Szerelvénymenet lesz. Szombaton a 2143 az 19699-cel lejön Keszthelyre, és kb. fél 11kor indul Tapolcára szerelvénymenetben. Majd Tapolcáról le Kaposvárra 13:16-kor, és Kaposvárról vissza Tapolcára este.. Ez így egészében a vegyes szerelvény lesz.
A 116 meg megy egyet Tapolca-Füred-Tapolca, és le szerelvénymenetben Keszthelyre, nagyjából 18 óra magasságában ér le ide, majd megy vissza a Tanúheggyel.
Vasárnap meg a 116 jön a Lesencével,aztán elvileg legel Keszthelyen este 3/ed 7-ig, majd vissza ugyanúgy a Tanúheggyel.
Nézem a retró hétvége programját, és valahogy nem áll össze, hogy mi, hogy forog be a 26-os vonalra, pl. hogy lehet egyszerre az Fenyvesen és a füredi személyen is ugyanaz a szerelvény.
reggeltől estig 2óránként van személyvonat tapolca-Füred között. - ezek a BZmotok (nincs klíma, de néhány bicikli felfér).
közben félidőben pedig a kékhullámok, szintén 2 óránként, mozdonnyal. (Füred-Tapolca között a megállási rendje ugyanaz, mint a Bzmot személyvonatnak).
ha jegyet kell venned: vegyél vármegye24-et. 1000Ft-ért 24 órán belül bármire jó veszprém megyén belül: MÁV, Volán. (kivéve a veszprémi helyi járatok). egész nap BaZmegolhatsz :)
Akaliban Bzmot csak a Füred-Tapolca személyvonat. a Bp-Tapolca kékhullámok mindig mozdony+személykocsi összeállításuak (viszont itt mehetsz az "új" dán mozdonnyal is).
ma nincs szerencséd, mert sok személyt pótolnak busszal. vagyis pont a bzmot hiányzik a vonalról.
és ugyanugy hiányzik ma Bzmot/desiro a tapolca-keszthely, tapolca-ukk irányról is.
holnapra (még) nincs pótlás hirdetve, lehet h holnap már minden személyvonat bzmot lesz - ha még akaliban leszel
Természetesen valamelyik rátermedt sm-i irányítónak az volt a baja, miért a (z egyébként haladósabb) 19725 ment előre Füreden, miért nem a 90 percet késő műanyag hulladék katica. Hogy aztán feltarthassa egész úton egyik a másikat.
Július 1-jével remélhetőleg megszűnik ez az agyhalál, ahogyan az alja szombathelyi ravatalra való irányítás is.
Biztos hogy nincs Bézé Tapolcán, máshol sincs, tegnap egész nap busz volt Fehérvár-Pusztaszabolcs között, (forda szerint Bézé, de már egész héten Desiro ment), reggel busz volt az első Komárom-Fehérvár vonat is és ahogy olvasom ma is buszozás lesz ott is...
Csak azt nem tudom, mi lehet a vis maior, mivel az egesz napi forda kimarad, nem csak egy menet. Nincs Tapolcan +1 Bz? Elutotte a mozdonyvezetot/kallert a villamos? Es mindez egy nyari 7vegen, az orszag turisztikai kozpontjaban.
...A "meglepetes vonat" (jo vicc, meg 1 hettel az esemeny elott sem lehet tudni mi/mikor lesz) lehet esetleg erdekes...
Esetleg lehet az M62 001? A szaklapnak a MÁV illetékese a géppel kapcsolatban néhány hónapja ezt nyilatkozta: „muzeális célú üzemre való felújítása zajlik, s terveink szerint már az idei nyáron a retró hétvégén debütálhat a nagyközönség előtt a megújult Szergej”.
Lesz kint 2 Szergej; 1 Nohab+1 Pupos, de ez utobbiak csak 1-1 korre. Meg 3 Csorgo + 1 Bz, de ezek nosztalgiafaktora a 29-en minimum velemenyes. A "meglepetes vonat" (jo vicc, meg 1 hettel az esemeny elott sem lehet tudni mi/mikor lesz) lehet esetleg erdekes, tippem szerint vmi tobbszergejes/tobbnohabos lehet. Sztem ilyen szegenyes felhozatal meg sosem volt.
Van benne egy mondat: "Egy különleges mentesítővonattal is készülünk a rendezvényre, amely Budapest-Keleti és Tapolca között közlekedik dízelvontatással, ennek részleteit a rendezvény hetén tesszük közzé!"
Ennél a gépnél vontatómotor hiba esetén lehet egyenként selejtezni? Mintha lenne olyan típus, ahol az egész gép szolgálatképtelen lesz, ha egy TC bemondja az unalmast.
A Balatonfüredről Budapest-Kelenföldre 15:47-kor induló Tekergő sebesvonat (1975) helyett mentesítő buszok indulnak Balatonfüredről. Megállnak Balatonalmádiban, Balatonfűzfőn, Balatonkenesén és Balatonakarattyán, onnan Kelenföldig az egyik busz betér Székesfehérvár vasútállomáshoz, a másik nem áll meg köztes állomásokon.
A Székesfehérvárról a Déli pályaudvarra 17:22-kor induló G30-as vonat (4593) megáll Gárdonyban, Velencén és Budafokon is, így a Velencei-tóhoz utazóknak is biztosítjuk az eljutást.
Nyilván két héttel a Retró-hétvége előtt még semmiről semmi hír nincsen. Csak nehogy nosztalgia gépek helyett nosztalgia autóbuszok járjanak fel- és alá Tapolca és Füred közt :D :D :D
A Déli pályaudvarról 09:05-kor Tapolcára elindult (19792), valamint a Tapolcáról 13:36-kor a Déli pályaudvarra induló Kék Hullám Expressz helyett Balatonfüred és Tapolca között pótlóbusz közlekedik.
Ugyanolyan engedéllyel, mint Keszthelyre. Aztán ez a vén marha kitalálta, hogy ne jöjjön (még jó, hogy a 26-os azon szakasza nem a keze alá tartozott, mert ott is tele lenne minden a lassujeleivel).
Mert a konzekvens gondolkodás jegyében most kitaláltak, hogy mégis mehetnek RK-sként 20t tengelyterhelésnél nagyobb gépek is, csak valami vonatonkŵnt max 2 darab...
Ezt nézték meg, hogy nem esik-e szét a pálya.... :)
Erre a típusra azért rápattintanék néhány "ász" kollégát,hogy kb 0 infóval a gépről (kb.mindenki most tanulja,Dombóvár esetleg ezekről az eddig történt esetekről csepegtethetne infót...),mennyire tudná behatárolni,hogy az a "durranás" melyik invertertől jött,vagy hogy onnan jött-e?Ugyanis a mozdony sokmindent nem jelez...Csak nem megy.
Olyan jármű amin tanulni lehetne valamit meg ki sem mozdulhat a műhelyből,mert minnél hamarabb üzembe kell állnia,tehát gőzerővel dolgoznak az MFB-sítésen,TB0,EVM és TELOC-osításon...Oda se férsz a géphez.
Leginkább az a baj,hogy nehéz behatárolni a hiba okát mivel a jármű hibajelző lámpái nemsok támpontot adnak a behatároláshoz és esetlegesen a hibaelhárításhoz.
Nyilván rutint sem nagyon sikerült szerezni ennyi idő alatt és még ott van az is,hogy a magyar nyelvű leíráson is lenne mit finomítani...
