Üdv mindenkinek!
Aki szereti az off roadot (már van ilyen topic igaz), de ezen túlmenően imád autót fejleszteni és szerkeszteni, azt szeretettel várjuk tapasztalatcserére! Remélem hasznos segítői lehetünk egymásnak a jövőben!!!
Sajnos más fórumban nem nagyon nézik jó szemmel, ha valaki jobbat akar a meglévőnél. Itt ez a cél...
az amerikaiak használnak afganisztánba MI-24 harci helikoptereket. gondolom nem azért mert az a csúcs! ez így lehet a BTR esetében is. az oroszok mindig is a tömeggyártásra mentek rá. a minőség az másodlagos volt.
Képzeletben ez is jó összeállítás, de manapság ritka egy BTR ? jah és ilyen felszereléssel nem nosztalgiázni vették meg őket! Utólag visszahalva eléggé megelégedve/ komoly kiképzéseken használják.
Szerintem az Amcsik a hidegháború óta/miatt kicsit úgy tekintenek az ilyesfajta ruszki technikára, mint kuriózum, ritkaság, és emiatt jobban érdekli egy ilyen, mint egy német technika.
Senki se elmítette az,hogy nem váltak be ezek a dolgok! Se mindropi kolléga és jómagam se. Nagyon is beváltak mivel jópár hadsereg használ unimog,man,ivecot.. stb Én is mentem már katonai G-vel nagyon jó kényelmes,ügyes kis kocsi, a maga kategóriájában, de mi most az unimogról beszéltünk : 10 Merci birtoklása után arról beszélgetni, hogy nem váltak be ezek a dolgok Pár hsz-al lentebb azt írtad,hogy nem volt még unimogod (idézlek): Biztos, hogy ezt is tönkre lehet tenni karbantartás nélkül, bár nekem sem volt (sajnos :) de a Most van vagy nincs ? Valami sántít, ha csak nem én értelmeztem rosszul akkor bocsánat.
Igen az amerikaiak tényleg nem százasok, mivel kb 2 hónapja csináltunk nekik 3db full felújított (páncélig szétszerelt) BTR80-ast, és hogy miért pont Magyarországról rendeltek az amik ? és miért pont a 20-25 éves BTR-eket ? mért nem a bevált Német,olasz,Francia gumikerekes harcijárműveket vették meg, én tudom a választ, de szerintem mélyen legbelül mindenki tudja :))) Mikor megemlítették az összeget mennyi is lesz pontosan, (sokan csak pislognátok) az amcsi csak azt mondta: 1 hónap múlva viszi ki amerikába, siessünk! :-))
U.I.: Diesel Uralt én is olcson veszek, és ráadásul még a pokolból is visszahoz ! ;))
Megpróbálom egy példával megmagyarázni a lényeget.
Példa: A legjobb autó a Dacia Logan. Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy soha nem javítottam más autót, de ettől függetlenül ez a véleményem. Kéretik elfogadni. :-DDD
Elnézést kérek a fent említett márka tulajdonosaitól de hirtelen ez jutott eszembe.
Igen, valóban megmosolyogtató, néhány Abenteuer Allrad, Croatia Trophy, Iglhaut gyár látogatás és vagy 10 Merci birtoklása után arról beszélgetni, hogy nem váltak be ezek a dolgok.
Sőt tavaly volt alkalmam megbizonyosodni róla, hogy az amik tényleg hülyék, képesek átvinni Európából azokat a gyenge és szervizigényes hidakat, hogy alárakják a gépeiknek...
Tudod mi volt az igazán vicces?
Mikor még nem ismertük meg mekkora sz.rok is ezek a Mercik és akár 10-15-en is összejöttünk azokon a találkozókon,amiket szerveztem ;)
Április 20- án terepjárós túrát szervezünk a Bakonyban. Mindenki részt vehet, akinek van 4x4 es autója, ingyenes, akár családostól. Indulás Várpalota 8sz. főút Városi Sportcsarnok parkolója.
Talán tudna nekem valaki segiteni. A helyzet a következő: van 1 jeep cherokee xj-m 4 literes benzines motorral 6 henger meg amit akarsz. Na szóval , olyan gondom van vele ,hogy megy meg minden húz mint az ökör egy darabig aztán 1 idő után (kb 2 óra terepezés ) elkezd dadogni elerőtlenedik és 2000 nél nem nagyon pörög többet és utána lehörög ,de ha üresbe rakom akkor semmi megint pörög de menet közben megint szar ha lehül utána megint ugyan ez a metódus következik. Mi lehet a baja? Köszi előre is!
Valahogy éreztem,hogy ez lesz belőle, mármint a bűn bak és a víta
A katonaságot és a hivatásosokat ne keverjük bele, egy szóval se mondtam azt hogy nekem ezt egy HIVATÁSOS mondta volna, / kérlek ne forgasd ki a szavaimat! Csupán ez az én véleményem.
A hozzá értéssel kapcsolatban szerintem ne állapítsunk meg semmit, valaki ehez ért, valaki máshoz! Katonák közül is tudnák olyat mondani aki szó nélkül Kraz + csmz póttal ment ki a csehekhez BMP-ért, amihez pedig nem kevés rutni kell, főleg a hegyekbe! Amit küldtél linket azon szép kis árvíz látható, de ehez képest pocsolya .: http://postimg.org/image/x8xvowel5/21f50069/
A hozzá nem értés, a butaság miatt nem szeretik ezeket a kocsikat, nem is való nekik!
Ülnének vissza az Ifába, az sokkal jobb
Persze lehet fikázni az ifát mert nem olyan korszerű mint az unimog én ezt is megértem, csak azt ne felejtsük el hogy az ifát+ pótal 15-17 tonnával terepen lehet nyúzni ! és csak 125le, hidakhoz pedig csak a fék miatt kell hozzányúlni!
Ismerős a helyzet, nekem is van egy cimborám ő is közel 10 éve jár erdőre urallal, állt 14-18 köbi fával, kuplungokat leszámítva tökéletesen működik. Ahol a nyugati már nyög, őő mosolyogva/kezével integetve 2-be ballag :)
Ne haragudjatok de én a részemről ezzel témát most lezárnám, nem szertnék megbántani senkit.
A legkisebb 411 mognak 4.5 t a híd terhelhetősége! a közép kategóriás 421 mogé 6,5 t
unimogot a Németek fakitermelésre is gyártották . nem véletlenül nincs alattuk hossz panhart!
https://www.youtube.com/watch?v=gGbIhKE0wgM
1 ismerősöm 404 katonai moggol közelit már 6 éve! 4 köb fával LKT nyomba MTZ első kerekekkel! hibátlanul működik ! jaaaa és úgy ,hogy tavaly tudta meg azt ,hogy a portál lehajtásban külön kell olajat cserélni!!!
Akkor engedd meg, miután 3 Unimog könyv van a polcomon, hogy 1-2 infót én is mondjak...
Az Unimog az egy teherautó család.
Nem gondolod, hogy a Mercedes úgy találta ki, hogy 2T felett problémák vannak?
Az U5000 14.1T össztömegig kérhető!
A "hivatásosok" véleményére hajlamos vagyok semmit nem adni.
Még mindig az Ifá-k, meg Csepelek világában élnek!
Eszembe jutott mikor felkerült a G-re a 37-es kerék, akkor jöttek a Nivás ás Uaz-os szakik, hogy ők a 195-ös gumival 50LE-vel micsoda helyeken járnak, hogy a KATONASÁGról ne is beszéljünk!
A hozzá nem értés, a butaság miatt nem szeretik ezeket a kocsikat, nem is való nekik!
Végezetül tennék fel 2 képet. Az egyik az U5000-es (a kabint csak mókából tették rá) a másik pedig egy 1951-es ős modell. Csak az infó kedvéért mondom, hogy most is 60-as évekbeli 404-es hidakat raknak a kocsik alá a mérete miatt....
A másik pedig a régi kocsimról. 37 kerék vs. 30-as kerék.
Nyugi, ezt sem szerették, sem a szerelők, sem a többi "szakértő", nekem jó volt ;)
Na most én se azért írta,hogy vitát kezdjek el felépíteni, egyszerűen választ adtam a kérdésedre! Nekem sincsen sajátom, csak szervizelés és kipróbálás táján tudom ezt a véleményt adni! :)
Ez így van a mog hidak tökéletesek terepjáró építés céljából, de azt vedd figyelembe hogy ezek a vasak max 1,5- 2 tonnásak összesen / nem teherautók. Próbáld használni erdő kiközelítésre vagy bármiféle nehézmunka céljából, meg fogsz lepődni!
2010-es árvízkor nem szerették a manokat főleg a merciket nem. Megpakolták homokzsákkal nyűgös volt
hát nem nagyon szaggatják a mog féltengelyeket! azt mondják a portál hajtásnál az olajra kell nagyon odafigyelni. ha elkészül abba biztos vagyok hogy a hidak lesznek a legbiztosabb pontok a kocsi alatt.
A terepszöget bizony eltalálták a németek, de attól mert a reduktor nincs elforgatvan 90 fokkal mint a többi teherautónál ez nem azt jelenti,hogy ennek nincs akadály / már ahogy én egyesektől hallom.
Pl.: Difit+első hajtást pneumatikusan működteti (ha nincs legalább 3bar levegőd =0-val) Lehajtásnál (elfáradt olajjal) gyönyörűen elintézi a szimeringet!
