A párhuzamos közlekedés azt jelenti, hogy a mellettem lévő forgalmi sáv-sávokat is figyelnem kell. Ha abban megállnak, én sem mehetek önfeledten tovább, számítanom kell valamire, ami miatt megállt a forgalom mellettem. Ez elvi kérdés és nagyon fontos így közlekedni. Tulajdon képpen a defenzív vezetés egyik pontja. Ha megállt mellettem a forgalom, vagy csak egyszerűen más a ritmusa, akkor érdemes gyanakvónak lennem és figyelni, mi az oka. Mindig várni kell a váratlant. Ez különben a kresz is taglalja, de sokan nem értik a lényegét.
A bíró azzal szokta zárni a meghallgatást, hogy felteszi a kérdést: mit tettél azért, hogy elkerüld a balesetet? És ekkor jön a nagy csend. Aztán: Hát én nem gyorsítottam, mentem úgy, mint addig. Na, ez a baj.
Nyilván nem. Az a hunyó, aki a sajt felöl jött. De elkerülhető lenne a legtöbb ilyen jellegű ütközés, ha a polgártársak megtanulnának végre párhuzamosan közlekedni.
Talán inkább nem a balra nagyív, hanem a párhuzamos közlekedés szabályának megsértése okolható.
Szerintem az a normális, ha a kocsival arra megyek, amerre akarok. Tehát: egyenesen, balra, jobbra. Most több nem jut eszembe. Nem korlátozni kell a közlekedést, hanem a szabályokat betartva kell haladni. Mert az mégis csak furcsa lenne, ha csak egyenesen lehetne menni. Ugyebár sok helyen megszüntették a jobbra kanyarodást azért, hogy gyorsítsák az egyenesen haladást. Ja. Csak éppen akinek ott van dolga, az addig csűri-csavarja, míg oda nem ér. Ezzel meg növeli a meddő forgalmat - máshol.
A gyalogosok is részesei ennek a problémának, hiszen mi a csudáért indul el akkor, amikor villogni kezd a zöld. Persze, hogy a jobbra kanyarodó autós nem tud az ilyenek miatt kikanyarodni és feltartja a mögötte lévőket.
Volt "némi" torlódás.
Ahogy az eredményt elnéztem, valszeg ki akartak fordulni a Kis utcából a város felé. A szélső sávban megálltak, de a belsőben nem és a delikves kiugott orrát jól eltrafálták.
(már megint a balra nagyív...)
Rodrigez
ui.
Tennap mentünk a Tescoba kora délután. Szemből a sor átjött az 513.u-i lámpán, aztán az első autó be akart fordulni balra az TSZ irodaházhoz (vagy mi az?). mögötte 3-an összecsúsztak... Tudom, hogy követési távolság, meg miegyéb, de ki számít arra, hogy egy lámpánál eliduló kocsisor rögtön megáll, ha semmiféle torlódás nem látszik előttük?
A mostani Blahás végállomás nekem is tetszik. Akár így is maradhatna.
Jó hétvégét.
(Ja, reggel hallottam, hogy a Kis utcánál sok-sok autó ütközött és hogy tart a műszaki mentés. Így utólag -jóval késöbb- szerintem lehetne róla beszélni. A kérdésem pedig, hogy mi volt ott?)
Remélem mindenkinek hazaért az összes anyukája...)
Na, ma gondoltam rátok. Ugyanis bent jártam a Báthory utcában, a belvárosban.
Bele is vágok a közepébe. Egyszer csak egy kapualj közelébe értem. Már csak két lépés volt hátra, amikor felbőgő motorzajt hallottam majd a kijáratból kivágódott egy golf. Egy fél lépést tettem hátra.
A vezető nemére és vélhető korára még csak célzást sem teszek...)))
ui.: akkor nem voltam vicces kedvemben.
Bocs az off miatt.
Tényleg, valami újabb műemlékről nem tudtok a kerületben? )))
A 2-es metro felújítása apropóján jutott eszembe: nem lenne rossz egy 161E-hez hasonló járat. Pitty-patty a Blahán találja magát a tömegközlekedéssel utazó.
