Keresés

Részletes keresés

Mono SE Creative Commons License 2022.04.26 -7 0 38631

8:4 - bi-bi-bíííí ;Ppp

Előzmény: btamas70 (38629)
LézerPulyka Creative Commons License 2022.04.26 -2 2 38630

Eközben én teszteltem a jó kis Piccolino 2-es dobozkákat. Fantasztikusak. :)

btamas70 Creative Commons License 2022.04.26 -5 1 38629

Akár írhatna is valami útmutatást tonyika 59  állódobozának szétfűrészeléséről, hiszen mint látjuk, csőnepper "uraság" számára a kreténség netovábbja nem egyéb, mint tiszteletben tartandó vélemény!

Előzmény: Mono SE (38624)
Mono SE Creative Commons License 2022.04.25 -12 1 38628

nyuszimókus, be kellene fejezni az offolást

Előzmény: "csöves" (38627)
Mono SE Creative Commons License 2022.04.25 -14 3 38625

off: 6 mínuszt birtam csak összeszedni?? feljövőben van audioland, ennél jóval több fikanikket, pszichopatát és tökkelütött hifistát basztak már ki a topikokból a moderátotok;Đ

Előzmény: Mono SE (38624)
Mono SE Creative Commons License 2022.04.22 -13 3 38624

biztosan igazad van, azért csak olvasgass tovább

Előzmény: "csöves" (38623)
Mono SE Creative Commons License 2022.04.22 -10 3 38622

xnc, ki vagy tiltva, húzz el a faxba audiolandról az összes csicskanikkeddel!

Előzmény: koe3 (38621)
koe3 Creative Commons License 2022.04.22 -4 2 38621

Az se baj, ha álló.

Majd a felesleget lefűrészeli belőle.

 

:D

Előzmény: Őszinte Ököl (38620)
Őszinte Ököl Creative Commons License 2022.04.22 -3 1 38620

A Polk Audio T50 az nem inkább állóhangfal??? (Nézem a neten, de csak állóhangfalakat látok belőle). Szerintem egy Dali Spektor 6 jobb lenne. 

Előzmény: tonyika 59 (38619)
tonyika 59 Creative Commons License 2022.04.20 0 0 38619

sziasztok van egy yamaha 303 rádió erösitöm a hangfal amivel most használom egy polk audio t50-es polc hangfalat szeretnék venni 120000ft ig ebben szeretnék tanácsot kérni melyik márka lenne a megoldás ami paszol az erösitöhöz 20nm szobába várom válaszotokat 

btamas70 Creative Commons License 2022.04.12 -4 0 38618

"zseniális gépészmérnök"

 

A meg nem értett zseni állítása szerint 72000W hangosítási teljesítményhez tartozik 1% hatásfok, de ez megfelelő hatásfokú hangsugárzással talán még 200W-tal is kiváltható. Kíváncsi vagyok, hányan hagyták ott abban a percben az előadást, vagy vágtak közbe, hogy ez elméleti síkon is teljes képtelentség!

 

η = 1*72000/200 = 360% lenne!

 

A csacsiságra, miszerint "klasszikus zenei"  komolyzenei előadást semmilyen körülmények között nem hangosítanak, inkább nem mondok semmit...

Előzmény: Mono SE (38613)
quad Creative Commons License 2022.04.12 -2 0 38617

Na, ezt az énekesnőt se hallottam soha, pedig egész jól énekel. 

Előzmény: eref (38607)
AudiJo Creative Commons License 2022.04.12 -2 2 38616

Én zenei műfajra értettem, ezért beszéltünk el egymás mellett! :)

A felvétel/keverés/master hibáit természetesen jobban megmutathatja egy komolyabb lánc!

AJ

Előzmény: eref (38614)
manta-z Creative Commons License 2022.04.12 -2 0 38615

"Mert volt olyan zene, ami jól szólt. "

Ez viszont azt jelenti, hogy messze nem transzparens a hangja a rendszernek. 

Előzmény: eref (38606)
eref Creative Commons License 2022.04.12 -2 1 38614

Diszkrimináció alatt a hangfelvétel minősége szerinti megkülönböztetést értettem - a jó rendszer kihozza a (felvételi, hangzásbeli) hibákat.

