Keresés

Részletes keresés

_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.06.17 0 0 34179

Nem tudom, hogy az számít-e, de az Úttörővasúton már a hatvanas évek második felében rendszeresítve volt az ilyen típusú zárlámpa, talán a jegyvizsgálóknak kellett átcipelniük a végállomáson a szerelvény másik végére. Az Úttörővasúton nem hiszem, hogy úgy lett volna rendszeresítve, hogy a nagyvasúton nem volt ilyen.

Előzmény: róbertke (34168)
Bárdos Imre Creative Commons License 2024.06.17 0 0 34178

A döngölő, ami a vonóhorgon lóg, a talán orosz rendszerű biztosítóberendezések "tartozéka" volt, Esztergom felé boztosan ezt használták. (Tudom, mert 1987 körül még párszor cipeltem a nosztalgiánál a vonat végéről a gépre, érkezés után a Nyugatiban.) A zárlámpa pedig mindenhol használatban volt, ha jól emlékszem 1987-ben váltotta fel a zártárcsa. 1989 augusztusában már biztosan tárcsa volt, gondoljunk csak az utolérésre Polgárdinál.

Előzmény: nazareth (34171)
gumidani Creative Commons License 2024.06.17 0 1 34177

50 55 21-26 875-3 Bk

Bárdos Imre Creative Commons License 2024.06.17 0 0 34176

Valamikor a '80-as évek második felében, talán 1987-ről jött a tárcsa a zárlámpa helyett. 

Előzmény: róbertke (34168)
gumidani Creative Commons License 2024.06.17 0 1 34175

A harmónikás átjáróból a szakértők következtethetnek az időre.

gumidani Creative Commons License 2024.06.17 0 1 34174

Allítólag Kisbér 1980

róbertke Creative Commons License 2024.06.17 0 0 34173

A MÁV 2. vonalon, Bp-Nyugati - Esztergom között találkoztam az aktív zárjelzővel, de én az akkumulátoros zárlámpá konkrét használati ideje felől érdeklődök.

Előzmény: nazareth (34171)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.06.17 0 0 34172

Szerintem igen, legalábbis halovány emlékeim szerint.

Simán lehet, hogy rosszul emlékszem.

Előzmény: nazareth (34171)
nazareth Creative Commons License 2024.06.17 0 0 34171

A vonóhorgon lógó izé valóban az aktív zárjelző; a kérdés itt a végzárlámpa volt. Vagy ezek együtt jártak? 

Előzmény: segélyvonókészülék (34169)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.06.17 0 0 34170

A bizberes topikban biztosan fogják tudni.

Előzmény: róbertke (34168)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.06.17 0 1 34169

Szerintem ez az aktív zárjelző (farok) lesz, talán a 4-es vonalon volt használatos, talán tíz-egypár éve vezették ki.

Előzmény: róbertke (34168)
róbertke Creative Commons License 2024.06.17 0 0 34168

Kedves Fórumtársak az alábbi fényképen szereplő vonat végét jelző "zárlámpát" melyik évtől és meddig használták a MÁV -nál? 

gumidani Creative Commons License 2024.05.31 0 0 34167

Köszönöm. 

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (34163)
takitomika Creative Commons License 2024.05.31 0 2 34166

Ha nagyobban kell. email címre el tudom küldeni nagyobban is.

Előzmény: nazareth (34165)
nazareth Creative Commons License 2024.05.30 0 0 34165

Köszönet!

Előzmény: takitomika (34155)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.30 -1 1 34164

Régen, amikor még filmre fényképeztem, szórakoztam a polár szűrővel - a KM-ben is. Azt a következtetést vontam le, hogy az sem csodaszer. Laposan tükröződő képeket szűri, szemből szinte hatástalan. Az ilyen képeken ott vagyok én is, kamerával a kezemben. :-))

Előzmény: gumidani (34157)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.05.30 0 1 34163

A Te gépedre csak illesztő adapterrel lehet szűrőt tenni, pl. Aliexpress: https://vi.aliexpress.com/item/4000402057775.html?gatewayAdapt=glo2vnm

Ebből a videóból ( https://www.youtube.com/watch?v=qwLw8S24PDM ) van a két kép:

 

Szűrő nélkül:


 

Szűrővel:

 

 

Előzmény: gumidani (34160)
róbertke Creative Commons License 2024.05.30 -1 1 34162

"Pl. ez a kép hogyan nézne ki, ha polár-szűrővel készült volna?"

 

A vitrin üvegének csillogása nem látszana. 

 

Amúgy mi ez? Hév motorkocsi felülről?  

 

Másik kedvenc hobbid: Jobban látnád a rendszámot. :-)) 

 

Előzmény: gumidani (34160)
gumidani Creative Commons License 2024.05.29 0 0 34161
Előzmény: gumidani (34160)
gumidani Creative Commons License 2024.05.29 0 0 34160

Pl. ez a kép hogyan nézne ki, ha polár-szűrővel készült volna?

https://img.index.hu/imgfrm/8/0/7/8/THM_0017918078.jpg

Előzmény: gumidani (34159)
gumidani Creative Commons License 2024.05.29 0 0 34159

Megmutatná-e valaki, hogy ugyanarról a tárgyról üvegen át polár szűrővel és anélkül készült kép között mi a különbség? 

