Pitecus: igen, már elnézést, te. :-))) (bocs)
Ugyanis suzukist NEM szabad kiengedni, aki sokat vezet pesten ezt már megtanulhatta volna. A jelenség olyan, mint a komunizmusban a trabantosok. (ma már csak a trabant-mániások járnak trabanttal, akkor meg mindenki.) Most mindenki suzukival jár. 90% olyannyira bénán vezet, hogy egyszerűen nem lehet tőlük közlekedni. Ezért sem engedek magam elé suzukikat, ha pedig hölgy vezeti akkor direkte nem hagyom hogy beférjen. Ha megteszem, meg sem köszöni (mert fel sem fogja hogy szándékosan hagytam helyet), majd 5 percen belül 20szor fog feltartani... Tehát ezek a bénák az egyik fele. A maradék 10% meg az, aki az előző 90% miatt rájuk húzott skatulya miatt folyamatosan bizonyítani akar, kiautózza az autójának a LE/kg adottságait, így 5 perc alatt 20x teremt vészhelyzetet.
Hát én se a feltartást se a vészhelyzetet nem szeretem, így legegyszerűbb ha nem engedem be őket. Ellentétben a sokak által pofátlannak nevezett bmw-sekkel, akik viszont MENNEK és nem tartanak fel.
Egyébként a fentiektől eltekintve előzékeny vagyok, egész teherautókat, buszokat, bármit beengedek, kivéve suzukit és olyan hölgyeket akiken látom hogy nem kapcsol elég gyorsan. Multkor ki- vagy beengedtem egy tétovázó hölgyet, aki - hiába villogtam meg dudáltam - nem gyorsított (az is 1 percbe tellett mire észrevette hogy előzékenykedek és elindulhat), csak indult meg mikor már piros volt a lámpa, én meg ottmaradtam. Ha nem engedem be, zöldön megyek át...
A mai kedvencem az a Zöld színü Suzukival közlekedő nő, akit kiengedtem magam elé 70 m-re egy zöld lámpától, majd addit tötyögött elöttem, míg a lámpa pirosra váltott.Persze akkor beletaposott és átment a piroson.
Dögöljön meg...
(Lehet, hogy én voltam a hülye?)
Pitecus
Tegnap várakoznom kellett néhány percet (2x duda) egy sötétkék Golf III miatt, ami vészvillogóval parkolt másodikként az Alkotmány utcában. 10 méterrel odébb, az egyik kapun kilép egy huszonéves bűrdzsekis pub-konzumer ("megfelelő egyéniség" - mondja a haverom, még mielőtt egyértelmű lenne a tulajdonviszony), sasolunk, vajon vet-é legalább egy pillantást ránk (elnézéskérés? ennyire naivak mi sem vagyunk), de nem, az elszánt, öntudatos és rezzenéstelen arc elhúz a fenébe.
Ja, ja, rohadtul kell velük vigyázni, engem is majdnem megfogtak 1*, mer' 70-nel mennek az üres, egyenes úton, hogy tuti megelőzd, aztán annyi... szerencsére kiszúrtam a fiúkát, ahogy kukkolt hátrafelé... Utoljára pótos Liazzal tartott annyi ideig az előzés :)))
Antforce-ot felirom a szégyentáblára mivel tegnap(szerdán)a szemem látára behajtott egy egy irányu utcába(IX.k.Telepi utca)és legalább 350 m-t ment rajta mire vége lett az utcának és megfordult.
Ant az index nélküli sávváltás v. a behajtani tilos a sulyosabb?
Két gyogyit nevezék a táblára:
az első egy Ford Escort combi FHY 545. Az illető nem bírta kivárni, míg zöld lesz a lámpa, és a járdán a sor mellett végigkocsikázva bevágott a sor elejére.
A második a fiumei úton a szembejövőknél előz, majd átmegy két piroson, amikor utolértem csak folyamatosan magyarázott, majd eltűnt az Orcy Plaza játéktermében (Opel Astra FAX ..)
Gabó
mai kedvencem az a ket kopasz nagydarab csavo teli arany fukszokkal!!! es telefonnal a fulukon akik index nelkul tudtak savot valtani mindenhol, leszoritva az embereket. Az uato egy szep barna :) skoda 120L
a masik egy audis csako, aki index nelkul fesztivalozott a budaorsi uton, egyszer elem rantotta be a kormanyt egyszer egy masik autos ele, majd mikor mellekerultem raneztem, hat kinezetre eleg alacsony iq-ja lehetett, a pillantasom eleg megveto lehetett, mert mikor eszrevette hogy milyen pofat vagok fele visszavaltott es megmutatta hogy megy megy az uj A4-ese, es o hogy tud cikazni a savok kozott indexeles nelkul..
