Az a baj, hogy túl sok választási lehetőséged nincs, az itthoni piacon általában magyar gyártmány kapható, különböző márkaneveken. Ha gyárit nem is, de ATE-t érdemes venni, mert azzal többet nincs gond.
Ha esetleg útba esik a XVIII.ker. akkor tudok adni fórumos áron, csak dobj egy mailt.
Arra kell figyelned, hogy lehetőség szerint nem veszünk használt dízel BMW-t, mert rossz esetben totális anyagi csődbe is vihet a remélt spórolás....:)
Hogy magyarázzam... Szóval pl. ha teljesen nyitva van,akkor abba az irányba tartsd nyomva a 2-es fokozaton. 10mp elég szerintem. Útána működnie kell az automata funkciónak is.
Mára virradóra azaz 2011.03.25-én debreceni telephelyemre behatoltak és elvittek egy styling 37 típusú alufelni garnitúrát! 5x120 Elöl 8Jx18 ET13, hátul 9,5x18 ET25 Kérnék mindenkit aki tudomást szerez, hogy valaki ilyen felni birtokába jut értesítsen!!! 30/55-57-361 Kunkli Gyula Előre is köszönöm!!
Eladóvá vált a gyári 6-os (nem MP3-as) cd-táram (E39, E46, X5). Jár hozzá konzol és kábel is, tehát plug and play (ha megy hátra tápkábeled). Konzolból tudok adni limo-hoz vagy touringhoz valót is.
Nyugodtabb szívvel vágok bele, mert ha nem muszály, nem eröltetném az 5x drágább betétet, tekintve, hogy az egyiket fél éve cseréltem, a másik pedig ott pihen zsír újan a polcon, mert meg akartam várni a tél végét a cserével. A mostanin csak egy repedés van.
kellett volna cserélni, de én a sima motortakaróval raktam össze. Középen jól illeszkedik, csak a ködlámpák mögötti részen nem takar alulról, de azt realtív kevesen látják... :)
Felraktam a kerekeket is, de így hátul elég magas lett, remélhetőleg ma lesz idő egy kicsit letekerni a magasságból. :) A /35-ös gumival viszont nem kell figyelnem a sebességkorlátozásra, úgysem tudok 50nél többel menni ezeken az utakon. :)
250e km van az autómban, kicsit több,mint két éve vettem. Eddig csak sima bőrápolóval kentem az üléseket, ez volt az első radikálisabb kezelés és elég sokat javított rajta.
Esetleg meghirdetheted a turbót is, mert az sem létfontosságú a motor máködéséhez. :)
Ahhoz, hogy a motor jól és sokáig működjön, KELL!!! a kályha. Ez nemcsak kényelni eszköz, hanem kíméli a motort és a pénztárcádat, de részemről mindegy, hogy mit szórsz ki belőle...
Csak azt fogom sajnálni, aki esetleg megveszi tőled...
mondom, olyan a hangja, hogy először azt hittem, a hűtőventillátorom megy állandóan, aztán megnéztem, és az állt(nem is olt meleg a izem, igy nem is kellett forognia) utána a fűtésventillátorra gondoltam, de kikapcsolt fűtésnél is megy
aztán észrevettem a webasto matricát a bal sárvédőnél a motortérben-na akkor kezdtem gyanakodni.
de komolyan, mifene szerepe van, és mi van a többi autóval, amiben nincs?
Egyrészt van egy "kattogó" hangja, amikor meg a szivattyú is, mellette és utána pedig megy a ventillátor, aminek kissé repülőgép turbina hangja van szerintem.
Van ott egy Webasto kályha, ami +6 fok alatt segít hamarabb feltornászni a víz hőmérsékletét az ideálisra. Ez a bal-első kerék mögötti dobbetét mögött van, a kipufogója pedig a b1 ülés alatt. Ha ment, akkor a gyujtás levétele után még kb 15 vagy 25 mp-ig megy a ventillátora.
Nem tudom kivenni, a szürkének mi a fene lehet a fékpedálja alatt a szőnyegen? Küldött már valaki életében sms-t a hahu-nak csak hogy egy képet nagyíthasson?
A zöldön ránézésre se váltóméret a rajta lévő gumi.
Azért erre nem vennék mérget. Arra viszont igen, hogy fehér ember még csak beszélni sem fog a buckalakó eladókkal, nem hogy megnézze ezeket az autókat. :))
A tesómnak van egy 525tds bömöse. Tudnátok abba segíteni hogy a hátsó ablakemelők bowdenesek, vagy milyen megoldásúak. A hibajelenség: se le, se föl nem mozdul az ablak, de a villanymotor mindkét esetben kis ideig forog majd megáll. Javítható vagy inkább ne nyúljunk hozzá? Másik hibája a tetőablak se mozdul. Nyitás irányba kerregő hangot ad, mintha egy fogaskereket darálna. Kézzel rásegítve kinyílik, de szenvedés utána becsukni. A tetőablak javítható? Nagyon meg kell bontani a tetőkárpitot? Ezekhez a dolgokhoz alkatrészt honnan lehet beszerezni: bontó vagy szakbolt?Előre is köszönöm.
Én a másodikra szavaznék, de csak is a képek és a leírás alapján! A leírtak kecsegtetőek, de azért látni is kéne. Ez csak az én véleményem! (meg nálam a shadow line a nyerő) :)
Uj forumozo vagyok es E39 vasarlasan gondolkodom..Eredetileg 525tds-t szerettem volna, de elkeserito a hazai kinalat, igy mostmar inkabb az 528i kezi valtos peldanyok erdekelnenek. Km, evjarat nem, viszont a jo allapot fontos! 1,5m-t szannek az autora, igy nem lennek gondban, ha valami varatlan tortenne. 2 e39-et talaltam, amit egyaltalan erdemes lenne megnezni ebben az arkategoriaban. Ha valaki tobb infot tud ezekrol az autokrol, ne tartsa magaban!
látta már valamelyiket esetleg valaki közületek élőben.ha igen mi a vélemény róla stb. nagyon megköszönném ha segítenétek rajtam!válaszokat előre is köszönöm!
Látom kissé belebonyolódtatok, a Bosch cikkszám keveredik a BMW cikkszámmal. Maradjunk a BMW cikkszámoknál, E38 és E39 nél két alapvető vezérlő javítószett van.
Reparatursatz Steuergerät ACS Warennummer: 34526756343, ennek az ára 145.760Ft
Reparatursatz Steuergerät DSC Warennummer: 34526769862, ennek az ára 155.470Ft
Hívd fel őt,a múltkor nekem említette,hogy vállal E38 E39 ABS egység javítást is. Segítőkész srác,hátha tud valami segíteni és előrébb leszel a megoldáshoz.
Érdekes...lehet mégsem hiányolja senki. Ma jártam arra és hát elég gedva állapotban van.:(
Rendszám: JPC-XXX Gyártmány: BMW Típus: 530 D TOURING Szin: KÉK A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Bocsánat a zavarásért,csak jópár napja,de lehet már 1-2hete látom ezt a E39 kombit..Eleje picit megvan ütve,balhátúl lassan defekt..Eléggé faszúl is van leparkolva mert kilóg az útra..Hátha ismeri valaki és hiányolja az autóját.
Nah igen. A gyári új drága, e46ot meg nem tudok bontva. e39 lenne, de az cikkszámra nem egyezik így nem merem elküldeni, meg amúgy is bontott, nem biztos hogy tetszene.
BBS RS központicsavarhoz keresnék műanyag leszedő kulcsot, laptávolság 8 cm, nagyobbik 16"-hoz valót. Ha valakinek véletlenül van egy eladó, dobjon egy mail. Eltűnt az enyém sajnos. Köszönöm!
ha vkit érdekel és tavasszal szüksége lesz új gumira, akkor december 17-ig van lehetőség Federal gumik elővásárlására rendkívül kedvező áron, 25% előleg befizetése mellett márciusi átvétellel.
Rendelhető 595, RSR vagy még sportosabb/verseny gumik is, bár ez E39 tulajoknak kevésbé érdekes! :)
Ha vkit érdekel írjon a sales@federaltire.hu címre vagy hívjon telefonon +36-30-825-7679.
"Azaz milyen kor felett (érték alatt) lehet (mondjuk) nyugodtan aludni?"
Tapasztalatom,hogy bármit ellopnak, amire van kereslet. Nálunk mindent visznek. Pár éve pl. a suzuki swift lemezfelnis kerekeket is vitték,vagy ugyanebből a vízhűtőt,most a magasabb építésű autók alól a katalizátort vágják ki. Ha már ilyenért kockáztatnak emberek,akkor szerintem semmi nincs biztonságban az utcán.
Úgy tudom, hogy a pajzsnak 3 csomagja van és abból a legfullosabbra vállalja a garanciát, vagyis ha ellopják akkor fizet. A kollégám autójában nem ez volt...