Azért remélem, hogy hosszútávon sikerül jobb üzemkészséget produkálni, nem igazán van más opció ezek helyett. (A dízel Traxx-ok az RCH-hoz kerültek, valami újat beszerezni még évekbe telne)
Elvileg 2-2 gép már megy, mármint 2 RT-s, 2 "saját". Utóbbiból, ha minden jól megy, akkor hamarosan kész a harmadik is. Valamint a napokban jött meg 3 gép a dánoktól, amiket (elvileg) működőképesen küldtek, azokra csak MFB, EVM-120, Teloc, meg a többi apróság kell és azok is bevethetőek lesznek.
A Tapolca-Füred közötti szakasz kiszolgálásához kb. mennyi dízelmozdony kell a szezonban, és azon kívül? Azért vagyok erre kíváncsi, hogy mennyi Henschel mozdonyt kell még beüzemelniük, hogy tisztán ezek szolgálhassák ki a pályát? (Gondolom ez a cél).
Lejárt a mozdonyvezető munkaideje, és meg kell várni, ameddig megjön a váltás Székesfehérvárról. Közben megérkezett, de még van egy kis papírmunka. Átadás-átvétel, adminisztráció. Rendnek kell lenni.
Azt tudni kell ha lejár a munkaidő nem vezethet tovább...
Na ja, az 1100V- is vagy épp egymotoros gépek tuti sokkal jobbak, ráadásul a Gigant dögléa előtt egy nappal pont egy Cirmos adta be a kulcsot szintén Balaton IC-n, csak pár állomással odébb...
Azért viszont elismerést érdemel a srác, hogy látta, hogy ezzel kampó a történet, és addig gurult, amrddig tudott. Nem lett órákra elzárva a pálya, a Füredig utazók pedig "csak" fél órát veszítettek.
Sajnos kevés ilyen van. Van aki a lejtőben is szolgálatképtelent jelent.
Ez már - már tisztára olyan, mintha valamiféle átok ülne ennek a vonalnak a forgalmán. Szólni kellene
t. Miniszter Úrnak, hogy a hét elejin beharangozott "szociális jellegű fél-menetdíj-visszafizetési akció" érvényességét ezen vasútvonal-szakasz esetében - átmeneti hatállyal - semmisnek kell tekinteni. Egy
ilyen balvégzet-terhes vonal a lehető leg-nyereségesebben üzemelő (ha egyáltalában létezik ilyen és
amely nyilvámvalóan - csakis külföldi lehet) üzemeltetését is tönkretenné, csődbe juttathatná.
Igazából nem tudom. Csak azon tünődök, hogy egy ilyen helyzetben ki tesz igazságot - rendet két, vagy esetleg még több, azonos helyre szóló helyjeggyel rendelkező, és a jegyvizsgálónak azt felmutató utas esetében ? Viszont az is igaz, hogy az általam hivatkozott, múlt-időben még nemigen létezett gépi úton történő helybiztosítás, így akkor jóval nagyobb lehetett a esélye az ilyen kegykiadói mellényúlásnak. De nyilván azért mamapság is előfordulhat ilyesmi, még a leg-"atombiztosabbnak tartott" gépi módszer is okozhat nemvárt helyzeteket..
A következő stáció majd az lehet, hogy - mint ahogy a Nagyfőnök megígérte - lesz az IC - ken és a Kék Hullálon olyan minőségű kocsi, amilyen oda dukál, csak éppen egy helyre több helyjegyet is el fognak
adni. Oszt az utasok maguk döntsék el, hogy ki hol ülhet. Volt már ilyen, még a múlt század hatvanas- hetvenes éveiben, a nemzetközi vonatokon. Épületes jelenetek is akadtak emiatt a Budapestről induló nemzetközi gyorsvonatokon. Legalább, ebben a tekintetben van már a MÁV - nak rutinja, gyakorlata.
Az is elgondoztató megveszi az ember helyjegyet a Kék hullámra és oda(Fecske kocsi) vissza iskolás csoport közé sikerült kiadni és tanár meg nem érte ,hogy miért ott ülünk. És kalauz annyit tudod lesz egy három száz fős gyerek csoport hogy azt hogy hova szól helyjegyük azt nem mert látta rendszerbe...
Jó, hát a cikkben mondjuk a Balaton északi rését említik, bármi is legyen az ;) De ezt már a Hegyi mondta, azért ő talán tudja, mit akart mondani. Számomra csak a 100 km/h "vissza" állítását nem értem, mert a 29 soha nem volt 100-as.
van olyan mozdonyunk, ami tudja a kelenföld-fehérvár 160-at és ráengedik a kenesei partfalra?
ez inkább jellemző mozzanata lesz a 29-nek: "amennyiben egy jármű (legyen az busz vagy vonat) legalább 20 percet késik, akkor a vásárlót a jegy árának 50 százalékos visszatérítése illeti meg" "a helyjegyét is".
illetve a klímásodás, ha ide is gondolják: "bejelentés szerint idénre 100 IC-kocsit újítottak fel, amely hamarosan az utazóközönség rendelkezésére fog állni. Jövőre 285 kocsi lesz",
"az összes magyar településre legalább napi egyszer klimatizált járat fog közlekedni."
kicsit később: "Tavalyhoz képest 50-nal több IC-kocsi lesz", ami azért előrevetíti a hazugsággyár 2 külön szerzőjének az adatokkal való játékát (50 vagy 100?)
az idézetek a portolio.hu-ról, akik ugye előre megkaphatták akár a kérdés-válaszokat is :)
A tizenkocsis OFF Székely Gyorson is meggyűjt a bajunk a leszálló-elcsámborgó utasokkal, mindenki a saját kocsijába akart felszállni induláskor, amikor ordítottunk, hogy „szálljon fel a legközelebbi ajtón, hadd mehessünk, bent majd megkeresi a helyét”, akkor nem értették a helyzetet.
Ez az örök és meghághatatlan probléma. Pedig annak idején még utaspanasz (panaszok?) is születtek arról, hogy az államvasút miért a szerelvények végét erősíti (ahol kevesen utaznak) és miért nem az elejét, ahol lényegesen többen.
Kis magyar abszurd. Aki nem hiszi, járjon utána :-)
Dombóváron javított szerintem az 1147.. asszem vasárnap jött Szombathelyről hidegen a 19699-ben, majd 18803-al Pécs..
Ma meg vissza az 18802-vel,de mivel ment is tovább 18892-ként, így Keszthelyen nem tudták levenni a vonatról, ezért utaztatta meg Balatonakali-Dörgicsére, és vissza Keszthelyre. Amúgy már viszi Szombathelyre a 310-es az 19606-ban.
A balatoni állomások egyik fontos jellemzője volt eddig, hogy bárhol el lehetett menni WC-re, nyitva volt mindegyik. Lehet, hogy kicsit "szoci" volt, de működött.
Gondolom a nagy felújítósdi vége az lesz, hogy majd ezeken is az isten háta mögött bujkáló pénztárostól, WC-s nénitől, anyámkínjától kell majd elkunyerálni a kulcsot, vagy éppen 250 (vagy 275) Ft.-ot kell majd fizetni érte, szigorúan csak készpénzzel. Tehát magyarul jobban jársz, ha a fa mögött hugyozol...
A Katica az előszezoni menetrend szerint csak hétvégén közlekedik a Délitől. Én kedden mégis azzal mentem le.
