Szóval akinek az Isten (lehet, hogy tévedésből) egy olajmécsest adott a kezébe, azt hiszi, hogy ő a reflektor, aki világosságot hoz az embernek akár kell, akár se??????
Vajon milyen alapon választja ki az Index üzemeltetője ezeket az adminisztrátorokat???? Oszt azt tehet, amit akar??? Esetleges jogorvoslat meg sehol??? Hol vagyunk a gulágon??? :-(((
.....Megmagyarázhatná azt is valaki, hogy miért nem tud a bank meg a milliárdos anélkül elég gazdag lenni, hogy emberek tömegeit megnyomorítsa(???!!!).....
Mert lopni csak a becsületes emberek becsületes munkájának gyümölcséből lehet, ha elég vastag bőr van a tolvaj pofáján!!! :-((((
A DR-50 -hez csak annyit,hogy a JÁFI által készített és a Vcs.-traktorgyár által kiadott irodalom szerint "akkor" még madzag fékesek voltak. Késöbbi Vöcsik( Frakkok) meg már hidr. fékkel voltak szerelve.
Annak idején is többségnek hívta magát a kisebbség ( bolsevik ).
Most is néhány ilyen fontoskodó senki miatt történt.
Ez itt "magánterület, szabályokkal" ( idézet a radírtól )
Volt, aki írt neki privátban, hogy mégis mi okon csinálja amit csinál?
A válasz az volt, hogy itt ö a fönök, azt tehet, amit akar.
Egyszerü, lényegretörö.
Nekem már csak azért sem volt kedvem megírni neki "esszészerüen" hogy miért nem volt és nem is lesz a Dutra soha politikamentes, mert ö lekorlátozta arra, hogy
"miért nem tud a Dutra politikamentesen pöfögni a mezön" címmel kéri.
Természetesen tud.
De mivel a Dutra nem csak pöfög, meg nem csak a mezön, így ihletet vesztettem.
Megmagyarázhatná azt is valaki, hogy miért nem tud a bank meg a milliárdos anélkül elég gazdag lenni, hogy emberek tömegeit megnyomorítsa(???!!!)
Húha, ez már egyeseknek a politika kategóriába eshet...
Vigyázni kell, mert beárulnak a kiscsoportosok az óvóbácsinál :))))
Én, miután van egy Babettám, a Babettás topikban vagyok állandó vendég. Ott is megállapítottuk már, hogy szinte ahány műszaki leírás, annyi féle adat ugyanabban a témában. :-(( Úgy látszik a Dömpereknél is vannak eltérések, mert a sebesség adatok látod itt is eltérnek. Igaz, eredetileg az 1650-es adagolóval szerelték ezeket a motorokat, de senkit semmi nem gátolt meg abban, hogy rátegye a 2200-ast, ha úri gusztusa úgy diktálta. :-)))) Ez már önmagában elég ahhoz, hogy a sebesség adatok rögtön megváltozzanak.
Egy biztos, amilyen célra (nem első sorban közúti használatra) ezeket a járgányokat legyártották, ahhoz untig elég az 1650-es max. motor fordulat. :-))
Az a madzagos fék meg tényleg csak egy nagyon halvány emlék, lehet, hogy már az elsők is hidraulikus fékkel jöttek ki.
Tudod Bátyó, nem vagyok itt egy mindennapos vendég. Csak most a Dömperek kapcsán élénkültem fel egy kicsit, de be-beszoktam olvasgatni, mert annak ellenére, hogy ifjú koromban a 45-ös MTZ volt a liblingem, igen nagyra becsülöm a magyar traktorokat, meg Titeket, azokat a lelkes gépészeket, akik az idők végezetéig igyekeztek ezeket a gépeket életben tartani. :-))))))))
Olvastam korábban, hogy volt, vagy voltak itt(???) akik névtelenül, mint egy "sötétben bujkáló ellenforradalmár" elkezdtek reklamálni bizonyos hsz-ek miatt. Ráadásul állítólag "maszekban"!!! Ez a gerinctelenség tipikus megnyilvánulása. Csak azt nem értettem, hogy ez a ColorStar nevű radírmen miért nekik adott igazat!!!!!!! Jobb helyen nem foglalkoznak a névtelen, arc nélküli feljelentőkkel. Kár, hogy itt még is megtörtént. :-(((((((
Én mind kettőhöz hozzá vagyok szokva.A frakkon is van 14.évem.Amit munkának lehet nevezni vele mind végig csináltam.Vagon pakolás ki-be.Árokásás,homok bánya,répa ,gabona barakok alatt,tükör,trágya,sajnos emberről traktor levétel,emésztő,amit nappal ki szedtem éjjel meg az elnök fia bele parkolt Wartburgal.nincs vége meg hossza sem.De tény a dömperrel sokkal többet zötyögtem.De nem is ez a lényeg.Az első homokkal el is akadtam,igazi por homokban.Lapát híján kézzel kotortam a forró homokot.Na mondom jól kezdödik.Ami a kérdésed illeti fogalmam nincs,hogy madzaggal fékeztek volna,de nem tartom valószinünek.De nem tudom,hogy 50.évek elején milyen volt.Azt viszont tudom,hogy madzaggal billentetek.
Ami meg a sebességet illeti a következő adat van.
szorzóváltós terep és országuti sebességel rendelkezik.3-3.előre és egy egy hátra.
terepsebességek.1.fokozat.4,95.km
2.fokozat.7,1
3.fokozat.14,7.
hátra menet.6,15.
orszáuti.
1.fokozat.11,4.km
2.fokozat.16,9.
3.fokozat.34.km.
hátramenet.14,2.km
Készitette.Nagy Sándor.okl.mg.gépészmérnök.
Budapest.1965.
Ezek a 1650 f,perc.adatai.alapjárati fordulat szám.460..
Ezzel készültek a frakkok is.Más kérdés az,hogy idő közben,ki hogy buherálta meg.
Én is erre baxtam rá.Amikor a frakkra rá tettem a 311-es busz adagolóját.Ment is mint az ördög.Most is van még 3.munka gép adagolóm,meg egy teherkocsié.
Két fajta katalógusom van dömperhez. Az egyik 28,5km/h-t ad meg végsebességként eza DR-50 C/D jelű -re vonatkozik sajnos azt nem néztem meg,gogy milyen adagolóval. A másik az 50 le-s DU 413-as motorral 1500/min max fordulat mellett 31 km/h-t ír. Ennek megfelelően kalkulálható, hogy 2200/min fordulat mellett 45km/h lehetett a végsebesség. Tehát az a szerencsés helyzet állt elő, hogy kivételesen mindenkinek igaza van.
Nem rég költöztünk, ezért még vannak dolgok, amikről pillanatnyilag fogalmam sincs, hogy hol vannak. :-((((( Egy biztos, Apám jogosítványa még meg van nekem emlékbe. Ő 1903-ban született, tehát biztos, hogy a jogosítványát még 1940 előtt szerezte.