Keresés

Részletes keresés

Sinbiciklis Creative Commons License 2005.03.23 0 0 510
A"...kapcsolódási kiérlet el lett utasitva.
Előzmény: HáBé (508)
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.03.23 0 0 509
Semmit, sajna....de teccik! :-)))
Előzmény: HáBé (508)
HáBé Creative Commons License 2005.03.22 0 0 508

Pálinkásat!

 

Tudtok valamit ERRŐL a mozdonykáról? Pályaszám nélkül, a hegyeshalmi kavicsbányában ácsorog. Rajta kívül már csak az A28-007 él.

marslakó Creative Commons License 2005.03.16 0 0 507

Bocsánat, benéztem! Helyesen: DVM2-67

 

Előzmény: marslakó (506)
marslakó Creative Commons License 2005.03.16 0 0 506

Ezt a képet DVM2-69 címmel kaptam. Az Ankara-Zonguldak vonal mentén található Karabük városban (nem messze a Fejete-tenger partjától) működik a Kardemir vasmű, ahol ez a gép a mai napig üzemel.

HáBé Creative Commons License 2005.03.12 0 0 505

Pálinkás jóestét Néktek!

 

A31-es cseh módra
m61019andras Creative Commons License 2005.03.06 0 0 504
Ezt pedig külön köszönöm!
Előzmény: vasutTOM (503)
vasutTOM Creative Commons License 2005.03.06 0 0 503
Előzmény: vasutTOM (501)
m61019andras Creative Commons License 2005.03.06 0 0 502
Köszönöm szépen, ezt a nagyon teljes, kerek választ.:-))))))))) Nagyon érdekes az egész, főleg mert számomra ez idáig igen sötét folt volt. Munka közben nem készültek esetleg képek a mozdonyokról?
Előzmény: vasutTOM (501)
vasutTOM Creative Commons License 2005.03.06 0 0 501
 
A DH 30 M mozdonyok (Mk33) KBK-Kód: 2393
Sorozat: Mk33-00 Pályaszámcsoport: 01..03 Gyártó: Uzina 23 August Gyári típusjel: DH 30 M Gyártási év: 1974

Az egykori perecesi kisvasúton a Miskolc környéki szénbányákból gőzmozdonyokkal szállították a szenet, többekközött a diósgyőri vasgyár számára is. Volt a gyárnak is egy belső kisvasúti hálózata, a perecesihez hasonlóan 1000 mm nyomtávval. Bár vágánykapcsolat is volt köztük, forgalmilag mindig külön álltak.

A vasgyár belső hálózatán a gőzösök és korábbi kisebb teljesítményű dízelmozdonyok leváltására szerezték be ezt a típust.

A gépeket a romániai Uzina 23 August gyár készítette, a MÁV M43, M47 mozdonyaihoz hasonló külsö kivitelben.

Ütköző- és vonókészülék: A gépeket a kisvasutakra jellemző központi ütköző-vonókészülékkel látták el, bár 1000 mm nyomtávon már a két ütközős, csavarkapcsos megoldás is létezik. (pl. Borsodnádasd)

Motor: A mozdonyba Maybach-Mercedes licenc alapján gyártott MB 836 B típusú 6 hengeres dízelmotort építettek be.

Dízelmotor Gyártó: Uzina 23 August Típus: MB 836 B Névleges teljesítmény: 310 LE Hengerek száma: 6 Hengerátmérő / lökethossz: 205/175 mm Lökettérfogat: 29,6 liter Fordulatszám: 1450/perc Tüzelőanyagkészlet: 900 l Kenőolajkészlet: 100 l

Erőátvitel: A motor egy TH 5 R-V1 típusú hidrodinamikus hajtómű és egy mechanikus irányváltón keresztül hajtja a főkeret végén elhelyezett vaktengelyt, erről rudazat közvetíti a hajtóerőt a három tengelyre.

Fék: Fékezésre kézifék és légfék áll rendelkezésre, két fékezett tengellyel. A légfék csak a mozdonyra hat, 80%-os fékviszonnyal. Szintén pneumatikus működtetésű a homokoló és a légkürt.

