Keresés

Részletes keresés

Viking 81 Creative Commons License 2018.02.20 0 0 1625

Köszi az infót sokat segített.Én ugyanerre gondoltam azzal a variálással hogy a szerkocsi kerekeit manipulálom és onnan viszem át az áramot a mozdonyba.De olyant is hallottam hogy még í

gy sem lesz jó mert a váltóknál gondok lehetnek.

Előzmény: winky80 (1623)
vsmodelez Creative Commons License 2018.02.19 0 0 1624

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, ha valaki tudna segíteni. Vannak ngyon jó minőségű jpeg fotóim HO-s mozdonyokról, melyeket szeretnék szerkeszteni, illetve lekicsinyíteni. Nem tudom, hogyan lehet, hogy ne legyen minőségromlása a képeknek, mert sanos a windows pointtal, vagy a picassával, vagy photo scape-val nagyon homályos lesz, ha lekicsinyítem,

Köszönöm, ha valaki tudna segíteni. Tóth Csaba, email: vsmodell@freemail.hu

 

 

 

winky80 Creative Commons License 2018.02.19 0 0 1623

Szia.

 

Van kiskapu, ha nem riadsz vissza egy kis barkácsolástól. Én annó úgy szigeteltem Märklin mozdonykereket, hogy befogtam a tengelyt egy kis kézi marógépbe. A régi fajta Märklin tengely puhább anyag, ledolgoztam a végéből, mintegy megesztergáltam egy reszelővel azon a részen, ahol a kerék van rajta. Ezután ezt a részt nagy fordulaton egy öntőkerethez nyomtam, amit elkezdett megolvasztani, majd magára tekerni. Amikor már elég anyagot magára vett, akkor egy lapos reszelővel, de már csak finoman ledolgoztam olyan vastagra, amilyen a tengely eredetileg is volt. Ebben segítség az, hogy a lapos reszelőt a vége felé már rá lehet illeszteni a meglévő fém részre, ami így vezeti, nagyobb eséllyel nem "reszeled" túl a tengelyvéget. Ezután kell csinálni, vagy szerezni egy műanyag alátétet, majd a kereket a tengelyre visszahúzni. Ügyelni kell a helyes beállításra, a gőzösnél a rudazat miatt nagyon fontos. A dolog kipróbált, működik, nekem nagyon sok mozdonyom, vagonom fut így. Tudom, a "nagyoknak" az ilyen megoldásokról megvan a véleményük amivel persze teljesen egyet is értek, de mivel sejtésem szerint nem egy túl értékes mozdonyról van szó (de ha még az is volna, nálunk nagyon nehéz eladni a Märklin cuccokat), nemnagyon ér meg ennél több foglalkozást.

Egy másik megoldás lehet és ez talán könnyebben eredményez pontos munkát, ha az egyik oldalon kicseréled a kerekeket valamilyen régi PIKO mozdony kerekére. Mivel a tengely vastagsága valószínűleg 2,5mm, a BR55, vagy BR86 kereke (nem tudom, melyiknek jó az átmérője) megfelelő lehet. 

A motor egyszerűbb dolog. Ha analóg rendszered van, akkor elég csak két dióda, amiket az állórész tekercselés elé kötsz az irányváltó kapcsoló helyett. Digitálisnál ajánlott a diódás megoldás helyett az állórészt HAMO mágnesre cserélni. Ebből az ESU egészen elfogadható áron gyárt mostmár mindenfajta Märklin dobmotorhoz.

Nem tudom, találsz-e a fenti írásomban valami használható tippet, de gondoltam, írok némi saját tapasztalatot, ötletet a témában.

Előzmény: Viking 81 (1620)
Viking 81 Creative Commons License 2018.02.19 0 0 1622

Akkor szerintem eladom.Azthittem van valami kiskapu.   

:(

Előzmény: somytomy (1621)
somytomy Creative Commons License 2018.02.19 0 0 1621

Ahhoz is kerékcsere kellene, mert a Märklin mozdonyok kerékpárjai nem szigeteltek, úgyhogy bármilyen kétsínes táplálást rövidre zárnak.

Előzmény: Viking 81 (1620)
Viking 81 Creative Commons License 2018.02.19 0 0 1620

Ezt a részét értem,de a Marklin 3 sínes és ugyebár  ezek a középen kapják az áramot.Ezért gondoltam hogy ha netán össze lehetne hozni azt hogy a Marklin 2 sínen fusson és onnan kapjon áramot és csak egy kapcsolással átváltani DC-ről AC-ra.