Erre szvsz igen buszke lehet, gondolom otthon erre veri a farkat azota is..
BEP 178 feher piszkos kispolszki, visszafele jon ki egy varosi benzinkuttol, zarovonalon at balra el.
AXZ 136 piros Kadett kombi. Az M1-be torkollo M7 utolso kanyarjaban a dombon hazak allnak. Ezek az illetok ott a megallnak, az egyik kiszall, atlep a korlaton es elmegy dolgara.
BEERO 1 szurke balnamerdzso, autopalya lehajtoban balrol mellem al, es velem egyutt kanyarodik le, majd felreszorit.
HAY 006 uj aranymetal Peugeot, kanyarodni vagyik, de nem indexel, ja mobilozik, ugy konnyu.
AGL 445 zold tepsi Merdzso, az Erzsebet hid lekanyarodo ket savjabol a bal oldaliban megy, es egyszercsak index nelkul megall a szelen, valaki ki akar szallni.
GNA 772 feher teher 'Elelmiszer' felirat, az Irinyi utcaban a megallni tilos tabla mogott fel kerekkel a jardan all.
CEM 849 feher bakancs (Renault 5), benne bodoritott hajo no mobilozik feszt.
CMB 098 feher allolampas Merdzso, utanfutoval alldogal a Hegyalja uton Pest fele, egy parkoloban allo autosorra rahuzodva.
Hegyalja uton buszsavban tor elore:
DEM 136 Golf
FFC 613 Audi
DPL 367 Toyota
GFK 224 Twingo
GGU 761 Peugeot
GGS 013 sotet Audi kombi
HGM 320 WagonR
GHD 331 Polo
GKN 303 vilagoskek Vectra
geeez ne haragudj, de szoktál figyelni a forgalomra is miközben a "renitenseket" figyeled és jegyzetet készítesz róluk?
Igen pedig itt a megyeben GyorMosonSopron az elmult hetekben folyamatosan teszteltek a sebessegmeroket. Itt Sopronban olyan helyeken mertek ahol meg senkit sem lattam 50 alatt menni es meg sosem mertek. (Pl. aluljaro) es ezek a barmok meg ott mertek. Baromira figyelni kell ha az ember egy kicsit tobbet akar menni mint amennyit szabad. Tudom nem szabad de vannak olyan helyek ahol meg lakas sincs a kornyeken nemhogy gyalogos es kinn vannak felejtve a 30-as tablak.
Sajna igaz a hír...
Ma épp Csornára érek be, amikor egy "totyogó" mazdást előznék lendületből /kb 70-nel/ csak az volt a baj, hogy a mögöttem jövő GIK-*** rendszámú Astra egy hangyányival előbb kezdett bele, és én mégis elémentem... Ő se 50-nel ment...
Jó érzés volt kamerával a hátamban végigmenni a városon.
Mostmár picit visszafogom magam...
Volvo 850TDI (ez már önmagában is ellentmondás, fargo majd megmagyarázza) HHT-xxx a Béla Király utja végén a kereszteződésben akar megelőzni, ez csak úgy sikerül, hogy lehúzódok, egyébként meg elsőbbséget kell adni a kb 5 óra irányból ( majdnem hátam mögött) érkező útnak. Letört volna a keze, ha megköszöni, és messziről lehetett látni hogy villog az bizt. öv figyelmeztető. A kanyargós úton már nem sietett ennyire, úgy látszik abból nem sikerült jól a vizsgája.
más
Most volt a hírekben, hogy trafipax-al karambolozott valaki, és már csak 2db van Bp-en.
Ki kellett mennem a belvárosból Gödöllőre, hát mit mondjak, nem lepődnék meg, ha többen is felírnának ide (piros, jelentős sebtúllépés, szabálytalan előzés, stb.). Viszont mától sokkal inkább megértem az agresszív vezetőket, ha az ember siet, és nem csak "élvezetből" autózik, kénytelen észrevenni, hogy autóstársaink jelentős része katasztrofálisan vezet. Nem bénázás, hanem figyelmetlenség és nagyívben sz@rás a külvilágra, persze, mobil és cigi mellett nem is lehet táblákat és forgalmat figyelni.
önkritika: ma átmentem egy piroson, mint a huzat (nem akkor váltott, de nem vettem észre). nem kereszteződésben volt, hanem a hungárián a remiz felé kiforduló villamosnak. nagy marha voltam. meg előttem még valaki.
Muszáj volt, hát autóztam egyet a belvárosban. Az eredmény:
CRL-025, kék Lada a Váci úton! a jobbra kanyarodó sávban megelőzi a lámpára várakozókat, majd balra megfordul.
