A reduktonál, fentröl a nagy zárócsavar alatt.(nyomás alatt van)
Keress rá a hozzászólásaimra,raktam fel régebben képet.
Próbáld úgy indítani,hogy többször ráadod a gyújtást elötte.
Ha így indul,akkor beeresztenek az injektorok,vagy ereszt a rendszer!
Tudja valaki,hogy merre van az üzemanyag szűrő? a( Bipower)Ha minden nap használom minden rendbe az indítással de ha egy napot nem használom a kocsit akkor nehezen indul.
Ezt úgy un block írtam. Ha hosszúkás de keskenyebb tetőboxot szerzel, az szerintem felfér rá, de figyelni kell, hogy elég széles legyen a felfogatása, mert ez a léc közel 5 centi széles.
Az idő rövidsége miatt ha addig nem tudnék beszerezni csomagtartót:
természetesen térítés ellenében - ha nincs kocsira felszerelve (nem kell bolygatni) és nem okoz pluszmunkát - kérdezném hogy tud e valaki június elején kb egy hétre kölcsönözni egyet?
Sziasztok!Tanácsra lenne szükségem.Állandó cicergés hallatszik a motorból,hol jobban,hol kevésbé.......Tegnap szerelőnél volt,azt mondta,hogy a lendkerékben van egy csapágy,valószínűleg az cicereg,de nyugodtan menjek vele.Engem azért ez nem nyugtat meg annyira.2002-es ,Jtd-ről van szó.Van ötletetek?
Tavaly nyáron volt egy termosztát elszállásom...meleg lett a motor rendesen. Trélerrel szervizbe. Kicserélték a termosztátot, azzal, hogy a víz picit csöpög valahonnan, nem látják, honnan, majd ősszel a vizsga miatt úgy is megyek, megnézik, addig töltögessem. Ősszel már szerelőt váltottam. Vizsga után néhány hétre a nagy fehér füst kijött az autóból, tréler, hibakeresés. Találtak lyukas fagydugót, csere. Víz a gyertyapipáknál, kábel , gyertya, pipacsere. Mellesleg vezérlés szett csere, mert ideje volt. Autóval haza...kicsit füstölt, másnap reggel nagyon. Vissza a szervizbe. Hengerfej le, 4. henger vizes, síkolás, nyomáspróba, tömítés csere új csavarokkal. Minden ok, de NEM. Füstöl, CO a kiegyenlítő tartályban. Hengerfej újra le. Klingerites tömítés, nyomáspróba másik - legtutibb szervizben, ok, új csavarokkal összeszerelés. Motor indít, hiba megvan. Elnézést, lehet, hogy már leírtam ezt az egészet egyszer...
Azt mondta a szerelő - ugyanezt csinálná újra...vagy a hidegen végzett hengerfej nyomáspróba nem mutat ki egy repedést, ami üzem-melegen meg van, vagy repedt a blokkom. Ezért motorcsere.
Ha ezek alapján van valakinek más ötlete, kérem ossza meg. Kezd ez az egész kicsit sokba kerülni nekem...
Pár éve még lehetett kapni Multi specifikus rögzítőtornyokat (többen használunk itt pl. CAM gyártmányúakat, beváltak), azokra tetszés szerinti keresztléc és box tehető föl - de egy ideje már nem látni a boltok kínálatában
Nekem Thule zárható Multi specifikus tetőcsomagtartóm van, 450 literes boxal használom, könnyű fel-le szerelni, nem horpad be a tető, nem karcol, csak hangos nagyobb sebességnél.
Én Győrben a FIAT RIEGLER-nél (Pesti út 4.) szoktam a komolyabb javításokat elvégeztetni. Szépen, hozzáértően dolgoznak (minden eszközük megvan a szereléshez), de rejtélyesebb hiba detektálásban még nem tudtam a tudásukat tesztelni. Aki ott a mechanikus javításokat végezte eddig nekem, az ugyan precízen dolgozik, de a hibadetektálásban kicsit segíteni kell neki vagy visszavinni többször mire megtalálja a hibát (pl. kopogás az első futóműnél). A másik kolléga, aki inkább a villamos és összetettebb hibákat javítja ott, ő nagyon tapasztalt szakinak tűnik (már váltottam vele pár szót időnként), őrá simán rá merném bízni a Te autód motorhibáját is.
Korábban "wolfati1" fórumtársunk árulta univerzális tetőcsomagtartóját, de aztán mégis szükségük volt rá, ő esetleg tud tapasztalatokat mondani erről a típusról. Nekem annak idején azt írta, hogy könnyen és gyorsan lehet fel-le szerelni, és a talpa elég széles volt ahhoz, hogy ne horpassza be a tetőt, és nem karcolta a rögzítő "karom" sem a festést. Csak annyi negatívuma van, hogy az ajtó gumi tömítést kissé benyomja, amikor fent van a csomagtartó.
Azért mérd le hosszú távú tankolással is a fogyasztást, mert tuning nélküli Multiból is nagyon nehéz tényleges 5 litert kihozni (hacsak nem folyamatos 80-90-es néptelen országúton persze, de az többnyire nem életszerű), hát még növelt teljesítmény mellett: valszeg a computer pontatlan
Sokat segítettél, így már végre tudom, hogy miért nem bírja a kuplung a terhelést. 140Le és 290Nm... Ide már nem elég a kevlár, a szerkezet nyomóerejét is növelni kell.
Palya54-et sajnos nem ismertem (és már lehetőségem sem lesz rá :-( ) csak a lányát és a feleségét, akik nagyon kedves emberek.
Tudtok ajánlani olyan helyet, ahol kevlároznak és erősítenek kuplungot?
Tegnap rendeltem a Multinak egy Sachs szettet mert 4-5-ben nagy gázra elcsúszott... Gondoltam 185ezer kilométer, elkopott. Mikor levettem a váltót megdöbbentem, 2014.05.-ben gyártott szinte új Valeo szett volt benne! Visszarakni nem mertem, beszereltem a Sachs-ot de sajnos nem lett jobb.
Valószínűleg van egy kis chip erősítés benne, de nem tudom milyen és mennyi mert így vettem az autót. Az biztos, hogy nagyon finoman és jól megy, ráadásul képes vagyok lazán 5 körül tartani a fogyasztást.
Most az a terv, hogy a kiszerelt Valeo-t kevlároztatom és erősíttetem a szerkezetet. Ezért kérem, hogy ha valaki tud akkor ajánljon nekem valami jó és nem horror árú mágust! :-)
Te tudsz valamit. :) Egyébként mi az isten van ezzel a motorral, az enyémen is csinálták a hengerfejet, olyan emberek, akik rendszeresen 400 lóerős versenyautókat építenek 200 lóerősből, és sose volt jó utána. Mielőtt poénra veszitek, az enyémen csak sima felújítás volt :)
- Két szállás közül kellene választani, ezek vannak egy rakáson:
Mókus: 9 db van még ebből , ezekben a 3 ágyon és kézmosón kívül semmi nincs ebben, wc és fürdés közös helyiségben Őzike: ebből 10 db van, 2 ágy, 1 ággyal pótágyazható, + tusoló (persze ezeken kívül lehet választani a listán szereplők közül bármelyiket, de azok kicsit messzebb vannak) - szombaton elvileg du 2-től lehet elfoglalni a szállást, de mivel nincs előttünk senki, így hamarabb is mehetünk - vasárnap de 10 óráig kell elhagyni a szállást, ezután ha bárki marad, kifizettetik az aznapi belépőt! - hűtőt, ha tud valaki, kellene hozni, mert állítólag az egész szikin csak 3 db kis hűtő van (mindhármat megkapjuk, de ez akkor is elég kevés)!!! - sörpadot intéztünk 5 garnitúrát 2500 Ft-ért összesen, ezt szétdobjuk a résztvevők között. 50 Ft / kocsi vagyis 8,40 Ft per ülés :)
A tóhoz tartozik 2 csúszda, vízilabda pálya, elkerített gyerek rész - kiépített gyerek medence 14 éves korig (30 fokos) - 2 büfé + kürtőskalácsos biztosan üzemel - mosogatás közös helyen - szállás, füves terület ahova az autók parkolnak, lábtengó pálya, homokos focipálya, gyerek medence, kis fa játszótér közel egymáshoz - tó túloldalán füves focipálya, nagyobb játszótér, röplabdaháló - közös termet ingyen használhatjuk, ha épp üres (ez egyébként 1500 ft/óra) - bográcsozáshoz facsomagot lehet venni a recepción (500 ft/talicska) - bolt közelben - kempingjegyeseknek (faházasoknak, sátrasoknak) a jegyára tartalmazza a fürdőbelépőt, aki csak egy napra megy/bejárós, annak fürdőbelépőt kell váltani - IFA: 450 ft/fő/éj annak, aki 14-70 év között van és nem szegedi lakos - felfújható ugrálóvár - hangfal lesz, ha valaki tudna hozni laptopot, az nagyon jó lenne, mivel a miénk jelenleg kicsit lassú... illetve jó lenne, ha valaki zenét is tudna hozni cd-n/pendriveon
Ötlet: Bográcsozáshoz a húst központosítva intézzük? Javaslatom, hogy aki pörköltözik az nevezzen be 2000 Ft-al / család / 4 fő, ami elég 1 kg lapocka (sertés) és a hozzávalók fedezésére, a húst felkockázva szereznénk be, hogy ne kelljen estig várni, hogy elkészüljön a kaja.
INFO: többen is két napot maradnak, pl. mi is :)
Mivel a szombati nap a találkozóval megy majd el, és vasárnap lehet várost nézni, pihenni, és csak hétfőn haza? Na ki lesz még ilyen laza?