(Amúgy vicces, hogy a téli menetrendhez toldják, toldozgatják. Négy perccel előbb megy el a déli parti vonat előtt, majd Fehérváron áll 10 percet. Vagyis megvárja a déli parti vonatot. És még a jegyvizsgálót is cserélik)
"❌❌❌Átgondolásra szorulnak a balatoni állomásfelújítási tervek - és akkor finoman fogalmaztunk 🔄🔄🔄
A napokban ismét fellángolt a vita a balatonakarattyai állomás körül. Az 1989-ben épített, jó állapotú épület kiváltása egy drága, csúnya és nem is túl jó létesítménnyel nyilván elég látványos égés, de valójában az egész balatoni állomásfejlesztési projekttel súlyos bajok vannak:
☝️A MÁV-nak láthatóan a mai napig nincs valódi elképzelése arról, hogy egy állomáson a forgalom jellege és mértéke függvényében milyen létesítményre van szükség. Enélkül pedig elég nehéz értelmes terveket készíteni, lényegében vakvilágba lövöldözés az egész.
☝️Továbbra is nulla összhang van a peronok elrendezése és az épületállomány között. Ez leginkább arra vezethető vissza, hogy a MÁV-nál a peronok a pályásokhoz tartoznak, míg a házak az építészekhez, a kettő között szinte kockakővel kirakható fizikai választóvonal létezik. Márpedig a pályások nem értenek az utasforgalmi létesítményekhez, ahogy a forgalmászok sem: az egész ország telis-tele van az EU-s projektekben teljesen félretervezett, működésképtelen állomási peronképekkel, mert mindig fontosabb volt a vágánytengelytávolság, meg a kitérőívsugár, a Bz körüljárásáról nem is beszélve, mint az utas közlekedése.
☝️A Balaton utasforgalmi létesítményeinél a legfontosabb dolog a nagy fedett-nyitott tér, alias perontető lenne. Naná, hogy pont ezek nem épülnek, még az épülethez kapcsolódva sem, marad az ázás. Ennek egyik oka egyébként az, hogy a MÁV-on belül a mai napig rosszul értelmeznek egy régi szabályt, amely szerint a felvételi épület és a vágánytengely között 9 méternek kell lennie - hát igenám, csak a perontetőre ez nem áll, jól is néznénk ki, de ez agyilag nem ment át évtizedek alatt sajnos.
Akarattyáról már szóltunk. Káptalanfüreden is sokkal jobb lenne az amúgy teljesen praktikus épületet megmenteni, de igazán a (villamosítási projektben teljesen elbénázott) perontól messze lévő, valójában túldimenzionált és értelmetlen alsóörsi épületre való pénzégetés a legkevésbé érthető. Egyetlen pozitívum, hogy a többi északi parti állomás nem került be a listába, mert azokra még rosszabb tervek készültek. De sokkal nem jobb a déli part helyzete sem, ahol eddig Balatonszéplakon és Balatonfenyvesen csillogtatták meg a fejlesztési tudást. Széplakon sikerült az utasforgalmilag kevésbé fajsúlyos oldalon, ráadásul nem a peron mögött épületet fejleszteni (250 m2), Fenyvesen meg egy korrekt modern épületet sikerült szétbarmolni sok pénzért ahelyett, hogy az állomás amúgy tanítanivalóan botrányos közlekedési viszonyait tették volna rendbe (felüljáró elbontása, aluljáró meghosszabbítása).
Nem megy ez. Fejlesztési szervezet nélkül, stratégia nélkül, az utasok szempontjai nélkül nem lehet sajnos vasutat csinálni srácok, ez van. Illetve lehet, de akkor ez a vége, hogy amikor van pénz, akkor is butaságokra megy el."
Ez már többedszer vetődik fel, de többek szerint a Z30 annyival kihasználtabb, hogy oda inkább kell a 3. Az én tapasztalatom is az, hogy nem így van, mert a Z30 utolsó/első egysége üres, a G43 meg álló utasok tömegével jár állandóan.
Miért lenne bukta? Az összes székesfehérvári elővárosi vonatok KN-ként közlekednek papíron. 3-as egység fehérvári Z30-as, 3 egységes G44-es, 1-2 egységes martoni Z30-as. Ezzek is papron KN-ként van tüntetve
Szerintem lehetne G43-asnak egy közvetlen kocsis rész siófokra,mint pl a pusztaszabolcsi oldalba. Az egyik része marad Székesfehérváron a másik része menne tovább Siófokra. Akkor meglehetne oldani a tömeg nyomort a G43-as vonatoknál és akkor kökin az egyik egységet leakasztanák mint nyáron.
Vajon az nem lenne kivitelezhető, hogy téli menetrendben minden második G43 tovább menne Füredre, kiváltva a Fehérvár-Füred személyeket? Vagy nagyon nehéz lenne beilleszteni a 30a vonalra úgy?
Az is igencsak kib... , hogy az elő és utószezoni menetrendben érthetetlen okból Káptalanfüreden nem állnak meg a Pesti vonatok. Pedig több gyerektábor is működik és mennek az iskolák kirándulni.
sajnos nem csak a mostani, hanem a köv. hétvége is nem éppen kirándulós lesz. Én is nézem, hogy kedd vagy szerda legyen a Balaton kör. Mondjuk én hétvégén sosem tekerek mert akár elő vagy utószezon akkor is többen vannak mint hétközben.
Csak az a baj, hogy a MÁV-nál nem néznek időjárás jelentést. Így aztán futtatják a 3 egységes FLIRT-öt is Z30-ban hétvégente még akkor is, amikor szakad az eső.
Különös tekintettel arra, hogy a meghirdetett menetrend szerint nincs kerékpárszállítás a pótló járatokon, így aztán a kereső se dobja fel a kerékpáros eljutást a déli partra. Meg hogy aztán a helyszínen ténylegesen melyik pótlóbusznál lesz meg ez a lehetőség, arra se kötnék nagy fogadásokat.
Egyébként a héten az összes észak-balatoni vonat kongott az ürességtől, nyilván a rossz idő miatt. Tapolca felé már kell helyjegyet is venni a töküres vonatra.
És azt a részét is olvastátok, miszerint ..." a Kék Hullám expresszvonatok egy részét ... jól karbantartott és megbízható Henschel dízelmozdonyokkal vonhatjuk"...??
Azért, hogy az alagútban a villamos felsővezetéket el tudják helyezni és Av jelű űrszelvény biztosítható legyen, az alagútban lévő vágányt süllyeszteni kellett. A süllyesztéshez a csatlakozó vágány hossz-szelvényét is módosították. A süllyesztés mértéke az alagútban 18,7 és 39,7 cm között változott.
A munkavezeték magassága a tervnek megfelelően 5,00 m.
A villamosításkor lesüllyesztették a pályát az alagútban, hogy elférjen a vezeték. Kérdés, hogy akkor gondoltak-e a KISS-re, de nekem rémlik, hogy igen. Erősen remélem, hogy ha 2019-ben nekiállnak egy ilyen volumenű melónak, akkor számolnak a modern űrszelvénnyel. Hátha mások is megerősítenek majd.
A 17es maradt lent.Azon az ominozus szombaton a 17es vonatat (ami 11:42kor lenne Revfulopon) felredobtak, mert majd 20p-et kesett, h bevarja a 35-ost. De az csak nem jott, csak nem, es mikor kiderult, h az mar nem jon el Tomajrol, akkor inditottak volna a 17-est, de az is csak jo par perc szerelgetes utan tudott elindulni. Pedig a fel hid tele volt fotosokkal, vegre fenykepezhetnek Henschell keresztet.
