Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Azthiszem gondban leszek.... beszéltem szomszéddal, aki szerint érdemesebb a régi típussal megegyezőt, nagyobbat keresni, mert a bekötések nagy vonalakban ott vannak. Mert ha nem, az plussz 40 K legalább...:P Akkor meg marad a Totya....
Most, hogy folyamatosan böngészem a webáruházak kínálatát, érdekes, hogy akár 2 ugyanolyan kazán paramétereit sem adják meg helyesen. Ahány helyen hirdetik, annyi féle érték, hatásfok, jellemző. És ugyanaz a kazán. Sok oldal még a fáradtságot sem veszi, és teljesen más terméket, ugyanazzal a fényképpel hirdet.
Nem! Be van hegesztve egy cső a tűztérbe és arra van fektetve a samott tégla, ( mit egy félereszes háztető) megfelelő szögben, és a lángot tereli, és a tűztér kimenőjét szűkíti.
Lemezkazánoknál javasolják a tűzifát, de azért a szenet is ellehet benne tüzelni. Ha erdésztettől vásárolod a tűzifát, m3 erben, azok atlag 100-110 cm esek , nem mindegy hogy 1 vagy 2 vágást kell rajta ejteni.
Mienk 3 tálcás, 2 tálca párhuzamos, 1 tálca soros, hatásfoka kifejezetten jó. Saját gyártás, és nagyon jó a hosszú tűztér. Még az 1000 literest is feltudta rottyantani.
Van pufim, 1000 l-es. Az igazi probléma az, hogy alulméretezett a rendszer. Egy 18 kw-os Totya fűt, 5 db radiátorral. Ha beköszönt a -15, felfűt ugyan, de legalább 6-8 óra kell intenzív tüzelés kell neki,mire a pufit is felnyomja kb 60-65 c -re.Mikor a szerelő bekötötte, még nem volt pufim.Így pufival kevés a kiskazán. Plussz még 3 m belmagasság, 90 nm,északi tájolású nagyszoba, rossz nyílászárók... Igen tudom, szigeteléssel lehetne eredményeket elérni, de a lakás nem a mienk, a tulaj nem járul hozzá semmihez.:(
Üdv! Hogy melyiket azt nehéz megmondani, de a 50+ cm az legyen alap, és lehetőleg öntvény rostélyos legyen víz rostélyos helyett! Nagy 3 ajtós a könnyebb tisztítás véget, és ha van a füst csövön pillangó szelep az sem hátrány! :-)
Üdv. Kazáncsere szükséges.Mit ajánlotok. Totya DT 32, Celsius 29-34 között vacillálok... vagy esetleg ebben az árkategóriában tudtok valamit ne fogjátok vissza magatokat.Esetleg mélyebb, 500 mm + kazán, hogy méterfa beférjen kettévágva.( ne kelljen farigcsálni).
köszönöm mindenkinek a segítséget, tanácsot. Szerintem is szét lesz szedve és valószínűleg csere (ha tudok szerezni elsőtagot), de előtte azért megnézetem, hogy más nem sérült-e.
A szerelő és a hegesztő is jó, megbízható szakik...
A KZ3-K lengyel öntvény kazánom első tagja megrepedt. Mielőtt teljesen szétszedetném a szaki azt mondta, hogy érdemes megnézetni hegesztővel, hogy javítható-e szétszedés nélkül. Viszont a kazán eléggé kátrányos, ki kellene tisztítani, hogy alaposan át lehessen nézni. Van valami megoldás hideg kazánból eltávolítani a kátrányt a tűztérből? drótkefe, spakli, pálinka, sör kívül van valami kémiai vegyszer, ami hatásos is? (brigéciol, lúgos mosószer?)
Szerintem nem, legfeljebb lassítja a füst kiáramlását. Az is valami. Nekem meg itt 1 tálcás van, jó sok vízzel alig győzi felfűteni. Utána már le kell zárni csak a 2-2 kis lyukon kap levegőt, akkor szépen elmegy 5-6 órahosszát.Az este is 6 óra körül gyújtottam be, és éjfélkor tudtam lezárni akkor áll le a szivattyú. Hideg volt az éjjel mert már 2 óra körül bekapcsolt a gázkazán. Meg néztem a fogyasztást, a tegnapi napra 6 m3 volt. Azelőtt vegyes tüzelés nélkül 12.
A szomszédomban van 1 öreg 2 táskás kazán,a típusát már meg sem lehet állapítani.Abban a tűztér plafonra és a felső füstjárat felső lemezére vannak felhegesztve hőcserélő lemezek -hűtő lamellák.
Láttam 1 Bolgár kazánt is ami hasonlóan volt kialakítva csak abban T alakú lamellák voltak
Nos az jó lehet..nekem muszàj pörgetni a kazànt,hogy ne kormolódik úgy.laposvasakat akarok még a számottevő lapra rakni àllitva,hadd izzó,hàtha több fagàz ég el..a tàskakra meg szögvasat tervezek élére àllitva,de úgy hogy tudjon a tàska vasàra hőt àtadni
Az már sajnos nem az én kazánom. Eladtam a házammal együtt. Korábban írtam már hogy építettem egy kazánt, főleg kisbálás szalma tüzelésre. 76 cm mély 46 széles 1 valamennyi magas már pontosan nem emlékszem. 2 tálcával, de mivel szalmához készült a 2 tálca párhuzamosan működött, a nagyobb huzat miatt. Ha be indult , úgy szólt mint egy Hoffher traktor, és a kimenő cső tényleg forró volt. Ekkor gondoltam egyet, és körbeépítettem a kazánt kéménytéglával és beiktattam a füst kimenő járatba egy öntöttvas radiátort. Úgy hogy 2/3 részben lefelé, 1/3 részben felfelé ment benne a füst. Na ez úgy megfogta hogy hagyni kellett felül egy 1 téglányi rést hogy jó legyen a huzata mert különben füstölt. És így lett ilyen a hatásfoka. Szalmánál volt vele bajom mert kátrányosodott, de fával tökéletes volt. Bár még mindig az enyém lenne! De elköltöztünk.
Én meg az öreg Mindentelhiszek fia vagyok, csak vannak fenntartásaim. Pl kevesellem a hőleadó felületet. Mint a jó öreg öntvény kazánnál. Az egyik haver azzal dicsekedett ha jól befűt, még a füstcső is piros. Mondtam neki ne örülj te annak. Az enyémet meg ha a víz 80 fokos akkor is meg tudom fogni kézzel.
Üdv ! Nehéz a vegyessel csodát csinálni ,de a lényeg a minél magasabb tűztér hőmérséklet ellenére minél alacsonyabb kilépő füstgáz hőmérséklet elérése !:-) De ha ez nem megy ,akkor inkább a magasabb kilépőt hőmérsékletet kell előnyben részesíteni ,mert annál van esély a több fagáz elégésének(fojtás nélküli égés/tüzelés)!:-) Szerintem.
Ui: Samottal magasabb hőfok, de túlzásba sem vihető ,mert viszont annyival csökken a közvetlen hőcserélő felület ,ami amúgy sem túl nagy a vegyes kazánokban !:-)
Amúgy tudom, hogy a víz körbeöleli az egész tűzteret, de ha samottal kibélelném, akkor az rendben van hogy lassabban melegszik át a tűztérnél a vízköpeny, cserébe sokkal jobban kiégnek a gázok. Ennek van valami értelme?
Üdv ! Hát Én így gondolom ,mivel egy vegyes tüzelésű kazánban nem tudod büntetlenül visszafogni a füstgáz hőfokot ,ahogy erre tesz kísérleteket Nándi !:-) Ez egy nyitott Fórum pro/kontra vélemények vannak ,még egyenlőre szabadon !:-)
Nos,még vmi...nekem a primer oldal felől a fa rakat alulról és oldalról is kap levegőt.lekakartam az oldalt lévőket,jobban kezdett fehéredni a számottevő lapok körül lévő korom szakasz..hagyjam így?? Ja a tàskàk között mitől bundàsodik minden?? 4 naponta takarítom,mert 3 mm vastag is lesz..pedig nem folytom,2 éves fenyőm van...
Nem egészen. Az égés során keletkezik 500 fokos füstgáz, aztán annyi kesze-kusza utat tesz meg a víztérnél, hogy lehűlik 250 fokra. Mi ezzel a baj? Nem az égés van visszafogva, hanem a keletkezett füstgáz nem a kéményben hűlik le, hanem a hőcserélőn.
Üdv ! A füstgáz hőfokod lassan egyezik a fagáz kazánokéval ,csak a hatékonyság ahogy sankó36 kollága is írta elveszik !:-) Égetlenül távozik a fagázok nagy része ,mert nincs/nem lesz akkora tűztér hőmérséklet hogy a fagázok nagy része éghetővé váljon !:-)
Hogyha a pillangó után sokkal magasabb az fsg, mint 250 fok, értsd 350+.. akkor merre felé a teendő, kevesebb fa, mégjobban elzárt pillangó (persze kérdés hogy a rengeteg füst akkor hogyan távozik), vagy még kanyarogtatni valahogy a lángot, hogy hüljön a kazánon belül... Mert azt megbeszéltük, hogy a puffer miatt nem érdemes az égést folytani.
Sziasztok! Lenne pár kérdésem a VIADRUS U22-es kazánnal kapcsolatban:
- A füstgáz pillangó kiszabadítására van valami módszer? Hiába akarom mozgatni, meg van akadva, így nyitva van folyamatosan, a húzóka max 1 cm-t mozog csak... Erőltetni nem akarom, szétszedés meg nem nagyon jöhet szóba a szezon miatt.