Néhány hónapja az interneten (jofogas, olx.hu) találtam kettő gyárit...... de (hosszú a történet...) végül mindkettőről lecsúsztam önhibámon kívül. Esetleg nézd végig az eladó Multipla hiredetéseket, mert szoktak lenni olyanok, hogy tetőcsomagtartóval együtt árulják, és lehet hogy külön is hajlandó eladni a tulaj a csomagtartót.
Keresek 182B6000 motorkóddal rendelkező fűzött benzines motort, gyári állapotában, beépítési garanciával! Ha már le volt véve a hengerfej, akkor az kizáró ok. Kérem, ha van valakinek infója, írjon privát üzenetet!
Kicsapattam flexszel a stabpálcát felül, alul csak egy fűrészlappal fértem oda, ott elment egy órácska, mire lefűrészeltem. Betettem az újat, megszűnt a kopogás, új korában is ilyen lehetett. :-)
Valaki gurul 16coll 205/60-as gumin? 205/55 van fenn most ,de úgy látom a ajándékba kapott /60as nem fog felmenni hátra.,pedig van fenn 2 cm.-es pogácsa is.
Azon gondolkodom, hogy milyen jó lenne kormányról vezérelhető tempomat. Brava/Multiplában egyenlőre nem találtam ilyen kormányt (és persze átvezetőszalagot), de Stilo-ban gyakoribb lehet! ;-)
Az a széles gumi, ami majdnem körbemegy az ajtón felül. Ha jó, akkor hozd el légyszi. Az enyém a felső saroknál már elszakadt, az ablak alján meg van gyűrődve, állandóan kilóg.
Sziasztok,tud valaki pótkerék leeresztő szerkezetet? Az enyém össze van állva.Bár ha szétszedném,lehet,hogy megmenthető,de kicserélni talán egyszerűbb.
Közel egy év Milupa használat után beruháztam egy második jtd-re is. Azt kell, hogy mondjam, hogy ennyire megbízható, jól pakolható autóm még nem volt! Imádjuk. Havi szinten 4-9 ezer Km a futása. Eljött az a pillanat, amikor segítséget kell kérnem a "Nagy-Ős-Multiplások"-tól!
-Mindkét járműbe szeretnék tempomatot szerelni.
-Szükségem volna egy komplett garnitúra hátsó elektromos ablakemelőre (szerkezet, kapcsolók, vezérlő)
-Egy komplett bordó belsőt is vennék (légzsákos ülések)
-Vevő lennék egy garnitúra gyári 15"-os alufelnire
-Keresek 2 garn. gyári dísztárcsát a téli kerekeinkre
Kereskedés adta el, és nem volt bizományos. Arra figyeltem, hogy az egy év szavatosság csak így él. Ha bizós lett volna és magánszemélytöl vetted volna papíron, akkor nem fogyasztói szerzödés születik. Ezért kell vigyázni, ha külföldröl kereskedö hozza be, és egyböl a nevedre íratja. Ha bármi gondod van a kocsival, a kereskedö csak a sóhivatalhoz fog irányítani.
A TRW annyira gyári, hogy a gyárban is azzal építik az autót! ;-) A lehető legjobb választás minőségben de ez az árában is tükröződik.
Megfelelő alternatíva még a Meyle, Moog, Febi, Bendix, Lemförder, ezek a gyárival szinte megegyező minőségűek. Mivel autókkal, javítással és alkatrészekkel (is) foglalkozom ez tapasztalat...
A bolt tök mindegy, ember legyen akinek van kedvezménye, és hajlandó neked kedvezményesen beszerezni.
Trw állítólag gyári beszállító, minőségben tapasztalataink szerint az egyik legjobb, ha nem a legjobb.
Nekem most is Birth lett beszerezve Polgár1 által a másik oldalra is, amíg az utak nem lesznek kész amerre járok, addig nem lesz a multimba Trw lengőkar.
Ma szerezte be nekem Polgár1 a bal első lengőkart, ha van vásárlási kedvezményes segítséged, akkor nem érdemes egyetlen egy darabját se felújíttatni a lengőkarnak. Ha van pénzed drágábbat venni, akkor én is a TRW-t javaslom. Nekem, nálam elment 140ekm-t a talpas meg az első szilentje a TRW-nek.
Kb 120km-t mentem azóta mióta bent van a csomitartóba az új lengőkar, persze egy szösszenést se hallani
Ha már szerelés. Valami majom megrángathatta a vezető oldali kilincsemet, mert egyszerően nem nyitja ki az ajtót. :( belülsől simán megy a dolog, de kívülről nem.
Járt már valaki így? Van benne valami bizbasz ami eltörthetett, vagy csak szétugrott? Mennyire macera szétkapni? Lakótelepi vagyok, így össze is kell raknom. :)
így van, a gyári rádióért egyébként sem kár: nem kellően érzékeny, lassú tuner, kis teljesítményű erősítő, nyomógombos hangerő, ... ráadásul egy mai típus közvetlenül játszik le pendrive-ról mp3-at, így külön lejátszóval sem kell vacakolni, és a telefonkihangosítás is pofonegyszerű, ha bluetoothos a rádió
Egy pár évig extrákat szereltem...hifi, riaszto, egyéni indításgátló...,egy pár évig Fiat szervizben csináltam hasonlót...meg mindent ami villamosság. (Sajnos a vezérlöegységek és az examiner nem az én asztalom volt.)
Ma a Beföttesüvegé a nap...és az egyik fiamé persze.
Az egyedi indításgátló rengeteg féle lehet, de az egyik legjobb a reed-relé...az aztán akárhová teheted...csak Te tudod,hogy hová kell a mágnest érintened...a többi már relé,dióda és páka dolga:-))
Gratulálok a szerzeményhez, végre egy másik benzines kartács. :-)
Mennyire lesz titkos a kapcsoló, ha ide megírjátok?! :-)
Én bekötöttem a gyári CD-s rádióba egy jack aljzatot, de nem tetszett, MP3 lejátszóról nagyon halk volt, fel kellett venni a hangerőt, ezért ha visszakapcsoltam rádióra, leordította a fejem.
Beletettem egy régi Panasonic rádiót, amin van AUX bemenet.
Jó reggelt fórumtársak!...Nah végre megvan a MULTIM! Benzines lett a DRÁÁÁGASZÁGOM! Létezik bele tempomat? mert eddig nemigen találtam erröl infót..A szokásos javítások után majd lesz pár dolog amit be fogok szerelni, ha minden jól megy akkor kaptok infot a beszerelt dolgokról. Pl.egyéni védelem, titkos kapcsoló, indításgátló megoldások, zene, tolatókamera, gps-gsm jeladó, stb. Addig is szép napot, és kellemes kikapcsolódást a Pünkösdi hétvégére!..(addig azért még leszek)
Konvoj vitaindító: budapestieknek és Pest környékieknek javasolnám a 8.00 órás találkozót pl. a Fradi Stadionnál (na jó, legyen Népliget), legkésőbb 8.30-kor indulás, és 10-re érkeznénk Szegedre :)
Szia, ha a kédergumira gondolsz, az biztosan megvan. Ha az ajtó sarkán levő gumira, arra nem emlékszem pontosan, mármint az állapotára. Valamikor megyek mert mindenkinek csak ígértem, és akkor ezt is megnézem.
abban a kivételes helyzetben lehetett részem,h "nyaralás" közben megadta magát a multim generátora.
B6 blokkos,klímás.Szombaton kellene hazautaznunk a fél országon keresztül,addigra megoldást kell reá találnom.Orosháza környékén esetleg van vkinek eladó cucca hozzá?:)
Meg esetleg egy jobb ködlámpa is érdekelne,mert vontatás közben kiszakadt a vontatóból a vonószem,s kicsit bontott belőle...hát ez van,pihi helyett...de,legyünk pozitívak,a szélvédőt is telibeverhette volna..:D
Így van, ez a szerencsénk: a legtöbb autót rendelésre viszik el a profik, és ott nem keresett típus a Multi, nem célpont.
Alkalmi, "törjük föl és vigyük" tolvaj ellen pedig jó a gyári védelem, hiszen ezeket már nem lehet csak úgy, összedrótozással lopni, saját motorvezérlőt vagy hasonló eszközt a profik használnak - ott pedig ld. előző pont.
Én GPS jeladót ráktam bele. Ha bántják a kicsikét sms-t küld hogy mi a gond malyd f3lhív hogy halljam mi fojik ott. Ha akarom megállítom és a képébe robbantom a légzsákot. ;-) Mindig tudám merre jár, sőt vissza is tudom nézni. Egy hátrányá van havi egy 3zres az inte4netelérés.
Szerintem tök fölösleges ilyen méretpontos dolgokat oda betervezni. Fogsz egy feles rozsdamentes lemezt, kiveszed az egértömítést, átrajzolod, fúrni úgyse tudod, mert vékony. Lyukasztóval kiütöd a csavarhelyeket, a közepére ütsz pár lyukat. Ez a gyári méretezett cucc egy marhaság, nincs két egyforma autó ami ugyan úgy kormol, sőt nincs az az isten aki belelát mennyire van eltömődve az egérhez vezető cső. Azok a lyukak pár tízezer kilométerenként eltömődnek.
No, ma nekimegyek flexszel a stabilizátor-rúdnak, és felrakok egy újat. Ezen nem volt lapolás, csak az 5-ös imbusz vég a csavaron. Visszahúztam a gumit, de csőfogóval megfogva a tövét sem sikerült jobb belátásra bírni...
- írtam privát email-t, és köszi a segítséget, kódokat.
- A 100eFt tétel valóban úgy jött össze, hogyha a "HB szíjhoz tartozó mindent" cserélek, anyag Kovács Autó-nál kb. 50eFt, és gondoltam a munkadíj sem lesz ennél kevesebb, de ha "10perc" alatt megvan úgy, hogy szépen síkban is fog futni a szíj.... stb., akkor talán a szerviz sem fog 1munkaóránál többet számlázni és akkor tényleg nem 100eFt a végösszeg.