HCY-132, szürke Vectra csikorgó kerékkel kilő, hogy beférjen elém, majd 50 m múlva együtt araszoljunk a dugóban.
GXY-555, zöld Corsa (egyértelműen a nap hőse): Megyek a Bartók Bélán, kereszteződés, balról gyalogos, jobbról mellékutcából besoroló autó, miért ne legyek duplán udvarias, megállok. Mögöttem még 2-3 autó hasonlóan. Erre az idióta félig a villamossínen kilő és elszáguld a sor mellett.
Egyébként mennyi idő kell, hogy minden belső sávban döcögő észrevegye az Üllőin a 60-as táblát?!?!?!
Csatlakozván az önkritikát gyakorlókhoz:
ha látott valaki ma reggel egy barmot a Nyugatinál, aki a Terézről a Bajcsyra kanyarodó sávban megállt a zöld lámpánál (gondosan vigyázva arra, hogy ne kelljen nagyon előrehajolnia, hogy lássa, mikor az vált) és csak a mögötte megálló taxis _második_ dudálására vette észre magát, nos az .........
"Körbejáró ímélt kaptam, de mint az ilyenek általában, nem biztos, h. igaz. De lehet benne valami, tehát:
30 db új fehér Opel Astra került a rendörséghez, GIK 202-töl 232-ig rendszámozva."
Ma hozzám is eljutott ez a csodalevél. Kár, hogy szerintem GIK-202 és GIK-232 között nem 30, hanem 31 új fehér Opel Astra fér el. Ja, és az aláírás pedig Magyar Közrendészet. :-)
Elromlott fénysorompó és a KRESZ.
Másodkézből hallottam a sztorit, úgyhogy nem 100%-ig hiteles, de aztért ideírom.
Srác vizsgázott forgalomban. Odaértek a vasúti átjáróhoz, és a lámpa pirosat mutatott. Igen ám, de már kb. fél órája piros volt, vonat pedig sehol, a rutinosabbak már át is mentek. Ő persze nem, hiszen vizsga. Mondja neki az oktató: fiatalember, menjen át, látja, hogy rossz. Ő persze sokat hallott már becsapós vizsgákról ("Álljon meg itt! Hehe, megállni tilos, megbukott!"), így azt mondta: "Nem.". Mire hátulról a vizsgabiztos : "Hát tényleg látjuk, hogy elromlott a lámpa, kellő körültekintés mellett menjen át!". "Nem!". "Fiatalamber, nem buktatom meg emiatt!". "Adja írásba!". Írásba adta. Átment. A sínen és a vizsgán is. Na, ebből is látszik, hogy a KRESZ nem rendelkezik egyértelműen az ilyen esetekről.
Hát, valszeg abból sejti, hogy mindennap reggeltöl-estig itt állnak.
Egyébként egy órára rá magyarul is szétküldték a mailt, de amikor du. négykor körül mentem haza, még mindig ugyanazok álltak ott. Ma reggelre viszont nyomatékosították a kérést egy jó kis müanyag lánccal...
Az ugratásos sztorikhoz:
Anno még ifjú titán koromban (huh, mintha már vagy 70 éves lennék), a Szerencs utcai vasúti átjáróban volt egy szép kis esetem. Közeledtem a sinekhez, amikor az a fránya lámpa pirosra váltott, én meg úgy hgondoltam, jobb innen iszonyú gyorsan elhúzni, így kicsit beleléptem a gázba. Na a tökéletesen szintbe hozott sineken sikerült is egy kellemeset repülnöm, jól oda is vertem a másik sinen a kocsi alját. Mire hazaértem, szinte az összes olaj elfolyott, mert mint kiderült, sikerült az olajleeresztő csavart odavágnom, ami majdnem teljesen ki is szakadt a teknőből. Hm, jó kis mutatvány volt. Azóta valahogy kerülöm az ugratókat. Na meg a mostani kocsim nem is nagyon szereti.
Kb. 13 évvel ezelőtt (még jóval a nagy baleset előtt, ami kapcsán felszerelték a félkarú sorompókat) az agárdi fénysorompó elromlott, folyton tilosat mutatott. Mi tudtuk ezt (már órák óta rossz volt), de a rendőrök nem. Ezért aztán amikor biciklivel odaértünk, akkor szépen körülnéztünk, láttuk hogy tök üres a pálya kilométer hosszan, és átmentünk. A túloldalon pedig egyből lekapcsoltak minket a rendőrök. Kétségbeesve (kb. 12 évesek voltunk) magyaráztuk, hogy _tényleg_ rossz a bizt.ber., de ez őket nem hatotta meg. Óriási mázlink volt, hogy arra jött az egyik haverom ismerőse, aki hajóskapitány volt a tavon (és így haverok voltak a rendőrökkel). Ő győzte meg őket, hogy nem szándékosan mentünk át a tiloson.