Terhelhetősége szinte semmi / ha jól tudom 2-3T,de nem vagyok benne biztos.
Katasztrófa helyzetben(hó,víz) nem szivesen használják. Én ezzel a hsz-al nem rontani akarom a mog hírnevét, csak szerintem túl van misztifikálva ez az unimogos téma! Persze aki még nem próbált más járművet annak egy értemlű,hogy az első tetszik.
Persze ez már csak így fog folytatódni! Annó én is be tudtam szerezni sokmindent, cimborámnak voltak (szinte új) 20km-ert futott gaz66,uralok, uazok stb
Nem sok esélyt látok arra hogy be tudj jutni, de sok szerencsét hozzá. Nem, nálunk nincs U500 (vagyis én nem tudok róla) 435-ösből és tűzszerész 4000-esből javítottam sokat, de nemsokat érnek
Ez így van. Egyre sűrűbben elgondolkodom rajta,hogy összerakom az autókat és befejezem! Van egy pár UAZ cuccom még próbáltam eladni,a kutyának nem kell. Ha venni akarok valamit akkor meg a csillagos ég. Akikkel régen kijártunk gyúrni a sarat, mikor még a 100-200 000 ft-os szarok voltak,akkor még össze lehetett szedni 8-10 autót.Mióta épített autók,és kinek több a pénze,azóta 2max 3 autó megy ki.Szép nem? Kár,hogy nem lehet bemenni. Majd csak megoldom valahogy,a szemrevételezést. Én úgy gondoltam nagy Unimogra,hogy emlékeim ha nem csalnak akkor U-500-as van nálatok az nehezebb mint a 404-es.
Sajnos ezt már csak az tudja csinálni akinke van hátszele, és anyagilag is jól áll.
Venni / nézelődni és egyéb ilyen dolgok ki vannak zárva/tilos! Unimogból nem tudom mire gondolsz ? (nagyok vannak ) Ha a 2 tengelyesre gondolsz akkor igen, de ezeket nem nevezném nagyoknak.
Bocsi hogy beleszólok a beszélgetésbe. Bele lehet tenni a VW motort de,ezt jól gondold át! Sem a váltó, sem a terepváltó, sem a hidak nem fogják bírni.Ráadásul engedélyeztetni kell,rajzot kell csináltatni. Magyarországon így működik sajnos.
Ezt szomorúan olvasom,hogy feladtad.Már én sem húzom sokáig ha így mennek a dolgok.Bérből fizetésből egyre nehezebb ezt a játékot játszani. Ráadásul kijött megint a gerinc sérvem. De mindegy. Arra van lehetőség,hogy megnézzem nálatok a hidakat? Unimogból gondolom a nagyok vannak. Az lenne jó ha elmenne a jeep is meg majd a Land Rover is. Akkor tudnék egy kicsit jobban csemegézni.
Állítólag 2006 (?) óta hivatalosan nem lehet más márkájú motort beépíteni autóba (VW-be VW-t, totoyába totoyát, etc.) Állítólag. Hivatalosan. :o)
A VW motorhoz már illik egy merci váltó, meg egy rendes terepváltó is,ha sokáig és hosszú távon használnád. Szóval kell egy motor, közbetét, váltó-terepváltó, kardánok átalakítása. Hűtő, csövek, talán olajteknő átalakítás + apróságok, mint anyagköltség . Meg kb. 150.000-200.000 Ft munkadíj, mire belekerül.
Hát igen úgy lenne a frankó, de ezeket nehézteher hordására fejlesztették így ki! Egy szóval se mondtam azt hogy Pisti mogorva emberke, csak érdemes rá kicsit oldafigyelni üzletkötéskor.
Én már semmivel nem nyomom anyagiak meg betegség végett nem foglalkoztam tovább vele. Egyébként dolgozóként minden játszik.: Ural/kraz/unimog/BTR/ T72 stb
Én is sokallom egy kicsit,de mit tudok tenni?Szerencse,hogy nem sürgős.Van időm variálni.A DAC híd akkor lenne igazán tuti,ha lefele lenne a portál.A Maczinkó elég segítőkész volt,meg is lepődtem rajta.Köszönöm a telefonszámot,fel fogom hívni.Gondolom akkor te Uazzal nyomod.
Nem ! a Dac-nak 90 fokba előre fele van a lehajtás. Ne tévesszen meg a kettő,a Dac híd gyengébb mint az ifa, az ifán elég komoly hidak vannak / szinte törhetetlenek viszont nezebbek is mint a Dac.
Ha leválasztod róla a merevítést,elég ügyeskis hidat tudsz belőle építeni! gyári zárral.
Cosworth motor, G váltó, Patrol terepváltó, Unimog hidak 37-es cross gumik beadlock-kal. Orbit kormány, levegő rendszer, új mechanikus csörlő, hátra elektromos csörlő. Pro Comp futómű, méterszámláló, teljesen új kábelezés, stb.
Nem akarok jobban belemászni az ügybe, de a DAC-hidakon nem gondolkoztál ?
Ha leveszed róla szupport és a reduktorok merevítőjét és csinálsz hozzá valami frappáns merevítést a lehajtásoknak, szerintem kapsz egy elég megbízható/ viszonylag könnyű diffizáras portál hidat! Maga a difi is elég kicsi, méretre hasonló az unimogéhoz. Pneomatikus zárral!
Ha esetleg érdekelne valakit,helyszűke miatt eladnám még meglévő Uaz cuccaimat. Első hídtok,difik,kerekek,kardánok laprugók,parancsnoki ajtók. És egy Níva első difi féltengelyekkel.
Eladóvá vált néhány terepjáróépítéshez kiváló alkatrészem:
Unimog 411 hidak tárcsafékkel, nyergekkel, felújító készletekkel, betétekkel dobozában. Gyári Mercedes alufelnivel, kerékcsavarokkal, 5db eredeti 35-ös Silverstone-val. Teljes szélesség 172cm, de igény esetén variálható.
Robur 4 kihajtásos osztómű.
Robur csörlő könnyítve.
1.9tdi 1Z motor 137.000km-es saját autóból + gt20-as turbo, igény esetén mecha adagolóval. A motorhoz minden, ismétlem minden tömítést, szimeringet adok újan pincétől a padlásig + szíjjak, komplett új vezérlés dobozában.
Üdv mindenkinek, csak szeretnék figyelmetekbe ajánlani egy gallytörő rácsot amit el szeretnék adni fellépőkkel együtt. Az ára 12500Ft fellépőkkel viszont a ködlámpák már nincsenek meg. Tel.:06305196440
Köszönöm a segítséget. Még úgy is pihen a kérdés egy darabig. A motort kell életre kelteni,nem tudom érdemes-e. Nehéznek találom egy picit. Bár a Discovery nem volt rossz ilyen motorral.
akkor lehet a prágát érdemes lenne felejteni? akkor inkább unimog. meg a prága széles is ha versenyre kell össze kell venni. az se kis munka lehet. mert tudom is én 220-230 széles kocsival triálozni nem egyszerű
Egy üzenetem elszállt. Jó hogy vannak ilyen ismerőseid. Nekem kissé döcögve mennek a forgácsolós ügyek. A lemezházas híd az 404-es nem? Régebben lehetett venni 250 körül,most 400-ról beszélnek. Ahogy a képet nézem nekem a Níva kasznisba van ilyen terepváltó ami eredetileg 3,5 V8-as motoron volt. Ami a dízelhez van,ott nekem egy kisebb kupak van ott,ahol neked a kihajtás van. A Prága híd meg meleg pálya. Nehéz és 2-2 db kell mindegyikből.
a kihajtást egy ismerősöm csinálta. készülget vagy két éve,de sokáig nem is lett hozzá nyúlva . meg elég sok idő volt míg össze lett szedve a hozzávaló. a prágát nem tudom hány kg. nekem lemezházas a híd. állítólag ez kb 220kg/db,de én nem mértem.
Már rég készülök a Landycar-hoz,hogy nekik van e kihajtás? Bár az autóim Parkolópályán vannak egy ideje.A váltószámozást annyira nem ismerem,nem is figyeltem. Majd megnézem. Mióta készül a vas?
Gondolom akkor Unimog hidak. Én a prágán gondolkodom. Szerintem nehéz!
Sziasztok! Most regisztráltam az oldalra. Nem tapasztaltam még sehol ilyen korrekt,önzetlen tapasztalat cserét.
Szeretnék érdeklődni a Discovery Felől. Benzines? Olvastam a plusz kihajtásról. Nekem Range Rover van egy 2,5 TDI. Meg egy Range Rover Niva kasznival 1,9 TDI VW motorral.
kösz! azt nem mondanám hogy jól! lassan de biztosan. discovery az alváz,motor, váltó . a váltó kapott egy + kihajtást . csak idő és pénz kérdése és kész lesz.
nem akarok itt bele menni nagyon. de szerintem 35" keréknél és egy húzott motornál már a széria tengelyekkel, márkától független . már igen necces. beszéltem én G kollégával aki mondta tördeli. hallottam ott voltam mikor a Toyotás azt mondta nem meri bekapcsolni az első zárat mert eltöri a tengelyt. Én az LR be eltörtem annyi féltengelyt hogy a csavarok már maguktól jöttek ki! szerintem ha megvettem volna bele az Ascroft tengelyeket anyagilag sokkal jobban jártam volna. De bele ugrottam inkább a portál történetbe.
u.i. láttam már sok triál versenyen, hogy 1 keréken álló autó totál befordított kerekekkel, a gumimintázat beékelődve a hosszlengőkarokba, tolatva, megzárva eltöri a féltengelyt.
