Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21046
Nem, az feltételezhetően a 045-ös volt és a baleset 1971-ben történt, valamikor 07.01. előtt nem sokkal.
Előzmény: 520,065 (21025)
manhattani Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21045

Köszönöm a pontos időpontot a szomorú hírhez.

Bandi emblematikus figurája volt a magyar gőzöséletnek, nagy szakértelemmel és jó emberséggel. Hiányozni fog.

Előzmény: Vendégsín (21042)
7578 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21044

Igen, ez a pengeváltás időnként előfordul-:)))

 

Erre a kérdésedre azért nem reagáltam, mert korábban már volt téma ez az átszámozás, - amit akkor is mertem megkérdőjelezni - és nem akartam ezt a vitát újra előhozni...

 

Amúgy az 520.065 ezévben Ferencvárosban szolgál és már év elején leáll, mert kazánvizsgája 1972.03.24-én lejár. Az 1972-es évet a fal mellet tölti, majd 1973.01.03-1973.05.12 között fővizsgát kap a Landlerben és tovább üzemel... Új érvényessége 1978.04.21...

 

Vagyis nem valószínű, hogy ez a mozdony futott le a gurítón '72-ben...

Előzmény: 520,065 (21040)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21043

Magamban jót mosolyogtam alábbi pengeváltástokon

 

 

Tévedsz mi kardot szoktunk rántani, de elvagyunk egymással mint a befött a stelázsin.-)))

Előzmény: 520,065 (21040)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21042
Mindenkinek, aki ismerte őt:

Gazda András mozdonyvezető temetése 2006. december 5-én, kedden 10 óra 30 perckor lesz az Újköztemetőben, a Kozma utcában.
k.novotny Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21041

Azt hiszem félreértettél megint csak

 

 

Egyetlen egy 520-as átszámozási dolgot nem tettem közzé, és a (továbbiakban sem fogok a további viták elkerülése végett), csak anyít írtam, hogy a különböző hivatalos papírokkal bizony fenntartásaim vannak, természetesen ezek között vannak olyanok is amit elkell fogadnom, mert nem tudom más adattal, adatokkal ütköztetni, de abban a pillanatban amikor egy másik adattal (adatokkal ez megtörténik, és ráadásul ellentmondásosak) akkor mindig előjönnek a hátsó gondolataim, hogy a hivatalos papírok valamilyen formában esetlegesen meg vannak hamisítva, elvannak írva stb.. Erre probáltam a személykocsik esetében rávilágítani, hiszen GEORGIE barátunk Dunakeszin hatalmas nyomozást végzett, rengeteg energiát belefektetve, és lám a hivatalos dokumentumok (nyilvántartási lapok) hitele egyből érvényét vesztette. De az általam beidézett kocsik nyilvántartási lapjairól leírt számokon is egyértelműen látszik azok helytelen és rossz vezetése. A kérdésem felé pedig csak az volt, hogy ha a nyilvántartási lap rossz, a kocsin való felíratozás rossz (állítolag mindkettő hiteles) akkor mi a jó.

 

És valójában itt kell ezt a témát lezárnunk.

Előzmény: 7578 (21039)
520,065 Creative Commons License 2006.11.30 -1 0 21040
Magamban jót mosolyogtam alábbi pengeváltástokon. Nekem azonban még mindíg volna egy kérdésem, hogy aszongya: Az NDK turmixgép, az a levehető ajtós megérkezett-e már? Komolyra fordítva: 21025. alatti kérdésemre nincs valami info az adatbázisok mélyén? Ja, és le a kalappal tudásotok előtt.
Előzmény: 7578 (21039)
7578 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21039

Köszönöm.... nincs is több kérdésem...

Előzmény: k.novotny (21038)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21038

Na ez maradjon az én titkom, de segitek

 

 

tudod, spájz, stelázsi, lekváros bödön.-)))))

Előzmény: 7578 (21037)
7578 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21037

Hmmm... ez bíztató...

 

Ha ezeket a hivatalos papírokat csak 10 %-ban tartasz elfogadhatónak, akkor miből épül fel az adatbázis maradék 90 %-a?

Előzmény: k.novotny (21036)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21036

Az az igazság, hogy nem, de a 60-as évekbeli átszámozások (424, 324 stb..) megtanitottak arra, hogy minden magyar hivatalos leírást (dokumentumot) sajnos fenntartásokkal elfogadni, ez vonatkozik a MÁV-ra is.

 

Valójában nagyon rég ota ott tartok, hogy ezeknek az állítolagos hivatalos papíroknak 10%-át elhiszem, akkor is bőven bevagyok csapva..

 

Ennyi...

