni,na ehhez úgy kell,hogy essen a hó,hogy nem látsz ki az ablakon.
Üdvözlettel NIKA.
Szerintem rakjál gyertyát az ablakba, az
- melegen tart,
- nem fogyaszt áramot,
- jó illata van,
- senki nem villog majd rád,
- nem kanalazza össze a havat,
- leolvasztja a jeget a szélvédôrôl,
- nem vakítja a szembejövôt.
Ha igazán a szíveden viseled a dolgot, akkor ôsszel szedhetsz szentjánosbogarat is, az az igazán környezetkímélô megoldás...
Legalabb is azt remeled. A pibullok most eppen egy A Mitsu vilagitaskapcsolok uzemeltetese cimu muvet olvasgatnak....:) Komolyra forditva a szot: ez a megoldas enyhen szolva zavaro. Meg mindig jobban latszik a tompitott, mint a kodlampa, kiveve a kodot.
Blind,
Nem gond, mert amikor elindultam, elôször én is csak a ködlámpát kapcsoltam be :) de amikor láttam, hogy az elôttem haladó hátsó helyzetjelzôje az én elsô világításomhoz képest nappali világosságot varázsolt elém, akkor azért belôttem a tompítottat... :)
(kb. délelôtt 10 óra volt, esô+hó)
A Nagy Lajos király(né) útján haladva jelölöm viszont azt a velem szembe haladó sávba kanyarodó szôke bigét (metálszürke Ford Scorpio, rendszámot nem láttam, annyira sáros volt), aki nagy ívben balra fordulás elôtt képtelen balra nézni, és csak a dudára+refire fekvésem után hajlandó megállni, félig az én sávomban. Még jó, hogy a hó miatt lassan haladtam, így kissé csúszva sikerült csak nem nekimenni.
A sok tízemeletes ház árnyéka miatt még akkor se mindig olvad fel ott, ha süt a nap. De amúgy is valami töxar anyag az út, a Vihar utcába befordulva a piacnál tök normális tempóban a Galant hátulja megcsúszott... pont most délután mondtam asszonynak, hogy vigyázzon ott, a Vihar elôtti lámpánánál mindig le van fagyva szélsô sáv. (Eccer Skodát törtem ott hajszál híján...)
Jelölöm az összes köcsögöt, aki ebben a ß@r idôben képtelen a nyilván tövig lerohadt bal kezével a világításkapcsolót elérni.
Meg azokat is, akik asziszik, hogy ha a helyzetjelzôt a földtôl 10 centire levô ködlámpával együtt bekapcsolják, akkor mindent megtettek a közlekedésbiztonság érdekében. a.) nem a földet figyelem a tükörbôl, hanem fél méter magasba látok pont b.) a lenti kis pöcsnyi lámpa koszolódik be a leggyorsabban, annyi agya meg nincs, hogy letörölje, hiába 55W.
(Most azér vagyok ideges, mert majdnem elcsaptam egy lámpa nélküli ezüstmetál-szôke kombinációjú buzukit - ebben a szürke idôben, esik a hav a zablakra nem lehet látni!!! és tutira én lettem volna a hunyó.)
Nekem is ott sikerült összetörnöm az autómat. Mentségemre szóljon, hogy előttem egy Zsuk akkorát fékezett, hogy keresztbe fordult és egy féklámpája alig égett. Én fékeztem, de mintha gázt adtam volna. Az volt az érzésem, hogy havas uton vagyok. A mögöttem jövő pedig belém csúszott.
Azóta ezen a szakaszon mintha tojásokon lépkednék...
Na mégegyszer: ondólált fejű hölgy MÖGÖTTEM jött, csak amikor lassítottam, akkor húzott ki mellém jobbra (mögöttünk kb. 50 m-re senki), ezért gondoltam, hogy látnia kellett a gyereket, meg azt is, hogy a szembejövők majdnem átmennek a lábán. Ha meg ezek után nem tudja kitalálni, hogy mi a fenéért akarok megállni az út közepén, akkor én már csak feltenni tudom mindkét kezemet.
Soha életemben nem hittem 100%-ig azoknak akik engem elengednek, csak akkor, ha 200%-ban átláttam a helyzetet.