De nekem (és az ismerős körömben) érdekes módon 37-es kerékig nem tört semmit.
CNC munka mondjuk nem tudom, mi kell hozzá. A hídtokot meg kell itt-ott erősíteni, némi lemez, meg hegedülés, brutál féltengőt meg lehet kapni angliából hozzá, ami bírja.
4 portál hajtás Maxiéktól vagy 3 Milla + féltengelyek+cnc munka stb . közelít a 4 Millához. annyival nem vagy előrébb a portál hajtással amennyi pénzt beletettél!
De egyébként a Dévai Nándi annó csinált egy V8-as Disco-t. Kicsit megerősítették a Landy hidat, komolyabb féltengőket rakott bele, és MaxiDrive portálokat szerelt a híd végére. Lábon közlekedett vele országúton, és normális tempót ment vele, láttam terepen is jönni-menni az autót, bitang volt, nem volt lomha!
átlagban 2:1 forog a portál lehajtás! tegyük fel ha tennél is hozzá egy 4:1 forgós difit az is 8:1 híd vég áttételben forogna . PL. Unimog difi 3,25:1 forog. + lehajtás 2:1 !
Csak még az előbbi kérdésemhez kiegészítésképpen.Picup ról van szó,nzin gázos de gyenge a motor gyárilag és sokat fogyaszt..Ezekre kell regadót fizetni? Vagy más egyéb költséget ha behozom szlovákiából?
Van valakinek ötlete,tapasztalata abban,hogy rendszámos autón lehet e magyarországon motorcserét végrehajtani,hivatalosan?benzinesről,gázolajosra, Vagy esetleg szlovákiában egyszerúb? Mert még olyan rendszám van a kocsin.
cserélj olajszűrőt, tuti oda a menet róla, váltóba önts olajat, húzz utána. a difibe hajtóműolajat önts, ha úgy nézzük ez speciális dolog, de utána tudsz nézni h mit ajánl a gyártó a dana44 agy c8,25be. futóművel lehet megütötted, valszeg berezonálhat, termosztátot cseréld ki kb 5000 Ft. Ha újabb kasztnis az xj akkor motoros a kevert levegőért felelős lapát, ez az anyós bal lábánál a műszerfal alatt van, ki lehet méregetni, enyémben is ez a szitu, befolyt a lyukas fűtőradiátorból a hűtőfolyadék :) egyébként kézzel is állíthatod, ha leszedted a motort.
sziasztok, tanácsot szeretnék kérni, off roadra szeretnék autót venni, alapot amit idővel átalakítgatunk. Most 2 befutó maradt nem szerintetek melyiket éri meg jobban megvenni, y60 patrol, 2,8td (1991) vagy Mercedes G 230 G (460) (1980) árban hasonlóak, hasonló állapotban is vannak.
Heló az építésben nincs tapasztalat, de a vw, audi seat TDI motoroknak egyeznie kell, lényeg ha adagolóval együtt veszed, akkor az lehetőleg mechanikus legyen, akkor nincsenek érzékelők, ha nem 1z, akkor adagoló nélkül vegyed és szerezz hozzá mechanikusat (szerintem jó az 1.9 d és td, de van mechanikus tdi, asszem az 1.6 denevér motoroké is jó, csak akkor alakítani kell rajta). 1.9 d nem tdi-síthető, mivel elvileg gyengébb az alja, hiába cserélsz hengerfejet, haveromnak viszont volt pd-je tdi hengerfejjel, az már pompás.
A tévedés jogát fent tartom.
A projekted nagyon érdekelne, képeket csinálj, küldj és csináld meg az uaz hídból a portál átépítést
Üdv mindenkinek , szeretnék tanácsot kérni 1.9TDI motor beépítéssel kapcsolatban . Parancsnokiba szeretném betenni , ahogy olvasgattam már róla , a legtöbben 5ös bmw váltóval és Patrol terepváltóval rakták össze . Nektek milyen tapasztalaitok vannak ezzel kapcsolatban ? Ilyen átépítésnél az UAZ kardánokat érdemes a "megfelelő" hosszra szabni vagy pl. a Patrolét ? Egyébként az 1.9TDI-t VW-ből vagy Audi-ból érdemes keresni , vagy mindegy ? Gondolom a motor választásnál az a lényeg hogy hosszába legyen , ne keresztbe beépített legyen . Előre is köszönöm a válaszokat .
Csepel csörlő eladó,hibátlan. Szállítását vállalom megbeszélés szerint! Akinek az alap Csepel csörlő kell,az hatvan kilenc ezer. Ha kell adok hozzá egy 24 voltos erős erre a célra alkalmas villanymotort,ennek az ára tízezer forint hozzá Megoldható 12-voltos távirányítós változatban is,ez ugyan gyengébb,de van ahová ez is elég ennek az ára húszezer Megvalósítható egy hidró hajtás is,ehhez a fent említett 24voltos motor a rajta lévő olajszivattyúval húsz ezer. Hidro motor még nincs meg hozzá,ez még húsz-negyven ezer közöttFt. Gondolom a Csepel csörlőt nem kell bemutatnom,ez egy brutál erős darab. A nagy kötéltartó dobot lehet kicsit soványítani,ha valakinek ez a baja. A felsorolt meghajtások kivitelezésében tudok segíteni,de ennek ára külön megállapodás kérdése
kasztnit kell vágni,annyit nem ér.így is jók a terepszögek,kb8 cm emelés kell .Hátul seklivel,elöl pogival.Gátló 95 utánit az hosszabb,ez összesen max 50e ft.
Az air shock ( van raktáron azaz azonnal megnézhető és vihető) eggyesíti a spirálrugót és a lengéscsillapítót ( kevesebb a súlya mint a rugós tagnak) az autó magasságát a nitrogén gáz töltésével (nyomással) tudod állítani. A csillapítást a szelepek cseréjével, beállításával.
A rugós tagnál a magasságot a rugó tányér tekerésével, a csillapítást ugyan úgy a szelepek beállításával tudod.
A profender Airsockok és rugóstagok nálam kaphatók garanciával, szervíz és alkatrész ellátás biztosított.
Nem kell külföldi honlapokról rendelgetni ilyen-olyan mondvacsinált garanciákkal!
A Patroldoktor.hu- nál mindent meg tudtok venni tényleges garanciával és szervízháttérrel.
az urak véleménye szerint létezik, hogy Jeep xj diesel 265 mm kuplungja kompatibilis a benzines verziókéval? A 4.0 és 2.5 benzinre is ezeket a méterűeket adja, az ára miatt viszont nem mindegy. Esetleg tapasztalat (el tudom képzelni ugyanazt a lendítőkereket mindegyiket, illetve ebay-on találtam már ugyanolyan lendkereket 2.5re és 4.0-ra ajánlva)
Sziasztok! Építek egy 2,4 td BMW motoros autót saját 5-ös mechanikus váltójával. Vettem K 160-as Patrol hidakat. Egy dolog akasztott meg az osztómű és végül arra jutottam, hogy egy 2,8-as különálló osztóművet
kéne szereznem és ha van hozzá a rövid kardán ami a váltóhoz csatlakozik az maga volna a tökély. Ha van valakinek ilyen kérem jelezze, mert akkor csak a kardánok hosszúságát kell csak belőni. Köszönöm előre is!
A hosszu benzines 160-ban van külön terepváltó, nem gyakori darab...
Hilux/LC terepváltóból is lehet jót csinálni, az elejére kell egy fedél annak a tetejére meg egy kulissza a kapcsoló karnak, neten láttam már ilyen átalakítást.
A váltó fogaskerekes, én tárolgatok egy ilyet vagy 10 éve vadi új még nem volt autón, ha érdekel dobj egy mélt!
Hello! Találtam hírdetésbe 130-ért úgy van írva hogy vastag patrol hidak, hátul zárral. Ez nem is tűnik rossz árnak, akkor nem értem a dolgot :) Megfelelne a 160-as hídja is. Most a terepváltón agyalok másik oldalon kérdeztem hogy esetleg a 2.0 benzines vitara terpváltója milyen erős mert az szinte stimmelne a mostani helyére, csak hogy érdemes-e vele foglalkozni. Patrolnak is egye van a váltóval a terepváltó, vagy csak az újabbakon?
A k160-as patrol hidak kb. 120.000 Ft körül mozognak. ebben csak speer van hátúl és laprugós eredetileg. A GR 250.000-300.000 körül panhardokkal, ez hátul záras és erős. Kardánok 15.000-20.000 körül/db Tervezésnél figyelj arra, hogy a vitara difi áttétel valahol 1:5,3 körül van, a k160-as-ba meg azt hiszem a 1:4,625 a legnagyobb. meg azért kell még 1-2 dologra figyelni, amig alá faragod.
Sziasztok! Nemrég tettem szert egy szinte gyári vitarára, csak kiemelve és simex mintás gumik vannak rajta eddig. Lassacskán szertném építgetni, az erősebb motor előtt a futóművet szeretném megerősíteni. Uaz hidakat terveztem alá spirálokkal de most olvasom a fórumot és elbizonytalanodtam. Patrol hidakkal már nyugodtabban aludnék de annak az ára a duplája kb, de mégis ez felé kéne mennem mert egyszer szeretném megcsinálni jól utána pedig használni, nem szerelgetni. Egyenlőre maradna a vitara terepváltója is, ennek láttok akadáját? Illetve mi lehet egy reális ára a patrol hídpárnak? csak a kopasz hidak, kardánnal fékekkel, esetleg felnikkel. A záras és a nem záras ára, illetve a közötti különbség érdekelne, előre is köszönöm a választ :)
Ezek valóban európai dealerek akik ráteszik a saját hasznukat ettől sajnos csak drágább lesz. Én európai gyártóra gondoltam. Te milyet rendelsz a 4x4 garage -től?
