Erre a kérdésedre azért nem reagáltam, mert korábban már volt téma ez az átszámozás, - amit akkor is mertem megkérdőjelezni - és nem akartam ezt a vitát újra előhozni...
Amúgy az 520.065 ezévben Ferencvárosban szolgál és már év elején leáll, mert kazánvizsgája 1972.03.24-én lejár. Az 1972-es évet a fal mellet tölti, majd 1973.01.03-1973.05.12 között fővizsgát kap a Landlerben és tovább üzemel... Új érvényessége 1978.04.21...
Vagyis nem valószínű, hogy ez a mozdony futott le a gurítón '72-ben...
Egyetlen egy 520-as átszámozási dolgot nem tettem közzé, és a (továbbiakban sem fogok a további viták elkerülése végett), csak anyít írtam, hogy a különböző hivatalos papírokkal bizony fenntartásaim vannak, természetesen ezek között vannak olyanok is amit elkell fogadnom, mert nem tudom más adattal, adatokkal ütköztetni, de abban a pillanatban amikor egy másik adattal (adatokkal ez megtörténik, és ráadásul ellentmondásosak) akkor mindig előjönnek a hátsó gondolataim, hogy a hivatalos papírok valamilyen formában esetlegesen meg vannak hamisítva, elvannak írva stb.. Erre probáltam a személykocsik esetében rávilágítani, hiszen GEORGIE barátunk Dunakeszin hatalmas nyomozást végzett, rengeteg energiát belefektetve, és lám a hivatalos dokumentumok (nyilvántartási lapok) hitele egyből érvényét vesztette. De az általam beidézett kocsik nyilvántartási lapjairól leírt számokon is egyértelműen látszik azok helytelen és rossz vezetése. A kérdésem felé pedig csak az volt, hogy ha a nyilvántartási lap rossz, a kocsin való felíratozás rossz (állítolag mindkettő hiteles) akkor mi a jó.
Magamban jót mosolyogtam alábbi pengeváltástokon. Nekem azonban még mindíg volna egy kérdésem, hogy aszongya: Az NDK turmixgép, az a levehető ajtós megérkezett-e már? Komolyra fordítva: 21025. alatti kérdésemre nincs valami info az adatbázisok mélyén? Ja, és le a kalappal tudásotok előtt.
Az az igazság, hogy nem, de a 60-as évekbeli átszámozások (424, 324 stb..) megtanitottak arra, hogy minden magyar hivatalos leírást (dokumentumot) sajnos fenntartásokkal elfogadni, ez vonatkozik a MÁV-ra is.
Valójában nagyon rég ota ott tartok, hogy ezeknek az állítolagos hivatalos papíroknak 10%-át elhiszem, akkor is bőven bevagyok csapva..
Félre értettél... nem a kocsiügyet akarom itt vitatni...
Akkor kiemelem:
"...Megbocsáss, de eddig nem tudtál egyetlenegy olyan mávos vagy dunakeszis eredeti doksival előrukkolni, amely alátámasztaná azt az állításodat, hogy a 88-67 002-007 kocsik hivatalosan WRRo sorozatjelen kerültek megrendelésre, leszállításra, állagba vételbe!
Ha viszont van ilyen bizonyétékod, akkor azt légy szives tedd közzé!..."
Na ez jó... nem vagyok személykocsis, nem is foglalkoztam vele sohasem... de egy dolog nagyon megütötte a fülem: élve GEORGE szavaival:
"...Megbocsáss, de eddig nem tudtál egyetlenegy olyan mávos vagy dunakeszis eredeti doksival előrukkolni, amely alátámasztaná azt az állításodat, hogy a 88-67 002-007 kocsik hivatalosan WRRo sorozatjelen kerültek megrendelésre, leszállításra, állagba vételbe!
Ha viszont van ilyen bizonyétékod, akkor azt légy szives tedd közzé!..."
Úgy veszem észre, a forrásokkal ott is hadilábon állsz-:)))
Ugyanez a helyzet itt is: más véleményen vagyok az 520-as átszámozási dátumokkal kapcsolatban, amit a saját forrásaimmal alá is támasztok. És pont erre kérlek benneteket: legyetek szívesek, tegyétek közzé azt a bizonyítékot, amely a Ti állításotokat igazolja... mert eddig sohasem történt ilyen...