Előzmény: 7578 (21035)
7578 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21035
És 520-as ügyben? Ott is láttad az átszámozást?-:)))
Előzmény: k.novotny (21033)
7578 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21034

Nos ezt kérném mozdonyügyben... légyszíves valami forrást megjelölni, amit fel lehet keresni, és meg lehet tekinteni...

 

Természetesen ha tudsz a témában segíteni...

Előzmény: 7578 (21032)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21033

Én csak egy bizonyitékot írtam, és az nekem 100%-an elég

 

Azt írtam, hogy láttam, semmi többet

 

 

Azért megbocsáss a szememet nem fogom neki oda adni, arra még egy ideig szükségem van....

Előzmény: 7578 (21032)
7578 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21032

Félre értettél... nem a kocsiügyet akarom itt vitatni...

 

Akkor kiemelem:

 

"...Megbocsáss, de eddig nem tudtál egyetlenegy olyan mávos vagy dunakeszis eredeti doksival előrukkolni, amely alátámasztaná azt az állításodat, hogy a 88-67 002-007 kocsik hivatalosan WRRo sorozatjelen kerültek megrendelésre, leszállításra, állagba vételbe!

Ha viszont van ilyen bizonyétékod, akkor azt légy szives tedd közzé!..."

Előzmény: k.novotny (21030)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21031

Segitek.-)))

 

szivats válasz | megnéz | könyvjelző 2006.11.11 19:07:46 (11006)

"Ma sikerült Nekem is látnom a 88-68 006 WRRo-t."

 

Ööööö .... nem! A 88-67 006 WRRo-t láttam!

Előzmény: szivats (11005)

 

 

 

 


 

 

Lehet, hogy a papirok rosszak.-))))

Előzmény: k.novotny (21030)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21030

Úgy veszem észre, a forrásokkal ott is hadilábon állsz-:)))

 

 

Van egy érzésem, hogy csak idáig olvastál:-)))

 

 

Picit tovább kell, egész a képig minumum.-))

Előzmény: 7578 (21029)
7578 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21029

Na ez jó... nem vagyok személykocsis, nem is foglalkoztam vele sohasem... de egy dolog nagyon megütötte a fülem: élve GEORGE szavaival:

 

"...Megbocsáss, de eddig nem tudtál egyetlenegy olyan mávos vagy dunakeszis eredeti doksival előrukkolni, amely alátámasztaná azt az állításodat, hogy a 88-67 002-007 kocsik hivatalosan WRRo sorozatjelen kerültek megrendelésre, leszállításra, állagba vételbe!

Ha viszont van ilyen bizonyétékod, akkor azt légy szives tedd közzé!..."

 

Úgy veszem észre, a forrásokkal ott is hadilábon állsz-:)))

 

Ugyanez a helyzet itt is: más véleményen vagyok az 520-as átszámozási dátumokkal kapcsolatban, amit a saját forrásaimmal alá is támasztok. És pont erre kérlek benneteket: legyetek szívesek, tegyétek közzé azt a bizonyítékot, amely a Ti állításotokat igazolja... mert eddig sohasem történt ilyen...

 

Kérlek ne gyere a Lekváros Bödön mondókával, mert az nem jön be-:)))

Előzmény: k.novotny (21027)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21028
Konstrukciós hibák.
Előzmény: 7578 (21014)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21027

Tudom, egyesek kötözködésnek veszik, de:

 

 

De veszem kötözködésnek de....

 

a jómúltkorában volt egy beszélgetés sorozat a személykocsi topikon 10981-11027 között, amelyben az egyik topiktársunk hasonló müveletet végzett mint te., Aztán az élet rávilágitotta őt jobb belátásra.-)))) (fénykép mellékletek)

 

A személykocsik adatánál rengeteg olyan dokumentumok állnak rendelkezésre (selejtezés), amelyeknél felvannak tüntetve a rendelet számok is. A dologban csak egyetlen egy baj van, hogy az illető személykocsi már majdnem egy éve leveseskanál, tésztaszürő formájában üzemelt, amikor rendeletet kiadták, természetesen, avval a dátummal amikor aláírásra került az okmány.

 

 

De egy mai téma, igaz hogy nem vasúti, kb. két hónappal ezelött volt szó, hogy a parlamentben beszéltek a különböző áremelésekről (igaz a mai napig nincs rendelet) de a kenyér árát két nap múlva felemelték a rendeletre hivatkozva:-)))

 

 

Előzmény: 7578 (21024)
520,065 Creative Commons License 2006.11.30 -1 0 21026
Két kedves, segítőkész topictárstól is ugyan ezeket az infókat kaptam, persze lehet, hogy mindkettőjük azonos forrásból dolgozott..
Előzmény: 7578 (21024)
520,065 Creative Commons License 2006.11.30 -1 0 21025
Az eredeti 065-öst '72 novemberében selejtezték le. Gondolom ő szenvedett balesetet 72-ben. Lehet, hogy mindkétszer ő járt pórul?
Előzmény: Bárdos Imre (21009)
7578 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21024

Tudom, egyesek kötözködésnek veszik, de:

 

Az 52-esek belépésük után hetekig eredeti szovjet számon már közlekedtek... szerencsére nem egy korabeli fotó ezt igazolja is...

