Keresés

Részletes keresés

7578 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21024

Tudom, egyesek kötözködésnek veszik, de:

 

Az 52-esek belépésük után hetekig eredeti szovjet számon már közlekedtek... szerencsére nem egy korabeli fotó ezt igazolja is...

 

Ami a papírokat illeti:

 

- 1963.05.29: A Vezérigazgatóság kiadja a 2974/1963 sz. táviratát az összes Igazgatóság felé, ebben utasítja az érintetteket, hogy távirati úton jelentsék az oda beosztott mozdonyok és szerkocsik pályaszámát...

- 1963.05.30: Az Igazgatóságok sorba küldik be a jelentéseket, többek között a Debreceni Igazgatóság is a maga B1063/1963-as számú táviratát... ezen jelentik a debreceni fűtőház állagába tartozó 2466 és 3767 számú mozdonyokat...

- 1963.06.01: A Vez.Ig kiadja a 114542/1963 sz. mozdonyátszámozási rendeletét, és ekkor utasítja az Igazgatóságokat a mozdonyok átszámozására...

 

Ezek ismeretében egy kicsit korainak tartom az 1963 május 16 illetve 17.-ei átszámozásokat, ugyanis ezekben a napokban még el sem készült az átszámozási rendelet...

 

Ettől függetlenül szívesen látnám OKÜ30 forrásait...

Előzmény: OKU30 (21016)
520,065 Creative Commons License 2006.11.30 -1 0 21023
Igen, én is valami ilyesmire gondoltam. Köszi.
Előzmény: Zolcsi67 (21021)
303-002 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21022
Mégegy kérdés.
Azt meg tudja valaki mondani nekem hogy mi az a doboz a füstszekrény tetején?
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21021

Bevett szokás vasútszerte a pályaszámcserés selejtezés. Ezzel a papíron alacsonyabb értékű jármű megy a selejtbe állapotától gyakorlatilag függetlenül, és a papíron magasabb értékű viszi tovább a számot. Bürokratikus bohóckodás, áldozat a Szent Statisztika oltárán.

Ja, és ha nem lenne ilyen, unatkoznának a közlekedéstörténettel foglalkozók :-)))

Előzmény: 520,065 (21019)
303-002 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21020
Köszönöm az infókat!
Egyébként amit én olvastam abban is törés ként emliti a dolgot.
520,065 Creative Commons License 2006.11.30 -1 0 21019
Mindenkinek köszönöm a segítséget ebben a témában. Szuperek vagytok! Rengeteg dolgot tudtam meg. Még arra lennék kiváncsi, hogy miért számoztak át egy másik gépet 065-re? Illetve az eredeti 065-ös balesetéről, ami után selejtezték tud-e valaki részleteket?
Előre is hálás köszönetem!
Előzmény: OKU30 (21016)
7578 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21018

Egy jó Barátom rendszeresen jár Hatvanba... Ő is a 301-esekkel kapcsolatban kutakodik... Egy idős mozdonyvezető Bácsikával tartja a kapcsolatot, akinek a 301.016 volt egykor a beosztott mozdonya...

 

Felhozta Jani bátyánknak ezt a témát, aki jókat nevetett a történeten...

 

Feltételezem, hogy nem ugyanazzal a mozdonyvezetővel beszélgettetek-:)))

 

Az biztos, hogy ennek a balesetnek még semmilyen nyomára sem bukkantam, (ámbár még előkerülhet) és a selejtezési dokumentumok sem tesznek erről említést... márpedig ha a mozdony tényleg ezzel a sérüléssel állt le, akkor nem az "üzemeltetése gazdaságtalan" lenne a legfőbb ok a selejtezésre...

 

Amúgy mikor történt az állítólagos baleset?

Előzmény: OKU30 (21017)
OKU30 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21017

Szűk húsz éve jártam Hatvanban egy ottani mozdonyvezetővel beszélgetni a 301-es anyaggyűjtés során. Sok minden szóba került, így a 303-as balesete is. Beszélgető partnerem személyesen jelen volt az esetnél és ő a "szabályosan kettétört a mozdony" kifejezést használta, elmondván hogy a főkerete nem megrepedt (azon akkorra már valószinűleg túl volt), hanem kettétört és össze-vissza álltak a kerekei.

 A teljes mozdony történet valamelyik História évkönyvben le van írva. Falk Alfréd volt a konstruktőri csapat vezetője és ezen cikk szerzője. Erre a momentumra azonban nem tér ki.

Előzmény: 7578 (21014)
OKU30 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21016

Két 520,065 is volt a MÁV-nál.

 

Az első Henschel gyártmány 27634 gyári számon 1943-ból. 1943 augusztusában állt forgaloma mint a Német Birodalmi Vasutak 52 2466 számú mozdonya. A háború vége a szovjet megszállási zónában érte (ex DDR/NDK), ahol hadizsákmányként Trófea jelzést kapott és a Lok Kolonna 24-be sorolták be. 1947.02.25.-én elvitték a Szovjetúnióba. 1952.08.23.-án átszámozták TE-2466 -nak. A MÁV-hoz 1963.05.08.-án lépett be. 1963.05.16.-án kapta az 520,065 számot. 1972.11.25.-én pályaszámcserés selejtezés során, mint MAV 520,069'-et selejtezték.

