Keresés

Részletes keresés

Illés Márk GBG-902 Creative Commons License 2021.02.22 -1 5 11649

Mivel az idehozott buszok többségének az állaota nem éppen múzeumi állapotban van, így első körben felújítják őket. Van amit már elszállítottak. Ehhez viszont mint mindenhez kell idő, hiszen ez nem egyik napról a másikra lezajló folyamat.

 

Amit írsz, hogy a fővárosba kéne ezt csinálni. Nos én nem így gondolom. Túl sok minden lehetőség van Budapesten, ami a vidéken nincs. Ígyis több dologért Pestre kell szaladgálniuk az embereknek, ha van valami olyan. Túlságosan Budapest központúvá vált ez az ország, amit egyáltalán nem látok jónak. Tény, nem éppen Hatvan lenne az ideális város, ahol ezt tervezniük kellene (a műhelyet be sem zárattam volna itt), de Pestre sem tenném ezt a lehetőséget, semmiképp. Vidéknek is meg lehet hagyni a lehetőségeket..

 

Előzmény: CCV-666 (11644)
HV buszbarát Creative Commons License 2021.02.21 0 1 11648

Nem értem mi a bajod? Adtam egy linket, ami leírja, hogy mi a terve a Volánbusznak az oldtimer buszokkal és az is kiderül belőle, hogy látogathatónak szeretnék a hatvani látványgarázst. Milyen 7000. Nickről beszélsz? Én nagyon régóta olvasom a topic-ot de ezidáig nem írtam. Most úgy gondoltam regisztrálok és ha rendelkezem valamilyen információval azt megosztom veletek. 

Előzmény: CCV-666 (11647)
CCV-666 Creative Commons License 2021.02.21 -3 0 11647

És ezért megérte a 7000. nickedet is megcsinálni ? 

Előzmény: HV buszbarát (11646)
HV buszbarát Creative Commons License 2021.02.21 -1 3 11646

Az alábbi cikkből több minden kiderül:

 

https://magyarbusz.info/2020/12/21/a-mult-tisztelete-interju-kameniczky-akossal-a-volanbusz-forgalmi-es-kereskedelmi-igazgatojaval/

 

Amúgy meg akik rajonganak az ilyen járművekért, biztosan szívesen elutaznak megnézni, pláne ha egy interaktív bemutatótér lenne kialakítva. Nem csak a fővárosban vannak múzeumok és azokat is látogatják emberek. Hatvan nincs messze Budapesttől és jól megközelíthető busszal, vonattal, autóval is. (és nem 15 ezres hanem 20 ezer körüli) 

Előzmény: CCV-666 (11644)
Mr. SziD Creative Commons License 2021.02.21 0 0 11645

Az egyik (talán) az első Volánbusz retro videóban úgy rémlik hogy az hangzott el, hogy látogatható lesz majd a hatvani kiállítás, amint elkészülnek vele.

Előzmény: CCV-666 (11644)
CCV-666 Creative Commons License 2021.02.21 -5 0 11644

Nem értem, mi értelme van egy 15 000 es város volántelepére hurcolni az összes "nosztalgiának" kijelölt ( egyébként rohasztásra ) kijelölt autóbuszt. Ezeket a kocsikat állítom azért rakta el a Volánbusz, hogy legyen mire verni a mellüket, hogy van nekünk világ egyetlen C60, proto 435, 200.000 Ikarus meg stb. , de értelme nem az lenne, ha ezekkel a kocsikkal a "nagyközönség" is találkozhatna ? Ebből már jön a következő lépés, miszerint nem Hatvanba kellene rakni, mert nem egy főváros, de, ha viszont mondjuk tényleg komolyan gondolná a Vb ezt, akkor nagyon nagy durranás lenne , ha Pesten lennének nosztalgia hétvégék ezekkel a buszokkal. Mert ez így senkit nem hoz lázba, hogy egy garázsba berakják az összest oda. 