E60 530 xd, fél éves X5, 8 hónapos E90....... tehát zömmel 1 év körüli autókról van szó! Anno a Porsche-Hungáriában, pont előttem tartóztattak le 3 belsős embert, akik szintén "ezzel" foglalatoskodtak.
Egy rövid kis történet! A héten beszélgettem egy ismerősömmel a BMW-kről. Furcsáltam is, hogy egy Opelből szállt ki, tudván, hogy már tizen éve tart nála is a márka szeretete. Kérdem tőle hol van a "bajor"?? Ellopták! (E60 530XD) A beszélgetés tovább folyt, majd összeszámoltuk, hogy összesen a körünkből kb. 9db BMW loptak el nagyjából 2-3 hónap alatt. A történet érdekessége, hogy mindegyik autó előtte durván 1 hónapon belül Walliséknál járt, ilyen-olyan szervizelésen, téli gumi cserén! Nem azt mondom hogy........de szerintem mindenképpen érdemes óvatosnak lenni!!! Jaaa, és az ismerős autóját, a családi ház garázsából vitték el, a 2.-kerületből! Szerintem legyetek óvatosak!!!!!!!!!!
A váltó szerintem mindenképpen zsákbamacsa. Olvasni,hallani hideget,meleget róla. Évek óta rángató,nem tökéletes váltó teszi a dolgát azóta is,aztán olyan is van, hogy a tökéletesnek tűnő váltó egy D-ből R-be váltáskor letérdel. A "teljes" felújítás horror,több százezer forint,erről olvashatsz itt is post-okat. Aki 150eFt-ból újít fel,az hazudik. Viszont nem mai autók ezek,tehát a bontókban találni váltót "emberi áron" is,most is van a neten csak felületesen keresve is 3db, 120eFt-200eFt-ig. Persze ezekről ugyanúgy nem tudni semmit..
A váltóvezérlő hibatárolója talán erről is mond valamit egy hozzáértőnek. A futásteljesítményt (ez is) is tárolja.
Valamint annyi jutott még eszembe, hogy a korai típusokban GM váltó van,míg a későbbiekben már ugyanaz mint a 7esben. Az utóbbi minden szempontból jobb.
Igen, értem amit írsz. Van olyan típus, aminek mi is ismerjük minden nyavalyáját csak ezen a fórumon off-os lenne. Nem mondom, hogy nem lehetne abban a márkába átverni, de nagyon nagyon nehezen lenne. De inkább nem .Az ismerősök közt meg nem igen van, aki vágja BMW s kínokat .Ezért próbálkozom itt-ott amott. Sőt havernak még csak net elérhetősége sincs.? Köszönöm tanácsot. Megpróbálunk valakit beszerezni, aki látott már 1 lépés távolságról 530 d-t, és viszünk még egy embert! Ha még tudnátok hozzászólni az automata váltó kérdéséhez, mert 80% ék ilyen. Van valami előjele, ha kula a váltó?
1. Ha sajnálja az időt egy jó BMW E39 megkeresésére,akkor inkább már most mondjon le róla.
2. Nem lesz egyszerű eset,így hogy egyikőtök sem látott még közelebbről ilyet. Itt most nem arra gondolok,hogy nem tudjátok a festékmérőt használni,meg a belső tér állapotát ellenőrizni,hanem van 1-2 (vagy inkább sokkal több) típushibája ezeknek,amire nagyon oda kéne figyelni.
Az én javaslatom az lenne,hogy keressetek egy hozzáértő BMW-st és vele menjetek nézelődni. Legjobb lenne egy régóta 530d tulaj. Talán így jártok a legjobban. www.e39.hu -szerintem itt talánátok segítő usereket.
Egy biztos, hogy az ilyen felmatricázot szarok, nincsenek megkímélt állapotban. Érdemes egy fórumos gazdától venni több pénzért, nehogy az a kép alakuljon ki a haverod szemében, hogy a BMW szar, illetve élvezni is tudja az autót ha már kiad érte egy csomó pénzt. A BMW igen jó autó, max a gazdái szarok...
PDC szenzoror, így még nem hallottam Igen, a tolató radar szenzorjait azt láttuk hátulján. Azt nem gondoltuk, hogy elöl is kéne lennie. Talán nem is volt felsorolt az extrák közt, de ott nem is tűnt fel, illetve nem is tudom hogy mükszik? Pityeg, csipog? Mit kell csinálnia? Ez BMW már jónak tűnt, nos akkor képzeld el mennyi sz.r láttunk a héten
Hupsz...!!???...PDC szenzorok is, no meg a szenzoros lécek...??? Há az meg mi ?? Mivel mint írtam, hogy BMW-hez még nem volt szerencsénk,ezért még csak nem is értem amit írtál ,nem hogy észrevettük volna?De lehet hogy most már le is mondunk a BMW-ről ha ennyi sz.r van vele.Még meg se vette már problémás milesz ha beleugrik 1 be???
Az már csak később jutott eszünkbe mikor már eljöttünk. De még nem késő. Megnéztünk ma már egy csomót, és más dolgunk is volt. Így is elidőztünk ott( elb tuk ezt napot is.). A héten már volt ilyen nap, és ez tűnik még legjobb állapotúnak, amit látunk az összes közül .A cimbim meg már be van indulva. és tele van már hócipője a sok csalódástól. Nekem is ,főleg mikor lemész vidékre, és ott derülnek ki a dolgok. Neki már ez megfelelne én úgy látom csak a váltottól f..sik
Hol látszik rajta a javítás helye? Az illesztések, a hézagok jónak néztek ki a helyszínen és a motortérben sem utalt semmi a nagy törésre. Ugyan a jobb első lámpa az újjabnak nézet ki mint bal. Kérdeztűk is a kereskedőt de nem tudott válaszolni rá. A részecskeszűrig nem terjedt ki a figyelmünk, úgyszintén a hűthető kesztyűtartóra .Nem is nagyon érdekelt minket csak az automata váltóról hallottunk hogy az mindegyikbe besz..ik! Igaz?
A fűtőtest "gyöngyözhet" valahol,talán csak pár csepp ülhet rajta néha,már az is adhat fagyálló szagot. A meleg fűtőtesten pedig ennyi víz simán elpárolog,ezért nem látsz sehol vizet.
már két éve telente alkalmanként hűtővíz szagot érzek, ha fűt az autó télen, egyértelműen a légbeömlőkből jön. A vizem nem igazán fogy, de évente 2-3 decit utántöltök :(
A szőnyegek nem vizesek a fűtésbox körül, ezt már leellenőriztem.
E39-nél az M pakett mivel "több" mint a sima. Külső-belső, felszereltség stb... Hol tudok erről többet megtudni, mivel sok autót úgy hirdetnek M pakett meg Sportpakett meg így meg úgy és nem igazán tudok rajtuk kiigazodni mi eredeti/gyári és mi utólagos hozzáadás
Igen, ha az első-hátsót cseréled, akkor annyi. Ebben benne van a forgalmi, a matrica, meg a két rendszám. A 12300-ban egy sima első van csak, sajna érintett vagyok benne.
Akkor feljebb ment az ára ezek szerint, de a legutóbbi rendszámcserémkor ennyi volt. Bár még itt (http://www.szentesinfo.hu/mozaik/polghiv/okmanyiroda/rendszam.htm) is 12950-et találtam, de lényeg, hogy nem tétel ezért ez nem mérvadó a behozatal idejét illetően. Az mindenkinél változó, hogy mennyi a normális km évente, nálam ez a 35-40000km állt be. Használom az autót, ha már egyszer megvan. Ez egy téli-nyári autó. :)
Az olaj fogyasztás a motor kopásának előjele. Besülni nem szokott, a hőfokmérőnek szilárdan középen kell állni. Amikor elfogy a hűtővíz, azonnal jelzi, ha probléma van. Olaj kell 7 l a motorba, a váltóba már nem mindenki tud korrekten olajat cserélni. Nekem kb 50-et mondtak rá a 7-erben. A szűrőárak pitiáner tételek.
Első hátsó komplett rendszám 16000,- Ft. Havi 4000 km szerintem kicsit sem általános használat, nálunk a cégnél (ELMŰ), általában 4 - 6000 km-t futnak az autók. Ez tisztán üzleti használat. A havi 2000 már inkább. Persze, ha 100 km-t autózol naponta, munkába menet, az más. De nem 2.8-assal szokták ezt tenni. Szóval számomra hihetetlen a km.
Az alkatrész ártól ne tarts, elég elterjedt típus, bontóban, és gyárival mindenben megegyező minőségben van hozzá jó áron minden.
A sor6 benzin fogalom, sokat bír, alacsony fajlagos (liter / LE) fogyasztás mellett, azaz nem hiszem, hogy van sok közel 200 lós öreg autó, ami kevesebbet enne. Az E39 amúgy is jó kompromisszum a használható kényelem és az örömteli sportosság közt.
Én tizensok évesen már nem ragaszkodnék az automatához, minden öreg autóban egy veszélyforrás.
