Szia! ZF 8-as olajat vettem végül ZF szűrővel a Protruck-tól. Egyedül az első difibe nem vettem (még) meg az olajat. Egyszerűen azért nem,mert nem értem egyenlőre a számot. Csak gyári van és 57000/liter. ( cikkszám: G055145A2 ) Szükséses mennyiség 0,5 liter. Természetesen nincs 0,5 literes kiszerelés... 😂 Erre még aludnom kell egy párat, vitatkozik az elveimmel, ez egyszerűen arról szól hogy: Audid van?! Audit akarsz?? Akkor jól lehúzunk paraszt!!! Azon kívűl minden van, a hátsó difihez létezik nem gyári olaj...
Köszönöm a válaszod! Hogyha nem szettben sikerűlne megvennem akkor a MANN FILTER szűrőre gondoltam hozzá. Esetleg mi a véleményed illetve véleményetek pl. a Mobil ATF LT 71141-es olajról vagy akármelyik más "hétköznapi" gyártó olajáról? Van-e annyi különbség valójában az olajok között mint amennyi az áruknan, vagy csak drága a ZF felirat? :-O
Én is ZF olajra gondoltam,mivel úgy vélem hogy az lehet a legjobb. Mindössze abban vagyok csak bizonytalan hogy melyik kell is bele pontosan a ZF olajok közül. Nyílvánvalónak tűnik a 6-os de a szervíztáblázat alapján már nem annyira. Ott ha jól látom a gyártó javaslata a LifeGuard8-as...
Valamint még azt szeretném kérdezni hogy a BMK motorba melyik (hanyas számú) VW specifikáció a megfelelő szerinted/szerintetek?
A segítségeteket szeretném kérni. Nemrégiben vettem egy 2005-ös A6 3.0tdi triptonic tipusú autót. Azt szeretném tőletek kérdezni, hogy ki milyen motor illetve váltó olajat használ,mik ezekkel kapcsolatosan a tapasztalatok. Elvileg egy ZF6hp19-es váltóm van, és egy BMK motorkódú motorom.
Köszönöm szépen előre is a válaszokat,illetve a segítségeteket!
Nekem nincs okom egyelőre eladni, igaz már nincs sok hátra neki sem, de még marad a háznál.
400 ezernél jár már, és csak több lesz benne nem kevesebb, úgyhogy marad. Már régóta nem volt komolyabb gond vele.
A héten volt szereldébe, vasárnap rámhozta a szivbajt......gazadasra búgott, a kozepkonzolnal belül meg vmi. zörgés hallatszott.
Gondoltam mindenre csak arra nem ami volt.
Könyöklő tájékan alul kipuff bilincs szétrohadt, ott fújt ki, ez volt a búgó hang oka. Hatezer parszaz Ft volt a bilincs+ munkadij, 10- est fizettem össz. érte.
Én meg Audiból Toyotába :D ... ég és föld a kettő... a toyota javára (nyugodt reggelek, nyugodt szerviz költségek és ugyanott szállok ki :D ) ja és nem 30 milliós land cruiserbe ültem hanem egy 98-as rav4-be :O
Sziasztok! Mitől lehet a következő hibajelenség: autópálya tempón egyszercsak megtorpan egy pillanatra az autó, utána megy tovàbb. Izzítás és motorhiba jelző lámpa felvillan a hibajelenség alatt. A6 2010 2.0tdi CAHA Köszönöm a segítséget
Tudna valaki segíteni nekem abban hogy hogyan tudnám behozni a központi számitógép menüt? Mellesleg az lenne a problémám hogy se a fogyasztást se a km/h-t sem írja mi lehet a probléma? Alany egy audi a4 b6 2003(az ablaktörlő kapcsolón a részét gömbhal nem történik semmi)
Nem neked való. Nagyon más a két tipus. (egyébként pont azért van a garanciális időszak az autónál, hogy az ilyen problémák meg legyenek oldva)
A Toyota egy egyszerű, vacak ergonómiájú, régimódi és nagyon tartós jármű. (új Celicát nem tudsz venni, csak BMW alapú Suprát. Lehet hogy az kellett volna?)
Toyotából ültem audiba. 10 évig volt Celicám ég és föld a 2 autó és nem az audi javára.Amióta nálam van az autó minden nap azt nézem/hallgatom benne, hogy ez mitől prémium.
Szándékozom is bemenni újra elmondani a látottakat, hogy vizsgálják meg újra és rákérdezek, hogy ilyenkor mik a lehetőségeim.Bár kétlem, hogy foglalkozni fognak velem.Már bánom, hogy audit vettem.Azt hinné az ember, hogy mekkor minőség meg prémium ez már beázott, szoftvert frissítettek rajta azóta a D (autómata váltós) szinte használhatatlan márkaszervíz válasza (hát ez ilyen) a műanyagok recsegnek ha eső és hó hullik rá az ajtót kinyitva minden befolyik a fülkébe és még lehetne sorolni.
Sajnos nem mert tavaly vásároltam egy időssebbbb úriembertől aki megvette a szalonból 3 év alatt amíg nála volt beletett 700 km-t.Garancia lejárt és gyors eladta.Én pedig minden nap használom így másfél év alatt beleszaladt 18.000 km.A probléma már az első hónapokban jelentkezett de ez évtől lett egyre érezhetőbb.
Kérdezném mindenkitől aki már szerelt vagy tudja, hogy mekkor játéka van egy épp féltengelynek?Értem itt a kotyogást a tengelyt tekervén előre vagy hátra.Problémám a következő Audi A5 állandó vibráció az első tengely felöl érezni a kormányban és az üllésben is.Sok szerelőnél jártam már és senki sem talált semmit.Gumi felni OK. Az autóban 19.000 kilóméter van.
Most pénteken végre személyessen is alánézhettem és számomra rendellenesnek tünt, hogy az elűlsö féltengelyek a hátsókhoz képest kicsit bár te kotyoknak az autót beindítva pedig szemmel láthatóan kovályog.
Szerintetek lehet a probléma forrása ezen jelenség?Létezhet,hogy gyári hibás jobb és bal oldalt is de csal elől.
https://tornau-motoren.de/public/10010992_06b103741e_2241_800x800.jpg SzIasztok˘!Az autóm a4b6 2.0 20v ALT.Ezt a szelepet valószínű kellene cserélni ,szakaszos ciripelés hallatszik,be csapos lehet mert ott a lánc is ,ezért sokan azt gondolják az lehet a hibás.A kérdésem az hogy csak a szelep fedél le vételével lehet csak?
Van egy B2-esem, 1.8-as benzines GTE. Keresek hozzá komplett KE-Jetronikot. Nem tudom, mi történt vele, de a karosszéria felújítás után azzal fogadtak a szerelők, hogy kigyulladt, láttam is a megfüstösödött légtömegmérő tányért. Az egész KE-Jetronikot cserélni kell, nincs mese, mert a kis nyomású része javíthatatlan. A Bosch cikkszáma: 0438101005 - ha van valakinek működőképes eladó példánya, megvenném. Látok ilyeneket az e-bay-en is, de jó lenne kapni itt az országban is. Köszönöm!
a4 b5 97 évj. kerestem de nem igazán találok relétáblázathoz útbaigazítót, amit találtam az mind angol vagy....Kapott egy facelift középkonzolt amin a csatik már eltérnek a gyáritól, ugy mint hátsó szélvédőfűtés tükör újra kell kötnöm.
Illetve első ködlámpa ami nem volt gyári tartozéka, nem tudom pontosan hova köthetem.
Szeretnék egy családi autót, amit én is élvezek. A6 vagy A4 b7. 3.2 fsi-ben gondolkozom. Mi a véleményetek róla? Az A6 miért olcsóbb sokkal, mint az A4?
3.2 fsi motor mennyire kényes? Ha jól tudom láncos motor, a vezérlés csere kB fel millió. Milyen időközönként kell cserélni?
AUDI A4 2.0 PDTDI 140 Le BPW motorkód. A probléma úgy indult, hogy 6 hónap alatt kb. 4-5 alkalommal elment az erő a motorból, és villogni kezdett az izzítás visszajelző. Gyújtás le, majd vissza, és minden rendben. Ez a probléma kizárólag 8-10 perc alapjárat, vagy alapjárat közeli fordulaton történő lassú pötyögés, araszolás után jelentkezett. Ezt úgy vettem észre, hogy néhány száz méter földúton történő araszolás után, rámentem az aszfaltos útra, és az első gyorsításnál, a motor nem nagyon akart kipörögni, elkezdett fulladni, aztán villogni kezdett az izzítás. Utána volt gyújtás le-fel, és tökéletesen ment mint a bolond, füst nélkül. Amúgy az autó tökéletesen megy, és gyorsul. A hibakód P0234. Van egy gyenge olajfogyasztás, de amint kiderült egy rossz szelepfedél tömítés miatt , és egy remekül záró alsó motortérburkolat miatt, csak későn vettem észre, hogy vastagon rá volt sülve a blokk oldalára a folyamatosan kicsorgó olaj. Valamint ami még fontos, hogy alapjáraton szemmel látható, minimálisan ugyan de megnövekedett kipufogó füst (a színe nem igazán látszik, inkább a szaga jellegzetes, egy kicsit talán szúrós szagú). A többlet füstöt úgy értsétek, hogy egy laikus nem biztos ,hogy észrevenné, de mivel én 4 éve használom, látom a különbséget. Emelkedő fordulaton, és a turbó kapcsolásakor, abszolút nincs füst, csak alapjáraton, vagy alacsony fordulaton, mondjuk városi forgalomban. Első nekifutásra azt mondták, hogy a turbo geometria néha leragad, ki kell takarítani. Leszedtem, szétszedtem, a turbo abszolút nem volt megkopva, nem lóg a közepe, és tökéletesen tiszta, és korom mentes volt. Egyúttal az EGR szelepet is kitakarítottam, ami ugyan vastagon kormos volt, de tökéletesen dolgozott. A részecskeszűrő is dolgozik elméletileg, mert eddig semmilyen hibát nem tárolt el ezzel kapcsolatban.
A turbo tiszta, az EGR szint úgy, az olajfogyás (szivárgás) megszüntetve. Ezektől függetlenül, a motor ugyanúgy egy kicsit jobban füstöl alacsony fordulaton mint kellene!!!
A fogyasztása hibátlan, 4,5-6,5 között, természetesen vérmérséklettől függően.
A diagnosztika szerint a befecskendezési mennyiségek jók, pontosabban jó a hengerek közti korrekciós érték is.
Nincs a hengerek közt számottevő különbség.
Viszont mi van ha a többlet füstöt a rossz minőségű befecskendezés okozza???
Vásárolt már valaki használt befecskendező szelepet, vagy felejtsem el?
Ha valakinek van bármilyen ötlete, akkor szívesen veszem ha megosztja.
Szia, nekem is 1.8t quattrom van de 97-es, audi szakszerviz tanácsa az volt h mivel a turbo, olaj-viz hütéses érdemes odafigyelni az olaj minőségére és a rendszeres cserére.