Azóta sem találtam a kreszben erre vonatkozó szabályozást.
A környékünkön két, villamost védő sárga jelzőlámpa átlag hetente döglik be és sötétül el. Ha fekete, lassítás nélkül húz át rajta az, aki ismeri a helyi specialitásokat, mert totálisan belátható mindkettő.
Kreta: az a szülinapom, úgyhogy nekem köszönd a mázlit! :)))
Kivi példáját követvén:
Én is felirom magam, kispesten az Üllöi uton a FORD-Petrányi elött lévö piros lámpánál álltam(ez addig piros mig a 150 méterre lévö fénysorompo ki nem fehéredik) 2 perc várakozás után: egyes és át a piroson (kellö körültekintéssel),aztán néhány auto is ezt tette ,követve a mestert.(r.számokat nem sikerült megjegyezni)
FFC-255,
sötétkék v. zöld Volvo kombi elegánsan elállta a teljes zebrát az Alkotás utcai Pizza Hut előtt. Aki át akar kelni, az menjen a külső sávban a buszok alatt...
És felírom magamat is: nem ismertem pontosan a sávokat, és a jobbra kanyarodóba soroltam be a Hűvösvölgyi út-Kelemen László #-ben. Természetesen egyenesen mentem tovább. :-(
ESD-967 a tipikus szakadt, gagyi duplakipuffogós, igénytelen, ezeréves 3-as BMW az igénytelen, szakadt, patkányagyú gazdájával ma este a Balaton déli partján mindenféle kresz szabályokat figyelmen kivül hagyva száguldozik a maradék 53 lóerejével. Tök midegy hogy lakott terület, vagy nem, hogy záróvonal vagy nem, index nuku, stb. Hab a tortán, hogy csak a bal hátsó lámpája égett a nagy sötétben, de a paraszt azért még rákapcsolta a ködlámpát is, had zavarja a másikat a szemerkélő esőben. A kocsija műszaki állapotára meg gondolni sem merek. Persze egy kisebb alkatrész is többe kerülhet, mint maga az ócskavasa.
Még szerencse hogy nem én vezettem, hanem az asszony, mert megállitottam volna a kisfiút, aztán felnyomtam volna a patkány agyát a kibaszott szakadt duplakipuffogójába...
Dicső ország ez, ahol egyesek az egy-két százezer Forint értékű szeméttelepre való ócskavas szekerükkel a közlekedés istenének hiszik magukat.
Ennyi Integra van Magyarországon? VTI a Hix-en mintha elég alacsony számot említett volna (én kb. egy tucatra mléxem, de könnyen lehet, hogy rosszul)...
These cars are illegally parked in the space reserved for visitors - MOVE THEM NOW!
END - 628 FORD MONDEO
FBK - 627 MERCEDES
GAG- 113 VOLKSWAGEN
ESD - 083 TRABANT
HIP - 593 FORD
HBF- 888 OPEL
HGB - 275 SUZUKI
APS - 349 OPEL
EWA - 863 RENAULT
It does not help us to gain the support of suppliers or new customers when we do not show them respect.
Do not park here in future - ANY EMPLOYEE!
BEP 178 feher piszkos kispolszki, visszafele jon ki egy varosi benzinkuttol, zarovonalon at balra el.
AXZ 136 piros Kadett kombi. Az M1-be torkollo M7 utolso kanyarjaban a dombon hazak allnak. Ezek az illetok ott a megallnak, az egyik kiszall, atlep a korlaton es elmegy dolgara.
BEERO 1 szurke balnamerdzso, autopalya lehajtoban balrol mellem al, es velem egyutt kanyarodik le, majd felreszorit.
HAY 006 uj aranymetal Peugeot, kanyarodni vagyik, de nem indexel, ja mobilozik, ugy konnyu.
AGL 445 zold tepsi Merdzso, az Erzsebet hid lekanyarodo ket savjabol a bal oldaliban megy, es egyszercsak index nelkul megall a szelen, valaki ki akar szallni.
GNA 772 feher teher 'Elelmiszer' felirat, az Irinyi utcaban a megallni tilos tabla mogott fel kerekkel a jardan all.
CEM 849 feher bakancs (Renault 5), benne bodoritott hajo no mobilozik feszt.
CMB 098 feher allolampas Merdzso, utanfutoval alldogal a Hegyalja uton Pest fele, egy parkoloban allo autosorra rahuzodva.