King-et tud szállitani a tereprally-s: Xsport
Fox-ot elvileg a Murczin pajero
Én eddig legjobb áron:LRdirect.com-nál találtam legolcsóbban Tf-141 et.
A Fox nál lehet kapni 2.0 Coilover Air Shock rúgóstagot.Ennél a típusnál nitrogén töltéssel lehet állitani a rúgózás erösségét és plusz a rászerelendő spirálrúgó előfeszítésével is.
Jól gondolom? Eddig azt hittem vagy coilover vagy airshock van a választható palettán ez a kettő kombinációja lehet? Miért lehet jobb ez így.
Szóval eladó 4 darab amerikai, PORC által gyártott olajos, oda-vissza csillapító teleszkóp 35,5 cm (14") úttal. Hibátlanul működik, nagyon keveset használtam, ezért is eladó.
Ár: 49 990 Ft / 4 db
Eladó 5 db új DRAGON mérőóra műszerfalhoz: - olajnyomás, - vízhőfok, - turbónyomás, - olajhőfok, - voltmérő. Mindegyikhez jár adó, gomba illetve kábel.
1:30-től: elég ügyes és erős kis szerkezet lett összerakva! Csak azt a csúnya piros Tatra motrot kéne helyettesíteni ! Szivem szerint egy T72-sét pottyantanám bele :-)) Váltók/hidak egy az egybe tökéletesek ! Olyanok mint a nyomorúság, Örök élet... :)
Köszi a segítséget! Most egy jobb állapotban lévőt Jeep cherokeet találtam. Tudsz tippet mondani, hog a 2.5 td-be milyen és mennyi olaj kell? Motor, váltó és hajtás? Megvétel után leszervizelném. Hol érdemes alkatrész hozzá venni? Hol tudok valami könyvet szerezni hozzá?
A rudazat is szétugorhatott.. de elég sok jön be bontásra mostanában, ha esetleg még is a váltó lenne rossz. Le kell alkudni az árából.. :) Nagyon bánom, hogy eladtam :(
hali. bocsi, de nekem is késöbb szoltak, hogy gyálon talizunk. bocsika, de átszervezték.:( de jan végére szervezünk, egy találkozót , ott szívesen látunk, és avendégem vagy egy kávéra:)
Olyan kérdésem van, hogy Jeep Cheroket néztem, de nem vette be a felezőt. 4 kerékben hajt mind a 4 kerék. Mi lehet a gondja?? A tulaj azt mondta, csak szétugrott valami. Ha valóban ennyi gondja van akkor megveném a Jeepet :-)
Van valakinek valami tippje ,hogy jeep cherokee-ra milyen sárvédőíveket lehetne tenni a gyáriak helyett? Kéne a nagyobb hely de műszakira megy majd a gép és szabályosnak kéne lennie.
Az unimog (de ezt uaz-os zoli jobban tudja) kb. 1:8-10 között lehet. Laplandernél azt hiszem 1:6 körül (a legrövidebb G merci portál nélkül 1:5.3 körül), praga 1:1.
A gyári hidra szerelhető adapter kb annyiba kerül, mint egy pár laplander híd, ráadásul ha nem erősíted hozzá a hídtokot, meg a függőcsapágyakat, akkor szétszaggat mindent. Meg kb. 15-20 cm-el szélesebb lesz oldalanként tőle az autód.
A portálnak éppen ez a lényege, hogy a végátétel miatt kisebb átmérőjű tányérkerék kell bele, így kisebb a difi gömbje és nagyobb a hasmagasság, illetve nem kell olyan átmérőjű féltengelyek bele.
Nem a portál hidat kell engedélyeztetni, hanem az átalakítást, ami a futóműben történt: a felfügesztés elemei megfelelőek-e, ha volt hegesztés, akkor minősített hegesztő hegesztette-e, a fékek hatásfoka megfelel-e az előírtaknak, akormány átalakítása megfelel-e, a kardánok átalakítása, lengéscsillapítók etc. Vannak államok, ahol ez viszonylag egyszerű. Magyaroerszágon ez rengeteg pénz és utána járás.
Mit jelent,hogy rendszámozható portál?Amúgy az áttétel miatt,nem lehet jól utcán használni max 44-es kerékkel 80 km/h.Nekem nincs,de én olyat csinálnék amiben max 1.5 lassitó áttétel van.Usaban van a gyári hídra szerelhető agy,nekem ulyesmi lenne jó.
Olyan kérdésem lenne hogy jeep cherokee-ra ha gyártanék lökhárítót akkor műszakin átmenne-e vagy a rendör esetleg csaesztethetne-e vele ha eredetileg is acél a lökhárítóm?
A 20 cm-es emeléssel felejsd el a műszakit. még a leg őrültebb sem ad ki hozzá. Az emelőszetthez-amit belinkeltél, ha van CE-minősítéses műbizonylata, akkor elvileg el kell, hogy fogadják.
Reálisan kb 4-5 cm, amit normális anyagi körülmények között lehet emelni. Én ilyeneket is (meg más fajta) terepjárókat is szervizelek, átépítek. Csapágyakat is cserélek difiben.
Ha kérdésed van keress nyugodtan a 70-339-2867 -es számon. vagy a :
Tapasztalatbol mondom,a 31-es kerekkel pogacsaval jol elfordul es egy 7-8 centis emelessel brutal helyeken el lehet nagyon olcso emelest akarsz,akkorr az elso rugot eleg pogacsazni,hatul hosszu seklivel tok jo.95 utani gatlo hosszabb azt rakd bele.
ez elég elszomorító, h a 31-es is alig fér, egy 33as elég jó lenne nekem, de a 35ös adná igazán. Igen neten nézem elég sokat, meg a fórumokon is olvasom az infókat, próbálok okosodni. De pl: http://www.jeep4x4center.com/jeep-cherokee/skyjacker/lift-kit-8inch.htm ennyi pénzt nem tudom h ér-e..
egyébként kérdés még a fejemben h a magyar agy mit gondol a műszaki vizsgán ilyesmiről??
Lehet kulon venni emeleshez gatlot,8 inch lift keresesre talalsz.De az osszekoroknel is lesz problema.Csinaltam xj-t,a 31 hez is kellett vagni sokat.Pogacsa kell mar ahhoz is beleer mindenhol.
emelés a kérdés, jeep xj, tudom unibody. hogyan határozhatom meg a megfelelő gátló típusát kb 20 cm emeléshez, nem szeretnék emelőszettet vásárolni kűlföldi cégtől. Illetve a hidakban elől dana 30, hátul C 8.25 csapágycsere ügyben ki a tapasztalt? Szintén nem gondolom, h usa-ból kell ezt rendelni, kapható itthon is kúpgörgős csapágy.
Hála és köszönet! Nem is értem miért hittem hogy drága a gl szem lehet h korábban olvastam a creeper joint-ról és onnan aszociáltam tévesen. Mindenesetre köszi szépen mégegyszer!
Samurait spirálrugósítunk és milyen módszereket javasolnak az urak? Előre én ilyen 3karost terveztem hátra meg alul két kar felöl meg egy Y . Ez így megvalósítható? és milyen anyagbol lenne célszerű? Szilenteknek mit javasoltok? Ja és minél olcsobban kéne kijönni tehát nem full gl-szemes megoldást akarnék.
A vízhőmérőből is látszik, hogy baj van, de egy ilyen folyadékkal akkor látom a nagy poént, hogy amikor már forrna a víz, akkor leállítom a motort. Keringés megáll, és AKKOR nem fog megforrni a folyadék, mint a víz tenné. Megvárom, míg lehül, oszt megyek tovább.
Igen, ebből a szemszögből már másabb. meg így nem fújja ki a hűtővíz felét. bár ha forr a víz, akkor a legpancserebb sofőr is látja, hogy baj van! :) :) amúgy "hogyé" mérik?
Először is nagyon köszönöm hasznos és fontos észrevételeidet. Valóban lehet, hogy nem teljesen egyértelműen fogalmaztam előző levelemben.
Természetesen az EVANS vízmentes hűtőfolyadék nem 180C fokon dolgozik, normál üzemi hőfoka 92 -105C fok között van. Azonban felmerülhet olyan külső körülmény ( pl. sárral vagy porral telítődik a hűtő felülete ) amikor a hűtőfolyadék melegszik a terhelés alatt. Az általad említett terheléses nyomáson egy nagyon jó minőségű vízbázisú folyadékban is gőzképződés indul meg max. 125C foktól. A gőzképződésből fakadóan hirtelen és intenzív további melegedés folytatódik, ugyanis a gőz hűtő hatása töredéke a vízének. Az EVANS vízmentes hűtőfolyadékkal ez nem történik, még akkor sem, ha a hőmérséklet egészen extrém 150-170C fokra kúszik fel. Nem azt mondom ezzel, hogy ez egy normális és hosszú távon fenntartani kívánt állapot, hisz ennél a hűmérsékletnél a hagyományos mechanikai elemek már nem normális igénybevételnek vannak kitéve. Azonban az EVANS használatával megelőzhetőek nagyobb - a megnövekedett nyomásból fakadó - károsodások a motorban és a hűtőrendszerben. Mivel nem kezdődik gőz képződés, így nem alakulnak ki a munkahengert körülvevő hűtő közegben sem gőzpontok, melyek a további melegedés mozgatói. Ezeken a gőzpontokon korai robbanások következnek be, hiszen a hő arra a pontra irányul ahol kisebb a hűtő ellenállás. Ahol gőzpont van ott kisebb, mint ahol hűtőfolyadék. Ezek a káros robbanások károsítják a motor hengereinek felületét, melyek ezáltal kevésbé optimálisan látják el feladatukat.