Illetve még ami megnöveli a turbó élettartamát ha nagyobb megtehelés után leállítás előtt hagyod 1 percet ketyegni alapjáraton hadd hűtse vissza magát.
Audi a4 1.8 T (2002) hányas oktánszámú üzemanyag az ideális , illetve kell-e valami adalékanyag a turbó miatt ? Amennyiben nem szükséges akkor időnként kaphat prémium üzemanyagot ?
Nyári gumi vásárlása előtt állok és találtam egy viszonylag jó árú új dunlop szettet, amely (Dunlop SP Sport Maxx GT 235/55 R19 101W) lenne. Az autó max. ösztömege 2450KG.
Tudja valaki, hogy kb. milyen lehet az autó súlyelosztása? elől-hátul:60:40 ???
Vajon elég lehet-e rá a 101-es súlyindexű gumi? (825kg/kerék)
Megnézték így biztos az a hiba és amikor jobbra kanyar van és nagyobb gáz akkor kopog.
Ha óvatosan kanyarodok akkor semmi így nagyon nagy baj még nem lehet. Júniusba megyek csak haza akkor tudnám megcsináltatni addig heti 1-2x van használatban a kocsi 200km-es távra.
2013-as Q7-ben levő 3G plus-os navigációmban itthon nem működik a TMC, sem az online traffic, pedig utóbbit aktiváltattam márkaszervízben, és a licensze érvényes. Nem tudjátok esetleg, hogy ha frissítek térképet, akkor fog-e működni itthon a TMC, online traffic? Külföldön (Nyugat-Európa) gond nélkül megy.
Szerintetek egy benzines Audi A4 2.4 165LE autónak mennyi az ideális fordulatszám?
Most már azért pár hete megvan, és én olyan 2000-3000 között szoktam fel váltani és 1500 körül vissza. 70-80km/h-nal szoktam 5 be lenni.
Városba 50km/h az általában 3-4 be vagyok attól függ, hogy mennyire nagy a forgalom piros lámpa stb. De van olyan város ahol 4 be szépen lehet haladni nem kell fél percenként fékezni.
Ezzel úgy érzem nem terhelem a motort.
Előzésnél szoktam maximum vissza váltani és kihúzatni jobban, de ez minden kocsinál így van gondolom.
December közepén vettem egy Audi A4 B7 1.6 ALZ 2007 autót. Múlt hét vasárnap óta háromszor jött elő az Engine Check jelzés, ami mindhárom alkalommal, pontosan a kigyulladástól számítva az ötödik indítás után eltűnik. A következő alkalommal elviszem szervizbe kiolvasni, de érdekelne, mi a tapasztalatotok ezzel kapcsolatban. 108000 km van benne, MOL-nál tankolom a prémiumot az újév óta, valamint kis fordulatszámon szeretek vezetni (ötödikben 1500-2000).
Sziasztok, még 1 kérdésem lenne: ugyanez az audi q5 2015-ös-ben hogyan tudnám reset-elni a kijelzőn lévő 20 nap van még hátra a service-ig? (pár dolog amit próbáltam már: a saját menüjéből nem lehet, VCDS progival sem tudtam)
Lehet, hogy ez vmi 5éves inspekciós dolog lenne, megnéztem már pár videót a youtobe-on, de egyikkel sem lett jó!
Jelenleg azt írja, hogy 15.000km vagy 20nap van vissza a szervíz-ig, eredetileg 23600km és 20 nap volt kiírva.
A régebbi S-tronik nem volt jó, az újabbaknál sok dolgot javítottak. Ezzel együtt nem olyan tökéletes konstrukciósan. Multi sem bombabiztos. A választás ezek után teljesen szabad :-)
Nyugodt közlekedéshez a multi jobban megy szerintem.
Ha a minőséget nézzük, akkor azért tartja bőven az átlagot. A német prémiumok között még nem rossz, egy Merci sem olyan ám, mint valaha. Japán meg esetleg megbízhatóbb, de nem tud annyit, mint a németek.
elég nehéz megmondani, hogy melyik a jobb melyik a rosszabb. Szerelők - valszeg nem mindegyik véleménye ez - de azt mondják, hogy a multi egy bolhafa@al jobb, viszont javítani drágább.
az a kérdés, hogy a kiszemelt autóban pl a válóolajcsere, esetleg tisztítás/átmosás volt-e (max 60eKM-kénti olajcsere), ha ezek megvoltak, akkor még mindig ott a "lutri" faktor, hogy milyet fogsz ki.
van olyan akinek elmegy a multi 400ezret (lásd Saválló kollégája), és van akinek 150 környékén már javítani kell vagy esetleg kuka!
ahogy szoktam mondani az Audi már csak az árában prémium, a minőségben már régen nem!
Audi a4 vásárlásán gondolkozom. És most először automatát szeretnék 2016-os évjárat. Leginkább a s-tronikot látom amiről túl jókat nem olvasok. Van ebből multitronik is? Miért ilyen rosszak az s-tronikok?
A költségvetést úgy raktam össze, hogy összeadtak kb az összes szóba jöhető nagy költségvetésű negatív eseménysort (injektorok, turbó, nagynyomású, dpf, vezérlés csere, autváltó felújítás vagy kettőstömegű+ kuplung, stb. stb), és ennek - az amúgy horror összegnek - veszem az 50%-át, mondván, hogy egy megkímélt autónál vagy igen vagy nem :)
És ezt az 50%-ot adom a vételárhoz....
hát ezért van még C6-om :)
A jó hír viszont az ebben, hogy ahogy az autók öregednek, úgy ez a ráköltési faktor nem növekszik, mert kb tök mindegy, hogy 300e vagy 400e km-t futott autót veszek... (vennék)
Én sem vitázni akartam, de az azért nem jellemző A6-oseknal , hogy 200 ezer után mindent cserélni kell.
Van multitronikos kollégám aki mar boven 400 ezer folott jar.de meg nem volt gondja a váltóval , pedig mindenki szidja. Igaz 210 ezerrel vette azóta hajtja.
nem vitatkozni szeretnék, csak leírtam, hogy miért van/lehet annyi 200+ezres autó a piacon...
nem azt írtam, hogy 100% kell cserélni, csak, hogy lehet rá számítani "bármikor rá kell/tudsz költeni".
az, hogy Neked elment 400-at annak örülj! De gondolom hallottál már olyanról, hogy korábban kellett cserélni a felsorolt alkatrészeket?
pl a méltán "híres" K03-as turbó (tudom régi 1.8T), a gyárilag hibás láncfeszítők, a DPF-et az emberek 98%-ka azért "íratja ki", mert meghibásodik (130-160ekm-nél), stb, persze mind más motornál!
ezért is írtam, hogy ha megadja pl a motorkódot, vagy azt, hogy benzin vagy diesel, manuál vagy automata, front vagy quattro hajtás - nem csak annyit, hogy "A6 -ost, 2012 utánit venni", akkor könyebben tudunk hasznos tanácsot adni!
Vezérléscseréről láncos meghajtásnál már szóltak előttem.
"..az kétségtelen, hogy 200eKm után jönnek a nagy szervizek, pl vezérléscsere ami egy v6-os 3literes diesel esetén még maszeknál is 4-500eHUF, porlasztók is igencsak ebben az árban (6-700eHUF) mozognak, aztán a kuplung, kettőstömegű, esetleg turbó, csapágyak, stb."
Majd 400 ezernél még nem volt porlasztók, kuplung, kettőstömegű, DPF, sem pedig turbocsere.
1 db. J.E. kerékcsapágy volt cserélve az általad említettek közül.
ami ugye a fő darabokra (motor, váltó) vonatkozik. Nem kopó alkatrészekre!!! de azért erre ne alapozz!
tudni kellene, hogy hány km van az autóban, milyen motorral (esetleg motorkód), évjárat, stb.
ha ezt megadod, akkor tudunk segíteni abban, hogy milyen költségekkel kell számolj!
az kétségtelen, hogy 200eKm után jönnek a nagy szervizek, pl vezérléscsere ami egy v6-os 3literes diesel esetén még maszeknál is 4-500eHUF, porlasztók is igencsak ebben az árban (6-700eHUF) mozognak, aztán a kuplung, kettőstömegű, esetleg turbó, csapágyak, stb. mielőtt "beleugrasz" érdemes egy audihoz értő szerelővel elmenni a szalonba és megkérdezni, hogy mi, mikor volt vagy nem volt cserélve!
minden esetre, egy ilyen autónál kalkulálj egy kb 1,5-2millás összeggel, amit bármikor rá kell/tudsz költeni.
viszont ha ez megvan, akkor újabb 200-250eKm-ig nem lesz vele - remélhetőleg - komoly baj!
Aki ilyen autót vásárol magának az feltételezhetően használja is, az általad említett évjárat ugye 2012- utáni tehát már 7-8 évesek.
Ha csak 30 ezres évi futásteljesítményt nézünk már 200 ezer fölött járunk, de őszintén ilyen autóval csak hétvégén szoktak járni?
Tehát egy 200 ezer km körüli futásteljesítményű autó reális km állású lehet feltéve ha ezt igazolni is tudja az eladó.
Persze az is fontos, hogy a tulajdonos hogyan állt a karbantartáshoz, mindenen spórolt vagy megadta szó nélkül azt ami járt az autónak.
Audiéknál a karbantartás, szervízelés nem olcsó mulatság, és nem csak márkaszervízben. $
Én anno 4.5 évesen 181 ezerrel vettem az enyémet, most 395 ezernél járok még mindig nem akarom eladni....
Ergo a sok km még nem azt jelenti, hogy annak aztán vége mehet a bontóba, ha vigyáztak rá, böcsülettel karban volt tartva akkor még sok km lehet előtte.
Persze nem murvás, fabódés "kereskedésben" lehet kifogni ilyen autókat.
Hát, igen ez biztos , hogy nem mindegy már a turbó és a partikelfilter miatt sem, az általam megnézett autóknál mindnél más volt a "felhasználás". Szóval jó alaposan meg kell nézni mit veszek, ez egyértelmű, de nem kell megijedni a sok km-től, már, ha jól konstatálom a választ.
Oké, ez egyértelmű ezek szerint a megtett km egyáltalán nem számít? Minden autómárkánál megvan az a névleges megtett km mennyiség ameddig problémamentesen működik az autó. Ez nem hivatalos adat, inkább szájhagyomány, de az Audinál nem tudom mennyi.Szalonból venném az autót, mert ugye ott elvileg át van vizsgálva, nem tudom ott mennyire tudják őket úgymond "kikozmetikázni".
Én új vagyok itt, és a témában is. Viszont autóvásárlás előtt állok. Szeretnék egy A6 -ost, 2012 utánit venni, viszont amiket eddig láttam, mindben 200000km vagy annál több lett már belehajtva. A kérdésem az lenne , hogy mi az a tűréshatár (egyáltalán van e ilyen) amikor még meg szabad venni, és mennyitől felejtős? Előre is köszi minden segítséget.
