Tudjuk, hogy melyik tábla miért olyan alakú. Nem erről volt szó, hanem arról, hogy nem látható, mert: 1.) ki van fakulva. 2.) egy villanypózna van 1 méterrel elötte, hogy melyik volt időben elöbb azt nem tudom, de mindegy, a stoptáblát jól látható helyre kell kirakni akár csak a többi táblákat is.
Nem egy olyan vasúti átjárót láttam már, ami földúttal kereszteződik. Nonszensz. Főleg úgy, hogy a földút két oldala be van nőve bokrokkal. Mindezt tetézheti, ha bekanyarodás után találja szembe magát az autós a vasúti sinekkel, esetleg HÉV sinekkel pl. Kerepestarcsa. Elötte meg semmi előjelzés.
A német sofőr nyilván hibázott, ezt nem vontam sose kétségbe, csak azt állítom, hogy vannak viszonyok, amelyekben a legnagyobb rutinnal is lehet hibázni, mert úgy van kialakítva. Pontosabban sehogy sincs kialakítva.
Méltányolom a humorodat, de a Cinkotai úti átjáró bukolata nem csak hogy szar, hanem ebből adódóan balesetveszélyes. Márpedig éppen ezen a szakaszon mennek a vonatok 80-al. Én legalább is mindig azt látom, hogy átsuhannak elöttem nem úgy, mint Rákoshegynél ahol lassabban haladnak.
Itt pedig az a gond a felfestéssel, hogy a nyilak nem arra mutatnak amerre az út vezet. Ezt tette szóvá talán a Rákos rádió, de ebben nem vagyok biztos. Teljesen igazuk van, hogy szóvá tették.
Ami a bejelentést illeti, köszi a telefonszámot. Azonban éppen az a gond, hogy általában nem intézkednek. Különben sincs kedvem hetente telefonálgatni. Már azelött sokszor megtettem, sőt, levelet is írtam a Jászberényi útra behajló fák miatt a X. kerületnek, de csak 2 év után csináltak valamit. Tehát ne hárítsunk már mindent a lakosság nyakába. Ezeken az ominózus helyeken járnak rendőrauók, közterületfelügyelők, valamint minden bizonnyal önkormányzati dolgozók is de mégsem tesznek semmit. Nem igaz, hogy ők ezt nem látják, ill. nagyon becsukott szemmel közlekedhetnek, ha nem veszik észre.
A balra kanyarodási lehetőség csökkenti a fogalmat. Ha ez nem volna, lehetne körözgetni míg célba érek és ez nagyobb forgalmat eredményezne. Talán útburkolati jeleket kellene alkalmazni, persze ehhez burkolatra van szükség. Jó ötletnek tartom a sárga X felfestését, hogy ne álljanak rá, hogy lehessen balra kanyarodni. Látod, ki van ez is találva, csak élni kellene vele.
Egy kintfelejtett táblához pedig nem kell megvárni a tisztelt vízművek embereit amíg méltóztatnak leszerelni az általuk otthagyott táblát, hanem kell egy hatósági személy meg egy villáskulcs és már meg is van oldva kérdés. Csak akarni kell.
Szigetszenmiklóstot nem ismerem, csak annyira, hogy tavaly majdnem elgázoltam arrafelé este egy szembejövő kivilágítatlan bringás nénikét, mivel éppen kikerültem egy szintén kivilágítatlan (és gyereket szállító!!!) kivilágítatlan apukát. (hány éve dumálják rojtosra a szájukat a csúcsforgalomban a kivilágítatlan bringák miatt?)
