Ez a topik a magyar villamosok képes topikja. Számos villamosos topik van, de itt a magyarországi villamosok képi megjelenítése kap hangsúlyt. Legyen az a villamos régi vagy új, jelenleg is üzemben levő vagy régebbi/nosztalgia (akár lóvasúti kocsi is), nappali vagy éjszaka készült fotón… olyan, amelyik tetszik, azért örökíted meg, vagy éppen különösnek ill. furcsának találtad, azért fényképezted le. Lényeg, hogy korábbi vagy jelenlegi magyarországi villamos legyen rajta :-)
Te meg a tömegcuccos napfényes önismétlő képeiddel akarsz sikert magadnak, és ha valaki mer mást mondani róla már megsértődsz, ilyen vagy a valóságban is, hisz tudom ki vagy. És azért mert neked nincs meglátásod egy elcsípett igazi valódi de jó fotót készíteni, az a te bajod. Addig is lesd az időképet, és haverkodj a sofőrökkel, hogy itt ott álljon meg, hátha becsúszik egy igazi fotó is az életedben!
Ez egy halott topik, hisz láthatod milyen sokan reagáltak, az hogy leírtam egy véleményt, nem hinném, hogy baj. Igen én ilyen vagyok, és még mielőtt M VIII szaktárs felkapná a vizet, én is fotóztam 1984-óta, de az utóbbi 10 éveben egyre kevesebbet, amit én keresek az már nem igazán van.
- havi: minden hónap utolsó napján (kivéve a december, mert akkor 30-án) van, és a hónapban első helyezett napi képek a jelöltek
- évi: értelemszerűen csak egyszer, december 31-én, és az évben első helyezett havi képek a jelöltek
A szavazás pedig úgy zajlik, hogy aki beregisztrált az oldalra, az a szavazás napján leadhat egy-egy voksot, maximum három képre, függetlenül attól, hogy napi, havi, vagy évi szavazás van.
Az utóbbi hónapokban sok budapesti fénykép ért el jó helyezéseket a transphoto oldal fényképversenyében (pár éve még helyezést sem kaptak a magyarországi témájú képek).
A fényképverseny három részből áll:
- napi: valójában nincs minden nap, a fotójelölések számától függően általában hetente egyszer tartják, de van, hogy egy héten többször is, vagy hetekig nincs ilyen
- havi: minden hónap utolsó napján (kivéve a december, mert akkor 30-án) van
- évi: értelemszerűen csak egyszer, december 31-én
Az elmúlt nyolc hónap budapesti témájú eredményei:
Az lakóépület egyébként magánlakásokkal? Illetve, Zuglóban a kocsiszínnél lévő épület szintén magántulajdon vagy szolgálati lakások vannak benne? Mindig kíváncsi voltam rá.
Akkor ez lehet az ok, már nem mehet Debreceni színekben, de a budapesti váltás még bőven odébb van. Amúgy én is nagyon várom a 2806-os favázast, mert ez végre "igazi,, nosztalgikus élményt nyújtana (nekem), de nálam, minden jöhet ami FVV/BKV időszak, és kéttengelyes vagy iker, vagy házi csuklós!
De a Barossról is voltak hasonló legendák, hogy előbb utóbb ott is csomagolnak, de még a Szentendre is többször felmerült mint "eladják az ingatlant. Az biztos Hév kivételével, ezen járművek fővárosban a helye.
A járműokmányok biztos csak akarat kérdése. Látom képben vagy, így FVV-ről van valami infód? Az nagyon látható idén nem terveznek vele semmit, gondolom most van a "már nem Debreceni még nem budapesti ciklusán! Egyáltalán hozzányúltak már? Vagy csak várja sorát a donortársával együtt?
Sajnos ennek, meg az 1000-esnek az idők során elkallódtak a járműokmányai, ez az egyik oka a mozdulatlanságuknak. Persze valószínűsítem, hogy valahogy lehetne ezt pótolni, ha igazán akarnák. Mióta viszont a 2624 él, ő képvisel minden hasonszőrű Füzesi-kasztnis típust az utcán.
Az is jó lenne, ha Budapesten lenne a múzeum, ahonnan ki tudnak járni a hálózatra a működőképes járművek, hiszen fényképezés szempontjából legjobban az utcán mutatnak. Az én álmomban erre a célra Fradi szerepel.
Eltelt a 2016-os év első fele. A Bécsi/Vörösvári úton zajlik az élet. Három "helyi típus" egymás mellett. Balról jobbra: a 2101 pályaszámú CAF Urbos 3/9 szabadjelzésre vár, míg a (4230-as) csatolt Tátra T5C5 szerelvény kihalad. A jobb szélen pedig a tanulójáratos 1360-as Ganz ICS várakozik, ami ebben az időszakban igen ritka fecske, mert Ganz csuklós jelenleg csak a 19-es viszonylaton jár, a Bécsi út és a Rudas fürdő között...
A júniusban szintén búcsúzó 1478-as Ganz ICS az Astoria megállónál 2016.06.11-én.
Öt nappal ezután itt már busz pótolta a 48-ast, és nem csak szombaton; viszont csak a Deák tér és a Fővám tér között - egészen augusztus végéig, amíg a felújítások tartanak...
Nem kifejezetten ez a topik, minden megváltozott. Sokaknak a Facebook jobb alternatíva, vagy instagram vagy mizzudomén.. De maradnak olyanok, akiknek a fórumozás jelent többet. Majd az idő eldönti, mi lesz :)
Szegénynek nagyon nem sikerült eltalálni a tetősárgáját, amikor tizenvalahány éve a VJSz-be felhozták átfesteni. A lépcsőn és az ütközőn még látszik az eredeti szín.