 

A második az átszámozott ex 69-es:

Chrz (Chrzanow/Krenau) 1358/1944

1944.03.28:: DRG 52 3767

1945: CSD/T -> Dro/T -> Lok Kolonna 24

1947.02.25: SZD

1952.08.23: SZD TE 3767

1963.05.08: MAV

1963.05.17: MAV 520,069

1972.11.25: MAV 520,065'

1979.04.03: selejt 

Előzmény: 520,065 (21012)
drdoktor Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21015
olyasmi
Előzmény: Gashpy (21013)
7578 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21014

- Az én szóképzetemben az eltört szó azt jelenti, hogy nyekk... két darab lett belőle... Komolyan gondolod, hogy egy mozdonynál ekkora hiba forduljon elő? Egy keret több darabból áll, ha valami ott el is törne, akkor is a többi keret-elem még tartaná... nem is beszélve arról, hogy azért egy aránylag új mozdonynál ekkora bakit a mérnökök nem követhettek el...

 

- Volt szerencsém látni egy-pár olyan iratot, amelyben gőzmozdonyok selejtezésével foglalkoznak, és ezek szerint nagyon sok gépnél a selejtezés fő okaként keretrepedést tüntetnek fel. Vagyis nem egyedi és ritka dolog volt ez a fajta sérülés, de ez nem "eltörött a mozdony", hanem a keretben repedés(ek) keletkeztek...

 

- Találtam egy A/-as lepedőt, Gy372-6072/1962 a neve... ez konkrétan a 303.001 selejtezésével foglalkozik, a selejtezés fő okaként: "Konstrukciós hibák, prototípus, fenntartása nem gazdaságos" szavak olvashatók...

 

Végül Mohay bácsi szavaival élve: "ekkora marhaságot"...

 

De hogy igazat is adjak Neked: pont tegnap olvastam egy 1951-es jelentést, amely szerint a 303.002-es 1951-ben siklott... a gyár udvarát akarta elhagyni, de bírta bevenni az íveket...

Előzmény: seTTebello (21011)
Gashpy Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21013
Jól gondolom, hogy egy DV109-es halad át a hídon? (1917)
520,065 Creative Commons License 2006.11.30 -1 0 21012
Igazából az 520-as típus a kedvencem, a 065 azért érdekes, mert erre a pályaszámra akarom számozni a mozdonyomat és kíváncsi vagyok, hogy az igazi gépről mi tudható meg.
Előzmény: 7578 (21008)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21011
Nekem mindenki azt mondta eddig, hogy eltört.
Előzmény: 7578 (21007)
BlackStar Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21010
> Nekem ezzel az "eltört" szóval van bajom... ha azt mondod, hogy megrepedt a
> keret... vagy bármi, valami hasonló, akkor minden oké... de az, hogy egy keret
> eltörjön... ez teljesen hihetetlen...
Tudtommal megrepedt a keret. Végülis, az már majdnem törés... :-/
(Valami olyasmi dereng, hogy a hatvantól inneni első kanyarban volt ez a főkeretrepedés. Szerintem nem elképzelhetetlen, hogy fellép egy tartóban egy bizonyos feszültség, aztán amire a 303-asét tervezték, az eredeti geometria és az eredeti anyagminőség kibírta volna, az áttervezett geometria, meg a szocialista acél meg nem bírta...)
Előzmény: 7578 (21007)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.11.29 0 0 21009
Annyit tudok, hogy feltehetően ez a gép borult le 1967.10.25/26-án a gurítóról a Fradiban (a Határ útnál, ahol '72-ben is lejött egy Bumbardo és 1984-ben a 256-os Szergej.)
Előzmény: 520,065 (20992)
7578 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 21008
Miért pont a 065-ös a kedvenced?
Előzmény: 520,065 (20992)
7578 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 21007

Nekem ezzel az "eltört" szóval van bajom... ha azt mondod, hogy megrepedt a keret... vagy bármi, valami hasonló, akkor minden oké... de az, hogy egy keret eltörjön... ez teljesen hihetetlen...

 

 

Előzmény: seTTebello (21005)
7578 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 21006

Hmmmm.... valóban....

 

Ezt honnan tudod? Valamelyik 242-es futójavításra ment be a Landlerbe, de ott tűzetesebb átvizsgálás során annyi repedést találtak a kereten, hogy már nem is engedték ki... selejtezés lett a vége...

Előzmény: róbertke (21004)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.29 0 0 21005
Ott kapott egy olyan terhelést, hogy eltört. Ha megnézed a 303 keretét tényleg rendesen ki van lyuggatva.
Előzmény: 7578 (21003)
róbertke Creative Commons License 2006.11.29 0 0 21004
Annak idején hasonló okból lettek selejtezve a 242-esek is, több darabra tört a keretük a túlhajszolástól.
Előzmény: 7578 (21003)
7578 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 21003
De ugye nem az ív miatt?
Előzmény: seTTebello (21002)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.29 0 0 21002
Gyenge volt a főkerete.
Előzmény: 7578 (21001)
7578 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 21001

Hááááát????

 

Egy macska el tud törni a kanyarban... de egy mozdony?

Előzmény: seTTebello (21000)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.29 0 0 21000
De, igen, mi a baj vele?
Előzmény: 7578 (20999)
7578 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 20999
Ugye ezt Te sem gondolod komolyan?
Előzmény: seTTebello (20997)
ÁdidiGaga Creative Commons License 2006.11.29 0 0 20998
Akkor megköszönném,ha elmondanátok,amit tudtok! ;-)
Előzmény: Törölt nick (20995)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.29 0 0 20997
Kettétört a Hatvan utáni ívben.
Előzmény: 303-002 (20996)
303-002 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 20996
Sziasztok.
Nem tudtok valamit a 303-001 balesetéröl ami miatt hamarabb kiselejtezték mint a 002-t?
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.29 0 0 20995
Igen, tudunk.
Előzmény: ÁdidiGaga (20985)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!