Szintén minden autóra igaz, hogy maradjon még vagy 200e Ft pót cuccokra, kezdő szerviz, mp3, hiányzó extrák, stb., sőt a kereskedők mindig leszedik a gumit - ha még jó van rajta - és öreg szarokat tesznek fel, ami saját érdekből rögtön csere - vagy 130-140 körül. És akkor még nem beszéltünk a téli garnitúráról...
Nem ártana nem kereskedőtől, hanem tulajtól venni, én szeretem látni, ki használta korábban, és egy normális extulaj már eggyel kevesebb kockázatot jelent.
Az új rendszám is óvatosságra int, lehet ugyan, hogy csak a "sajátját" vitte tovább a régi tulaj, de lehet, hogy banki lefoglalt volt. Ezt csak elmondják... Azt nem hinném, hogy az elmúlt 6 évben (=a regadó óta) hozták volna be, 2.8-as euro II-es ezen tétele horribilis.
És persze a kötelező rétegvastagságmérés a kiflibe törést megvizsgálandó , normális kereskedő maga ad vételhez, de 20e körül lehet kapni egyszerű, de jól működőt (pl. www.conrad.hu), mindenkinek amúgy is ajánlom, akinek a családi / baráti körében akár 1-2 évente vesz valaki autót (na meg aki az autonánia elkötelezett híve)
A kiválasztott példány amúgy elsőre jól néz ki a faceliftes első, és a nem faceliftes, de legalább fehér indexes lámpákkal, a fekete díszcsíkkal, csomagtartós krómcsíkkal, de azért ne szédítsen meg a "szépség", ezeket a dolgokat bontottan azért meg lehet oldani, tehát pl. ilyenek felé is nézelődnék: http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/528/bmw_528_528i-4159001
A 200e km-t igazoló dokumentum hiányában nem nagyon szabad elhinni, 14 éves autó nem ennyit megy, de a láncos vezérlésnek azért ennek a dupláját is ki kell bírnia.
Azért az nem azonnal történik. :) Nem kell hozzá nagy műszaki gurunak lenni, hogy észrevedd a jeleket. :) Esetleg megkérhetsz valami hozzáértőbb személyt, aki elmegy veled átnézni, akár a tulaj beleegyezésével le is diagolja...
ez igaz...lehet azért lett új rendszám hogy "frissnek" tűnjön az autó...az a gondom hogy az előző tulaj tényleg költött rá külsőleg...a motortere ép és nem olajos...szóval vagy nagyon jól van kozmetikázva vagy nemtudom..:S
by the way ha megvenném az autot akkor minden olajat cserélnék rajta az alap..... a hengerfejtől tartok inkább hogy besul a motorja..vagy annak azért van ejőjele?
Bármikor kérhetsz új rendszámot, kb 12600Ft (rsz+forgalmi+vizsga matrica) kíséretében indoklás nélkül. ;) Nem cégautóm van, de a 25d-vel a 35-40000km megvolt az elmúlt 1 év alatt. Ez szerintem egy normál használat. :)
Mivel L-es a rendszáma, nemrég hozhatták be kintről, biztos cégautó volt. szerintem. Kérdezz rá, mikor volt olajcsere a váltóban? Automatás mondta, hogy 100000 km-ként kell cserélni.
Ugyan nem E39, de E38-asom van 2,8-as. 97-es, és a motorja kuka, pedig a km óra szerint van benne 190000 km. Hehe! Valójában 494000!!! 1600 km-re 4 l olajat eszik. Most kap egy másik motort. Ha rákérdezel, ki, hogy használta, akkor biztos lehetsz az évi 10000 km-ben. Ez testvérek közt is 140000 km. Ha többel hirdetik, akkor valahol cégautó volt, ott pedig az évi 30-40e km is belefut. A következőt tudom ajánlani: a motorolajat felső szintig töltöd, és elmész vele 200 km-t, úgy, hogy forogjon a motor 4000 körül. Ha visszatérve fogyott az olaj, akkor tuti a 300, de lehet hogy több felé közelít a km órája. aztán meg kereshetsz te is egy jobb motort. Attól is függ, te mennyit használod? Én pl csak a tengerpartra nyaralni, vagy télen síelni használom, azaz 3 év alatt nem mentem 10000 km-t. Így is olcsóbb egész évben, mint egy FORD-ot bérelnék 10 napra, és akkor is a luxusban élvezem az utat.
Igen, valóban kimerül az "M optik" a küszöbtakaróban. :) De sok hirdető azt sem tudja mit árul, vagy abban bízik, hogy a vevő sem, ezért jól esik nekik odaírni. :) E39 találkozóval és más dolgokkal kapcsolatban érdemes benézned az e39.hu-ra is. ;)
A mercedeshez képest, tuti nem fogsz csalódni, sőt...... Szerintem alkatrész ár tekintetében biztos nem! Ültem már 300e km-es M52B28-ban, ami nem fogyasztotta az olajat, és mindene teljesen hibátlan volt, ellenben itt van az enyém, ami 148e km-rel került hozzám, és már akkor csipegette az olajat :( Szerintem már az biztató, hogy az ember költött rá, legalább is a külsőségekre, mert ha ugyanennyit foglalkozott az autó más részeivel is, akkor még akár egy jó autó is lehet.
és hogy 96os azzal ne törődjek? Úgy értem motorikusan vegyük alapul hogy nem gyilkoltál a motorját akkor egy 96os 2.8as motor megbízható? Szervizelése milyen költségkategória?(eddig mercedeseim voltak...)Köszönöm válaszod
Röviden, amit látok. Az újabb verzióból (facelift) csak az első lámpákat látom, semmi mást. A belsejét cserélhették, de nemigen van különbség a facelift előtti és utáni üléseknél, max a csatiban. A xenon nem gyári, így nem biztos, hogy a magasságállítása be van üzemelve, bár van lámpamosó, ami már félsiker. :)
Innen nem mutat rosszul, bár nincs nagyon eleresztve extrákkal. Alkudni kell még belőle és jó lehet.
Sziasztok BMW-sek...segítségetek szeretném kérni...hátha ismeritek illetve hátha van tanácsotok!Szeretnék venni egy 5-ös BMW-t...ezt néztem ki ..hátha tud valaki mellé érveket vagy ellene érveket mondani..az a bajom hogy 96-os vagy az ne legyen bajom? A belseje külseje állítólag újabb verzióju autóé...szóval várom tanácsokat...Köszönöm
De olcsóbb lecserélni évente a felnijeimet és "megújítani" az autót, mint venni egy újabbat. :) Egyébként már nagyon régóta gondolkozom egy E90 v E60 kombin, de valahogy nem érzem, hogy az +2-3M Ft-al többet nyújtana a mostaninál...
Nekem is M-Tech auton van 18" BBS-es /40-es gumikkal de eleg "sokaig" birta. Durvan 50ezer km gond nelkul mar ami a futomuvet illeti. De most mar eleg sok nyugje van. Lengokar csere es tarsai...szilentek, gomcsuklog, kutyacsontok mar igy is voltak cserelve az aprolekok ugye. A felni 3 evet birt ki kar nelkul par honapja kelett javitani 1db-ot a belso perem megrepedt picit. Bar erre is azt mondtak csoda, h ennyi ideig semmi gondom nem volt vele, se gorgoztetes se semmi. Na persze a hasznalati idje nem 3 ev hisz teli honapokban szakadt 15-os lemezfelnin gurulok.
Igen:-)Tudom ,hogy szép,de alig vártam a 16-os télieket.Tiednek finomabb a futóműve:-)Igy a tied szép és jó is.Nekem a gyári M-technik futómű és a 4db új lengés+ 18-as kerék,kicsit erős már:-)Ez a téli tecc,ez rugózik is:-)
Nekem idén Gyári M-es 18-as felnik voltak,gyári M5 gumi mérettel,nem pesti vagyok vidéki,jó utakkal,de jövőre eladom.Már a 18-is necces,volt rajta 19-es is de 1 hét múlva levettem.Szörnyű.Most ott tartok,ha fel menne a 15" akkor azt tennék rá:-)Szét fogja tépni a futóműved!!!
Szerintem ugyanaz ami idén is rajta volt a kombin, csak nagyobb méretben. Bár úgy tudom, hogy készül egy black edition is abból, lehet, hogy azt rakom rá.
A versenyautóhoz jár egy csomó gumi+felni, így minden évben van új az utcai autón is, a 19-es nagyon jól néz ki és egyébként is baromi óvatosan járok vele utcán mivel a KW állítható futómű se az az útbarát (70kg rugók vannak bent) :)
245/40 biztos nem, de lehet a /35 is kerdeses el fer e 19 collos felni eseten! M5 gyarilag fut elol 245/40R18 -al. Amugy minek akkora felni? (plane magyarorszagra)
225/55R16 a gyári. De időközben megnéztem és a Federalnak nincs 265/35R19-es gumija, így hátra nem tudok /35-öst tenni. :( A 245/35 biztosan elfér elől, csak első guminak meg jobb lett volna /40es.