Előzmény: Illés Márk GBG-902 (11643)
Illés Márk GBG-902 Creative Commons License 2021.02.21 -2 2 11643

Az autóbuszok, mivel üzemterületen vannak, nem megtekinthetők. Jelenleg a hatvani volántelepen csak tárolás céljából vannak letéve, valószínűleg ez is lesz az a hely, ahol nem csak ideiglenesen lesznek letéve, hanem a felújításuk következtében is ugyanitt kapnak tárolási helyet.

Előzmény: CCV-666 (11642)
CCV-666 Creative Commons License 2021.02.13 -4 0 11642

Azt szeretném kérdezni, hogy a Volánbusz a ti volántelepeteken mit kezd ezekkel a nosztalgiának szánt buszokkal ? 

Ezeket meg nem lehet tekinteni. Kiállítási helyszín nincs nekik. Eleve nem is Hatvannak szánják ezt a helyszínt, mert itt csak rendbe teszik őket, vagy mi.

Most már a C60 is odakerül majd Hatvanba abba a műhelybe.

Kérdésem:

Aki ebben illetékes fel tudna világosítani, hogy ezeket felújításuk után elviszik valami olyan helyre, ahol meg is lehet majd tekinteni ? ( Vagy netán Pesten szerveznek majd velük valamilyen nosztalgiakört hetente/havonta ? )

p4FF671 Creative Commons License 2021.02.11 0 0 11641

EWS-867 a 2-es helyijáraton, EWS-868 a 3-ason szokott lenni délután

EWS-866-ot az 1-esen láttam tegnapelőtt

Előzmény: KXM-037 (11637)
EAG E95 Creative Commons License 2021.02.02 0 0 11640

Gondolom a maradék C56,415 és EAG kiselejtezése biztosra vehető. :(

Előzmény: Illés Márk GBG-902 (11639)
Illés Márk GBG-902 Creative Commons License 2021.02.02 -1 0 11639

Most akkora nagy selejtezések lesznek, hogy semmi konkrétumot nem merek leírni. GZF-295 talán ami megmarad a 263-asok közül. GTZ-620 pedig már hatvani flottás busz.

Előzmény: KXM-037 (11637)
gvm-408 Creative Commons License 2021.02.01 0 1 11638

263-asok közül Jászberényben láttam a napokban: GZE-957, és GZF-295

Hatvanban decemberben GTZ-620 járt. 

Szóval ezek hárman még biztos. 

Előzmény: KXM-037 (11637)
KXM-037 Creative Commons License 2021.02.01 0 0 11637

Sziasztok!

Gyöngyösön még melyik 263asok, 415ösök és c56osok dolgoznak?

BENczúr utca Creative Commons License 2021.01.30 0 0 11636

Igen.

Előzmény: gvm-408 (11635)
gvm-408 Creative Commons License 2021.01.30 0 0 11635

MNY-934? 

Előzmény: Törölt nick (11633)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2021.01.29 0 2 11634

OFF

A fotobuson itt keress járművet, a phototranson itt.

Az előbbi kissé elavultan működik (konkrétan full statikus táblázatokat dob ki, külön rendezéseknél pedig újból lekérdezi a legelejétől és betölti más sorrendben - ezt azért ma már egy rendesebb táblázat már simán tudja magától is), de legalább üzembiztos és az jön ki, amit elvársz, utóbbinál azért nem mindig van ez így.

Előzmény: Aron_son (11628)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.29 0 2 11633

Lőrinciben fának csapódott egy Inovell, a sofőr szívrohamot kapott menet közben. Őt a tűzoltók szabadították ki, további 5 utas könnyebben sérült :(

https://www.facebook.com/agriatv/photos/a.907281432652645/3718253211555439/

Illés Márk GBG-902 Creative Commons License 2021.01.28 0 0 11632

Már közel egy éve egy Setra S315UL jár, az LNK-258.

