Keresés

Részletes keresés

part_wish Creative Commons License 2007.07.26 0 0 5679

37-es: novemberben átadás

 

"ugyan tavaly tavasszal kezdődött meg hivatalosan a kivitelezés, de tavaly nyár közepéig nem tudtak dolgozni, ugyanis az építési területen a tavaszi áradások miatt állt a víz, főként a Hernád térségében."

 

történetesen pont a Hernádon átívelő híd már hónapok óta készen van, a szakasz legelső kilométerén ellenben másfél év alatt egyetlen kapavágást sem ejtettek. nem tudom, hogy egy 8 km szakasz négysávossá bővítésén miért is kell másfél évet tökölni, ráadásul nem kevés pénzért. (egyébként értem ám, költői kérdés volt)

janoka419 Creative Commons License 2007.07.26 0 0 5678

és bocs, mostanra néztem végig, van két elkerülő út is (egy Baranya megyei település és Bugyi).

de nemsokára lesz egy cikk a részletekkel, és abban lesz egy link az összes projektről szóló doksival.

Előzmény: janoka419 (5674)
kofy Creative Commons License 2007.07.26 0 0 5677
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.26 0 0 5676
akkor előkerülnek itt még nagyobb házszámok is, de 2007-ben még nem érdemes durrogtatni.
Előzmény: janoka419 (5674)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.26 0 0 5675

Lemaradni? Muhaha, mindent bejelentenek háromszor, ötször, hétszer. Ha esetleg hibernálod magad, vagy elsétálsz Bagdadba és vissza, akkor lemaradhatsz valamiről.

Előzmény: BA123 (5671)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.26 0 0 5674

Jah, ebből a 882-ből 882 felújítás. ilyenek, hogy:

 

1108. j. összekötő út Budakalászi (3+117 - 4+850 km szelvények közötti) szakaszának felújítása

2101. j. összekötő út Mogyoródi (9+300 - 15+235 km szelvények közötti) szakaszának felújítása

2102. j. összekötő út Csomád és Fót (17+700 - 18+300 km szelvények) közötti szakaszának felújítása

2102. j. összekötő út Erdőkertes és Galgamácsa (25+700 - 33+300 km szelvények közötti) szakaszának felújítása

2106 j. összekötő út Versegi (39+409 - 41+639 km szelvények közötti) szakaszának felújítása

2109. j. összekötő út Versegi (9+700 - 11+820 km szelvények közötti) szakaszának felújítása

3103 j. összekötő út Péceli (4+425 - 6+600 km szelvények közötti) szakaszának felújítása

Előzmény: _roadrunner_ (5669)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.26 0 0 5673

Bocsánat, hogy csak most válaszolok. Akit érdekelnek a részletek, írjon egy mailt, és elküldöm az útfejlesztések listáját egy word doksiban - azokét, amikről most döntöttek. Ezek alsóbb rendű (alsóbbrendű? hm) és városi utak, jobbára (vagy 100%-ban, még nem volt időm végignézni a listát) felújítások a ROP-okból; észak-alföld kivételével minden régióban.

Ezen kívül lesznek még út- és vasútépítések a Közopból (Közlekedési Operatív Program), ezekről augusztus 8-án dönt a kormány.

Ebben a cikkben

http://index.hu/gazdasag/magyar/otszaz0725/

egyébként van térkép a mostani döntésekről, nem túl jó, de mi is csak ilyet kaptunk. Összegek nincsenek.

Előzmény: BA123 (5667)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5672
És akkor még vannak azok az utak, amik csak 11,5 t tengelyterhelésre lesznek megerősítve, de "csak" a sávok szélességét bővítik 3,5 méterre (lásd 6-os).
Előzmény: _roadrunner_ (5669)
BA123 Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5671
Pedig már kezdtem örülni hogy lemaradtam valami fontos fejlesztésről...
Előzmény: _roadrunner_ (5669)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5670

Csak kerékpárútból kétszer ennyi is össze fog jönni a következő 7 évben és ebben nincs benne a csak festékkel készülő út, mert az nem új. Bár ez is lehet nézőpont kérdése :)

Előzmény: BA123 (5667)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5669

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) az EU támogatásokat összefogó keretprogram 2007-2013. között, meg stratégia meg minden. Van benne 15 operatív program (OP). Utak a Közlekedési OP-ból (KözOP) és a 6+1 regionális OP-ból épülnek. Én azon se csodálkoznék, ha ennél több új út jönne ki 7 évre, mert ez évente csak 126 km.