Legfeljebb azzal a résszel, hogy újak. Az Astride forgalombaállásáról egy 1994-es Vasutasvilágban olvastam először, akkor reménykedve írták, hogy talán a MÁV-nál is lesz egyszer ilyen. Akkor még gyermekvasutas se voltam. 27 nap múlva töltöm a negyvenet, és lám, a jóslat bejött!
És persze, áthidaló megoldásnak jó a bérlés, vagy lehet komplett, egységes flottát bérelni, mint a ČD, de leginkább le kellene hívni a Vectronokat...
Igen, Révfülöpön lett volna keresztje a késett Tapolca felé menővel, amit a 1517 húzott. Aztán egy idő után inkább továbbengedték, mert nem jött a 9705, de nem bírt elindulni a 1517 sem az állomásról, bütykölt valamit rajta a vezér, 5-10 perc szenvedés után sikerült munkára bírni. Jók ezek a Henschelek :-)
Nem tudom, szükség van-e, de egy rakás területi eltérés van, amivel rövid távon le kéne számolni:
Pl. olyanokkal, hogy Pécsen adnak ki még szolgálati lakást, de máshol nem, a vonal egyik felén működnek az előjelzők, a másikon területhez tatrtozón nem, az egyik oldalon lévő állomáson teljesértékű szolgálat van, a másikon valaki hazamegy, vagy alszik (pályakapacitás?), a vonal egyik felén még úgy-ahogy tűrhető apályaállapot, a másikon nem, illetve valahol megengedi magának a pályafenntartás, hogy fél évig ki legyen zárva valami, máshol meg pár napon belül megpróbálják megoldani, hogy menjen a forgalom.
Ténylegesen szükség van még területi igazgatóságokra? Nem költőileg kérdezem vagy kötekedésből hanem mi az a funkció amit területi szinten kötelezően duplikálni kell mert ha nem teszed akkor mondjuk pestről nem tudod hatékonyan elvégezni az elmúlt 20 év technikai vívmányaival?
OK fröcsögjünk... de hogy jott ki a matek hogy ha spórolásból összevonnak központokat-mondjuk--a felére számszerint(kb az 1harmadlétszám leves) az mitől több és drágább..de sok a frusztrált ember. :))
Ha ez a "brain storming" igy folytatódik tovább, a GySEV-nek több Igazgatósága lesz, mint a MÁV - nak.
Akkor el lehet majd gondolkodni azon a megoldáson, hogy a MÁV teljes központi és helyi irányítását át lehetne ruházni a GySEV -re. Felesleges lesz egy tök új, gigászi költségbe kerülő új Vezérigazgatósági Központot létrehozni - beruházni. És, az ezáltal felszabaduló pénzt esetleg olyansmikre lehet ferdíteni, amivel talán a vonatközlekedést szebbé - jobbá, az utasok érdekeit is jobban kiszolgálóvá lehet majd
"Várhatóan szervezeti változások is lesznek. Mivel a 29-es vonal a Budapesti Igazgatósághoz kerül..."
De nem biztos, hogy ettől túl sokat érdemes várni. Jelenleg a 29-es a Szombathelyi igazgatóság egy viszonylag fontos vonala a nem túl sok közül (a 20-as, 25-ös, meg talán a 10-es után).
Budapest esetében nagy eséllyel egy sokadik valami lesz a közel tucatnyi elővárosi vonal után.
Eljutás a székesfehérvári buszcsatlakozásokhoz május 12-től
Május 12-től a székesfehérvári autóbusz-csatlakozásokhoz biztosított eljutási lehetőségek:
a Katica InterRégiók a Déli pályaudvar és Székesfehérvár között naponta (munkanapokon is közlekednek): a Déli pályaudvarról 6:30-tól 18:30-ig, Székesfehérvárról 8:40-től 20:40-ig kétóránként. Zalaegerszeg felé biztosítják a Göcsej/Citadella sebes (vagy InterCity) vonatokhoz a továbbutazási lehetőséget a Devecserig közlekedő gyorsjáratú átemelő pótlóbuszokkal,
a Vízipók InterRégiók a Déli pályaudvar és Székesfehérvár között naponta, a Déli pályaudvarról 7:30-tól 17:30-ig, Székesfehérvárról 9:42-től 21:42-ig kétóránként. Szombathely felé a Bakony sebesvonatokhoz (vagy InterCitykhez) biztosítják a továbbutazási lehetőséget a Devecserig közlekedő gyorsjáratú átemelő pótlóbuszokkal.
Az utsó infó szerint két üzemképes Henschel esetén (akkor még nem történtek meg a meghibásodások) holnaptól nem lesz 418 besorozva a vonatokba,de ez változhatott a nap folyamán... A második gép a 9707 92-95-06 fordába áll be,a 9751-re a lejjebb írt 418 fordul be.
A felszabaduló gép személyzettel Tapolcán marad tartalékban.
Egy üzemképes dán esetén az eddig szokott fordát járja az az egy gép.
Próbaüzem??? 42 éves mozdonyok, ezek nem a kádgörbe elején járnak, hanem a mellékelt ábra szerint a végén. Az új Vectronokat akár hétfőn meg lehetne rendelni.
Hamar megadta magát az "új" technika. Reggel korán a Kisapáti átjárótól nem messze állt a nyílt pályán. Lesznek itt még gondok a nyáron valami azt súgja! Miért nem tolta tovább a hörgő ha már ott volt a végén? Képesek voltak visszahúzni hogy onnét újra indulhasson? Gratulálok! :) :)
Továbbra is hihetetlen és szürreális, amikor vasúti dolgozók büszkén magyarázzák, miért jó az, ha romlik az utastájékoztatás minősége, és miért hülye az utas, aki megemlíti. Még ha ideiglenesen is, mert mind értjük, hogy a bérelt gépeken jelenleg még nincs MFB, de majd lesz, és akkor ez nem lesz téma. Nem ez a baj, hanem ez a fölényeskedő stílus. Az fb-s vasúthoz köthető csoportok tele vannak ilyen önérzetes emberekkel (egyes vasúti dolgozók és vasútbarátok), akik szerint az utas kussoljon és utazzon (MÁVINFORM kommentszekció jó kis esettanulmány erre), de eddig itt azért nem ez volt a jellemző...
Elindul Füredről a páros :02-kor, Aszófőn rendben indul :08-kor, ez :09-:10 körül megjelenik a FOR-ban. Utána 3 megálló, majd Akali megfogja a késő páratlan miatt 15 percre. A következő időadatot kb. :40-kor fogom látni, mert az fszt azt viszi fel, amikor ő elmenesztette.
Elhiszem, hogy neked mozdonyvezetőként koksz mindegy, hogy a nyáron minden nap összedőlő 29-en éppen merre jársz, de én utasként nem feltétlenül akarok 20+ percet állni 35°C-ban a megállóban, és ha látom, hogy merre jár a vonat, hol fogták meg stb., akkor a késés mellett legalább ezt a részét meg tudom úszni.