A 2216-os CAF tegnap (2016.06.16) éjszakai kirándulásáról nem készített valaki képeket?
(Útvonalát egy ideig követtem Futáron, kb így nézett ki:
42-es vonala - majd Tulipán utca-Hoffherr A. utca-vissza 42-esen Határ út-52-es vonalán el a Gubacsiig, majd onnan 51-esen Könyvesig, 1-es vonalán Lehel útig, majd onnan kifelé Angyalföld kocsiszín felé)
Valószínűleg így lesz, bár egy 160 m2-es, kertes-medencés budai villával történő cserébe szerintem belemenne, ha valaki az itt látható panorámára vágyik. :-)
Már csak rövid ideig jár a MÁV-tól MÁV-ig villamos. 2016. május 13-i felvétel. És igen, a kocsik az előző tewés képen nem hajtanak a villamos elé, mert a zöld nem oda vonatkozik a látszat ellenére.
Nem keresztezik egymás útját. Az autójal jobbról kell elkerülni a járdaszigetet. Aztán ha utána balra kanyarodik, mindjárt ott lesz neki egy piros lámpa.
Igen. Az a zöld a terelőnyílnál jobb irányba engedi haladni a forgalmat - amiből
(1) tovább haladva, keresztezve a Fiumei utat, a Baleseti Intézethez is át lehet jutni
(2) rögtön balra (a Fiumei úton az Orczy tér felé fordulva) egy újabb forgalomirányító fényjelző készülék szabályozza a - keresztező "TeWe" helyén haladó forgalmat.
Már megint nem bírsz magaddal? Ez nem kívánságműsor, itt óbégatsz néha, hogy nem szereted a steril beállítot fotókat, én meg rühellem, ha valami belerondít. Persze, egy favázas kocsi jól mutat a maga korában, de az az idő elmúlt, hacsak vissza tudnék menni...manapság meg idegbajt kapok, ha egy mai jellegtelen fos elrontja a képet, inkább egy Zuk, vagy egy IFA, Trabant, az nem zavar, de egy hófehér Fiat Ducato kinő a bengáli seggéből, az nem életkép, hanem egy rakat sz@r. Nekem ne írjál olyanokat, hogy amúgy tetszenek a képeid, aztán beírsz egy ilyet (kötekedés nélkül??), hagyjál lógva, foglalkozz magaddal. Ide már nem teszek képet egy ideje, és nem is fogok. A facebookon meg letiltalak, ha sikerül kinyomozni, ki vagy.
Természetesen azért volt ez a sötétítés/árnyékolás, hogy az utastér világítása ne zavarja a vezetőt este/éjszaka a vezetésben. Minden járművön van erre megoldás, kezdve a vezető által használt peron világításának lekapcsolásától a HÉV motorkocsikon használt tömör faajtóig. A szélvédő erős döntése a probléma egyfajta megkerülése a modern kocsiknál, kiegészítve azzal, hogy az ajtók becsukása után lecsökken az utastér vezetőállás-közeli része világításának fényereje.
Ha esetleg erre jár 600D, volna egy gondolat, amit megemlítenék. Ha már szó volt a 2806 villamosról, és az utolsó üzemállapot, akkor ilyen ami minden ekkori acél, és favázas kocsira jellemző volt, hogy a peronelválasztó fal, fekete-lilás festékkel le volt mázolva, ennek volt egy olyan légoltalmi hangulata, az agyonlakkozott faszerkezettel.
És! Kötekedés nélkül kérdezve? Itt a beállított, vagy az életkép volna az uralkodó? Mert anno kb 20 éve K.B. erre azt mondta, hogy inkább csinálna 3 jó képet, ami tökéletes (neki..:D ) mint 100 olyat ami életképszerű, és nincs beállítva.
Amúgy én is így vagyok ezzel, ha egyszer visszamehetnék egy kicsit és érezném azt a aurát', ami abban az időben létezett, de egy nap az kevés lenne, mert sok helyszín van, és sok érdekes jármű, és az idő az itt is peregne. és a bőség zavara káoszt is tudd generálni. Az biztos a Népszínház utca (gyermekorom) környéke, és Angyalföld az tuti benne lenne, és hol vannak még a régi kifutó vonalak, az Erzsébeti ikrek fellegvára, és teherszállítás villamosom, héven? És más járművekről, utcarészletekről, életképekről nem is beszélve!
De jó is lenne egy napra visszamenni az időben - a képek készítésének idejébe! Eltölteni egy napot, járni a várost, fotózgatni, érezni a hangulatot, színeket, szagokat, hangokat.
Állj! Én ilyet soha nem mondtam sem rád, sem más fotósra. Írtam, van benne meló, sokszor nem is kevés. Amúgy hidd el, még a te képeid közül is bírok párat. Az lenne a baj, ha senkit nem érdekelné ez a téma. Szerencsére már nem így van, és én bevallom régen az voltam "villamosbuzi, mikor még ciki volt, és figyeltem a nagy öregeket, és volt oda is keveredtem hozzájuk. De ez már részben elmúlt, de csak részben, mert akkor nem lennék itt.
Nem hát, mert akkor vagy nem éltem, vagy nem fotóztam. Értem én, mire gondolsz, de ha nem baj, én nem érem be eggyel. Budapesten sok szép hely van, én mindig arra törekszem, hogy a "díszlet" jó legyen, felismerhető, vagy látványos. Még mindig jobb, mint jellegtelen helyeken rommá fotózni bármit is, van, aki így csinálja. Az is igaz, hogy felhígult a "szakma", de nagyon.