Előzmény: Danixa (11631)
Danixa Creative Commons License 2021.01.28 -6 6 11631

Kár érte. Balassagyarmatra mi fog helyette járni, vagy mi jár helyette? 

 

Illés Márk GBG-902 Creative Commons License 2021.01.27 0 1 11630

Mától megpihen a GiZikE...

Danixa Creative Commons License 2021.01.27 -10 10 11629

Aranyos köszi. Mindig akkor vagy itt, meg a hasonlók amikor kell. 

Aron_son Creative Commons License 2021.01.27 0 11 11628

OFF

 

Az állományi és adminisztrációs kérdésekre kettő (plusz egy) kiváló oldalt ajánlok:

 

Fotobus

 

Phototrans

 

Hasonlóan működik mindkét oldal. Beírod a rendszámot, VIN-t, járműazonosítót és kiadja a jármű adatlapját. Ha egyiken nincs fent adat, nézd a másikon.

Ha a másikon se, akkor:

 

 

S akkor a jövőben az ilyen jellegű (hol járt, meddig járt, mikor járt, kié volt, mi a rendszáma, mi a típusa, stb) kérdéseket fel sem kell tenned.

 

ON

 

 

 

Előzmény: Danixa (11626)
Danixa Creative Commons License 2021.01.27 -8 8 11627

Kérdés vot. 

Danixa Creative Commons License 2021.01.27 -9 9 11626

BPB 011 Ikarus 260.32 (egyszer tett is be valaki ide képet) meddig volt Mátra volános? Pest megyei lett utána, mint a BRF 841,843(bár azok egriek voltak) 

MERCEDES180 Creative Commons License 2021.01.25 0 0 11625

GMP611, GMP613, NET643

Előzmény: Danixa (11624)
Danixa Creative Commons License 2021.01.25 -3 3 11624

Mármint gyöngyösről

Danixa Creative Commons License 2021.01.25 -4 4 11623

Helló. Egerbe mely 415( vagy több is) került(ek). 

Illés Márk GBG-902 Creative Commons License 2021.01.22 -1 0 11622

Három busz kerül selejtezésre a közeljövőben Hatvanban.

FLX-296 (Ikarus E94.60; 1998)

GZE-970 (Ikarus 263.10; 1998)

IBW-578 (Scania Irizar Century 12.35)

 

Utóbbira gyanakszok, hogy valakinek fáj rá a foga, de majd kiderül mi lesz a vége. Ezen kívül kap Hatvan régi-új buszokat, de az egyelőre legyen meglepetés. :)

Danixa Creative Commons License 2021.01.18 -6 6 11621

Üdv. CJX  426 és 428 el lettek adva valahova selejtezése után? Romániában látta pár hete egy ismerősöm, aki ott lakik,egy olyan festésű 256 öst.

Más:múltkor NZM 429 és Credo vot a 11.20 as tarján Hatvanon.

Illés Márk GBG-902 Creative Commons License 2021.01.16 0 0 11620

Tartalékok* sikerült elírnom. Na mindegy...

 

Még eszembe jutott, hogy a HKZ-362 most műszaki vizsgázik. Ha megkapja, akkor az jót jelent, mert nyert még egy évet a közlekedésben.

Előzmény: Illés Márk GBG-902 (11619)
Illés Márk GBG-902 Creative Commons License 2021.01.16 0 1 11619

Talékok, igen. Sőt, szerdán rlőkerült Gyöngyösön GYB-898-is. Amióta elkerült Hatvanból a kis E95, nem volt kint valami sokat. Bízok benne, hogy vigyáznak arra a buszra is. Ápolgattam sokat, kár lenne érte... De ő is tartaléksorban van.

Előzmény: EKM-765 (11618)
EKM-765 Creative Commons License 2021.01.13 0 0 11618

FLX-842 és HKZ-362 fordásak vagy tartalékok?

Előzmény: Illés Márk GBG-902 (11612)
EKM-765 Creative Commons License 2021.01.08 0 1 11617

Köszi.