Előzmény: AudiJo (38611)
Mono SE Creative Commons License 2022.04.12 -10 2 38613

attól meg külön agyfaxt kapok, mikor valaki összekeveri a lakószobai zenehallgatást a tér- vagy koncerthangosítással... az ilyen zseniális gépészmérnökök hajlamosak aztán a hangzó zenét összekeverni a hangosított zenével, az élőt a konzervvel, a szezont meg a faszommal... :(((

AudiJo Creative Commons License 2022.04.12 -2 0 38612

Húúú, abba a MM-ba én elmennék! :)

AJ

Előzmény: Mono SE (38609)
AudiJo Creative Commons License 2022.04.12 -2 1 38611

"Mert volt olyan zene, ami jól szólt. És minél jobb egy rendszer, annál inkább diszkriminatív."

Ezzel nem teljesen értek egyet! Az első mondatot csak módosítanám - volt olyan zene, aminek jól állt ez a megszólalás!

A második mondattal viszont alapvetően nem értek egyet - minél kiegyensúlyozottabb, szinergikus egy lánc, annál kevésbé válogat a zenei műfajokban. Éppen nem azért mert egységesíti a hangzást (mint sztem teszi ez a bemutatott lánc), hanem nem vesz el és nem ad hozzá sokat (sztem ez rosszabb) a felvételhez, hanem azt próbálja megszólaltatni. Egy minél jobb láncnak számomra ez a legfőbb kritériuma, nem a megszólaltatás egyedisége! Az igazán jó lánc sztem legyen érték-semleges a rajta megszólaló zenékkel!

AJ

Előzmény: eref (38606)
AudiJo Creative Commons License 2022.04.12 -2 0 38610

Ez a csöves erősítő hasonlat jó - csak itt nekem és eref-nek az az érzésem, hogy ennél drasztikusabb és kevésbé zenei volt ez a beavatkozás!

Tudjuk, hogy a csöves erősítők csalnak, de ezt kellemesen csinálják és nem malackodnak ilyen durván bele a hangzásba, ami által az egész zeneisége kérdőjeleződik meg! A jó csöveseknél ez a kellemesebbé tevő torzítás nem megy a zeneiség rovására (a gyengébb csövesek itt ezen biztos megbuknak, ha addig nem is)!

AJ

Előzmény: manta-z (38605)
Mono SE Creative Commons License 2022.04.12 -8 0 38609

"volt olyan zene, ami jól szólt"

 

van az a zene, ami a mediamarktban is "jól szól"... gondolom, gitárpengetés pergődobbal ;)

Előzmény: eref (38606)
AudiJo Creative Commons License 2022.04.12 -2 0 38608

Köszönöm a részletes beszámolót!

A HES-on inkább magán beszélgetésre volt lehetőség és ott olyan érzésem volt, hogy csinálnak valamit a hangzással, amitől "jobb"-nak tűnik, mint az élő, de ezt nem ildomos kimondani!:)

Mindezt nem cáfolja a hangzó élményről leírt mondataid - eltávolítják az élő hangtól a megszólalást, amitől némely felvételen mintha kellemesebb lenne a hangzás, viszont a kritikus anyagon (hegedű + nagyobb zenekar) kiderül a turpisság és mindjárt nem is olyan szép az a mennyasszony! :) Egyébiránt engem a síkitó frász kerülget, amikor azt próbálják beadni, hogy milyen szépen elkülönül a vonóskarban minden egyes hangszer! Könyörgöm! Az az élőben nem úgy szól, sőt akkor szól rosszul (zeneileg), ha minden egyes vonóst külön hallok. Épp az a szép (és helyes) megszólalás, ha az egyforma zenei frázist játszó hangszerek úgy szólnak, mintha egy darab nagyon tömör hangzású hangszer szólna - ha külön hallani mindegyiket az bizony valószínűleg azt jelenti, hogy zeneileg szétesett az a szólam! :(

AJ 

Előzmény: eref (38600)
eref Creative Commons License 2022.04.12 -2 0 38607

Megtaláltam, ez volt a Tom Jones: https://youtu.be/-MZrgXR75Tk 

Előzmény: eref (38600)
eref Creative Commons License 2022.04.12 -3 0 38606

Utánagugliztam, 1000000 dollárra taksálják, annyit nem adnék érte. :)

 

"Azt miért nem valószínűsíted, hogy a probléma nem a zenében vagy az akusztikában, és nem is a húsvéti nyusziban rejlik, hanem a sokmillió forintos hígendben?"