Vki tudja esetleg, hogy E39-nek mi a legmegfelelőbb gumimérete 19-esben? E60-nak 245/35R19 és 275/30R19, de nem tudom, hogy ez elfér-e E39 alatt... Ráadásul hátul inkább használnék 265/35R19-es méretet, mert a /30-as gumikkal gyakran törik a felni. Köszi
Akkor megint csak a véleményekre vagyok kíváncsi: A mostani 26 éves Peugeot 505 GTI 2200 ccm 135 Le helyett kell valami. Nem sürgős. De nem lesz ez sem agyonhasználva, kb 7000 km/év. Ez városban és rövid távon majdnem többet eszik, mint a 728. Az öregnek 500 km alatt 10 l a fogyija, csinálhatok, amit akarok. Azért a 728-cal elmegyek 8,6-tal pályán. És kényelmesebb is!
Urak! A váltó körüli fabetétet hogy tudom kiszedni? Itt a kérdés isten igazából a könyöklő alatti részre irányulna! Az ott található két csavarhoz, hogy férek hozzá? Mozgatható könyöklőm van.
Ha rám hallgatsz, nem keresel 23-ast, aut váltóval meg főleg nem. Az a tipikusan nem megy, de rengeteget fogyaszt kategória, a 28-as szerintem lényegesen jobb választás. Az elsőhöz odaírt km, valószínűleg a visszapörgetés óta megtett km-ek számát jelzi...
Sziasztok! Van egy E38-asom és egy Peugeotom. A Peugeot jövő decemberig vizsgás, és 26 éves, állapota megfelel a korának. Helyette szeretnék valami hasonlót és mivel az E38 nagyon tetszik egy E39-et gondoltam igazándiból igáslónak kellene, melózok is meg a nejem is járna vele. Van egy kombi:
Egy kis segítséget szeretnék kérni!Kaptam egy új dobot , de nem tudom beazonosítani,melyik modellhez való. Gyári bmw , két szám van rajta : 97-05 gondolom ez a gyártási idő A másik az alkatrész szám : 1 712 497
az E34 topikból jöttem át ide. Segítségeteket szeretném kérni. Egy barátom E39-e nálam vendégeskedik a jövő hét végéig (96/12 tdsA). Ezen a sárkányon kell megcsinálnom néhány munkát, míg ő a piramisokat nézegeti :-)
Következőkben kérnék tanácsot:
- váltógombot hogyan kell leszedni (automata) - középső nagy fabetétet a váltókar körül hogy kell kiszedni - rádió, klímavezérlő, kazettás egység hogy jön ki.
Gondolom, csak el kell indulni az egyik irányból és onnan már sorra ki lehet bontani mindent, csak nem szeretnék semmit eltörni.
Ülések ugyanúgy jönnek ki, mint E34-nél? (első is és hátsó is)
Ja és még egy: az elektromos rolóban kimúlt a fogaskerék, van valaki, aki vállalja ennek cseréjét? Új fogaskerék is kellene.
Van alapja simán. Igaz a növelt kompresszió és előgyújtás miatt valószínűleg csak igényesebb benzinnel mutatja meg igazán. A költségek legnagyobb hányadát az a vezérműtengely jelentheti, a többi módosítás szinte nem pénz de szükséges, és együtt képez egy jó kiforrott rendszert ami a 250lovat eredményezi.
Nem kis különbség van a két szívósor között valóban. Én ismerek egy srácot akinek így lett megcsinálva az M52B28-a, de azt mondja, hogy ő csak 3500 felett érzi igazán a különbséget. ( igaz, ott viszont nagyon) A hengerfejből való leszedést, plusz a vékonyabb tömítést én egy picit már soknak tartom, de majd jön nálam okosabb és megmondja, hogy hülyeség-e amit írtam! :)
Ha előtte nem volt gond, jó esély van rá, hogy nem jól töltötte fel (túl kell tölteni). Az nagyon nem mindegy, hogy szerinte mi a jó olaj bele. Azon a részen nem tudok. Valahol a Balaton északi részén van egy szaki, aki már több márkatársnál bizonyított, de most nem ugrik be. Jól meg kell válogatni, mert sokszor az olcsó nagyon drága tud lenni... :(
Köszönöm szépen még lenne egy kérdés segitséget szeretnék kérni az autó Bonyhádon van nem tudtok véletlen valaki megbizhatot és nem olyan drágát aki ebbe tud segiteni mert van itt egy szerelő de iszonyú áron melózik, az előbb elfelejtettem irni hogy a kocsi mindezt váltóolaj csere után kezdte el és a szerelő állitolag jó olajat tett bele nem tudom milyet. Köszönöm előre is :)
Nem túl vékony történet, de aztán újra jó lesz. Amikor csak 4. van, akkor már kitette magát szervizmódba. Elvileg gyújtás le-fel után újra üzemelnie kellene, de az 5. már kuka ezekszerint, ha ott teszi ki.
Lenne egy nagy hatalmas kérdésem 530 disel E39-es 1999-es évjárat, automata sebváltós. A kérdés hogy amikor 5-be vált miért tit le a kocsi és áll meg teljesen majd csak egy idő után indul újra de akkor is csak negyedikből. mi lehet a baja vagy mit lehet vele csinálni az autó volt szervizbe de nem Bmw szervizbe és ott arra gyanakodnak hogy a váltóba a cellák összeégtek. Ha még ez is történt mi kell tenni vagy váltó csere szükséges?? Segitségeteket előre is köszönöm :)
ide is bírom, mert E39 egyik legjellemzőbb motorjáról van szó:
Kezemben egy nem régi Autó Motor, amiben egy E38 728i manuált tuningoltak (egyéb más mellett) 250 Le-ra, ill. 320 Nm-re.
azt írja:
- leszedték a hengerfejet, és leköszörültek belőle, így növelték a kompressziót - a 2,5 literes motor nyitottabb szívósorát tették rá - megemelték az üzemanyag nyomást Valbro pumpával - az átdolgozott hengerfejet a gyárinál vékonyabb tömítéssel és nagyobb szelepnyitást biztosító vezérműtengellyel rakták össze - átírták a motorelektronikát, előgyújtás nagyobb, leszabályozás csak 6600-nál
Vajon ez mennyire megbízható így, és mennyibe került?
(Wittman Zsolt csinálta, ha esetleg valakinek mond valamit e név)
vissza olvastam és látom,hogy gondotok van az elsölámpával hogy mattul és kavicsos! lakkozással és polirozással is tudom orvosolni ha esetleg valakit érdekel!
arra esetleg tudtok valami megoldast, hogy fenyszoro belsejeben levo port, koszt hogyan lehet kiszedni? Mert az enyem ugy tunik belulrol is eleg koszos. A szerelom azt mondta ezeket mar nem lehet szetszedni ugy mint a facelift elottieket :(
Akkor talán így nagyobb szerencsém lesz ülés keresés terén!
Fényszóróra visszatérve, én is sok rosszat hallottam a polír utáni búrákról. Lakkozni, vagy fóliázni szokták, különben reped és gyorsan mattul. Én a legegyszerűbben 1-2 mosásonként (NEM RÖHÖG) egy WD40-es vattával szoktam vékonyan áttörölni. A hatás hellyel-közzel olyan mint ha políroztad volna. Bár figyelmetekbe ajánlom Szabó Dani kartácsot, mert neki vannak új búrái!!
Így remélem könnyebb dolgom lesz az ülés kereséssel!!
A fényszóró plexire visszatérve, én is sok visszajelzést hallottam, hogy a polír után lakk, mert a kemény felület lejön róla és baromi gyorsan mattul, reped! Én a legegyszerűbben, mosás után, (NEM RÖHÖG) egy WD 40-es vattával szoktam vékonyan átkenni. Hellyel-közzel ugyanezt a hatást éred el, plexi sérülés nélkül! (bár ez 1-2 mosást bír ki) Bár most már Szabó Dani kartácsnál lehet új búrát kapni, nem éri meg barkácsolni.
Sajna én azt tapasztaltam hogy polír után 1 hónap alatt mattul annyit mint előtte 8 év alatt :((( Mondjuk én 3500km-et is lefutok vele egy hónapban. Szóval utókezelés nélkül kár a pasztáért és időért. első gépi mosó vagy kefe után is karcos lesz. Nemtudom mi lett a megoldás, régebben téma volt sok helyen. Alumínium cuccokra bevált a polír utáni lakkozás, lehet egyszer lámpán is kipróbálom ha lesz vele kedvem foglalkozni.
Töltésjelző nem alszik el menet közben, csak néha és rövid időre, tehát többet ég, mint nem...
Akku fesz 12-12,5 terheletlenül indításkor leesik 10,5-re állásban túráztatva 12-14 közt változik, de nem fordulatszámfüggően, és nem meglepő módon 14 környékére érve elalszik a töltésjelző lámpa.