Előzmény: Illés Márk GBG-902 (11612)
f_k Creative Commons License 2021.01.08 0 0 11616

Prímagáz nagyon régen megvan.

Anno egy Ik-266 osra emlékszem Csány térségében utaztam 1993-ban.

Természetesen az 1980 as években is közlekedhetett...

Mivel Horrtól ill. Csánytól messze van a Prímagáz a vasúton a vonatok nem állnak meg évek óta indokolt oda a járat.

Előzmény: Őrült Szemetelő (11607)
Irisbus Creative Commons License 2021.01.08 0 1 11615

Az összes kicsi üzemnek ez lesz a sorsa. Javítani meg majd járnak 20-30-40 km-re, marad a tankolás, jobb esetben a mosás is.

Előzmény: Illés Márk GBG-902 (11614)
Illés Márk GBG-902 Creative Commons License 2021.01.08 0 0 11614

Itt szerintem szándékosan erre megy ki a játék. A volán teljes leépítése. Máshol nem nagyon vagyok benne ebben a dolgokban igazán, de ezt azért még külsős szemmel is lehet látni, hogy Hatvant hagyják "megdögleni". Hatvan haldoklik. A kérdés, hogy mennyi van még hátra. Szerintem pár hónap, jobb esetben egy-két év.

Előzmény: Porond (11613)
Porond Creative Commons License 2021.01.07 0 1 11613

Köszönöm szépen a javítást és a kiegészítést!

 

A forda szervezéstől égnek áll a hajam. Nemhogy javítanák a hatékonyságot és csökkentenék a költségeket, hanem épp fordítva teszik. :(

 

Előzmény: Illés Márk GBG-902 (11605)
Illés Márk GBG-902 Creative Commons License 2021.01.07 0 0 11612

FLX-298 selejt ugyebár, ami "régebbi" Gyöngyösön töltött múlttal rendelkezik, az az FLX-842. Más már nincs ott.

Előzmény: EKM-765 (11611)
EKM-765 Creative Commons License 2021.01.07 0 1 11611

Gyöngyösön van még olyan 395/E95 ami eredetileg Mátra Volános volt?

Előzmény: Illés Márk GBG-902 (11605)
robbanómotor Creative Commons License 2021.01.06 0 0 11610

A Bosch üzem 12 órás munkarendre (reggel 6-tól 18-ig, 18 órától reggel 6-ig) való átállása miatt

 

Ó, akkor már értem, miért nem látom délutánonként mozogni az Intourókat... :D 

Boldog új évet és köszönet az összefoglalóért! 

Előzmény: Porond (11601)
Őrült Szemetelő Creative Commons License 2021.01.06 0 1 11609

Aha, valami ilyesmire számítottam. Köszönöm!

Előzmény: Illés Márk GBG-902 (11608)
Illés Márk GBG-902 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 11608

Alvállalkozók csinálják ezeket a szerződéses járatokat. Hatvan gépparkjából, meg úgy eleve a sofőrhiány miatt is kivitelezhetetlen lenne a szerződésesek lebonyolítása jelen helyzetben.

Előzmény: Őrült Szemetelő (11607)
Őrült Szemetelő Creative Commons License 2021.01.06 0 0 11607

Így, hogy Hatvan Gödöllő fennhatósága alatt áll, nem meglepő ez a Pest megyei kavargás. Az eredeti gödöllői, és úgy általában véve pesti területeken ennél hajmeresztőbb üresjáratok is előfordulnak, de ugye, ha nincs ellenjárat, akkor ha fejre állnak sem marad más megoldás. Mondjuk még egy Gyöngyös-Hatvan ehhez képest nem is extrém, bár azon a viszonylaton meg simán lehetne utas is akár; nem tudom, hogy működik egy járat meghirdetése, de talán megérhetné bepróbálkozni vele. Esetleg egy másodrészszerű, menetrendben nem meghirdetett járatként, de ez kb. minden rezsire elmondható voltaképpen.