" Viszont ha nem szeretnék sárvedo vágás tehát '98 Audi A4 B5 2.4 szedan kiadásba milyen normálisabb lámpa van a gyári helyett szerinted ami h7 izzóval van már?
Linkel ha tudsz ajánlani, azt megkoszonom! "
Ehhez a témához nem tudok hozzászólni, sosem barkácsoltam, a gyári nekem mindig megfelelt.
Legutóbb párásodó gyári xenon helyett vettem kitűnő állapotú bontott xenon pár lámpát.
A tulaj "cool" kínai gyagyit rakott a gyáriak helyére.:(
Olaj.....kinek a pap kinek a papné......mindenki másra esküszik.
Én Castrolt használok amit mindeki fikáz, nekem megfelel, immáron a 14 éves 1.4 PDTDI-m olajcserétől olajcseréig egy csepp olajat sem fogyaszt, de maradjuknk az Audinál a 4f-em sem eszik olajat 15 ezer km-es csereintervallum alatt.
A Castrolt divat fikázni, a többit meg mindenki maga eldöntheti.
Annó mikor megvettem, először Castrolt tettem bele, azzal nem egészen 5ekm alatt evett meg 1 litert, majd jött az Eneos, azzal elment 5800km-t, most Motul van benne 4500km után még kb 3dl hiányzik belőle!
No... Nem lesz Angel Eyes ma néztem egyett élőbe... Igazad volt elég gáz...
Ma viszont körbe csörögtem, hogy egy 99 utáni facelift teszek be.A karosszérias aki levágja a sárvedot aztán megoldja, hogy ne rozsdasodjon az 2,5 hét múlva van hely, aztán autoszerelő ahol van a elektronika ember az plusz egy hét utána 😂
Hát ennyit tuti nem várok.
Viszont ha nem szeretnék sárvedo vágás tehát '98 Audi A4 B5 2.4 szedan kiadásba milyen normálisabb lámpa van a gyári helyett szerinted ami h7 izzóval van már?
Ha éjjellátó képességű szemed van akkor édesmindegy milyen a fényszóród, ha nem akkor érdemes odafigyelni mit veszel.
Nekem minden fény kevés, az öreg gyári xenon is éppen a határon van, kivéve a 4f bi-xenonja, akit mindenki szíd, csak az enyém világít még mindi k.rva jól, mondom én ezt akinek szinte minden fény kevés.
Sziasztok, remelem tud valaki segiteni, hallott vagy esetleg tapasztalt mar hasonlot. Van egy 2008 audi a6 3.2 ami elindulaskor akar reggel akar piros lampa utan hidegen/melegen (rendszert nem talaltam benne) elkezd rangatni par masodperc es abbamarad es utana az auto tokeletesen megy. ki lett mar cserelve benne oxygen sensor, uzemenyagszuro, levegoszuro, gyertyak, gyujtotekercsek, meg mar nem is tudom meg mi, volt gepre kotve ami nem talalt hibat. Premium uzemanyagot hasznalnok hogy minden okes legyen erre tessek.. ha valakinek van barmifele otlete megkoszonom.
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni adott egy Audi a6c4 2.5tdi sor5 1996 évjárat a problémám az hogy az első szélvédő elektromos fűtés nem működik hol lehet a reléje vagy biztosítéka egyáltalán melyik írányba induljak hol keressem a problémát. Segítséget előre is köszönöm.
Köszi az ötleteket, regenerálást nem kellene vminek jelezni a műszerfalon? Amúgy igen a 30km (csak országút) után egyenesen beálltam a garázsba. Amúgy én még nem tudom, hogy pontosan hogyan zajlik a regenerálás... azzal jár, hogy max. fordulaton megy a hűtőventi?
Az is lehet, hogy a katalizátor+részecskeszűrő nagyon felmelegedd és azt hűti.
Új Passat B8-as 2literest hoztam el 2018-ban a szalonból egy barátomnak és 8 km városi vezetés után megálltam egy parkolóba és elindult a venti. Felnyitottam a motorháztetőt és bal oldan a turbó alatt valami olyan meleg volt, hogy sütőtt.
A OFF Touareg is néha bekapcsolja a ventit amiután beállok a garázsba. Pedig sokat vezetek vele városon kivül és biztos regenerál.
Köszi az ötletet, szerintem biztos nem. Garázsba beálláskor indult el, ami pár másodperc volt csak, a nűszerfalon semmilyen visszajelző sem világított, elég hangos volt, egyértelmű a elektromos venti ment ezerrel, olyan mint amikor 38C fokban megállsz vmelyik balaton melletti strandnál, miután már elég sokáig kerested a parkoló helyet. Azt nem írtam, de úgy állt meg hogy többszöri megnézés után úgy döntöttem, hogy elindítom újra, ekkor állt meg és azóta se csinálta, pedig ma is volt már elindítva.
Gondoltam hátha.... van egy 18.9-es vag-com kábelem, azzal lekérdezve nincs eltárolt hibakód. Youtube-os videón volt egy hasonló jelenség ott a külső hőmérséklet jeladó hibásodott meg magas külső hőmérsékletet mutatva.
Ennyi infó után jobb a helyzet, mert a Zsiguliról tudok nyilatkozni: a termosztát lehet hogy jó volt, de a motor már nagygenerálozást várta ennyi km-rel :-)
Az Audi esetén kár tippelni látatlanban, valójában nem mennél vele sokra.
Audi Q5 2015 2.0TDI-ről van szó, egyik népíteletes emberke ezt írta:
"120e Km-nél elkezdett melegedni a motor! folyamatosan ment a ventilátor, hogy hűtse (December volt!) kiderül a termosztát adta meg magát! A TERMOSZTÁT!!! Hát szerintem a Zsiguliban is többet bírt a termosztát mint ebben!"
Az enyémben 116e körül van... hát nem tudom hogy ehhez lehet-t köze a termosztátnak, mert elvileg nem mozdult 90fok-ról a motor hőmérséklet bár tudom,h "csillapítva van, h ne ingadozzon össze-vissza....
Van bárkinek tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy kb. 30km normál országúti használat után megállva 2C fokban az autót leállítva még 20perccel később is max. fordulaton ment a hűtőventi?
" Tudom számít az év és nem orokeletuek de egy 5-6 évet még megy tuti ha vigyázok rá :) "
Persze a korától függetlenül akár még lehet sokáig jó autó, igaz én ebben nem hiszek az idő, és a használat nem múlik el nyom nélkül.
" Volt aki szidta volt aki dicséri. Vagy ez megint használat függő és ember típus kinek mi jön be.."
Népítélet?
Én azt szoktam olvasgatni ha olyan autót nézegetek amiről nincs saját tapasztalatom, van sok sületlenség főleg ha olyan "tulajok" írnak akik nem mentek még 1000 km-t sem az adott autóval...rízsrakétaégigmagasztalóeffektus...
De azért a lényeget vagyis azt amire kíváncsi vagyok meg lehet tudni.
Mivel többen mondták, hogy az Audi A4 B5 1.6 lomha így találtam egy másik jelöltet tetszik is árba is megfelelő de mint kocsi motor stb szeretnék kérni véleményt.
A jelölt egy 1998 audi a4 b5 2.4 sedan benzines
Az hogy a fogyasztása több az okés erősebb motor is ezzel nincs gondom ezt elfogadom.
Sziasztok. Valaki segítsen. 2000 tfsi kombi nem működik a tolató lámpa. Találtam 1 csatit bal oldalon a váltó közelében de nem találom a helyétől lehet. Köszönöm Imre
Azért ha van rendszám akkor megnézem, mivel eleve már ingyenes, és ha már van ilyen lehetőség akkor miért ne.
Ha meg nincs rendszám, és nem is akarja megadni előre akkor nyaljon sőt, ott már sumákolás van.
Szerintem ha legalább 2012-től növekszik a feljegyzett km-óra állás akkor az csak ad vmi támpontot, persze sumákolni mindig is lehetett, és ezekután is fognak.
Az egy dolog, hogy tekerték a km-órát, de legalább 2012-től mi újság?
Persze ez sem törvémyszerű,mert példám igazolja saját autón, hogy a "hivatalos" adatok messze nem felelnek meg a valóságnak, még a műszaki vizsgán fényképen látható, és a feljegyzett km adatok SEM egyeznek, nem beszélve a többiről. Egyik napról a másikra + 150 ezer km-el lett több a km-óra állás, majd ez később megint elűnt az adatbázisból.
Ennyit a hivatalos adatbázisról, ez olyan banánisztánoshivatalos....
" Aztán vagy igaz vagy nem de amúgy 2001-es és 320 van ebben..."
Vagyis amit én tudok az amit le lehet kérni rendszám alapján. De az is ki tudja van egy diagram az kb pontosság lehet. De ha pl 1 évet garázsba volt akkor már nem életszerű annyira.
Egy motor élettartamát előre nehez megjósolni, a rendszeres karbantartás feltételezhetően ezt meghosszabbítja. Hány km van az autóban, ezt valahogy lehet igazolni vagy csak ennyi van az órában?
Ezt csak írtam, hogy nem az számít hogy uhh de megy a vas :)
Nem vettem még meg csak megnéztem és fixáltam, hogy kell.
Január elején veszem meg.
Akkor lett volna "próba kör" de annyian mondták, hogy mivel az nagyobb kocsi és így az a 102L-vel kb ugyan ott leszek erő és sebességbe.
Én pedig ehhez nem értek őszintén így úgy gondoltam amikor írtál pozitívan, hogy "puding próbája az evés" az a biztos amit én tapasztalok saját elvárásomnak 😊
Nyilvánvaló neked az Seat 50L-jéhez az 1.6-os 102 LE-je hatalmas ugrás, tul. képpen dupla "teljesítmény".
" Lényeg annyian mondták, hogy lomha lesz nem tudom kinek mi a lomha és persze mihez képest. "
Én is ezt mondom hiszen 5 évig megvolt, és minden volt csak nem lóerőgyár.
Persze ki mihez van szokva, én régóta dieseles vagyok, hozzászokva az erős, nyomatékos motorokhoz. és a nem magas fogyasztáshoz attól függetlenül, hogy taposva vannak.
" Ha meg 20 éves lennék lehet szeretném azt a 150 lóerő is de így 40 évesen nem sietek annyira már ...😊 "
Neb.ssz.....40 éves...az kor?