Mik az igények? Melyik jármű az, aminek mindenféleképpen feltétel nélkül örülnél, és a személyeskedés helyett örömmel diskurálnánk róla? Az az érzésem, ha nem egyezik a véleményünk, akkor mi már villamosbuzik, tucatképgyártók, egy szar 1303-ra gerjedő fura lények vagyunk, akik pattannak a fotósmenetre. Elhiszem, hogy egy rakat szar az egész, és elő kéne rángatni Zuglóból az ott rohadó járműveket, betolni egy járműjavítóba, és feléleszteni őket, pl. Láttam nemrég itt egy képet, hogy lesz egy favázas, nem az agyondíszített századfordulós kivitelben. Ha szabad, majd azt is fotóznám, bár nem hinném, hogy érdemes lenne, hiszen unalmas képeim vannak (akkor meg minek nézed meg?).
Senki nem tiltja a te örömödet. Azok akik anno" igazi érteket produkáltak, azt ti soha nem fogjátok elérni. És még felkapnád a vizet, nem nézem le azt aki úgy gondolkodik mint te, mert van abba is meló, de ma már mindenki fotózik valamit, és sajnos sok hobbi fotós már olyan lett, mind a szelfis aki nem magát fotózza. Gondolkozz el amit most írok! 1233 hány éves? Születése évétől 1983-ig hány fotó készült róla, és milyen? Majd Debrecenben? És mikor hazatért, napjainkig? Ha érted mire gondolok, akkor ott a válsz, meg a 30-40 év értéke!
Igen, sajnos rosszul látsz, és szándékosan rosszul is értelmezed. Gondolj már bele, 1303-nál kezdődik a nosztalgia, netán a múzeológia? Hagyjuk már ezt a mindent elkelteni effektust. Te(ti) letettetek valamit az asztalra, amiben sok jó cél volt, de nem egy féltett ritkaságnál történt ez, hanem egy ma is futó típusnak egy egykéje, amit egy laikus észre sem vesz. Ne feledd, te is írtad, sokan, sajnos egyre többen, keverik az UV-t az 1500-sel, és minden régi kéttengelyes villamos lecsukható rácsos. Na pont egy Ganz csuklós lesz az amire odafigyel az átlag? Igen te, meg fotósmenetes, meg aki villamosbuzi. Még azt sem lehetett tudni, mit is akartatok ezzel a járművel. Meghirdetni itt jár az egyesület nosztalgia villamosa? Biztos elsőre ott lett volna a fanok krémje, meg MVIII" is, és jöttek volna az agyonbeállított napfényes fotók, persze ügyelve, hogy mindig ugyanott, és utána? Lecseng a sztori és bekopik a mindennapokba úgy, hogy nem is lesz mindennapos közforgalmi kocsi.
Ja, és azok a képek sokat fognak érni 30-40 év múlva, még ha sok is van belőle. B. András, K.B. és N.P. képeit is öröm nézni, amikor még volt teherszállítás, járt MIX/A a ráckevein, még volt M.VIII...
Te meg vagy huzatva öregem...az 1303 a KCSV prototípusa, a sorozatért lett beáldozva, egyke volta miatt került selejtezésre...simán értéknek tekinthető. Neked lehet, hogy nem, de amúgy semmi más, ami a villamosokkal kapcsolatos.
Mi van? Rosszul látok? Tényleg ennyit ért az egész? Megcsináltuk működőképesre, de jaaj hát nem sok értéke van. De igen, sok értéke van. Megmutattuk, hogy "amatőrök" is meg tudnak csinálni egy villamost úgy, hogy kapjon papírt. Sajnáljuk, ha ez nektek nem tetszik, ha nem elég jó. Utánunk már nem csinálnátok, mert kényelmes az okoskodás.
Ne keverjük a gondolatokat. Érték nekik, meg a fanoknak, de nosztalgia értéke még nem érkezett el. Azért gondolj bele, tényleg az unalmas fotósmenetek hívein kívül, volna olyan aki erre görcsölne? Az hogy elkerülte a kukát, és jó bőrben van, azért gratulálok, de ennyi.
Lehet, nem olyan izgalmas járműről van szó, pl, nincs aki megnyomná az ügyet, mert nem látható benne (még) az érték. Ha ez a jármű mondjuk a 2576-2577 lenne, és ott állna üzemképesen csili-vili állapotban lehet volna olyan személy aki látna benne fantáziát?!?!
Miért, ki jogosult futásengedélyt adni? Ki magyarázza meg, hogy neki nem volt elég jó a villamos, de a rettegett NKH-nak bezzeg igen? Vagy arról van szó, hogyha az 1303 kap engedélyt, akkor a VEKE-nek is adni kell? Ki és milyen alapon teszi tönkre mások önkéntes munkájának és pénzének az eredményét? Ne kerülged a forró kását, hanem válaszolj.
Az adminisztrációhoz nem tudok hozzászólni, a bkv tulajdon se garancia, lásd muv, mióta keszül? Milyen infót kéne nyújtani? Egy bizonyos villamos...1303?Ne ránk haragudj, hogy nincs engedélye, nem rajtunk múlik. Eddig senkinek sem sikerült futásengedélyt szereznie tudtommal.