- A füstcső egyenesen a kéménybe csatlakozik. Hetente szokatm takarítani a kazánt, viszont a füstcsőhoz nem férni be előlről kefével. Erre van valami módszer? Hogyan tudom azt a részt is kitakarítani? Biztos ott is felgyűlik valamennyi korom meg hamu...
Megfúrod a füstcsövet a kazántól messzebb, a pillangó és a kemény között, inkább a pillangóhoz közelebb. Oda mehet a hőmérő, félig betolva a füstcsőbe.
Nézd meg a celsiust vagy a lignoterm-et, nekem ligno van alacsony huzatú kéményhez, a táskák között kb 6-10cm van, szerintem nincsennek szűk helyek benne, hátsó kéménykiállással.
Na szóval tisztelt urak fsg mérés: egyelőre gány módon a tisztitóajtónál bedugva majd visszazárva a 2 táska átfordulásánál több mint 450 fokos fsg-t mértem ÚGY, hogy alul a huzatszabályzó teljesen le volt zárva csak a minimális levegő tudott bemenni, a másodlagos épphogy résnyire , de levegő kell az égéshez ugye és a pillangószelep 60-70%ban elzárva.... Szóval akkor most megfejtettük, hogy nagy a huzat és a füstölés meg simán csak totya konstrukció? Ja és a fa már nem intenzíven égett, hanem inkább parázs + kis égés....
Várom a tanácsaitokat! Tettem a két táska közé samotból terelőket, nekem nem tűnik placebónak, de majd ha időm lesz letesztelem. És az fsg mérőt is majd befúrom a pillangó fölé, ahogy valaki tanácsolta.
Ezért tartom vásárláskor fontosnak a könnyű tisztíthatósságot, hiszen ha minden jól megy 10-20 évig használva van, és én nem szeretnék naponta szembesülni a mindenféle alakos tűztér okozta takarítási nehézséggel ( pl csövek vannak a tűztérben, kicsi az ajtó nem férsz hozzá, )
Ha nem is minden nap,de legalább egy héten egyszer illik. Olvastam valami mozdonyos hsz-ban, hogy 1 mm korom, 4-6 mázsa + szén felhasználást jelentett, egy nap alatt.
Tényleg minden nap letisztítottad a táskák között is a kazánt? Hú, ennyire még nem voltam alapos. Mostmár kiváncsi vagyok egy nap alatt mennyi korom/hamu rakodik le oda...
Amíg fával tüzeltem minden begyújtás előtt , azért kell olyan kazánt választani ami könnyen tisztítható. Nem mindegy mennyi fát fűt el az őstermelő. Tudod "amikor egy kicsi hiányzik" és "sok kicsi sokra megy"-))))
Azt valóban lehagytam, hogy fával(begyujtás) és lignittel fűtünk.
A régi kazánnal 60fokos víz mellett volt 20-21fok a szobákban.
Ez ugye elvileg 32kw-os kazán.
Arra lennék még kíváncsi, hogy minőségre tartósságra melyik a jó márka?
Ráadásul most látom, hogy két Totya gyártó is van és mindkettő azt állítja ő az eredeti.
Az Ergotherm 28kw-os elég lehet nekünk a régi 32kw-os Totya helyett?
Kicsit jobb a hatásfoka ahogy látom, meg ugye a víz is lehet még melegebb 65-70fok pl.
Vagy esetleg egy nagy kályha pl Ergotherm 38, azt ritkábban kellene pakolni.
Ha tégla kéményed van és az történetesen a házon keresztül fut akkor nem is olyan nagy a hőveszteség mert a kémény maga is fűti a házat.Ebben az esetben én nem nyúlnék hozzá
a rendszerhez mert nem éri meg,ahhoz keveset használod.
Mi alapján mondta azt, hogy elég lesz nektek? Megkérdezte az igényeiteket, felmérte a ház hőigényét és kiszámolta majd megmutatta? Vagy csak hasára ütött? A tüzépes biztos azért mondta, mert neki van megfelelő eladható terméke. A vízszerelő meg..... ki tudja. De lehet most reformosítja az épületgépész szakmát :)
Sziasztok!
Sajnos a héten szétment a 81-es gyártású Totya T2 kazánunk.
Ha jól tudom ez 32kw volt.
Az épület 360légköbméter, ami szigeteletlen, régi nyílászárós.
A vízszerelő és a tüzépes is azt mondta 28kw kályha elég nekünk
Tényleg az lenne? A Totya 28kw sokkal kisebb mint a régi kályha volt.
Totya, Ergotherm, Celsius kazánok vannak a tüzépen.
Melyiket érdemes venni, és mekkora teljesítményűt?
Nekem az Ergotherm a szimpatikus(mindenhol 5mm a lemez) de ebből nincs csak 28 és 38kw, félek, hogy nekünk pont egy köztes teljesítmény lenne jó, ami Totyából lenne, de az nem tűnik olyan jónak.
Mit ajánlanátok?
A kéményel szemben az a csappantyú ami a víztálca fölött van az a begyujtást segítené , mivel amíg hideg a kémény gyenge a huzat. Egy kis üzemelés után át kell váltani.
Amikor elmagyaráztam a szomszédomnak , hogy a nedves fa feleannyi hőt ad le, csak azt mondta , hogy a száraz gyorsabban leég. Ezek után nem tudtam mit mondani neki.
Filléres dolog és tartós: Asszonytól összekoldulsz 5-10 nagy gyertyát, ha nincs az ikeából van 100db-os mécses kb 700ft... Én azt csinálom, hogy 7-10 dbot egy kis fémedényben szépen felolvasztok és egy nagy fél literes yoghurtos vödörbe 3-4 marék forgácsot beleszórok, nyakon öntöm a viasszal, összekeverem, lepréselem, hagyom kihűlni. lesz belőle amolyan kis kerek alátét a fazekaknak :). Ebből letörsz egy darabot ezt ráteszed egy kéregre és mehet vele a begyujtás, percekig simán ég, attól függ mekkora darabot teszel rá. Nekem 3 ilyen december óta nem fogyott el. És nem kell szarozni a papírral....Lehet persze azt is tenni hozzá.
Ha a papírt begyújtom és a kémény aljába a tisztítóba bedobom szépen elég... de nem kapja ki a huzat, autószerelő vagyok nem félek belocsolni kis olajjal a tüzet begyújtásnál csak nem akarom, nem hiszem el hogy anélkül nem lehet begyújtani. Begyújtok pár papírt bemelegítésnek utána tépek rá kis kartonpapírt beleszórom a gyújtóst azt alul begyújtom.
Papíron, amit azért túlméreteztek, 26kw-os kazánnal meg 7 méteres kéménnyel kellene maximum 400cm2-es kémény. A Tiéd 314cm2. Tehát ha maximális teljesítmény körül megy a kazán, akkor papíron még kicsi is lehet az a kémény.
Pedig hivatalosan lennie kellene huzatmérő műszernek, lehet hálapénzes módszerrel működik... A táskák között meggyújtasz pár oldalnyi újságpapírt, ha kirántja a huzat, akkor nem lehet kevés. Mint írták, átlagos huzatigényű a kazán. Csökkenteni tudod a huzatot, 17-20 ezer forint egy kéményhuzat szabályzó, csak ehhez tudni kéne, hogy tényleg nagy-e a huzat...
Ha füstöl, akkor szerintem nem begyújtó módban van. Vagy túl sok apríték kerül rá, mint írták. Ha nagyon füstöl, akkor nem tud normálisan begyulladni. Meg ne próbáld, páran már belehaltak, de - szigorúan csak elméletben!!! - ha meglocsolod pl. grillbegyújtó folyadékkal vagy higítóval, majd rádobsz egy égő gyufaszálat, akkor egyből belobban az egész, és elvileg nem füstöl, max az égésgyorsító :D
Próbállak meg nyugtatni. Régen (értsd II VH után, ment a tudományos erdő telepítés, tarvágás után padkázták a hegyoldalakat ékásóval csemetéztek, épp majd nem még locsolták is a csemetét. :-) igaz azt nem vették számításba, hogy itt (most a Bükk és Mátra közötti dombságról beszélek) éppen milyen fafaj helyére mit ültetnek vissza. Mert ahol tölgy volt nem tölgy került vissza, hanem valami éppen más...kapálták ápolták sujtóval irtották az őshonos feltörekvő cserjéket, hogy a telepített életteret kapjon.
1952-től itt élt egy erdész bácsi, mikor már nyugdíjas kora vége felé, vissza tekintett munkásságára, csak annyit mondott: Semmit nem ért életem egyik telepítése sem, mert nem úgy nől az erdő ahogy kellene...igazuk volt a régi öregeknek!!
nos...mit is csináltak régen az öregek...szálaló gazdálkodás volt, ha meg fakereskedőknek tarvágásra eladták az arra érett erdőrészt, nem ültettek semmit..mert minek is??!! Az ott maradt magoncokból kialakult a csepje..csepjés, és bizony bele hajtották a birkát, meg a családok kondáját (az meg törte, járta a csepjést..és csoda mód ritkította, egyes szálaknak életteret teremtettek, és gyorsabban nőttek a meg maradt szálak. Viszonylag rövid idő alatt a tehéncsordát is bele eresztették az így meg újult fiatalosba, és viszonylag gyorsan, a 2-3 centis fiatalosból bizony már a "csatlónak" valókat tovább lehetett ritkítani,bizony vitték haza a sparheltba tüzelni tehát a hagyományos értelemben nem "ápolgatták" az erdőt, de mégis elősegítették a gyorsabb növekedését. Ezt még nagymamámtól hallottam, volt nekik jó pár hektár erdejük...
Ma is másképp mennek már a dolgok a letermelések, és hidd el ha egy erdő vágás érett, akkor nem szabad lábon veszni hagyni.