Én pl. a munkám végeztével azért hívtam fel akkoriban anyukámat, mert tudta, hogy ott megyek el kocsival a ház elött és szóltam, hogy nem ugrok most fel, rohanok haza. Mire ő: pedig van rizi-bizi egybefasírttal, legalább vidd el a gyerekeknek... és mehettem megint föl...)))
engem halálosan idegesítene a napi kétszeri "jól vagy?" telefon.. mert azt sugallja hogy az illető szerint nem rendelkezek olyan szellemi képességekkel amikkel viszonylag könnyen át lehet vészelni egy napot ebben a vadonban, és viszonylag gyorsan áldozata leszek a természetes szelekciónak..
igen.. állandóan rettegni nincs értelme.. ráül az egész életedre..
OK! Kerületi balesetek kilőve. Helyette elit helyre kerülnek az utviszonyok. Röviden: a kátyúk. De! Mi van akkor, ha a kettő nem független egymástól?!
Tegnap este fél hét körül "ballagtunk" az Elágtól egy szép, összefüggő kocsisor kellős közepén. A telefontársaság előtt hirtelen mindenki jó alaposan belelépett a fékbe. Történt ugyanis, hogy a remek - sok kátyúval ellátott - Pesti úton egy szerencsétlen tengelytörést kapott. Le a kalappal az akkor arrafelé közlekedők előtt.
Azonkívül, hogy enyhén igénybe vettük a lengéscsillapítóinkat, nem történt nagyobb baj.
Én egyáltalán nem tartom marhaságnak a fejtegetésedet. Az elhangzottakból egyenesen ez következik. Én is ezt pedzegettem kicsit korábban. A kinézet pedig eddig nem jött szóba...
Attól, hogy valaki rendelkezik jogosítvánnyal, még nem kötelező vezetnie. Önismeret dolga.
Ettől függetlenül képes vagyok megérteni, ha valaki "ennyire" aggódik mert magam is ilyen vagyok, csak azt nem, ha még a végén ő megy át mocskolódásba.
De hadd éljek egy közmondással ami így hangzik: jobb megijedni mint félni, mert a félelem megeszi a lelket!
Még egy javaslat, teljesen ingyen: amíg az anyukám nem lakott nálunk, addig minden nap legalább kétszer felhívtam, hogy jól van-e. Ezt tudnám javasolni az aggódóknak is. Szerintem sem a net, sem a netezők nem tudnak többet nyújtani ebben a témában, legföljebb annyit, hogy többet nem hozzuk szóba a kerületi baleseteket.
Tökéletesen megértelek. Mindenki aggódik a szeretteiért.
De! Gondolj bele, hogy ha a hölgy ebben az ominózus balesetben nem rosszul lett, hanem elbaltázott vagy elkönnyelműsködött valamit, sokkal nagyobb galibát okozhatott volna.
Aki ismeri baleset helyét, tudja, hogy ez ott volt, ahol a 98-as, 80-as és a péceli buszok állnak be az Akvárium (BKV-végállomás keresztúriasított neve) mögé.
Akár melyik irányból érkezett, csak egy elmebeteg fut bele ezerrel.
Nem vagyok kárörvendő, de most - állítólag - nem a vétlen bűnhődött meg.
1. Anyukám több mint 30 éve vezet és még soha nem volt semmilyen balesete, de még csak annyi sem, hogy meghúzta volna bármelyik autónkat.
2. Viszont feltételezem, hogy történhet rosszullét vagy valami más. Szerinted mit kéne csinálnom, ki se engedjem az utcára, azért, mert elmúlt 60 éves? (Egyébként, ha ismernéd, vagy ha csak láttad volna, hogy milyen jól tartja magát, nem kérdeznél ilyen marhaságot.)
3. Elismerem, hogy túlságosan aggódom érte, de tudod, van ez így, ha szeret valakit az ember.
Hogyha anyukád vezetési tudása feltételezi azt hogy bármilyen baleset amiben idős nő vesz részt, azt nagy valószínűséggel ő követi el, akkor nem kéne inkább lebeszélni arról hogy elkösse a mininégykerekűt?