- A GATES vmi anyagban írt "torziós lengéscsillapító"-ról a HB szíjjal kapcsolatban, Multinál ilyen akkor nincs ?!
Gondolom a komplett szettet akarják ennyibe cserélni, főtengely szíjtárcsát, generátor szabadonfutót, feszítőgörgőt, vezetőgörgőt, HBszíjat... Csak így jöhet ki ez a magas ár kedvezmények nélkül! :-)
Nincs előírt csere a HB szíjra ennél a motorkódnál sem.
Mindent cseréltetni felesleges. Az a baj, ha elviszed egy idegen szerelőhöz akkor az egyből mindent ki akar majd cseréltetni, hiszen 10 perces munka a komplett szett cseréje főtengelyszíjtárcsával, feszítővel, görgővel! Én Bp-től 65 km-re lakom, ha kell bármikor szívesen megnézem neked és ki is cserélek bármit, ha kell! Az unix napi háromszor házhoz hozza az alkatrészt rendelésre.
Te merre laksz? Hátha járok arra és megnézem neked a szíjat! ;-)
Ne aggódj miatta, ha elkopik a szíj akkor hidegben rettenetesen fog sikítani gázadásra, ugyanez akkor is ha megszorul a feszítő és nem húzza kellő erővel a szíjat. Észre fogod venni, és van aki még ezek után is ezreket megy vele.
Az EGR-be beépítendő fojtás gyári cikkszáma a Te 8v motorodnál:
71751469 plusz a két oldalára tömítés: 46773082
Multijet 16v-nél: 71751468 plusz a két oldalára tömítés: 55191883
én kb 120e-ként cseréltem, nem a szíj adja fel előbb, hanem a görgők kezdenek ciceregni, de akkor nem érdemes sokáig húzni, mert hamar elnyírja a szíjat és akkor se töltés, se szervó. Egyszer ezt már eljátszottam, de épp elment a szervizig, de ott már nem indult el...
Legutóbb nálam (260e-nél) mindent kellett cserélni, főtengelytárcsával, generátor vacakkal együtt, 40%-os kedvezménnyel volt kb 60 az alkatrész (Dayco). teljes áron lehet 100
Köszönöm szépen segítségedet ! Engem most a HOSSZBORDÁSszíj érdekel (nem a vezérműszíj), úgyhogy nem tudom, hogy csak elírás történt a részedről és amit írtál az mégiscsak a HB szíjra vonatkozott, vagy én nem voltam egyértelmű.
- motorkódom: 182B4000, és akkor engem ugye a HOSSZBORDÁS szíjra (és nem a vezérműszíjra) vonatkozó életkor korlát érdekelne, mert előző tulaj nem tudom mikor cserélte (cserélte-e), autóban van 135ekm (elvileg; > 120ekm; 15éves) és nem látszik a HOSSZBORDÁS szíjon különösebb öregségi jel, de ugye nem tudom az életkorát... Ilyenkor mi a teendő...?! (Közel 100eFt lenne munkadíjjal együtt, ha a hosszbordás szíjat és tartozékait (feszítő stb.) cseréltetni akarnám.) Megköszönném, ha erre vonatkozóan találnál valahol életkor korlátot.
- Meg tudnád írni az Általad ajánlott "EGR szelep fojtó" alkatrész pontos nevét vagy cikkszámát, hogy be tudjak ilyet szerezni? Ez akkor gyári alkatrész kell legyen, tehát pl. egy márkaszerviz talán tud ilyet rendelni...
Június végén lejár a műszakim. Magyarországon még nem vizsgázott a multim (CNG). Budapesten vagy környékén szeretném vizsgáztatni nyomáspróba nélkül, úgy hogy át is menjen. ;-)
A vezérműszíjhoz nehéz igazodni, de lehet. A 120e km vagy 6 év az a 2000-ig gyártott JTD motorokra igaz, ez után már 120e km vagy 5 évre változtatott a gyár, plusz beillesztett 60e-nél egy ellenőrzést. Van már olyan autó ahol 250e és 12 év a csereperiódus, gyár által előírva!
Írd meg nekem a motorkódod és megnézem pontosan, hogy a Te autódra melyik vonatkozik.
A 4 évente csere jól hangzik, tartható. Mivel nincs gyári előírás bármilyen ajánláshoz lehet alkalmazkodni, és minnél szigorúbb egy előírás annál biztosabb, hogy nem lesz meghibásodás. Csak az arany középutat kell megtalálni, hogy felesleges költekezés se legyen belőle meg hiba sem.
Én évente ellenőrzöm a HB szíjakat (Alfám is van) és cserélem ha szükséges. Ha belegondolok kb négyévente! :-)
Találtam valamit a rángatásra!
A gyár szerint be kell szerelni az EGR szelepbe egy fojtást, ezzel megoldva egy kis fordulaton előforduló váltakozó rángatást, késleltetett gázelvételt.
Az utcán parkolva szerintem valami jótét lélek bepróbálkozott a kocsi kinyitásával, mert a vezető oldali kilincs mikor ki akartam nyitni az ajtót nem nyitotta. Belülről igen.
Szétesehetett a mechanika? Esetleg eltörhetett? Mennyire macerás a szerelése? Ha nagyon, akkor Délbuda környékén tudok valakit aki megcsinálná?
A gyári Metasystemes riasztót ha utólag szerelik be, akkor a azt is tudja vezérleni a gyári bicskakulcs ugye? Mármint képes rá, csak gondolom össze kell hangolni.
Ha nem, akkor van valami tuti tippetek riasztóra? Lehetőség szerint amihez nem kell külön távirányitó :)
Szia.Természetesen megírom,én tegnap vittem el szerelöhőz,az a gondom hogy nagyon zabálja az üzemanyagokat,mind a benzint mind a gázt,MÁR AZT IS MONDTÁK,HOGY A VEZÉRLÉSEM ÁTUGROTT EGY FOGAT,és az üzemanyagfogyás ennek tudható be.Nem tudom de amint megoldódott írok.Üdv
Ugyanez a hiba nálam is, benzinnel tökéletes, cng-n alapjárat nincs vagy dadog. Injektorokat kitakarítottam és kiütöttem a hibakódot " levegő üzemanyag keverék" és tökéletesen megy 2 km-t, majd megint lassan elkezd rángatni, nincs ereje és váltásnál megáll. Tegnap kiírta, hogy "U1600 jeladó " ?. Ha megtalálod a hibát írd már ki légyszi.
- A GATES jó hírnevű szíjgyártó cég szerint állapottól függetlenül 4 éventejavasolt a hosszbordás szíj és tartozékainak cseréje: ezért is érdekelt, hogy ezt csak kereskedelmi érdekből írják-e, vagy tényleg javasolt, mint ahogy a vezérműszíjat is javasolt cserélni max. 6 évente (ha jól tudom; km-futástól függetlenül).
- Amúgy hol lehet hozzáférni ilyen hivatalos szerviz infókhoz ?!
- Esetleg meg tudnád nézni ebben a "hivatalos szerviz információs rendszerben", hogy írnak-e vmit az alábbi problémához: alacsony sebességtartományban (1.9JTD 2000; 50...55km/h; 4. esetleg 3. seb.fokozat) rendszeresen előfordul, hogy lüktetést érzek, mintha billegne a motor, vagy mintha a motor nem tudná eldönteni hogy gyorsuljon vagy motorfékezzen. Korábban gondoltam arra, hogy esetleg nem kap elég levegőt a motor, de aztán tapasztaltam, hogy ha ugyanilyen fordulatszámmal megyek 5. fokozatban (90km/h), akkor nincs ez a lüktető érzés, és csak sík (nem emelkedő) terepen van. Amúgy a motorral semmi egyéb gondom nincs (indul, gyorsul, nem dadog). Cseréltem már az alsó váltótartó bakot és az első-fölső kutyacsont-szerű bakot is, de a problémát nem oldotta meg. Állítólag van még egy bal+jobb motortartó bak is (hengeres alakú, középen kis rúddal), de további kísérletezgetést a pénztárcám már nem enged, úgyhogy csak akkor cserélném ezeket, ha tudnám, hogy ezek okozzák. (Már más is beszámolt hasonló tünetekről.)
Amikor az eredeti motor tálcámat cseréltem mert annyi helyen elrepedt akkor én is Vaterán található útángyártótat rendeltem. Nem mindegyik rögzítési pont felel meg a gyárinak ez miatt némileg barkácsolni kell felrakáskor.
Sziasztok! Mostanában érdekesen viselkedik a drága. Hidegen pöc röff, de ha pár percen belül leállítom az istennek sem akar indulni, csak teker az önindító, végül nagy nehezen beindul. Egyszer félre is kellett állnom, mert gázadásra le akart fulladni. Aztán persze mintha mi sem történt volna. 2000-es 1.6 benzin. Tudom nincs távgyógyítás meg vigyem diagnosztikára, csak ne lenne annyi szabadidőm...:)
A gyár nem ad meg hivatalos adatot a cseréről. Ez azt jelenti, hogy le kell akasztani a szíjat és meg kell vizsgálni, ekkor a görgők állapotát is könnyű felmérni.
A szíjat homorítani kell a külső, hátoldala felé, ekkor tűnnek fel az esetleges mikrorepedések a belső futófelületen. Apró kavicsokkal is teli szokott lenni, ezek fénylő pontokként láthatóak. Kis csavarhúzóval vagy drótkefével szoktam eltávolítani őket, ha a szíj még nem repedezett. Ekkor a görgők felületét is meg lehet vizslatni, pl a műanyagba árkot szokott koptatni a szíj háta. Amennyiben mély ez a vályú elvékonyodik a műanyag felület és kitöredezhet. 0.5mm kopás már cserélendő... Ilyenkor meg is lehet pörgetni a görgőket, kézzel oldalra mozgatni, hogy mennyi a csapágy lógása. Hangos pörgés, akadás csere. A lógást nehéz így meghatározni mert az újnak is van, ehhez gyakorlott kéz kell...