Azaz egyszer: motorral mentem egy bolgár kamion mögött már régóta elég lassan (hegyi terep), amikor az indexelt jobbra, meg integetett a kezével hogy menjek. Hál'istennek volt annyi eszem, hogy ne rántsam oda a gépnek csutkára a gázt, mert egyenesen telibe találtam volna a szembejövő kamion hűtőjét. Visszaálltam a bolgár mögé, amikor lehetett melléálltam, és egy kis ideig ott mentem mellette és meredten néztem a sofőrt. Eltartott egy darabig, amíg feladta a mereven előre bámulást, és felemelte a bal kezét hogy bocsi (gondolom).
Torokbalinti ut/Beregszaszi ut keresztezese, 8-as busz megalloja Gazdagret felol pont a kanyar belso oldalan. A szembe jovoknek (temeto felol) jo kis lejto, 30-as tabla ugyan van az aljan, mert belathatatlan kanyar meg mittomen. Busz beall a megalloba. En a lejton jovok le, viszonylag lassan mert nagyon dobal az ut. Okostoni sotetkek mondeoval (vagy mifenevel) padlogazzal kibukkan a busz mogul az en savomban! Csak azert nem lett belole baleset mert ketkereken voltam es le tudtam huzodni, de ezuton uzenem az illetonek hogy oszinten sajnalom hogy nem ment elottem epp egy foldel megrakott Kamaz billencs vagy ilyesmi, most aztan sziklarepedesbe lehetne temetni.
Es nem ez volt az elso eset, a nyaron is csak az mentett meg valakit hogy berantotta balra a kocsijat a busz ele, at egy drotkeritesen, be valakinek a kertjebe.
Emberek, vigyazzatok ha erre jartok, van aki siet (meghalni).
Mai helyzetkép a jégen kívül:
a Budafoki - Október 23. - Irinyi kereszteződésben a Budafokiról balra kanyaródó sáv felett kint a tábla, miszerint balra kanyarodni tilos, kivéve BKV. A zöld jelzést az aszfaltba épített, buszra reagáló detektorok vezérlik. Délután áthaladtam (egyenes irányban) és azt láttam, hogy a balra kanyarodó sávban öt (5) autó áll és várja türelmesen a zöldet (nem kaptak, lehet, hogy már több fázis óta). Rendszámokat sajnos nem tudtam jegyezni.
Erről az jut eszembe, amikor két bolond a bolondokházából a mosoda teherautóját elkötve szökik meg. Elérnek egy felüljáróhoz, ahol ki van téve egy 2,8 méteres magasságkorlátozás. Azt mondja a jobboldalt ülő bolond a vezetőnek:
- Állj már meg! Hiszen a miénk 3 m magas!
- Ne törődj vele! Látsz itt rendőrt?
blindmouse: van rosszabb. budaorson a lakotelepen nyaron, jo idoben, 215-os gumikkal 3-asban elkapart a gep, igy telen ott csak ugy lehet lassitani ha az abs kattog kozben.. nagyon biztosnagos, foleg hogy gyerekek jatszanak az ut szelen, ha egy kiszalad az ember ele biztos nem tud megallni.
Hat ugye, ha elhagyom a munkahelyem, vaghatom neki...:) Itt van vagy 10 centis ho(eppen esik megint) Es a mellekutcakat meg a parkolokat kornyezetvedelmi okokbol(allitolag, de szerintem soherok) nem takaritjak:)
Felírom magam: EMK-xxx fekete Alfa 33. Ma este a tatabányai Interspar kanyarodósávjában a zöldnél aludtam egy cseppet. De legalább amikor észbekaptam nem fulladt le.....:))))))
Blindmouse: aha, Óbudán ma jókat lehetett csapatni! De nem csak ott, egész Bp. ilyen volt többé-kevésbé, meg az országutak is.
A gyalogosok űtengedése valóban nagy kérdést vet fel. Bunkó legyél és ne engedd el, vagy elengeded, melletted meg átmennek rajta? Elég nehéz eldönteni. Ezért én (is) igyexem úgy csinálni, hogy csak akkor engedem el, ha tutira nem tudnak (vagy nincs aki) kikerülni!! A francnak sem hiányzik az a látvány, hogy elöttem üssenek el valakit!
Más
Van szép, új (23é), pici, piros autóm! Miért van az, hogy ez rengeteg autóst (suzukist) irritál?
Miért akarja mindegyik bebizonyítani, hogy le tudja nyomni a nyomatékgazdag, legalább 35 lóerős autómat? Elhiszem nekik, de egy suzukis ma majdnem összetörte magát, csak, hogy engem megelözhessen. Utána már nem birt tovább nyomulni, de ez biztos megnyugtatta.