Lehet, hogy rosszul lett és a fék helyett a dudát nyomta véletlenül. Erre nem gondolsz?
Na de a viccet félretéve, szerintem nincs abban semmi különös, ha az ember első közelítésben nem az 100:1-hez esetet véli, hanem a 1:100-hozt.
Nyilván el lehet képzelni sok mindent, akár azt is, hogy jöttek az ufók amiket csak ő látott és ez okozta a tragédiát. Ez most nem vicc. De hadjuk.
Srábel Balambér,
A trolis történet nem a Holovics Andrással történt amit említettél? Én úgy tudom, hogy a felesége több évi különélés után visszafogadta, aminek annyira megörült, hogy hazafelé tartva szinte önkívületében beleszállt egy troliba. Ez '89-ben volt.
Nem akarok senki felett pálcát törni - nagyon messze áll ez tőlem, de a tapasztalatok alapján hajlamosak vagyunk általánosítani. A kerületi autós morálból nagyon sok rossz tapasztalataink vannak. Pl.:
Egyik este gyalogosan meglátogattam a Péceli út elején lakó ismerősömet.
Aki ismeri ezt a részt, tudja, hogy a Pesti és a Péceli út kereszteződése Y-alakú.
A Pestibe torkollik bele a Péceli. A sávokat járdasziget választja el egymástól.
A Telefontársaságtól mentem át a járdasziget felé, de még nem értem el a járdaszigetet. Ekkor Kertfelől (jobbkéz felől) jön egy baromarcú. Előtte a kereszteződésig senki, de kereszteződéstől már 250-300 méterrel ráhasal a dudájára. Ez este hét körül volt. Esett az eső.
Ma reggel tudomásom szerint nem történt baleset a kerületben. Hallottál róla?
Még szerencse, hogy ennyire béketűrő alkat vagy.... Mi lenne, ha nem ilyen lennél... brrrr
Van egy olyan mondás is, hogy: ne azt nézd mit mondanak, hanem azt, hogy ki mondja. Na, ezért nem haragszom rád.
ui.: Hallottam olyan esetről is amikor valaki -ráadásul egy volt kollégám- örömében frontálisan beleszaladt a 74-es troliba az Ungvár utcában. Ő is a fék helyett a gázt nyomta. Nagy hiba. De azért nem ez a jellemző.
Anélkül, hogy bárki mellett vagy még inkább ellen lándzsát törnék, megjegyzem, hogy személyesen ismertem olyan valakit, akinek az apja szívrohamot kapott vezetés közben. Lehet, hogy azt túlélte volna, de a troli, aminek nekiment, sajnos túl nagynak bizonyult. :-((
Szerintem egyszerübb lenne, ha megadnád a telefonszámodat is és akkor rögtön tudnánk szólni neked, ha valami történik...))
Nagyon kicsi a valószínüsége, hogy a vezető hirtelen meghalt vezetés közben és ez okozta volna a balesetet.
Nem itélkeztem, mindössze örömömet fejeztem ki, hogy a balesetnek nem volt ártatlan áldozata.
Ne keverd a dolgokat.
Mindenkinek tudnia kell, hogy mikor milyen állapotban van és ennek megfelelően döntse el, tud-e az autón uralkodni. Erről a kresz is rendelkezik.
Láttam már 50-es hölgyeket autót vezetni. Minket is egy ilyen joviális asszonyság ütött el kishíján a kispesti Ady Endre úton amikor a sinek miatt a gyerekkocsit felemelve haladtam át a zebrán. Tudom, most az jön, hogy általánosítok. Pedig "csak" a belső sztatisztikám alapján formálom az elsödleges véleményemet.
Cucu, ne haragudj, de honnan tudod, hogy felelőtlenségből rohant bele? Mi van, ha vezetés közben rosszul lett és a fék helyett a gázra lépett? Nem a bizalomról van szó, hanem arról, hogy történhet ilyesmi miatt is baleset.