Ha már most "öregnek" érzed magad mi lesz később?:-))
Lóerőből sosem elég, na jó nálam is lesz változás majd ha nyugdíjas leszek akkor már "én sem fogok sehová sem sietni", de addig.:)
Biztosra mentem nem bírtam így elmentem kipróbáltam 3h-as út volt oda így vasárnap nem volt tervben de... :)
Lényeg annyian mondták, hogy lomha lesz nem tudom kinek mi a lomha és persze mihez képest. Mindig van jobb és erősebb de én a seathoz mérem és nem rallyzni szeretnék. De nekem a seat 50L után közel nem mondom, hogy lomha őszintén 😊 Az hogy mennyit eszik nem tudom gyári adatokat néztem persze. Mondjuk én betartom az 50/90 nálunk max 130al lehet menni autópályán is de teljesen elég ez nekem úgy gondolom. Ha meg 20 éves lennék lehet szeretném azt a 150 lóerő is de így 40 évesen nem sietek annyira már ...😊
A Seat 50LE-je után ez mindenképpen "fürgébb" lesz, mint írtam megy az csak pörgetni kell, ahhoz meg a hang is párosul, de ez inkább városon kívülre jelllemző magasabb tempónál.
Van akit nem zavar, de az én dieseles alacsony fordulatszámhoz szokott fülemnek zavaró volt.
Az enyém csak városban bizony megette a 13-14 litert, de még mielőtt megijednél ez azért nem mindig minden 1.6-os (VW- konszern) benzinesre jellemző.
Olajat viszont fogyasztotta szépen, ez viszont nem egyedi eset, de ez sem törvényszerű.
Jó lesz az nyugi, a fogyasztást majd méred, és a többi is majd jön idővel.
Anno régebben volt egy Volvo v50 néztem ugyan ez a súly volt és 1.6 az 9-10et fogyasztót városba.
S azzal jól tudtam menni megfelelő volt.
Nem nagy utakra kell őszintén. Ami engem zavar a Seatba az az előzéskor nagyon lassú volt.
Nem tartom biztonságosnak annyira. Kettő kocsi az max akkor ha nem jön semmi az úton szembe egy napig 😂
Autópálya is max 130-140 ha szépen lehet haladni az jó már.
Városba meg ugye amúgy se lehet úgy nyomni.
Meg az emelkedőknél volt nagyon gyenge a seat.
Pl Pécs ha tudod fel a tévé torony-allatkert sok emelkedő..., hát az valami szenvedés van, hogy kettőbe erőlködött a motor és féltem eljutok e oda ha már 3an ültünk benne.
Tehát tényleg ez a városon kívül dolgok amik úgy zavartak.
Nemrég volt erről szó, az 1.6-os 74kw-s nem egy erőgép, A-B-be eljutni azonban elégséges.
Ne várjál tőle fürgeséget, erőt mert ahhoz, hogy tudjál vele haladni pörgetni kell, az meg hangos, nagyon hangos már 110-nél is, autópályáról ne is beszéljünk.
Én sosem tudtam megszokni mindig följebb akartam váltani, de már 5.-ben volt.
Nyugodt autózáshoz elégséges, semmi több.
Nálam országúton ca. 7 litert evett 100-110-es tempónál, városban majd a dupláját, és ette az olajat ami az 1.6-os motorra épp jellemző, de nem törvényszerű.
Végülis ami érdekel hogy erőben érezhető különbség lesz?
Mert néztem és olvastam cikket hogy már akkor is ez az alap volt és a motor nem erőmű, de nem is arra kell, hogy rallyzak de azért a seat előzés közbe őszintén elég lassú még ha vissza is pakolom a sebességet. Autópályán se dőltem el tőle...
Az Audi nagyobb de tömegbe nem nagy különbség van így a 1.6 a seathoz képest azért vállalható és érezhető lesz?
2000es év Audi a4 b5 1.6 avant (benzines) Vélemény?
Most egy 2001 1.0 50L Seat-om van és azt szeretném kicsit erősebbre cserélni. Nagyobbat is szerettem volna mert van egy kislányom és azért nyaralni stb jobb egy kombival. De az erő az utakon az előzés miatt vagy komolyabb emelkedő miatt.
Tudom az 1.9 jobb lenne de ezt tudom olyan személytől venni aki megbízható, nem széthajtott vas.
Akinek ilyen van vagy hajtott már az kérem írjon mint fogyasztás sebesség megbízhatóság stb.
Először is, szeretném Imre 77-nek megköszönni a választ. Az lenne a lényeg, hogy sima, vagy prémium üzemanyagot tankoljak-e, valamint ehhez a motorhoz kell-e a magasabb oktánszám. Valamint melyik kutat javasoljátok a tapasztalatok alapján. Szeretném ünnepek előtt teletankolni az autót, mert sokfelé kell mennünk, és hogy mit is rakjak bele. Audi A4 2007 B7 8E szedán, 1.6
Audi A4 B5. Hello. Segítséget kérnék új rádio bekötéshez. Vettem hozzá 3 csatlakozós kábelt is,be a rádión a sárgarészbe 6 kábelt mutat és itt csak 4 van és nem szol a 3 hátsó hangszóró. Tudna valaki tippet adni h mit is kéne csinálnom? Köszönöm a segítséget.
15 éve van a családban, 8 éve használom én.. soha semmi komoly gond nem volt vele, egyszer sem hagyott az út szélén...egy katalizátor csere, egy főventilátor csere, ezek voltak a legkomolyabbak
Idén nyáron viszont egyszer csak rángatással motorleállás, nehéz újraindítás, nagy nehezen a szervízig elment: AC pumpa csere, hiba megszűnt!
Majd 2 hónap múlva újra teljesítménycsökkenés, rángatások, motorleállás, majd pöccre újraindít. Szervízbe be, hiba nulla! Hetekig jártak vele, 1-2x tapasztalták a hibát, de se hibaüzenet, se szervízben reprodukált hiba..
Sajnos azóta van hogy hetente, van hogy 2 hónap tünetmentesség után újra előjön ez a hiba, a szervíz szerint semmilyen hibaüzenet nem rögzül a diagnosztika során, s a kocsi kompjuterében sincs letárolva.
Már mindent megnéztek, cseréltek - motorvezérlő elektronikát, AC pumpát, a hiba előtt most tavasszal a benzinvezeték rendszert, mert elüregetett a gumiburkolat, szűrőket, csak az AC pumpa relé maradt még...az következik a jövő héten, mert ma megint leállt, majd pöccre újraindult 3 hét hibamentesség után. Ha ez sem segítene, még van egy tipp, hogy valahol a kábelezés sérült s zárlat jelentkezik, de ami látszik, az épp.
- van-e ötlete valakinek mi lehet még a gond?
- tudtok-e ajánlani olyan szervízt, ahova elvigyem, ha a relé csere után is bajban lennénk?
Igen, tudom, hogy a kocsi nem mai gyerek, s már nem ér sokat, már nézegetjük is az utódot, de szeretném rendbe rakni, egy fiatal srácnak lenne az első kocsija pár évig még, arra még tuti lenne...
Ez egy jó kérdés, én is jártam hasonlóan jónéhányszor.
Miértjére nem volt magyarázat többszöri próbálkozásra a szerelőnek végül sikerült.
Néhány éve nem márka, de szakszervízben javították volna az autómat, de nem tudták sehogy sem a hibatárolót kiolvasni.....érdekes dolog volt mert előtte ők csináltak folytószelep cserét + kényszerregenerációt stb..stb....akkor működött a diag.
Van (volt...) itt is 3.2 tulaj (köztük én), és valóban vegyes a tapasztalat.
Nekem speciel nagynyomású szivattyút, trafókat és összes injektort cserélni kellett - miután az előző tulaj már a vezérlést kicserélte. Meg szívósort, meg az egyik szívótorokot (szívótorkot?) - akkor utóbbit nyilván párban.
Amikor jó, akkor nagyon jó..., de még egyszer nem vennék. Minden FSI kokszolódik és bonyolult, gyakorlatilag a sokkal szebb hang és járáskultúra szól a benzines mellett -cserében magasabb fogyasztással kell számolni.
Szerintem be megyek az Audihoz es veszek majd ott bele valot
BDG MOTORKODOS 2.5tdi V6 163le
2005evj.sajnos valto kodot nem tudok nem reg kerult hozzam az auto
Tanácsot szeretnék kérni,kinéztem egy A4 b7 Quattro 3,2 fsi 2006-os S-Line (200.000km) autómata kocsit,ami 2017 ben,nagy szervizt kapott Németországban komplett vezérlés,összes olaj stb.Tényleg karban volt tartva nagyon úgy néz ki,szervizkönyv,+sérülésmentes...
Azt szeretném kérdezni,halott ügy a motor konstrukciós hibái miatt,mert olvasni lehet ilyeneket is,de olyat is,akinél hosszan gond nélkül üzemelt ez a motor.A youtobe-on,elrettentő videót is találni,már bontott,vagy csak már hangosan kereplő (mint egy rossz diesel)
példányokról,de arról ott sem beszélnek,hogy ezeket a hibákat mik váltották ki..Ezen felül a folyamatosan visszatérő, és különböző hibajelenségeket okozó kokszosodás is igaz erre a motorra?
Vagy esetleg érdemes vásárolni hozzá komplett új vezérlés szettet,ami már nem silány minőségű,és azzal használni,ha van ilyen.
Esetleg ha itt fórumon van valaki akinek van tapasztalata ezzel a motorral,akár szerelő,vagy tulaj,szeretném kérni a tanácsát.
Koszonom a valaszokat.csak kulfoldon vagyok es azert nem tudom milyet vegyek bele. A valtom rendesen valt pontosan viszont mikkor manualisan akarok valtani 1 esbe marad nem valt fel.lehet hogy a valto kuka?viszont a valtom is pirosba vilog de D S R be szepen dolgozik. Szoval nem tudom hogy csereltesem e le a valto olajat egy vagyonert vagy inkabb vegyek egy masik valtot bele?
Sziasztok
Vàlto olajat cserelek b7 2.5tdi multitronicba.melyik a legjobb olaj amit ajanlanatok?mert a szerelo azt mondra nem erdemes olcso olajat be tenni.
igen azt olvastam ill probáltam utána járni , hogy kb mennyi a javitása olyan 500 ezer kb . de találtam alkatrészeket is akkor olcsóbb , ugy néztem én is meg tudom csinálni , igaz ilyet még nem szereltem , de motorokat más váltokat igen
Sziasztok a4 2004 1.8t multitronic tudtok párdolgot írni mire figyeljek , ilyet tervezek venni vagy 2.0tdi multitronic 2006 . Válaszokat előre is köszönöm Sziasztok
A retrofitlab.com oldal mond valakinek valami? Rendelt innen valaki már?
A H7 halogén izzó és projektor csere/felújítás lenne tervben. Ehhez gyűjtenék tapasztalatokat, tippeket, persze ha van valakinek. A Retrofitheadlights-on nézelődtem, de szeintem a két oldal ugyan az, csak az utóbbi az országba van. Velük valami tapasztalat?
Illetve, ha valakinek lenne elfekvőben A4B6 (2004) első halogén lámpapár, ép fülekkel és búrával, magasságállító motorral azt örömmel átvenném tőle.