Igaz ebben nincsenek benne a PPP-k és néhány km-nyi egyéb út (pl. EIB hitelből).

 

A kapacitásbővítés nyilvánvalóan beleszámolható egy ilyen összesítésbe, hiszen új út(pálya) készül, de ha még így sem jönne össze, akkor az új osztottpályás utak két útpályáját duplán számoljuk el és hozzávesszük a fel- és lehajtósávok és a pihenők útjait is és akkor még mindig csak közútnál vagyunk.  :))

Szóval nem semmi, fogd meg jól...

Előzmény: BA123 (5667)
BA123 Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5668
Vagy ez nem is Új Magyarország? Én már csak kapkodom a fejem a programok közt...
BA123 Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5667
Most jelentették be a Feri nagy dirrel durral hogy az Új Magyarosrzág programben 882 km új út épül.

Van erről valami konkrét infója valakinek?
kofy Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5666
Így van, Vátnál már elkezdték a munkát. A Vas megyei szakasz útminősége még O.K., több helyen megcsinálták a 11,5t-s terhelésre (pl. Hegyfalu környékén). Ami nagyon gáz, az a Győr megyei szakasz, Belednél 70-es tábla hosszú szakaszon, mert annyira szörnyű az út állapota (kátyús, toldozott-foldozott). Csornáról pedig már írtam.
Előzmény: BA123 (5665)
BA123 Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5665
Szóval 2008 augusztus elején átadják ezt a szakaszt, és talán egy évvel később a következőt Szombathelyig. Ez végük is nem rosz.
Előzmény: _roadrunner_ (5663)
BA123 Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5664
Gondolkodtam azon amit tegnap írtál Felucca.
Igazad van abban hogy nincs sok értelme ennek az új hídnak, ha nem épül ki a hozzá vezető úthálózat. Felesleges ekkor a hidat építeni most, ha az utakat nem építjük ki hozzá.
Én nem erről az oldalról vizsgáltam, hanem kb 50 év távlatából. Sokkal ésszerűbb lett volna egy kétsávos hidat építeni amíg a pálya nem ér oda, és csak utána bővíteni.
Persze én még naívan mindig abban bízom hogy rövidesen hozzáfognak az M7-M6 szakasznak...de erre ugye semmi jel nem utal.
Vagyis mondjuk 50 év távlatából kell az a nagy híd, de 15 évre előre gondolva jelenleg úgy néz ki hogy tényleg csak a társadalom, illetve néhány politikus önkielégítése lett.
Előzmény: felucca (5636)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5663

Csak a Vát elkerülőnek van határideje (2008.07.31.), mert arra már szerződték és épül:

 

TEERAG-ASDAG  AG 2006.10.26 2006.10.12 2008.7.31 2 377 550 950 86. sz főút Vát elkerülő szakasz kivitelezése

 

ugyanott van a szerződések között.

 

Egy másik szerződésnél szelvényszámot is írnak (bár nem biztos, hogy pont ugyanarra vonatkozik, mivel máshol meg azt olvastam, hogy 4,5 km 2x2 sávos út + 0,3 km összekötő út a régi 86-ossal és ez nem vág össze teljesen ezzel): 89+388-94+600 kmsz.

Előzmény: BA123 (5660)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5662

A NIF szerződései között azért van valami:


Szállító1 Szerz.dát. Kezdete Vége Érték  Tárgy
BETONÚT  ZRT. 2007.2.1 2007.1.19 2008.6.30 1 098 664 582

M7 Letenye-országhatár építése 231+316-232+410

http://www.nif.hu/docs/nart_nyilvanos_szerzodesek.xls

 

Szóval hivatalosan 2008.06.30-ig kell megépíteni a hidat.