 

Egyébként úgy tudom, van pár új szerződéses járata Hatvannak, ami simán lehet, hogy már évek óta megvan, csak nekem nem került a látómezőmbe: Decathlon Hatvan, Prímagáz Hort, elvileg megvan még a BOP (ORCO) is Budaörsön, sőt még a SEWS is Soroksáron, amit sok-sok évvel ezelőtt láttak utoljára a fórumon, akkor még Isuzuval kiadva. Ezeket még volános kocsi viszi vajon, vagy alvi mind?

Előzmény: Illés Márk GBG-902 (11606)
Illés Márk GBG-902 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 11606

Rengeteg sok változás történt a fordákkal kapcsolatban. Egyik személyes kedvencem, hogy kapott Hatvan egy új járatot, de olyat, hogy az kész vicc. Felmegy a járat Hatvanból reggel Pestre, majd rezsijáratba lemegy Szentmártonkátára, és onnan viszi fel a járatot Budapestre. Délután pedig Gyöngyösről jön haza rezsibe, tanszünetben meg Petőfibányáról. Egyszerűen kész röhej már szerintem, hogy ezekkel az újdonsült fordákkal mennyi rezsijáratot képesek csinálni... És akkor túlfogyasztás, meg túlvezetés és még sorolhatja az ember. Aztán meg majd mondják, hogy veszteséges a volán. (Habár szerintem erre megy ki minden.)

Előzmény: gvm-408 (11604)
Illés Márk GBG-902 Creative Commons License 2021.01.06 0 1 11605

Üdvözlet! Köszönjük a 2020-as évi összefoglalót, szerintem ez az év rossz oldalról is nézve Hatvanban eléggé drasztikus fordulatokat eredményezett. Egy pár apróságot javítanék csak. Az írásodnak megfelelően próbálok sorban haladni.

Nos. Az EWU-298 nincs forgalomban Gyöngyösön. Hivatalosan még nincs leselejtezve, de jócskán meg van bontva már, mivel az elejét a törött HKZ-362 megkapta. A GYB jelen állások szerint H-gerenda töréssel küzköd, valamikor csak visszatér. LXG pedig szintén nincs forgalomban, sőt, december elején már a műszaki is lejárt róla. De mozognak vele néha. Tervek vannak vele.

A GBG-902 pedig 398.20, nem E98 (ez csak amolyan apróság)

A Hatvanból elvitt buszok közül jelenleg a JID-090, FLX-275, EWU-298, GVM-120 egy helyre vannak csoportosítva, és alkatrészbázisként hasznosítják őket. A többiek félre vannak szeparálva. (Ide sajnálom, hogy nem csatolhatok képet, pedig van pár....)

Az FLR-306 és 368, mint ahogy írták már, Gyöngyösön vannak. Az FLR-368 csinálta a visontai járatot. A 306-ot pedig a LIR-564 váltotta.

Az MNR, és az LPU sincsennek még hivatalosan selejtezve, de az LPU-959-et semmiképp sem a 2019-es leállításhoz szabad írni, mivel még 2020-ban is dolgozott pár napot.

Egy-két érdekesség még. Nagy valószínűséggel a GBG-902 Gyöngyösről visszahelyezésre kerül (t) Hatvanba, ezügyben konkrétat jelenleg még nem tudok. Én bízok benne, hogy visszakaohatjuk azt a "kis" 398-ast.

Másik apróság meg, hogy a Mátrás "mindenki emeletese" a 397-es (FES-775) pár hete elhagyta a gyöngyösi volántelepet, és hazát talált az egyik műhelyben a hatvani volántelepen. Tehát belekerült az értékmentési programba. (Remélem az EWU-410 is így fog járni)

Továbbá a szereléssel kapcsolatban még annyi, hogy néhány busz (pl az NWX-337 Volvo) az Salgótarjánba jár javításra. Szóval eléggé cuki, hogy a Volánbusznak megéri ennyi sok rezsi...