Amennyiben nincs motorburkolat alul a kavicsok kiszedését érdemes évente megcsinálni, ellenkező esetben elkoptatják a szíjkerekeket, ezután pedig csicseregni fog a szíj mert nem fog az ékekben megtapadni.
Találtam még egy hivatalos előírást az indítás utáni zajra:
Sziasztok!..van fesszabályzóm, de szerintem a bronzkefe elfogyása is okozhat töltéshiányt. Hátulról fogja két csavar, de a csúszógyürüket is érdemes megnézni a forgórészen..ha árkos nagyon akkor fel kell szabályoztatni...
Én 2 éve vettem a Multit (elvben 130ekm-rel de erre nem alapozok), és nem tudom, hogy az előző tulaj mikor cserélte a hosszbordás szíjat (és "tartozékait"), ha egyáltalán cserélte, de a szíjon repedezéseket nem látok, és alapjáraton nézve a szíj nem lebeg, szépen egyenesen fut. A görgők nem zajosak, de ugye a dízelmotor hangja mellett ezt nem tudom könnyen megítélni. Időnként előfordul, hogy valami "cicereg" a motorban (főleg hidegindítás után) egy darabig, ez esetleg lehet már "tünet" ?!
Az Általad említett tünetektől eltekintve van-e egy olyan hosszbordás szíj ÉLETKOR, amikor mindenképpen célszerű a cserét elvégezni, ha ki akarom zárni az esetleges emiatti lerobbanást ?!
Akkor szoktuk cserélni mikor szemrevételezéssel megállapítható az öregedés a szíjon, vagy ha valami rendellenesség adódik.
A szíj belső felületén a hosszbordák először elkezdenek keresztben berepedezni, mikor ezek a repedések leérnek a szövetrétegbe akkor már elszakadhat a szíj. A vezetőket ha már zajos, a feszítőt ha már billen kifelé és tolja magáról a szíjat elég akkor cserélni. Persze mikor sokat jártam külföldre kétévente mindenképpen kicseréltem az egészet, egy esetleges lerobbanást elkerülendő.
A generátor szabadonfutója nem csúszhat meg terhelésre, ez egy egyszerű szabadonfutó melynek az egyenetlen fordulatszám kisimítása a feladata, főleg kis fordulaton. A dízel (és minden robbanómotor, csak a dízel erősebben) nem szép egyenletesen forog, hanem erős gyorsulások és lassulások váltakozása. Fél fordulatra esik egy gyorsulás és lassulás ciklus, ez idő alatt a generátor kb kettőt fordul, tehát robbanáskor felgyorsul, lassulási ciklusban pedig a rugós feszítő ellenében húzná a szíjat. Ezt oldja meg a szabadonfutó, ami a gyorsulást követően engedi kifutni a generátort szíj rángatás nélkül.
Ugye kétféleképpen mehet tönkre... Az egyik kellemetlenebb amikor megszűnik a hajtás, elmegy a töltés mert a szabadonfutó elkopott, a belsejében lévő görgők nem akadnak be. A másik amikor a szabadonfutás szűnik meg, ilyenkor a töltés marad, de a generátor alapjáraton erősen lebegteti a szíjat hang kíséretében, ezzel terheli a rúgós feszítőt és a szíjat.
Mikor kell cserélni a hosszbordás szíjat? Kinek vannak tapasztalatai vagy információi? És tényleg ilyenkor egyidejűleg cserélni kell a vezető görgőt, a szíjfeszítő egységet, a szíjtárcsát és a generátor szabadonfutót (túlterhelésre megcsúszó generátor szíjtárcsát) is ?! (Hány km-t szoktak ezek kibírni és mik a csereérettség tünetei ?)
Persze hogy kell a burkolólemez, ha jót akarsz a motornak (és magadnak).... Sokmindentől megvédi a motort, gyárilag is van rajta természetesen. Lehet hogy többeknek ennek hiánya miatt volt generátor-repedése...
A motor alatti borkolólemezről mit gondoltok? Láttam vaterán, hogy kapható ilyesmi. A miénken nincs. Okos dolog felrakni vajon? Lehet, hogy nem baj, ha nincs kitéve a motortér a felcsapódó víznek, lucsoknak, nem?
Sziasztok.Most tudtam benzinen is tesztelni jobban és a benzinem is nagyon fogy nemcsak a gáz,feketén füstöl amikor odalépek neki és nagyon benzin szag van.
Már a második Multiplám koptatom de egyikkel sem volt soha semmi trükkös bajom, ezért most írok ide először. Ezt a Multit februárban vettem itthon, van rajta szakkörös link felirat, de a szakkör oldala nem található. Megszűnt talán?
Ez az autóm is dízel, és mivel sokat járok hosszú utakon utólért a tempomat utáni vágy. Mivel Alfás is vagyok ott keresgéltem tempomat karokat, ajánlották a 147 és a 156 Alfáét, de ellentmondásosak az információim, mert tudomásom szerint csak a 156 beszerelhető. Igaz ez vagy rosszul tudom?
Ha nincs bevezetékelve a tempomat akkor kapható ehhez kábel készlet, vagy magamnak kell egyesével megoldani?
Szia! a kérdés jó! a válasz vagy kifogod, vagy nem. Mint a válaszokból látod sokan belenyúltak. Nekem is az a véleményem "jót csak magánszemélytől várhatsz" aki sokat használta és nem azért adja el, mert bevállalt egy széthajtottat és elege lett. Műszakilag megbízható a dízel. A generátor ami rendre mindenkinek előbb-utóbb szétreped.
A motor atombiztos a futómű és minden más használatfüggő.
Az enyém túl van a 400ekm amiből 140e túl én használtam. Elvileg 150e volt kuplugozva szerkezet meg tárcsa, szval a kettőstömegű is használófüggő. Egy ismerősöm H accordjába nemrég 200e-nél volt kettőstömegű cserélve.
Szerintem 99-es gépet jót nem fogsz találni, a behozott mind bontószökevény, magánszemély az meg nem adja oda abban az árban ami a neten átlagos.
na, egyedül az alfaobd-t nem sikerült működésre bírnom a cuccal. az adaptert látja, de hiába választom ki a megfelelő ECU-t, nem tud csatlakozni hozzá. amúgy is gyanús, a kódkulcsot el akarja kérni, moszkvai fejlesztő, izéééé.
diesel. viszont számíts rá, hogy 230-240E körül a kettőstömegű már zajosodik, és nem olcsó a cseréje (ha ügyes vagy, úgy 150 körül megúszhatod). egyébként az 1.9JTD kurva jó egy motor.
Szia! Az első két évben évi 300 szerintem simán beleugorhat. Kérdés mennyit mész, mennyire vagy piperkőc az autódra. Vélemények alapján a diesel jobb választás mint a cng. Motorral nem szokott gond lenni. Ellenben a többivel simán.
Üdvözlet mindenkinek. Szeretnék egy körkérdést feltenni és minden véleményt szívesen fogadok. Autó vásárlás előtt állunk és a Multiplán gondolkodunk erősen egy 1999-es 1.9 diesel. A belső és a designe tetszik, de a műszaki dolgoktól páran elriasztanak. A kérdés : megbízható műszakilag? érdemes beleugrani?
Benzinen tökéletesen megy,a hiba csak egyszer megjelent,nem megy alapjáraton,dadog menet közben és nem tudok gyorsabban menni mint 80.an,a gázt meg zabálja,csak hosszu távon használtam de akkor is dadogva-rángatva megy menet közben is gázon.
S.O.S. Magyar nyelvű használati utasítást szeretnék kérni Fiat Multipla 1.9 JTD 110 LE 2001/4. havi! A korábbi oldalakon lévők már mind halott linkek. Előre is nagyon köszönöm!
multiecuscan + kínai elm327 bluetoothos adapter = működik. csak nem szabad v1.5nél nagyobbat venni.
a szomorúbb az, hogy torque proval bár működik, bullshit adatokat ad ki (239-es alapjárati fordulat? 210 fokos vízhőmérséklet? 255 km/h sebesség? haha). tudtok valami androidos működő obd alkalmazást?
ja, és kb. 2 hét, és meglesz a légzsák adapter is hozzá, na arra leszek kíváncsi, mert ég a hibajelző.
Sziasztok! egy olyan gondom lenne ,hogy van egy 2003-as multiplánk diesel és néha indul néha nem .valakinek volt e hasonló baja vele ? hibakódnak az immobilizert ad ki ,de azóta csinálja mióta a gázolajszűrőt kicserélték.esetleg egy jó szerelőt tudtok e ajánlani fejér megyében. köszönöm
Ha megtaláltad a fölső kis bigyót amire csatlakozik, nézd meg jól csatlakozik-e, nincs-e megrepedve. Akkor levágsz belőle 1-2 centit, és visszadugod. Az alján szintén.
Még a télen sikerült szereznem egy gyári hűtőboxot a középső ülés helyére. Most hogy lassan jön a kirándulós-nyaralós szezon szeretném beszerelni de az üléssel nem boldogulok. Van valakinek tapasztalata az ülés kiszerelésében.Hogyan kezdjek hozzá?
Elöl a motor aljától megy a légszűrő mellé, eredetileg piros, de ha már cserélték akkor más színű is lehet és közép tájon van egy ponton megfogatva, ott szokott kidörzsölődni. A szelep nem szokott elromlani, talán csak egy ilyen volt, de az a kocsi sokáig állt.