Nagyjából errefelé kell elindulni, igen. A rostély keresztmetszetet a lehető legkisebbre szűkíteni, a levegő ne mozoghasson a töltőakna felé, mert attól következik be a nagymennyiségű fagáz felhalmozódás. Az ti. melegebb, mint a töltőtér, ezért a tetején kezd összegyűlni, amikor megtelt és már a lent parázsló anyaghoz is elér, akkor jön a szúróláng.
A láng a 2 két samótlap között indul meg a képen jobboldalt kb ott ahol a víztér és a samót van, begyújtok 1 kis papírt minden reggel és utána pakolom csak be a gyújtóst és kezdem el begyújtani a kazánt. Csináltam videót is már ahogy ég, holnap csinálok arról is mit produkál amikor nem akar égni érdekes ahogy füstöl
Rendes tűzifával használta, nekem is van jó 150 mázsa akác, de 2 éve építettem 1 ágdarálót ami nem túl aprót csinál azzal szeretnék fűteni az alapanyaghoz ingyen hozzájutok és pár hétvégi kikapcsolódással megvan az éves mennyiség kb napi 5-8 zsák megy el.
Üdv ! Én csak a "nagyüzemi" letermelést sérelmezem ,mert még soha nem láttam(58 éves vagyok) a teljesen letarolt erdőben a friss telepítést megfelelő minőségben ,csak satnya facsemetéket ,a telepített részen tápanyagot felzabáló gaztengert, amibe egy idő után már csak a vadak járnak lerágva a friss hajtásokat/csemetéket !:-) Elejink legalább a fenntartható gazdálkodást folytatták ,most a lerablása történik az életterünknek(túlnépesedés) minden tekintetben és minden szegmensében (Én sem vagyok kivétel ez alól (víz,villany,autó,stb) !:-((( A baj az hogy tényleg "kukorica"földnek nézik az erdőket, és vannak vevők erre az"okosságra"megsiratva az egész gazdálkodást ! :-)
Ezen a rajzon amit beraktál ami pirossal van jelölve az samot lap gyárilag, levegőt csak az alsó ajtón tudok szabályozni máshol nincsen semmi ajtó vagy szabályzó rajt.
Csak mert az ömlesztett apríték tüzelése nem éppen triviális. Az a jelenség, amit leírsz, arra utal, hogy a rápakoláskor a friss tüzelő parázzsal érintkezik, gázosodik, majd berobban az égéstérben.
Igen jók a tömítések, a képen jobb oldalon felül levő csappantyúra gondolsz az 1 terelőlemez azt zárni nyitni nem lehet, max ki lehet venni, az a baj a kéményseprőnek sincs semmi műszere amivel huzatot tudna mérni, a füstcső az 180 as mint a kazán kivezetése nincs szűkítve a kémény pedig 200 as
Nekem mindig ökölbe szorul a kezem mikor a "médiákban" általában december - február környékén el kezdik ócsárolni a fa tüzelést, "hogyazmennyire környezetszennyező, meg a globális felmelegedést elő segíti..stb."
Ellenben a gáááz no a gáz !!! Hogy az milyen jó!!! meg környezetkímélő.
Nos, szerintem az ÖSSZES fosszílis tüzelő, (szén , lignit, gáz) elégetésével az évmilliók alatt a levegőből lekötött széndioxidot bocsájtjuk vissza a mai légkörbe!!!
A fa elégetésével is keletkezik természetesen széndioxid..de gondoljunk csak bele, azért 60-80 éves erdők már erdész szaknyelven "végfelhasználásúak" azaz megérettek, a kivágásra. Tehát ha ez a faanyag kerül fűtésre, akkor 60-80 év alatt lekötött széndioxid kerül a levegőbe..kicsit más alternatíva a max 80 év, a pár millióhoz.
Erdész haverom azt mondta, egy erdő olyan mint egy kukorica föld, ha beérett, be kell takarítani, mert másképp ott korhad el a helyén. ...és Ő tényleg imádja az erdőt..mikor a kerületében erdőtűz volt, férfi léttére meg siratta az égő erdőt... :-(
Kicsit más:
A tavaly előtt a fórumon fel vetett, VIADRUS tuningot idén már aktívan használom, és úgy kb. 20%-al kevesebb tűzifa fogyás mellett tán még kicsit melegebb is van, igaz a samott helyett lemezből csináltam meg a láng terelőt, így felülről is lehet rakni a tüzet. (Tudnám, hogy miért a hozzászólás elejére teszi a képet??? :-)
te vizszintes lap helyett gyárilag van 40 mm vastag 2 db samott lap berakva..igy vettem,,de még igy is sok meleg szaladna ki belőle,ha nem terelőzök...Tudom Gáz,hogy csak fenyővel és nyárfával fűtök,de ezt olcsón kapom....sajnálom.....
Kis segítséget kérnék hátha valaki járt már így, van 1 Herz skb 25 2 aknás kazánom amit használtan vettem, az előző helyen tökéletesen működött nálam az a gond vele, hogy ha rakok rá akkor inkább csak bűzölög nem akar égni rendesen, ha az alsó ajtót kinyitom megpiszkálom beindul de úgy, hogy előbb befüstöl azt kivág a láng alul párszor és utána indul be, aprítékkal fűtök főleg pont azért is választottam ezt a kazán egyszerű tölteni praktikusnak tűnt, de fával is próbáltam ugyanezt produkálja, a kémény új leier 200 -as 7 méter magas, én a huzatra gyanakszom de nem tudom mi lehet a baj vele, néha a begyújtás is kínszenvedés inkább befele füstöl olyankor a kéményen is okádja a füstöt és egyszercsak megindul elmarad a füst ég rendesen amíg nem kell rakni rá....
Nincs ezzel semmi baj, ha fahulladékkal etetik. Nem az a biomassza, hogy a 200 éves tölgyet bele kell tolni...
Az a baj, hogy hülyék vezetik az országot, akiket hülyék szavaztak a helyükre.
Érdekes módon más országban működik, de itthon nem zöldek vannak, hanem narancszöldek meg vöröszöldek... Meg inkább jó pénzért eladják külföldre a minőségi faanyagot.
Igen, szeméttel fűtenek sokan. Csak a szokásos, sírunk hogy szmog van, de hogy átmenj a szomszédhoz, és tájékoztasd, vagy hogy jól megbírságolja az önkormányzat, mert csak abból tanul a magyar paraszt, már az sem működik, mert ahhoz érdemben dolgozni is kéne az ügyön...
Üdv ! Én is zőőőőd vagyok !:-) De a hozzáértők montááák ,hogy megújuló(dátum nélkül:D) !!! :-) Sajnos el kellett "hinni ",mivel az erősebb kutya sexxel a jelige !:D
Igen,lehet tuningolni,Én a fokolus kazán hőcserélőjéről vettem példát,csak nem tudom,mekkora szélességű legyen a cikk-cakk,hány darab,és hogy mennyire legyenek a lapok egymástól..Ezeket könnyedén lehet a totyákba is rakni...Akinek van ilyen segítsen már...köszönöm
Lenne még itt egy terv,ha ez jobb lenne de melyik a 3 közül?? aki tud segítsen...
Azért azt annyira utálom, mikor a fatüzelést környezetszennyezőnek állítják be. Persze ha szarral fűtesz, akkor minden az... Nekem a kéményemen szintelen füst távoyik, értsd, nem látszik...a Kéményem aljában néhány kislapát korom/hamu képződik...Akémény nem kormos/kátrányos. Ráadásul ugye a gázzal ellentétben a fa megújuló....Na mindegy.
Mit ajánlotok Vinyiszto kiváltására? Olvastam vissza, nem lettem okosabb...
Ami van, nyitott rendszer, sok vízzel, lemez radiátorokkal, vastag csövekkel, megy gravitációval is, de van keringető szivattyú is.
Egy régi FÉG kéményes gázkazán is van a rendszeren, ez megy alapból, 18 fok temperáló hőmérsékletre van beállítva, A fa tüzelés nem rendszeres,de mínusz 6-8 fok alatt azért begyújtok és inkább fa ,mint gáz,
napelem-klíma a fő csapás irány amerre fejleszteni szeretnék,
de biztos ami ziher alapon, lemezkandalló is van a nappaliban, ha több napra elmenne a villany, akkor sem fagyunk meg.... szigetelés nyílászárók szerintem ok, ha Vinyisztóval felfűtöm 24 fokra a lakást, 22-23h körül teszek rá utoljára, akkor másnap 11-12h kor még simán 18-19 fok van bent, a gázkazán termosztát levéve ilyenkor 10 fok re, azaz gáz nem kapcsol be. A plafon is kapott 10cm URSA t az álmennyezet fölé.
Az épület mellett van a kazánház, bejövő fűtéscsövek brutál leszigetelve, de emiatt ragaszkodom a FÉG őrlánghoz, -25 fokban sem fagyott el semmi. Puffer nincs, mivel nem folyamatos a fa tüzelés, nem láttam értelmét beruházni pufferre, max 2 erdei m3 keményfát tüzelek el egy télen, plussz 1-1,5m3 fenyő zsalu anyagot.
Addig eljutottam , h a Vinyisztó kialakítása nem kedvez a fa tüzelésnek. Illetve én is tettem alulra rostélyt , az alsó ajtó magasságában van a rostély alja, és az alsó ajtón a huzatszabályzó rábarkácsolva.
100-150e HUF körül van jobb kazán fatüzelésre? Akár Lengyelországból is érdekes lehet , nekem Nowy Targ 240km.
Vagy erre a kevés fára maradjon az örök Vinyiszto?
7T nyomással akkor 7mc2 es gurigát lehetne nyomni? megnézem egy rendes brikett kb 9-10cm átmérőjű. Az már közel van. Ellenben a többi megoldandó feladat még hiányzik.
