Egy dologra érdemes figyelni: amennyire elmagyarázták, az 1.6 benzineseket (206-207-306-307-308-Xsara-C4-Picasso vonal) kétfajta váltóval szerelték, egyik szerelő úgy említette őket, hogy "a kis váltó" meg "a nagy váltó". Nem egyszerű az egyik helyére a másikat feltenni...
Szia! Engem lehet, hogy érdekel, csak még kell konzultálni a haverommal (autószerelő), hogy belőjük mi is a pontos hiba. Ha az, akkor mindenképp érdekelne.
Nekem hasonló van, SX20-as. A kis kompakthoz képest nagyon jó, a tükörreflexes gépeknél azért rosszabb. Nekem a benti képeknél a fehéregyensúly automatika nem jó, manuális egyensúlyt kell választani. Külső képeknél pedig erős napsütésnél lehetne jobb a kép, ekkor nem mindig pontosan találja a fókuszt a háttér és az előtér között (pl. család fényképezése). Ez utóbbit lehet, hogy meg fogom nézetni valami szakival. Én teljeses amatőr módon használom, de nem mindig automatán.
Ha érdekes, van egy 2002-es 1.6-os ötajtósból való komplett váltóm, - Pécsen van és kb 45e km van benne, - aminek a házából a "kuplungház" oldalán anyaghiba miatt egy körömnyi darab kitört... egyébként teljesen jó a belseje, ha érdekel (bárkit) egy "huszasért" odaadom :-) kérésre teszek föl, vagy küldök képet...
Nem, az 1.6-os volt, viszont Englishből nem tudtak még motrot sem hozni, nem hogy hengerfejet, így esett erre a motor+váltóra a vállasztás. Mivel csak 56E Km van benne, és a váltója is csak ennyit ment :) és egyben van, még jó áron adja. Attól félek, hogy valami gepasz lett vele mikor fejre álltak vele... Csaba annyit mondott, hogy nem érdemes megbontani a motort. Viszont az én mocimon meg ott a kuplung+szerkezet+k.csap., ami kb 300km-t ment, meg a friss vezérlés amibe max 1500Km van. Megpróbálom ezeket átrakatni, ha érdemes, lehet csak 56E Km van a motorba de a gumi nyúlik ha megy, ha nem...
Az enyém most lett megcsinálva, olyan 110e Ft körül lett a vége, de egy barátom szedte le meg tette vissza a javítás előtt/után a váltót, így a szerelőd ennél többet is elkérhet...
Van egy komoly gondom! 307 Premium 1.6 2003-as autóm van és előjött egy olyan hiba, melytől kezdek félni. Egyes fokozatban gyorsításkor egyre erősödő kattó hang jön a féltengelyek felől, mely napról napra erősödik, most már kettesben is hallom, de csak kigyorsításkor. A kormányt nem rázza, csak félek tőle, hogy szétesik a féltengelyem. Sajnos az autó napi használatban van ezért most nem tudom szervízeltetni. Lehet valami komoly gond abból, ha egy hónap múlva szervízeltetem? És mi lehet a kattogás forrása???
na, szombat vagy vasárnap kiderítem. ha csere lesz akkor majd dokumentálom képekkel, hátha felkerülhet az oldalra oda a kormánygömbfej,stb csere mellé :)
Ritkán írok, szerencsére viszonylag kevés probléma van a kocsival. :)
Most két dolog lenne, amiben szeretném a segítségeteket kérni:
1. 2002-es 1,6-os benzinesbe keresek gyújtótrafót. Van esetleg valakinek, amitől megválna, esetleg ismertek forrást, hol találhatok? Ez elég SOS lenne.
2. Az irányjelző kapcsoló megint vacakol. Jobbra jelzésnél reflektort kapcsol.. Lehet ezt javítani valamilyen módon?
Köszönöm előre is, bármilyen segítséget szívesen veszek.
Van egy autó, ami fejre volt állva... 4 éve nem volt beindítva, viszont 56E Km van a motorba, és a váltóba. Mivel hanerfejet nem találunk, lehet valami baja, hogy 4 éve nincs beindítva?
Igen az első volt amit megnéztünk a stabilizátor rúd, de semmi... Apu az övébe (306, Partner) cserélte.. gondoltuk hátha itt is az van, de semmi, nem érezni rajta semmit.
Trapézgömbfej, hétvégén tudok jobban ránézni, kerék levétele után megvizsgálható gondolom. Ja és érdemes párban cserélni elől (úgy értem bal-jobb) akármi is okozza ezt, gondolom én.
Stabilizátor rudakat nézd meg. Alúlról fogd meg és valaki rángassa a kereket. A cseréjével kapcsolatban van segítség, esetleg még a trapézgömbfej (alsó) szokott még hangot adni elöl.