Sziasztok.Segítsetek.Van nekem van egy 2000-es évjáratu Fiat Multipla Cng-benzin üzemű autóm és gázzal nem akkar menni(alapjáraton dadog,megáll,és 80km/h sebességnél nem akar gyorsabban menni,közben is rángat,a gáz meg nagyon fogy belőle)A gázszűrő cserélve,a reduktor jó,a gázinjectionok is jók.Köszönöm válaszotokat
Ez szokott lenni mikor a kis piros cső kireped, vagy lecsúszik. eGY DARABIG GYENGE LESZ, DE HA NEM VISSZATÉRŐ HIBA AKKOR JÓPÁR INDITÁS UTÁN visszajön az ereje. Ez a tipikus, mikor csak 115-el lehet menni, aztán besípol. Nézd meg azt a csövet ha tudod. Az enyém 110 es jtd a tied nemtom melyik.
Köszönöm, de közben sikerült kiolvastatni. Töltőnyomás szabályzó szelep. Most kitörölték, nem jött vissza, de természetesen nem megy jól az autó, majd kicseréltetem.
Személyesen ismerem Őket, csak ajánlani tudom. Még nem adtam nekik munkát, de ha !! meglesz végre a Multim nemsokára :)))!!, akkor én is oda fogom vinni.
Szuper. Van 17-esben kónuszkulcsom, az kellően lapos. Rászánom akkor azt az 5 percet még ma, hogy ne kopogjon. Ha kitekerem a kormányt jobbra, akkor -gondolom- hozzá lehet férni, nem kell leszerelni a kereket.
Urak jövöhéten megy a Multi szervizbe . Váltónál vagy kuplungnál valami nem stimm mert furi hangokat ad motorféknél és kuplungozásnál felfelé váltásnál ( Nyeles-tengely csapágyra gondolok ) . Ha már úgy is szétszedik gondolkozom kuplung cserén csak nem tudom melyik lenne a jobb a SACHS vagy a VALEO . Árban kb 6000 a különbség . Melyiket ajánlanátok jobban ,vagy esetleg más gyártót ? SACHS 40 Valeo 34 ezer .
No, tegnap este beraktam a balos lengőkart is. Itt sem jött ki a stabilizátor rúd, de legalább két fordulatot kijjeb jött a csavar, mielőtt elnyalódott az imbusz végleg. Így most már csak a stabpálca kopog időnként. De már nem volt erőm, hogy kitaláljam, hogyan kellene visszahúzni. Ez combosabb mutatvány volt, mint a jobbos, mert a váltó tömbje is útban volt kicsit, meg a kihajtás gumiharangja is jobban útban volt. De most legalább nem szakadt bele csavar. Ahhoz képest fájdalommentesen bement. A jobbos lengőkarban lógott a gömbfej, és mindkettőben az alumíniumos szilent olyan puha, takonyszerű volt. Most stabilabbnak érzem a futóművet. Csak a stabpálcát kellene kitalálni. A lapolást még mindig nem néztem meg, de ha nincs rajta, akkor azt gondoltam, valami prés-szerűséggel kellene összenyomni, hogy meg tudjam húzni a csavarját. De lehet, hogy ezt már a futómű-állításkor megcsináltatom, úgyis vinni kell. Nekik biztosan van hozzá valami szerszámuk.
Simán becsavartam a csavarokat kézzel, aztán meghúzáskor egyszerűen elnyalódott a menet az anyában. Pedig bizisten nem téptem idegből, csak érzéssel. Ráadásul az acélban, nem is az alu pogácsánál...
Nekem is ez a gondom jelenleg, de annyi változott, hogy kitakarítottam az injektort és most alapjárat nincs, kis fordulaton dadog, de utána kisimul a motor és jó erő van benne de váltásnál leáll ( ami izgalmas kanyarba, ezért nem használom cng-n )
Végtére is bement úgy, hogy nem kötöttem ki a stabpálcát. Nem néztem, hogy a töve lapolva van-e, nem akartam a gumiharangot nagyon bolygatni. Ha a balos nem fog bemenni, akkor kikötöm a pálcát, lesz, ami lesz. De ha a jobbos bement, akkor a balosnak is be kell, ugyanúgy, gondolom.
Ha épp nem kötöd le a stab.pálcát akkor is meg tudod így csinálni,csak értelemszerűen feszül az egész gólyaláb,de ha már benn van a lengőkar és bekapattál egy csavart akkor már visszaengedheted.A stab.pálca menetes töve nincs lelapolva,hogy ellent tarts? Akkor nem kell szívni a kiforgó idióta imbusszal.
Csepelen a temető mellett van a Krizantém garázssor. Ott vannak közel 1 méteres fölállók mint az alvázmosólban. KalandvágYók mint te tudnak szerelni. Nem volt rossz ötlet mikor épült. Egyszer egy szíjjat feszítettem ott egy Fordon. A fel le hajtás kalandos.. ;)
Onnan tudom,hogy ki lett cserélve,a reduktor is meg a befecskendezőket is eggyessével cserélgettem de nem változott semmi.És az a legfurcsább hogy nagyon fogyassza a gázt,eddig 6kg-val elmentem 100km-ert most tankoltam és városon kívül mentem vele,átváltottam gázra nehezen elértem a 80km/h-át és kb 60km után már elfogyott a gáz.????
Így akkor gyakorlatilag felemelem a stabilizátor-rudat, hogy ne legyen útban a szerelésnél. A jobbosnál (igaz, alul) nem sikerült kikötnöm a pálcát. Fent mondjuk nem próbáltam, ott lehet, hogy kevésbé van összerohadva. Mondjuk aki kitalálta azt, hogy egy 16-os csavart egy 5-ös imbusszal kell ellentartani, azt arra kötelezném, hogy a világ _összes_ ilyen kötését neki kelljen kioldania.
Tudna valaki ajánlani nekem megbízható, jól dolgozó és főleg nem túl drágán (tudom sok lesz így egyszerre :)) céget, szakembert aki alváz+üregvédelemmel foglalkozik Bp-en vagy Pestmegyében?
Sziasztok.Segítsetek.Van nekem van egy 2000-es évjáratu Fiat Multipla Cng-benzin üzemű autóm és gázzal nem akkar menni(alapjáraton dadog,megáll,és 80km/h sebességnél nem akar gyorsabban menni,közben is rángat,a gáz meg nagyon fogy belőle)A gázszűrő cserélve,a reduktor jó,a gázinjectionok is jók.Köszönöm válaszotokat
Aknában csináltam. Én nem dugdostam csavarhúzót, simán bementek a csavarok, elsőre. Csak ha először feltettem a kúpot, akkor nem bírtam beigazítani a kart. Fordított sorrendben kell, már rájöttem.
próbáld meg aknáról, akkor nem szarod szét a menetet, tudom nem egyszerű én is elbaszakodtam vele, dugdostam a csavarhúzókat, hogy valamennyire helyére kerüljenek a szilent likak
Egy lehetőségre szeretném felhívni a figyelmeteket, hogyha barkácsolni/szerelni akarjátok a vasat és nincs hol akkor 17. ker. mellett, Pécelen van rá lehetőség 5 méteres aknával ellátott garázsomban. Megegyezés szerint menne minden, szerszámok, segítség, ár stb.
Tegnap kicseréltem az egyik lengőkart. Nem vettem ki a stabilizátort, nem tudtam ellentartani a kicsinyke imbusszal, hogy ki tudjam tekerni, ha cserés lesz, flex kell majd. Kivenni még csak-csak, de a berakással megszenvedtem, mire rájöttem a nyitjára. Először úgy próbáltam, hogy beillesztettem a gömbfej kúpot, és próbáltam beügyeskedni a szilenteknél. Ha emeltem, befeszült a stabilizátorrúd, nem ment be. Ha leengedtem, nem tudtam a gömbfej kúpját berakni. Szórakoztam vele vagy két órát, de rájöttem. Megemeltem, majd kicsit kijjebb tolva a kereket beraktam a szilenteknél, becsavartam a csavarokat, majd azzal próbálkoztam hogy lehúzom a lengőkart kézzel, és a harmadik kezemmel ráigazítom a kereket a kúpra. Majd rájöttem, hogy csak két kezem van. Azt találtam ki, hogy a lengőkarra rákötöttem egy kötelet, a végére hurkot kötöttem, abba beleléptem, így húztam le, és két kézzel 5 másodperc alatt a helyén volt a kúp. :-) Természetesen a szilentházba beleszakadt egy csavar, elképesztő kis erőtől, persze. Anyát kellett rá tennem. Talán holnap jön a balos, annak egy óra alatt kellene mennie a tapasztalatok birtokában. Már persze ha a vízszintes csavar a gömbfejkúp végén kijönne. Egyelőre nem adja, befújtam csavarlazítóval, hátha meggondolja magát. Ja, és persze az aluból a csavarok csak menettel együtt jöttek ki. Ott kellett kaparásznom a menetből az alu forgácsot... Ha kell még átmenő csavar, milyet vegyek? 8.8 elég oda, vagy combosabb kell? A méretet az Eper megmondta M10X35-62-81.
Toronycsapágy egy vicc, két műanyag karika közé beszórt golyók. Rugócserekor a szilent is szakadt volt, így ki lett szórva minden. A rugó összehúzatása nem egyszerű+ a műtét után futóműbeállítás is kell, szerintem ha van rá kereted cseréltess ki mindent. Asszem birth toronycsapágy lett az enyémbe, 30ekm amit eddig futott.
Úgy néz ki, hogy nekem is eljött a futómű felújítás időszaka. Elöl toronycsapágyat kell cserélni, mert elég nyiszorgós hangja van kanyarodáskor. Igaz, hogy csak jobbra kanyarodás esetén. Hátul viszont a lengőkar csapágyakat kell cserélnem, mert 6 személynél a körforgalomban, amikor jobban megdől a kasztni, a kerék belső része hozzáért a műanyag dobbetéthez. Miből, milyet érdemes venni? A toronycsapágyból készletet, vagy csak elég megvenni magát a csapágyat? Előre is köszönöm a válaszokat.