A korróziót legkönnyebben úgy előzhetjük meg, ha a hűtőfolyadékban nincs olyan anyag ami képes ezt elősegíteni.
Mégegyszer köszönöm, hogy hasznos kérdéseiddel és probléma felvetéseiddel elősegítetted, hogy részletesebben kifejthessem az EVANS vízmentes hűtőfolyadék hasznosságát és egyediségét.
"nincs víz, nincs túlmelegedés", a túlmelegedés nem a hűtőközeg vegyi összetételétől függ. egy motor, ami 180 Celsiusra van melegitve károsodhat, mivel a tömítések, vízcsövek a termosztát táguló része nem erre a hőmérsékletre van kitalálva.
"nincs víz, nincs korrózió" 20 éves motorokból aranytiszta (korrózió) nélküli hűtővizet lehet leengedni, mivel egy minőségi hűtőfolyadéknak (fagyálló) ez az egyik fő fünkciója
"nincs víz nincs nyomás" szintén nem a hűtőközeg "milyensége" határozza meg a nyomást. az 1.1-1.2 bar -os nyomás elősegíti, hogy a motor 110-120 celsiusfokos "vízzel" üzemeljen, ami növeli a hatásfokát (kevesebb üzemanyagot használ el)
"nincs víz-nincs munkahenger felületi korrózió" lásd 2 pontal efelett. Mégis milyen munkahenger? hűtőrendszerben?
"Nincs víz - Nagyobb teljesítmény" ha 180 fokra melegszik egy motor, na éppen akkor van teljesítmény csökkenés ( a beszívott levegő jobban felmelegszik mielőtt megtölti a hengereket) és hajlamosabb a kopogásos égégre!!
egyébb?
egy olyan motorba ideális, ami 180 celsiusos üzemre van kitalálva. a szériák egyik sem ilyen!!!
Engedjétek meg, hogy az őszi-téli, karbantartási szezon beköszöntével figyelmetekbe ajánljam egyedülálló importált termékünket, az EVANS vízmentes hűtőfolyadékot.
terepjárónál melyik motor a jobb, benzines vagy a dízel üzemű? melyiknek mik az előnyei/ hátrányai "terepjárás" szempontjából. nem egy sziklamászós/50 centis iszapon átkelésre gondolok, hanem ilyen tipikus erdei, mezei traktor nyomvályús dimbes dombos földesút
A 90-es Land cruiser első futóműve egy rakás sz@r. Nem tudom, hogy gobdolta ezt a toyota. tiszta öngyilkosság. szétugrik a gimbtámasz, a kerék kifrodul stb. viszont ennek fejében kurv@ drága. itt a műhelyben pont egy, gyere nézzd meg! :o) a patrol jó (csak nem a 3 literes motort vegyed)
A hozzáféréssel nagyobb gond nincsen,álltalában guggolva az alján elérek mindent. Csak mikor az ember összerakja eredeti német cuccokból, és hadgyakorlat után visszahozzák,hogy folyik,ereszt, megint nem kapcsolt.. stb akkor már kicsit bosszantó! Néha még a szereléstől is elmegy az ember kedve.
Viszont a kis katonai G- mercit azt kedvelem, egyszerű-kompakt és ha bajvan rögtön tudja az ember,hogy mi baja. Kraz után kicsit kényelmesebb is vezetni :)
Én BP-től vagyok 60km-re keletre, aszód felett. Ha gondolod keress, vagy azon a számon amit roadati adott vagy a 70/339-2857-esen. Most áll itt egy samu, annak az egész alja ki lett cserélve (igaz most aluminiumból van megcsinálva, de az részletkérdés)
jepp ceroki elsö futomü elado! irányár 30000 ezer ! egyik fogaskereket cserélni kell benne komplet a futomü agyak és féltengelyek is rajt vannak! 06706140817
Nem tudom mikori gyártásúak,tulajdon képpen nem is érdekelnek, mivel egy szemét az összes! Csak érdekességképppen küldtem be.
Cimborám javítja a kocsit, én már meguntam a merciket (elég volt a télen belőlük). Inkább Kraz/Diesel Ural/BTR/T-72 ..stb és egyéb ilyen nyalámságokat szerelek.
Segítsetek skacok! Hozzájutottam egy long samurai-hoz, aminek a kasznija hagy némi kívánnivalót maga után. Már az ötödik kasznis hajt el azzal a kifogással, hogy ő nem tákol. Én megértem, hogy ár-idő arányban megéri inkább horpadásokkal foglalkozni, de nem is mondanak árat a nyűgőmre. Miért akar mindegyik kasznis díszcsíkot kalapálni a sárvédőimbe? Miért hiszik, hogy a 30 éves samut autókiállításra akarom vinni? Miért tákolás, ha azt kéri az ember, hogy legyen a kaszni letisztult átlátható, könnyen tisztítható. Nekem nem kell tizenöt borda meg ilyen-olyan horpi a taposóra csak azért, hogy 3cm-rel lejebb legyen a talpam. Az, hogy jó nekem a sarkos hátsó doblemez 1,5 -ös lemezből az egyenesen Istenkáromlás!!Jómagam is autómatizálási gépész vagyok teljes rálátással az anyagok megmunkálási lehetőségére. Arról nem is beszélve, hogy statikailag nem is drasztikus a változás, alvázas autóról lévén szó. Kéne nekem egy kasznis pest környékén akinek van problémamegoldó képessége, fantáziája, és ismeri azt a kifejezést, hogy funkcionális. Röviden felsorolva két taposó csere(akár sík lemezre), küszöb csere mindkét oldalon(akár zártszelvény így megspórolnám a küszöb alatti bukócsövezést:), rakfelület és hátsó dobok cseréje, kocsiszekrény rögzítési pontjainak ellenörzése. Lehet, hogy jobban járnék ha nem is kasznissal hozna össze a sors, hanem olyan emberrel aki terepjárókat épít, és jól bánik a CO-val.
Az ötleteket és az észrevételeket előre is köszönöm!
Nagy teljesítményű elektromos szervók a hidraulikus szervó kiváltására vagy helyette,állítható kormánymagassággal!
Név:BalázsCím:SzegedTelefon:06205957188E-mail:sbalu20@freemail.hucsörlőt kötelet a kocsi hátúlján át kell fordítani 1 csigán és úgy kell előrre vezetne a kötelet. :)
Üdv mindenkinek! Még új vagyok a témában, ezért kérném a segítségeteket. :) Idén vásároltam egy off roadra "előkészített" Samurait, és ezt szeretném fejlesztgetni. Kezdés képpen egy bukócső, ez lenne az első kérdésem, hogy készített-e már valaki ilyet, és hogy kb. hogyan kéne kinéznie, hova kéne felfogatni.. stb. Szeretnék rá szervót, elektromosban gondolkozom, erről esetleg vélemények, tapasztalatok? Arról valami tapasztalat, ha a csörlő a platón van, onnan lehetne-e előre és hátrafele is használni? Távoli tervek között szerepel automata váltó, uaz portal híd meg még több apróság is. Előre is köszönöm a válaszokat, véleményeket :)
hello tamás ferenc vagyok miskolci tetszik a gaz69esed én is csinálok egyet . a gaz69es fórumon megnézheted. a fülke érdekelne hogy hogy csináltad meg ? milyen ajtók vannak rajta? én vettem jobb ajtot mert azt szeretném balra tenni de a tiéd nagyon komoly köszi feri 06703671251 foggy foggy61@freemail.hu
Legjobb tudomásom szerint a 66-os 1200x18 a BTR 1300x18.Olyat már láttam,hogy a btr-ét tették fel a 66-osra extrém terepen.A sört száműztem az életemből viszont ha a társaság úgy kivánja,jóféle pálinkából vagy borból tetemes mennyiséget el tudok porlasztani!Megmérem neked pontosan és jelentkezek.
Valamikor lemérem neked.Legjobb tudomásom szerint 66-os 1200x18,BTR 1300x18.Olyat már láttam,hogy a gazra tették fel a btr-ét.A sört száműztem az életemből /rigolyásodok/ csak a jó pálinka és bor maradt,viszont ha jó a társaság az jöhet nagy tételben is!
Azért azt se felejtsük el, hogy itt nem egy 2,2 méter tengelytávú bobtailre vágott 1,5 tonnás triálautóban gondolkozom, hanem a hosszított tengelytávú Range az alap, ami 2.75m tengelytávú, és baszott nehéz.
Persze, kurva nehéz lesz a gyári hidakhoz képest a nagy kerékkel a moghíd, de azért még így is lesz fölötte több, mint 2 tonna rugózott tömeg. Most 2850kg az autó, ebből a rugózatlan tömeg kb 5mázsa, a többi 2.3 tonna fölül van. Az marad, csak alul lesz nehezebb a rugózatlan tömeg. Mondjuk úgy 350-400 kilóval....