Hegyalja uton buszsavban tor elore:
DEM 136 Golf
FFC 613 Audi
DPL 367 Toyota
GFK 224 Twingo
GGU 761 Peugeot
GGS 013 sotet Audi kombi
HGM 320 WagonR
GHD 331 Polo
GKN 303 vilagoskek Vectra
bocsesz, de a trabogo gyorsulasa tenyleg vadallat. barmelyik 1.3as 1.6os kocsit lenyomom vele. addig, amig gyorsulasrol van szo, azaz mondjuk 40-50 meterig.
"Férfias precizitás, elegáns megjelenés. Négy ajtós Swift Sedan a technika és a formatervezés szerelmeseinek. Jellegzetes vonalaitól kezdve sokoldalú csomagteréig igazi egyéniség. A tágas utastér, valamint az első és hátsó ülések kényelme rövidebb és hosszabb utakra is pompás élményt ígér.
Az 1.3 literes, üzemanyag-befecskendezős motor és a független négykerék-felfüggesztés, a kényelmes kezelés és a megbízható teljesítmény fokozza a vezetés örömét. Ha ennél is nagyobb teljesítményre vágyik, az 1.6 literes, 16 szelepes motor a maga 93 lóerejével kellemes meglepetést fog okozni."
arpad hid, budarol pestre, belso sav, mar majdnem a pesti hidfonel. mindharom savban elojon, de a belso a legjobb. jo alaposan tolni kell neki, de 80 korul is mar szepen kijon. csak vigyazni, mert epp szepen kanyarodik az ut... :)
Felfelé szvsz jobb, 100 körül már lehet huppanni kellemeset. 1x egy polo után mentem gyorsan , a fickó csak annyit látott hogy valami nagyon jön és hopp ugrat egyet. Ezt a mutatványt akkor hagytam abba, amikor az új autóval a leérkezéskor szikráztam egyet, mert puhább volt a rugózás (Audi 80- Passat).
Időhiányban a rendszámot nem tudtam megjegyezni, de látványos jelenség volt: szembejövők sávjában előzi a sort a mentőautó (Üllőin befelé, ferenc körút sarok), sziréna villogó ahogy kell, mögötte -itt repül a kismadár- egy "civil" bordó (talán) Volvo S40 húzott ugyanazzal a 70-80-as lendülettel. Kérdem én: ha doki, akkor mért nem a mentőben ül, ha nem az, akkor mért faszkodik! (Reggel 6-kor még elég jól járható a város, ha a Hűvösvölgyibe mennek, akkor is ott van a mentő után 10 perccel.)
Repülés:
Hűvösvölgy felé, a nagykovácsi leágazás után, a villamos hídján.
Hosszú tengelytáv valamint szpíd rulez.
Jó esetben még az 56os busz is megajándékoz egy kis Apolló fílinggel
Repüléshez javaslom még a Nagykőrösi út Határ út kereszteződést befele a híd mellett, 3 számjegy javasolt; Az Izabella utca Andrássy út, majd Aradi utca sarok egymás után kétszer, bár a második nagyobb; Gyálra vezető út az M5 felől a kis hídnál.
Csak óvatosan
Gabó
CID-947 ősöreg Opel (talán Rekord?), iszonyú füstöt eregetve, valami Kapu-rendszer készítőt/javítót reklámozva (így????), hátul nincs lökhárító, elöl nincs rendszám, sávváltásnál nincs index, záróvonalon van kikerülés, belül van dohányzás, Kusturicát porba alázó balkáni jelenség.
A Margithíd budai hídfőnél az Apostol utca első kereszteződésében van egy jó kis bukkanó. Lefelé úgy elszálltam, csak a szembejővőnek köszönhető, hogy nem mentünk egymásnak mert én csak a levegőben tekergettem a kormányt. Pedig alig mentem 50-el.
Arra felé két topicos vadász is van, legyen meg az örömük ha felírnak. Egyébként volt még pár stiklim, mert ugye még meleg a kis kártyácskám, de azok nem voltak balesetveszélyesek.
Én az "elkadásjelző villogót" szoktam használni, egy rövid fénykürttel bevezetve. Szerintem ez inkább jelez valamiféle "gondot", mint a többszöri fénykürt. Remélem, eddig a szembejövők nagyrésze vette az adást:))) (Kivilágítatlan bringás, nagyobb állat-tetem, sötét lovaskocsi stb)
nemmindegy
Nem írok fel senki, de érdekes: mentem tegnap Debrecen-Bp-Kaposvár-Bp, sietgettünk, a Somogyi-dombságban volt jó nagy viharos szél visszafelé sötétben, az úton meg letört gallyak. Az egyik elfoglalta az én sávomat 1az1be', + még átlógott a szomszédba is. Nagy fék (100-110rólről), balra-jobbra; nem volt húzós, csak elgondolkodtató. És akkor jön szembe egy bukkanó mögül egy Clio, leveszi a refit időben, én meg villantok két nagyon rövidet: vigyázzá' tesvér! Ő meg a pofámba a refit, hogy: Nem látod te durung, hogy levettem? És már el is mentünk egymás mellett.