Ja, és mindenki ki jön elém, mlég ha nekem van elsöbbségem akkor is... :-((
Sajnos nem írtam fel a rendszámot, de igencsak guszusos szituáció volt, amikor Zsiguli József MO a 28 éves Zsiguli Bi-Turbóval az Árpád hídon nagyjából 10 cm-re nyomult 80-nal egy novicsento Mitsubishi Charisma mögött. Mondanom sem kell, hogy az út enyhén nyálkás volt, a híd szépen telített... Felemelö látvány lehetett volna, ha a Mitsubishi valami miatt az ABS-EBS-...-jával hirtelen fékez egy jóízűt...
nemmindegy
Akkor a tegnapi harom nagyszeru sofor: adott egy db ezust szinu suzuki swift. Szilvasvarad es Eger kozott max. 50 km/h-val halad. Megelozni nehez, nagyon kanyargos az ut. Becsuletere legyen mondva, az egyenesekben sem gyorsit, csak jonnek szembe. Az o bune, hogy roppant ovatos. Adott viszont egy zold suzuki swift kozvetlenul emberunk mogott(sot, kb 10 km-en at kb 1 cm-re tole). O viszont neheztel az ovatossagert, es vadul villog, majd egyszeruen reflektorral koveti az illetot. Mogottuk en, latvan, hogy ez nem biztos, hogy jora vezet. Es: megerkezik a feher vw polo, szembol, reflektorral bukkan fel a kanyar kozepen, amire amugy is feszelyezett emberunk veszfekkel reagal, igy az ot tolo beleloki a poloba. Vegul is mindenki lassan ment, nagy gond nem lehet, csak az a csunya horpadas az autom elejen, amit valami elszabadult muanyag okozott.(ezt meg nem tudom, csak a hangjat hallottam). Szepen kiallok az arokba, kapom a haromszoget, teszem ki, hogy ha valaki jobb tempoval jon a kanyarban, ne lepodjon meg nagyon. Kezdodik a vita: a zold suzukis szerint en loktem bele a masikba. Mutatom, hogy a feknyomom vege vagy 15 meterre van az autojatol, es meg az utrol is kenyelmesen le tudtam huzodni. Aztan rendort hivtak( en gyorsan eldontom, hogy azert a 3-4ezer forintert nem szivok a biztositoval), es kezdodott a vita. hat... szep harom ember volt, szerintem mindegyiknek be kellene vonni a jogsijat, az elso suziset csak azert, mert az o fo erve a 20 eves jogositvany volt, ennek ellenere ahol 30-al ment, meg az AX is elfordul 60-al, egy jobb auto meg foleg. A polos nem tehetett semmirol, mert szerinte a relektor nem vakit. A harmadik meg talan elgondolkodik, hogy ki es miert talata ki a kovetesi tavolsagot... A rendszamokat otthon felejtettem, rajta vannak a jegyzokonyvon.
Évekkel ezelőtt a szemem láttára ütöttek el két nőt és egy gyereket hasonló módon. Az Alkotás u - Tartsay u. kereszteződésében a középső sávban alltam a piros lámpánál. Előttem egy teherautó és a belső sávban szintén egy teherautó. (Hogy miért azt nem tudom!) A lámpa zöldre vált, de nem indulunk. Ekkor veszem észre, hogy a két teherautó a zöld ellenére átengedi a gyalogosokat. A jobb szélső sáv teljesen üres volt, ahol annak rendje és módja szerint érkezett egy autó. Szerencsére nem jött gyorsan, de éppen fellökte a gyalogosokat akik könnyebb sérüléssel megúszták a "kalandot". Az egyik nő rögtön elkezdett kiabálni, hogy ők zöldön jöttek át. A helyszínelőket várva volt időm megnézni a lámpát és felfedeztem, hogy a gyalogos lámpa piros jelzése nem működik és a rávetődő napfény miatt tökéletesen zöldnek látszott. A rendőrségi jegyzőkönyvbe ez be se került, pedig külön felhívtam rá a rendőr figyelmét.
Ki hibázott? Nehéz kérdés!
1. Miért nem váltott át a lámpa villogó sárgára, he nem ég egy piros lámpa? (Szakértők szerint ez a funkció a gyalogos jelzőket nem figyeli!)
2. Mit keresett két teherautó egymás mellett a két belső sávban, lezárva a kilátást?
3. Miért csalták be a gyalogosokat az úttestre? Maradtak volna a síneken és nem történik semmi!
4. A jobb szélső sávban érkezőnek nem tűnt fel semmi? (Sajnos nem mert ő azt látta, hogy a lámpa zöldre váltott, de a teherautók nem, vagy nagyon lassan indulnak!)