Nyugtass meg minket: ennél a villamosnál föl se fog merülni, hogy ne kapjon BKVs futásengedélyt, senki se fog évekig egy nyamvadt pecséttel szórakozni, ugye? Gondolom gond nélkül lesz rá NKHs papír is és ha netán le is járna, nem kell majd a felújítóknak a saját zsebébe nyúlnia, meg adó 1% kampányt szerveznie, hogy kicsengesse az engedélyért kért összeget? Ugye nem fordulhat ilyen elő?
A 2806-os kocsiról pár dolgot pontosítanék. A kocsi védett műszaki emlék, a felújítása sem történik csak úgy találomra, tehát nem igaz, hogy az említett urak döntik el, hogy mit hogyan csináljunk. A felújítás a Forster központ engedélyével, a Közlekedési Múzeum felügyelete alatt zajlik. Az sem igaz, hogy nincs felújítási terv. Van, ugyanis azt a Forster központ engedélyezte. Attól, hogy nem olvasta valaki, nem jelenti, hogy nincs. Igen, a kocsi utolsó forgalmi állapotának megfelelően újítjuk fel. Ennek műszaki okokon kívül oka az is, hogy eredeti állapotában alig különbözne a 436-os kocsitól. Kérek mindenkit, hogy információ hiányában ne találgasson, és ne írjon olyan dolgokat, amiben nem biztos, vagy nem igaz.
Nekem az az elképzelésem, hogy egy ilyen kulturális örökségi értékkel bíró eszköz felújításánál bizony illene lennie valamilyen tervnek, amit ne adj isten valakik megvitattak.
Így van. Mindezzel csak az a baj, hogy majd a BKV/B.Gy/D.E./Sz.Z és társaik eldöntik, hogy mi legyen, és kész, és nem a közlekmúzeum-egyesületek-bkv-főváros-stb. halmazból alakul egy testület amelyek műszaki, forgalmi és turisztikai szempontok alapján döntik el, mi legyen az irány. A 2806-ra ne keresd a felújítási dokumentációt (annak idején a 3722-re, 1303-ra volt, mert részt vettem a szerkesztésükben), én legalábbis eddig nem találtam. Pedig izé, muzeális érték...
Ha már itt tartunk, akkor a "namajdkitaláljuk jellegre felújítani,, effektus L.I kicsit szűk mezsgyén látta. Pl erre a favázasok, mert akármilyen szép, de mindegyik cirádás, pedig 60-70 évig is közlekedtek, és sem FVV sem BKV-s sincs, (egy kicsi remény a 2806, ami most a Barossban van, de már csak az alváz, és állítólag utolsó üzemállapotú lesz ha..? Ami az acélvázasokat illeti, ha egyszer volna olyan csoda, hogy 2524, 1625, 1000, és mondjuk 2567-2677 csatasorban állnának, akkor gyakorlatilag, ugyanazt látnánk, a méreteket és az 1625 faülését leszámítva. Az iker itt lehetne egy remény, hogy más legyen kicsit, de mindenképp ikerkocsi! Az UV-ból meg még nem érkezett el a 24. óra, így van mit pótolni, de túlzásokban sem kell esni.
Ezt nagyon jól látod. Az egységsugarú utas számára a stuka, UV, szellem - és most már a 2624 is :D ugyanaz. Korszakokat kellene megjeleníteni, a 2 UV-s vonat közül az egyik legyen uccsó forg. állapot, a másik meg mondjuk gyártáskori. Ugyanaz a két villamos más fényezéssel (citrom vs sáfránysárga) azért már feltűnő.
"Van arra igény, hogy rokontípusok, vagy UV legalább 3-4 változata kivonuljon az utcára?"
Nem a járművek közötti diverzitásra, hanem szórakozásra, "régiség"élményre van igény, szerintem.
Az a szomorú, hogy a nosztalgiázást fogták, és mindenféle szakmai kontroll nélkül centralizálták. Egy járműnek, mint műszaki tárgynak is van muzeológiája, azt sem lehet mindenféle csip-csup dolgokkal, namajdkitaláljuk jellegre felújítani. Nyilván ésszel kell ebbe is belemenni, de hogy semmilyen kontroll ne legyen, az megint a ló másik oldala.
"Az UV kultikussága a még a villamoshoz fikarcnyit sem értők között is megkérdőjelezhetetlen. Ez nem vélemény, hanem tény.,,
akkor ehhez hozzátenném, hogy jóból is megárt a sok, és ezt úgy mondom, hogy tudom sok üzemállapotú, és rokontípus (MUV, SZELLEM, UZ, STUKA,) is hiányzik, viszont itt a fikarcnyit sem értők" már csak egyet látnak. Máig vannak olyanok, akik a zárt 1500 típust is UV-nak látják, de volt olyan figura is, hogy mikor a 2624 próbázott éjjel valamelyik lakótelep mellet, akkor az illető, látott a 8. emeletről egy UV-féle egykocsis villamost. Na pont ezért írom, hogy bár meghatározó típus volt, de ha az a két BKV-s szerelvény, ami üzemképes és jó állapotban van, bőven elég. Abban van igazság, hogy egyformák, és nekem is hiányzik az amit gyerekkoromban láttam, nagy pályavilágítótól a jelzőcsengős bohócorrig stb.. De gondolj bele, mit bír ki a nosztalgia üzem? Van arra igény, hogy rokontípusok, vagy UV legalább 3-4 változata kivonuljon az utcára? Ha legalább volna olyan vonal ami forgalmi nosztalgia üzem.