Százalékos arányban persze elég durva, mert most a rugózott-rugózatlan tömegek aránya kb 83-17%, a mog hidakkal meg kb. 72-28% lesz nagyjából. Abban reménykedek, hogy erre azért még elég lehet kerekenként két-két Procomp ES9000, vagy valami hasonló gátló, na meg persze az elérni kívánt sebességből is engedek a jelenlegihez képest.
A mostani felállásban autópályán gond nélkül megy az autó 180-at, földúton 80-90-ig teljesen jó, 100-at is elbírja útminőségtől függően, de ahhoz már az én vezetési tudásom kevés azt hiszem, hogy biztonsággal tudjam tartani azt a tempót.
Ha aszfalton tudok menni majd 80-90-nel anélkül, hogy leesnék az útról, földúton meg 50-et, az már tökéletesen elég.
Hát igen, ez az ami fejtörést okoz, a kerék. A Range kerék se könnyű, bár nem mértem, de a BFG MT a 16-os alufelnivel biztos van 45kg itt is. Nem lennék meglepődve, ha akár több is lenne.
Azt tudom, hogy egy Range híd a 235/85R16 gumikkal, alufelnivel kb 250kg. A mog híd csupaszon ennyi kb. Erre jönne még a 16-os vasfelni és az 1100-as kerék. úÚy saccolom, egy ilyen gaz66 gumi felnivel együtt legalább 85-90kg.
Viszont kénytelen vagyok legalább 38-as kereket rakni rá, ha azt akarom, hogy tudjon menni legalább 80-nal. Ami a nagy kérdés, az a lengéscsillapítás, de egyelőre legyen megforgatva az első híd, aztán ráérünk a többit kitalálni.
A hátsó hidat meg nem kell forgatni, mer azon meg eleve jobbódalt van a difi ugyebár, tehát azon működni fog a zár. A terepváltóban meg van saját. Két zár meg elég lesz, a tömeg miatt lesz tapadás dögivel, a gumi mintája se hurkatőttő lesz... asszem megleszek én első zár nélkül is. Oszt ha már mégis hiányzik az első zár, akkor majd odaadom NEKED az első hidat, oszt szétvágod, összerakod, hogy jobbódalt legyen a difi, és zár IS legyen. :)
Mondjuk azon még gondolkozom, hogy megvagyok-e első zár nélkül. A tervek szerint úgyis a Gaz66 1100-as kereke lesz rajta, az autó lesz vagy 3500kg mindenestül, szerintem akár elég is lesz a hátsó és a középső zár. :)
nem jó! mert nem lesz difizárad, mivel nincs kialakítva az ellentétes oldalon a difizár ""üreg"" !! A Bolygomű támcsapágyak amik belemennek a hidtokba azok különböző nagyságúak .
A difit nem akarom átfordítani, csak a két fél lecsavarozható hídtokot A z-hajtással együtt. A kérdés tulajdonképpen az, hogy az oldalsó híd-részek csavar-furatai passzolnak-e amikor a jobboldali darabot elkezdem gyakorlatilag hátrafelé nézve felrakni a difiházra.
Azaz a difiházon oldalt lévő csavarok elhelyezkedése szimmetrikus-e a difiház eleje és hátulja közt lévő síkra?
Ha igen, akkor felmegy a rövid és a hosszú híd darab a túloldalra hátrafelé nézve is. Az utánfutás meg majd a következő témakör lesz.
De múltkor azt mondtad a hidat át akarod fordítani! ha a hidat átfordítod akkor a tányérkerekét is fordítani kell . mert ha nem akkor az első hid hátra felé akar menni az hátsó pedig előrre! a híd fordításával a tokot élvágod és a Z lehajtással 1 ütt fordítod ,hogy jó legyen az utánnfutása a kerékagyaknak !!tányérkerekekt öntvényházasnál nem olyan 1 szerű megfordítani mint a lemezházasnál. a lemezházason simán át lehet tenni a tányérkereket a másikoldalra . de az öntvényházason nem tudod ezt megoldani . A difiházat is szét kell fűrészelni mindnen heggesztésnél stb.... macerás nagyon preciz munkát kell végezni. 1 tized mm eltérés valahol közbe esik akkor megzabálja a csapágyakat stbb.. nem vagyok híve ennek a vágjuk szét a hidat azt jóóó lesz az úgy.!! rohadt Német már 50 évvel ezelött is olyan preciz munkát végzett ,hogy szinte 1000 ed mm pontossággal van minden összerakva!
Na megvan a műszer! Lábán hoztam haza 110 km-ről. Hibátlanul működik, motorikusan mindenhogy. Annyi hogy rövid a váltó benne, ezért 90-nél már nagyon zajos, sokat forog a motor... Majd orvosolom ez legyen a legkevesebb :)
így már értem. ja az utánfutás miatt kellett szétvágni a hidtokot. a lemezházasnál igazából semmi bonyolultság nem volt,csak hogy először csináltuk! igy pöcsöltünk kicsit vele.
nem ! szét kell a gyári hegesztésnél szúrni esztergával a külsőrészen de belül is meg van hegesztve mivel a dupla lemez ház van. ott meg kinek mi van majd után állitani és lehet összevarni. a difinél a bolygóművet kell át csavarozni a tányérkeréken. mikor ezzel kész voltam jött a meglepi! nem ment be a tokba a difi! mivel a tok úgy van kiképezve hogy csak a gyári difi beállitással megy be. úgy hogy ki kellett vágni egy minimális cikket a tokból. és úgy már be ment! az átforditásnál mas gondok is felmerülnek. a gyári kormányöszekötöt nem lehet visszatenni. kb ennyi. ami nekem felmerült.
Szükségszerűen egyszerűbb egy csupasz hidat szétcsavarozni, és fordítva összecsavarozni, mint egy totálisan típusidegen terepváltót összehozni az automataváltóval, kardánokkal, tartóbakokkal, mindennel.
Jut eszembe. Van egy Borg Warner terepváltóm is a polcon egyéb agyelborulásos projektekhez. Szerintem én már nem használom fel építéshez. Ha valakit érdekel megnézem a típusát is.
Szerinted az öntvényházas kismog hidat (411) át lehet építeni úgy, hogy ugyanarra hajtson, DE a difi ne a híd baloldalán legyen, hanem a jobboldalon?
Azaz lecsavarozni a difiház két oldaláról a két részt, fejrefordítani, és visszacsavarozni, meg közben a difit is megfordítani a tokban? Vagy nem lehet a középső öntvényre fejjel lefelé felcsavarozni két oldalsó csövet?
Urak. Hánykolódik nálam egy dana44 hídpár. A bibi csak az, hogy az első híd fél merev. A Difi 4.10-es. Ha valaki valamit kupkerék miegyebek fel tud használni velem lehet bótóni. Telefonszámom és mail nevemre lattintva elérhető.
Üdv mindenkinek!! Gondoltam dobok fel egy képet a gépről, kis felújítás után (karosszéria lakatolás...) Hobby célra lett építve.! Portál hidat elbírna még, de az majd a következő nekifutásra!!:)
Nekem még sajnos nem volt G mercim, egyszer volt uazom, ami alá beépítettünk g hidakat. Még egy igazi nagy kört se mentem vele, már el is adtam...:( Nade majd most! Már alig várom, hogy itt legyen és menjek vele egy túrát!
Az általad leírt fogások természetesen kicsinálnak mindenféle autót, hisz nem erre lettek csinálva! A behúzott első zárral már óvatosan kell bánni ez egyértelmű
Baszki ami már így át van faragva, azt ne hasonlítsuk semmi gyári terepjáróval össze, mert ég és föld... A G merci alapból a legjobb, ezt mindenki tudja, nyilván faragni mindenből lehet jót, csak kérdés mennyi átalakítás kell hozzá!
Nekem egy alap G-m lesz, ha ide kerül hozzám, dobok róla képeket!
gyári Panhart kuka ,tengelytáv növelés 240cm -ről 260cm -re minimum , hajtáslánc "nem bírja a sprinter motor teljesítményét sokáig " stb stb stb ...Uaz 2 sosincs vége ,de ezt te is tudod. nem látom értelmét az 1.5 M ft -os kocsit szétvágni. Nein Danke! marad a csővázas szerkezet !
Szakirányú kérdésem lenne.Olvasom a fórumot és bizonytalan vagyok...
Van egy Gaz 69-em/Terepjáróm/ 2.2 MB /W115/ motorral Zuk 4-es váltóval..terepváltó...41/8 /5.12/ difi...Közúton elég gyengus,és lassú...2500-as fordulaton 60-65km/h... Szeretnék egy 80km/h utazót normális fordulaton..
Lenne egy lehetőségem csak nem tudom merjem e vállalni..!!!
VW 1.9TDI mot, mech adagoló,502 csúcs,nagy turbóval , BMW 5ös váltó...bővebb paramétert nem tudok,nem offroadra kell de ha van tartalék gondolom nem árt...
Ha még kicserélem a difit 37/8 /4,62/ ez a motor el kell hogy bírja gondolom..?? az öreg Merci motor még jobban elgyengülne..
He egy tuning motor nincs hajtva rendszeresen attól mi történik??..) és ...mennyit fogyaszt normál üzemmódban meg ha hajtva van az 1.9 tdi..??