Vezetőállás: A mozdonynak két vezetőállása van, melyeket egy vezetőfülkében átlósan helyeztek el. A mozdony vonóereje egy 15 fokozatú menetkapcsolóval lehetséges. A sebességmérők Hasler típusúak.

A mozdonyvezető kényelmét szolgálja, hogy a vezetőállás a motor hűtővizével fűthető.

Jelzések: Látható jelzések adására a mozdony mindkét végén 2-2 jelzőlámpa és 1-1 fényszóró van felszerelve, melyek 24 V feszültséggel működnek.

Sajnos az 1990-es évek gazdasági válsága miatt a mozdonyokat leállították, az Mk33-02 psz. gépet még 1988. októberében selejtezték és elbontották. 1990-ben a diósgyőri gyár selejtezte a másik két mozdonyt is, majd 1994 körül szétvágta.

Érdekességképpen említendő, hogy az Mk33 sorozatjelet bár a MÁV szabványok figyelembevételével kapták a gépek, de a MÁV-tól függetlenül, csak belső, gyári számként. (A kétszámjegyű sorszám már nem is felel meg a MÁV pályaszámoknak.) Ezen számok mellett volt a gépeknek egy általános ipari számuk is, rendre B 30 2001 - 2003. A két szám egyidejűleg létezett.

Általános adatok Tengelyelrendezés: C Nyomtávolság: 1000 mm Ütközők közötti hossz: 7200 mm Tengelytávolság: 2x1450 mm Legnagyobb magasság: 3500 mm Legnagyobb szélesség: 2580 mm Kerékátmérő: 1000 mm Bejárható legkisebb ívsugár: 28 m Szolgálati tömeg: 33 t Tengelyterhelés: 11 t Eng. legnagyobb sebesség: 24 km/h

[2393] Fényképek a mozdonyokról Pályaszám Felvétel helye Dátum Fotó Mk33-01 Diósgyőr


[vissza]

Előzmény: m61019andras (500)
m61019andras Creative Commons License 2005.03.06 0 0 500

Hihetetlen, hogy egy darabot sem hagytak meg belőle. :-( Köszi a tájékoztatást. Már csak azt szeretném tudni, hogy mikor készültek, mikor kerültek hazánkba, mikor selejtezték Őket és miért és mikor vágták szét Őket és hol?

 

Bocs a sok kérdésért, de most elégg információéhes vagyok ebben a témában.  Ha nem tudsz segíteni, majd megkérdezem a kisvasutas topicban.

 

Mégegyszer köszi!

Előzmény: vasutTOM (499)
vasutTOM Creative Commons License 2005.03.06 0 0 499

Az Mk33-asokból egy sem maradt fönn? Egyáltalán mennyi készült belőlük?

 

 

Sajnos azok is szétvágásra kerültek.

Amúgy 3 darab volt ott belőle:

Mk33-01   "Augusztus 23" Művek Bukarest  L30H típus 21866 gyári szám

Mk33-02   "Augusztus 23" Művek Bukarest  L30H típus 21867 gyári szám

Mk33-03   "Augusztus 23" Művek Bukarest  L30H típus 21868 gyári szám

 

Bővebb információkat a kisvasutasoktól kaphatsz.

Előzmény: m61019andras (498)
m61019andras Creative Commons License 2005.03.06 0 0 498
Az Mk33-asokból egy sem maradt fönn? Egyáltalán mennyi készült belőlük?
Előzmény: vasutTOM (497)
vasutTOM Creative Commons License 2005.03.06 0 0 497

Ma turkáltam egy kicsit a képeim között. Ezeket találtam:

 

 A25,002 DIMÁVAG 1 pályaszámú mozdony. Ezt a gépet a GANZ-MÁVAG gyártotta DVM-5 típusként.

 A25,002 DIMÁVAG 1 pályaszámú mozdony.

 A25,046 DIMÁVAG 9 pályaszámú mozdony.

 Mk33 sorozatú mozdonyok a Diósgyőri Vasmű 1000 mm-s hálózatán dolgoztak.