A kijelölt kocsikról meg annyit, hogy célszerű most UV-kat felújítani? Talán egy rokon", egy stukára szükség volna, mert az tényleg úgy nyújtana valami mást, hogy még a "fikarcnyit sem értők", is észrevennék.
És csak úgy két kép, hogy nehogy valaki közhelygyártásba kezdjen a topik miatt!
Az UV kultikussága a még a villamoshoz fikarcnyit sem értők között is megkérdőjelezhetetlen. Ez nem vélemény, hanem tény.
"mert két komplett szerelvény is van ami kiadható"
A két szerelvény semmiben, de tényleg semmiben sem különbözik egymástól. UV5-ös, uccsó forgalmi állapotú vonatok. Annak tükrében, hogy az UV-nak kinézetre, színre, szagra, anyagokra hány féle variációja volt, ez konkrétan szégyen.
"számos példány van kijelölve megőrzésre"
WTF? Melyek? A teljesen működésképtelen, tingli-tangli tulajdonosi hátterű Angyalföldi kocsik? A konkrétan szétrohadt, működésképtelen 3257, 3899 (akarattal és a BKV e tekintetben végtelen erőforrásaival, bemondásra feltámaszthatóak)? A VEKE által felújítás alattinak röhögve behazudott 3800-pót-3809? Bruhahaha. A VEKE örüljön, hogy nem szűnik meg. Mi van még? A MaViTE-s kocsik? A srácok elhitték, hogy vannak olyan lelkes emberek (köztetek is, ugye), akik kitartásával fel lehet éleszteni egy villamost. Egyet sikerült is, azt pedig a nemmondhatjukkikik nem engedik ki a kocsiszínből. Van így értelme bárminek is utána? Ami a BKV-nál van, nyilván előbb-utóbb felújítódik, elég néhány jól beágyazott elvtársnak sírnia picit, máris jön a pénz, és lehet bármiféle kontroll nélkül villamosokat pingálni. Közpénzből. Ez ma itthon (mint annyi más dolog) így működik.
Én még hozzátenném, hogy a UV egy olyan típus, ami sok példánya megmaradt, és kultikussága kérdőjeles, mert két komplett szerelvény is van ami kiadható, és számos példány van kijelölve megőrzésre, és tömérdek itt-ott létező példányokról ne is beszeljünk. Tehát értékük maximum az vas piaci ára.
Most már aztán tényleg mindegy, mi lesz velük mert felszedték az egyetlen váltót, amin át a BKV-ra át lehetett volna járni. Ráadásul az egész távol-keleti városon át kéne vonszolni őket, hogy bármi is legyen. A mozgó alkatrészeik pedig már évek óta berohadtak. Ennyit a nagy álmokról, víziókról - már csak egy halom szemét az egész.
A látszat az, hogy évek óta, ott várják a beteljesülést, és nem kell hozzá nagy fantázia, hogy (sajnos) lássuk a sorsukat. Írd már le, mit látsz szerencsétlen járművekben ha a jövőre gondolsz? Előbb-utóbb vagy a természet, vagy egy kényszer lesz a döntő!
Most a GANZ telepen lévő UV szerelvényekről van szó itt, nem? Ott ha jól sejtem, ott az egyesületi tagok magánakciói sorakoznak, akkor mi köze a BKV-hoz? És ha az egyesületi járművekről beszélünk, ott azért csak BKV-s objektumokban tárolják jórészt, vagy mit kéne csinálniuk?
Az itt a baj, hogy volt egy fellángolás, ami mögött jó szándék lehetett, de ezután jött a hosszú csend. Most komolyan lehet venni, egy komplett flotta sorsát, úgy, hogy a tulajdonosoknak sincs elképzelése a szerzett járművek jövőjével kapcsolatban?
Hát így, felügyelet nélkül bárki bármit csinálhatott belőlük. Kiváló alapanyag kiskanálnak, mivel itt senkit az ég egy világon nem érdekel semmilyen roncsvillamos sorsa. Majd a BKV megcsinálja, amit meg akar (másokat ugyanis nem hagynak), mindenki más meg megy a levesbe. Ennyike.
Üdv! Valaki tud valamit ezekről az UV-król/UV-pótkocsikról? A régi Ganz-Hunslet gyár területén vannak. Egyetlen pályaszámot tudtam csak elolvasni: 3813. A Google Maps tanúsága szerint kb. 16 példány állhat ott...
Január elején két vagy három napra tél lett, még ha nem is 1987-es jelleggel - naná, hogy ki kellett mennem a városba meló után! Hatodikán - az utolsó üzemnapján - ráadásul a Fényvillamost is el akartam kapni, de nem a szokásos helyek egyikén, úgyhogy a Közbálnánál[...] Bővebben!Tovább »
Csatolt iparik az 1-esen: mától minden hétköznap a déli végállomásról 6:09-kor és 7:49-kor, északról 7:00-kor és 8:38-kor indulnak. Forrás: a Síndöc. topikba beírt forgalmi szám alapján GTFS-ből. A GTFS jelenleg március 1-ig van feltöltve, aztán meglátjuk, meddig fog járni...
(Sajnos ide feltöltve még rosszabb lesz a minőség, mint egyébként, de kéretik figyelembe venni, hogy rendes menetsebességgel közlekedő járművet próbáltam elkapni.)
Ez nagyon nem jó! Mert tegnap a Szugló utcai megállónál is volt egy CAF ki siklás. Ezek szerint 24 óra alatt 2 CAF villamos is ki siklott a 3-as villamos vonalán.