Amúgy ezen én is gondolkodtam, hogy ha van egy rönkhasítód, ami alapból tud 4-5 tonnát, a nagyobbak 7et is, akkor az ék helyére ha egy csövet rakunk és abba tolja bele a forgácsot, akkor azzal lehet brikettálni. presze sok sebből vérzik ez így, de kiindulásnak megteszi. Például figyelni kell hogy ne ész nélkül nyomd neki, ha már nem tömörödik. Kézi adagolás biztosan macerás, valami idom is kéne, amit rá tudsz húzni az ékre, hogy ott maradjon, az erő vektora párhuzamos legyen, különben letöri az egész hobelevancot... szóval van rajta mit kitalálni, de attól, hogy kézzel tömöríted tutira jobb. Amúgy nekem vannak papírgurigáim, azokat szoktam megtölteni a vágásból maradt forgáccsal...Kvázi hengeres brikett, csak a tömörítés mértéke gyengusz.
Hát ezért akadékoskodtam, hogy kicsi a kémény és kicsi a huzat(De nem akartam megkérdőjelezni a szakikat)... Mert ha elzárom a pillangót, egyből égvemarad az öngyujtó is, no meg ha az elsődlegest elzárom és a másodlagost csak épphogy résnyire hagyom, süvít, mint a viharban a szél... Üzem közben pedig méginkább... Most félig zárt pillangóval használom, de mint emlitettem kéregdarabon viasszal kevert forgáccsal gyújtok be, rakok rá egy adagot, meggyújtom és beteszem az előkészített tűztérbe. Felülről, alulról begyújtásra is kiváló, nem alszik el, mint a papír...percekig ég...
Nem mértem keménység vizsgálóval, de ha felveszel egy x méretű akác és egy ugyanakkora méretű tölgy vagy bükk fát, a súlyukból ítélve az akác ritkább. Ha mind a kettő azonos időben lett kivágva. Nem tudom hogy egy 100 éves akác ill 100 éves bükk közül melyik a keményebb. Az is lehet hogy az akác hamarabb leadja a vizet. Nekem ( sajnos) tavaly téli vágás van, és most ezt tapasztaltam. De azt hogy az akác hosszú lánggal, a bükk, tölgy rövid lánggal ég inkább csak izzik azt , nem lehet elvitatni. És azt sem hogy sokkal könnyebb meggyújtani.
Hàt igen.nàlunk is dràga a brikett,elvileg kemény fa fűrészáruból gyàrtott,70 Ft/ kg nàlunk...sok a munka vele?? Ősszel tudnék venni 3000 kg magocsut 5000 Ft ért venni,megérne ennyit???
De ez csak akkor, ha meg van szorulva az ember. A legjobb tényleg az, ha hasítva legalább egy évet szárad. Rönkben még a kettő sem biztos, hogy elég. (illetve elég, mert fából van. hö-hö de szar poén volt :) )
Megfelelő helyen tárolva, kellően aprítva a nedves fa hamar veszít a nedvességéből, akár 2-3 hét alatt is. A brikettnek meg horror ára van. Lehet, az akáccal az első hónapban még pocsékolva fűtesz, de utána már egyre javul a helyzet.
Ezeken mindig jót mosolygok én is :) Régebben voltak, akik mondták, hogy vegyek akácot, mert azt nedvesen is el lehet égetni, a többi fát viszont nem. De amikor olyan apróságokat kérdez az ember, hogy az miért jó, hogy a hőenergiám jelentős része a fában lévő víz elpárologtatására fordítódik és nem a fűtési rendszerem melegítésére? Vagy miért lesz jó nekem a kátrány, korom gyártás, akkor erre általában bambán néztek.
Az tény, hogy ha meg vagy szorulva én nincs száraz fád.....no akkor sem vennék akácot. Akkor már inkább brikett.
Nem kötekedésképpen, de többedszer emlegeted a keményfák vs akácot. Úgy hangzik mintha az akác lágy fafajta lenne. Ha a tölgy keménységét 100-nak vesszük, akkor az akác 123...
Az, hogy a tűztér ajtó fölött és alatt, hogyan néz ki, kb. arra enged következtetni, hogy nagyon ótvarul használják a kazánt. És ez csak a külseje. Szinte olyan, mintha a külső felén, az ajtó alatt katrány lefolyása lenne, vagy baromira izzad a kazán belseje. Kíváncsi lennék, hogy mennyi az előremenő és visszatérő vízhőfoka.
Mindenesetre szomorú, hogy ezzel szemlélteti, hogyan kell helyesen tüzelni.....Bár helyes tüzelésről nem is beszélhetünk, ha ez a végeredmény.
Szerintem hamar lezárja és kormolódik. Én mindig hagyok neki levegőt, még ha hamarabb leég is. És alul rakom a kemény fát, felül az akácot. És felül a gyújtós, száraz fenyő, vagy bármilyen gally vagy deszka.
Alapvetően fával csak akkor tudsz melegíteni rendesen, ha lánggal ég :) A fa hőjének jelentős része a fagázok hatékony elégetéséből származik. Vagázokat meg csak lánggal, elég magas hőfokon lehet elégetni.
Látatlanban azt mondanám, hogy a huzatoddal van valami, talán kicsi a kémény a kazánnak.
Nem az elejétől fogva ilyen csak kezdetben a kémény kapcsán kezdtem el írni a fórumba, hogy az istennek nem akar fűteni a kazán...Inkább úgy merült fel a probléma, hogy csak akkor melegíti a vizet rendesen ha lánggal ég. Namost a vastag az nem akar lánggal égni. De ha meg apróra vágom leég fel óra alatt azt jónapot.
Igen, ki. Huzatról még annyit, nem tudom írtam-e, hogy konkrétan a láng kialszik (pl öngyújtó), ha a kazántérben próbálnék vele gyújtogatni. Ezért inkább meggyújtott gyújtóst, égő viaszos forgácsot teszek bele egy kéregdarabon. A huzatszabályzó mindenképp javított a helyzeten, bár a füstölésnek nem tett jót, nyilván így mégjobban füstöl. Az ajtó tetejére majd kitalálok valami fémlemezt csak nincs hegesztőm. Van kátrány de nem rettenet, sose csurgott még , indításnál meg amúgyis elkerülhetetlen, hogy a pára lekondenzálódjon. A kéményem egyáltalán nem kátrányos csak a tűztér.
Kémény-, kazán belsőd tiszta? Nem kerülhetett esetleg bele valami akadály, ami miatt most jelentősen lecsökkent a huzatod? Korábban gond nélkül ment minden?
1 éves tölggyel tüzelek én is. Szabadban, hasogatva, fedett helyen tárolva. Nincs nedvesség mérőm, de szépen, sistergés nélkül ég. Simán pakolom a kazánra az akár 15 cm átmérőjű darabokat is.
Áruljátok már el, hogy miért kell picsavékonyra vágni a fát, hogy fűtsön? (Mert a nedvességmérés ellenére is vizes?) 2-3 ujjnyi vastagra. Ha nagy fát teszek bele csak senyved. Vagy nincs eég huzat (megint jöhet a kis huzat-nagy huzat huzavona) ?
Faapríték nem nagyon éri meg, hacsak nem magadnak csinálod.
Ha már aprítékos rendszerben gondolkodik az ember, akkor valamilyen agri-cuccal kell fűteni. Repce, napraforgó rostalj tökéletes. Repceocsút 5 Ft/kg áron veszem. (Régen ingyé' volt, könyörögtek az embernek, hogy vigye el.) 15-18 MJ/kg fűtőértéke van az olajos cuccoknak. És ezeknek óriási előnye, hogy a szárítóból jönnek ki, egyenletesen alacsony nedvességtartalommal. A repce ráadásul korán van, van ideje a fűtési szezonig száradni még. Ég mint a marhaderék :) Ha csak 50% hatásfokkal számolok akkor is bőven-bőven megéri. Viszont: tárolni kell (nekem pl.nem kevés mennyiséget megkajálnak a galambok) és hát hamutartalma 8-10% Ez azért elég sok, van vele munka. Az ember eleinte hajlamos legyinteni rá, de aztán a 2.-3. évben már csak bosszankodik, hogy hova tegye.
Forgácsnak az a baja, hogy kicsi a sűrűsége, sok helyet foglal, hajlamos a tárolóban felboltozódni. Próbáltam, én nem vesződök vele.
Cimbora mesélte hogy családi házat akart venni a város szélén, és az eladó teljes komolysággal azt mondta a fűtés ingyen van, hiszen itt a szomszédban az erdő, csak ki kell menni fáért.
Faaprítékkal fűteni akár 80 %-os megtakarítást is eredményezhet a földgáz árához képest. Keresse Heizohack aprítógépeinket és Heizomat aprítékos kazánjainkat!
Nekünk szintén a teljes tetőtér. Gipszkarton- fekete zárt fólia- 20cm üveggyapot- légáteresztő fólia. Eddig nem volt semmi vizesedés, sem penész. Ami tény hogy a műanyag ablakoknak az alsó részén reggelre mindig van egy kis víz. Ezt betudom annak hogy a kazán éjszaka kialszik, és a hőmérséklet reggelre 21-22 fokról lezuhan 17 fokra. Délután mielőtt ismét égne a tűz 15-16 fok van. Reggel mindig letöröljük az üveg alsó részét, aztán nincs gond vele. Van egy kis masinánk amit még kintről hoztunk. Elvileg a szűri a levegőből a vizet. Ez napi 2 órát megy 65W-os fogyasztással. De vicc, két hét alatt kb 2dl vizet szedett össze.
A gipszkarton, ha megfelelő festékkel van festve, akkor a szobába engedi vissza a párát, vagy onnan vonja ki, nagyon jó páraegyensúlyt lehet vele elérni. A megfelelő festék viszont fontos. A tacskó gazdaságos falfesték például nem az.