 

Ami a papírokat illeti:

 

- 1963.05.29: A Vezérigazgatóság kiadja a 2974/1963 sz. táviratát az összes Igazgatóság felé, ebben utasítja az érintetteket, hogy távirati úton jelentsék az oda beosztott mozdonyok és szerkocsik pályaszámát...

- 1963.05.30: Az Igazgatóságok sorba küldik be a jelentéseket, többek között a Debreceni Igazgatóság is a maga B1063/1963-as számú táviratát... ezen jelentik a debreceni fűtőház állagába tartozó 2466 és 3767 számú mozdonyokat...

- 1963.06.01: A Vez.Ig kiadja a 114542/1963 sz. mozdonyátszámozási rendeletét, és ekkor utasítja az Igazgatóságokat a mozdonyok átszámozására...

 

Ezek ismeretében egy kicsit korainak tartom az 1963 május 16 illetve 17.-ei átszámozásokat, ugyanis ezekben a napokban még el sem készült az átszámozási rendelet...

 

Ettől függetlenül szívesen látnám OKÜ30 forrásait...

Előzmény: OKU30 (21016)
520,065 Creative Commons License 2006.11.30 -1 0 21023
Igen, én is valami ilyesmire gondoltam. Köszi.
Előzmény: Zolcsi67 (21021)
303-002 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21022
Mégegy kérdés.
Azt meg tudja valaki mondani nekem hogy mi az a doboz a füstszekrény tetején?
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21021

Bevett szokás vasútszerte a pályaszámcserés selejtezés. Ezzel a papíron alacsonyabb értékű jármű megy a selejtbe állapotától gyakorlatilag függetlenül, és a papíron magasabb értékű viszi tovább a számot. Bürokratikus bohóckodás, áldozat a Szent Statisztika oltárán.

Ja, és ha nem lenne ilyen, unatkoznának a közlekedéstörténettel foglalkozók :-)))

Előzmény: 520,065 (21019)
303-002 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21020
Köszönöm az infókat!
Egyébként amit én olvastam abban is törés ként emliti a dolgot.
520,065 Creative Commons License 2006.11.30 -1 0 21019
Mindenkinek köszönöm a segítséget ebben a témában. Szuperek vagytok! Rengeteg dolgot tudtam meg. Még arra lennék kiváncsi, hogy miért számoztak át egy másik gépet 065-re? Illetve az eredeti 065-ös balesetéről, ami után selejtezték tud-e valaki részleteket?
Előre is hálás köszönetem!
Előzmény: OKU30 (21016)
7578 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21018

Egy jó Barátom rendszeresen jár Hatvanba... Ő is a 301-esekkel kapcsolatban kutakodik... Egy idős mozdonyvezető Bácsikával tartja a kapcsolatot, akinek a 301.016 volt egykor a beosztott mozdonya...

 

Felhozta Jani bátyánknak ezt a témát, aki jókat nevetett a történeten...

 

Feltételezem, hogy nem ugyanazzal a mozdonyvezetővel beszélgettetek-:)))

 

Az biztos, hogy ennek a balesetnek még semmilyen nyomára sem bukkantam, (ámbár még előkerülhet) és a selejtezési dokumentumok sem tesznek erről említést... márpedig ha a mozdony tényleg ezzel a sérüléssel állt le, akkor nem az "üzemeltetése gazdaságtalan" lenne a legfőbb ok a selejtezésre...

 

Amúgy mikor történt az állítólagos baleset?

Előzmény: OKU30 (21017)
OKU30 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 21017

Szűk húsz éve jártam Hatvanban egy ottani mozdonyvezetővel beszélgetni a 301-es anyaggyűjtés során. Sok minden szóba került, így a 303-as balesete is. Beszélgető partnerem személyesen jelen volt az esetnél és ő a "szabályosan kettétört a mozdony" kifejezést használta, elmondván hogy a főkerete nem megrepedt (azon akkorra már valószinűleg túl volt), hanem kettétört és össze-vissza álltak a kerekei.

 A teljes mozdony történet valamelyik História évkönyvben le van írva. Falk Alfréd volt a konstruktőri csapat vezetője és ezen cikk szerzője. Erre a momentumra azonban nem tér ki.

Előzmény: 7578 (21014)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!