Mire számíthatok, generátor felújítás? (nem vinnyog, és a szíj is a helyén) Vagy feszültség szabályzó?
Mondjuk nem megyek ez óta sokat, azt is lekapcsolt fogyasztókkal, és holnap reggel nyilván igyekszem szervizbe jelentkezni, de félek, így is lesz pár nap, hogy így kell járni.
Első körben ellenőrizném a szervófolyadék szintjét. Nálam is volt, hogy kicsit lecsökkent, de nem emléxem, hogy mid2 oldalra csinálta-e, de utántöltés után elmúlt és azóta is rendben van.
E39 523i touring (1998 szeptemberi) minden alkatrésze eladó borult autóból M52TU motor 2497 cm3 5 sebességes hibátlan automata váltó garanciával Komplett légrugózás vagy csak a rugók is külön (1 évesek) 2 hátsó új gátló 33 style felni 2 új gumival Sandbeige bőrbelső motoros elektronikás memóriás gerinctámaszos ülésekkel Összes légzsák Licht modul stb...
Devil S6 Hallod,ez egy kökemény perciziós versenygép.Gizi intézi a csiguszt rá,aztán lehet pesti menőt megautóztatni :))))))))))))))))))))) Futómű,sperr adott,s ha zöldséges mergának lehet,nekem is
Adam344i Köszönöm a választ!Idén már úgy sem kell beruházni nyári gumira :) Tavasszal lesz aktuális a dolog.De ha te mondod,hogy halk az 595 akkor elhiszem. Devil,mielőtt beszólsz... igenis megyek 100 fölött,képes rá az autóm :D
FD2-t nem rendeltünk még edig és valszeg idén sem fogok. De többen megyünk utcán is a V-mintás 595-ös gumikkal (én idén már 20e km-t mentem) és egyáltalán nem hangos ez sem. A hangos gumiknál már 100 alatt kijön ez a hibájuk egyébként.
Én is meg vagyok vele elégedve. Ha a futómű kész, már csak a egy új kabátot kap, hogy eltűnjenek a kavics és egyéb dolgok okozta sérülések. Bár az lehet hogy átcsúszik tavaszra... Családi mobilnak megfelel, mert én nem díjazom az egyterűeket. Ha magasabban szeretnék majd ülni, akkor csak X5-ben teszem, de mivel nem akarok nagyon elrugaszkodni a földtől, így marad ez. :) Viszont nagyon rajta van a wishlist-en egy 40i, mert nagyon tetsz a hangja (és az ereje), de az csak e mellé jönne, nem helyette. :)
Vaciláltam is eleget! Úgy leestek az árak, hogy eladni nem lehetne, (csak sza...ért-hugyért), de akkor meg mit vennék belőle? Arról nem is beszélve, hogy egy másiknál is azonnal vannak javítási/fenntartási költségek. Ezt meg már megszerettem annyira, hogy megérdemelje a gatyába rázást!
Árpi! Kibírja-e azt a távot?? Szerinted miért lesz októberben fullra szétszedve?? :) Motor szét, váltó, futómű, kormánymű, stb... Lassan össze kell írnom, hogy miket rendelgessek meg hozzá :S Gyűrűk, csapágyak, tömítések, kettős tömegű lendkerék, kuplung szett, stb..... Messziről gumit? háááát csak áámerikából jön :)
Devil V8 Lesz még idén garázsavató,ekkora távot kibír még a kocsid??Elég optimista vagy,ha ilyen messziről veszel gumit,ráadásul újat :DDDD A nittot már el is felejtettem,olyan régen írtad, kiváncsi vagyok. Ádám A Formoza FD2 kinézetre nagyon csendesnek tűnik.Van már valami tapasztalatod?
Kíváncsi vagyok milyenek lesznek, majd írd meg a véleményedet pls. Milyen méret egyébként és mire rakod fel? Illetve ha public az ár akkor azt is oszd meg légyszi, csak hogy a Federallal össze tudjam hasonlítani.
Nekem 11-et evett (aut.), a 740i 10-et. Mivel végig erősen esett, így olyan 140-150 körül mentünk csak. Ami szintén furcsa, hogy a nagyobb kerekekkel esőben majdnem 1 literrel többet fogyaszt az autóm, mint szárazon.
Viszont múlt héten nálam volt két napig ez a 7-es, mert kutyacsontokat kellett cserélni az enyémben. Lenulláztam a computert amikor megkaptam és 20-as fogysztással adtam vissza, igaz elég nagy dugók voltak a héten, de ilyen körülmények között a 28i max 15,5 körül eszik.
Tehát városban (Budapest) jelentős a különbség, de országúton vagy pl trélerezésnél szerintem nem.
Ádám! Mennyit evett neked a 28? Nem automata a tiéd ugye? Jól emlékszem? A múltkor átjött Radír, és pont erről beszélgettünk mi is, hogy városban jelentősen kevesebbet eszik a 28i, de pályán kiegyenlítődnek, vagy néha talán.......... Anno nekem a "kis" V8-al (M60B30) ellátott, automata e34 evett annyit (vagy néha többet is), mint az 540-ek.
Ma lejöttünk Pécsre egy barátommal. Az 528i többet fogyasztott 1 literrel mint a 740i... Mondjuk nekem 19as a 7esen 16os kerekek voltak. De akkor is csodálkozom... :(
Én 13e Ft-ért vettem egy kábelt ami a gyári rádióba a CD tár helyére bedugható és jack van a másik végén, így minden mp3 játszó rádugható és szépen szól.
Sajna(vagy nem is annyira:))nem az enyém.De tényleg nézetm olcsobban is csak nem itthonról és nem egyértelmű a leírás.Mert azt írja valami más kell ha navigácios a cucc.Azt gondoltam hátha valaki összekötötte már az iphone-al.
Sziasztok.X5-el kapcsolatban zavarnálak titeket.Van egy ilyen autó és benne egy navigáció.Talán mk3?hmm.És müködik is csak most frissítettem valami új firmware-t mert uj térképet raknék fel de még nem megy.De nem is ezért zavarok.Hanem iphone kötnék hozzá.És nem tudom mik a lehetőségek.És hátha valaki használ ilyet.
Volt. Vagyis van. Most cseréltünk pumpát az igásló F Astra kombiban. A gyári Bosch 235 ezer km-en keresztül bírta (ebből legalább 140 ezer magyar benzinnel). A legolcsóbb (feltehetőleg kínai) került bele, 8400 forintba került. Beszerelés óta érezhetően hangosabb, mint az eredeti. Mondjuk az ablakon át nem tűnik fel, de ha a kocsi mögött állok, akkor hallom a zúgását. De legalább megy. Persze ki tudja, meddig...
Vki meg tudja mondani pontosan hol van a külső hőmérséklet jeladó? Mostanában 8-10 fokkal kevesebbet mutat, aztán egyszer csak magától megjavul. Viszont egyre gyakrabban fordul elő és egyre tovább tart.
Én nemrég vettem tőlük bosch pumpát, mert az enyém is meghalt. Azóta viszont baromi hangos... Bent nem hallom, de pl amikor állok be a garázsba akkor a felról visszaverődik a hang, vagy lehúzott ablaknál, nyitott ajtónál tisztán és hangosan hallható. :( Volt már vkinek hasonló tapasztalata?
akkor eljött az ideje hogy vegyél magadnak egy jó kis döglöttmotoros 20-ast, összerakod és a gondok megszünnek, és felét eszi :) AC pumpa: lemegyek a kútra ahová begurítottam mikor meghalt szegényke, kezemben a tartalék vész AC-mmel amit a motortérbe a szűrő elé akartam beiktatni nagy hirtelenjében hogy haza tudjak menni tréler nélkül, erre ettől megijedt és elindult :) De azért cserés.
BMW Power Pisti,akkor még gipszes lábbal rohangáltál.... Nem maradt el,csak ez a 136lovas motorhoz van,amihez kellet volna,az 150-es.Mivel a táltos szerelő a rendelés után majd 3 hónappal fogott hozzá,szakállmetál (jogosan) kiröhögte a csereigényt.Így 2 éve apadlásomon porosodik. Táltos meg tartozik nekem.....többit sejted.
Urak Eladó nyomott áron pár 20d motor alkatrész.Téves rendelés,és tartozásban itt maradt. 4db Nüral 87-114400-10 dugattyú,Götze gyűrűkkel (gyári szett) 20eFt/db Victor Reinz 61-35010-20 hengerfejtömítés,3ékes. 14e Ft Vivtor Reinz Olajteknő tömítés 5e Ft A tömítések bontatlan,orig,a dugattyúk közül 1 lett felbontva,azon minimális karcok vannak. A dugók jók 30d be is. Email,vagy tel. magenta407e3944 :)
atiTDI Én is lebeszélek minden olyan embert,aki nem javítja meg magának a kocsit. Nem mindenki mazochista. Engem is mindig kérdeznek: mennyit eszik? mert csippelve van stb. Válaszom nem túl informatív- ha világít a sárga lámpa tankolok. Nem érdekel.Akit érdekel a fogyasztás,ne vegyen öreg bmw-t. Mondjuk én könnyen vagyok.Van nem pici garázsom,ami a jövő héten tovább nő.Van szinte egy komplett motorom tarcsiba,5-6 adagoló,modic stb. Ezért az én véleményem nem mérvadó.
