Én csak azt tudom, hogy az ott müködő d70 szigsine, az 50 hz-es! De kiderül, hogy te ezt már ismered! A gond és a hangsúly nem csak azon van, hogy 50 hz-es és rossz, mert mindenféle zavarokat szürni kell, hanem állítolag megbizhatatlan!
Hogy miért azt tényleg csak bizberes tudná megmondani, de én is hallotam egy-két dolgot!
Mégpedig, hogy eltünhet rajta a vonat!!!
Ha rossz a pálya álfoglaltság kelletkezik a balansztellenállás miatt! A biberes állítolag ilyenkor szigsinfeszültséget emel, hogy meghúzon a vágányra akasztott jelfogó! De akkor állítolag a szigsin lesz söntérzékeny és nem veszi észre a vonatot!
Föleg ha a sinkorona még szennyezet is!
Én már láttam ilyet!!!
Bocs, de nem vagyokhozzáértő, csak ennyit tudok!
Ahogy a nagyvasúton mondják: a menetrend azért van, hogy legyen mihez viszonyítani a késést.
Mellesleg a tuti megoldás a ritkítás lenne, mert a 6 percesben nincsen semmi gond. (általában)
Köszi, de akkor ezt be lehetne írni a menetrendbe, mert akkor meg nem a valóságot tükrözi, hanem valami elméleti menetrendet.
Ha 10-ből 9-szer késik, akkor valószínűleg ez a "menet" "rendje" már..
Anno, amikor a végeselemes modellezéssel ösmerkedtem, "vizsgamunkaként" egy félpentográf áramszedőt vizsgálgattam.
Itt két út mutatkozott:
- a jelenlegi konstrukció, tehát az alsó kar veszi fel az érőt és a középső rúd kis excentricitással vezeti;
- a GyB-féle megoldás, amikor a középső rúd a baromi vaskos és az alsó a vékonyka "vezetőszál".
Az erőjátékban nem volt nagy különbség, végül "úgysem engedik kipróbálni" alapon abbahagytam az agyalást rajta.
Még decemberben írtad, hogy a Se-i Hév csúcsidőben 3-4 percet késik. Ez nem a menetidő miatt van, és sajnos azt kell mondanom, hogy valószínűleg így is marad, amíg új bizt ber nem lesz.
A bizt ber nem megbízható működése miatt a szolgálattevők Ba-Bm között egy külön végrehajtási utasítás szerint végzik a munkájukat. (Ezt a nem megbízható működést jó lenne, ha nekem, mint laikusnak valamelyik kedves Se-i biztberes elmagyarázná, hogy miért is nem megbízható)
Hogy is szabályozzák a forgalmat? Gondolatban végigmegyünk Bm-től Ba-ig:
Bm-ről akkor indulhat a vonat, ha az előző már legalább 5 perce elment. Csillaghegyről akkor mehetünk tovább, ha Rómaifürdőről van visszajelentés az előző vonatról. Kaszásdűlőn ismét "stopperral" mérik az 5 percet, Árpád hídnál meg kell várni a visszajelentést Szépvölgyi útról. Mindezek közben a táblakezelő+a szolgálattevő folyamatosan figyeli a vonatokat, hogy közöttük legalább 2 szabad térköz legyen.
Ez annyit jelent, hogyha az 5 perces követésben valamelyik vonat valahol 1 percet megkésik, az összes többit elveri, mert hiába menne a következő rendesen tartani kell az 5 perc, a 2 térköz különbséget, és a visszajelentést is meg kell várni. Most ez alapján meg sem tudom mondani, hogyan közlekedünk: térköz, időköz, egyik sem, mind kettő?
Januárban voltak kalauzok a belső szakaszon is Ba-Bm között. Nem lesznek mindig, csak az utasok nagyon elkanászodtak, és néha meg kell majd őket riogatni.
Én is hallottam róla, hogy 2006-ra terveztek járműbeszerzést, de ezt még 1996-ban akarták kiírni, ami természetesen anyagiak miatt nem valósult meg. Ha idén kiírják, akkor "csak" 7 év a késés.
Egyébként Szentendrén is üres a kocsiszín a reggeli csúcsban. Még 1-2 vonattűz, és akkor már tényleg vagy ritkítani kell, vagy vásárolni.
Csepelen is be akarják vezetni a 70 km/h-s sebességet.
Viszont a csepeli vonalon adott a feltétel erre.
Legalábbis pályaminőségileg.
Ez viszont az F1 utasitás megváltozását is magával hozza,hiszen abban az áll,hogy a HÉV vonalakra engedélyezett max sebvesség 60 km/h.
Ha már a menetidőknél tartunk!
