"ugyan tavaly tavasszal kezdődött meg hivatalosan a kivitelezés, de tavaly nyár közepéig nem tudtak dolgozni, ugyanis az építési területen a tavaszi áradások miatt állt a víz, főként a Hernád térségében."
történetesen pont a Hernádon átívelő híd már hónapok óta készen van, a szakasz legelső kilométerén ellenben másfél év alatt egyetlen kapavágást sem ejtettek. nem tudom, hogy egy 8 km szakasz négysávossá bővítésén miért is kell másfél évet tökölni, ráadásul nem kevés pénzért. (egyébként értem ám, költői kérdés volt)
Lemaradni? Muhaha, mindent bejelentenek háromszor, ötször, hétszer. Ha esetleg hibernálod magad, vagy elsétálsz Bagdadba és vissza, akkor lemaradhatsz valamiről.
Jah, ebből a 882-ből 882 felújítás. ilyenek, hogy:
1108. j. összekötő út Budakalászi (3+117 - 4+850 km szelvények közötti) szakaszának felújítása
2101. j. összekötő út Mogyoródi (9+300 - 15+235 km szelvények közötti) szakaszának felújítása
2102. j. összekötő út Csomád és Fót (17+700 - 18+300 km szelvények) közötti szakaszának felújítása
2102. j. összekötő út Erdőkertes és Galgamácsa (25+700 - 33+300 km szelvények közötti) szakaszának felújítása
2106 j. összekötő út Versegi (39+409 - 41+639 km szelvények közötti) szakaszának felújítása
2109. j. összekötő út Versegi (9+700 - 11+820 km szelvények közötti) szakaszának felújítása
3103 j. összekötő út Péceli (4+425 - 6+600 km szelvények közötti) szakaszának felújítása
Bocsánat, hogy csak most válaszolok. Akit érdekelnek a részletek, írjon egy mailt, és elküldöm az útfejlesztések listáját egy word doksiban - azokét, amikről most döntöttek. Ezek alsóbb rendű (alsóbbrendű? hm) és városi utak, jobbára (vagy 100%-ban, még nem volt időm végignézni a listát) felújítások a ROP-okból; észak-alföld kivételével minden régióban.
Ezen kívül lesznek még út- és vasútépítések a Közopból (Közlekedési Operatív Program), ezekről augusztus 8-án dönt a kormány.
És akkor még vannak azok az utak, amik csak 11,5 t tengelyterhelésre lesznek megerősítve, de "csak" a sávok szélességét bővítik 3,5 méterre (lásd 6-os).
Csak kerékpárútból kétszer ennyi is össze fog jönni a következő 7 évben és ebben nincs benne a csak festékkel készülő út, mert az nem új. Bár ez is lehet nézőpont kérdése :)
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) az EU támogatásokat összefogó keretprogram 2007-2013. között, meg stratégia meg minden. Van benne 15 operatív program (OP). Utak a Közlekedési OP-ból (KözOP) és a 6+1 regionális OP-ból épülnek. Én azon se csodálkoznék, ha ennél több új út jönne ki 7 évre, mert ez évente csak 126 km.
Igaz ebben nincsenek benne a PPP-k és néhány km-nyi egyéb út (pl. EIB hitelből).
A kapacitásbővítés nyilvánvalóan beleszámolható egy ilyen összesítésbe, hiszen új út(pálya) készül, de ha még így sem jönne össze, akkor az új osztottpályás utak két útpályáját duplán számoljuk el és hozzávesszük a fel- és lehajtósávok és a pihenők útjait is és akkor még mindig csak közútnál vagyunk. :))
Így van, Vátnál már elkezdték a munkát. A Vas megyei szakasz útminősége még O.K., több helyen megcsinálták a 11,5t-s terhelésre (pl. Hegyfalu környékén). Ami nagyon gáz, az a Győr megyei szakasz, Belednél 70-es tábla hosszú szakaszon, mert annyira szörnyű az út állapota (kátyús, toldozott-foldozott). Csornáról pedig már írtam.