Hát őszíntén megmondom igazából nem is az enyém! :) Haveré, csak nálam tárolja míg be nem szereli!! De addig az enyém!!:) Mondasz egy jó árat akkor oda adom, meg mondom neki hogy ellopták!! :D
Szakirányú kérdésem lenne.Olvasom a fórumot és bizonytalan vagyok...:-)
Van egy Gaz 69-em 2.2 MB /115/ motorral Zuk 4-es váltóval..terepváltó...41/8 /5.12/ difi...Közúton elég gyengus,és lassú...2500-as fordulaton 60-65km/h... Szeretnék egy 80km/h utazót normális fordulaton..
Lenne egy lehetőségem csak nem tudom merjem e vállalni..!!!
VW 1.9TDI mot, mech adagoló,502 csúcs,nagy turbóval...bővebb paramétert nem tudok,nem offroadra kell de ha van tartalék gondolom nem árt...
Ha még kicserélem a difit 37/8 /4,62/ ez a motor el kell hogy bírja gondolom..?? az öreg Merci motor még jobban elgyengülne..
He egy tuning motor nincs hajtva rendszeresen attól mi történik??..:-)) és ...mennyit fogyaszt normál üzemmódban meg ha hajtva van az 1.9 tdi..??
Képen nem lenne feltűnő a gyári állapothoz képest. Csak megült a laprugóm. Konkrétan kisimult. Elvittem felíveltetni de közelében sem jár a gyári állapotnak. Még mindíg hiányzott vagy 10 centi és 2 év alatt megint megereszkedett. Gondoltam akkor inkább ez. A lengéscsillapító kötéseit is áthelyezném így az sem szántaná többé a földet. Kapnék valami olyasmit mint a merevhidas hilux ahogy még van csinálva. Láttam egy markatársam megoldását. Azt mondta klasszisokkal javult a terepen való viselkedése a gépnek.
Inkább az az oka, hogy keresett és drága a motor még most is, több ilyen autóm volt, írdatlan futásteljesítménnyel is drágák voltak ezek a motorok!
Ha szivó tényleg nem egy bivaly de akkor sem esetlen, turbós meg egész virgonc, ha túrbósítani kell a szívót azt is lehet de nem egyszerű, a motortömböt is fúrogatni kell a dugattyúhűtés miatt...
Az is megszokta ilyeszteni a népeket, hogy döntve van beépítve gyárilag, pedig szerintem nagyon jó motor, ha nem akarsz feltétlen izomautót építeni nagyon jó választás (a régebbi öntvényházas Transit váltóknak leszerelhető a harangja, még tartogatok is egyet ki tudja mire lesz jó, s onnantól a váltó házasítás is viszonylag könnyen megy)...
Mert 4 hengeres és ahoz nagyon nehéz. nem bírja a tuningot és attól, hogy a ford legmegbízhatóbb diesel motorja, nem igazán bírja a tartós, nagyteljesítményű igénybevételt.
Helló! Offroadosok ! Van egy motorom ami eladó! Eladó egy Bmw 525tds 2.5td motor. Gyári 143le 105kw. Tökéletesen működik, hiba nincs! Komplett motor eladó! (turbó,generátor....) Ár.99.000Ft Kipróbálható! Építettem már ilyen motort terepjáróba, nem túl bonyolult!
Offroad célra nagyon megfelel! Érdeklődni. bmw525tds7@freemail.h
Szia.Nekem is merci van benne.Szerintem a fogyasztás magáért beszél,legalább is az enyém nem eszik sokat ,nyomatékos motor.Örökös mint a nyomor azt mondják.De amúgy én sem tudok többet.
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne, hogy szeretnék csinálni egy lököst az autóra. Cső lenne az alap alu trepni a burkolat itt ott. Formára méretre azonos lenne a gyárival. Műszaki vizsgán ill a szerveknek megfelelne ez így? Próbáltam utánanézni de a jog és rendeletekértelmezése nem tartozik az erősségeim közé. Válaszokat előre is köszönöm.
Köszönöm a gyors segitséget! Nekem egy 1.9 literes turbodiesel motorom van, sajnos nem vw tdi, hanem fiat croma idtd. Páran már mondták hogy biztos jól müködne, a viztöbblet miatt nem melegedne, de akkor ezekszerint egy plusz pumpa nem ártana bele... A menetszélről meg annyit, hogy ha felezetten szuttyogok, hegynek völgynek, sárban bárhol, nem melegszik annyira mintha országutiba haladok kb 50-60as tempóval, pedig ott van menetszél. ugyhogy szerintem talán nem melegedne. A tiéd teljesen zárt? Nincs bent melegebb a hűtő miatt?
na jah, ez is felmerült hogy venni egy terepjárót ami úgy ahogy egyben van ilyen bontott szerűséget... ahol nem sérült maga a váz, kasztni (meg talán a hajtáslánc is rajta van) és az is lehetne egy kiindulási alap
Ha csak hegeszteni és flexelni tudsz,nem biztos hogy építened kell-Plcsóbb és egyszerübb venni valami 4x4 et.NAGYON sok a buktatója,hidd el.Akár még félbe is fogod hagyni.
De kérdezd Markis 4x4 et itt a fórumon,vagy nézd meg a honlapját.Azért ez nem annyira 1xűűűű.szerintem.Nekem 1.8 as mitsu benyás motor lesz majd 1x a samurai/LJ 80 ba.Éa spirál rugók,meg még ami menetközben eszembe jut...
Ebben a "típusban" nem vagyok nagyon jártas, de azt tudom, hogy ide pont a benzinmotor a jobb megoldás. Nem lényeg a nyomaték, és hogy ne ázz be ablakközépig érő víz alatt, itt az a lényeg, hogy ugorjon, ha gázt adsz! Valami pörgős motor (japán illene a képbe), mivel sokkal jobbak a német benzinmotoroknál (lásd drift, filmek stb...). Én swift 1.3 101LE-re gondolok vagy civic motorra, de nagyjából bármelyik jó neked (toyota, mazda, nissan) 1.3-1.6-ig mind jó a 90-es évekből! A motort egyértelműen hátra rakd, saját váltójával féltengelyeivel stb.. Mert úgy sokkal egyszerűbb lesz a történet. A csőváz keretre találsz a neten méreteket szögeket, stb...
Ha készül, vagy megvan a végleges terv, majd írj gaz69@freemail.hu-ra!
nah hát szóval kb pont ezek lennének a kérdéseim :D
(az egész dolog csak ilyen pénzelbaszós, szerelős, hegesztős hobby dologról szólna, ezért szeretnék csinálni egyet tesómmal együtt, ha végkép bebizonyítom magamnak hogy hülye vagyok hozzá (építéshez) akkor inkább abból a pénzből veszek egy suzuki samurait vagy lada nyivát :D)
na szóval arra szeretném használni, hogy földes útra (kátyúk és por) , ha sár van vagy hó/latyak akkor se jöjjön zavarba .. tehát nem egy ilyen extrém lenne mint a sziklamászók meg az ilyen dűnebuggy-k nem szeretnék vele 150nel repeszteni de még 70 is felesleges, hanem csak egy kicsit "igényesebb" falusi ketyere , mutatok pár példát:
na és akk ez után merülnek fel a kérdések: én elsőre suzuki swift 1.3-as motorjára gondoltam az 1 literes váltóval, vagy a vw valamelyik régebbi (1.1-1.6) benzines motorja, nem tudok dönteni melyik lenne jobb azért benzines mert szerintem az erre jobb, ha dízelt választanék akkor vw konszern 1.9 adagolós tdi-jét választanám szerinted/szerintetek melyik jobb? vagy mit ajánlotok?
tudom terepjáró... de nem szükséges az első kerék hajtás, 4x4 is már egy hiba forrás... így én cska a hátsó kereket hajtatnám meg és nem hiszem hogy merev hiddal
Pár hónapja erősen gondolkodunk, hogy építenénk egy terepjárót-buggy keveréket, pontosan mi sem tudjuk hogy mit. :) Lényegében azért írok ide hogy, megkérdezzem van itt olyan aki tudna segíteni egyoldalú eszmecserével az építéssel kapcsolatban? Szeretném vele felvenni ímélben a kapcsolatot (ha ez lehetséges), hogy egy csomó amatőrkérdéssel bombázzuk :$:)
Tapasztalat: 2.8-as benzines patrol. a gyári csövei kb 40mm átmérőjű és ilyen csővel hátravíve, gaz66-os hűtő. Termosztát nem kell bele, mert a legnagyobb hidegben sem bírja a 2 ventillátor 5-6 percnél tovább, hogy ne kapcsoljon be, nyáron szinte mindig megy. A víz áramlik szépen a gyári vízpumpával. Én is gondolkozom, hogy +1 pumpát belerakok, illetve a csoveket nagyobbra cserélem, mert szerintem nagy az áramlási vesztesége.
Viszont a menetszél hűtés itt szinte nulla. ez lehet a fő probléma!! Mondjuk egy kisebb dieselt szerintem probléma nélkül ellát.
Sziasztok! Már régóta olvasgatom és nézegetem a fórumot, de még csak most regisztráltam. Én is mindig épitgetem az autómat, és most ezzel kapcsolatos kérdésem lenne: ha hátra rakom a hütőt az utastérbe, akkor kell még egy plusz pumpa vagy szivattyú a viz keringetéséhez, vagy elbirja a vizpumpa? Olyan emberek segitségét kérném akik csináltak már ilyet, és jól működik! Segitségeteket előre is köszönöm!