Hogy jelezzek éjjel hirtelen veszélyt a szembejövőnek? Fordított esetben én is hótideg lettem volna, ha rámvilágítanak, más jelzést meg nem tudok kitalálni. Két gyors refiről ti mire asszociáltok? Arra, hogy dehátnemiségalámpám, vagy rendőőre/veszélyre?
/jó, tudom, hogy vissza kéne menni leszedni a gallyat, de gyorsabban jött a Clio, mint ahogy megfordultam volna/
Felirom azt a marokkoi grand-taxist /regi 240D nagy merci/ aki kb. 160 kmen keresztul vitt Essauriabol Agadirba. A szerpentineken vegig 80/100akat jott, kanyar elott nem fekezett. Tobbszor majdnem baleset volt, a legmelegebb szituacio az volt, mikor egy hajtukanyarban majdnem alamentunk egy teherautonak. Nekunk le kellett menni az utrol! Sotetben vilagitas nelkul ment /amig nem szolt a rendor/, majd mikor megelozott egy buszt, a szembejovo motorost levillogta, szerncsetlennek le kellet menni az utrol, kulonben frontal elkaszaljuk. Hely, es idohiany miatt ennyi, pedig volt meg egy-ket szep manovere. Szerencsere 1ben megerkezetem.
Egyebkent egesz jol fekudt az auto! :-)
Felírom magam, mert nem kezeltem a párásodást pénteken , és majdnem aláhúztam magam egy busznak. A sasadin eléggé leizzadtam amikor végig gondoltam mit is csináltam.
C-A5556 kek Astra kombi, villogtat mogottem, heveskedik, pedig 100-al megyek az M1M7 kivezeto szakaszan, a kozepso savban.
GVS 543 feher Felicia dobozos pickup, notorikus nem indexelo, pirosba hajlo lampara ragyorsit, es athuz.
CDJ 661 zold metal korrodalo regi audi, a jobb elso ajton horpadozas kiegyengetve, de retekul rozsdasodik. Az ulesek kozott szoke copfos kislany all, es himbalozik nagyon, ahogy a szuloje gyorsit, es a kanyarban pengeul hirtelen savot valt.
Meséltem egy ismerősömnek a forgalommal szemben közlekedőkről, főleg az itt olvasottak alapján, és ő, aki sokat élt Németországban, azt mondta, hogy vannak olyan faszkalapok, akik versengenek, hogy ki tud hosszabb távon autópályán a forgalommal szemben közlekedni. Állítólag a rekord olyan 150 km körül van... Úgyláccik a jómód sokkal több marhát termel ki...
A topic eredeti témája szerint:
RB-44-15 Opel Asztma ninó nélkül fordul balra a Bocskairól, pedig tiltva van!
RB-67-16 Skoda Favorit, szintén ninó nélkül söpör végig a Bartókon a villamos sinen. A Kosztolányin balról előzi a villamost a megállóban!
Hmm. Eszembe jut 1 régi eset (naná, hogy Zillel :)), amikor is a töltésen volt egy jó kis bukkanó, amit ugyi ki is használt mindenki, 60 körül kellemeseket lehetett rajta hintázni. Egyik kolléga viszont "Puhák vagytok, majd én megmutatom, hogy kell!" felkiáltással nekieresztette a gépet a huplinak vagy százzal... csakhogy ő is elfordult 1 kicsit, mire ijedtébe' beleállt a fékbe, aztán földetéréskor a motor szépen, hűtőstül-mindenestül kidomborította a kocsi elejét :)))
Egyébként meg majd szépen +öregedtek, lehiggadtok, és rájöttök, hogy sokkal elegánsabb, ha kényelmesen is tudtok gyorsan menni... Ld. (ha jól emléxem) Jackie Stewart esetét, aki benevezett vmi ügyességi versenyre, ahol a motorházra tett kis "fészekben" egy golyót kellett végigvinni, és még azokat is kenterbe verte, akik a nagy igyekezetben "eldobták" a gombócot... Ezután mondta, hogy a lényeg nem a nagy talp, hanem az egyenletes tempó és a finom kormánykezelés...