Az LC9,5 (IBS-224), meg nem tudni visszatér-e. Elképzelhető, hogy követi a "kis" 9,5-es társait a selejtek birodalmába.

Előzmény: Porond (11601)
gvm-408 Creative Commons License 2021.01.05 0 0 11604

Azért csak lett némi fordamódosítás decembertől. A 14:30-as és 16:15-ös berényi járatok gazdát cseréltek. Így NWX-363, és LNK-253 rögtön fordulnak érkezés után, előbbi fél háromkor Hatvanban, másik negyed hatkor Berényben. 

RAN 19-77 Creative Commons License 2021.01.03 0 2 11603

Boldog Új évet mester!!

 

Köszönjük a szokásos összefoglalót. :) 

Előzmény: Porond (11601)
tecus24 Creative Commons License 2021.01.02 0 0 11602

A FLR-306,368 Gyöngyösi lett a 306ot nyáron már a Salgótarjáni járaton láttam

Előzmény: Porond (11601)
Porond Creative Commons License 2021.01.02 0 29 11601

Szervusztok!

 

Egy kissé talán rendhagyó és szubjektív bevezetővel kezdem a 2020 évi Hatvani Volán összefoglalót. A 90-es években viszonylag könnyű dolga volt a buszok iránt érdeklődőknek. Évente néhány új busz érkezett, amelyeket könnyen észre lehetett venni a hatvani vagy Hatvan környéki utakon. Később, a 2000-es évek elején az újak mellett nagyszámú használt busz érkezésével - és néhány év múlva ezek selejtezésével – dinamikusabb lett a járműpark változása, de még ez is követhető volt. Az elmúlt egy-másfél év történései viszont igencsak próbára teszik a közlekedésbarátokat. Selejtezettnek hitt autók jönnek ki a forgalomba, vagy más üzemegységhez került hatvani buszok visszatérnek. Nagyon nehéz, jóformán esélytelen feladat volt ennyire sok (és nem egyszer kaotikus) változás pontos nyomonkövetése. Ha pontatlanságot tapasztaltok, akkor nyugodtan javítsatok, korrigáljatok, sőt erre kérlek is benneteket.

 

Az év – sajnos – kikerülhetetlen tényezője a koronavírus járvány és hatásai a buszközlekedésre. Sofőr mögötti, szalaggal leválasztott széksorok, hátsó ajtós fel-és leszállás … de nem részletezem, hisz mindenki tapasztalta ezeket a változásokat. A pandémia talán egyetlen pozitív hatása az elektronikus fizetési megoldások terjedése, növekedése.

 

Beszerzések

Januárban érkezett 10 db használt 2003-2004-es évjáratú Setra S315UL. Korábban Cegléd és Monor környékén szolgáltak és oda is már használtan kerültek. Fokozatosan kerültek forgalomba, vannak közöttük jobb és kevésbé jó kocsik is. (LNK- 237, -238, -240, -245, -247, -250, -251, -253, -257, -258)

Februárban 1 db használt Credo Econell 12 érkezett (NZM-424, 2016-os) az Egerbe áthelyezett Mercedes Conecto NG helyére. A helyközinek nyilvánított helyi járatra (H-Kerekharaszt) tehát egy helyközi kocsi került.

 

Más üzemegységhez került, ott forgalomban van

Gyöngyösön:

4 db 395/E95 (EWU-298, HKZ-362, GYB-898, LXG-834)

1 db E94 (GLB-716)

1 db E98 (GBG-902)

 

Egerben:

1 db C56 (KDR-298)

 

A következőkben felsorolt buszok áthelyezésével ezek utolsó példánya(i) is elkerültek Hatvanból, ezen típusok hatvani üzemeltetése megszűnt, de az új helyükön tovább szolgálnak.