Előzmény: róbertke (34158)
róbertke Creative Commons License 2024.05.29 -1 1 34158

"polár szűrőt vigyen magával a fotós érdeklődő" 

 

Én anno' egy egész tekercs Kodak Color Gold 36 filmet kidobhattam .... 

 

... de aztán vettem a jó öreg Zenit fényképezőhöz polár szűrőt, azóta már tökéletes.  

Előzmény: gumidani (34157)
gumidani Creative Commons License 2024.05.29 0 1 34157

polár szűrőt vigyen magával a fotós érdeklődő...

Igen. A Ggh 113106 képeivel hosszasan kínlódtam, mire az ide feltett állapot elkészült.

Kedvcsinálóul a többiről:

 

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (34156)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.05.29 0 0 34156

Köszönöm! Megnéztem a múzeum honlapján. Mivel megyünk? - Energiamix a közlekedésben - ez a kiállítás semmitmondó címe és egyetlen fénykép sincs a honlapon kedvcsinálónak, a leírás is nagyon általános, pl az, hogy modellek is ki vannak állítva, egyáltalán nem szerepel a szövegben. A fotóid alapján érdemes megnézni! Október 31-ig lesz látogatható ez a kiállítás, ezek szerint polár szűrőt vigyen magával a fotós érdeklődő...

Előzmény: gumidani (34154)
takitomika Creative Commons License 2024.05.29 0 2 34155

2024 tavaszán láttam Ebenfurt állomáson.

Előzmény: nazareth (33419)
gumidani Creative Commons License 2024.05.29 0 0 34154

A volt Északi Járműjavítóban levő Közlekedési Múzeum jelenleg is látható kiállításán. 

Ugyanott láthatóak még a 328.058 (össze-vissza tükröződő üveg alatt), az M31 2007, a V55 003 és a BHÉV M VII. 72 modellek.

 

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (34153)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.05.29 0 0 34153

Szia Gumidani! Megmondanád, hol készültek ezek a képek? Van most olyan kiállítás, ahol láthatók ezek a modellek?

Előzmény: gumidani (34147)
FejesAntal Creative Commons License 2024.05.29 -1 0 34152

A kocsi német, a BHÉV-hez a második világháború után került, amikor ott szándékosan összegyűjtötték a tájidegen járműveket.

 

Előzmény: scsabi (34150)
gumidani Creative Commons License 2024.05.22 0 2 34151

egykori DR-kocsi

Előzmény: scsabi (34150)
scsabi Creative Commons License 2024.05.22 0 1 34150

Hm. A BHÉV nem magyar vasút?

Előzmény: FejesAntal (34149)
FejesAntal Creative Commons License 2024.05.22 -1 0 34149

2021-ben megpróbálták eladni a Parknak. Mivel magyar vasúthoz köze csekély, roncsokat szaporítani nem akartunk, nem vettük meg.

Előzmény: alkotasu (34148)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.16 -1 0 34148
Előzmény: takitomika (34142)
gumidani Creative Commons License 2024.05.16 0 3 34147

Előzmény: gumidani (34146)
gumidani Creative Commons License 2024.05.16 0 4 34146

gumidani Creative Commons License 2024.05.16 0 4 34145

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.05.13 0 1 34144

Reméljük a legjobbakat, hogy nem adagolható vashulladékként végezte.

Előzmény: takitomika (34142)
takitomika Creative Commons License 2024.05.13 0 0 34143

Köszönöm szépen. Ez is valami.

Előzmény: gumidani (34138)
takitomika Creative Commons License 2024.05.13 0 1 34142

2020 ban nyár végén jártam ott. De akkor már nem volt ott.

Előzmény: SÜNÖCSKe (34141)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.05.12 0 1 34141
Előzmény: gumidani (34138)
Bárdos Imre Creative Commons License 2024.05.11 0 0 34140

Valami pécsi oldalon olvastam, hogy a sörgyártás 1920-ban megszünt itt. Hogy utána mi célt szolgált a telep, azt nem tudom, de talán a sörgyártás megszünésével függött össze a megállóhely felszámolása is. 

Előzmény: alkotasu (34139)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.11 -1 1 34139

Jó találat! A sörgyár maradványa még létezik, de, hogy mit gyártanak ott, a fene tudja. Talán valaki helyi ember megírja, ha olvassa.

https://www.google.hu/maps/@46.0751885,18.2624126,284m/data=!3m1!1e3?entry=ttu

Előzmény: Bárdos Imre (34136)
gumidani Creative Commons License 2024.05.11 0 1 34138

A kérdésre nem tudom a választ. Erős a gyanúm, hogy már nincs meg ez a kocsi. Az innen-onnan összegyűjtött képekkel próbálok segíteni. BHÉV 37 44 725 0 200-3  Minekutána egykori DR-kocsi, talán a német oldalakon előkerülhet hasonló. 