Egy füles szerint éveken belül a Gödöllöi hév 70 km/h-s lenne!
Persze felújítás meg ilyenek után!
De mivan a lentebb Zénóka23 által emlitett új bizberrel, amit a szentendrei hévre teveztek, szintén 2005-ig?
Honnét lesz ennyi pénz???
Új vonatkora akkor is szükség van, ha szar a pálya. Max. csak 50%-osan lesznek kihasználva az élettartamuk elején. A meglévő állomány lassan - mint az kiderül 5-10 hozzászólással lejjebb - nem csupán minőségi, hanem a mennyiségi igényeket sem tudja kielégíteni.
A jármű beszerzésre a pályázat kiirása már állitólag folyamatban van.
Új szerelvényeket 2005-2006-ra igérik.
Aztán,hogy mikorra valósul meg az más kérdés.
Aztán arra is gondolni kell,hogy tök fölösleges új vonatokat üzembe állitani,amig a pályák állapota olyan amilyen.
Márpedig új vonatokra és teljes pálya rekonstrukcióra egyszerre nincs pénz.
(Nem vagyok metro ellenes,de mielött belevetnénk magunkat a 4-es metro épitésébe,elöbb a felszini közlekedés problémáit kéne orvosolni.)
Vagy nem?
Tudom, hogy irreális, de ki kéne írni egy pályázatot gyorsvasúti kocsikra. 60 méteres egységekre, amik alkalmasak lesznek 15-20 év múlva a belvárosi M5 üzemre is. Első körben olyan mennyiségre, 3-6 éves szállítási időre, amivel kiiadhatóak a békási vonatok. (A hosszú, Se menetekre egyelőre maradna az MXA) az így onnan felszabaduló szerelvényekkel fel lehetne tölteni a msik három vonal állományát, plusz talán még némi selejtre is sor kerülhetne.
Ha pedig ez a beláthatatlan jövő homályába vész, akkor beszéljünk inkább a járatok ritkításáról, mert ez tűnik reálisnak, nem a markáns sűrítés. :-(
Le vagyok maradva.Ezek szerint a 13-as forda a tartalék szerelvénnyel furikázik.
Ennyire sz@r lenne a helyzet.
Az a baj,hogy nincs honnan szerelvényt kérni.
Rv-n kevés a vonat,Gl-nek sincs fölös szerelvénye.
Talán Se-től kéni kérni,hátha nekik van,bár nem hiszem szivesen megválnának akár egy szerelvénytől is.
Tipp: Vessük be a tigriseket.
HRV-s kérdés: most milyen bizt. ber. működik Gyártelep állomáson? Nemrég voltam ott és a Domino70-est jelzőivel együtt elbontották, csak a kibelezett jelfogóhelységet láttam belőle (ablakon át).
Érdekes változások készülnek a csepeli HÉV-nél.
Azt csiripelik a madarak,hogy nemsokára 10 perc helyett 7 percenként fognak közlekedni a vonatok hétköznap csúcsidőn kivűl.
Ami a csúcs,hogy ezt úgy akarják elérni,hogy ne kelljen plusz fordákat csinálni.
Ráadásul azt is tervezgetik,hogy a hétköznap reggeli 6 perc helyett 5 perc lesz a követési idő.
Márpedig ezt a mostani 10+3 fordából nem lehet megoldani.
Igázából még igy a 6 perces menetrendel is csak a gondok vannak,hiszen mindössze 3 perc van az átszerelésre.(Ha a vonat hajszál pontosan érkezik Cl-re)+ ez még egy nagyegységet jelent,ami annyit tesz,hogy mivel nincs több vonat,ki kell adni a tartalék szerelvényt.
Mindenesetre erre azért kiváncsi leszek.
DGKUm-nak igaza van! Sokkal stabilabb az ollós, félpantográf, einholm, stb szedő!
Műhelyben közelebbről megnézve is egyszerűbb, + a mükődése is! Ja és igen, az önmüködő levezérlés!!!
Hát igen! Az csúnya volt! Az eleje kb. 1 méterrel hátrébb került akkor!
Most meg 1100 V-os tűz miatt, valószinűleg zárkapcsoló égés miatt teljesen kiégett!
Sajnos abban a ..... szekrényben minden éghető!
De lenne megoldás, csak drága!
A 952-es szerelvényre "rájár a rúd"! Pár éve ezt a szerelvényt törték meg a targoncákat szállító kamionnal Milleneum telep, és Szent ... között. Azóta van ott sorompó. Mikor visszajött a Szentendrei javításról, meg is fordították, hogy ott mégegyszer azt a felét biztos ne törjék meg!