Mert volt olyan zene, ami jól szólt. És minél jobb egy rendszer, annál inkább diszkriminatív. Lehet, hogy igazad van, és alapból tré a rendszer, de ezt számomra semmi nem bizonyította.

Előzmény: btamas70 (38603)
manta-z Creative Commons License 2022.04.12 -2 1 38605

A felharmonikusok meg a 70 000W helyett 700 watt, nekem inkább azt juttatja az eszembe, hogy pont hogy feldúsítják a zenét többnyire páros harmonikusú felharmonikusokkal. A elektroncsöves erősítők is ezzel operálnak ott pár wattal be tudja zenélni az egész teret míg kis torzítású félvezetős erősítvővel jóval nagyobb teljesítmény kell ugyanazon hangerő érzethez. Egyszer csináltunk egy tesztet 2 félvezetős és egy elektroncsöves erősítővel érzetre ugyanolyan hangerőre lőttük be őket és dB mérővel figyeltük a fizikai hangnyomást. Az elektroncsöves ami jelentős torzítást termelt, gyakorlatilag sokkal de sokkal kisebb mérhető hangnyomást okozott tehát kisebb teljesítményt is adott le mint a félvezetősek, mégis hangérzetre ugyanaz volt. A trükk a torzításban, milyenségében és arányaiban rejlik. A másik amikor még paraméter hajhászásban voltam bár ezt már lehet írtam korábban csináltam egy olyan erősítőt aminek szinte mérhetetlen volt a torzítása. Életemben nem hallottam olyan tiszta magasakat de egyben a legunalamasabb legdöglöttebb hang is volt kb. amit addig hallottam. Arra jöttem rá, hogy már felvételi oldalon rengeteg információ gyakorlatilag elveszik.

Ebben nem tudom mennyire vannak benne a hangmérnökök vagy egyszerűen a hanghordozók korlátaiból adódik a dolog, de létezik. Azért gondolom, hogy magával talán a hanghordozókkal van baj, mert hangra élőzenei hangosításnál, telejesen másképpen szuperál egy erősítő, hangfal, mint konzervről meghjatva. 

Egyszerűen lejátszási oldalon szükséges visszapótolni a hiányzó felharmonikusokat ha valami hallgatható végeredményt akarsz kapni. Ez egy kegyes csalás/hazugság, mint kb. az egész hifizés. 

Azóta mondom azt, hogy a legjobb erősítő egy torzító. 

Előzmény: eref (38600)
Mono SE Creative Commons License 2022.04.12 -8 0 38604

"nagyon nehéz jó zenéket találni"

 

istenkém, hát akkor nincs mit tenni, kell venni egy an-j dobozkát tizedáron, és nem kell tovább válogatni a zenéket;ĐĐĐ

 

 

Előzmény: btamas70 (38603)
btamas70 Creative Commons License 2022.04.12 -3 0 38603

"az utolsó darabot pedig úgy konferálta be György úr, hogy nagyon nehéz jó zenéket találni"

"A hegedűverseny számomra borzalmas volt, beszűkült, műanyag hangzás"

"valószínűleg egy nagyon jó rendszerről van szó"

 

Az árához képest nagyon jó? Komolyan? Azt miért nem valószínűsíted, hogy a probléma nem a zenében vagy az akusztikában, és nem is a húsvéti nyusziban rejlik, hanem a sokmillió forintos hígendben?

 

("Egzotikus" hifihez egzotikus hangszer a nyerő, hiszen az aranyfülű közönségnek fogalma sincs, hogyan szólhatott eredetileg, amikor felvették.)

Előzmény: eref (38600)
eref Creative Commons License 2022.04.12 -2 0 38602

Ez privát videó

Előzmény: Mono SE (38601)
Mono SE Creative Commons License 2022.04.11 -8 1 38601

"énekes kísérte magát akusztikus gitárral"

 

úristen, minden szar hangfalat pengetős hangszerrel demóznak

 

 

Előzmény: eref (38600)
eref Creative Commons License 2022.04.11 -2 0 38600

Örömmel. Szétválasztanám a fizikai-akusztikai részt és magát a hangzó élményt.