Úgyhogy ne aggódj, Pepin, majd kinövik ;))) Addig meg úgyis hiába, ez olyan, mint a berúgás: 1* túl kell rajta esni...
Ilyenből törte apró darabokra a Mitsut a Bruno Saby (így kell írni?) a Parizs - Dakaron tavaly.
Nekem a legszebb akkkoris a Sásd-Oroszló közti szakasz a 66. sz főúton. Ott 150-nél akár 15-20métert is lehet repülni. Persze gond, hogy egyáltalán nem lehet belátni az utat, aztán nem a legjobb érzés ha repülés közben veszed észre a pótos IFA-t az orrod elött...
Ez jol hangzik!!:-))
Ez utan szoktak mondani, hogy otthon ki ne probaljak???:-)
En az NFS elso reszen tanultam meg vezetni!
De eloben azert "kicsit" mas!:-)
A rally pilotaknak ez mar a verukben van, a legjobb reszek mindig a dobbantok, es az utannuk levo kacsazasok!! Persze a kacsazas nincs az itinerben, azt a pilota ott a helyszinen rogtonzi!:-)))))
Na a Corvette-el az ilyen bukkanoktol felek mindig...:-(
Volt mar alkalmam nem pont derekszogben erkezni ilyen bukkanora nagysebesseggel, es repules kozben, kicsit elfordult az auto...leerve viszont, nem kicsi volta a remulet!!:-))))))
Ahogy Ant mondotta vannak olyan szakaszok ahol nem veszélyes a kilo50: Lágymányosi hid peströl-budára 170 az elég élvezetes , a feelinget emeli a belsö sávba középtájt van egy jo kis bukkano.(sibedának nyitva kell lenni hogy bene verd e fejed)
pepin: jajj ne buntess minket hogy nem olvasol tobbet.. :)
kulonben ejjel az eger uton 150 korul tolni nem veszes, lapos a taj, ha 1-2-3 km-re nincs 1 auto se miert ne ereszem.. 3 km-es korzeten belul haz sincs ahonnan emberek johetnenek..
Na, erősen elgondolkoztam azon, hogy beírjam-e, hogy természetesen erős tempóval el lehet csípni mindig az eggyel előbbi zöldet (legalábbis annak a végét), és akkor mégis ő nyert. De ehhez az egérúton pl. jócskán 100 fölött kell teljesíteni, és eleve csak olyan szakaszokon működik, ahol elég ritkák a lámpák, hiszen minél közelebb van a következő lámpa, annál gyorsabban kell menni, hogy elcsípd az előző zöldet.
Lehetséges, hogy egy adott konkrét esetben az ember csak úgy heccből gyorsul. Sőt, azt hiszem az autósok többsége nagyon is tisztában van vele, hogy ha gyorsabban megy, akkor sem ér előbb a céljához (legalábbis a városban). Csak egyszerűen nem bír lassabban menni.
Pedig sok mindenre jó, pl. önfegyelemre nevel. Én leginkább ezért szoktam szinte mindenhol betartani a korlátozást. És jó érzés, hogy udok uralkodni magamon, és 50-el menni az Óceánárok utcában (aki nem ismeri: Káposztásmegye-Újpest, az utca kb. 15 méter széles, mellette mindkét oldalról erdő, autó kb. 2 db a láthatáron, szóval lehetne száduldozni, de ez ugye lakott terület, szóval ötven).
vette: anno sok eve vmely fideszes kitalalta hogy ne legyen zoldhullam.. volt egy egy proba szakasz, ott mindenki lassan ment.. aki meg megis zoldhullamot akart annak minimum 100 lovas verdaval kellett rendelkezni, es padlooogaaaz.. :))) nem egy ember tolta ott 160-al at a verdat, de igen, elertek az emberek nem mennek 80-al ott tobbet.. vagy 50-el vagy 160-al.. :))
Igen sokan vagyunk akit megöl az unalom vezetés közben ha ford.szám mérö 3000 alatt van.Lehet hogy ezér fogyaszt a kocsink jo néhány literrel többet mint normál üzemben, de nem számit(de ilyenkor is hösködhetünk hogy 4.5 literrel eljárunk, a kutyase tudja ellenörizni)
Nekem amig a DunaTV-ben dolgoztam, a soroksari utra volt itinerem a lampakszempontjabol, de nem irom le mennyivel kellett emnni, mert megint kiutalnanak!:-))
Udv.:B.korVette
Ui.:(ejjel jartam hazafele, de egy piros lampan mindig at kellett menni, a ritmus miatt, csak ugy jott ki jol a lepes):-)))
Ui2.: Most megint mindenki engem utal, de nem erdekel!:-)
Ezzel egyet tudok érteni, főleg hogy vannak olyan útvonalak, ahol a lámpák váltási rendjében semmiféle rendszert nem sikerült eddig felfedeznem. Pl. a Fehérvári út 2*1-es szakaszán harminccal éppolyan eséllyel kap az ember zöldet, mint kilencvennel. Így általában rendesen elindulok, azt se bánom ha háromszáz méterenként a lámpáknál mögémáll a Wartburg, ami harmadannyival jött végig és bizonyára röhög rajtam. De legalább jólesik! :)
vettenek igaza van, en is elozgetek tolom a varosban a kocsinak, kilovok ha lampa van megfog, van hogy el is megy mellettem az az autos akit 100* eloztem meg.. nem szamit, a lenyeg hogy autozok, cikazok a kocsik kozott, nem idot akarok nyerni, nem megymutatni akarom. .egyszeruen ez kell
Ok, de ez nem mindig azt jelenti, hogy a masik egy balfasz...