Ha ennyi fogyaszt benzinen, más baja is van, mérni kell rajta. A kinai 50%-os eltéréseket produkál, rosszabb lesz, mint most. Ha gyárit akarsz, most hozok haza 4 darab eredeti, próbára hasznát injektort cnghez. Megszűnt egy szervíz, így eladtak mindent. 80.000 Ft.
3 éve megvan a Multipalám és idáig nem volt gond vele, de most a gáz üzem megadta magát. cng Injektort kitisztítottam (féktisztítóval) de továbbra is össze-vissza jár, alapjárat nincs. Hibakódot nem mutatott a szervízben.
Mielőtt veszek új injektort megkérdezem már, hogy lehet, hogy más baja van? vezérlés, elektronika.... És a kínai injektort vett-e már valaki és mi a tapasztalat vele?
Csupán csak menekülök. Jelen esetben előre. Meg ez a szekér hozza a pénzt haza, úgyhogy jelentős szerepe van az itthoni mikrotársadalomban.
Kéne egy másik autó. Legalább ilyen pakolhatósággal, nem baj, ha 6-7 személyes, könnyen kivehető az ülés. Ne legyen drágább 1-1.5 M-nél. Lehetőleg fiatalabb a mostaninál és kevesebb szervizigénnyel.
Ha ezek teljesülnek is, még ott van az üzemanyag kérdése sajnos. Marhára nem mindegy, mennyit tankolok el havonta.
az élet szép, főleg, ha kalanddal teli, ha unatkozni akarnánk, biztos vennénk egy 6 személyes Honda FRV-t és abból villognánk, már ha észrevennének minket egyáltalán
Az elmúlt egy hét javításai: JE kerékcsapágy, bal oldali diffikihajtásnál olajfolyás (megdöglött egy olyan O gyűrű, ami talán még soha, senkinek :) ), Komplett hátsó fék csere ( dobok, pofák, munkahengerek, csövek), hátsó agycsapágyak.
Ebből egyedül az olajfolyás ami szopatós. A többit ugyan cserélni kell minden autóban, de persze a pénztárcának nem esik jól.
A nagy nézelődésben felfedeztünk némi olajfolyást, sanszosan a vezérmű környékéről. Valami szól a JE hajtás környékén. Figyel egy csavar a JH-ban. A futómű feltünően csöndes, úgyhogy lassan ott is megszólal valami.
Ha alkalom adtán bele szaladsz valami nekünk való csőbe, akkor szólj ! :)
Ha a főtengely szíjtárcsára gondolsz igen... 2x is. Ha elyzakad le is tud repülni a tárcsa. Nem olcsó. Nekem most conti van benne. Ne noname et vegyél.
Nekem is kellene vinnem a drágaságot ,mert szerintem csapágy bibis a kicsikém :( Mikor kinyomom a kuplungot vagy hirtelen gázelvételnél fura hangot hallók .
A gyári rádióm megvan, csak ugrik a CD lejátszója, gyári CD-kkel próbáltam. Meg aztán azért nem volt olyan jó, hogy trükkösen kellett bekapcsolni, hogy a CD tárra direkten kötött jack bemeneten megszólaljon az eszköz (ami ráadásul elég halk is volt). Amit most tettem bele, azon van előlapi AUX jack. Szárazabb érzés.
Sziasztok! Végre beléptem a körbe, egy 2002-es jtd multipla tulajdonosa lettem. Nemsokára aktuális is lenne vezérlés és olajcsere. Vízpumpával érdemes? Mit kóstál ez szerintetek?
Tegnap kapott a kocsi két új stab pálcát, meg nyári gumi csere is volt.
Erre ma az önindító kezdett el szórakozni. Két tekerés után csak felpörög.. Hurrá.. Aszittem Zuglóban ragadok... Úgy látszik egy nyugis év után megint kezdődik..
Elég szomorú, mert megszoktam már, hogy takarítás vagy szerelés alkalmával szól a zene. Majd hallgatom a lejátszómat fülessel. :-)
Más, ha már gyújtáskapcsoló: csak a miénk olyan, hogy ha lefullasztom a motort, akkor nem tudom rögtön indítani, csak úgy, ha a kulcsot előbb alaphelyzetbe tekerem, majd úgy indítom, újra? Vagy ez direkt fícsör, hogy az ellenőrzéseket lefuttassa minden indítás előtt?
A Sony se tudja. A baj egyébként az autóval van, hogy nincs acc állás a gyújtáskapcsolón. Vagy legalább jelenne meg 12 V valahol ha benn a kulcs. De nincs egyik se így marad a vagy csak gyújtáson vagy kézi ki be kapcsolás.
Persze, a csatlakozón ott van az állandó 12 meg a kapcsolt 12 is. Egy Panasonic rádiót kötöttem be, ezen is megvan a sima meg a kapcsolt 12 is. Végigfutottam egyébként a leírását, és az van benne, hogy mielőtt bekapcsolod, add rá a gyújtást...
Az Astraban is Blaupunkt van, az is úgy működik, hogy gyújtás nélkül fél óra múlva kikapcsol.
Szerintem ez a Panasonic rádió egyszerűen nem támogatja ezt a dolgot.
a multiban gyarilag blaupunkt cuccok vannak ugy tudom. nekem blau radio van.benne utolag is. siman mukodik ha leveszem a gyujtast mert a kabelkoteg kiosztasban benne van a kozvetlen 12volt is. pluszba 30perc utan kikapcsol a cucc ha nincs gyujtas. legkozelebb megkeresem a labkioaztasokat es felteszem majd ide is.
Az a gyári rádió saját, belső megoldása, ami nagyon ritka. Jobb esetben szokott lenni a gyújtáskapcsolónak egy "kulcs a zárban" lába, ami a gyújtás ráadása után egészen addig feszültség alatt marad, amíg a kulcsot ki nem húzod - de ilyen sajnos a Multin nincsen.
Ezért a legegyszerűbben annyit tudsz tenni, h teszel valahová egy rejtett váltókapcsolót, amivel a rádió vezérelt bemenetét hol fix 12V-ra, hol a gyújtásra kötöd.
Ha az autót egyébként mindig lezárva hagyod ott, akkor haladóbb változatban berakhatsz egy impulzusrelét is, ami ugyanezt az átkapcsolást automatikusan végzi, attól függően, h le vannak-e zárva az ajtók (olyankor adja a gyújtás vezetékét a rádiónak, így lezárva otthagyott autóban nem lesz többletfogyasztás. Amikor pedig nyitod a zárat, bekapcsol a rádió ha előtte úgy volt, mert fix 12V-ot kap)
Hello bombahoppa.Érdeklődni szeretnék,hogy ajtókilincsek vannak-e bontásra és milyen állapotban vannak.az enyém kezd morzsolódni.Helyileg hol bontódik a Multi ?
Nem szeretném fixre kötni, egyrészt azért, mert valóban távvezérelhető, másrészt pedig azért, mert azt nem bánom, hogy ha elveszem a gyújtást, kikapcsol a rádió, viszont az hiányzik, hogy ha úgy tetszik, visszakapcsoljam. A gyári rádió úgy működik, hogy ha elveszem a gyújtást, kikapcsol, de ha kedvem tartja, bekapcsolhatom utána is.
Amikor nem a rádió hátlapján vannak ISO aljzatok, hanem egy kábelkorbács végén lógnak, akkor többnyire nem is fixen szokott lenni a vezérelt bemenet, hanem átdughatóan, és olyankor pofonegyszerűen átrakható állandó +12V-ra az a láb is (persze ha a hátlapon vannak az aljzatok, akkor sem nagy ügy az átkötés)
Arra azért érdemes ügyelni, van-e infra távvezérlési lehetősége a rádiónak, mert ha igen, akkor fix 12V-ra kötve lényegesen megugrik a készenléti fogyasztása, ami már egy hét alatt is komolyan meríthet az akkun
Tud vki gyári tetőcsomagtartót eladót? Már most látom, hogy hatunk cucca + babakocsi nyaraláskor nagyon nem fog elférni a Multiba. Érdekelne, ha vki eladná esetleg.
Lehet tetőboxot is vennék, de azt talán könnyebben tudok kölcsönkérni.
Nemigen, nem volt telepakolva a csomagtartója még sohasem igazán. A legutóbbi tankolásokkor meg aztán tényleg, ugyanúgy 4-en ültünk benne, mint a mostaninál.
Nem ritkán a csomagtartó eltérő terhelése szokott ilyet okozni, ha az út elején, a már megpakolt kocsit tankolod tele - amibe így a sok cucc miatt alacsonyabbra ereszkedett hátsója miatt literekkel kevesebb fér, hamarabb lekattan a pisztoly, mint az utazás után, a már üres csomagtartójú autót teletankolva
A kútfej mérési hibája nem valószínű, mert nagyon hamar kibukna manapság, a teljesen számítógépvezérelt benzinkutak korában.
No, az utóbbi 510 kilométeren 41 liter benzint szlopált be a kocsi, ami 8,03 l/100 km. Vegyes körülmények között, tempósan haladva. A komputer szerint 7,4. Hogy mitől van az, hogy ez az eltérés egyszer 0,3, másszor 0,9, most meg 0,6, az érdekes kérdés. Remélem, nem attól, hogy éppen mennyit csal a benzinkúton a fej...
Sziasztok a piknikről a táblázatot rakjátok fel ide a fórumra is.Én nem tudok szavazni,mert nem találom.Úgy mint régebben volt,ha kérhetném.Ja és Rick-vel még mindig jó lenne találkozni!:-)))))))
Köszönöm a gyors választ. Ha gyakorlatilag cserélhető a gömbfej azt megoldom, de hogy hol kapok gömbfejet, arról fogalmam sincs, pedig már feltúrtam érte a netet.
