Tizenegy év után jutott eszébe az államnak, hogy túladjon a mentőszolgálat 2000 januárjában használaton kívül helyezett, azóta a ferihegyi reptér betonján tárolt repülőgépén. A cseh gyártmányú L-410-es most árverésen akarja értékesíteni a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt - egy mentőautó áráért, 19 millió forintért. [...]
A Washington állambeli Everettben jártunk, ahol a világ legnagyobb épületében, egy 13 millió köbméteres csarnokban épülnek a cég gépei a 747-estől a 787-esig.
A téli menetrend kezdetétől új weboldal indult, részletes LHBP járatinformációval : www.budairport.info. A szerkesztők célja, hogy az érdeklődők (utasok, spotterek, stb) részére a legfontosabb információkról tájékoztatást nyújtson és elősegítse a repülőtér további pozitív megitélését. A terv szerint a legtöbb vezető európai repülőtérhez hasonlóan a nem menetrendszerinti kereskedelmi járatok, egyéb speciális is feltüntetésre kerülnek. Az adatok feltöltése a rendelkezésre álló információk és szabadidő függvénye.
Az OK, gondolom egy része megy tovább ázsiába, egy része ide volt gyűjtőzve európa felé...stb. A tankolást gondolom, hogy az is terheléshatárig ment-e. Létezhet, hogy még akár Luxemburgban is drágább lenne a keró a miénknél? :)))) Igazából úgy kéne megfotózni a vasat, hogy kevés keró, sok áru. Akkor szépen hajlik az új szárny.
A 747 szerintem is jól sikerült forma, főleg ezzel a mostani hosszabbítással, még kecsesebb lett. Persze teljesen szubjektív, de nekem a 777 marad a kedvenc, mint forma, az egyik szempontból, a másik meg a 737-200...
Budapest környékének legforgalmasabb sport- repülőterén megállt az élet. Az önkormányzat pénzt akar, a repülősök belerokkannának az évi tízmillióba, így nem repülhetnek. Tovább »
Valójában nemcsak a magasságot kellett szokni, hanem a durva helyigényt gurulás közben. A "járókeret" arra szolgált, hogy a kanyaríveket megszokják a pilcsik. Most az orrkerékre kapcsolódó gurító, pilóta által irányított robotokat ("taxibot"- okat) tesztelik hasonlóval:
Igen ezt néztem én is, csak nem akartam belekötni,gondolom a cikk írója is tudatában van hogy létezik az utasszállító változata is, csak itt épp nem arról volt szó :)
Nade ez aranyos: ....B 747-8F-et, azaz az új típus teherszállító (freighter) változatát. Ezzel a legenda tovább él, s még legalább 20-30 évig nem tűnik el a világ legszebb utasszállító repülőgépe az égboltról.
"Ezzel a legenda tovább él, s még legalább 20-30 évig nem tűnik el a világ legszebb utasszállító repülőgépe az égboltról. A Boeing B 747-est sokan tartják a "levegő királynőjének", hiszen különleges formája miatt sokak szerint ez a valaha épült legkecsesebb repülőgép."
Azt hiszem ez elvitathatatlan hogy a nagyságához képest mennyire kecses is. Az A380-as bálna lehet akármilyen fullos és korszerű, de szépségre a fasorba sem lesz a Jumbo-hoz, a többi tekintetben meg majd kiderül hogy bírja-e addig a strapát.
[...] Mivel soha korábban nem épült még olyan repülőgép, amelynek ilyen magasan lett volna a pilótafülképje, ezért a gyár berepülőpilótái úgy készültek az első felszállásra, hogy egy, a B 747-es pilótakabinjának megfelelő magasságú állványzatot szereltettek egy teherautóra, amellyel egész nap ide-oda furikáztak a kifutópályán, hogy megszokják a magasságot. [...]
Az amerikai légierő felújítja a B-52-es stratégiai bombázókból álló flottáját, és a veterán harci repülőt 2040-ig szolgálatban tartja, jelentették be a Pentagon illetékesei. A hidegháború kezdeti éveiben kifejlesztett, Vietnamban és az Öböl-háborúban is bevetett bombázót teljesen átalakítják, új radarrendszer, digitális navigáció és fegyverkezelő hálózat kerül bele. [...]