"három balatoni települést érint a felújítás".. melyek ezek? vagy csak konkrétumok nélkül a levegőbe beszélt a választásokra készülve (mint a 77es út 4sávosításával)
csütörtökön és ma/szombaton is a IHO-s cikk szerinti fordában voltak. lehet h pénteken is, de akkor nem figyeltem (de pénteken is dolgozott a 29-en).
az M41 (hidegen) mindig a Tapolca felőli végén volt a személykocsiknak (amikor láttam) - de nincs tolt üzemmód, mindig a Henscel van a menetirány szerinti legelején.
vagyis Füred->tapolca: személykocsik-bicókocsi-M41-Henschel
Bocs. Már nagyon késői, éjszakába nyúló időben írtam a hsz.-t és figyelmetlenül olvastam le a tudósítási linken látható állomásnév - felitratot, amely előtt a riportban a Tapolca felől érkezett és B.ffüred irányába továbbinduló sebesvonat elhaladt. Elnézést. A filmfelvétel Zánka - Köveskál állomáson lészült. A riportot készítő kolléga nem kis mértékben takarta az álomásépület homlokzatán díszelgő felirati táblát, de azért valóban kikövetkeztethető volt, hogy Zánka - Köveskél állomáson készült a felvétel. Bocs.
Emlékszem arra, amikor elolvastam Moldova György : "Akit a mozdony füstje megcsapott" c. lényegében szocologiai jellegű riportkönyvét a magyar vasút akkori állapotáról (amely szerintem nem kis mértékben
volt jobb, mint manapság, bár akkor is messze volt a joggal elvárhatótól), ott, a vezérekkel, az életükkel
és munkájukkal foglalkozó fejezetben példaként említett egy akkori, ifjabb korosztályhoz tartozó vezért,
akinek a munavégzés során miindenekelőtt szem-előtt tartott és érvényesített alapeéve valami olyasmi
volt, melyszerint : "Először érjek oda, csak azután jöhet az, hogy "rendes" legyek". És ezt követően azt is megemlítette az író, hogy íamikor más vezérekkel beszélt erről a szemléletről, azt tapasztalta, hogy ők nemigen díjazták ezt a fajta vezéri élet-, és munkavégzési elvet, "ars poeticát". Valami olyasmit feleltek
erre, hogy - "Ha minden vezér eszerint gondolkodna és cselekedne a mozdonyon, úgy biztos kevesebb lehetne a rendkívüli esemény, de az is biztos, hogy inkább előbb mint utóbb, leállna a vasút". Úgy látom,
hogy jelenleg ennek a beszélgetésnek témája és a levonható tanulsága már nem is szükséges a magyar vasút előbbi - utóbbi, szinte teljes leállásához. Persze több - más létező probléma miatt is.És ez igen-igen szomorú valóság.
Így van, a szombathelyi irányítás mellett rakéta is mehetne a sínek felett, akkor is késne.
Plusz mint korábban említettem, új divat a "lassan járj, többet késel" elv, és taurussal/traxx-szal is lehet már késni simán, és büntetlenül, kedvtelésből.
Ehhez jön az E2-be még bele nem került speciális "B" típusú, azaz balatonfüredi fékpróba esete, "mert csak" alapon.
Bocsánat, tévedtem. Helytelenül előlegeztem meg a bizalmat a dán dízel erőműnek, illetőleg nem tudni
ki - másnak. A Kál - Kápolnáról B. Füred felé induló sebesvonat végén ott csüngött a 418'309 psz. mankó dízelmozdony. E szerint még nincs maximális bizalom. Fő az éberség. Az ellenség (eszerint) nem alszik.
Folyó hó 17. - én (csütörtökön, déltájban, a 9705 sz. sebesvonattal) menetrend szerinti, személy-forgalomba állt, méghozzá szólóban, "Csorgő - kiséret nélkül", a Tapolca - Balatonfüred - Tapolca viszonylatban. Meg lehet nyugodni végre. Még él a Magyarok Istene. De egészen nyugost vagyok
afelől, hogy a ménesnyi LóErő dacára is lesz majd késés. Ha nem a vontatójármű miatt, hát Isten
neki fakereszt, akad majd más, alapos indok. A magyar vasút nem ismer lehetetlent.
MRT bérelt gépén típusolnak a MÁV-os mozdonyvezetők. Mit nem lehet megérteni ezen? Majd ha a MÁV bérelt gépei is forgalomba állnak, azokon biztosan lesz MFB.
Tragedianak nem tragedia, csak visszalepes az eddigiekhez kepest. Es mivel a balatoni vonatokon barmikor barmennyi keses elofordul, azert nem art tudni, mikor jon vegul a vonat. De nyilvan igy kenyelmesebb a vasutasoknak, meg annak, aki ezt az egesz mutyit, h igy bereljek a mozdonyokat, kitalalta. Az juzer meg huje, h elvarja 2025-ben, h real-time infot kapjon. Nem nagyon fogod tudni megmagyarazni, h miert jo ez igy.
Szó sincs titkolózásról, ez esetben. A forgalomba állt gépet nem a MÁV személyszállítás bérli, alapvetően nem is erre a feladatra lett hozva és az üzemeltető gépein eddig sem volt MFB. Az, hogy most itt lett bevetve nem annyira szakmai döntés volt..
A szomorú 2025 itt tartunk, hogy kedves utas elő titkolni kell azt hány percet késik a vonatta. Lásd hogy el lett dugva a vonatinfó mint a Appba illetve holnapon is. Mert a gróf Lázár igy akarja.
Ennyire üzembiztos, hogy mögötte vésztartaléknak ott a csörgő?
Erről a V63 nullszéria első pár hónapja jut az eszembe: a birodalmit két Gigant húzta. Elől a 003-007 közül valamelyik, mögötte a 001 vagy 002, mert az megbízható...
Számtalanszor volt, hogy pl a Flirt vagy a KISS mehetett volna 120-al, de folyamatosan 95-100-al ment, szedve a késést. OFF 100-as vonalon tapasztaltam, de ezek szerint országosan ìgy van.
Hiába lesz minden, ha ezekkel is el fogják bohóckodni a fékpróbát...
Részben OFF
Továbbá - és ez országos divat lett - új szokás lett "nem menni".
Csökkentett vonóerővel, az elóírtnál alacsonyabb sebességgel, szedve a késést haladnak egyre többen. És teljesen rendben van egyes főnökök szerint is... Csak ehhez jön a menetrend szétverési mánia, és hasonlók.
"rendben, valóban használt gépekről van szó, de a mozdonyok más szerzetek, mint mondjuk sokunk tartóssági élményei, az autók. Egyrészt sokkal hosszabb a ciklusidejük, másrészt a tudatos és következetes "maintance", azaz karbantartás révén az üzemkészségük is magas szinten tartható."
És a fenti örökkévaló alaptézisek közül a magyar vasúti járművekre sajnos semmi sem igaz; feltételezhetően ezért is kell aztán külföldről bérelni...
Ebben a vágányzárban sajnos alig történt valami... Néhány helyen síncsere, illetve Füreden a Séta utcai átjáró lett cserélve. Minden hiba maradt a helyén.