5. Sajnos én tehetetlen voltam mert a két autó között állva csak azt tudtam konstatálni, hogy érkezik egy autó jobbról és a gyalogosok pedig sétálnak a teherautók előtt!
A vizsgálat során beidéztek és kihallgattak. A vizsgáló egyértelműen az érkező autóra akarta hárítani a felelősséget aki pedig a megengedett 50 km/h-val haladt és tiszta zöld jelzésre érkezett!
Az eset óta én csak akkor engedek át gyalogost, ha egyértelműen tudom zárni az utat. Ha lelépnek előttem, mindig a tükröket lesem!
Pep,
Mi a tipped, ha egy T34-es harckocsival állok a "megszokott helyére", akkor vajon "bosszult" volna? :-))) Ez esetben a "helyéről" való elegáns távozásom után ugyanis max a MEH-be vihette volna a járgányt préselt fémhulladékként :-)))
(Na jó, azért valójában nem vagyok ilyen vérszomjas...Az autót nem bántanám.)
-Ha nem nyomulsz rá a csajra, elcsapja a kölköt, igaz?
-Ha jártál vezetöi tanfolyásra, ott sulykolták, hogy a zebrán a gyalogosnak van elsöbbsége, igaz?
-Ugyancsak rebesgették, hogy ha a melletted lévö sávban megállnak, jobban jársz, ha Te is megállsz, igaz?
-Ha ekkora gyereked van, valszeg nem engeded egyedül az isibe, ha ilyen veszélyes helyeken kell közlekednie, igaz?
Ha legalább három kérdésre igen a válasz, a hiba nem az Ön készülékében van.
Ez meg az ökörSZEM -en volt:
"Ellopták a kocsiját, majd megbüntették
Aurora, USA
A coloradoi városban megbírságolt a rendor egy férfit, mikor az bejelentette, hogy ellopták autóját. A mintegy 5000 forintnak megfelelo büntetést Hector Hernandez Graza azért kapta, mert járó motorral hagyta Honda Accordját egy üzlet elott, és persze az ajtót se zárta be arra az idore, amíg beugrott a boltba. Így a tolvajnak könnyu dolga volt. Márpedig azt a helyi jogszabályok eloírják, hogy a tulajdonosnak mindent meg kell tenni az autólopás elkerülésére, hogy az amúgy is leterhelt rendorségnek ne okozzon felesleges többletmunkát."
Forrás: Rocky Mountain News, január 20.
Hétvége, Szigethalom belterülete, HÉV átjáró. Taksony felől jöttünk , az átjáró előtt van egy bekötőút balról, onnan érkezik fagerendákkal kisteherautó.
Nagyon siettünk, ezért rosszkor jött, hogy pont piros lett a fénysorompó. Megállunk, HÉV jön, elmegy. Kisteher beletapos a gázba, hogy majd jól elénkkanyarodik balról. Mögöttünk egy autó volt, szemből is egy, tehát nyugodtan várhatott volna. Nem, ő siet. A gerendák nem voltak rögzítve sehogy, a vezetőülke tetejére voltak ráb@szva, ahogy esik alapon. Szóval kisteherautó indul, egyik hosszabb gerenda pont telibe találja az emelkedő sorompót. Kisteher megáll az út közepén, két ürge kipattan, próbálják kiszabadítani. Vagy öt percig álltunk miattuk. Ennyit a tolakodásról.
Nem túl régen esett meg hasonló velem. Az Ülloi út pestlorinci szakaszán, a piacnál csorogtam befelé a délutáni csúcsban, az én sávom szellosen járható volt, a szembol jövo totál tele. Egyszercsak a szembesor megtorpan, de hogy mitol, azt nem látom, mert egy kisárúszállító után torpan meg. A biztonság kedvéért lépésre váltok, hát egy mamóka csattog át az úttesten, akit a szembejövo fazon bátorított ki integetéssel.
Azért érezhette, hogy nem minden süti, mert utána átintett nekem, hogy bocs.
Zebra volt ugyan látótávolságon belül, de ott pont nem.
Na most lehet, hogy én vagyok túl paranoid, de közúton csak a szememnek hiszek, senki más semmilyen jelzésének nem. Tehát hiába jelez a tehergk. általam beláthatatlan úton, hogy mehetek, inkább nem, és érvényes ez az úton átkelésre illetve a többiek irányjelzojének figyelembevételére is.