Gondolkodtam azon amit tegnap írtál Felucca. Igazad van abban hogy nincs sok értelme ennek az új hídnak, ha nem épül ki a hozzá vezető úthálózat. Felesleges ekkor a hidat építeni most, ha az utakat nem építjük ki hozzá. Én nem erről az oldalról vizsgáltam, hanem kb 50 év távlatából. Sokkal ésszerűbb lett volna egy kétsávos hidat építeni amíg a pálya nem ér oda, és csak utána bővíteni. Persze én még naívan mindig abban bízom hogy rövidesen hozzáfognak az M7-M6 szakasznak...de erre ugye semmi jel nem utal. Vagyis mondjuk 50 év távlatából kell az a nagy híd, de 15 évre előre gondolva jelenleg úgy néz ki hogy tényleg csak a társadalom, illetve néhány politikus önkielégítése lett.
Csak a Vát elkerülőnek van határideje (2008.07.31.), mert arra már szerződték és épül:
TEERAG-ASDAG AG 2006.10.26 2006.10.12 2008.7.31 2 377 550 950 86. sz főút Vát elkerülő szakasz kivitelezése
ugyanott van a szerződések között.
Egy másik szerződésnél szelvényszámot is írnak (bár nem biztos, hogy pont ugyanarra vonatkozik, mivel máshol meg azt olvastam, hogy 4,5 km 2x2 sávos út + 0,3 km összekötő út a régi 86-ossal és ez nem vág össze teljesen ezzel): 89+388-94+600 kmsz.
Egy ismerősöm érdeklődött hogy mikor adják át az M7-en a Mura hidat. A neten elég eltérő infókat találtam, van ahol 2008/06, szerepel, van ahol 09, és van ahol 2009/01, a NIF-en meg természetesen semmi. Nincs valakinek egy tuti infója?
Érdekes, ami a 86-os utat illeti, mert a 89-94 km.sz.-k között épül már egy 2x2 sávos szakasz (Vát elkerülő) új nyomvonalon és az ezt követő Szeleste elkerülőhöz is hozzákezdenek nemsokára. Lehet, hogy 98 helyett 89-t akartak írni...
Nem is gondoltam hogy ez a kérdés ilyen aktuális... Azt hittem hogy a 86-ossal már előrébb tartanak. Ez azt jelentheti hogy kb egy év mulva kezdhetik építeni, és 2009-ben el is készülhet...elvileg...
2501 j. út 0+000-2+600 km szelvények közötti szakasz engedélyezési és kiviteli terveinek valamint Eger-M3 autópálya összekötés (Maklár-Andornaktálya elkerülő) engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése
Ha jól emlékszem akkor ez a falu ahol elkezdték az elkerülőt az Vát lehet, meg talán Szeleste. Nem vagyok teljesen képben. Elkezdték négysávos részi is Szombathelyig, vagy az egy külön ütem lesz? Mikor adják át ezt a szakaszt?
Akkor gondolom elfelejtettek a központi költségvetésből pénzt csepegtetni a megyéknek a pihenőkre, és a benzinkutakra. Amúgy a Balaton mellett az M7 Szárszó-Szentgyörgy szakaszán sincs egy darab pihenő vagy benzinkút sem. Pedig az nem volt egy olcsó szakasz...
Mint írtam, egyáltalán nincsenek. A múltkor láttam a TV-ben egy magazinműsort, (tudom, nem kell hínni nekik) és ott mondták, hogy autópályára hajtás elött tankoljunk, mert nincs ám se kút, se pihenő. Így könnyű olcsónak lenni.
Így van, semmi keresnivalójuk a 86-oson. Menjenek az A2-esen vagy vonattal!
Az előbbivel csak az a baj, hogy ha nincs elektronikus útdíj, akkor csekély 11 eurós napidíjért minden tagállamnak át kell engedni a legnagyobb kamionokat is. A vonatos változatot is előbb el kellene fogadtatni az EU-val, ahhoz meg előbb rendes vasút kellene. Talán ha kívül maradtunk volna... Fából vaskarika az egész.
Ez a "de jó, hogy itt mennek át a fontos közlekedési folyósok", meg ez az egész tranzitország dolog nekünk csak egy nagy szívás.
Én azt hallottam hogy a horvát autópályák költségvetésben nem szerepelnek a parkolók és a benzinkutak, ezeket ugyanis nem az autópályaépítés kötségvetéséből állják, hanem a megyei önkormányzatok építtetik meg később.