A házam 1 része utólagos toldás és az is úgy van megcsinálva ahogy írod. Gipszkarton +zárt fólia +
üveg gyapot + pára áteresztő fólia.Ez állítólag azért nem jó mert a gipszkartonból nem tud a pára hova távozni ,de én még semmilyen káros hatását nem tapasztaltam.
A pára a hidegebb hely felé áramlik, aztán egy ponton (harmatpont) kicsapódik. Azért tilos megfékezni az útját, mert akkor idő előtt csapódik ki. VAN ahol szabad párazárót tenni.
A tűzifa : 23000-ért vett a kollegám 1*1*1.4m szárított léchulladékot ( ami leesett a szükségesnél hosszabb faipari termékekről ) Ha jól tudom van kisebb és nagyobb kiszerelésben is .
Persze, felülről a padlás felől páraáteresztő kell, de alulról a lakás vagy a melegebb oldal felől párazáró, hogy a szigetelésbe ne keletkezzen párakondenzáció.
A mennyezet felől, ne kerüljön pára a szigetelésbe. A padlás felől páraáteresztő kéne , hogy ami belekerülne az ki tudjon párologni. De ez az én véleményem, nem vagyok tervező, és nem más véleményét adom tovább.
Nem, sima fekete fólia:) Magyarul megszivattam magam vele akkor. Simán össze is lapult a sárga üveggyapot. Amikor levettem a fóliát látszott a vizesedés. Nem annyira, hogy csepegett, de nyers volt.
Sziasztok! Tapasztalat, hogy a fólia alatt befülledt a kőzetgyapot paplan. Szeptemberben raktam helyette 15 cm-es táblás R.. C.W..Lt,nem takartam le semmivel, a tűzfal miatt át tud szellőzni, nincs gond vele.
Westen star 24 kombi kondenzációs kazánunk van és most 124 m3 13336 Ft átalányt fizetünk. Ami azt jelenti hogy az előző tulaj inkább fával fűtött, és neki egy FEG 24-es cirkója volt, + 1 hőtárolós gázbojlerje. Ha most nekem 300 m3 gáz megy el havonta akkor az 32655 de ha 15 m3 megy el akkor már 48396 Ft. de mivel nem tudom hogy mennyit fogok fogyasztani fűtés nélkül, addig jobb félni mint meg ijedni. Ha éves átlagba 20-22 ből kijövök akkor az jó lenne. Eddig 703 m3 ment el ez 75606 Ft. Ez így ráfűtve kb ott van. Pontosan nem tudom hogy szeptemberben mikor kezdtünk fűteni. Akkor cseréltek órát amikor felrakták a kazánt, de akkor még nem kellett fűteni. Sok még az ismeretlen, de szép lassan ki fog tisztulni a homály. El ne higgyétek már hogy saját magam ellensége vagyok, csak néhány ismerősömnél a 70-80 ezres gázszámla megrémít.
Nem tudom, keresgéltük, de nem jöttünk rá... sőt, amikor felújítás, azaz sok, ipari szerszám szívta az áramot, akkor volt pl. 12 ezer, előtte hónapban meg 16.... az úgy azért durva. És párszor felment, még egyszer írom, semmiféle magyarázatot nem találtunk... simán elképzelhetőnek tartom, hogy csak úgy ráírták a számlára, ebben az országban már azon sem lepődnék meg. Az elfogyasztott kw-okat nem néztem még.
Az nagyon jó! Nekünk beszipkazza a 7-8 köbmétert per nap. Kisebb ház, de szigetelt most már. Oks, egész nap megy ha kell.
Tegyél összesen 25-30 centi gyapotot a padlásra, az pont elég. Falakat én azt mondom inkább egybe, annak ellenére, hogy nem olyan koltseghatekony. Még inkább várj, hogy elég legyen a keret 12-14cm grafitosra, de a több sem hulyeseg 20 alattig. Vagy az északi falat minél vastagabb rétegben.
Amikor elkoltoztem otthonrol, négy ember helyett ketten lettünk, de a vízfogyasztás nem csökkent, az aramszamla meg csak minimálisan. És közben meg rezsimcsökkentés is volt. Vettünk energiatakarekos izzokat, semmi változás... sőt, 30%-al néha megnőtt a számla, semmiféle magyarázatot nem találtunk rá...
Sziasztok! Kb 100 m2 fűtünk. Most konkrét adataim vannak: 01.09. 19 órától- 01.13. 17,15 ig 37 m3 = 9,25 m3/ nap. És még hideg sem volt. A födémet leszigeteltük 10 cm-es kőzetgyapottal, a falakon valamilyen hőszigetelő vakolat van. Ha mondjuk lemenne a hőmérséklet -10 alá, akkor tudnám meg konkrétan mennyi gáz fogy. Megkérdeztem a volt tulajtól hogy mennyi fát szoktál elhasználni egy télen? És azt mondta hogy 10 m3 , én is azért vettem ennyit. Meg még van kb 2-3 m3 hulladék fa, + gally . Eddig kb 2.5-3 m3 fa ment el, és 703 m3 gáz. Én is csak a nagy hidegben segítek rá. Ha ilyen telünk lesz akkor elég lesz a fa a jövő télre is. Ha hideg van és délelőtt betüzelek, eltüzelek 30 Kiló fát és a kazán csak másnap éjfél után kapcsol, az nem mindegy, mintha egész nap bömbölne. A ház Északi oldalon lévé helyiségeiben (22 C fokra van állítva a termosztát), a déli oldali szobákban 23-25 fok van. Mind ketten itthon vagyunk, nem vesszük le a fűtést. Ha a födém kapna még egy 10 cm -es, és az északi oldal is egy 10 cm -es szigetelést, ( kb ennyit futna még a keret,) nem tudom mennyit segítene.
Az a baj, hogy amivel keverni lehetne az drágább, mint a gáz. Ezek után mi értelme lenne?
Érdekes módon azon még senki nem gondolkodott el, ha évról évre csökken a gáz fűtőértéke, akkor elvileg évről évre többet kéne használni belőle, ugyanazon lakáshőmérséklethez.
De én nem veszem észre, hogy évről évre többet használnék.
Pedig írom, ősztől tavaszig, hány köbméter megy el.
Valószínű ez nem olyan pontos számítás, mint az országban megszokott mérés, " fizetek átalányba havi 10 ezret. "
Készitettem néhány képet..A fölső tálcákon hogyan legyenek és milyen magasak a terelő lemezek?hosszába vagy keresztbe legyenek??kb 6 cm magasság van a táskák között.. Ja,ma csináltam a kazánház falára egy pvc 110 es légbeeresztőt,mintha jobban égne a tüz és nem füstöl a kémény..Egy piaci műanyag ajtó van bejáratnak rakva,,Ablakpántos ajtó,csúnyán mondva....
legutoljára vagy 7 éve vettűnk fát . már akkor 18000/köbm volt 10köbm lett , erre jött 35000 szállítás, tehát gyorsan ki lehet számolni mennyi az annyi, és ehhez jött a több napos fűrészelés, darabolás. Ez 2 évre való adag, de azóta lett felszerelve kondis kazán, és ki szokott jönni a fűtés 750-800köbm-ből. Innentől fogva nincs értelme fával szórakozni.
"a gázt keverik oxigénnel, így nincs akkora ereje, mint nyáron. "
Akkor még csoda,hogy nem robbant fel a sok gázkazán.
Sziasztok!
Régi olvasó vagyok de erre már én is megszólalok.
Vagy 30 évvel ez előtt azt tanultam ököl szabályként hogy a gáz elegy 5-15 térfogat % között robbanó képes a többit meg nem próbálnám ki biztos ami biztos alapon.
A gáz a fűtőérték beállításához lehet keverni inert gázt (pl. nitrogén) ami ugye a levegőben is van de nem tudom azt hogy a gyakorlatban használják-e de néha az az érzésem hogy helyette paripa finggal keverik. :-)
De ezt nem tudod nekik megmagyarázni. A végén úgyis azt mondod, hogy nagyon költséges lenne keverni, arra meg azt mondják hogy akkor levegővel keverik, és kezdődik előről a körtánc...
Tudod az átlag magyar hülye mint a tök. Fával van 25°C, meg 70°C-os előremenő, azaz bocs, 40-50°C-os, mert le van fojtva a vegyeskazán. Gázzal tekeri 40-50°C-os vízzel. Fával ügye egyértelműen melegebb van, ez a nagy nemzeti felfogás, meg hogy a gázt keverik oxigénnel, így nincs akkora ereje, mint nyáron. A gáz megy éjjel-nappal, vagy tekergetik fel-le, lényeg hogy még véletlenül se legyen optimiális. Persze ebben még a szakemberek sem tudtak megegyezni, mikor fogy kevesebb gáz... Fával ugye reggel meg lehet fagyni, mert szigetelés az minek. A lényeg, hogy az átlag magyar jobban tudja, ez ugye nemzeti unikum.
Akkor mondjuk 25kg fa van egy árban 10m gázzal, bár az az 55% nem sok egy kicsit?
5-10m3 gáz fogyott 0-5°C között eddig, de volt pár nap mínusz is.
10-20kg fa fogyott amúgy hasonló körülmények között, de mint írtam, az fele ennyire sem komfortos. Ez így akárhogy nézem, aki spórolni akar, és nem akar egész nap fűteni, annak egál. Most hogy a gázt fel-le tekergetve olcsóbb maradna-e, azt nem tudom. Nyílván valamennyire, de nem szórakozok a gázkazánnal, fűtsön egész nap ha már van... Pontosan is meg lehetne mérni, de nekem erre nincs időm, és nem is érdekel.