Sziasztok! Köszönöm a válaszotokat! Elvagyok bizonytalanodva a vásárlást illetően. Fogalmam sincs ,hogy dízel vagy benzin. Erre az autóra első látásra min.200.000Ft-t rá kell költeni,de még nézelődök hátha találok valami szép darabot.☺ Még egyszer köszi! Üdv.: Zsolti!:-)
Urak! Egy kis közvélemény kutatást szeretnék tartani! Már tavaly is megfordult a fejemben, és talán meg is említettem valamelyik BMW fórumon, de sajnos a várt érdeklődés elmaradása miatt, elvetettem az ötletet! Én rendszeres véradó vagyok, és megfordult a fejemben, hogy egy össznépi BMW-s véradást szerveznék! Sajnos nagyon kevesen adnak vért, és volt olyan, hogy engem 1 hónap alatt 3-szor akartak behívni, sürgősségi véradásra kisgyermekhez, mert elfogyott a készlet. Szeretnék egy listát indítani, hogy esetleg hányan lennének benne egy esetleges véradásban. Semmilyen kötelezettséggel nem jár a listára való felkerülés, csak érdeklődés jellegű!!
( természetesen sorry az off témáért, és külön elnézést kérek attól, akit esetleg zavar is!)
1. devilv8 2. rumcice 3. Tocsa (Bp nekem egy kicsit kiesik) 4. FSO Papa (de gyorsan kell dönteni az időpontról, mert szept. 4-én retro véradás)
Ebben 100%-ig biztos voltam, hogy ellent fogsz mondani.:)) No de számoljunk, mert úgyis a fogyasztásról szól ez az egész dízel mizéria. Mennyi a különbség egy 23i és 28i vs TDS között? Tán 2 liter? Annyival jobban is megy a benyás... Tudom, ez már lerágott csont számunkra, de a kedves kérdező még nincs tisztában a felszín alatti dolgokkal. Adagoló, porlasztócsúcs, turbó, lendkerék, ezek mind aranyárban mérhető dolgok. Semmi sem örök élet, és régen csak az vett dízelt aki sokat ment. Az évi 30k km tekinthető kiindulási alapnak, de anno a golfomat 2.5 évesen 152k km-el vettem, tehát vannak extrém példák is. Valljuk be őszintén, 12 év alatt ezek a kocsik már megették a kenyerük javát.:)
Adok én jó áron alkatrészt, de mi az a jó ár? Egy klímaventi 70ér? Vagy gyári féktárcsa, hogy ne görbüljön el 2000km-en belül? Egy fanatikusnak nem tétel, de aki azért vesz dízelt, hogy spóroljon, nagyon hamar meg fogja utálni a BMW érzést.:)
atiTDI Teeee,hangulatrontóóó :DDD reka baba Amúg jó kis kocsik ezek,ha rendelkezel némi kézügyességgel,nem kell betojni.Kiforrott jó technika.Ezt veheted szó szerint. Kígyót-békát kiabáló ember ad neked kedvező áron minőségi alkatrészt,motort meg vehetsz bele kilóra. Ennek legalább nem reped szét a kipu öntvénye...
A típushibája, hogy öreg dízel. A 260k km jó eséllyel szemtelen hazugság. Ha nem akarsz pénztemetőt, ami többet áll szervizbe mint használnád, akkor ilyen évjáratból benzinest keress...
Sziasztok! Elnézést,hogy bele szemtelenkedek a fórumotokba! Egy 98-as 525 TDS vásárlása előtt vagyok. Azt szeretném kérdezni ,hogy mik a típus hibái? Mit kell rajta főképp megnézetnem? Link: http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/525/bmw_525_525tds_touring_automata-4074985 Esetleg tud valaki erről az autóról valamit? Válaszotokat előre is köszönöm: Üdv.: Zsolti
Urak! Egy kis közvélemény kutatást szeretnék tartani! Már tavaly is megfordult a fejemben, és talán meg is említettem valamelyik BMW fórumon, de sajnos a várt érdeklődés elmaradása miatt, elvetettem az ötletet! Én rendszeres véradó vagyok, és megfordult a fejemben, hogy egy össznépi BMW-s véradást szerveznék! Sajnos nagyon kevesen adnak vért, és volt olyan, hogy engem 1 hónap alatt 3-szor akartak behívni, sürgősségi véradásra kisgyermekhez, mert elfogyott a készlet. Szeretnék egy listát indítani, hogy esetleg hányan lennének benne egy esetleges véradásban. Semmilyen kötelezettséggel nem jár a listára való felkerülés, csak érdeklődés jellegű!!
( természetesen sorry az off témáért, és külön elnézést kérek attól, akit esetleg zavar is!)
1. devilv8 2. rumcice 3. Tocsa (Bp nekem egy kicsit kiesik)
Urak! Egy kis közvélemény kutatást szeretnék tartani! Már tavaly is megfordult a fejemben, és talán meg is említettem valamelyik BMW fórumon, de sajnos a várt érdeklődés elmaradása miatt, elvetettem az ötletet! Én rendszeres véradó vagyok, és megfordult a fejemben, hogy egy össznépi BMW-s véradást szerveznék! Sajnos nagyon kevesen adnak vért, és volt olyan, hogy engem 1 hónap alatt 3-szor akartak behívni, sürgősségi véradásra kisgyermekhez, mert elfogyott a készlet. Szeretnék egy listát indítani, hogy esetleg hányan lennének benne egy esetleges véradásban. Semmilyen kötelezettséggel nem jár a listára való felkerülés, csak érdeklődés jellegű!!
( természetesen sorry az off témáért, és külön elnézést kérek attól, akit esetleg zavar is!)
Természetesen támogatom az ügyet, szerintem mindenki. Amúgy miféle ritka vércsoportod van? Csak nehogy kihulljon az összes haja annak, aki megkapja a véredet. :D
és sajnos az ilyenek miatt alakulnak ki a negatív vélemények az emberekben, a BMW-sekről!!
Apropóóóó!
Urak! Egy kis közvélemény kutatást szeretnék tartani! Már tavaly is megfordult a fejemben, és talán meg is említettem valamelyik BMW fórumon, de sajnos a várt érdeklődés elmaradása miatt, elvetettem az ötletet! Én rendszeres véradó vagyok, és megfordult a fejemben, hogy egy össznépi BMW-s véradást szerveznék! Sajnos nagyon kevesen adnak vért, és volt olyan, hogy engem 1 hónap alatt 3-szor akartak behívni, sürgősségi véradásra kisgyermekhez, mert elfogyott a készlet. Szeretnék egy listát indítani, hogy esetleg hányan lennének benne egy esetleges véradásban. Semmilyen kötelezettséggel nem jár a listára való felkerülés, csak érdeklődés jellegű!!
( természetesen sorry az off témáért, és külön elnézést kérek attól, akit esetleg zavar is!)
Na ma kicseréltem az összes vákuumcsövet az autón (520d). Előtte: 1800-as fordulatnál megtorpant, aztán 2000-től 3000-ig húzott, és aztán elfogyott az erő. Most: torpanás nincs, és 4500-ig szép egyenletesen húz. Nagyon gatyán néztek ki a csövek, már porladtak szét, és a turbó geometria állítás nem kapott vákuumot. Tehát ha valakinek hasonló tünetei vannak próbálkozzon először ezzel, összesen 4 méter cső, és kb 2 óra munkámba került.
Devil Ez a talicska eg haveré.Kicsit kalandos élete volt eddig,valaha jobb kezekben volt.Ketyeg a hitele még pár évig,de aki szeret orálisan szenvedni..(menjen obiba,vegyen térdvédőt) Istenbizony lefényképezem a kipuffot az aknából holnap,megér egy misét. Érdekes még,hogy óra szerint 2xxe km van benne. A mellékelt képen a váltóvezérlő hibatárolója látható,no comment.