"Öröm" nézni azt az ótvar táblát a hernyó ablakában, rendkívül emeli a kocsi megjelenését... mellesleg a szabadlátást korlátozza. Valami korlátolt pár hete berakta oda, és senkinek nincs annyi esze, hogy kivegye onnan.
Csak úgy mellékesen üzenem a képen látható kiegészítő tábla kihelyezését elrendelő embernek, hogy olvassa át a KRESZ 53.§ (1) -et! (A villamosra nem vonatkozik a Mindkét irányból behajtani tilos" tábla.)
Csak a 21-22 pályaszámú kisföldalatti próbázott a felszíni szakaszon. Azokon volt erősáramú csatlakozó (mint a földalatti régi kocsijain), amivel ki lehetett vezetni őket a Dózsa György útra.
A többi a felszinen próbázott, voltak az Orczi téren, a 37-es villamos vonalán, stb.
Én azt veszem észre magamon, hogy leginkább egyre kevesebb időm van az utómunkára, viszont sz.r melót meg nem akarok kiadni a kezemből, ezért nem elégszem meg egy mezei RAW > JPG konverzió+átméretezés+vízjel, hanem szeretek elpepecselni 1-1 képen ha muszáj. Viszont egy fotósmeneten ugye elég sok kép készül, ami idő...
Szerintem kár, hogy egyre inkább eltolódik a nem privát társalgás, fotómegosztás, stb. innen a Facebookra. Én tulajdonképpen eredetileg még ehhez az Index-Fórum-féle struktúrához sem voltam hozzászokva. Az "Index-Fórum-féle struktúra" alatt azt értem, hogy van egy góliát fórum rengeteg témával, és ezeken belül van viszonylag kevés al-fórum nagy témakörrel és több ezer oldallal (pld. a síndöcögényes topik). Ezen kívül ugye vannak egyéb magyar fórumok (pld.: http://forum.vm15.hu/), de ezekben is ugyanez a struktúra van implementálva – tehát kevés topik nagy témakörrel, rengeteg bejegyzéssel. Ennek az oka sejtésem szerint az Index-Fórumból eredő tradíció...?
A Facebookon szerintem viszont végleg elvész a struktúráltság, a kereshetőség, és az áttekinthetőség – azon kívül, hogy a nem regisztrált olvasóknak a legtöbb esetben még csak nincs is hozzáférésük a bejegyzésekhez, fotókhoz. Rengeteg információ, ami régebben az Index-Fórumban publikus lett volna, baráti körök közötti, Facebookon történő beszélgetésekben továbbadatik, de sosem kerül olyan érdeklődők tudomására, akik nincsenek benne ezekben a csoportokban, kisebb körök közötti beszélgetésekben. Ráadásul az összes adat (társalgások, feltöltött fényképek, stb.) egy külföldi cég kezében van, nem lehet lementeni; ha a Facebook netán egyszer fogja magát és mondjuk ok nélkül letilt vagy töröl egy csoportot, akkor az összes képnek és információnak annyi. :( Meg persze a motoron is változtathat bármit kedv szerint.
Tehát remélem, hogy igenis megmarad az itteni közösség, még akkor is, ha tulajdonképpen titokban magamban azt kívánom, hogy inkább legyen egy külön, saját bkf.hu (Budapesti Közlekedési Fórum) :D
"az utánpótlás elapadni látszik" - hát ha olyan az utánpótlás, mint amit látni lehet, inkább apadjon is el. Személy szerint kifejezetten visszataszítónak találom az új generációt. Tudálékos, tiszteletlen, a hülyeségében is magabiztos, örömét csak közös züllésben, mások szekálásában leli. Cseppet sem érdeklődik, nem éhezik az amúgy megszerezhető tudásra, szorgalma nulla, de arra legalább büszke.
Voltam Chicagoban, szuper volt a villamosmetró. Érdekel valakit egy kis beszámoló? Képeim sz@rok mind, inkább majd máshonnan szúrogatnék be.
Nekem például a topik megszületésének az időszaka nagyjából egybe esik a közlekedésre ébredésem legintenzívebb hónapjaival, évével. Mondom ezt mint a topik ötödik hozzászólásának 'tulajdonosa' :) Alakult itt egy kis társaság, akinek a zömét évek óta alig láttam, de akkor elmentünk mondjuk közösen Kispestre UV-t fotózni.. nomeg a különmenetek. Az elmúlt évek nosztalgia dömpingje lassan elfeledteti, hogy alig pár évvel ezelőtt még nagyobb esemény volt egy Mavite UV menet, vagy valamelyik favázas utcára gördülése, mint mostanság amikor évszaktól függően, de szinte minden hétvégén van valami program. Ez jó dolog, de mivel megszokott, nem is vált már ki akkora lelkesedést.. LoviGabi meg úgyis rak fel képet mindenről valahova, kevésbé macerás mint mindenhol ott lenni :D
A topik kezdeti, fiatalabb magjának, magamat is beleértve akkori gondtalan középiskolásként.. azóta kicsit átalakult az élete, időbeosztása, érdeklődése. Lassan 10 éves a topik, ez kicsit ijesztő is :) Ezalatt átalakultak az internetezési szokások is, bár ahhoz képest szerintem itt a közlekedési rész még egész jól tartja magát a fórumon, a folyamatosan vacakoló fórum motor és egyébb nyűgök ellenére is. Viszont az utánpótlás elapadni látszik, ők már sokkal kevésbé ezt a fórumot választják. Érdemes megnézni a Síndöc, vagy a Városi-elővárosi topikot, a hozzászólók zöme Veterán, akik nem azok java is régi ember új nicken. Pedig egyébként ez a topik alkalmas lenne továbbra is arra, hogy a 'komoly szaktopikok' terhelése nélkül létezzen egy ilyen közösség, de ezt már tényleg ellátja a Facebook. Őszintén szólva, ha látok valamit jövet-menet az megy az Instára, eszembe se jut a fórum.. Ha meg nincs itt semmi élet, akkor az embernek még kevésbé van késztetése betenni bármit is.