Mielott ebbe belemennénk, rugalmasan vagyok paranoid, nem mereven. Az átengedéssel akkor van probléma, amikor olyan személyeket enged át az ember, akik önmagukban képtelenek több lépéssel eloregondolkozni, illetve több tényezo esetén defenzív optimumot számolni - mint pl. a mamóka, vagy a gyerekek. Mert szidhatjuk azt az agyhiányos szokét, de hiába, ha elcsapta a kölyköket.
Tehát korábbi reagálásom bovebben kifejtve: ilyen szituációban vagy nem átengedni a gyerekeket, vagy úgy átengedni, hogy fizikailag se lehessen elütni oket - vagy ferdén állni meg, vagy a felezovonalon.
Félre ne értsd, nem téged tartalak hibásnak - maximum annyiban, hogy még nem eléggé sötét az emberekrol alkotott véleményed.
"nem én sodortam-e a gyereket még veszélyesebb? szituációba azzal hogy elengedtem ott, ahol tképpen szabálytalankodott"
Hát bizony ebben az esetben talán így történt, persze azért, mert a csirke a másik autóban egy állat volt, de erről te nem tehetsz.
Más.
Tegnam este Ferenczy István u.-ban leparkoltam két, sorban egymást követő parkolóhely közül az elölrébb lévőbe. Az én kocsim és a mögöttem lévő között kb. annyi hely maradt, hogy egy nagy-középkategóriás is befért volna egy kis tornázással.
Jövök vissza később, látom ám, hogy HCH-955 Suzuki Swift Sedan sikeresen leparkolt mögém 30 cm-re!!! Őmögötte meg 2,5 méter szabadon!!! (Ja, és az őt követő autó mozdulatlanul u.a. volt, mint amikor én beálltam, tehát nem "kényszerből" tette Suzukisunk.)
Szerintem az a baj ezzel a topic-kal, hogy akiket ide felírunk (pl. fenti Suzukis), azok
a, eleve olvasni sem tudnak
b, a topic címe ködös gondolatfoszlányokat sem idézne elő náluk
c, =a+b
Szakvéleményeket kérnék magamról: balfasz voltam vagy nem voltam balfasz?!
Situation: ma reggel egyketted 8 előtt valamivel, Szegeden az Ifjúsági Ház előtt "hasítok" úgy 50-nel (mer hátha lefagyás van az úton a Tisza mellett) befelé a városba a belső sávban. (Gy.k. 2x2 sáv), viszonylag gyér forgalom, arra elegendő, hogy egy gyalogos ha át akar slisszolni, káromkodjon egy sort, mert hol erről jön valaki, hol arról. Na már most: ellenkező oldalon, az ottani két sávot elválasztó felezővonalon 10 év körüli gyerek, hátán hatalmas iskolatáska, lába sprintállásban, toporog. Zebra mondkét irányban kb. 50-50 m. Neki balról, tehát nekem szemből fehér autó, úgy elhúz a gyerek előtt 2 centivel, mint a vöcsök, neki külön a JÓ KURVA ANYJÁT! Én már látom a kanyarban, gyerek nem hiszem hogy ellátna addig (ha akarna egyáltalán), hogy jön a következő gyökér. Gyors tükör, mögöttem az én sávomban EVD-903, melletünk lévő sáv üres, mögöttünk kb. 50 m-re jönek. Fogaskerekek kattognak, kiköpik a választ: ha most megállok és elengedem a gyereket, akkor átjut úgy, hogy senkinek nem kell bötönben ülnie utána. Hát lassítok, elég határozottan, gyerek észleli, megindul. EVD-903-ban ondólált hajú (vagy mit szoktak ezeknek a fejével csinálni) nő, kizártnak tartom, hogy nem látta a gyereket, vagy ha mégsem, akkor ott komoly baj van, kibassza az indexet jobbra és az eredeti lendülettel kihúz mögülem. Vazzeg, ez elcsapja a srácot! Szerencsére még mozgott a kocsim, én is index jobbra és megugrasztom a gépet, mintha be akarnék vágni eléje. Erre EVD-903 dudál rám, meg fékez, gyerek meg slisszol át előttünk, ahogy már előre számítottam. Asszony meg jobb ablak le, és ordít: "Nem látod hogy gyereket engedünk el, *****!" (***** <> csillagom!). Én meg gondolkodom, hogy igaza van-e, vagy nincsen, szégyelljem magamat, vagy ne. A szívem, meg az eszem nagyobbik fele azt mondja, hogy szőke qrva menjen inkább a fazék mellé ennyi defenzív vezetési képességgel, de egy kicsit ott mocorog valami bennem: nem én sodortam-e a gyereket még veszélyesebb? szituációba azzal hogy elengedtem ott, ahol tképpen szabálytalankodott? (Rendér ismerősöm mondta hogy ő már zebrán is csak úgy engedi át a gyalogosokat kétsávos úton, hogy rááll a felezővonalra, hogy valami barom ne tudjon elhúzni mellette, mert egyszer majdnem az ő kocsija orra előtt nyomtak le a zebráról őáltala elengedett népeket (civil autóval volt)).