Én is Uniroyal-t használok nyárinak 195/60 r15 méretben,szerintem tökéletes,egy hirtelen felhőszakadáskor meg abszolút verhetetlen szerintem.(tapasztalatból mondom)már az előző autómon is ilyen volt,azóta ragaszkodom hozzá,de sajnos nem a legolcsóbb kategória.
Körlevelezés: Mindenki, akinek nyilvános az e-mail címe kapja az e-maileket találkozó kapcsán tőlem. Ha megadod az e-mail címedet, akkor felveszlek a listára.
Sziasztok. Hátha tud valaki segítni. Multipla lengőkarba lehet-e gömbfejet cserélni, vagy muszáj megvenni az egész lengőkart, ami egy kicsit fájó. Köszi előre is
Sajnos már nem vagyok Multipla tulajdonos, azért bátorkodtam írni talán valakinek segíhetek megmaradt alkatrészeimmel.
Egy 2001-es évjáratú Multiplából maradt meg nagyon sok mindenem, aki egyben elviszi egy jelképes összegért bíztosan tudja majd nagy részét használni. ( ez egy karambolos jármű volt amit elbontottunk édesapámmal )
Arra gondoltam hogy 4 db gyár alu-felni ( nyári-gumival ) áráért ( 25.000 ,-FT ) minden alkatrészt elvihet tőlem akit érdekel.
Ha valki érdeklődne kérem jelezzen és küldök pár fotót az alkatrészekről! ( ajtók, műanyagok, elektromos vezetékek alkatrészek,....stb )
Köszönettel, M.ZSolt"
Mohácsi Zsolt a körlevelezésre írt, megtaláljátok a címét a datanetes e-mail címnél, ha vkit érdekel vmi.
Az én tapasztalatom az, hogy inkább új legyen mint használt prémium. Persze nem baj ha nem értetek egyet, ha sokkaltöbb pénzem lenne akkor egy új Continentált vagy Michelint tettem volna rá! A büdzsé ezt engedte és próbáltam a legjobbat kihozni.
Peremvédős és XL erősített oldalfalú. Ez annyira nem noname szerintem. Teljesen jó a kidolgozása is, használtam prémium gumikat is, de ez semmivel sem rosszabb, az én vezetési stilusomnak tökéletesen megfelel. Tegnap mentem saját Multim után és hát elég atom volt a látvány:) Dögös a gép!!!
"A fürdőegységben egy 75 x 75 méteres fürdőtó üzemel. Altalaja szikes-homokos, partfala három oldalon betonozott 2 oldalon lépcsősorral a délnyugati oldalon homokos, enyhe lejtésű, természetes jellegű. A fürdőtó folyamatosan mélyül, legkisebb mélysége a gyerekpancsolónál 80 cm, legnagyobb mélysége 200 cm. A homokos plázs előtti vízfelület 120 cm vízmélységnél úszókötéllel elkerített. A megfelelő vízminőséget folyamatos friss víz bevitel biztosítja."
Nem írnak melegvízről... Hódi Roland az ötletgazda, Roland? Szegediek? Mit tudtok?
Összefoglalom röviden a top 3 helyszín fontos tudnivalóit:
KISLŐD 27 szavazat: ide sajnos nem tudunk bemenni, nincs elég hely, a faházak már foglaltak, vagyis kint lenne a Multipla-tábor, bent a wc kalandpark stb, nincs így villany/víz/mosdó a közelben 300 métert kellene gyalogolni (oda-vissza 600), ahogy egyikünk kommentálta, nem igazán tuti a vadkemping
SZIKSÓSFÜRDŐ 12 szavazat
ORFŰ 10 szavazat
A szavazós táblázatban létrehoztam egy új munkalapot, ahol a fontosabb ismérvek táblázatba vannak foglalva, javaslom mindenki gondolja át hogy a fizetett vadkempingezés helyett nem lenne-e jobb bent a kempingben, és tegye meg ezen a héten újra a tétjeit!
Én nem merek noname gumikat venni:( 15ben Uniroyal vagy Vredestein, 17ben Hankooknak a prémium modellje. leginkább azért, mert a gumisunk ilyenekre tud nagyon jó árat adni...
A fényszóró mosó műnyaga gondolom nem csak nálam repedt. Ezzel lehet valamit kezdeni? Esetleg lehet még valahol kapni? Vagy van a normális rögzítésükre valami bevált módszer?
Egyeztess Tixtide (facebook:Paulovits Géza) cartárssal, neki van Dunakeszin egy bontandó Multija, a kipufogót leszedtem róla magunknak, az a kocsi volt a donorunk a törés után, a kipufogó majdnem vadiúj volt, a leömlő nem tudom milyen állapotban volt, a logisztika meg majd vhogy megoldódik.
Nem jelent semmit, az utak minősége inkább. Talán még kijön a tengely,de nekem már csak a flex segitett.Arra a néhány fokos mozgásra két golyós csapágyat tettek bele, ami sajnos nem birja az ütést, és a viz is belemehet amitől meg összerohad.
Én nemrég tettem fel 17" kereket. 215/45-17 Kingstar gumival, teljesen meg vagyok elégedve. Ez is gyári felni, nekem nem lett pattogósabb a kocsi, ugyan olyan könnyű kormányozni, nem lett hangosabb sem. Kínai létére a gumi is tökéletes Hankook termék kátyúgaranciával 16250 volt ingyen szállítással a bujáki gumitól.
Megpróbálom az ipari kenőanyag srpay-t bevetni előbb, a wd 40 től is javult valamicskét..... ezt olajiparban használják, ha odafújod valahová, jó darabig ottmarad....
Azért nem, mert te sokkal szélesebbet és csak picit "peresebbet" tettél föl, ezért lett nagyobb a kerületed kb. 10%-al.
Alább azonban a gyári R15 185/65 helyett R16 195/50-et említenek, ami nem sokkal szélesebb, ellenben lényegesen kisebb az oldalmagassága, így az R16 ellenére mégis utóbbinak kisebb a kerülete bő 3%-al
Nem akarlak elkeseríteni, de ez cserés mindegyik. A lengőkaron lehet cserélni szilentet, de nem nagyon érdemes, csak ha a gömbfej hibátlan. Elég sz@rok az utángyártott szilentek és felrakni sem egyszerű.
Sajnos ilyen lehet egy év alatt is.
Én is cseréltem stab pálcát, mondom az egyik még bírja. (valószínű gyári volt) amit vettem (OCAP) nem húzta 3hónapnál tovább lerohadt róla a gumi, így be tud jutni a por nedvesség.. A másiknak meg kutya baja most is.
Nem fordítva van??...ha nagyobb a kerék, akkor nagyobb a kerülete...ergo egy fordulat, hosszabb út...ha az órád 100km-t mutat óránként, akkor 100km-nél többet teszel meg a nagyobb kerékkel..nekem csak 1-hónap múlva lesz multim, de a feliciámon a 165/70r13-as kerék helyett a 185/65r14-es kerék 10%-os módosulást eredményez az órához képest.. Monor-Bátonyterenye 100km 13-as kerékkel, 14-essel csak 90...;-)
Ajánlom a www.banggood.com-ot...ott aztán van minden, OBD egység wi-fi-s és blucuccos is...nem tudom, hogy jók-e a feladatra de nem merültem még bele igazán. Viszont a gyári cd rádió mini iso csatlakozójához való jack-es kábel van, ha a gyári rádióra telefont akarsz mp3 lejátszóként használni.
úúú, ezekre a nagyon pici adapterekre írják, hogy nagyon bugosak, emellett nem csoda, ha nem volt élő adat. ezért is próbálok én egy nagyon hagyományos BT-set (és veszek egy kábeleset is, ha esetleg komolyabban bele akarnám ásni magam laptoppal).
tényleg, a kábelessel lehet pl. légzsák infókat is lekérni?
jut eszembe... ma vettem észre a multim b oszlopán, hogy a légzsákokhoz 2010-re kötelező felülvizsgálat volt beírva, gondolom ez soha nem teljesült... tudtok helyet, amelyik átnézi a légzsákos rendszert, és esetleg patront is cserél, ha kell?
Szia. A hátsó lengőkar csapágy lehet a bűnös. Nem egyszerű diagnosztizálni mert a rugó miatt feszül. Sokszor volt szó a cseréről olvass vissza sokan cseréltük már. Lehet kapni javitó készletet hozzá.
Az új autómnál bal hátulról kátyúknál, úthibáknál - kicsiknél is) nagyon hülye hang hallatszik - mint amikor a kereplővel egyet kerepelsz, szóval mintha lemez feszülne be és pattanna egyet.
A szerelőm elsősorban futóműves, alánéztünk, rángattuk, felemeltük, nem látszik semmi. Azt mondta (5x éves) hogy életében nem hallott ilyet.....)
Befújtunk mindent WD40-el, ettől kicsit jobb lett, de továbbra is hallattszik nagyobb úthibáknál.
Most még megnézem a pótkereket, hátha az a ludas.
Ha valakinek már volt hasonló, kérem ossza meg velem mi lehet ez.
Szép lett a kocsid!!! Az utángyártott gumi alkatrészeknél meg előfordulhat hogy egy év alatt tönkremegy. Nekem a féltengely gumiharang ment tönkre egy év alatt, teljesen szétrepedt.
A legdurvább az egészben, hogy a bal oldali ki van cserélve, a jobb oldali pedig nem, és tavaly májusban volt műszaki! Egy év alatt ez így tönkremegy, nem hiszem! Na nem baj, most legalább mindent kicserélünk, jobb lesz, mint 15 évvel ezelőtt, amikor megszületett! :)
A benzinesben nem kell vezérlés cserénél vízpumpát cserélni, mint ahogy gumiharang cserénél sem porvédőt cserélni, persze attól a figyelmet fel kell rá hívni, hogy csereérett.