Szóval most, hogy szaporítottam egy kicsit a szót... nem lettünk semmivel se okosabbak, de legalább itt voltunk :)
Mint fb-tag látom, hogy a fotók ott jelennek meg, van ott egy villamosos csoport kb 2400 taggal. persze nagy részük passzív. Miután áldatlan viták voltak, most már adminisztrátorok felügyelik, illetve csak az ő jóváhagyásukkal lehet képeket beilleszteni.
Valamint az elcseszett és csak részben visszajavított képfeltöltési lehetőség is bűnös. A tegnapelőtti hozzászólásomban lévő képek is botrányos minőségben jelennek meg indexképként, hiába a testvér Indafotóra töltöttem fel, és a hozzászólás szerkesztésekor még normálisan is tudtak kinézni.
A Facebook sokmindent megölt már (pl. iWIW), és "ártatlan" emberek millióinak okozott internetfüggőséget otthon, munkahelyen, utazás közben. De nem lesz mindenható, mert ahhoz viszont túl nagy. A magam nevében ki merem jelenteni, hogy - ahogy eddig is tettem - az érdekesebb vagy kevésbé rosszul sikerült villamosos képeimet 99%-ban itt és csak itt fogom a jövőben is közzétenni. Részben azért, mert nem vagyok Facebook-tag, részben pedig azért, mert tudom, hogy ide csak olyan emberek néznek be, akiket valóban érdekel ez a témakör, tehát talán senkit nem untatok vele túlzottan. Másik oldalról, éppen emiatt bármilyen sokáig is pihen néha a topik, mindig rákattintok, hogy járt-e itt valaki, és bízom benne, hogy mások is így tesznek. Még akkor is, ha egy nosztalgiavillamos-fotósmenetről mostmár átlag nulla képet posztolnak ide, de még a Síndöc-ben is csak azért jelenik meg, mert eltört a szedője.
Ez nem villamos. Bár villamosként is használható lenne. Egyébként a képen látható a kisföldalatti 27-es pálya számú kocsija. Ez is próbázott a felszíni 62 / 69-es villamos vonalán. Illetve a régi, kisföldalatti felszíni szakaszán a városligetben. A kép a 62-es villamos vonalán készült, az Örs Vezér Tere végállomás előtti szakaszán. Háttérben az újonnan épült / épülő panel házakkal.
Van 1 év is lassan az a 4 hónap. Olyan státusban lehet, mint a korábban ugyanott álló UV. Azt csak évekkel később vágták szét, így lehet, hogy ez is ott lesz pár évig a kerítésnél.
Az ilyet nem lehetne sima táblázatként is elkérnwm? Azt be lehet kopipésztelni a google calendarba, és ott van mindig a mobilon, míg egy képpel csak baj van :)
Tudom, be lehetne gépelni újra, na de lustaság fél egészség, és én most teljesen egészséges szeretnék maradni ;)
Aki eddig csak véletlenszerűen csípte el a próbálkozó CAF villamosokat, az alábbi időpontokban már menetrend szerint is számíthat rájuk (naponta két kocsira) a 3-ason:
Gondolom, csütörtökön dél körül valami sajtóesemény is lesz, tippem szerint inkább a Mexikói úti végállomáson.
Érdekességképpen: a 1429 volt az, amelyikről a legelső villamosos fényképet csináltam az első digitális szappantartómmal még 2002. februárban - a fent linkelt mai képemet nem véletlenül komponáltam hasonló szögből:
Szinte kizárt, hogy lett volna olyan UV, amelyikben nem volt Varjasiné hirdetése! (Vagy valamelyik másik tánciskola: 52-esen, majd amikor már az 50-esen is UV járt: Gaubek Rezső)
Tegnap a legváratlanabb helyen láttam UV villamost....
A bosszúállók 2. részében a vége felé egy UV-ben harcolnak. Egy olyanban, amiben még a plakátok is ott vannak az ablakok felett. (Tánctanulás, Varjasiné :) )
Még az is lehet, hogy Pesterzsébet Felsőnél készült a kép. Az útátjáró most is ott va Csepel felé, a bal oldali épületek már nincsenek, viszont itt húzódik a csepeli átjáró...
Gondolkozva rajta, van egy halovány elképzelésem, hogy talán innen: https://www.google.hu/maps/@47.422564,19.041527,3a,75y,351.32h,84.94t/data=!3m4!1e1!3m2!1s-9kVABv1zbEZP3FRA4kPSg!2e0 de mintha a régin élesebb kanyar lenne és nem látszanak a vasúti sínek sem.
Enyhén OFF kérdés. Szerintetek az a burkolat ami ezen a képen van: lehet ugyanaz, mint ami itt látható? Persze csak ha jó a megérzésem és ugyanott készült a kép.
Amúgy számomra hihetetlen dolog belegondolni, hogy ez a kerítés a mai napig ugyanott megtalálható, bár persze már nem ugyanabban a formában: https://www.google.hu/maps/@47.439152,19.036448,3a,41.9y,199.75h,85.33t/data=!3m4!1e1!3m2!1suvambwfLO6CdkwboXDZV2Q!2e0
Mivel elkezdték feltölteni az Uvaterv képeit, hihetetlen kincset lehet találni olyan helyekről amikről eddig nagyon kevés fotó volt. Óriási kár a többiért, de örüljünk annak ami megmaradt.