Nálam adott egy Audi 100 c3 2,3benzin/gázos csoda. A problémám annyi lenne hogy nem működik a fordulatszám mérő. Mikor beszerelték a gázt, a gyári monoinjektort eltávolították és raktak helyére egy Lada karbit. Én azt hallottam hogy a fordulatszám visszamérésnek köze van a gyári monoinjektorhoz is, mert ő is ad jelet a számitógépnek. De javítsatok ki ha nem jól hallottam. Hogyan lehetne megoldani ezt a problémát, honnan indúljak el, mit kell keresni? Elektronikában jártas vagyok (TV szerelő), de ide nem nyúlnék bele addig míg nem kérdezek okosabbat aki tanácsot adna.
Ha valakinek van A3 3 ajtós változata, megkérem, hogy mérje már meg nekem a jobb első ülésnek a magasságát a földtől mérve. Magyarul a beülési magasságot. Előre is köszönöm a segítségeteket.
Koszonom a valaszt
Meg egy olyan kerdes hogy a szamitogepet vezerlot ki cserelemem benne akkor ujra kell programozni az egesz kocsit? Ki csereltettem az adagolot de ki derult hogy 1 hónapja a szamitogep àzik a vizben. AUDI a4 2005.2.5tdi 163le automata
És Pin kódott honnan szerezek vagy hogy mukodik ?kulfoldon vagyok itt csinaltatnal az autot viszont itt csak be tudjàk rakni es ra allitani viszont peogramozni kell.
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne hogy Audi A4 b7 2.5TDi 163le automata. Az adagolom tonkre ment vettem bele egy ugyanolyan cik szamu adagolot ami benne van.ha kicsereltetem muszaly programozni az adagolot?vagy csak ki cserelik es indul az auto?az adagolot hasznaltam vettem de minden szam meg egyezik a regi adagoloval. az evjarat a motor a valto stb is ugyanaz amibol meg vettem az adagolot
Helló olyan gondom lenne audi a6 c5 gépjárművel hogy karmantyú csere miatt első és hátsó fék nyerget el kellett távolítanom a fék folyadék pedig sajnos elfolyt most fel van töltve légtelenítve van a rendszer de, első nyomásra álló motornál puha másodikra keményedik be és járó motornál majdnem padlóig tudom nyomni a féket de pontosan nem tudom milyen ereje van mert csak udvarban próbáltam ki, ha le állítom a motort és rá nyomok a fékre a főfékhenger felől és a fékrásegítő felől egy ilyen levegő eresztő hang jön de csak egyszer, mi lehet a probléma? Vákum probléma lenne? Vákum csövet kellene cserélni, vagy a fék rásegítő? Valaki találkozott már ilyen problémával, abs kockát kellene légteleníteni?
általános kód nem létezik! - "állítólag" ha kéri a kódot, és ha az eredeti gyári cucc van benne, akkor csak gyújtáson kell hagyni és kb 1 óra múlva elindul. (ezt megerősíteni nem tudom) - bemész egy márkaszervizbe és ha szerencséd van és kedves embert fogsz ki, akkor a kocsi alvázszáma alapján megmondja. (erre már volt példa)
- a lakóhelyed körül keresel egy szakit, aki javít rádiókat, és akkor ő "megoldja" Neked.
Sziasztok!
Nemrég vettünk egy 2001-es a6-ost! Van benne egy
Navigation plus fejegység aminek természetesen nincs meg a kódja! Azt kérdezném a szakértőnktől, hogy esetleg van ennek valami általános kódja, vagy lehet vele valamit kezdeni?
Válaszokat előre is köszönöm!
Tisztelettel: karimama!
Audi A3 8L 2001 érzem az utastértem a fagyálló szagát és ha rákapcsolom fűtést a kiegyenlitő tartálybol fogy a viz. Ilyenkor a fűtő radiátor lehet lyukas? Viz nincs az utastérben. Raktam bele hűtőtömitőt de nem segitett.
Kellene nekem egy kis segítség van nekem egy Audi A4 2004 1.9 avf motorkodu autóm és beleszeretnem kötni a gyári ulles futtest és kellene nekem egy kapcsolási rajz ami alapján be tudnam kötni a klíma vezérlő panel kilett cserélve amivel lehet szabályozni a ullest
futteset az ülések is ki vannak cserélve amiben gyári futtes van már csak költözni kellene a vezetékeket.
Szerintetek az jelenthet bármilyen problémát, hogy egy autónak a motorkódja CJE és elméletileg az Audi hivatalos listájában CJEB szerepel csak? (Mi lehet az oka, hogy az a "B" betű jelen esetben lemaradt)? Ilyen eltérés még semmi problémára nem utalhat? (gondolok itt pl. motorcserére).
Sziasztok! 7 gangos duplakuplungos S Tronic váltóban milyen gyakran kell olajat cserélni? (2015-ös Q5 TDI quattro CNHA az autó és 74 000 km van benne).
Sziasztok, vallalom, nevessetek ki, de hogy a fenébe kell a hangerőt allitani egy uj A4-en?? Céges verda kikuldetesen ideiglenesen hasznalom, de kb negyed ora alatt sem jottem rá. A képernyő nem erintos, a nagy tekerogombbal nem sikerult hangot tekernem, a kormanyon nincs hangero gomb, egyszerűen nem ertem 😂 azert vicces h negyed 10 perc probalkozas után sem sikerult hangosabbra tekernem a rádiót, még ugyis, hogy német feliratos minden amit nem értek. koszi!
Segítséget szeretnék kérni, Audi A3 2001 1.6 benzin autóval kapcsolatban. Indításkor néha égve marad az Esp lámpa, és van amikor check engine is társul hozzá. Főtengely jeladót cserélték benne, de visszatért a hiba.
Érdemes kipucolni, mert meggyűlik benne a sok levél törmelék, csak arra vigyázz hogy a kis gumit ne ejtsd bele a járatba amikor visszarakod, mert nekem egy élmény volt a motorvédő burkolat alól kipiszkálnom. :)
Na, hogy nem lett lecserélve most sem a leömlő/sortömítés... Szerelőm arra jutott, motor/váltó is ki kell jöjjön hozzá, amit nem vállalt. Persze ezt azután mondta, hogy 3 napja nála volt az autó. De esküdött rá, hogy nem fúj ki sehol a leömlőnél. Van itt valaki, aki meg tudná mondani ha meghallgatja, hogy mi a sz#rt hallok, ha nem ezt??? Olyan, aki meg is csinálja, nem csak elvállalja.
Fékcsere előtt állok. Az alany egy 2004-es A4 B6 1,9 PDTDI 130 Le Avant. Ha jól tudom elöl 288 mm, míg hátul 245 mm kell.
Ismerősök Zimmermann tárcsát és Textar betétet ajánlottak. Vélemény róla? Illetve ki milyen szettet ajánlana?
Elméleti síkon olyan megoldás lehetséges, hogy a vállasodás minimálisra csökkenthető legyen vagy ne legyen? Gondolok itt kisebb tárcsára vagy nagyobb betétre, ha lehet ilyesmit egyáltalán.
Sziasztok!Új vagyok itt,kérlek segítsetek.Ma mentem a 2007-es Audi A4 2.0 Pdtdi Quattro (Brd) -vel cca 500km-t, és a jobb lábtér tele lett sima vízzel.Valószínűleg a klima kondenz víz folyt be.Hol találom ennek a pontos helyét, hogy ki tudjam pucolni?Alul van,vagy esetleg a motortérnél?Ha lenne egy rajz, vagy fénykép,hálás lennék!Üdv:Piper
Szia, csak egy kérdés: a jobb oldali kipufogó leömlő és a sortömítés cseréjéhez ki kell teljesen emelni a motort? Vagy van rá valami trükk, hogy hozzá lehessen férni? Szerelőm lehet, feladja, a motor kivételét viszont nem vállalja...
Üdvözlet Mesterek ! Segítséget szeretnék kérni ! Van egy 1991-es Audi 80-as 1.8 S B3 motorkód JN (Mono -jetronik ) autóm,és érdekes problémával találkoztam. Az autó hidegen és melegen is jól indul, megy rendesen de ahogy bemelegszik és eléri a 80 fokot, elkezd rángatni, ugrálni mint a bakkecske, alig vánszorog mintha nem lenne üzemanyagellátás . Ha hűl egy kicsit megint jól működik, és 80 fokos motornál megint rájön a betegség. Mi lehet a gond ?
A szívósor hibát úgy lehet orvosolni, hogy veszel egy erösített szettet és azt építed be a szívósor házba. Nem kell a mozgató motort cserélni, sem kalibrálni. Olcsó is, és tartós is.
Gyári cuccal ne is próbálkozz, idö kérdése és megint szar lesz.
2 izzító gy. és a fojtószelep hibát olvasott ki a diag. Olvasgattam, bízom benne, hogy nem kerámia van már benne...
A szívósor hiba ha előjön, hogyan lehet "tartósan és olcsón" javítani? A vezérműláncnak nincs hangja egyenlőre :-)
Az Audinál nincs olyan gyári program ami elérhető a köznép számára is, hogy az alvázszám szerint kiírja az autó felszereltségét, letölthetőek a robbantott ábrák?
Sziasztok, 2000.12. havi AQJ motoros s6 (4.2.) tulaj vagyok, és egyre tanácstalanabb egy hibát illetően. Terhelés alatt, gázadáskor olyan hang jön a tűzfal felől, mintha turbós lenne a kocsi, illetve csak hasonló, ütemes sistergés, amely a fordulattal együtt nő. Üresben nem lehet reprodukálni, akárhogy adok gázt. Kipufogó leömlő utántól cserélve lett, nem fújhat és nem is fúj ki. Én kipufogó sortömítésre gyanakodtam, de eddig akárki nézte (voltak páran...), mindenki azt mondta, a sortömítések jónak tűnnek, mert nincs nyoma kifújásnak. De mi a bánat lehetne más? Szívóoldalon adhat valami ilyen hangot? Illetve lehet sortömítés-hiba úgy is, ha nem látható kifújásra utaló nyom? Nyitott ablaknál fal mellett visszaverődik és baromi hangos, nekem olyannak tűnik, mintha nem találna be a helyére a kipufogógáz. Zárt ablaknál csak enyhe sistergés hallatszik a tűzfal jobb oldala felől. Megőrülök tőle, ha bárkinek van ötlete/tapasztalata, szívesen veszem.
