lehet, hogy a WW-1-ben volt, lehet, hogy angolokkal ... de a többi stimmel:-) ... a kémek biztosan nem emelgették. A Wikipédia szerint az egyik verziója az elnevezés eredetének:
"Etymology ... British factories making the hulls of the first battle tanks: workmen and possible spies were to be given the impression they were constructing mobile water containers or tanks for the British Army, hence keeping the production of a fighting vehicle secret.
Szerintem, ha történészek(főleg hadtörténészek) írták, akkor mindkét dolog lehet igaz vagy hamis is, márcsak azért is mert egyiken sem voltunk ott(hál'istennek).
Lehet, hogy létezik még harmadik, negyedik...stb verzió is!
Lehet h. jó helyen járok a dolgok megértéséhez? :)
Mivel én nagyon amatőr-amatőr vagyok, jelenleg vizsga és Lis nékül....
Az én gyakorlatomban azért láccik (kizárólag) érdemesnek féhullám x röv.tény. vágni illetve használni az antenna tápkábelt, mert mint írod 1:1 viszi át az antenna talppontjában lévő illesztetlenséget. ( ha jól sejtem, már régebbről is)
Mert, szerintem a nagytöbbség a kábelnek a rádiófelőli végén kezdi az antenna vizsgálatát (szerintem helytelenül).
Akkor ha a kábel hossza találomra készül, és az antenna se perfekt még, akkor mi, és mennyire valós dolog mérhető a rádiófelöli végén a kábelnak ?
Itt nekem elfogy a tudomány, nem vagyok képzett a területen, ezért van bennem 1-2 kérdőjel.
Amiket az előző témábavágó hozzászólásban leírtál, az jól érthető. Régebben volt kábelhossz vita a CB-s topikban... csúnya vége lett :) ill. :( .
Szóval részemről érthető az h. ha a illesztett eset áll fenn, akkor mindegy a antenna tápkábelének hossza..., De ha nem illesztett ( mert még nincs behangolva.) akkor mi a helyzet? És a antenna sávszélein ahol már nem túl kafa a talpponti impedanciája akkor ez hogy jelentkezik az ismeretlen hosszúságú kábel másik végén?
(lehet h. én olvasom felületesen az idevágó témákat, de nem leltem bennük kitérőt erre az esetre.)