En sokszor csinalom ezt, a lampanal kilovok, aztan a kovetkezonel megallok...aztan megint...
Engem neha cseppet sem erdekel, hogy mikor valt a lampa, mert akkor eppen ezt van kedvem csinalni...szeretem amikor otthagyok egy kupac gumit minden lampanal!!:-))
Tehat ilyen is van...lehet hogy O is eppen ilyen paszban volt!:-))
attus. naa ha ugyes az ember az eger uton kifele 100-180 kozott autozva is lehet zoldhullamot kapni.. :)) Soot ha jol tolja az ember akkor 210-el lehet aterni az egyik lampan, ami sok esetben megfogja a tobbieket.. :)
befele meg ha az ormezoi elagazasnal megfog a lampa akkor ha zoldre valt tolni kell rendesen igy a vasut alol kijove jobbra fordulo savbol elkaphatod 80-al a sargat es ugy beferhetsz mindenki ele, bar ezt nem szoktak az autosok ertekelni.. :)
Tec1 hozzászólásáról jutott eszembe a példa az okos szivatásra. Persze csak ott jön be, ahol jól ismered a terepet. Én pl. elég gyakran járok arra, és jól tudom, hogy az Egérút-Andor u.- Galvani u.- Szerémi út útvonalon egész a Lágymányosi-hídig elég jól be van állítva a zöld-hullám. Na, én megyek az Egérúton 70-el, ahogy azt a tábla engedi. Nagymenő csávó 100-al előz, aztán a pirosnál áll, én odaérek, és a mellette lévő üres sávban lendületből elmegyek mellette, hiszen a lámpa az én orrom előtt vált zöldre. Ezt a múltkor a Hengermalom úti lámpáig 5× csináltam meg egy fickóval, aztán a kétsávos Szerémin otthagyott.
De egyik nap az Szent István tértől a Lehel térig jöttem végig az István út - Pozsonyi út - Béke út - Lehel utca útvonalon (vidékiek kedvéért: ez egyetlen út, különböző nevekkel az egyes szakaszokon) Végig 50-el a külsőben. Végig zöldet kaptam, és minden lámpánál utolértem az engem az egyenesben otthagyókat! :-)
Szombat este M7 érdi lejtő: GFC-460 Volvo S40, Én is 120 felett ereszkedtem amikor rámereszkedett és indexelt, hogy menne. Én is indexeltem, hogy előzök és utána elengedem. Erre rám állt 1 méterre, hogy nehogy lassíthassak a 100-as korlátazásnál. A kanyarban elment, majd kb 180-al a városig. (Kiváncsi voltam, hogy mennyivel megy de nem mentem utána) A városban értem utol, egy kicsit zavart arc nézett vissza az autóból.
Más, a múlt hét végén Németországban voltam ahol bérelt autóval (autó?? egy SMART) jártam. Egy teljesen ártatlan szituációban indul a sor és én beengedek egy autót akinek sávot kellett váltania egy parkoló autó miatt. Mögöttem egy astrás ezt kb fél perces dudaszóval "jutalmazta". De sikerült egy kicsit "C vágányra tenni": Rögtönt meg akart előzni jobbról de sajnos egy parkoló autó miatt nem sikerült neki. Hhhjja kérem ilyen az élet. Utána látni kellett volna az arcát.....
Szóval ott is vannak zavart emberek.
Ui.: Hasonló jelenetet láttam kb. 3-at a másfél nap alatt amíg ott voltam. Talán az időjárás??
Jelölöm magam!
Ma délelőtt Ferihegy felől a gyorsforgalmiról le a felüljáró előtt, majd vissza a Europark felé az Üllőire véletlen a szembesávba kanyarodtam be! :-))