uj vagyok meg itt, ugyhogy jol el is felejtettem feljegyezni a rendszamokat...
de azert ma volt 3 erdekes esetem...
az elso: fekete sport corsa, hatszaz spoilerrel. pilotat nem tudtam megvizsgalni, mert deli 12kor kodlampaval vakit... azontul, h kod sehol a tompitott sem egett... de igy biztos nagyon khiralyul nez ki a verda...
a masodik: feher audi 80, du 2, soforbol csak egy hatalmas feher bunda latszik... idom volt megfigyelni...
tipikus vasarnapi vezeto, nem is azert irom be, mert 50nel jon le a normafarol az eotvos uton... (mondjuk ott meg -persze csak a felso szakaszon- a 21es is min 60nal megy, de nem veletlen, h 5-6 kocsi torlodott fel moge a svabhegyig) jo, nem ismeri az utat, gondolom en...
de aztan rahajt a martonhegyire... szal azt az utat csak a hozzam hasonlo elvetemult hegyi emberek ismerik, akik nap mint nap arra jarnak. nah, annak az eleje igencsak szuk, nem is fernek el ketten a parkolo kocsiktol...
tortenetesen epp jonnek szembe, erre o fek, es megall az utca kozepen (feklampa persze minek is mindket oldalra)... fel perc mulva eszebe jut, h meg kene adni az elsobseget, erre elindul hatra (rukverclampa sehol). indulunk tovabb lefele, mar reg egyenesbe ertunk, de o nem hajlando 30nal gyorsabban menni, es kovetkezetesen megadja a jobbkezet minden utcanal, legyen az barmelyik oldalon is. csak az nem tunt fel neki, h vedett uton halad...
de a legjobb csak most jon. villogok, h menjen mar, vagy alljon felre. tallya utca elott index jobbra, aszittem kiall a parkolo kocsisor melle... de nem, index marad jobbra, o pedig behuz balra, ahol en epp probalom elozni... satufek trabival... meg jo, h csak 30cal mentunk
a harmadik: ez volt a legjobb ma...
szurke sport buzuki, sotet 20as pilotaval, este 9kor a csaba utca krisztina feloli vegen
fogja magat es bevalla elottunk egy kezifekes fordulot... mert ugye o ilyet is tud...
DT 08-9x,
sötét C Klasse, a _forgalommal_szemben_ áll a Krisztina körúton, úgy tunik, hogy a bal hátsóval a járdán. Nem tudom hogy megpördült-e vagy csak simán hülye, de érdekes látvány volt.
CRF-xxx,
fehér Opel Kadett szarrá tört orral áll az Alkotás utcában a Déli Patika elott. Vastagon ömlött belole az olaj, de már szórták homokkal. Nem tudom min (kin) törte össze magát, mert ugyan állt elotte egy másik kocsi, de annak ép volt a fara.
off:
sumo!
nem árt tényleg benézni a problémák a shellnél című kis topicot.
amúgy ott is írtam, a vecsésnél lévő tuti gázos.
arról többek írtak előttem is sok "jót".
---
kút átállítás:
pl annál a kútnál kb 8 litert evett a gépem, az omv-nél 7,5 körül és tényleg nem reklám, de általában a mol-nál tankolok és használattól függően 7-7,5.
mondjuk havi 3000 km-nél azért nem megvetendő az a 100 km-ként kb.250HUF
bocsi a hosszú off-ért
on
róna u. fehér peug partner
visszafordul féktávon belül, majd megáll az úton, elenged 3 keresztbe fordulót és még nekiállt feljebb, amikor heves hanghatással szóvátettük, hogy ezek után kb. 2 km/h-val elkanyarodik jobbra
akkor elmondanad, hogy hol van az, ahol tuti biztosan tudsz ilyenrol? hogy meg csak a kozelebe se menjek. trabim van, kezzel keverem az olajat bele, es adott olajhoz adott mennyisegu benzin kell...