Szerintrm amiatt nem derül(hetet)t ki semmi szóra érdemes, mert bármi érdekes, épp ezek a valójában teljesen szakmai alapon megvizsgálandó és eldöntendő kérdések valójában sajnálatosan nem ott, nem
azon a szinten kerülnek megtárgyalásra - eldöntésre, ahol ezt - megfelelő szakmai képzettség és tudás
- tapasztalat birtokában lennének képesek megtenni, vagyis a MÁV ilyen kérdésekben illetékes szakmai vezetési szervezeténél. Erre nézve csak egy példa még a régmúltból : Az 1950 - es évek végére, 60 -as
évek legelejére kiderült, hogy amennyiben a magyar vasútnak mindenképpen szüksége lenne nagyobb teljesítményű, megbízható üzemkészségű dízelmozdonyokra és - hogy az egyébként megfelelő szakmai felkészséggel rendelkező magyar gépipar nem képes ilyen tulajdonságú dízel vontatójármű gyártására,
így ezeket a gépeket importból kellene beszerezni. Emellett az is nyilvánvaló volt, hogy a probléma KGST relációból nem oldható meg. Emiatt - bármilyen erős politikai szempontok ellene szólnak - az illetékesel akkoriban úgy döntöttek, hogy a probléma megoldásához szakmai segítségért folyamodik és eszerint is járnak el. És emígy jártak el és így került javaslatba az amerikai GM licenc alapján az 1950 - es évektől Svédoeszágban gyártott 2000 LE teljesítményű, 120 t teljes terhelésű dízelmozdony importja, pedig az országnak ehhez nem állt rendelkezésre megfelelő deviza. Emiatt mindössze 20 ilyen dízelmozdony behozatalára került sor és mégis ez egy akkoriban forradalmi erejű döntés volt, még - akkor is, ha bizonyos egyéb okok miatt, a következőkben már győzött a politika és a pénzügyi kényszer a frissiben felajánlott szovjet import javára. De az a 20 úttörő svéd mozdony mégis - csak szinte forradalmat hozott
a magyar vasút számára, mert azok a gépek igencsqk beváltak. És az akkori politikai döntéshozók legalább ebben az esetben képesek voltak felülemelkedni a saját, önös szempontjaik-elkötelezettségük felett. Ez a történet ma, nagyjából 65 éves múlt.
Nem haragszom, és idehaza tartózkodtam. Van tudomásom a Vetcronok beszerzésének koncepciójáról
és annak elszabotálásáról. És egész biztos lehetsz abban is, hogy nem fogom megkérdezni az illetékes (mondhatni felelős) minisztert, mert amennyit látok belőle és hallok felőle, az egészen világossá tette
- teszi számomra, hogy neki, a vasút rendbetétele olyan feladatot jelenthet, amely szemmel láthatóan meghaladja az ehhez szükséges, tágabban és szúkebben vett szakmai képességeket és persze, ehhez megfelelő elszántságot - elhivatottságot. És ami még talán ennél is fontosabb - lényegesebb lenne, az
az, hogy ez a probléma jelenleg nem csak az Ő, de sokkal inkább az Ő főnöke(i) számára sem képezi(k)
valódi érdeklődés és elhatározás tárgyát. Szóval, bár nyilván fogyatékos tudású vagyok, ámde teljesen zakkant azért talán mégsem. Csak ennyi. És mindenképp meg kell köszönnöm a szives figyelmedet.
Mire ? Tudomásom szerint a 218 - as valamikor, még a múlt század 60-as éveinek derekán lett tervezve
és a gyártása is arra az időszakra esett, legalábbis a kezdete. Vagyis, ebben az esetben is 40 - 55 évvel korábban gyártott mozdonyok lízingjáről (vagy bérléséről) lenne szó. Igaz, a DB 218' - asok nem CoCo,
igen méretes, hanem kisebb, konnyebb, 20 t - t nem meghaladó tengelynyomású gépek, de az is tény,
hogy a DB állományában legalább annyira elhasználtakká á - vannak, mint a Me 15.. - ösök a dánolnál.
De tulajdonképpen mindegy is. A lényeg, hogy valami okból a MÁV, illetve gazdája, az állan - láthatólag -
nem óhajt kellő számban korszerű, valóban használható dízeleket se beszerezni. de - az előzőek szerint villamos gépeket sem - megfelelő számban. Ez a lizingeléses - bérléses szórakozásmeg nem más, mint a frlgyülemlett problémahalmaz tologatása - tiszigatása és az emiatt előálló következmények és az azzal
járó felelősség hárítása lefelé, azokhoz, akiknek a hátán amúgy is csattan majd a következmény ostora.
mivel kocsihiány is van, hozzávaló kocsikkal együtt bérelnék. ráteszik valamelyik mozdonycsere nélküli interrégióra (tehát kékhullámra nem jó). így ott felszabadulnak az M41-ek +személykocsik.
csak EVM és az elmaradhatatlan matrica kell rá, meg némi humánképzés.
mivel már volt Mo-on pár hétig, ezért kibulizzák, h ETCS nem kell rá.
sajnos nálunk valamiért nem fog működni az ingaüzem, mert az a határon "elromlik".
úgyis csak pár évre kell áthidaló megoldásnak amíg megjönnek a hibrid/duál/fúziós lebegő motorvonatok.
Ezt persze most találtam ki :)
egyszerűbb az egész vasutat odaadni a választások előtt/után a waberernek 99 évre, triplaáron (mint az autópályakoncessziókat)
A legfontosabb kitétel az volt a szerződésben, hogy kinek csurranjon a zsebébe a bérleti díjból. Onnantól fogva hogy miféle mozdonyok ezek, egyaltalán mozdony-e vagy talicska, mivel fognak az utasok célba jutni, a lőtéri kutyát nem érdekli.
115 új Vectronra van aláírt, érvényben lévő keretszerződés. Hogy ebből miért nem tud a MÁV egyet sem lehívni, arról kérdezd a kormány felkent képviselőit..
Lehet, hogy igazad van. És az is lehet, hogy jobb lenne az ilyen 10 - 20 egységes kizing - maszatolás helyett valóban újdonsült és a legkorszerűbb díztel-, és villamos mozdonyokat szereznék be a MÁV számára. Mint - ahogy, a tervek szetint volt is szándék például az egyre leromlottabb állapotű Szilik leváltásának céljából 100 - as, vagy afeletti szérinyi Vectron beszerzésére és nyilván hasonló módon lehetne beszélgetni az egyre rosszabb üzemkészségű Csörgő - Hörgő állpmány kiváltásáről is beszélni.
A Vectronokat iletően voltak is konkrét híresztelések szériqa új beszerzéséről, de azután itt is győzött
a kisszériányi Taurus, Astride és végül néhány Vectron lizingje, avagy bérlése. Azt, hogy mit és miért
tesz így a MÁV, illetve nevében a tulajdonos magyar állam nevében az illetékes kormányzat, ezt tőlük
kéne megkérdezni. De annyi bizonyos, hogy inkább előbb, mint utóbb valóban el kéne dönteni, hogy
legyen - e működő vasútja az országnak, vagy follyon tovább minden az eddigi mederben. Szerintem
ez lenne az igazi megoldandó probléma és nem azon merengeni, hogy Henschel ME 15.., vagy Krupp
- - Henschel 218-as dízelek és / vagy, hogy GEC Alsthom Astride, vagy Siemens Vectron mozdonyokat szerezzen be a magyar állam a vasútja számára. Úgy - hogy oda kéne címezni ezeket a kérdéseket.
Bocsánat, de pontosan bérli vagy lízingeli a MÁV Rail Tours a Henschel mozdonyokat? Ennek a konstrukciónak pont az lenne a lényege, hogy a bérbe adó olyan állapotban adja át a mozdonyokat, hogy azok forgalomba kiadhatóak legyenek. Egyébként vigyék őket a fenébe és hozzanak helyette másikat. Vagy ennyire hülyék voltak és ez a kitétel nem szerepel a bérleti / lízing szerződésben?
füredig épp most van vágányzár.. itt csak Flirt és V43 jár.
henschel: tavaly nyár végére is ígérték már a 29-re és többen pedzegetik, h alapvetően dögsor. mármint az a pár darab ami egyáltalán a határon belül van.