Egerben:

1 db C80 (HFF-618 – vele az utolsó csuklósunk is elbúcsúzott, lezárult a csuklós buszok korszaka Hatvanban … illetve nem teljesen, de erről majd később)

1 db Mercedes Conecto NG (RIR-360)

 

Szolnokon

1 db Ik415 (HJY-570)

1 db Ik480 (GMP-948)

1 db MAN SL223 (IPJ-445)

1 db Credo EC11 (FLX-276)

2 db Credo LC11H (FJG-425, FLR-231)

 

Gyöngyösön

1 db VW LT46 (HVU-029)

 

Selejtezésre került

1 db MBV-894 Credo IC9,5 (Szolnokon)

 

Gyöngyösön még megvannak, de sorsuk kérdéses, nagy valószínűséggel selejtek lesznek

1 db Ik260 (LPU-959)

1 db Ik263 (GVM-120)

4 db 395/E95: EWU-410, FLX-275, FLX-277, FLX-295

3 db E94 (JID-090, MLB-881, MNR-958)

 

… és amiben bizonytalan vagyok

2 db Credo IC12 (FLR-306 és FLR-368) amelyeket nagyon régen nem láttam és nem tudom, hogy hová kerültek. Az FLR-306 tavasszal még az Erőmű-Apc járaton volt.

 

Összegzés

Állományba került 11 db, állományból kikerült 26, 27 vagy 28 db autóbusz (attól függ, hogy az LPU-959 és az MNR-958 selejtezését a 2019-es vagy a 2020-as évhez számítom), így a hatvani buszpark ma 52 db.

 

Korábban soha nem látott mértékű volt az állomány csökkenése (15-17 db), ami a tavalyi záró mennyiségnek (tételezzük fel, hogy 68 db) 23,5 %-a! (teljesen szubjektíven 16 db-os csökkenéssel számolva) Különösen drasztikus volt a 395/E95 típus kivezetése (8 db - E95-ösből csupán a faceliftes NRJ-100 maradt meg).

Üzemeltetés szempontjából pozitív változás, hogy a típusváltozatok száma jelentősen redukálódott: 31 helyett jelenleg 22 különböző autóbusz típus alkotja a flottát.

A legidősebb autó az 1998-as évjáratú FLX-296 (E94, ex GSZ-364), őt az 1998-as gyártású, de 1999-ben forgalomba állított GZE-970 (Ik263) követi. A képzeletbeli korelnöki dobogó harmadik fokán a 2000-es C56-osok állnak. Nincs 23 évesnél öregebb kocsi!

„Rövid” buszokból már csak 2 db maradt: az Enterprise Plasma és az LC9,5-ös Credo (IBS-224).

 

Állomány:

19 db Credo (1 db LC9,5 11 db IC12, 1 db LH12, 2 db Inovell, 4 db Econell)

12 db Setra (10 db S315UL, 1 db S417 GT-HD, 1 db S417UL)

7 db Ikarus [Ebből a 200-asokat mindössze egy példány, a GZE-970-es képviseli (Ik263)

400-asból már nincs, 1 db E95F (NRJ-100), 1 db E94 (FLX-296), 1 db E98 (HNP-306), 3 db C56]

7 db Volvo (2 db 7700, 1 db 8700, 2 db 8500LE, 2 db 8900)

2 db Alfabusz Regio

2 db Irisbus Crossway

1 db MAN Lion’s Regio

1 db Irizar Century

1 db Enterprise Plasma

 

Helyi járat

A helyi járatokon - a már említett Mercedes-Credo cserétől eltekintve - az 1-es/9-es (alvállalkozó által üzemeltetett) helyi járat folyamatosan változó buszai jelentettek változatosságot. Fast Syter (vagy Fast Concept Car) több példánya (RMT-732, NYE-323, RHY-720), MAN SÜ (NUR-646), Temsa (RHY-730), 2 db kéttengelyes kölcsön MAN Lion’s City Kecskemétről (RXC-540, RXC-506) és a visszatérő háromtengelyes MAN (PCX-802) közlekedtek az év során.