Kérlek ne gyere a Lekváros Bödön mondókával, mert az nem jön be-:)))
a jómúltkorában volt egy beszélgetés sorozat a személykocsi topikon 10981-11027 között, amelyben az egyik topiktársunk hasonló müveletet végzett mint te., Aztán az élet rávilágitotta őt jobb belátásra.-)))) (fénykép mellékletek)
A személykocsik adatánál rengeteg olyan dokumentumok állnak rendelkezésre (selejtezés), amelyeknél felvannak tüntetve a rendelet számok is. A dologban csak egyetlen egy baj van, hogy az illető személykocsi már majdnem egy éve leveseskanál, tésztaszürő formájában üzemelt, amikor rendeletet kiadták, természetesen, avval a dátummal amikor aláírásra került az okmány.
De egy mai téma, igaz hogy nem vasúti, kb. két hónappal ezelött volt szó, hogy a parlamentben beszéltek a különböző áremelésekről (igaz a mai napig nincs rendelet) de a kenyér árát két nap múlva felemelték a rendeletre hivatkozva:-)))
Az 52-esek belépésük után hetekig eredeti szovjet számon már közlekedtek... szerencsére nem egy korabeli fotó ezt igazolja is...
Ami a papírokat illeti:
- 1963.05.29: A Vezérigazgatóság kiadja a 2974/1963 sz. táviratát az összes Igazgatóság felé, ebben utasítja az érintetteket, hogy távirati úton jelentsék az oda beosztott mozdonyok és szerkocsik pályaszámát...
- 1963.05.30: Az Igazgatóságok sorba küldik be a jelentéseket, többek között a Debreceni Igazgatóság is a maga B1063/1963-as számú táviratát... ezen jelentik a debreceni fűtőház állagába tartozó 2466 és 3767 számú mozdonyokat...
- 1963.06.01: A Vez.Ig kiadja a 114542/1963 sz. mozdonyátszámozási rendeletét, és ekkor utasítja az Igazgatóságokat a mozdonyok átszámozására...
Ezek ismeretében egy kicsit korainak tartom az 1963 május 16 illetve 17.-ei átszámozásokat, ugyanis ezekben a napokban még el sem készült az átszámozási rendelet...
Ettől függetlenül szívesen látnám OKÜ30 forrásait...
Bevett szokás vasútszerte a pályaszámcserés selejtezés. Ezzel a papíron alacsonyabb értékű jármű megy a selejtbe állapotától gyakorlatilag függetlenül, és a papíron magasabb értékű viszi tovább a számot. Bürokratikus bohóckodás, áldozat a Szent Statisztika oltárán.
Ja, és ha nem lenne ilyen, unatkoznának a közlekedéstörténettel foglalkozók :-)))
Mindenkinek köszönöm a segítséget ebben a témában. Szuperek vagytok! Rengeteg dolgot tudtam meg. Még arra lennék kiváncsi, hogy miért számoztak át egy másik gépet 065-re? Illetve az eredeti 065-ös balesetéről, ami után selejtezték tud-e valaki részleteket? Előre is hálás köszönetem!
Egy jó Barátom rendszeresen jár Hatvanba... Ő is a 301-esekkel kapcsolatban kutakodik... Egy idős mozdonyvezető Bácsikával tartja a kapcsolatot, akinek a 301.016 volt egykor a beosztott mozdonya...
Felhozta Jani bátyánknak ezt a témát, aki jókat nevetett a történeten...
Feltételezem, hogy nem ugyanazzal a mozdonyvezetővel beszélgettetek-:)))
Az biztos, hogy ennek a balesetnek még semmilyen nyomára sem bukkantam, (ámbár még előkerülhet) és a selejtezési dokumentumok sem tesznek erről említést... márpedig ha a mozdony tényleg ezzel a sérüléssel állt le, akkor nem az "üzemeltetése gazdaságtalan" lenne a legfőbb ok a selejtezésre...
Szűk húsz éve jártam Hatvanban egy ottani mozdonyvezetővel beszélgetni a 301-es anyaggyűjtés során. Sok minden szóba került, így a 303-as balesete is. Beszélgető partnerem személyesen jelen volt az esetnél és ő a "szabályosan kettétört a mozdony" kifejezést használta, elmondván hogy a főkerete nem megrepedt (azon akkorra már valószinűleg túl volt), hanem kettétört és össze-vissza álltak a kerekei.
A teljes mozdony történet valamelyik História évkönyvben le van írva. Falk Alfréd volt a konstruktőri csapat vezetője és ezen cikk szerzője. Erre a momentumra azonban nem tér ki.