Devil félnyóc Pont te beszélsz,hiszen te ismered legjobban a szitut.Egy tds tulaj javítja az autód... :DDDD GZ Igazat megvallva,én nem fognék bele,tartós darabot fabrikálni.Motorikusan nem vészes,de az összkép mitis mondjak: hagy némi kívánni valót. Jó 3 éve nincs benne pollenszűrő,mert drága.A belselyében annyi a por,hogy szinte csak a dunába lökve lehetne kitakaritani.stb stb. Megy ameddig bírja a "gondos kezeket",(vagy amig a bank el nem viszi)
GanXstaZolee Raktam föl vidit a jutubra,milyen is most a hangja.Jelenleg kókányolás alatt van.Igen,nem lesz bele kat,szerintem igan sokáig.(vagy soha)A hátsó dob le lett vágva,majd egy éve, hogy "jó hangja legyen".Most vissza lett rakva.A katok helyére tds és vito bontott csöveiből lett szobrászati műremek kreálva.Holnap kap egy új gyári termosztátot,(elektromos ugyi) és egy lambdát. (használt).Részemről ennyi. A döglött katok árából lesz fedezve ez a manőver,illetve egy része.(thnx Padre) Örülök,hogy saját lábán hagyja el az udvart,és nem vontatva.Örülök,hogy megoldottam a felmerülő problémákat,holott nem vagyok "benzinszagú". Ami viszont bizonyított tény ezekután:itt is mint a dieseleknél is az emberi tényező a legveszélyesebb....
Lehet kapni univerzális katot Bosalt pl, 523i alatt itt az van 4-5 évet bír ki aztán széthullik (elkezd zörögni). A gyári kat teljesen eltömődött anno és bár ment minden henger csak az autó nem akart :) A Bosal katja kb 22k pénz ez 4-5 évente jobb mint százezres gyári :) persze nem gyári megoldás de leszarom :) Minimálisat kellett a 6 hengeresnél a kipuffon variálni, a zöldkártya értékek mint a gyárinál minden okés vele, fogyasztás és menet teljesítmény is.
Urak Meglepve olvastam,hogy létezett kat nélküli e39 540i. Mivel sikerült beinditani végre a nálam raboskodó gépállatot,erre a sorsra fog jutni.Múlt pénteken tűnt föl,hogy indítás után mintha menne mind a 8 henger,de csak pár másodpercig.A diag persze azt mondta,hogy csak 4 ketyeg.Naná,mire belépek a megfelő menübe már csak 4 megy.Ekkor jött az ötlet,mi van ha eldugult a kat? Bejött.A lambdák kiszedése után máris vígan ketyeg a moci.(persze libabőrt okozó hangefektussal) Eredmény: 1 lambda szétnyílva,1kat eldugulva. Valaki szedett már ki katot?Mit rakot helyette? Dob vagy cső? Ja,és valakinek van tapasztalata mechanikus termosztát beépítéssel? http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1461973
BMW E39 ...Olvastam fórumon ,hogy problémák vannak a klímaventimotorokkal,és előtétellenállásokkal! Én tudok segíteni minden téren,ezeket a klímaventi motorokat újítom fel,állórészt is forgórészt is stb...és előtét ellenállást is tudok cserélni bármelyiket akár! Egyszóval komplett egységek javítása! Úgy működik ,hogy postán el küldöd a komplett ventillátor szettet,és megjavítom,és postai utánvéttel küldöm vissza megjavított állapotban! Az ország bármely sarkából küldheti bárki! posta 1500 ft kb egy út! árak : 10.000-30.000-ig max.
Ma ki is cseréltem a sünt a fűtésboxban. Tényleg nem tartott tovább 10 percnél és csak egy keresztcsavarhúzó kell hozzá. Szerintem a BMW direkt azért rakta ilyen könnyen szerelhető helyre a fűtésboxnál, mert tudták, hogy tipushiba lesz. :)
Nem megy maxon sem, olyat csak a tekerős klímások tudnak. A csere kb. 10 perces művelet, a kesztyűtartó alatti szövetes borítást kell csak levenni a kardánalagútról. Nincs TIS a gépeden? Olyan szépen le van benne írva minden szerelési művelet... 14000.- lenne az ára, ha szükséged van rá, szólj.
Tessék földobni egy izmos kartervédőt! Legfeljebb 3 centivel még hátrább ülsz. :D
A futam még akár jó is lehetett volna, de a vége már nagyon kuszára sikeredett. Megnéztem sokszor az ominózus videót, nem éreztem indokoltnak a Dunev reakcióját.
autómata? ha igen nem váltogat össze-vissza közben nagy rántásokkal?
Nekem hasonló volt a történet győrben 900e-ért kaposváron 790e ért kívánták megjavítani mindenhol 2,5 órás bevizsgálást követően. Végeredmény Divinyi mester hangról hibamegállapítás majd 4000 forintért javítás. Hiba oka valami felső vákum cső elöregedett..
Olyat csinál az 520d, hogy ha padlón gyorsítok 4.-5.-ben, olyan 1800-as fordulat körül megtorpan, mintha visszavenném a gázt (a pillanatnyi fogyasztásmérő is visszaesik), majd amikor eléri a 2000-es fordulatot ismét el kezd rendesen húzni. Van valakinek ötlete hogy mitől lehet?
Az ebay tele volt ilyenekkel, mikor a gyári tetőcsomagtartót kerestem, bicaj tartóval. 13e (plusz posta) forintra jött ki a gyári csomagtartó, 3db kerékpár tartóval. Szerintem ha nem égető, nézz szét ott, ha itt nem jelentkezne senki.
Mióta nemrég kapott új légtömegmérőt, azóta visszatért az ereje, úgyhogy retteghetnének, ha neveznék. :D De ha azzal nem is, azért van itthon egy 3.6-os M5, legfeljebb kipakolom azt. :)
E39 523i touring 97eshez keresnék klímakompreszort jó állapotút, mert zörgős már van egy. Az se baj ha az ára az ingyen és a nagyon olcsó között van :)
egyik ismerősöm sehol sem talál olyan világos színű szürke bőrt, mint amit ez e34-ekbe szereltek például. két könyöklőt bőrözne be, de nem tudja, mert nincs anyag. igaz, ha minden más árnyalat egy kicsit, nem tűnik fel. :)
Hétvégén versenyen voltam Andorrában (2400m magas!!!), 4000km, tréler+versenyautó+cuccok+klíma. 528i, 2000, touring, 240e km, hiba és olajfogyasztás nélkül. Büszke is vagyok rá! :)
Nekem egy hónap leforgása alatt a jobb oldali két ablakemelő, egyszerre adta meg magát. Nálam is pont így kezdődött, és a második alkalom után, már fel sem tudtam húzni :(
Sziasztok! Elkezdett a jobb első ablakom rosszalkodni! Ha húzom le és fel folyamatosan recseg ropog és ha lehér megakad 1 picit a peremben aztán továbbmegy. A másik ami nagyon aggaszt, hogy a motorból ien kopogósabb hang jön de úgy is ha emelem a fordulatot értelemszerűen akkor gyorsabban kopog! Ma vettem észre csukott motorháztetőnel. Lövésem sincs mi lehet!
Hát, ha mondjuk 100-ért lehet komplett, de használt belsőt kapni, akkor meggondolandó, nem éri-e még még egy 100-as, és akkor az pont olyan színű lesz, zsír új lesz, eladásánál csak jól jön, stb.
Itt jártam már, vannak jó cuccaik alapanyagnak: http://www.amma.hu/
Van egy vadonatúj, eredeti csomagolású orig BMW Teile előtét-ellenállásom a klímaventilátorhoz, 1998/09-ig. Tévedésből rendeltem meg az újat. Cikkszáma: 67 32 8 371 873
az mocskos drága. igényes munkát feltételezve 200k körül lenne egy belső. első és hátsó ülések, plusz a hozzájuk passzoló ajtókárpitok. én egyszer már érdeklődtem, igaz, teljes bőrözést kérdeztem.
Urak kérdésem lenne. Kinek van esetleg tapasztalata,ilyen jellegű hibával: A paciens egy 540ia 98-as évjárat.Nem megy csak 4 henger.Utas felőli oldal 1-4 ig müxik.A többi nem akarózik.A termosztát dögös (kennfeld termosztát)csatiját lehúztam,mivel kilövi a biztosítékot, Az autó nem az enyém,csak segítek egy barátomnak.Igaz szaporodnak is az ősz hajszálaim.Hibalistát tudok küldeni,ha valakinek van ingerenciája Köszi
Szia! Az a helyzet hogy nekem épp egy 98-as 528-im van 1 éve vettem 2M-ért és nagyon meg vagyok vele elégedve. Az itthoni kínálat nem rossz, de nem is olyan jó, én például 8 hónapig nézegettem az E39-eket mire rátaláltam 'dögösre' "!:) Szóval nagyon szét kell nézni, ja arról nem beszélve hogy ha netalántán megvan a kiszemelt, lehetőleg egy Bmw szervízbe nem árt ha elviszed állapotfelmérésre! Szerintem! Figyelj én faluban lakom Szegedtől 10km-re, az átlag fogyasztásom 10L! Autópályán 8.5 ! Szóval szerintem nem vészes egyáltalán. Az alkatrészről annyit hogy van minden, be lehet szerezni, csak igen hát az ára kicsit még húzósabb kategória, de ezt mindenki a saját pénztárcájához méri! :) Vannak jó minőségű UGY. cuccok hozzá de én a gyári mellé teszem a voksot. :) Sok szerencsét a vásárláshoz!
vadonatúj vagyok ebben a topikban, senkit sem ismerek, de remélem, nem haragszotok, hogy hozzátok fordulok.