 

A Bosch üzem 12 órás munkarendre (reggel 6-tól 18-ig, 18 órától reggel 6-ig) való átállása miatt a helyi menetrend december 1-től módosításra került. A műszakváltáskori nagy utaslétszám szállítására decemberben forgalomba állt egy ezüst színű csuklós MAN (RXZ-401). 10 év kihagyás után (2010 óta nem közlekedik csuklós autóbusz a helyi járaton) az alvállakozó révén újra van helyi csuklós.

 

A telephely

A hatvani üzemegység életében (56 év műhely üzemeltetés után) nagy jelentőségű változás a javítási és karbantartási tevékenység megszüntetése volt 2020. március 31/április 1-től. A telephelyet alaposan kitakarították, a leselejtezett buszokat elvontatták. A szolgálatban lévő buszok Fótra, Gyöngyösre és Jászberénybe járnak javítani, nem kevés rezsi kilométert megtéve ezekkel a hasznot nem termelő utakkal. Az elhatározás okát vagy okait nem ismerem; de többek véleménye, hogy nem volt jó döntés. Maga a telephely és három tevékenység (a buszok tárolása, tisztítása és tankolása) megmaradt.

 

Ami viszont örvendetes, hogy új funkciót találtak a telephely számára. A Volánbusz értékmentési programjába illesztve a hatvani telephelyet jelölték ki a megőrzésre szánt autóbuszok (vagy legalábbis azok egy részének) tárolására. Kameniczky Ákossal, a Volánbusz Zrt. forgalmi és kereskedelmi igazgatójával készített interjúban elhangzott, hogy: „szeretnénk a hatvani telephelyünk egy részét látványgarázsnak átalakítani, ahol az összegyűjtött járművek, relikviák, fényképek tematikus bemutatását tervezzük.” A realitást tekintve ez egy hosszú és költséges folyamat lesz, de kívánom, hogy megvalósuljon!

 

Egy kis szubjektív visszatekintő a kerek, vagy nem is teljesen kerek évfordulókra:

 

55 éve, 1965-ben érkezett a GA-99-04 rendszámú Ik630-as, amely csuklósítása után még sok-sok éven át volt szolgálatban helyi járaton. Tudomásom szerint ő volt a közforgalomban legtovább (1981) üzemelő Ik630 csuklós.

40 éve, 1980-től városi Ik260-asok javították a helyi közlekedést

35 éve, 1985 végén érkeztek az első Mátra Volán csíkos Ik256-os buszok

30 éve, 1990 végén még vajszínűként állt forgalomba az AAI-727-es Ik256-os, amely a következő évben - elsőként - kék hullámcsíkos fényezést kapott

25 éve, 1995-ben láthattuk az első új Ik415-öst (FGM-698) Hatvanban

20 éve, 2000-ben köszönthettük a Classic család első tagjait: 1 db C80 (HFF-618) és 2 db C56 (HFF-916, HLD-862) buszokat

15 éve, 2005-ben megjelent a Credo IC12 első két példánya (JVN-588, FLJ-047)

10 éve, 2010-ben egy újabb Credo típussal, az LH12-vel (LSH-339) bővült a járműpark

5 éve, 2015-ben szintén egy Credo jelentette az újdonságot, forgalomba állt az első Inovell (MNY-934)

 

Minden Hatvani és Mátra Volán (azaz Volánbusz) dolgozónak, minden utasnak és buszbarátnak korszerű, szép buszokat, balesetmentes közlekedést, boldog, és legfőképpen egészséges új esztendőt kívánok 2021-re!

 

MERCEDES180 Creative Commons License 2020.12.25 0 0 11600

Ha már itt tartunk nincs valakinek egy állománylistája, meg hogy mi hol telephelyes, melyik fordat csinalja?

Nagyon sok volt a valtozas, jolenne osszeszedni egy ilyen listat.

Előzmény: EAG E95 (11598)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!