Plusz kérdés: Ugyan nem villamos, hanem hév, de szerintetek ez hol készülhetett?
Bár ez sajnos csak egy eleme a használatbavételi procedúrának, nem a vége, 2015. január 26-án hétfőn először ment át villamos a Lágymányosi (elnézést kérek, nincs bajom a Rákócziakkal, de egyszerűen még így jön) hídon :
Sokáig kellett erre várnunk: az átkelőt[...] Bővebben!Tovább »
Rendben, igazából csak próbálkoztam, hogy képet is tudok-e csatolni hozzá.
Remélem, jól következtettem ki a BKK Info közleményéből, amit elsőként írtam a naptárba, hogy a január 31-én és február 1-jén kúszóváltózás lesz a Széna térnél. Ilyesmi, mint ezen a 2010. júniusi képen, csak a balos váltó lesz bent, és a 2013 még valószínűleg nem lesz fotózható:
Klassz, köszi az erőfeszítést :) Ha szövegként szúrnád be az érkezési időpontokat, az lenne a méghűdejobb, mert akkor a widgeten is látszana, nem kéne kattintani hozzá - de ezt csak halkan merem mondani. Le az excel/képfájl/pdf táblázatokkal, éljen a plain text! :)
Jó-jó, napközben rendben is van, de ha a megszokott utolsó kocsi után jön, nem számít rá az a néhány utas, akinek egyébként jó lenne (és akkor őket otthagyja két megálló között): tehát meg kell hirdetni - mivel a teljes vonalon úgyis végigmegy.
Izé, nincs kedved ezeket az időpontos számításaidat Google Calendar formátumban megcsinálni? Tök jó lenne, ha csak be kéne klikkenteni, és bármikro látnám a telefonon. Na jó, azért nem minden egyes áthaladást egyenként, hanem egész napos eventként az összeset :)
Viszont az utolsó Széll Kálmán-Móricz menetek nincsenek meghirdetve a GTFS-ben, ergo ha mégis szállítanak utast (nem tudom), akkor az egy menetrenden felüli grátisz szolgáltatás. (És miért ne szállítanának, hiszen pl. a délelőtti F4 két perccel az F9 mögött van, úgyis utolérné, hiába sietne a kocsiszínbe.)
Illésnek megköszönve a pontosítást, akkor a hiányzó kiállások az átkötésen:
Ma 13:3X körül volt egy 61-es a Hengermalom útnál. Mivel a Déli pályaudvarra igyekeztem, gondoltam ha megáll, és ajtót nyit, elmegyek vele, mert az orrom előtt ment el a 18-as. Megállt, ajtót nyitott, és mentünk a Széll Kálmán tér felé. Úgyhogy életemben először áthaladtam villamossal a Bartók Béla úti átkötésen. :)
Nem tudom, hogy mindegyik visz e utast, de Ő vitt, és nekem nagyon jól jött.
Nem tudom, GTFS-ben meghirdetve biztosan nem. A Széll Kálmán téren végző menetek szintén "eltűnnek az éterben", kizárásos alapon csak a 18-ason mehetnek haza, de annak sem találtam nyomát.
Aki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hízlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis ott áll a kőbányai Bihari utcában, és 2014-ig legalább annyira[...] Bővebben!Tovább »
Jól néznek ki, bár a debrecenire az a reklám (?) nem feltétlenül kellene.
Változott, kibővült az ipari robotok kottája:
A keresztek áttevődtek a vonal közepére: délelőtt a Wesselényi-Király környékén, délután a Blaha, illetve az Oktogon-Nyugati között várható. Futáron követhető :-)
nemrég akadtam rá a fórumra, így nagy bizadalommal írom az első sorokat. Villamos rajongóként keresek forgalomból kivont, akár leselejtezetmot villamoskocsit, amiből egy takaros felújítást követően vendéglátó-ipari egységet barkácsolhatnánk.
A BKV flottájából elsősorban az UV (régi 47-49-es vonalán jártak), vagy az annál korábbi modelleket keresem.
Tudtok mondani olyan szálat (BKV, villamos egyesület, vastelep, további fórumok), ahol érdemes lenne elindulnom?
Ha jól tudom pár évvel ezelőtt ócskavas áron szórta ki a BKV őket, talán tudtok néhány olyan egyedről, akik jobb sorsra várnak valahol.
40 éves de milyen jó villamos! Pesten volt alkalmam többször is utazni rajta,hát nem azért de olyan érzése van az embernek mintha csak 10-15 éves lenne a gép.
Ha minden jól megy, akkor a karácsonyi villamos vasárnap beálláskor néhány fotó erejéig betér a Széll Kálmán téri hurokba. Ha minden jól megy, és nem jön közbe semmi.
Infóim szerint egyelőre nem vágják szét, lehet a telepen akarnak kezdeni vele valamit. Régen is volt ilyen. A 3321-es UV motort évekig tárolták, hogy majd felhasználják valamire, de aztán szétvágták végül.
Köszönöm a belinkelt oldalt. Ezt a mészárszéket, amik rajta vannak?! Hétfőn néztem a mozdonyból, hogy már csak az 1447 - es volt egyben az alsó pálya jobb vágány mellett a kerítésén belül: Az összes többi már darabjaira vágva hevertek szanaszét.....