E39-es 528i vásárlásán töröm a fejem, de a dolog most még nem aktuális. egy fél éve a főnököm kölcsönadta az övét, akkor szerettem bele, azóta túrom a netet, nézem a használtautót és a mobilét.
más motorvariáció igazából nem érdekel, sőt, még ennek is automatának kell lennie. ez a terv, persze.
két kérdésem lenne. az egyik, hogy milyen az itthoni kínálat? érdemes megvenni az 1.5 millióért kínált példányokat? vagy volt közületek, ismerőseitek közül, aki Németországból hozott be? akkor nyilván szlovák rendszám játszana, természetesen.
a másik, hogy egyrészt mennyit fogyaszt ténylegesen Budapesten? 12-13 literből el lehet használni? vagy több? és hogy ezen kívül mennyi hozzá az alkatrész? "átlagosan". tehát például egy hűtő, vagy egy fékbetét szett. vannak jó minőségű utángyártottak, vagy csak a gyári?
előre is köszönöm, ha válaszra méltattok és kellemes E39-ezést mindenkinek!
Na hogy jártam! Szereztem motort mindent 15k, nagyon fasza működik pont passzol, DE a lapátot nem bírják rárakni, mert nem egyforma vmi.. Így hát megrendeltem a lapátot is + 4k-ért úgyhogy most már fasza lesz végre megint minden. :D
SOS keresek egy ventilátorlapátot E39 nagyviszkóhoz. A lényeg: 3 (három!!!) csavaros, 11 lapátos, 410-es átmérő. 4 csavarossal Dunát lehet rekeszteni, még a Lángban is azt adták nekem hozzá.
Megint változott a helyzet! Van alkatrész de mégsincs..... hosszú, nem megyek bele. atiTDI van neked olyan hogy klímaventi motor?az ami a lapátot forgatja! 98/8-ik havi 528i-hez kellene! SOS
Nekem is be volt rohadva mind a kettő. a csavar is beletört az egyiknél + mind a két jeladót ki kellet fúrnom, vésnem. én is nagyon óvatosan csináltam, de mégis +sérült... én úgy járok vele, nekem nem csinálja mindig. de a kerékcsapágyat fogom majd cserélni.
Na szóval meglátogattam ma a drága klímásokat! A gond az h ami van a klímaventi előtti motor (gondolom ami hajtja a lapátot) az ment tönkre, mert nem nagyon akarja forgatni a lapátot, eléggé szorul. Rendeltem fórumtárstól egy 96-os bontott 39-ből, ilyen motort + ellenállást csak le van vágva a csati róla! Gondolom az én csatlakozómat át lehet szerelni ehhez a kütyühöz! Szerintem jó lesz, azért gondolok erre mert az enyém is 2001 előtti, meg az is amiből rendeltem és ugyebár annak elvileg mindkettőnek egyformának kell lennie! 2001 utániba meg csak fokozatmentes klímaventi van! Ha jól tudom.
Mikor a pótkerekem volt feltéve defekt miatt, a pótkerék kisebb volt mint a többi így gyorsabban forgot és azt gondolta az abs rendszer hogy azt még lehet fékezni így mindig "recsegett" a fékerőelosztó, esetleg.
Az egyik klubos ismerőssel beszéltem és mondta h neki van 10k-ért klímaventi motorja + ellenállás csak le van vágva a csati róla... Gondolom ez nem sok ennyiért egyáltalán feltéve ha pont passzol az autómba! De hnap leinfózom ezt is. Beszéltem én telefonon a klímással de nem nagyon értettem miről beszélt, majd hnap személyesen, legalább majd én is látom miről is beszél!
az autómon (2000, 528i) két hete kivillant a kipörgésgátló, az ABS és megállt a kilométer óra. Kicseréltem a két hátsó jeladót (mindkettő igencsak szét volt már töredezve). Utána elaludt mindkét hibalámpa és mutat a km óra, DE 30-35 alatt fékezéskor működésbe lép az ABS. Ha ennél nagyobb sebességnél fékezek akkor minden normálisan működik, de amint lelassulok 30 körüli tempóra, akkor a legenyhébb pedálnyomásra is "visszaüt" az ABS.
Valakinek vol tmár ilyen tapasztalata E39-el? Vagy ötlet, hogy mi lehet a baj?
Sziasztok! Behalt az autómon a klímaventi (98-as 528i) azon belül az ellenálás! A kérdésem az lenne hogy valaki tud e ilyet szerezni, ha nem akkor komplett klímaventit?? 4 pólusú! Ja és mennyiért? Köszi
ó hát mindent szét lehet szedni,ha nekem sikerül akkor bárkinek,csak csavart ne keressen senki benne :)!De int említettem a milti spray és a kocogtatás is segíthet!
az 4x21w tehát 84W +oldalsók. A 100-as akksit leszívja csontra számok szerint 14 óra alatt de mert szív más is állásban és ahhoz hogy maradjon annyi hogy önindítózzon, jó ha 5-6 órát villoghat. Feltéve ha jó az akkud... ja ha ledes index cucc van akkor tovább. De tapasztalat az hogy lerohadt vészvillogós autók az út szélén pár óra múlva már nemindulnak. Index egy különös zabagép.
"a téli leálláskor a sótól meg ilyesmitől berohadnak a motorok egy tisztítás ,zsírzás esetleg kefe csere jót tesz neki,nem kell egyből 20000-ért másik"
Ez igaz lenne, de tudtommal épp ez a gond az E39 ventilátor-agy esetében, ti. hogy nem szétszedhető.
Nekem a tds-nél volt ilyen gond,kis kalapács +multi spray és már ment is :) ! A haverom 530d-nél ('99) is meg állt a venti de az már nem előtét ellenállásos volt hanem ilyen fokozatmentes fordulatszámszabályozós és az kukás lett,de általában a téli leálláskor a sótól meg ilyesmitől berohadnak a motorok egy tisztítás ,zsírzás esetleg kefe csere jót tesz neki,nem kell egyből 20000-ért másik.
A helyzet a következő! Elvittem 1 klímaszervízbe az autót, és megállapították h a klímaventim rossz! Azt mondták h meg tudják oldani olyan 11-12 ezer forintból a javítást! Vmit kicserélnek benne pontosan nem értettem h mit. :D Szerintetek?
Nekem a venti maga biztos hogy rossz, be van állva mint a szög. Az ellenállást így csak kimérni tudom, vagyis tudnám. (Ügyes nem vagyok :D) Bár a klímahűtőm is szét van rohadva, a venti is be van állva - vérmes reményeim nincsenek az ellenállást illetően...
Ha ügyes vagy akkor szét tudod húzni a csatit a vese mögötti műanyagnál.Ott adjál neki áramot.1 test a többi fokozat áram.Ha nem megy akkor előtét vagy a venti szar.De diagról is el lehet indítani.Ennyi idősen rendszeresen beszarnak a klima ventik,vagy az előtétek.
A klímaventim nekem sem indul, sőt meg sem lehet mozdítani kézzel (csavarhúzóval benyúlva). Az előtét-ellenállást nem tudom, hogyan tudnám megnézni, hogy jó-e, gondolom kiszerelve lehetnek kimérni.
A gondom (kérdésem) inkább annak szólt, hogy a csontüres rendszert okozhatja-e a lyukas klímahűtő. De ezek szerint elengedheti a gázt ezen a biztonsági ketyerén keresztül is.
Nálam a gond ugyanez! Nem indul a klímaventim! Azt mondják lehet vmi elektromos gond van, mert nem jut el a a jel a ventimig. :S Neked mi volt a probléma végül is?
Az enyémmel úgy jártam,hogy mindig eltűnt a gáz belőle pedig a nyomás ellenőrzésnél mindig rendben volt minden sehol nem eresztet és nem esett a nyomás. Amikor hazaértem a klíma működött egy óra múlva útnak indultam és semmi se klíma se gáz. A gond az volt,hogy a klímakompresszoron van egy biztonsági szelep ami ha rendszerben nagyon meg nől a nyomás akkor elereszti azt. (az utolsó cseppig) És mivel az e39-nél betegség,hogy meg áll a klíma ventilátor és az autó nem megy így a menetszél sem hűtötte,valamint mikor megálltam szépen átmelegedett a klíma rendszer + a nap is sütütte így minding olyankor engedte el a gázt mikor nem voltam a közelébe.
Találkozott már valaki lyukas klímahűtővel E39-ben? Nekem egy korty gáz sincs a rendszeremben, s E34-es tapasztalatokból kiindulva élből a kondira gondoltam. Persze elereszthette az évek alatt az O-gyűrűknél is...meg azt sem tudom, volt-e valaha újratöltve a rendszer.
Szerelő azt mondja, nem nagyon látott még lyukas E39 hűtőt...