 

Előzmény: takitomika (34135)
scsabi Creative Commons License 2024.05.11 0 1 34137

Psb-AS15 (Magtár u.) 1588 m

Psb-Szürke Kohász ipvk. 1742 m

Psb - Ps Külváros: 3657 m

Psb - Ps kb. 4900 m

Előzmény: alkotasu (34134)
Bárdos Imre Creative Commons License 2024.05.11 0 0 34136

A Vasúti és Közlekedés Közlöny 1907. április 26-i száma írja, hogy május 1-től a kereskedelemügyi miniszter rendeletére állomás és megállóhely névváltozások lépnek életbe. A felsorolásban szerepel Pécs új sörgyár mh. is, ami Pécs megálló mh. lesz. A megállóhely az 1923-as menetrendben szerepel utoljára, valószinűleg ezért nics nincs már feltüntetve az 1931-es térképen, de az új sörgyárat megtaláltam rajta: https://maps.hungaricana.hu/hu/HTITerkeptar/35747/view/?pg=1&bbox=4608%2C-5766%2C7651%2C-4101

Előzmény: gumidani (34133)
takitomika Creative Commons License 2024.05.11 0 2 34135

Üdv! Szeretném megtudni, hogy a BHÉV 4 tengelyes gázolajszállító kocsiját, hol lehetne manapság körbefényképezni, modell építési célból?

alkotasu Creative Commons License 2024.05.11 -1 0 34134

Érdekes a lejjebbi szöveg. A távolságok valahogy nem stimmelnek, mintha keverné Pécs-külvárost a megállóhellyel. Az Üszög - Pécs-külváros távolság nem 1,3 km, hanem jobban illene rá a 4,9. A Pécs-külváros - Pécs pedig sokkal inkább 1,3 km, mint 4,9.

Előzmény: gumidani (34133)
gumidani Creative Commons License 2024.05.11 0 2 34133

Egyrészt nem érdekel, hogy eltávolodtunk a teherkocsiktól. Ugyanis a közönség akkor is ugyanaz lenne, ha most megkeresnénk az igazán autentikus topikot. Messze nincs itt olyan nagy nyüzsgés, hogy akadályozna bármiféle pontosan ideillő eszmecserét.

 

Az európai vasútállomásokat ismertető 1926-os irásműben csak az ábécés névmutatóban említik Pécs megállót.

A "PH" személy, csomag és expresszáru forgalmat jelent. Érdekes az a megjegyzés, miszerint a megálló csak május 1 és szeptember 30 között vasár- és ünnepnapokon működött. Ez egyáltalában nem utal vágánykiágazásra, vagy hivatásforgalomra.

Az Üszög-Pécs-Barcs vonal részletezésénel nem szerepel. 

 

Előzmény: róbertke (34132)
róbertke Creative Commons License 2024.05.10 -1 0 34132

Már 100 éve volt a Pécsett arra helyi autóbusz közlekedés - meg a városban autóbusz gyártás is.

 

De ez már itt nagyon kezd OFF téma lenni. 

Előzmény: alkotasu (34131)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.10 -1 0 34131

Itt lehetett szerintem, mert itt volt több iparvágány kiágazás is (már csak 1-et látok), és ezekhez az üzemekhez a melósokat oda kellett szállítani:

https://www.google.hu/maps/@46.0766205,18.2609556,338m/data=!3m1!1e3?entry=ttu

1969-ben jól látszanak az iparvágányok:

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/97213?r=1&c=2032955.986329:5792950.2958675:9

 

Persze valóban fölmerül  kérdés, hogy ezek az ipari területek mikor kerültek oda, de ha későbben, akkor miért lett volna a pusztában megálló?

Előzmény: gumidani (34130)
gumidani Creative Commons License 2024.05.10 0 2 34130

1920-előttinek nevezett Klösz-térkép. Szerintemk jóval előtti, hiszen az 1911-ben megnyitott Pécs-Bátaszék vonal nem szerepel rajta. A megállót az ívben, a vágány délnyugati oldalán mutatja.

Az általam ismert 1914-es és 1917-es menetrendek Pécset és Pécs-külvárost 1 km-nél kisebb távolságra jelölik.

Üszög és Pécs-külváros, illetve Pécs távolságát 5 km-nek jelzik.

Üszög és Pécs-megálló közti távolságot 2 km-nek írják.

Ezért inkább Üszög felől kezdtem el méricskélni a guglitérképen. Ennek eredményeképp - az előbb közölt Klösz-térképen láthatóval azonosan – az északnyugat–délkelet irányú egyenes vonalszakasz végéhez kerül az Üszögtől mért 2 km. Az általatok tippelt hely pedig kb. 2,5 km-re van. Mivel a porcellángyárhoz lehetett számottevő utasforgalom, úgy vélem, hogy Nektek van igazatok, és a Klösz-féle térképre elnagyoltan jelölték a megállót.        

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!