Én csak azt írtam, hogy akinek nem számít más, csak hogy olcsó legyen, az tud olcsón fával is fűteni. És fát akár ingyen is szedhet. pl. vidéki ráérős vállalkozó, tanyán élők, kertgondozásból élők.
Ha 8 órát dolgozik az ember, akkor azért enyhe időben olcsóbb a fa, igaz fele annyira sem komfortos. Persze, le lehetne húzni a termosztátot is... Hideg meg még nem volt ;) fával meg azért lehet ,,rásegíteni'', mert áll kb. 15 erdei az udvaron, csak fával fűtve két enyhe tél, max vennék mellé szenet, szerintem így gondolta. Szerintem idén sem veszünk fát...
Mifelénk most 3000/q-ért lehet venni akácot házhoz szállítva de szálában.Ez mire kiszárad meg összevágom meg felhasogatom bőven benne van 4000-be de inkább több. 10 m/3 gáz áráért kapsz
25 kiló fát. 25 kg egy napra azért nem valami sok. Szerintem olcsóbb a gáz.
kell lennie az automatika dobozban védőföldnek is .
A többi a rendes működés miatt kell
3-as égőventilátor,
6 gyújtótrafó,
4-es 5-ös mágnesszelepek,
11,12 lángőr
Vannak még kérdések, ez előmelegítős égő?
A 8 és 3-as bekötés ismeretlen számomra,
A 10-es - AL valami opció lehet?
Elsőre ne állíts el semmit rajta, vagy ha úgy érzed , hogy minden képen tekergetni akarod akkor a mostani beállításokat érdemes feljegyezni, hány kg-os a fúvóka, porlasztási szög? neked milyen mély az a kazán amire fel szeretnéd rakni?
Azt már nem tudom mert amikor kimondták az árat már nem is érdekelt tovább, hogy szállítva vagy sem.Egyszerűen drágább az a hőmennyiség amit fel tudok használni a fából a gázhoz képest.
De ha érdekel megkérdezem az erdészetet , meg a jövő héten a kollegákat. Az egyik vett bútoripari léchulladékot, de már nem tudom annak sem az árát, köbm adták, ha érdekel írj megkérdem, igazi jó száraz cucc, de megvan az ára .
Nálunk ez a fa ára. A fuvar + 15 egy fuvar. Tehát a 2 = 30. Nekünk 10 m3 gáz elmegy 24 óra alatt, kénytelen vagyok rásegíteni fával. Valószínű itt is szigetelni kel.
Ennyiért nem érdemes fával fűteni, az5 köb/100e már jobb, de nekem kell 4 , ehhez képest elfogyasztok kb 700köbm gázt, ha lenne is különbség a fa javára 5-10e ft annyiért nem éri meg játszani.
Ha jól rémlik, tölgy volt, amit centis lapokra tudtam hasogatni, annyira jó anyag volt, szép egyenes erezettel. A másnapi begyújtóst tedd a kazán tetejére este. # alakban rakom be a gyújtóst, közepébe dobok egy égő begyújtóskockát abból a rózsaszínből. A rakás fölé pedig összegyűrt újságpapírt teszek, ami átmelegíti a füstcsövet a lobogó lángjával, meg némileg a kéményt is.
A 30-40 cm átmérőjű keményfa még 2 évesen is vizes. Csak hasogatva és szellős helyen tárolva elfogadható. Az akác pedig már az első télen is használható. Nekünk errefelé szerencsére 100-ért adtak 5 m3 akácot és keményet is. De az akác nélkül csak kínlódnánk a begyújtással. Volt korábban hogy nyárfát, vagy fenyőt vettünk begyújtósnak.
Amennyivel többet kérnek az akácért nem ér annyival többet. Nekem jó lenne az egyéb keményfa is, többnapi adagot beraknék a kazánházba száradni, több rakatban 1 tüzelésre valókat, és mindig pótolnám ami elfogyott és sorba használnám.
Az hogy az akác jobban ég de ami víz van benne azt el is kell párologtatni a tüzelő égetése során.
Ha tudsz választani akkor 5 m3 Akác, 5 m3 vegyes kemény. A Bükk, tölgy, stb, nehezen gyullad és inkább izzik. Az Akác hosszú lángon ég és begyújtja a keményet is.
Tudom, de ami kellett az öcsémnek azt a 10 köbm egyszerre vettem meg rönkben az erdészettől. Viszont kicsi az udvar, sajnos összevágva , sorba rakva csak ott fért el (10m hosszú, 2-2,2m magasan ), volt a tetején takarás de az nem az igazi.
Még valami, bocs. Van valami speckó elrendezés, hogy hogy tároljam a fát, hogy a legjobban tudjon száradni? Nyilván nem arra gondolok, hogy egyesével 10 cm távolságra egymástól, hanem hogy van-e valamilyen forma ami ebből a szempontból jobb mintha sorba egymásra pakolnám.
A kérdésem inkább arra irányult, hogy mennyire teszek kárt a kályhában, ha eltüzelem. Mert ugyan frissen hasítva, belül mérve a nedvességtartalom 20 % alatt van, de mégis jön ki belőle nedvesség.
Nem az életem múlik rajta, mert csak cserépkályhában tüzelek vele, nem ezzel van fűtve a ház. Asszony a gyerekekkel otthon van, be szoktam gyújtani a földszinten, hogy feleslegesen ne legyen mindenhol 23 fok napközben. Nagy ház, majdnem 500 légköbméter, nem mindegy. A cserép meg jó meleget ad pár kg fával is.
Csertölgy a delikvens. Miért van az, hogy a nedvességmérő szerint 15-18 % a nedvességtartalma, de a kazánban az elején sercegve ég, és a végén megjelennek a nedvesség buborékok is. Aldis Workzone a mérő, ennyire szar lehet? Esetleg van valakinek bevát nedvességmérője? Milyet érdemes venni?
Szerintem nem az, de lusta vagyok kiguglizni. Mikor megemelték az autógáz adóját, akkor sokan fejtették át pb palackról kocsiba, úgyhogy felnyomták a palackos pb árát is hogy ne érje meg.
Legutóbb már arról szóltak a hírek hogy a jóember palackot töltött a kúton autógázzal, amíg el nem pukkant a palack.
Ha csak fával akarsz fűteni és 4-5 naponta befűteni, ez nehéz megoldás, ha csak nem temperálni akarsz a pufiból. Jó lehet a fűtőpatron, ha lehet a pufi felső részébe, valahova úgy hogy a felmelegített víz a befűtéshez elég legyen de fölösleges mennyiség ne legyen .
Aha, így már értem a dolgot. Megpróbálok valami hasonló dolgot készíteni rá. Csak hátulról elég körülményes ezzel a lemezzel kanyarogni. Mondjuk ha egyszer bekerül akkor többet biza ki nem szedem.
A kazán valami házi barkács lehet, a volt tulaj hivatásos hegesztő, így gondolom ő készítette.
Eddig egy szezonban használtuk de akkor még nem laktunk benne, így eseti volt a fűtés. Ez az első komoly használat a részünkről. Mondjuk gond nincs vele, szépen dolgozik.
Emiatt füst hőmérsékletet sem tudok mérni, nincs rá eszközöm.
Kapocska, köszönöm, azt hiszem tudat alatt ezt a képet láttam ami miatt elkezdtem dolgozni vele. :)
Hát nem tagadom sok a nyitott kérdés az agyamban...
Sajnos annyira picsányi a helység hogy kazánból sem álmodhatok kedvemre és ahogy mondod nem is kéne forszírozni a pufit.
A héten kiderül a lépcső sora, az pontot tesz a dologra. Az kecsegtető hogy a tartályt viszont tudom szigetelni mert egy sarokban lesz (ha lesz) és akkor legalább abba többet kap.
Nem akarlak lebeszélni a pufferről mert a 800 l is több a semminél csak úgy láttam túlzóak az elképzeléseid. Próbálkozz szögletes tartállyal mert annak jobb a helykihasználása ,de csak nyitott
Hali.ma kipróbàltam a termelőket,de úgy le fogta a kazànt,hogy csak na.aki csinàlt màr ilyeneket,az talajon màr képet róla..én a füst irànyàt keresztbe törtem meg,de brutàl a hő csökkenés...
Érdemes lenne hideg kazánnál elzárni minden radiátort, aztán egyet megnyitni, és bekapcsolni a szivattyút max fokozaton. Utána megnyitsz egy másikat, az előzőt meg elzárod. Aztán a harmadikat nyitod meg, a másodikat elzárod.
Ilyen nekem is volt, hogy a fürdőben a radiátor hideg volt, mindenhol máshol jó. Én a dugót úgy löktem ki, hogy a szivattyút felraktam max fokozatba és jópárszor ki be kapcsolgattam, hogy a hirtelen lökés kinyomja a levegőt és ez bevált. Más: valaki találkozott már olyannal, hogy a hülye chrome nem enged belépni a fórumra? Közli, hogy hibás jelszó, másik böngészőbe írva simán beléptem. Imádom az IT-t.
63c 4centi rés van termofej még nincs felrakva egy wilo pico 25 1-6 row 2direkt fokozatba álitota a szerelö mindent ö álitot igy azt monta hagyuk igy azt meglátjuk nem gyözöt me
Radiátorok teteje meleg az alya valamivel melegeb de azt monta a szerelö h ez igy jó nem lesz egyforma radiátorba menő cső foró viszajövöt meglehet fogni azért de meleg az is igazábol v h minden jo 4 5 napig azt jelentkezik a gond a fütés egyelöre nem fojamatos esténként befütök 12fokra regelre 4van hétvégén szinte egésznap megy nem tudom mennyire számit 3soros radiátorok vanak kazánt nem ismerem 5rétegü csövek menek
Szerelö elmondása szerint levegő kerül bele mert frisen van beüzemelve de a radiátorok nem levegösek azt elenörzöm az lehetcséges h csak az osztoig levegösödig de akor is kikéne dolgozni a a légtelenitönek nem?keringetö beált 30w ra 40c nél indul ha 72c megy a víz furcsa hangot ad de azt elcsendesedik a huzat szabájzo ajto még ekir se zár le ugy álititák be garanciás a szívatyu szerintetek ki cserílnék ?köszönöm vélaszotok
Bár nem f_stam a szót itt eddig de szívesen olvastam én is a hozzászólásokat.