MMI 3G eszközök magyarítása már megoldható időpont egyeztetés nélkül otthonról is. Miért várnál a szakemberre vagy utaznál miatta több száz kilométert amikor TE is azzá válhatsz a segítségünkkel. Csak egy SD kártyára, kártyaolvasóval rendelkező számítógépre és internetre van szükség hozzá. A részletes útmutatóval és saját fejlesztésű alkalmazásunkkal hihetetlenül egyszerűvé és biztonságossá tettük a folyamatot. Ráadásul mindezt kedvezményes áron, ajándék 2019-es térképfrissítéssel! https://magyarnavigacio.hu
En is kuplungra gyanakodtam, kiprobaltam amit tanacsoltal, 6-os sebessegbe gaz nelkul nagyon lassan felengedtem a kuplungot es elindult, olyan 15-20 metert ment aztan mire teljesen kiengedtem befulladt, utana kiszalltam es nagyon enyhen erzodott kicsi kuplung szag. Hegyen kifele megy rendesen, semmit sem erezni. Gyanakszok hogy koze van a hengerfejhez mert mikor kiment a pakolas akkor is valami hasonlot erzekeltem. koszi a valaszokat
tedd be 6 sebességbe és gáz nélkül nagyon lassan engedd fel a kuplungpedált, ha az autó nem indul el akkor 1oo%, hogy kuplungtárcsa. De lassú hegymenetben is érződik, hogy csúszik- szagja is van.
Sziasztok, kb. feleve vagyok tulajdonosa egy Audi A4 B8 - 2010 es kiadasu CAHA motorkodu kezivaltos autonak, volt rajta hengerfej felujitas, hengerfej pakolas csere, azota megy jol de egy idotol errefele ha 3-4 es sebessegben egybol padlogazat nyomok nem huz az auto hanem felmegy egybol a fordulatszam, ha lassan nyomom a gazat, az auto jol huz. 1-es es 2-es fokozatban ezt nem tapasztalom. regebb huzott ha egybol is benyomtam a gazpedalt. Diagnosztikat meg nem volt idom rajta lefuttatni. Vajon mi lehet a gond?
Sziasztok! Úgy néz ki, hogy a tandem pumpám ereszti a motorolajat. A gép egy 1,9-es avf-es A4. Ahogy látom kétféle vákuum pumpa van hozzá Pierburg (szerintem ilyen van rajta most, vagy Luk) és Bosch ezek kompatibilisek egymással? Melyiket érdemes venni?
A motor és a váltó kontrukció jó, váltóban érdemes az olajat legalább 100000 km megtétele után cseréltetni. A váltásoknak simának kell lenniük, nem üthet váltáskor. A szívósor egy betegsége az ASB motornak is, de olcsón és tartósan orvosolható.
A vezérműlánc csörgésre érdemes odafigyelni, drága móka a cseréje.
Igazából a fő rizikófaktor az elmúlt 11 év alatt megtett kilométet és a megfelelő szervizelés.
Sajnos - ismert előélet hiányában - nagy a rizikó egy ilyen autóval.
Állapotot nagyítóval nézdd és ha tudod nézesdd át.
Sziasztok! Nem rég vettem egy a4- est 1.9 pdtdi. Ahogyan vásárlás után illik elvittem szerelőhöz, olaj, szűrők, vezérlés csere stb. Elég alacsony volt nekem az autó ezért mondtam a szerelőnek, ha már állítható futómű van alatta, akkor emeljen rajta. Az emelés meg is történt de azóta kicsit izmos lett a kormány. Kanyarodás esetén segítség nélkül nem is tud visszaállni középállásba. A szerelő szerint a magasság állítás miatt feszes a rugó és ezért nehéz a kormány. Lehetségesbez vagy máshol kellene a hibát keresni? Szerintem nem lenne állítható a magasság ha ennyire befolyásolná a kormányzást. Ötlet valakinek?
A B6-os DSG-s Passatomban 380e km volt eladáskor. A DSG-nek az új gazdájánál, most 400e környékén is kutya baja. (Mondjuk öregurasan jártam vele és a 60 ezres olajcseréket természetesen mindig megkapta.)
A korábbi DSG-s Jetta-mban 200 ezer km volt, hibátlanul dolgozott. Az A3-asomban (8V) is hibátlan volt az S-tronic 90 ezer km-rel, a mostani A4-esem(B9) is hibátlan (80 ezer km) és a párom Q3-asa is az 70 ezer kilométerrel (nemrég volt meg a 60 ezres olajcsere a Q3-asban).
Nyilván másoknak más tapasztalatai is lehetnek, illetve fogalmam sincs, hogy a korábbi modellekbe szerelt S-tronic/DSG mennyire megbízható, vállalható (a karbantartás megtörténte mellett az is lutri faktor, hogy az előző tulaj mennyire vigyázott a váltóra, magára az autóra).
Én betartok minden karbantartási intervallumot, de pl a Multitronic-kal akármit csinálsz, (cserélgetheted az olajat, esténként mesét olvashatsz neki) akkor is meghal.
Ha az S-tronic is ilyen szar, akkor kihagynám. Az asszonyságnak vennék a Polo helyett egy A3-ast 1.6-os bemzinmotorral (nem FSI) automatával. Ezekben meg az S-tronic van, azért érdeklődöm.
kicsit elakadtam a Tempomat szerelesben (2007, A4, 1.6 benzin). a hibajelenseg a következö: a Tempomat egyaltalan nem kapcsol be, nem reagal semmire.
amit eddig tettem:
diaggal megneztem a tempomat kapcsolo müködik, minden gombja erintkezik. a vezerlöben engedelyezve van a Tempomat hasznalata (letiltottam, majd ujra engedelyeztem), es a fekpedal kapcsolo is jol müködik, adja a jelet, ahogy kell.
amit nem tudtam megtenni:
a kuplung kapcsolojat nem talalom seholsem, nem tudom melyik vezerlön kellene keressem, de valtonak nincsen külön vezerlöje, (illetve Delphi-vel nem tudok ramenni), igy azt nem tudtam megnezni.
Az ATF-es részében van a kuplung, abban érdemes lehet cserélni. A mechanikus váltó részben nem annyira. Hamarabb tönkremegy az egész, mint a mechanikus váltóval bármi lenne :-)
A telefonodon fut a myAudi alkalmazás a háttérben, regisztrálva vagy mint tulajdonos? A myAudi szolgáltatás egyébként "előfizetéses" (az idézőjel oka, hogy tapasztalatom szerint nem fizetős előfizetés, csak tulajként bemész a márkaszervizbe és ott díjmentesen meghosszabbítják), ellenőrizd, hogy nem járt-e le az előfizetésed.
Üdv. Van itt olyan aki használja az Audi connectet? Mi a tapasztalat a működéssel kapcsolatban? Nekem már 3 hete azt írja: nem lehet kapcsolódni a myAudi szerverhez, próbálja meg később.
Nem tudom, hogy van(volt)-e a fórumban már hasonló probléma leírva, próbáltam rákeresni mielőtt írok, de sajnos nem találtam. Vagy túl sok találatot kaptam, vagy ha konkrétabban kerestem akkor 0 találatot hozott a kereső, szóval elnézéseteket kérem ha már a hiba meg lett válaszolva korábban, és csak figyelmetlen voltam.
A4 B8 2008-as évjáratú, 2.0 crtdi, kéziváltós autóról van szó. Néhány hete elkezdett az autó olyat csinálni, hogy padlógáznál ahogy eléri a fordulatszám a kb. 2000-es fordulatot, a fordulatszám visszaesik kb. 1700-1800-ra, majd onnan újra elkezd húzni, de 2600-2700 körül megint visszaesik kb. 2300-ra, és újra húz. Mindeközben a középső kijelzón alul, ahol kiírja hogy az autó épp hányadik fokozatban van, a valós szám eltűnik, kiír egyel kisebb fokozatot, majd újra eltűnik, és újra a valós fokozatot írja ki. Olyan az egész mintha autómata váltós lenne a kocsi, és mintha magától visszaváltana egy fokozatot, aztán újra fel. A motor hangja is leköveti a történetet, mintha menet közben benyomnám a kuplungot. Ha tempomattal csinálom ugyanezt gázpedál lenyomása helyett, ugyanezt csinálja, elkezd húzni, majd fordulat leesik, és kidob tempomat módból.
Két lehetőséget mondtak nekem eddig. Az egyik hogy az előző tulaj megpróbáltatta kicsit újraprogramoztatni az autót, csak nem sikerült túl jól, a másik pedig hogy csúszik a kuplung, de ahhoz meg a művelet közben hozzá sem érek, szóval tanácstalan (és autók műszaki terén teljessen tudatlan) vagyok.
Diagnosztika egy izzítógyertya hibán kívül nem mutatott semmi hibakódot.
Erről beszélek. Garanciális szakszervizzel voltak egészen furcsa tapasztalataim, még régebben (nem Audi). Az olaj csere után fekete volt, mint az éjszaka. Az ablakmosó szintjelző pálcikát a kupakkal kicserélték egy olyanra, melyről le volt törve a pálcika. Az oldalsó kis elefántfül ablak be volt törve - természetesen kicserélték, de azért furcsa. A bejelentett hibával (a kuplungpedál nyikorgott) egyáltalán nem foglalkoztak, újra kellett szólni miatta. Apróság, de mégis ... Nagy, ismert szalon szervize volt ez, ahol rengeteg az autó és a sok dolgozó között elveszett a felelősség. Amíg ugyanennek a szalonnak egyik kisebb szervizébe jártam (2 állásos), nem tapasztaltam ilyet. Ül az ember a váróban, mialatt “megújul” a kocsi. Lehet, hogy a VW csoprtnál ez nem így megy, talán jobban odafigyelnek, de hátha valaki tud egy igazán megbízható szakszervizt Audihoz. Ezért kérdezem, tud-e valaki ajánlani megbízható helyet. Túl sok választás nyilván nincsen, Porsche Pest, Porsche Buda, Autójavító Óbuda, esetleg Budapesttől nem messze még valami ... melyiket válasszam?
Tanácsra volna szükségem. Két éves az A3, kötelező szervizre kell vinni. Mit tudnátok ajánlani, melyik nevezhető jó szerviznek (ahol bele is töltik az olajat, nem csak rátöltenek, ahol nem veszik ki a jó, és tesznek be helyette rossz alkatrészt, ahol meg is nézik az autót, ha valami panaszom, észrevételem van.) Tudom, ez itt Magyarország, hal szagú, de mégis, hátha van ilyen. Budapesten lenne jó. Ötlet?
Mindig mindent lehet überelni; a lényeg, hogy az Audi nem luxusmárka.
Na most ha szerinted a Rolls sem az, akkor ebben a dologban nem lesz köztünk egyetértés.
Ezek is kisipari hulladékok, luxus kocsikat kézzel rakják össze a vázat is, talán a ferrari van ehez a legközelebb.....
De mind bujon el a Bufori exklusiv luxus mellet, évi 25db csak kézzel az utolsó csavarig, mindegy mennyi pénzed van, a sorban állás minimum 2 év...
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni futómű témában.
Van egy A4 B5-öm. Az autó hobbi autóként van használva és szeretném a stabilizátor rudakat cserélni. Van esetleg olyan, ami jó lehet 1-1ben az 1.8 turbóba, de vastagabb?
Akkor legyen S8+ fullextra, (az valamivel közelebb van); a lényeg nem ez.
A fényezésben, a kárpitozásban is fényévekre vannak az Auditól. Nézdd meg 10 centiről, ülj bele stb.