Akkor választhat a vasút. Vagy megpróbálja a pálya - problémá(ka)t - ahogy be is jelentették - egy elő-szezonban megejtendő pálya-, és felsővezeték - karbantartési munkafázis keretében rendbetenni, vagy
- ha nem sikerülne, úgy - vállalják annak kockázatát, hogy expressz gyorsasággal tönkreszik a főszezon nyitányára a frissen belengetett, csatasorba állítandó Henschel dízeleket is. Már-csak amiatt is, hogy ne végezzenek félmunkát.
Akkor, ez máris egy lehetséges indok, nyomós érv, legalábbis abban a vonatkozásban, hogy azon a
helyen, ahol az esemény megtörtént - éppen azért, hogy ehhez hasonló eset - lehetőleg - meg - ne ismétlődhessen, vagy esetleg még szerencsétlenebb következménnyel ne járhasson, a pálya adott szelvényében (is), a főpályamester 10 - 20 - 30, avagy éppen max 40 km/-es lassújelet tűzethessen
Rohadtul nem tudta a dolgát. Az országban ilyen nincs, amit ez a vén f... művelt. Az Máv hálózatán lévő útátjárók 95 %-án kéne lassítani a vonatoknak ennyi erővel.
Amikor pedig konkrétan már gépestül akartunk kiesni a pályahiba miatt, azzal nem volt hajlandó foglalkozni.
Nem mellesleg idáig nem voltak veszélyesek azok az átjárók ugyebár.
A mozdonyvezetők egy része már fel se engedte a gépre ezt a savanyúuborkát. Állandóan azt hajtogatta, hogy, "ha ide merik engedni a sziliket, ő telerakja lassújelekkel a vonalat".
Ócska, cserélni való pálya az egész 29-es vonal, kétségtelenül. De a sz#r pályához tartozott egy még sz#rabb illetékes.
"És bizony jobban tudta azt is, hogy Badacsonylábdihegynél a térközberendezés a sorompóberendezések között nincsen függés"
Tökmindegy, mert ahol van, oda is kirakta ez a marha.
"közlekedés biztonsága érdekében lassújeleket helyezett ki"
Rakott volna ki vörös tárcsát ennyi erővel.
"Ideje lenne befejezni a szapulását."
Nagyonszépenköszönöm, hogy felszólítasz erre. Majd ha véget ér a vizsgálat, és / vagy változik az igazgatóság, talán megszüntetik ezeket az önkényes baromságokat. Addig ez csak fokozva lesz.
Kár volt felnyomnod az öreget. Az az "idióta pályamester" tudta a dolgát és felelősen cselekedett, amikor a rálátáshiányos útátjárókban a közlekedés biztonsága érdekében lassújeleket helyezett ki. És bizony jobban tudta azt is, hogy Badacsonylábdihegynél a térközberendezés a sorompóberendezések között nincsen függés... Ideje lenne befejezni a szapulását.
Persze, ha be akarja jelenteni valaki a csoportot akkor sem biztos hogy sikerrel jár. Tavaly őszi példa Balatonfüredről. Hazaútra azért nem volt lehetőség az együttes elhelyezést biztosítani mert idézem: nincs Füreden személyzet aki a cetlit a kocsira felragaszthatná. (Ja, mégsem. A helyszínen azzal szembesültünk, hogy másoknak lehetett foglalni. Dícséret illeti a vonat jegyvágóját, mert mikor kiderült, hogy mi nem az a csoport vagyunk akinek van hely foglalva, a mi csoportunkat is szépen elhelyezte. Nagyon segítőkész volt!)
Ugyanott keletkezett a tűz, ahol az összes többin... Indítópult, kisaggregátor.
Óvatosan kérdezem: ha mindegyiknél ugyanonnan indul ki a tűz, nem lehetne pár százezer Ft-ért egy Fogmakert vagy valami egyenértékű cuccot betenni az összesbe a kritikus helyre?
Dorner lajcsi mostanában nagyon csndben van, 1-2 havonta előjön valami gyenge Vitézy-ostorozással, aztán ennyi.
Szerintem ő már nem tud semmilyen állami vagy önkormányzati szervezet közelébe kerülni, ahol akadna neki némi pénz a "tudására", így valószínűleg elment dolgozni oda, ahova való: egy gyártósor mellé... :D
Ott meg kellően lefárasztják ahhoz, hogy ne legyen kedve meg ideje okoskodni.
Ég egy dízelmozdony Balatonfüreden 2025.03.15. 21:39 A tűzoltók habsugarakkal oltják a lángokat. Kigyulladt villamos mozdony mögé kapcsolt dízelmozdony motortere a balatonfüredi vasútállomáson. A szerelvényről négy személyvagont, majd a villamos mozdonyt is sikerült leválasztani. Az esethez a helyi önkormányzati és a veszprémi hivatásos tűzoltókat riasztották, akik az áramtalanítás előtt és után különböző módszerekkel oltották a mozdonyt. Az egységek a lángokat négy habsugárral megfékezték. MÁV:
A Tapolcáról 19:34-kor Székesfehérvárra elindult személyvonat (9751) mozdonya Balatonfüreden tolatási mozgás közben kigyulladt. A vonat utasait leszállították a szerelvényről, nem kerültek veszélybe. A vasúttársaság azonnali vizsgálatot kezdeményez az esemény kivizsgálása érdekében. Az eseményben érintett vonat utasai pótlóbusszal utazhatnak Székesfehérvárig, ahonnan mentesítő vonattal folytathatják útjukat a főváros felé.
A Tapolcáról 19:34-kor Székesfehérvárra elindult személyvonat (9751) mozdonya Balatonfüreden tolatási mozgás közben kigyulladt. A vonat utasait leszállították a szerelvényről, nem kerültek veszélybe. A vasúttársaság azonnali vizsgálatot kezdeményez az esemény kivizsgálása érdekében.
Az eseményben érintett vonat utasai pótlóbusszal utazhatnak Székesfehérvárig, ahonnan mentesítő vonattal folytathatják útjukat a főváros felé.
Mikor 2008-ban az alsó pályán bevezetésre kerúlt a félórás személyvonatozás, akkor lett minden távolsági, de még a fehérvári is
A félórás személyvonatozás szvsz a fehérvári vonatokkal jött ki, mert a martoni vonatok órás ütemben jártak. Emellett volt, a 40a felé gyorsított, (ekkor szvsz az alsó palyán csak a martoni volt, órás lyukkal), de az 2008 előtt is létezett, hol erre, hol arra mentek a fehérvári személyek, mindkét irányban, nem látszott rendszer mögötte, bár nyilván valamilyen menetrendi oka volt.
Az ütemes elött a 2000es évekig az volt kb a rendező elv, jogy a páros gyorsok a 40a fele, páratlanok végig a 30a-n. Mert kb így volt adott.
Mikor 2008-ban az alsó pályán bevezetésre kerúlt a félórás személyvonatozás, akkor lett minden távolsági, de még a fehérvári is (nem nevezték zónának, de nem állt meg a 40a-n mindenhol) mindkét irányban a felső pályára terelve, mivel a nagytétényi kereszt mellett csak rosszabbul ért volna át.
Majd amikor 2013-ban a belső szakasz is elkészült, s végig kétvágányú lett a 30a maga, akkor lett bevezetve a mai rend, hogy minden alul szalad.