Szóval, a STOP tábla azért 8szöletű és az elsőbségadás köt. azért sarkára állított, hogy ne lehessen összetéveszteni mással, ha befújja a hó, megfordítsák a vicceskedvűek, vagy kifakul. Az, hogy nincs jelölve, hogy a főútvonal merre kanyarodik természetesen hiba, sőt súlyos hiba, de az ide vonatkozó szabályok szerint is az!! A vasúti átjárók jelölése szintén többféle lehet, lehet pl andráskereszt is. (Tennap az egyik híradó olyasmit mondott, hogy a balatonedericsi földúton volt. Ettől persze lehet, hogy ez nem igaz, de egy földúton elég meglepő lenne egy fénysorompó)
A rákoshegyi út kereszteződésével mi a gond? _NormáliS_, jogosítvánnyal rendelkező embereknek készült, akik észreveszik, hogy ki van táblázva, hogy a főútvonal kanyarodik, hogy sávot váltott, hogy felfestettek egy megállási helyet. A világ tele van ilyen kereszteződésekkel. Nekem, aki 28(! ;-)) éve vezetek, és érintőlegesen forgalomszervezéssel is foglalkozom tetszik, hogy végre úgy alakították ki a kereszteződést, hogy a balra kanyarodó nem torlaszt vissza a vasúti átjáróba (ami ugye balesetveszélyes).
Melyik vasúti átjárót kéne felújítani? Ahol a skodás meghalt? Miért? Azon kívül, hogy rendkívül sz@r az útburkolat mi kellene még oda? Van fénysorompó, sorompó, andráskereszt. Talán kiscserkészek vezessék át a jogosítvánnyal rendelkező autós, és szóljanak neki, hogy ha a túloldalon a dugó miatt áll a sor, akkor ugyan ne hajtson már rá a sínekre!?
A gallyazás, út karbantartás jogos, de vannak régi megszokások, beidegződések, melyekkel nem lehet mit kezdeni. A pesti út hosszú évek óta a baleseti statisztika első 3 helyezettje között van néhány olyan kisebb forgalmú utat megelőzve, mint pl a Hungária krt, Alkotás utca, Nagykörút, Üllői út stb. 3-4 évvel ezelőtt egy közlekedési fórumon javasoltam, hogy vizsgáljuk át a Pesti út balra kanyarodási lehetőségeit, és ott, ahol ez nem feltétlen szükséges tiltsuk meg. Első tippre ide tartozna a Pál Apostol iskola, az önkormányzati parkoló(sicc), a lakótelepek néhány bejárata, a Bujákhida utca és a vele szemben lévő parkoló. Úgy nézett rám a polgármester asszony, meg a jegyző, mint akire vizes borogatást kéne rakni, pedig ezeken a helyeken hetente vannak kisebb-nagyobb balesetek amellett, hogy a Pesti út áteresztőképességét jelentősen csökkentik.
R
ui.: Ha tábla gondotok van, nem itt kell irogatni, hanem a kerületi PH városüzemeltetési vagy beruházási irodájának szólni, esetleg a FKF Forgalomtechnikai Főosztályán (4855300) Egyirányú tábráról már 2x szóltam, csak a csatornázó cég, aki kintfelejtette kissé lassú.
Az én szvsz, és 30 éves vezetői tapasztalatom alapján nyugodtan ki merem jelenteni, hogy a német házaspár gépkocsit vezető tagja volt a hibás.
Persze sokféleképpen lehet magyarázni, bűnösöket, felelőseket keresni, de a lényegen nem változtat. Mindenki csak másnak magyarázza a felelőséget, sok esetben a felelősségét. Egyszerűen a vasúti átjáróban körül kell nézni mindehol a világon, akkor is, ha van fénysorompó, akkor pedig mégjobban, ha nincs!
És ha már az utakról, a magyar utak állapotáról beszélünk, egy dolgot talán nem kellene elfelejteni. A KRESZ a sebességhatárokat úgy határozza meg, hogy pld. lakott területen, egyéb kitételek, korlátozások hiányában MAX. 50 Km-es sebességgel lehet menni. Soxor elnézem, hogy a nagyon is pocsék állapotban lévő Cinkotai úton (és lehetne más helyeket is említeni), hogyan közlekednek olyan emberek, akik nap-mint-nap ott járnak. Amikor csak lehet, vagy 70-el végig! Aztán meg megy fűhöz-fáhpz panaszkodni, hogy szétment a lengéscsillapító, tropa lett a felni, stb. Mert az útkezelők sz-rnak rá! Az ilyen embert nagyon hülyének tartom. Persze vannak olyan szituk, mikor sajna nem lehet már kivédeni egy-egy kátyút, de ez a ritkább helyzet.