OFF
Én vagy 3 éve csak SHellnél tankolok, és egy-két incidenst leszámítva semmi gondom nincs velük.
Na persze vannak helyek, amit kerülni kell, de tényleg csak nagyon ritkán van gondom!
GGL-791 fehér Szuzuki szedán apukával, anyukával, gyerekekkel ma délután a Hunyadi Mátyás úton befelé a hatvanas tábla ellenére a belsősávban ügyesen a piros hármas busz mellett andalog negyvennel. Mögé keveredtem, dudáltam, villogtam, apuka reflexből ráfékez, aztán mégis hajlandó besorolni a busz elé.
Utána egy néni valami kisatóval úgy csinál, mint akinek elfogyott a benzine, a Lágymányosi hídra kanyarodó sávban jobbra húzódik, vacakol, lassul. Balról, félig a záróvonalon kikerülöm, mire megtáltosodik, és baromi fölháborodottan dudál. A hídon persze megint lemarad...
Egyszer volt valami olyan, hogy "ha a kutas nem jön oda segíteni, mielőtt ön.." (a pontos szövegre nem emlékszem), szóval akkor jár egy kóla. Nem vagyok oda a kóláért, de azért is levadásztam a Shellről; legalább 3 pontban sértették meg a saját hencegő szabályaikat, így aztán csakazértis. Hát ha nem akarnak odajönni, legalább ne írják ki.
A hét barmai:
DHA-419 Ford Transit Miskolc - megpróbálja a gyalogosokat levadászni a zebrán, mert el mertek indulni villogó zöldön...
EML-197 SAAB9000 - ha az index nélküli sávváltás 1 pontot ér, akkor összehoztál tegnap a Váci úton egy jogsi elvételt. Ráadásul az Árpád hídnál elöttem voltál, a Megyeri útnál meg mögöttem, pedig én végig a belsőben mentem...
ALH-140 BMW - szutyok kirongyol a Rózsa utcára, szerencsétlen Astra épphogy kikerülte, majd a Tél utcán úgy előz jobbról, hogy a biciklist majd feldönti, ismét csak autóstársának(nekem) köszönheti, hogy fékezett és elengedte az istenbarmát.
Plusz: Béke úti (Vasa-pálya) Shell kutasok készüljenek a következő hetekre, mert rettenet nagy szivatást fogok végezni. Olyan ocsmány módon viselkedtek tegnap, hogy kénytelen leszek kétnaponta benézni ellenőriztetni a fékfolyadék, szélvédőmosó, keréknyomás meg minden lóf.szt, természetesen a borravaló mellőzésével! Ha nektek ez kellett!
"Képzelem mit lát az ürge bent mikor kimegy a városból.... "
Rendőrt biztos nem, aki hetente kétszer jól megbírságolná, netán leszereltetné a rendszámát, mert műszakilag alkalmatlan járgányt használ. Azok inkább a könnyebb esetekre buknak. Az ilyen zöld lámpás már helyből gyanús nekik, hogy hátha veszélyes ujjat húzni vele.
Pocak:
Tegnap este két megcsúszást láttam, az egyik egy fehér Civic volt a Nagy Lajos végén a kanyart kiegyenesítette, egy megypiros BMW pedig Pest felől a felüljáróról lefutva egyenest egy komoly lámpaoszloppal rontotta el az estéjét.
"Mert ha az utóbbi is, akkor azt kell mondjam, hogy az ilyen agyament 'IQ sztár' hernyók nem sokáig szokták feszíteni a húrt (a nagy átlag azt mutatja-amilyen esetekről én tudok) előbb utóbb a tüzöltók szedik ki a kocsiból"
Nem biztos hogy ki kell szedni a kocsiból, mert kirepül magától is, hisz ehhez a mentalitáshoz gyakran párosul a biztonsági öv ignorálása is.
Jártam ma Tesco felé, és nagy meglepetés ért. A Fogarasi elején beállt mögém egy ezeréves Lada, benne egy bizonyos kisebbséghez tartozó egyedekkl, a kerek fényszórók mellé átlósan fent felszerelve 1-1 ködfényszórónak nevezett alkalmatossággal, ami inkább vakított, mint oszlatta a nem létező ködöt. Gondoltam a szemem épsége mégis fontos, és kétszer felvillantottam a hátsó ködzárófényt. És csodák csodája: lekapcsolták!!!