Előzmény: BA123 (5661)
BA123 Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5661
Egy ismerősöm érdeklődött hogy mikor adják át az M7-en a Mura hidat.
A neten elég eltérő infókat találtam, van ahol 2008/06, szerepel, van ahol 09, és van ahol 2009/01, a NIF-en meg természetesen semmi. Nincs valakinek egy tuti infója?
Előzmény: BA123 (5660)
BA123 Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5660
Aha, ezt biztos elírták!
Ezeknek a szakaszoknak mi a határideje?
Előzmény: _roadrunner_ (5659)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5659

Érdekes, ami a 86-os utat illeti, mert a 89-94 km.sz.-k között épül már egy 2x2 sávos szakasz (Vát elkerülő) új nyomvonalon és az ezt követő Szeleste elkerülőhöz is hozzákezdenek nemsokára. Lehet, hogy 98 helyett 89-t akartak írni...

 

Előzmény: Fricy (5656)
BA123 Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5658
Nem is gondoltam hogy ez a kérdés ilyen aktuális...
Azt hittem hogy a 86-ossal már előrébb tartanak. Ez azt jelentheti hogy kb egy év mulva kezdhetik építeni, és 2009-ben el is készülhet...elvileg...
Előzmény: Fricy (5656)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5657

Ahhoz először ezt elvinni képes vasút kéne. Kezdésnek.

És nem biztos, hogy ez olcsóbb lenne, mint egy komoly út végig, ez utóbbinak viszont lényegesen nagyobb lenne a haszna.

Előzmény: felucca (5648)
Fricy Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5656

Kiírtak két közbeszerzést új utak tzervezésére:

 

86. sz. főút 2x2 sávos kiépítésének a tervezésére a 80+775-98+220 km sz. szakaszhatárok között új nyomvonalon

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:175169-2007:TEXT:HU:HTML

 

2501 j. út 0+000-2+600 km szelvények közötti szakasz engedélyezési és kiviteli terveinek valamint Eger-M3 autópálya összekötés (Maklár-Andornaktálya elkerülő) engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:175170-2007:TEXT:HU:HTML

BA123 Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5655
Ha jól emlékszem akkor ez a falu ahol elkezdték az elkerülőt az Vát lehet, meg talán Szeleste. Nem vagyok teljesen képben. Elkezdték négysávos részi is Szombathelyig, vagy az egy külön ütem lesz? Mikor adják át ezt a szakaszt?
Előzmény: kofy (5645)
BA123 Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5654
Akkor gondolom elfelejtettek a központi költségvetésből pénzt csepegtetni a megyéknek a pihenőkre, és a benzinkutakra.
Amúgy a Balaton mellett az M7 Szárszó-Szentgyörgy szakaszán sincs egy darab pihenő vagy benzinkút sem. Pedig az nem volt egy olcsó szakasz...
Előzmény: BoGar (5653)
BoGar Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5653
Mint írtam, egyáltalán nincsenek. A múltkor láttam a TV-ben egy magazinműsort, (tudom, nem kell hínni nekik) és ott mondták, hogy autópályára hajtás elött tankoljunk, mert nincs ám se kút, se pihenő. Így könnyű olcsónak lenni.
Előzmény: BA123 (5650)
felucca Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5652
Igen, ezt Fleischer már tíz éve megmondta...
Előzmény: _roadrunner_ (5651)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5651

Így van, semmi keresnivalójuk a 86-oson. Menjenek az A2-esen vagy vonattal!

Az előbbivel csak az a baj, hogy ha nincs elektronikus útdíj, akkor csekély 11 eurós napidíjért minden tagállamnak át kell engedni a legnagyobb kamionokat is. A vonatos változatot is előbb el kellene fogadtatni az EU-val, ahhoz meg előbb rendes vasút kellene. Talán ha kívül maradtunk volna... Fából vaskarika az egész.

Ez a "de jó, hogy itt mennek át a fontos közlekedési folyósok", meg ez az egész tranzitország dolog nekünk csak egy nagy szívás.

Előzmény: felucca (5648)
BA123 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5650
Én azt hallottam hogy a horvát autópályák költségvetésben nem szerepelnek a parkolók és a benzinkutak, ezeket ugyanis nem az autópályaépítés kötségvetéséből állják, hanem a megyei önkormányzatok építtetik meg később.
Előzmény: BoGar (5649)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!