Ha van kint valami ismerősöd akkor megúszhatod a vám+áfa lehúzást.Ha nincs akkor a kinti árnak kb.a dupláját számold.A repülős gyorsabb és drágább kb.1-2hét a hajó 1-2hónap.
Sajnos én is sokáig kerestem, mert nem akartam 140-est bele venni. Castrolban is csak min 60 liter van. Nálunk mint megtudtam a Nissan kereskedés vette. Volt is ott ismerősöm, hogy csapolnak és kiszámláznak amennyi kell de aztán nem lett belőle semmi, mert a műhelyfőnök meg azt mondta, hogy majd ők lecserélik. Mondom akkor nem kell. Azért nem füzetek +7000-et.
Bocsi, hogy bepofátlankodok a topikba. Olvasni szoktam ihletet meríteni. Én az olajwebshop-ban rendeltem. Repsol autoblocante 80w-90 Api GL 5 sperr-hez való. Sajnos csak 5 literes kiszerelésben van. De nekem 2 autóba kellett így pont kapóra jött. Ja és 10000 az 5 liter, ami szerintem jó ár.
FIGYELEM terepjáró építők! Itt az a motor ami illene az autódba. 525tds. 143le 105kw. Erőből nincs hiány. Nyomatékból sincs. Most KEDVEZMÉNYES áron, és ajándékokkal. A motor és a váltó ára: 125.000Ft + kapod hozzá.Adagoló+turbó+generátor+önindító. Írj nyugodtan mindenre válaszolok. Szállítás futárral OLCSÓN megoldható. Ui.(Én is egy ugyan ilyen motor használok terepjáróban,eddig nem hagyott cserben!) :)
Amelyik olajat írják bele, az megszűnt. Nem kell keresni. Viszont ami jó bele, és ADALÉKOLT, castrol syntrax limited slip 75w-140. 2800/liter Most cseréltem én is. Van ugyanilyen 75w-140-es difi olaj, ami jóval olcsóbb, de abba meg meg kell venni a sperhez való adalékot, és ugyanott vagy.
Nekem az autómba Ifa lengéscsillapító van hátúl. Ennek 25 cm az útja, de a "hosszpanhardon" az alváz felfogatási pontja és a híd között félúton szereltem be. Így is dolgozik, mert ettől nagyobb súlyra van kitalálva. Így a 25 cm-es csillapító 50 cm-et enged a hídon mozogni. :)
Üdv. Helló sziasztok.! :)Építgetek egy terepjárót és véleményeteket szeretném kérni, teleszkóp ügyben.A kocsi alá air shock 5125 avagy 5150 szeretnék betenni. Vélemény? Tapasztalat? Nézegettem olyan 20e Ft-s darabáron van. Megéri az árát? Válaszaitokat köszönöm előre is.
szia Peti. én ezt csak a költség hatékonyság miatt vetettem föl hogy ilyen lehetőség is van. a csillapitókba már bele se mentem, hogy meg lesz e a kellő út. igazából szerintem ez csak a hátsó hidon lehet jó megoldás.
Ha a híd le van "ejtetve" a földre, az segíti lépni az autót, de nem igazán tölti be a funkcióját, bár roppant látványos. Mivel a híd "csak" a saját súlyának kb a felével (egy picivel többel) + gumi felni támaszkodik a földre nem igazán visz át hajtóerőt. bár néha ez a kicsi is sokat számít.
A másik, hogy éppen olyan instabil lesz tőlle, mint, ha a levegőben lenne a kerék, a fent leírtak miatt. ugye a billenékenység és a hajtáslánc kímélése szempontjából mindíg minél egyen letesebb keréknyomás eloszlására kell törekedni. (erre jó példa a citroened , ami szinte már az ideálist közelíti :) )
Amúgy a hoszabb rugó egyik megoldása a két rugót egymásutánn tenni. az összefogatás megoldására meg meg kell nézni a BAJA-s bogy-kat.
Ha meg mindenféle képpen a rugót el akarja "ejtetni" az alvázól, akkor egy csövet kell beletenni a rudó belsejébe, ami az alvázhoz van fogatva és "majnem" olyan a cső külső átmérője, mint a rugó belsőjé, az a helyére vezeti.
Amit Viborg mond, az se rossz ötlet, csak akkor kell oda csinálni valami ferde síkú akármit, ami visszavezeti a helyére a rugót.
Gyártatni nem nagyon érdemes, én még nem láttam olyan itthon gyártott rugót, ami ne fosta volna össze magát egy év alatt terepjáróban. Érdemes viszont körülnézni gyártóknál, mert pl. Landyhoz ezerféle hosszabb, rövidebb, erősebb, puhább, ilyenebb, olyanabb rugót lehet kapni, és azok azért rendben vannak.
Szia! Gaz 66 ra szeretnék tárcsaféket felrakni,láttam egy portálos mercit amit te raktál fel 18 colos felniken,a gaz is 18 as felniken gurul,kérdésem minek a tárcsája és szerkezete kell egy ilyen projekthez! Köszi!
Eladó 2 egész és egy 3/4 tábla 3mm-es alumínium bordás lemez. Az egész táblák ára 15 ezer ft/tábla a 3/4-é pedig 10 ezer/db. Érdeklődni inkább telefonon.
Doktor Úr! Ez olyan,mintha azt mondaná,hogy deréktől lefelé...ugyanis megemelve,a kuplungharangtól a diffig végig hallja a kattogást...mert ugye vasból van a szerencsétlen!
Vissza, hogy b....-ná meg. Már 1.5 hónapja se emilcímem, se honlapom. Valami szerver baj, de már tele van a f....-om. :o) a peterattila.kiss - kukac- citromail.hu -ra írhatsz, vagy a facebook-on is van markis4x4, meg én is. :o) vagy a hetven 339 2867-en is elérsz.
Annak láncos a terpváltója. először a váltóból, meg a terepváltóból is le kellene engedni az olajat, megnézni, hogy nem-e forgácsos. Utánna meg szétszedni! :)
Egyet értek veled, nekem is egy 5 hengeres volt, és jól bírta.Csak hát nem egy mai darab, és a kopó alkatrész többségben volt mint a beszerezhető alkatrész.!
Egy vadász barátom kért meg,hogy tolmácsoljam problémáját: álló helyzetben Nissan Patrol terepváltója N (üres) állásban 1-től 5-ig minden fokozatban fordulatszám arányosan kattog.
Sebváltó esetleg osztómű gondja lehet? Azon belül fogaskerék,vagy csapágy? Azt már tudattam vele,hogy szétszedés nélkül nem ússza meg...:(
Hello! Olyan kérdésem lenne, hogy nem ismertek-e véletlenül valakit aki készít bead lockot? :) 9-es quad felnire kellene, remélem nem akadály... :) Köszönöm szépen! :)
Van egy eladó Mitsu motorom és 5 könnyűfém felnim, ebből 4-en új nyári gumi, a motor kiváló, csak a kaszni esett ki alóla. 200-ért oda adom az egészet.
Ha rám hallgatsz a 3.-at elfelejted.Nálunk az erdész ilyent használ samu alatt,de aztmondta hogy a cobra meg a puma mintást meg sem közelíti.Nem dobja ki úgy a sarat.
Gondoltam ,hogy ilyesmi trükk van benne, de már a rendőrök és közl. felügyelet mindenbe beleköt, bratyesz gyerekét 5000huf-ra megbüntették a közl. felügye. mert direktszürő volt az autójában, ha már megállították valamibe bele kellett kötni(egyébként agyon van tuningolva a gépe, a tuning kipufogóra nem szóltak semmit de a direktszürő zavarta őket.)
Nem kísérteném vele a műszakit, de nem felejtős. Át kell szerelni!! Csináltam már párat ( www.markis4x4.hu), úgy szoktam, hogy 4-6 csavar fogja, könnyen hozzáférhető helyen. Ez levesz, gyári vissza, műkkaki, gyári le, csörlős vissza!
Sziasztok!
Bepróbálkozom egy Daihatsu Taft hátsó difijének utólagos difizár belefaragásával..
Ha érdekel valakit, lefényképezve megkaptam egy német barátomtól a képeket, felrakom egy picasa albumba.. :)
Ma délután egy öngyilkosjelölt ellopta a Bp. XI. kerületből Sándor barátunk GR Patrolját, figyeljetek légyszi, hátha kerül valaki elé valami felismerhető alkatrész (vagy optimális esetben az egész autó) belőle, köszi!
Köszönöm, már ígyis erősen mínuszos felni van alatta, de filóztam valami szélesebben.
Ennek annyira egyszerű a futóműve, mint a barlangrajz, öntöttvas.
De akkor nem rakom fel,
Van raktáron emelőpogácsa poliuretánből, minden típushoz 4-5 cm vastag típusfüggő.
Berakni kb fél óra, csápos+ rugóösszehúzó kell hozzá.
A torziókon meg tekerni kell.
Ha többet szeretnél rákölteni, komplett futómű szett 260 ezer magassága. Akkor sem lesz magasabb, de sokkal stabilabb és jobban terhelhető. A futómű karakterisztikája változik "off-road"-osabbra.
Van tapasztalata valakinek 70mm-es vas nyomtávszélesítővel?
Daihatsu alá menne, azt tudom hogy kb. évente kerékagy csapágy + függő csapszeg csapágy csere, csak az érdekelne, hogy közúton mennyit számít a 140mm szélesítés.
Ja: főleg terepen használt, elöl-hátul merevhíd.