Tesco parkoló: állt ki egy I-es Golf, a fényszórói zöldre voltak festve belülről. Kb annyi fényt bocsájtott ki, mint egy erotikus éjjeli szobavilágítás. Képzelem mit lát az ürge bent mikor kimegy a városból....
Ha egy villogo idiota beall mogem, en is inkabb lassitok, hadd menjen a szerencsetlen - en meg raerek meghalni! ;-))
Amugy a kromofag, gazspre, baseball utot es tsait nem tartom jonak, nem az en mufajom. Nem azert ulok autoba, hogy utcai harcos legyek. Vivjon meg a rendor a kocsogokkel. Ha meg nem, en inkabb lelepek.
*****
Egy Darwin-dij jelolt: M3-ason jottunk hazafele 99 novemberben, delutan 4-5 korul. Rettento onos eso esett, szepen ra is fagyott az utra, ugyhogy mindenki 60-80-al ment (mi 80-al). Valakinek nagyon sietos volt, elhuzott mellettunk 100-120-al a belso savban, de a tok egyenes uton megcsuszott, at elottunk az uton, zutty bele az arokba!
Apróság, mégis megemlítem: reggel indulunk melóba, kanyarodunk balra (szűk utca, balról végeláthatatlan kocsisor parkol), mely egy egyirányú utca (gyöngyös), néhány méter múlva megközelítünk egy corsát, áll az úton... a driver amolyan 25 kilós kopter verzió, hátrapillant, majd egyből elkapja a fejét. OK, gondoltam regisztrálta a szitut, bár továbbra is áll, nem mozdul. Fater ideg volt ment volna már a dolgára, és amolyan magyaros stílusban dudaszót hallatott. A csávó le sem sz@r minket, jobb 1ben lotyója ül, és mint akik összeragadtak szájuknál fogva. Ez már tényleg sok, fater duda ismét, lotyó kecses ragadozóként kiemeli lottyadt seggét a full tuning corsából (tetőspoiler, tanksapkát elrejtő kis ajtó full chrome), hímzett indigókék farmerja feszült, és ragyogott a sok kence-ficétől. Sasolt mint állat, hogy mit dudálunk!! Neki állt följebb!!! Driver padlógázzal escapelt a helyszínről. Seggfej. Miért nem lehet félreállni?
Mégegyszer mondom apróság, de azért pofátlan bunkóság, amit egyesek megengednek maguknak.
Tehát: EIY-428 zöld opel corsa, fölöslegesen akadályozza a forgalmat.
SUBOG!
Te városban száguldozol így, vagy lakott ter. kívül is? Mert ha az utóbbi is, akkor azt kell mondjam, hogy az ilyen agyament 'IQ sztár' hernyók nem sokáig szokták feszíteni a húrt (a nagy átlag azt mutatja-amilyen esetekről én tudok) előbb utóbb a tüzöltók szedik ki a kocsiból.
Ha mögöttem jössz és nekifogsz baromkodni kb. rádhagyom, de lehet hogy stop és döntőfejsze kifigyel a kocsiból utána meg...
"kispolszkival nem illik szorakozni, en is ugym entem ha valaki nem akart beengedni en huztam a kormanyt, nem tetel a javitas, az artatlan felnek meg maceras es kenyelmetlen a biztositohoz jarkalni. :)) "
Hat nem tudom, de en meg a ceges teherautoval sem szoktam csak ugy rahuzni valakire.....szoktam is szopni a sok fasz miatt...
Amikor azzal megyek, konnyebb eszrevenni a barmokat, mert nem tudom kivedeni a hibaikat, a nehezkes mozgasom miatt, ilyenkor onfeledten szidom a korulottem levo osszes balfaszt!!
Nehany kollegam meg is szokta jegyezni, hogy hagyd mar abba, nem lehet mindenki olyan okos mint te....:-))))
En ilyenkor csak elpirulok, es kicsit csondbemaradok!:-))))
Udv.:B.korVette
Ui.: De gyorsana felejtek am, es megint szidok mindenkit.....mostmar ez szokasomma valt...mit mondjak, elvezem!!:-)))
kispolszkival nem illik szorakozni, en is ugym entem ha valaki nem akart beengedni en huztam a kormanyt, nem tetel a javitas, az artatlan felnek meg maceras es kenyelmetlen a biztositohoz jarkalni. :))
Tényleg. vajon szabad telerakni az autót mindenféle pengékkel dárdákkal késekkel, hogy ilyen carmageddon feeling legyen? könnyebben fel lehetne szántani az oldalát az ilyeneknek :)))