Nosza, ez is elkelt!!! :D Üdv köztünk! Kívánom, hogy még nagyon sokáig róhasd az utakat a bubissal! Amúgy új-használt autó vásárlásnál elengedhetetlen a vezérlés/olajcsere, hacsak számlával, és kilométer óra állással nem tudják igazolni a megtörténtét! Bár arra is volt már példa, hogy papíron cserélték, de fizikailag nem! :( Nálam vezérlést cseréltek, de vízpumpát nem. (akkor már miért nem ???) Sőt, a parasztja (szerelő) kicserélte a féltengely gumiharangokat, de a lengőkar, és a stabilizátor gömbcsukló gumijait nem (szét vannak repedve) ! Ezzel most szembesültem, a lyukas dísztárcsa felszerelésekor! Készítettem képeket is, kicsit később megmutatom, csak hogy tudjam, minek mi a neve, és hogy ne nézzenek hülyének az UNIX-nál, ha alkatrészt kérek!
Cserélt már valaki kipufogó leömlőt(torkot) sima benzinesen? Ha igen, milyet szabad megvenni, érdemes bontósban gondolkodni? A Bárdinál 93-ért találtam újat, lassan nem ér annyit az autó.
Meglesem holnap, és ha beleér, akkor kénytelen leszek nyomtávszélesíteni! Csak az fájni fog, mert van mozgókúpos csavarom, csak túl rövid! Így az legalább + 20 E, na meg a nyomtávmódosító! De hát ugye " a szépségért meg kell szenvedni " :)
Igen, kaptam is hozzá! Ez még nekem is új. Kitekered a csavart, betekered a szelepet, pumpálsz, kitekered a szelepet, betekered vele a csavart! Csak szééééép nyugodtan! :) Viszont, jól mutat, és nincs fekete "pöcs", ami kiáll! :)
A valós sebesség gumiméret-függő, és ezek a kütyük úgyis valahonnan a kihajtásról vagy a motorról kapják a jelet, tehát nem mutatnak úgysem pontos értéket, ha nem a gyári ajánlásnak megfelelő méretű gumi van a kocsin. Még ha az ABS szenzorból vennék a jelet, akkor sem lenne pontos a dolog.
Ne aggódj a szerelő miatt,6 éve járok hozzá,ha váltót kell levenni,pl kuplungozás,15-ből ki szokott jönni a szerelés,de ha 20 lesz,akkor sem sírom el magam.:-)Még mindig,mindent jól megcsinált.Nem tenném közzé a nevét,mert így is van,hogy két hétre kapok időpontot,sok a munkája.Egyébként Eger mellett van.Én is gépjármű technikus vagyok,általában elméletben tudom mit kell csinálni,de más szakmában dolgozok,így rá hagyom.
Tűzi, vagy vegyi horgany??? Csak mert a tűzi ez elég darabos felületű, a vegyi pedig szép, de nem olyan tartós! (lakatos valék, Dunaújvárosban horganyozok) Ha tényleg jó, elküldöm én is, éppen most akarok nagy szervizt csinálni a hátsó traktusban!
Műxik ez 1.6 bengásra is (2000-es évjárat) , mert érdekelne a dolog, mivel most a kerekeim kisebbek, mint az átlag, ezért jó vóóóna tunnni, mennyivel is hasítok igazából!csak attól félek, egy kicsit "tájidegen" lenne ez a fekete kütyü a műszerfal szép bordó színében!
Még egyszerűbb, ha nem a tárcsára teszed a letörést, hanem az új fékpofák felső élére. Annak idején úgy csináltam, hogy végighúzgáltam a fékpofát az aszfalton, amíg már nem támaszkodott fel a tárcsa vállán.
megnéztem, a nagy bölcs internet szerint az én jtd multiplám az ISO9141-2 protokoll szerint működik OBD2 porton. állítólag a torque pro viszi ezt is. mivel amúgy sem laptopon akarom nézni a dolgot, hanem realtime, nekem ez elég lenne.
Sarokköszörűvel kell rá tenni egy kis letörést. Tisztító korong szépen viszi, és a síkja megmarad. Ha a szabályozó elmér valamit akkor oda a tárcsa rázni fog. Ha van még anyag a tárcsában szerintem ez a barbár megoldás megteszi 2x3perc.
Tárcát nekem pont cserélnem kell, mert most jön be minden egyszerre (gumikészlet, vezérlés, vizsga), de tartok tőle, h lassan tárcsát is ;), nem sokkal 80e fölött már elég mély válla van
Fékkel nem szokott gond lenni, sőt lehet hogy csak én vezetek fékkímélő módban, de alig-alig kell betétet cserélni, tárcát sem cseréltem még a 230 ezret futott verdában sem, igaz hátsó dobot már igen (mert szétrohadt)
Futómű szokásos elemeit kell átnézni, meg nyilván vezérlést illik cserélni. - Bár én mindkét autómnál bevállaltam, és nem cseréltem le, csak óra szerint amikor kellett.....
Bomba, köszi a kommentet, szemezek a dízellel, bár még nem volt olajkályhám. Mik a szokásos felújítani való dolgok? Fék, futómü, pl.szilentek, vezérlés?...szerelő koromban sok bravo/brava lengőkart cseréltünk, kuplungoztunk és váltót szereltünk...hasonlo volt úgy emlékszem a multi futóműve is..mire figyeljek egy pl.2006-os autónál?
1000 forinton nem érdemes spórolni, amúgy az unix nem gyártó, odaszól egy gyártónak csináljanak neki unixos felirattal x ezer darab akármit, szerintem semmivel sem rosszabb mint a többi olcsóbb
ugyan olyan mint a déges csap, vagy a tescos keksz....stb
ez komoly, hogy a nagy hármas közül (unix, bárdi, kauffer) sehol nincs ajtó határoló? csak bontott létezik? mert nekem a bal első olyanokat csattog, hogy a környékünkön lehullanak a fákról a madarak infarktusban, a kisgyerekek elbőgik magukat, megszülnek a terhes nők, stb, ha kitárom az ajtót.
a másik: mivel az én multim egyszerű, mint a facsavar, se hőfokkijelzés, se fordulatszám-kijelzés nincs a műszeregységben. azon gondolkozám, hogy van ugye okostelefonom, amin van kékfog, és vannak az a mitikus homályba vesző OBD2/VAG/istentuggyamilyen diagnosztikai interfészek, amik kékfogon kommunikálnak. namármost, nem hinném, hogy egy ilyen sokat fogyasztana, de biztosan örülnék a lehetőségnek, hogy időnként ránézzek a diag adatokra menet közben (és bizisten köztük van a hőfok és a fordulatszám is, ugye?). erre van valakinek bevált tippje, mármint ebay/alibaba linkkel az interfész felé, és egy url-el a szoftver felé?
Megmértük, a nyomás jó, a ventillátor bekapcsolásakor is stabil érték van. Olajgombát cseréltük. Azt ki lehet mérni, hogy jó vagy sem? Mert különben vehetem addig míg egy jót nem találok.
Eddig 10w40es olajat hasznaltam.most 5w40 total9000olaj lett beteve es ahogy bemelegszik a motor huzamosabb ido utan alapjaraton halvanyan kivillan az olajlampa. szerintem olaj gondok vannak.
Van valakinek felesleges (eladó) autórádió beépítő kerete? Tennék bele a gyári helyébe másik rádiót, amelyiken van rendes AUX. A hátul bekötött olyan halkan szól.
Eddig rendben, ez már megtörtént. Tökéletes a nyomás, mégis villog nagy melegben, alapjáraton. Mondjuk nálam (és érdemes megnézni másnál is) rossz volt a hűtőventillátor előtét ellenállása, így a korábban kapcsoló lassabb fokozat nem működött. Majd, ha előjön a nagy meleg megmondom, hogy ez volt-e a baj....
Ha közvéleménykutatást tartanál (úgy általában, nem pedig itt a fórumon), akkor a kocsi esztétikája nem sérült, csak a karosszériája.
Én azért még pontosan tudom, milyen a könnycseppeket morzsolgatni, és tudom, hogy van fény az alagút végén. Hidd el, jobb ez mint egy generátorcsere, az a kocsi megbízhatósági indexét felezné, és nem tudom, nálatok mennyi maradt ebből a tulajdonságából :)
Ma találkoztam egy General Motors-szal. Kéne egy bal első index. Van valakinek esetleg? Gondolom az búrával együtt van... A lámpakonzolom is eltörött, de feszül, így az marad egyelőre. Csak visszafeszítgettem a lemezt kicsit.
Azért normálisnak semmiképpen sem nevezném. A miénkben 1szer villant fel eddig a lámpa, amikor olyan meredek lejtőn mentem fölfelé, hogy ihaj...... és kicsit kevés volt amúgy az olaj...
Úgy tűnik többen is beletrafáltatok az 5. fokozat eltűnésébe, egy csepp olaj sem volt a váltóban, de még a környékén sem... Ha minden igaz találtunk hozzá alkatrészt, remélem tényleg csak ez meg az olaj volt a gond.
Alapjáraton elkezdett villogni, majd világítani az olajlámpa. Gázfröccsre kialszik, hidegen nem világít. Benzinen/gázon is. Olajszint: nívó közepe. Van valakinek ötlete?
A Multi vastag négyszögletes "alváz-csövein" alul sok helyen van gyári lyuk, melyek nálam több helyen be vannak ragasztva valami négyszög alakú "ragasztó-lapocskákkal".
Ez így gyári ? Vagy ezeket az előző tulaj rakhatta rá vmi okból ? Leszedjem ezeket, vagy pótoljam ott ahol már leesett ?!