Szóval idén fűtésrendszer bővítés leszen meg hőszigetelés meg ablak meg mindenfelujítás. A fűtési rendszerünk eddig egy cserépkályhából, egy Daikin hőszivattyús klímából és egy C+ PV25-el történt, nyílt rendszeres központi fűtéssel.
Ami a fűtésrendszer felujítás része lesz:
-fűtéscső csere, falba süllyesztés
-puffer berakás (750/800l talán 1000 de nagyon kicsi a hely)
-rendszer bővítés mert lesznek új helységek kialakítva.
-Radiátor termosztátok felhelyezése.
(A kazán eddig nagyon jól működött, rendszeres konix, napi koromtakarítás, automata huzatszabályzóval, szénnel és fával fűtve. A keringtetőt csőtermosztát kapcsolja amit adatrögzítős hőmérővel hangoltam. Korábban raktam fel grafikonokat)
A kérdéseim:
- Bár tudomásom szerint a C+ "csak" a náluk tanfolyamozott szerelőt ajánlja gondolom a garancia miatt. Nálunk ez nem így lesz mert akik kijöttek azok elég drágán mérték. Igy marad a fűtésszerelő ismerős aki nem C+ tanfolyamos de szakember). Épített-e már ki valaki itt ilyen rendszert itt és tud e jótanácsokkal szolgálni? Mert mindég van valami sajátosság amit jó tudni.
- Sajnos annyira kicsi a kazánhelység, hogy a 1000literes tartály már nem férne be így az inkább legyen puffer mint nem elven a 750-800l körülit tudjuk berakni. Éppen. A ház most egy kádárkocka mi kap egy tetőrtér beépítést. A fűtésrendszernél okozhat problémát ha alulméretezett térfogatra a tartály? (ezt a 50l/kw szabály szerint ez kicsi lesz és lehet bajlódunk majd a visszafojtással?)
- Ha az előző állítás igaz akkor ha a visszatérőt megkeringtetjük a padlóba az segíthet?
- Hely igény... Na most a kazánhelység egy 1,5*2,5 amibe be lesz varázsolva a puffer még meg a szerelvényezés. Na nem mondom hogy nem lesz egy abszurd dolog de biztos hogy jó helykihasználás lesz.
Van valakinek fotója hesonló rendszerrűl hogy kb mennyi? Bár a szerelő mondta h befér de ezért ő is vakarta a fejét.
Hát elsőre ennyi,
Nagyon köszönöm mindenkinek.
(azt nem is mondom hogy a ház sajátossága miatt lehet a puffer alatt erősítést kell készítenem mert a falazat ott gyenguszabb és két alap találkozik ott...)
Üdv ! Fejből nem tudom milyen hosszú ,de nekem elég volt a "K" fém menetes részig bedugnyi !:-) Én nem dugnám tovább ,mert egy ,hogy felesleges mert mér az ott rendesen ,és ha még sem bírná az a szövet rész ,akkor megy a "lecsóba"az egyés "K" elem!
Vilo keringető szívatyú agya megtud bolondulni a nagy hötöl egyszer ferfort a víz a fatüzelésübe a szelepek elnyomták a gözt azota töbször is tulmelegedet a kazán szerelö szerint levegöt elkel dolgozni mert uj a rencer radiátorokat nézem abba nincs lecegő tanácsot kérnék mi lehet a gond szerelő is csak tapogat elöre is köszönöm
A lemez vízszintes szárához hátrafelé hegessz egy 2 centi széles 1 mm-es lemezcsíkot, ami olyan hosszú, hogy felérjen a felső víztáska felé.
Alulról tolod fel a lemezt, a hosszú keskeny lemezcsík bekanyarodik, ahol kell, majd ahol a téglát betetted, ott benyúlsz hátra, és felhúzod a lemezcsík végét felülre, majd hajlítassz rá egy kampót, ami megkapaszkodik a felső víztáskán. Ha a terelőlemez két szélére hegesztel lemezcsíkot, nem ég el olyan hamar.
Azért írom ilyen körülményesen, mert nem tudom kimásolni a képet, hogy rajzoljak bele :(
A kéményt és a füstcsövet nézd meg, hogy jól átjárható-e, szükség esetén meg kell kotorni. Az, hogy a kazán belseje kátrányos, nem lényeges. Száraz fával tüzelj benne, legyen 50-60 fok felett a visszatérő, és majd javulni fog az állapota.
Szomszédasszonyomnál bizonyos okok miatt fűtenünk kell, és van egy probléma. A kazán belseje tiszta kátrány. Itt olvastam jó pár évvel ezelőtt, hogy gázolajos rongyot kell elégetni a kazánban. Miképp kell ezt megtenni? Akár tüzelés közben is megy a dolog?
Kazán hatékonyság növeléssel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni.
Már két éve csendes tagként olvasom a fórumot. Időnként előjön az ilyen-olyan vaslemezek elhelyezése.
Kb 200 m2-t fűtök egy házilag készült lemez kazánnal. Huzatom jó, teljesítményre nem panaszkodok. De ha már találtam egy vaslemezt ugye...
Szóval felülre elhelyeztem egy téglát, hogy egy kicsit megkeverje, lelassítsa a füstöt. Probléma nincs vele, mintha érezném is a hatását.
A probléma a lelógó vaslemezzel van. Olvastam itt, hogy hasznos, hiszen kicsit megállítja a hőt, hogy leadhassa a csöveknek az energiát. Ha beteszem egy minimálisan visszafüstöl nyitott ajtónál, de csak az első pár percben.
A fő gond az, hogy egy idő után leesik a tűztérbe.
Sajnos hosszabb vízszintes szárút nem tudok betenni, mert nem fordul el.
Próbáltam, hogy lesúlyozom, de egy idő után úgy is ledobta.
Gondoltam még mágnesre a lemez és a kazán közé, de ha a vasdarabot is lelökte magáról, akkor szerintem a mágnest is le fogja. (a vasdarab is a tűztérben kötött ki)
Van valami javaslatotok, hogy hogyan lehetne ezt megoldani?
Màr a kazànban is lerakódik jobban,pedig 60. Fok visszatérőm van, 70 előrênél..nos fenyővel tüzelek,nem folytom,az egyik radiàtor alatt,rövidre zàrtam a hencót,emiatt lehet 60 fok visszàm....
Én a vizemet is forrasztással csináltam rézcsőből. Akkoriban még nem is méregettem, de mint kiderült, a 6-6,5 bart simán bírja. És sokkal nagyobb felületen köti össze a két idomot, mint a hegesztés, ezért is bírja ugyanúgy.
Nem tudom, én nem bíznék a forrasztásban, az a vezetékekhez tökéletes. Biztos működik meg megoldható is, de nem bonyolult meg macerás? Én meg kihívom a szakit, aztán öt perc alatt örök élet, amíg ki nem lyukad...
Üdv ! Na legalább valamiről eszébe jutok valakiknek !:D Figyú ezek notorikus értékelők ,ha nem azt hallja olvassa ahogy Ő azt gondolja ,akkor nem a véleményét írja pro/kontra hanem beírja a karót oszt elégedett magával !:-)
Màr 2 napja megy a barometrikus..beàllitva a kazàn gyàri értékéhez,de nemigazàn melegszik a víz jobban..Ami feltűnő,hogy hiàba nem folytatják a kazànt,sokkal jobban kormolódik a belseje..ja és a kémény tetején is làtom szabad szemmel a füstöt..előtte még nem...akkor hol a hiba???
Amúgy a szénacélt ugyanúgy lehet forrasztani, mint a rezet? Ha teszemazt flexxel elvágom akkor ugyanazzal az eljárással rá tudom forrasztani a fittinget? Mármint hogy kellő szilárdsággal megfogja azt is? Mert youtubeon megnézve nem egy nagy kaland ez a rézcső forrasztás.
Amúgy valóban 22es a gerinc. (kazán<>pufi, pufi<>lakás előremenő). Viszont a kazánvédő nélkül a puffer simán lehűti a kazánomat, mi lenne ha 28as lenne.
Így lehet jól kiba....brálni a tudatlan emberrel. Mostmár okosabb vagyok nagyon sokmindenben. Fene a sok mesteremberbe... Tényleg az van, hogy az ember, ha nem maga csinálja (persze ez csak akkor járható út, ha van műszaki érzék) csak utólag jön rá, mennyire nem jó és rengeteg pénz javíttatni.
Amúgy 50-70 az nagyon alap... A kézi gép vagy 40 és csőméret szerint 30 körül egy fej hozzá... És van ugye 16, 20as csövem tuti de még az is lehet, h vastagabb is. Öreg benzines forrasztólámpám még van is a barkácsban...
Bár már az ereszt sem forrasztják újabban, annak is toldószerelvénye van.
Régen? Még ma is. Ugye volt a vas, aminek halála a korrózió, és belülről nem festheted. Ivóvíznek jó vastag falú kellett. Aztán jött a réz. Nem eszi a rozsda. Ez már jó. Élettani hatásai jók. Belső felületének nagyon kicsi a súrlódási ellenállása. Könnyen vágható, könnyen forrasztható. 15-20 bart simán kibír, nem gond neki a 150 fokos folyadék sem, de fűtésnél maradva nincsen megkötés hogy max 95 fok, meg 3 bar. Jó fűtésre és ivóvízre.