Ha valaki egy kicsit is odafigyel az útra, egy kicsit is vigyáz a kocsijára, sokkal kevesebb probléma történik vele. Legfeljebb bosszantó, hogy ez miatt kicsit később ér oda, ahova indult.
Ettől még természetesen normális állapotba kellene hozni az utakat.
Előre bocsátom, hogy off lesz a téma, akit nem érdekel, az ne haragudjon, inkább ne olvassa el.
A 2,5 évtizedes autózásom alatt számtalan olyan szituációt éltem át, amelyben kishíján akár ott is maradhattam volna, ha nincs szerencsém. De nem ám az én hibámból. Hát ez az elkeserítő, hogy nálunk a szerencse, a vak véletlen domináns a közlekedésben. Mert nem csak az autósok morálja gyenge, hanem a közlekedési rend kialakításáért felelősök hozzáállása is. Legfőképpen pedig emiatt romlott le az autósok morálja, mert ez kihat rá. Biztosan sokunk találkozott már ellentmondásos vagy éppen betarthatatlan szabályokkal. Pl: a záróvonalat még érinteni sem szabad, mégis elnézik az italbolt elött pakoló teherautó szabálytalankodását. Emiatt viszont a többi autós is szabálytalanságra van kényszeritve. Innentől kezdve nincs is tekintélye a záróvonalnak. De ami még veszélyesebb, hogy nem lehet időben észrevenni akár egy vasúti átjárót sem, mert kanyar után rögtön ott van. Tábla meg nincs, ami kanyarodás elött figyelmeztetne, vagy volt, de lelopták és azóta sem pótolták, mi több, nem is keresik a tettest. Biztosan emlékeztek a pörbölyi vonat-busz balesetre. Ott már hónapok óta nem működött a fényjelző készülék mert kilopták a rézkábelt. Tettes azóta sincs, viszont már Brüsszelben is van képviselőjük...
A másik a gallyazás kérdése. Ezt valahogyan nem szeretik megcsináltatni a terület tulajdonosai. Ez is komoly veszélyforrást jelent. Mindenki a másikra mutogat. A kerület a fővárosra, és viszont.
A szóbanforgó balatonedericsi vasúti átjárót nem ismerem, de gondolom, ha belátható lenne, az autós észrevette volna, hogy az átjáróba érkezett.
Ma volt a Tényekben, a Pesti út Bp. egyik legveszélyesebb útja. Az illetékes: "Nem tudunk semmit ez ellen tenni, csak még több rendőr felügyeli az utat."
Talán nem kellene minden egyes kereskedelmi egységnek (a Mekitől kezdve a Tescoig) külön kanyarodósávot létesíteni, hogy egyenes legyen az út, ne girbe-gurba az állandó sávváltozások miatt (ami pl. télen, havazáskor nem is látható). Akkor talán kevesebb lenne a baleset is...
Ma mutatták a TV-ben. Ha nem ismerem, akkor is leírom az autós, a már mondottak miatt. Kérdés, hogy miért nem nézett szét, és ha szétnézett, akkor miért hajtott a vonat elé?
Nem értek egyet. Vannak kifejezetten csapdának nevezhető körülmények az útjainkon. Tapasztalom bármerre is járok, hogy az út üzemeltetője semmibe vesz alapvető normákat. A tábláknak úgyszolván semmi jelentőségük sincs, mindenki a saját felfogása szerint közlekedik.
A hétvégén Szigetszentmiklóson jártam. A településen belül 3 olyan szituáció adódott, amit csakis a 26 éves rutinomnak köszönhetően sikerült kivédenem.