 

György úr egy kiselőadással kezdte a bemutatót, és rögtön egy meredek megállapítást tett, miszerint a hangmérnökök igyekszenek a felvett zenéből kiszűrni, eltávolítani a felhangokat (elmagyarázta, mik azok a felhangok) és azért szólnak rosszul általában a klasszikus zenék a hifi-rendszereken, mert a felhangok összezavarják, megterhelik a hangszórókat. Az ő rendszere ezt kiküszöböli, és a hatásfok is megnő, és a MüPát képes 700 W-tal behangosítani (a jelenlegi 70000 W helyett). Mondott valamit a csoportsebességről meg később mutogatott kinyomtatott hullámformákat. A kissé homályos magyarázatokat magamban kiegészítve nekem az jött le, hogy valahogy a felhangok fázisára ügyel és fázishelyesen sugározza le azokat. Kiderült, hogy a kb. 2 m magas, csúcsos, vitorla alakú hangfalak 10 hangszórót tartalmaznak. "- Akkor ebben valami különleges hangváltó van? - kérdezte valaki. - Nem, nincs benne hangváltó. - Akkor ugyanaz a jel megy minden hangszóróra??? - Nem, ugyanis vannak benne kondenzátorok (korábban már említettem a kondenzátorokat...)..." Otthon kicsit elfilóztam a hallottakon, ugye a 10 hangszóró kb. oktávokra bontja a hallható tartományt, tehát talán az a rendszer lényege, hogy az alaphangot és a felhangokat külön hangszórók sugározzák le. Nagyjából ennyire emlékszem a fizikai részből, számomra zavaros az ügy, persze ha tényleg valami nagy gondolat van mögötte, azt nem árulja el, ha meg szélhámosság, akkor azért zavaros. :)

 

A hangzó élményről. Oldalirányban elnyújtott teremben volt a bemutató, csupasz hajópadló; ha jól emlékszem, lambériák a falakon, minimális bútorzat. Nagyon szét volt húzva a két hangfal. Egy böhöm nagy erősítő hajtotta a cuccot és számítógépről ment a zene. Nagyjából a következő zenék mentek: valami Cseszki-féle acapella, Carmen-fantázia (hegedűverseny), Ray Charles gitárkísérettel, Mark Knopler, valami könnyű szaxofonos zene, hot-jazz trombitával, Tom Jones meg egy énekesnő (ez videó volt), japán zene egzotikus hangszerekkel, japán dobzene; az utolsó darabot pedig úgy konferálta be György úr, hogy nagyon nehéz jó zenéket találni, ami eddig volt, azok nem is voltak igazán jók, de most aztán...! Az acapella hangjai igen szépen szóltak, de a térben szétesett az egész, hozzáragadt a zene a hangfalakhoz. Én az első sorban ültem, de ugyanezt mondták a mögöttem ülők. (Eleinte mindenki ült a helyén, később elkezdünk járkálni.) Itt engem zavart az is, hogy a hangfal nagy magasságbeli kiterjedése miatt a basszus hang alulról, a magasabb hangok felülről jöttek. A hegedűverseny számomra borzalmas volt, beszűkült, műanyag hangzás, rossz térélmény, nyoma sem volt a "minden hegedűt külön hallani" beharangozott élményének. A jazzek többé-kevésbé jól szóltak, de semmi különös. Igazán mellbevágó a japán dobzene volt. Gyönyörű, jól definiált, térben lokalizálható hangzás (a basszusban valami rezonált a teremben). Itt egyértelműen kiderült, hogy igazi térélmény hátul-középen volt (a reklámban az volt, hogy mindegy, hol ülsz, meg a terem akusztikája is mindegy, ugyanolyan jól szól). Az utolsó darab is egy videó volt, férfi énekes kísérte magát akusztikus gitárral. Tényleg szépen szólt, a pendítések szépen kijöttek, a gitár különböző hangmagasságú szólamai szépen elkülönültek, az ének is nagyon szép, kiegyenlített hangzású volt. Viszont a jelenlét illúzióját nem adta meg. Összegezve, valószínűleg egy nagyon jó rendszerről van szó, de rossz akusztika mellett és többnyire rosszul válogatott zenékkel bemutatva.

 

Ennyit tudok most visszaidézni, kérdezzetek bátran.

Előzmény: AudiJo (38598)
manta-z Creative Commons License 2022.04.11 -1 0 38599

Egy ismerősöm gondolkodik 2 hangsugárzó között:

Quadral Aurum 7

Dali Ikon 7 

Nem nagyon ismerem ezeket a típusokat,

ránézésre a Quadral sokkal fogyaszthatóbb koncepcióank tűnik, de nyilván ez így nem sokat jelent. 

Esetleg akinek van tapasztalata ezekkel a dobozokkal megköszönném ha írna pár sort. 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!