Az Audi tömeggyártott prémiumautó marad, akár odabaszós prémiumérzettel.
Nem én pozícionálom lejjebb, hanem a piac/ a márkaneve.
Hiába veri le egy RS6 egy Phantom, akkor is "csak" egy tömeggyártott kocsi lesz gyapjúszőnyeg nélkül.
Azért pozicionálod lejjeb az R8-at, mert az Audi sorozatgyártásban készíti? Mit nem tud egy R8 amit egy Ferrari igen?
Ugyan ezt gondolom az A8 vs Maybach/Rolls/Bentley oldalról. Mi az, amit nem tudsz rendelni egy A8-hoz, ami a másik 3 luxusmárkában benne van? Azt sem lehet mondani hogy az A8 anyagai és kidolgozása alul maradna a többiekkel szemben.
Sport, szupersport, hipersport, meg még tutira ezen felül is van kategorizálás. (Lehet, hogy nem pont ezek a pontos elnevezések). Az Audi tömeggyártó, nem mint egy Ferrari vagy Lambo
Az R8 meg ugye valahol egy lejjebb pozícionált Huracan
Lehet, hogy kielégítenek a jelzettek minden igényt, akkor is lejjebbi kategória.
Különben miért lenne Maybach pl.
A sportkocsi márkák meg a Ferrari és a Lamborghini, ezért biztosan az Audi R8 sem sportkocsi.
Mostmár értelek :-)
Szerintem meg azért, mert léteznek olyan gyártók akik csak a luxus szegmenst szolgálják ki, még nem azt jelenti hogy olyan gyártóknak akik minden osztály számára gyártanak autót ne lehetnének luxus modelljeik is. A Maybach meg a Bentley soha nem is gyártott autót az átlag embernek, az Audiról meg a leg többeknek az A4 Avant ugrik be. Egy A8, főleg egy lang exclusive belsővel simán kielégít minden luxus igényt. Ahogy egy S63 AMG is.
Az A8 az Audi felsökategóriás luxusmodellje. Egyébként már egy Octavia-t is ilyen nehéz légteleníteni. Itt semmi sem egyszerü, csak megvenni egy ilyen autót 10+ évesen. Aztán mikor valami elromlik, jön a gányolás.
Nem értek a diag rendszerekhez, nekem VCDS (eredeti Ross Tech) van az biztosan jó hozzá.
A hátsó féknyereg cseréjénél arra kell vigyázni hogy tedd az autót akksitöltöre amíg dolgozol. Nyerget ugye csak úgy tudsz cserélni, hogy szervizpozícióba állítod a rögzítö féket. A vezérlöegység nagyon érzékeny a feszültség ingadozásra. Ha a dugattyúk nyitott állapotában valamiért leesik az akku feszültsége, a vezérlö kuka! A VCDS külön fel is hívja a figyelmet az akkutöltö felcsatlakoztatására.
Köszönöm a választ!Elméletileg holnap akarják vissza hozni,bár már hátsó féknyerget is cserélnem kell...Valami mester közben beletörte a légtelenítő csavart..a baj az hogy meg is akarta oldani okosba..Bár nem igazán értem miért kell valamit úgy megtervezni,hogy csak ilyen bonyolult módon lehessen légteleníteni.A diag milyen tipusú,gyári kell?Mert nekem csak a megszokott wow/delphi páros van.A nyereg cserénél van valami amire külön figyelni kell?
Csinálj egy sima fékpedál pumpálgatós légtelenítést úgy, hogy rendszertöl függöen (lásd lejjebb) 1 vagy 2 bar túlnyomást engedsz a kiegyenlítötartályra. Normál légnyomáson nem indul meg, ezért nem jön a fékfolyadék a légtelenítö csavaroknál.
Ha a kiegyenlítötartályból is lefogyott a folyadék akkor az ABS-t is légteleníteni kell
Ha csak ABS rendszer van az autóban (Mark) akkor max 1bar légnyomást szabad a kiegyenlítötartályra engedni, ha ABS+ESP rendszer van (Bosch) akkor 2 bar nyomásra van szükség a légtelenítéshez.
2 Az elsö féknyergeket légteleníteni
3 A hátsó féknyergeket légteleníteni
4 Diagot felcsatlakoztatni 03-Fékelektronika programban a 04-Alapbeállitások menüben van az almenü Fékhidraulika légtelenítése.
Ha elindítottad a programot, ki fogja írni hogy mikor mit kell csinálni, (pedált benyomni, tartani, felengedni, várni, stb…) Közben lesz mindenfajta zörgés az ABS felöl, de ez normális.
Gumi fékcső előtt, a doblmeznél lévő csatlakozó meglazításával nézd meg, hogy ott van-e nyomás. Ha ott sincs, akkor főfékhenger, vagy esetleg ABS hidraulika
Sziasztok!Van itt nálam egy AUDI A8.Egy két apróságot csinálnék rajta.De van egy nagy probléma is.A gépet előttem "javították" ,pontosabban fékbetétet cseréltek..A dugattyúk vissza nyomásakor kitekergették a légtelenítő csavarokat...(én sem értem minek)Azóta nincs rajta fék.Kérdésem az lenne hogyan kell szabályosan kilégteleníteni a rendszert?Már próbáltam úgy mint egy hagyományost,de a kerekeknél nem jelenik meg az olaj a pedál pumpálására.Előre is köszönök minden tanácsot!
Igen, de külföldön vagyok az az egyik, a másik pedig hogy nem igazán tudok megbízható jó szerelőt. Az érdekelt volna h vajon a lábán lehet e még vele menni, vagy inkább ne. És esetleg egy jó szerelő tippet is szívesen fogadnék.
Sziasztok, egy elég fura hibajelenséggel fordulnék hozzátok.
Adott egy 1.9 tdi AVG motorkód, mikor ejti a fordulatot 1200-1000-ről alapjáratra az egész motor elkezd remegni rázkódni egyenetlenül járni.... Esetleg valaki találkozott már hasonló problémával?
Sziasztok
Egy nagyon nagyon nehéz kérdéssel fordulnék felétek. Van egy 2008-as, A8 4.2 Fsi szerelmem. Sajnos valami betegség kapta el a váltóját. A tünetek a következők:
1es és 2es között a motor felpörög kicsit, és szerintem kicsit túl is engedi pörögni.
Álló helyzetben D,R vagy S fokozatban a féket taposva is menni akar az autó. Hallani hogy a fékek tartják vissza a fordulat lejjebb esik mintha valaki kézifékkel próbálna elindulni, és ha kellő képpen meleg az autó még valami süvítő hang is párosul hozzá. Váltásokkor nem ránt, az autó remekül gyorsul, nincs csúszás. Hibakód kiolvasáskor semmi hiba a váltónál.
Találkozott már esetleg valaki ilyennel? Van valami jó ötlet esetleg?
Köszönöm a válaszokat.
2010(?) -ig, az Audi V6 -os dízel motorjain nem volt szabadonfutó a generátor. Kiadtak egy "frissítést" amivel ezt át lehet alakítani, a gyár szerint ez kevésbé terheli az ékszíjat. A változtatás része a motorvezérlő computer szoftverének frissítése.
A kérdésem az lenne, akik csináltak/csináltattak már ilyet, hogy mi változik, miben más az újabb szoftver?
Nem nagy tétel (~20e huf) csak azért érdekelne mielőtt megcsináltatom.
Egy ismerősöm Audi A3 1.6 benzin autójával van egy olyan probléma,hogy amikor beindítja,erős zúgó hangot ad. Ha leállítja,és egyből újraindítja,akkor nem csinálja. Újkorától nála van az autó,eddig nem hallotta ezt a hangot. A képen rámutat arra az alkatrészre ami adja a hangot. Mi ez,és miért csinálja?
Akkor valoszinüsithetjük, hogy a hibas müködes, az, hogy nem zar vissza, meg megy a ventillator az mind a hibas hömersekleterzeklöre lehet visszavezetni?
Mint mondtam 2 hömeröm van 1 a hütö sarkanal lenn, a masik meg a hengerfejbe ahol megy be a viz. Mindkettö tök egyforma.
Ha az a termosztát van, akkor én rosszul írtam az előbb. De nem tudtam pontosan az autó tipusát. Az egy fűtött szonda, vezérelve van a nyitás. Annál még jobban számít a hőmérő jele.
Amennyiben még mindig 1.6 benzinesről van szó, akkor az adatok nagy része nem létezik!
A termosztát nyitási adatokat felejtsd el, nem tudja mérni, mert mechanikus alkatrész. A visszafolyó hűtővíz hőmérsékletét sem tudja mérni, mert nincs olyan érzékelő.
A vízhőmérséklet a hengerfejben valószínűleg reális adat, ez alapján nincs baja a termosztátnak. A villanyventillátor valószínűleg a tárolt hiba miatt indul el.
külsö hömerseklet kb. 10 fok, a ventillator biztositekjat visszatettem.
indulaskor a termosztat a diagnosztika szerint valami 17%-ban Volt nyitva, amit annyira nem ertek, de az majdnem zart allapot, ugyhogy lehet, hogy elfogadhato ertek. nemi elövarosi közlekedes utan autopalya Volt 120 folyamatosan, ahol a termosztat 100%-ban nyitva Volt vegig, es a ventillator is üzemelt 87%-al. 90 fokos kilepö motorvizhömerseklet mellett autopalya temponal 40 fokos Volt a hütöböl kilepö, vagyis a motorba visszaterö vizhömerseklet. Az uj termosztat lejtökön, es toloallasban nem zart vissza, igy a motorhömerseklet visszahült idönkent 85 fokra is (a kijelzön ekkor kb. 80 fok Volt lathato). majd hosszu autopalya utan Ismet varosi forgalom következett, ahol egyetlen alkalommal Sem zart vissza a termosztat, vegig 100%-ban nyitva Volt.
a diagnosztika szerint a hütöfolyadek cel hömerseklete 94 fok. ennek ellenere ez folyamatosan 90 fok Volt. Lehet, hogy az uj termosztat nyitasi hömerseklete 89 fok, es ezert van folyamatosan nyitva? Vagyis rossz termosztat lett beepitve? Arra, hogy az autopalyan a lejtökön es toloallasban latvanyosan visszahül a Motor, nem nagyon talalok mas magyarazatot, csak, hogy a termosztat a szar ujra, mivel ebben az esetben vissza kellene zarjon (vagy ha van fel allasa) hogy a vizhömersekletet stabilan tartsa, nem?
Megerkezes utan hibakodot olvastam, Volt egy uj kod: 16501 (Motor hütöfolyadek hömerseklet merö alacsony bemenettel, szakadt) valamint egy masik a ventillatorbiztositek eltavolitasa miatt (5A-es a biztositektabla 4-es helyeröl) 18080 Hütö ventillator...