Mivel azonban a kelenföldi kitérőzés miatt adódik a legkedvezőtlenebb térközáthaladási idő, így a félóránkénti 5-5 percre menő távolságiakon felüli többletek egy része már van, hogy el van terelve a 40a fele, amíg ott nem akad össze az ottani elővárossal...
Szóval emlékszik még valaki arra, hogy rendszeresen ott jártak-e a távolsági vonatok Budapest felé? Fordult meg esetleg teher is arra?
Jártak, a legtöbb távolsági vonatnak arra szólt a menetrendje. Viszont operatívan mehettek a másik irányon is, külön értesítés nélkül. A tehervonaok is arra mentek menetrend szerint, de azok is mehettek operatívan a másik pályán.
Amúgy ezen sokat gondolkodtam is mostanában, hogy merre jártak akkor a vonatok, mert korábbi meentrendeken (az átépítés előtti utolsó évekében) minden távolsági a 40a-ra van behúzva, viszont láttam pl. korabeli YouTube-videókon távolságit döngetni felfele a 30a-n, bár az lehetett vágányzári dolog is.
De kicsit fura lenne, ha az a szakasz szimplán csak a martonvásárit bírta volna el, arról nem is beszélve, mikor még azok is csak óránként jártak.
Szóval emlékszik még valaki arra, hogy rendszeresen ott jártak-e a távolsági vonatok Budapest felé? Fordult meg esetleg teher is arra?
Mióta már lehet "keresztbe", azaz 30a-40 és 40a-30 irányokba menni, nem arról volt szó, hogy a személyek a felső szakaszt (azaz a 40a-t) használják, az IC-k és hasonlók meg a 30a-t?
Nekem nem jön ki, Csittényhegyre adódna a két Vízipók keresztje.
A Fehérvár-Hajmáskér 1 óra alatt oda-vissza is csücskösnek látszik. 32 perc a menetidő a gyorsabb irányban csóri várakozás nélkül. Bár a Göcsej kihagyja Ösküt és Hajmáskért, de így is pont 60 percre jönne ki. Talán ha a péti megállót is kivennék belőle, úgy működne megbízhatóan.
Annyira ördögtől való lenne egyébként, hogy a 40a-t is használják a fehérvári vonatok, ahol van még szaabd kapacitás bőven? Bár tudom, hogy a hosszabb menetidőn bukik el a dolog...
Hát mostanában még a 4-re is 40-nel járnak be a Déli felől. A múlt héten olyan eset is volt, hogy az 5-ről járt ki a Déli felé a Regiojet, mégis megállították a bejáraton a Balaton IC-t, pedig teljesen szabad volt a 4. vágány.
Ha már a nyári menetrendről folyt itt a véleményezés, felmerült bennem is egy gondolat.
Nem lenne jobb, ha Kelenföldön az 1-2-es vágányokat használnák a páros balatoni és a Z30-as vonatok?
Az utasok szempontjából sokkal kényelmesebb lenne, mivel az A peron sokkal szélesebb, sokkal több pad (és szemetes) van. A páros vonatokra várakozó utasok sokkal több időt töltenek a peronon, mint a páratlan vonatokkal érkező utasok (akik csak leszállnak a vonatról és egyből lemennek az aluljáróba). A csoportos vagy kerékpáros utasoknak is nagyon terület lenne.
A szűkebb B peronon van három feljáró + egy lift, ami eleve még szűkebbé teszi a peront.
Nyilván lenne hátránya is (pl: a végpontban a kijáró és bejáró vonatok keresztezik egymást), de talán mérlegelni lehetne a fent leírtakat is.
Kelenföldön az 1. és 2. vágányt keveset használják, így ott lehetne fordulni, bár pont Győr felé azok nem jók. De fordulhatnak az 5.-en és a 6.-on, és akkor a vágányok eltolásával használhatják az 1. és 2. vágányt is.
Még az is egy lehetőség, hogy az S10 megy S36 helyett Kökire (nyilván nem ideális a 22 perc állás), és az S36 fordul Kelenföldön.
A külső szakaszon valóban kevesebb utast érint a dolog, viszont ott egy-egy átszálló utasnak akár másfél óra hátrányt is jelenthet a csatlakozások szétverése.
Valóban mindegyik megoldásnak vannak hátrányai, a legkevésbé rosszat kell megkeresni.
Egyébként a martoni Z30-ak simán szüneteltethetőek a nyari nyári szezonban, néhány reggeli mentesítő kivételével talán. De Munkanap jel helyett lehetnének 60-as kóddal. A felszabaduló egységek pedig mehetnek a G43-ra erősíteni. A '40-as menetvonal meg szabad lenne...
S10 nem tud Kelenföldön fordulni, mert ott kéne rostokolnia 69 percig, erre nincs szabad vágány. 39 percre sincs, ha az S12-vel összeforog. Meg miért is kéne a veszprémi utasok érdekében a győriekkel kiszúrni? Tegyék vissza egészre a délis indulásokat, a külső szakaszt mozgassák át. Tudom, okoz ez ott csatlakozasi gondokat, de sokkal kevesebb utast érint hátrányosan.
Bár akár meg is csinálhatnák a szétesett szakaszt, nem tudom ez fölmerült-e, mint opció. Van rá 3,5 hónap, alljanak neki.
Veszprém-Ajka vágányzár esetén általában az volt (pl. 2022 és 2023 nyarán), hogy Veszprémbe 40-kor indultak, és a martoni zónázót lemondták. De ennek hátránya, hogy így Ajkáról csak a nem vágányzári indulási időben tud indulni, nem tud korábban, mint most.
Az is egy lehetőség, hogy az S10 Kelenföldről indul, és akkor valamelyik 25-kor mehet a Déliből (jobb, ha egy motorvonat fordul Kelenföldön).
Emlékeim szerint nemcsak ez a lábdihegyi útátjáró, da például a tomaj és Badacsony megállóhely közötti útátjáró sem igazán kedvező elhelyezkedésű és geometriájú. Mindkét esetben az átjáró nagyon is közel esik a vágányt ketesztező út és a 71. sz. fkl. út torkolatához és szezon időszakban a főűt igen forgalmas. Ilyenkor, az átjárón a hegy felől érkező, áthaladó közúti jármű pl. képtelen lehet lehajtani arról, merthogy
a főút forgalma miatt nem tud lehajtani (mint például a bizonyos, emlékezetes siófoki német tűristabusz gázolása esetében). Ráadásul még az is fennáll, hogy mindkét átjáró erős emelkedőben / lejtőben fekszik
a közúti jármű számára, attól függően, hogy lejtmenerben, vagy hegymenetben érkezik az átjáróhoz és - egyebek mellett, még ez is elvonhatja a gépjármúvezető figyelmét a vasúti átjáróban jelentkező veszély-helyzetekről. A közúti járművezetők tapasztalható magatartása ennél a két átjárónál sokkal kedvezőbb geometriájú átjáróban (mint például a Badacsonytomaj - Tapolca közötti közút - vasúti átjáró, ahol az az
év eleji emlékezetes, több áldozattal járó gázolás történt), például a lábdihegyinél lényegesen kedvezőbb adottságu volt és mégis... Vagyis ilyen alapon szinte minden egyes közút - vasúti átjárónál ki lehetne tenni a lassújellre felhívó táblát mindkét menetirány szerint érkező szerelvény vezetője számára. Még jó, hogy csak egyvágányú a z észak - Balatoni vonal !