Nem részletezem, legyen elég annyi, hogy sem útburkolati jelek, sem táblák nem jelzik, hogy a főútvonal élesen jobbra kanyarodik. A delikvens pedig simán megy tovább egyenesen, mivel úgy is lehet menni, miközben jobbról az elsőbbségük teljes tudatában döngetned feléd. Ez két helyen is így van. Másik helyen meg a stoptábla fakó rózsaszínű, talán még akkor tehették ki, amikor bevezették a nyolcszögletű stoptáblát, elötte pedig egy villanyoszlop áll. Visszafelé jövet pedig az eligazító táblák nem pontosak, így rajtam kívül mások is visszafordulásra kényszerültek. Tehát aki valahol először közlekedik, annak kész életveszély az utazása. Ez így nincs jól.
De nem kell Szigetszentmiklósra utazni, itt van a mi ominózus vasúti átjárónk, aminek a felújítására már nem maradt pénz. Hányan is haltak meg eddig benne? Vagy ott van a 2 hete elkészült rákoshegyi vasúti átjárót követő útszakasz, amire teljesen félreérthetően -és emiatt veszélyesen- festették fel a burkolati jelet. Tehát nem lekopott, hanem eleve rosszul van csinálva. A rádióban hallottam, hogy már jelezték is a Főváros felé hivatalos helyről. Vajon miféle építésvezetője volt ennek a munkának?
A Szabadság úton pedig még mindig kint van az egyirányú tábla miközben az út kétirányú forgalmat visz.
Különben is a tavalyi siófoki német buszbaleset alkalmával ígéretet adott a kormány a vasúti átjárók megvizsgálására és biztonságossá tételére.
Szóval, vannak olyan helyzetek, amelyeket a legnagyobb figyelem ellenére is megeszi az autós. Ezeket kellene minél elöbb megszüntetni. (Itt említem meg, hogy pl. a mai baleset helyszínén a Bocskai István utcában sem lehet időben észrevenni a háromszöget a fák takarása miatt.)
Én a németek helyébe ezek után kampányt folytatnék, hogy ne jöjjenek magyarországra mert katasztrófa az itteni közlekedési állapot.
Bocsáss meg, de ez marhaság!! a világon mindenütt - Németországban is - van (fény)sorompó nélküli vasúti átjáró, egyenrangú útkeresztződés, lámpa nélküli STOP tábla. Ha jártál Ausztriában, Svájcban, Vagy az Olasz Alpokban találni abszolút főközlekedési utat a hegyekben, Qrvára szerpentin kivitelűt, aminél nincs korlát, csak ~25 m-enként egy pózna. Ebből a szempontból teljesn EU kopatibilisek vagyunk.
Ha az utak minőségét, a közlekedési morált emlegetnéd, akkor.., nos igen, akkor nem lehetne vitatkozni...
R.
Az. Katasztrófális, ahogy itt egyesek, pl ez a német család közlekedik. Vagy nekik otthon nem kell körbenézni, ha ilyen átjáróban mennek át?? Csak itt, nálunk szabálytalankodnak?
Ne haragudj, amiért nem tudtam hamarabb válaszolni, de nem gondoltam, hogy esetleg érinthet valamelyikünket.
Amúgy voltam már én is úgy, hogy akár mi velünk is történhetett volna valami és nagyon izgultam, míg kiderült, hogy szerencsére nem velünk, és amúgy sem túl komoly....
Na és mit szóltok a tegnapi német család tragédiájához Balatonedericsnél az andráskeresztes vasúti átjárónál? Én a németek helyébe ezek után kampányt folytatnék, hogy ne jöjjenek magyarországra mert katasztrófa az itteni közlekedési állapot.
Irigyellek, hogy ennyire ráérsz töprengeni. Húúú, melyik is az a Gyökér utca, jújj de ismerős, a kutya fülit, pedig tudom de most nem ugrik be, Gyökér, Gyökér, áá, inkább megkérdezem a neten...
Alig-alig lézengenek benne a vevők. Rájöttek ugyanis, hogy drága és sok a bóvli.
Én legutóbb szánkókat vettem amiről késöbb kiderült, hogy tanoncok készíthették, mert el van fuserálva a szánkó eleje, amit egy műanyag takaró lappal fedtek le.