Most ott állsz az acél cső mellett, és 50-70 lenne hozzá egy gép, hogy módosíts rajta. Én meg elmegyek, veszek egy forrasztólámpát, meg némi forraszanyagot 5000 Ft-ért.
Fém :) Nem réz acél. Elvileg nem a hővezetés a lényege, hanem a radiátorokig eljuttatni, pláne hogy pár helyen tettem rá héjat, hogy ne hűljön ki. Amúgy régen miért volt ez a réz dolog? Még annó az előző lakásomban tán olyan volt. Az persze világos, hogy azért fém, mert a műanyag nem bírná el a magas hőfokot, ami a kazánból kijön (nem padlófűtés ugye).
Ha nem tudsz gépet szerezni, hegeszteni meg nem tudsz/akarsz akkor csináld rézből. Én is abból csináltam. Ha szakit kihagyod a játékból akkor az ő béréből simán kijön a rézcső forrasztással.
Roppantós egy dolog, de műanyag (5 rétegű), vagy réz? Nem ördögtől való a rézcső forrasztása sem, és a végén csak 2 kulcsos idom kell, hogy onnan már műanyaggal menj tovább.
Van pufferem (800l), de egy már korábban említett jelenség miatt (hogy a 70 fokot mutató kazánvíz hőmérőnél, már bugyog felfortyan és levegősödik a rendszer) esélyem nincs egyelőre 80 fokra feltekerni a kazán csőtermosztátját.
Most kb 55-60 foknál indítom, ergó ha ezt eresztem a pufferre az nem lesz valami meleg, a lakásba a puffer kizárásakor elég jól szuperál, csak akkor éjszakára ciki van. Eredendően is azért kérdeztem tőletek, mert nem tudom valamiért gazdaságosan felfűteni a puffert. Azért az már kiderült, hogy eleg rakás szar ez a rendszer... De majd nyáron remélem bekerül bele a kazánvédő meg az előremenőhöz a keverőszelep.
Apropó picit off, de a szaki roppantossal szerelte a csöveket, ezt én nem tudom házilag barkácsolni, hogy lehetne ebből szerelhetőre váltani, mert ezek után lehet, hogy inkább magam csinalnám, de ez a szerszám fél milla...
Pufferes rendszernél, általában 80+ fokos víz marad a kazánban. Parázs általi felmelegedésre 95 fokon van egy vészindítás.
Ha ki tudod zárni a rendszerből a puffert, akkor ki tudod járatni belőle a melegvizet a lakás felé, ha nem akkor az ott fog kihűlni , így is úgy is.
Az én kazánomban van 66 liter víz. Ha most azt hagynám ott kihűlni az se lenne nagy veszteség, de én mondjuk mindíg kijáratom belőle a lakás felé.
Ha nem pufferes a rendszer, akkor nem kell félni, hogy a parázs a szivattyú leállása után felmelegíti, mert egyrészt nem megy olyan melegen a rendszer, másrészt, oda felesleges a füstgáztermosztát.
Értelek, ellenben akkor az is elég sok hőveszteség nem? Teszemazt 55-60 fokon indítanám a szívattyút, de a parázs ami bennevan kikapcsolás óta megmelegítette mondjuk 50ig. Nekem van olyan eset (persze nekem nagyon kókány a rendszer, mint megtudtam), hogy a kazán termosztátja visszahűl mondjuk 40 fokig (mostmár tudom, hogy a kazánvédő kör hiánya miatt) és kikapcsol, majd a benne lévő fa még megmelegíti újra bekapcsolási hőfok fölé. Ez akkor ha csak úgy kihül, ez kidobott energia. Esetleg egy hőfokkülönbség érzékelővel lehetne hasznosítani? Pláne akkor, ha mondjuk közben a lakás mondjuk már 50 alá huzta a pufferben lévő viz hőfokát. A linkeet meg köszi, megnézem!
Üdv ! Nincs recept ,nincs hőfok figyelned kell mennyi is az a hőfok amin már nem tudja a parázs megforralni a kazánt ,de már nem is kell menjen a szivattyú ! Egy Rex a vízre megoldja a parázs által esetleges megforrást !:-)
És a füstgáztermosztátot milyen hőfokra kell beállítani? Mert attól, hogy a tűz leégett (és mondjuk tele van parázzsal a kazán) az még bőven melegíti a vizet egy darabig, nem?
Hali.hidd el nekem,sokat tesz a barometrikus..nekem ez a màsodik kazànom,de ehhez is jó és kell a bar..tovàbb tartózkodik benn a meleg,amiből így több energia vehető ki,a tűztér hője megemelkedik,ami pedig több eléghető gàzzal jàr.ja és mivel tökéletesebb az égés,elvileg kevesebb a koromlerakódàs a kémény én.szval még a kis 6 méteres 160 As savàlló kémény is erősebb. Tud lenni a kelleténél ha akar...mindenkinek B.Ú.Ê.K.
Akkor pláne nem kell 20k-ért árulni. Na jó, a csapágyazás tényleg túlzó, bár a zugbegrenzer szóra keresve azért nem teszkós egérfogó minőségben voltak összerakva.
Üdv ! Nekem is kéményajtó helyére való van ,de nem tudom már hol/mennyiért is szereztem be ,és a gugli sem segít !:D A lényeg hogy az enyém Upmann márkájú és ne rozsdamentest keresd hanem a horganyzott kivitelt, mindjárt barátibb árat találhatsz !:-)
Pár napja ment a diskurzus a barometrikus huzatszabályzóról. Akinek van honnan szerezte be? Nekem kémény tisztitóajtóra való kellene. Ebay-es közel 20eft-os árak elég meredekek.
Csinálj kockát, úgy jobban kijön. Számolj rá 30-40cm-t a szigetelésre. ~120-140m2-hez nagyon kevés az 500 liter. De tavasszal meg ősszel sokat érhet.
Neked kell eldöntened, mennyit ér meg számodra rákölteni. Mondanám, hogy majd lemegy a fa ára, és egekbe szökik a gáz ára, de egyelőre ez nem látszik...
Puffer helyett lett gázkazán, majd ha lesz felesleges félmillióm, akkor esetleg lesz egy kocka pufi hegesztve.
Bekerült a miénk is, 3,7kw-ig modulál le, a nagyobb verziók 8,1kw-ig... lehet még ez a 3,7kw is sok lesz néha, de kétszer annyit nem igazán akartam fizetni egy másikért...
Most néztem meg a leendö kazán mellett max egy 1,5magas és 1m átmérölyü puffert tudnák el helyezni ez kb egy 500l es puffer lenne ez menyit változtat a helyzeten és höcserélö nélkül üzemelne e a rendszer.
Akkor ez a lehető legrosszabb. Ha megér neked annyit, akkor tegyél hozzá puffert is, de akkor már nagyobbat, mert nem sokkal drágább. Vagy önmagában csak egy kazánt, aztán megy egy szezonban max 15 napot, amikor tényleg hideg van. Vagy faelgázosítót, kényszermegoldasnak az is elviselhető. Esetleg még elektromos panelekkel lehet rásegíteni, amilyen olcsó beüzemelni, olyan drága vele fűteni, de hát akár az is jó lehet.
A gázkazán szerintem akkor jó, ha nem túlméretezett. Mások szerint túl kell méretezni. Saccra Neked max 20kw bőven elég kell hogy legyen.
Szia! A kandalló nem meg oldható mivel a kémény egy külön álló helységben van a lakásban nincs kémény. Ezt a vegyes tüzelésű kazánt csak akkor használnám ha otthon tartózkodom kiegészítő hűtésre használnám,a ház az idén lett szigetelve 10cm grafit reflexel.
Köszi a segítséget. A visszacsapót holnap bele is rakatom. De a termosztáthoz kell egy villanyszerelő aki a dobozba a szivattyúk elé be tudja kötni. Na ez jó kör lesz :)
Ha fel van fűtve a puffer akkor a kazánban keringteti a pufferből a vizet, míg az 40 fok alá nem hűl.
Ezért kérdezgetik, hogy reggel milyen meleg a kazánod, mert a puffer melegen tartja. Gyakorlatilag elveszett hő.
Azért kell a füstgáztermosztát, ha leég a tűz, lekapcsolja a keringtetőt. Vagy egy hőfokkülönbség kapcsoló. Igaz akkor nem kell a csőtermosztát.
A visszacsapó szelepet meg azért kérdezgetik, hogy gravitációs keringés ne legyen a kazán és a puffer között, mert az megint veszteség.
A hőcserélővel meg az a baj, hogy kellett egy plusz szivattyú, nem tudod teljesen kihasználni a puffert, és semmivel sem lett olcsóbb , mint ha berakott volna egy keverőszelepet, mert úgy látom a hőcserélőn is van egy szar kényszervezérlés.
Az első amit kidobtam a fűtésből, a hőcserélők és a kényszervezérlés.
Amúgy nem védeni akarom a gépészt, de elég jól összerakott rendszernek tűnik nekem mint laikusnak. Nem eszik meg sok fát, reggelente parázs van, csak dobnom kell rá, illetve meleg van a lakásban, van 1-1 vezetékes termosztát a padlónak és a radiátoroknak. Jól tartja a hőfokot illetve hamar befűt a beállított értékre. Kis kátrányom van de betudom a nedves fának. Ez van, ezt is el kell égetni. Kb 4 köbméter fenyő hulladékom van amit akácal (száraz) vegyesen etetek meg vele.
Amit olvasok most a füstgáz termosztátrol, az nekem megegyezik a csőtermosztát elvével. Ez nekem ugy van kötve, ha a kazán eléri a 40 fokot, akkor kapcsolja a szivattyúkat. De javíts ki ha tévedek