 Mk33 sorozatú mozdonyok.

Soldato Creative Commons License 2005.03.05 0 0 496
Ő szerepelt már itt?
Soldato Creative Commons License 2005.03.04 0 0 495

Szia!

Köszönöm.Sajnos "egyéb" elfoglaltságom nem engedte a jobb megközelítést.

Előzmény: HáBé (493)
HáBé Creative Commons License 2005.03.04 0 0 494
Előzmény: HáBé (493)
HáBé Creative Commons License 2005.03.04 0 0 493

Pálinkásat!

 

Ha jól látom, ez a CF Pharma Kft. a Kén utcában. És ha jól látom, akkor a mozdonyka az A21-016. Bentről kitűnően fotózható.

Előzmény: Soldato (492)
Soldato Creative Commons License 2005.03.03 0 0 492

Sziasztok!

Valami megbújik a háttérben...

Tudjátok a pályaszámát? (én nem)

Gubacs mellett az iparban,ma délelőtt
HáBé Creative Commons License 2005.03.03 0 0 491
Szerintem Hazánk egyik legszebb bobója ez a 28-as. :-) (dácsiája pedig a 37-es)
Előzmény: Törölt nick (489)
abdhulbin Creative Commons License 2005.03.03 0 0 490
Látom ráérsz...
Előzmény: Törölt nick (484)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.03 0 0 489

2002. végén "vett" néhány ipari gépet a fűtőház. Köztük volt két sajókeresztúri mozdony, az A25,028 és 038 is. A 028 fel lett újítva, jelenleg a Tungsramban dolgozik. A 038-ból is lesz mozdony, ha valakinek kell. Addig is az ide kerülő MÁV-os és iparvasúti Bobók javításához használják alkatrészbányának.

 

Előzmény: m61019andras (488)
m61019andras Creative Commons License 2005.03.03 0 0 488
Én 2003 nyarán fotóztam Nagykanizsán, de azt hittem csak valami javítás miatt van ott, mert annyira elfeledett Gépnek tűnt, hogy még a bokrok is benőtték.
Előzmény: Törölt nick (485)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.03 0 0 487
Február elején jártunk Szombathelyen, alaposan körülnéztünk, de csak a győri RÁBA A29 023 pályaszámú mozdonyát láttuk. Kép róla a hétfőtől kapható INDÓHÁZ magazinban. (X)
Előzmény: HáBé (486)
HáBé Creative Commons License 2005.03.03 0 0 486

Pálinkás jóreggelt!

 

A korábban az Egyesült Vegyiművek tulajdonát képző A29-029-et megvásárolta a MÁV Vasjármű Kft. valamikor mostanában, 2005. elején.

Törölt nick Creative Commons License 2005.02.27 0 0 485
Megjegyezném, hogy aki az A25,038-ra kíváncsi, az még véletlenül se Sajókeresztúrra menjen. 2002-ben a nagykanizsai fűtőházba került.
Előzmény: Törölt nick (483)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.26 0 0 482
Uraim. Akinek lehetősége van az esetleg figyeljen mer mozgás várható Bakonyszentlászlóról Mohára ipari géppel. (Ez sajna azt bizonyítja, hogy Bsztl megállt vége a bauxit bányászatnak.) A gép jelesül az A26 051. Nem tudok pontos dátumot. Csak legyetek résen a fotoaparátokkal. Az tuti, hogy két héten belül megtörténik.
Cheew Creative Commons License 2005.02.25 0 0 480
 A Közlekedésiben voltam 2 hete ott nem volt. Majd megnézem a másik két helyen köszi.
Előzmény: hkv (479)
hkv Creative Commons License 2005.02.24 0 0 479
Meg a közlekedéi múzeum is árulja néha.
Előzmény: m61019andras (478)
m61019andras Creative Commons License 2005.02.24 0 0 478
Meg is tudod venni, mert szokott lenni a Láng műv.házban is  néha meg a Nosztalicska boltjában is.
Előzmény: Cheew (477)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!