Egyszer kimértem padon, b5-nél úgy van programozva a léptetőmotor, hogy (valós) ~80-100°C között 90-et mutat.. ezen tartományon kívül megy szépen a mutató.:)
a müszerfali adatok alapjan. viszont ha nagyon bemelegedne a Motor veszelyes hömersekletre, akkor jelezne a müszerfalon is a hömerö... marmint biztos nem 90-et mutatna.
nem tudom mi lehet a rossz, egyenlöre csak talagatok. meg nem tudtam megnezni diagnosztikaval, de sort kell ra keritsek.
Fekpedal kapcsolojat megtalatam a Diag-gal, az üzemel, de valamiert a Kuplungkapcsolot nem sikerült. majd kiszerelem, es kimerem, ha mas nincsen. Sokat gondolkodtam, de ezeken a kapcsolokon kivül nem sok mas hibalehetöseg van, ha nem barkacsolatak a vezetekeket meg a vezerlest, nem?
Viszont akadt egy masik problema is, erre is sok agysejtem rament mar:
autopalyan lejtön toloallasban vagy üresben visszahült a viz a szokasos 90 fokrol kb. 75-80-ra, majd amikor ujra gazt adtam szepen felcsuszott a szokasos 90 fokra. eddig könnyü, mindenki ravagja, hogy termosztat! viszont amikor autopalya utan megalltam a parkoloban akkor a hütöventillator folyamatosan ment meg akkor is amikor a motort mar kikapcsolatam, szinte minden esetben, a kb. 12 fokos külsö hömerseklet ellenere, illetve, hogy az autopalyan nem mentem többel mint 120, es csak egy 1,6-os benzines Motor.
Ok, termosztatcsere hazzal megvolt, valamint a hengerfej hatuljaba bemenö müanyag vizcsatlakozas is cserelve lett, mivel az meg csöpögött mar kicsit, igy egy körre minden el lett intezve + uj hütöviz. mindenki boldog, a vizhömerseklet 90 fokon allandoan, de ez a ventillator problema nem oldodott meg.
ma reggel (külsö hömerseklet 6-8 fok Volt) autopalyarol lehajtva, szepen hosszan kigurulva, a lampanal allva hallom, hogy megy megint a ventillator a legmagasabb fokozaton, es kesöbb kb. 10 perc utan Sem hagyta abba, a laza elövarosi forgalomban. Megalltam megneztem, viz tiszta, nem zavaros, nem habos, tökeletes, igy kiszedtem a ventillator biztositekjat, majd hajtottam tovabb. Arra gondoltam, hogyha hengerfejes akkor most melegedni fog a viz, de nem igy lett. Tötymörgös varosi forgalomban, dugoban araszoltam, es a viz hömerseklete nem ment fel, a hütö eleget hütött a motornak ventillator nelkül is!
Mi lehet a hiba?
Amire gondolni tudok a tapasztaltak alapjan: nem hengerfej, mivel a viz nem melegszik, es tiszta is. esetleg lehet, hogy az egyik hömersekletjelado faradt el? 2 db van belöle, egyik lenn a hütö sarkan, a masik a cserelt alkatreszen, ahol a hengerfejbe megy be a viz. esetleg az elöbbire tudok gondolni.
A4 B7, a tempomat kapcsoló minden gombja müködik, a diagnosztikával látom, viszont menet közben nem tudom bekapcsolni, és más funkciója sem megy a tempomatnak, mintha ott sem lenne. hibakódja sincsen.
van valakinek hasonló tapasztalata? mi lehet a baj?
korábban kértem tanácsot A8 D3 kilincs külső nyomógomb hibájára (a gomb lenyomásakor nem zárta be az ajtókat), aztán eléggé megoszlottak akkor a vélemények, volt aki bontottat ajánlott, volt aki újat, volt aki (mint én is) gondolkodott a javitáson. most szántam el végre magam rá, és arról kell beszámoljak, hogy sikerült! 2 kilincsem volt szar, mostmár mindegyik nyomógomb üzemel!
köszönöm a leirást a kilincs kiszereléséről, amit meg korábban kaptam itt a fórumon, talán túl részletes is volt, de a lényeg, hogy sikerült kiszerelni a kilincset, majd a javitás részén volt pár elég szopós pont ahol nagyon tönkre lehetett (volna) mindent tenni, de szerencsére sikerült minden.
úgyhogy fürdök a sikerben! :)
az első kilincs javitása kb. 3 órát vett igénybe, a második már megvolt kb. 1,5-2 óra alatt ki-be szereléssel, mindennel együtt + az eletronikai boltban 2x voltam, mert az előszőr vételezett új SMD kapcsoló túl magas volt (a 3 mm magas a tuti, 6x6x3mm pontosabban) és állandóan nyomott állapotban lett volna a gomb, ami nem előnyös.
A4 lett egy teljes klima tisztitás a géppel. Száritószűrő meg expanziós szelep szűrő is ki lett cserélve. Teljesen jól hűt a felső befóvó rácsnál LO +4 fokot mértem.
Fel lett töltve hűtőközek valami tisztitó anyaggal és utána lefejtés a dzsuva.
Az 1.9 PDTDI motor tartós megbízható konstrukció ( volt).
Sok 100 ezer km-t bírnak jelentősebb motorproblémák nélkül.
2002-től azonban eltelt 17 év tehát az adott motor állapota nagymértékben függ az előző tulajok szerviz ill. karbantartási hozzáállásától.
Vásárlás....
Hát, a motortér ne legyen olajtól áztatott, lehetőleg a motor beindítása után ne dőljön a kipufogóból kék füst....kiegyenlítőtartály ne legyen belülről olajos, és ilyesmik, legyen az autónak egy korához képest láthatóan jó állapota.
Írtam....töltés + festés...., én nem ellenőriztetek azt a klímás szakembernek kell tudnia nem az én dolgom.
Mindent leírtam az előző hozzászólásomban, azt is hogy mi lesz ha megint nem lesz hűtés....vagy gyengül.
A gáz elmegy az nyilvánvaló, de azt csak úgy lehet kideríteni ha a rendszer fel van töltve + festékanyag van beletöltve ami utána UV lámpával megkereshető....ott ahol elszökik a gáz.
De ez mind arra tartozik akinek klímaszervize van, nem rám.
Én csupán elvár( nám) om ha fizetek vmiért, hogy az jó is legyen.
Ma voltam ( másik) klímásnál offos Passatommal mert a klíma ugye tavaly ősz óta nem üzemelt.
Nyilvánvaló volt, hogy elment belőle a gáz, feltöltve frissen mindig nagyon jól hűt, de ahhoz aki tavaly barkácsolt rajta (klímaszerviz), és össz. több alkalommal hetekig ott állt nála, már nem akartam megint vinni, ezért jött egy másik klímaszerviz hátha azzal jobban járok.
Ott ugye a szokásos procedúra, ellenőrzés....nincs gáz...feltöltés...festés..( 20 ezer Ft) .majd használni kell, és visszajönni ha megint nem lesz hűtés, és az autót akkor otthagyni....eddig ennyi.
Feltöltve brutál jól hűt, a többi majd idővel elválik.
A gáz nem szokott csak úgy “kifogyni”. Valószinüleg tömítetlen a rendszer, így nem engedi bekapcsolni a klímát. Ha tavaly volt annyi esze a klímásnak hogy festett anyagot rakjon bele, akkor most egy uv lámpával ki lehet deríteni hol tömítetlen.
Esetleg valakinek tipp hogyan tudnám kiszedni ezt a csavart a lengőkaroknál? A többi megadta magát, de ez valami hihetetlen.
A menetes részét már szét ütöttem, először onnan próbáltam át ütni, de sikertelen volt. Most levágtam a csavar fejét, gondoltam innen jobban hozzá férek ütni, majd jobb lesz de nem megy.
A4 B5 igy nézett ki a száritószűrő belülröl. Kompresszor adta meg magát. Olaj ami kött belőle nem sok de szürke szinű. Ez ennyire súlyos az ilyen szennyeződés a rendszerben?
Amennyire szerettem az 1.8 S (PM) motort, annyira nem az 1.6 (ADA) típust.
Egyszerűen hangos volt, alul gyenge, a rövid váltóval meg sokat pörgött, és sokat fogyasztott...
Amiben viszont az Audi verhetetlen volt a korában: a műszerfal, a beltér.
1986-ban, amikor még egy Merci vagy egy BMW műszerfala is úgy nézett ki, mintha egy gyerek valami lego készletből összeeszkábálta volna (VW-ról nem is beszélve), a B3, majd a facelift C3 műszerfalai igazi elegáns, puha, szép vonalú élmények voltak.
Olyan ósdi vacak első futóművet az ötvenes években gyártottak.
Az tény, hogy tolta az orrát keményen, elképesztően alulkormányzott volt. De az akkoriban nem zavart, mert fiatalon megfontoltan és kimérten vezettem (ellentétben a mostani önmagammal)
Viszont - ahogy kb semmi mást - a futóműben sem kellett kb semmit cserélni.
Nosztalgia-expressz? 1993-as Audi 100 2.8E. (174 LE, 0-100: 8sec) Lakkfekete, szürke plüss, fabetét. Egy éves korában vettem (29 éves koromban). Elsőkerekes, klíma nélküli. Csendes, tágas, kényelmes, hajószerűen hullámzó (akkor még nem voltak jávorszarvas-tesztek) álom. Akkor (erőben, tekintélyben) kb. olyan volt az utakon, mint ma egy Ferrari. Ha most gurulna le a gyártósorról, habozás nélkül átülnék bele a (full, 5mp 0-100-as) BiTDI-ből.
Nekem is volt Audi 80 1.6 Limited, céges, az első autóm volt, ami ment. Pályán 15-16 fogyasztott, szinte folyamatosan padlógázon jártam vele. Még klíma se volt benne, talán 1995-ben vettük újan, sőtét zöld gyögyház színe volt. 2o5-ös abroncsai voltak, ami akkoriban annyira ritka volt, hogy alig kaptam rá téli szetett.
Nagyon jól össze volt szerelve a kocsi, úgy kanyarodott mintha sínen menne. Minden tavasszal felmentem vele a hannoveri vásárra. Három évet jártam vele, apróbb hibák, talán jobb első csapágy, nagyon jó fékei voltak.
Volt Audi 80-asom 1.8 i-s, no az meg auto volt, benzin kellett bele oszt ennyi. Sosem volt semmi baja, persze fiatalon vettem 2.5 evesen.
Ugyanez...
Majd' 10 év alatt belement közel 200e km, ez alatt 1x tréfált meg, mikor hideg téli időben nem volt alapjárat, és sajnos nem volt már akkor sem 3 lábam az összes pedált egyszerre nyomni, főleg nem, amikor óvatosan kellett mindezt, mert havazott.
Az 1.8 S "PM" motor nem volt erős, de halk volt, és a hosszú váltójával viccesen keveset evett.
Ma is aktív a hahu hirdetésfigyelő, hogy hátha kapok egy pont olyat, pont olyan színűt, stb., és persze kb elfogadható állapotban.
Akkor hátha újraélhetem vele tovatűnt ifjúságom...