Előzmény: Conrail (1619)
Conrail Creative Commons License 2018.02.19 0 0 1619

Ez egy régi konstrukció, a kerekek kicserélése lehetettlen lenne törések nélkül. Építsen ki egy vegyes üzemet.

Láttam már olyan terepasztal megoldást, hogy Trix-Expressz síneken ment a játék - alapból DC egyenáramú a rendszer - azt amikor a Märklin mozdonyok mentek csak át kellett kapcsolni AC -ra. 

Előzmény: alkotasu (1618)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.19 -1 0 1618

Vagy legalábbis olyan sok dolgot kéne cserélni, hogy nem éri meg.

Előzmény: Conrail (1617)
Conrail Creative Commons License 2018.02.19 0 0 1617

Határozottan nem.

Előzmény: Viking 81 (1616)
Viking 81 Creative Commons License 2018.02.18 0 0 1616

Üdvözletem.Nekem az lennea kérdésem hogy egy H0 Marklin BR 24  056 AC-t át lehet e építeni DC-re?

 

Conrail Creative Commons License 2018.01.27 0 0 1615

Kezdjük a sort a méretaránnyal....

Gyártók nevei .... 

Mozdonytípusok ....

Kétsínes v. háromsínes rendszerűek ....

Egyen vagy váltakozó feszültséggel mennek ( AC / DC ??) ... 

Előzmény: robi410 (1612)
ysenyerkesz Creative Commons License 2017.01.17 0 0 1614

Sőt vannak olyan gépek is, amikben csak forgóváz, netán komplett hajtás cserével oldható meg.

Ilyen H0-ban pl M61, Vt 135, E42-E11, E44, ezért kéne tudni milyen méret arány és konkrétan milyen gépek.

Gyártó, tipus, minél jobban leírod, annál könnyebb tanácsot adni.

Előzmény: robi410 (1612)
alkotasu Creative Commons License 2017.01.17 0 0 1613

A modellekben nem egyenmotor volt/van. Ehhez darabonként kéne tudni, hogy milyen mozdonyokról van szó.

Előzmény: robi410 (1612)
robi410 Creative Commons License 2017.01.16 0 0 1612

Sziasztok! Motort szeretnék cserélni a 80as évek beli mozdonyaimban.Tudna ebben segíteni valaki? Honnét érdemes rendelni és milyen márkát ami jó is,és nem aranyárban van. Előre is köszönöm.

robi410@gmail.com

ysenyerkesz Creative Commons License 2017.01.16 0 0 1611

Nincs mit.

Előzmény: tommy.696 (1610)
tommy.696 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 1610

+ Köszönöm a segítséget. Ez lemaradt az előbb.

Előzmény: ysenyerkesz (1608)
tommy.696 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 1609

Még mindig igaz a közhely, hogy a türelem rózsát terem. Sikerült egy vágányszakaszon megoldani a kapcsolást.  A lényeg, hogy a piros vezetéket a megszakított oldali sínszál betáplálására kell kötni, a sárga (barna) vezetéket pedig a megszakított betáp vágányra kell bekötni ugyanarra az oldalra ahol a sínszál ami meg van szakítva. Így már működik a kapcsolópultról a vonatindítás.  

Előzmény: ysenyerkesz (1608)
ysenyerkesz Creative Commons License 2017.01.08 0 0 1608

Szerintem igen.

Előzmény: tommy.696 (1607)
tommy.696 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 1607

Az a megszakító vágány egy 1 oldalon megszakított szakaszoló vágány csak betáplálással akar lenni?

Előzmény: ysenyerkesz (1606)
ysenyerkesz Creative Commons License 2017.01.08 0 0 1606

Igen, mert elméletig az egy sima kapcsoló kimenet, csak lehet nem független a többi ágtól!

Előzmény: tommy.696 (1605)
tommy.696 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 1605

A világítás a kézi kapcsológomb mögötti érintkezőre van kötve. Én is a sárga-piros vezeték bekötésére tippelek, hogy ott lesz a kutya elásva. Az általad küldött rajzon megszakító vágányra kell bekötni mind a két vezetéket.

Előzmény: ysenyerkesz (1604)
ysenyerkesz Creative Commons License 2017.01.07 0 0 1604

A világítás hova van kötve?

De ha gyerek koromból jól emlékszem, itt a sinre a sárga-piros vezeték valamelyike megy.

Előzmény: tommy.696 (1603)
tommy.696 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 1603

Az 1 karos

 

Előzmény: ysenyerkesz (1601)
tommy.696 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 1602

Köszönöm szépen. Holnap megpróbálom bekötni ez alapján.

Előzmény: ysenyerkesz (1599)
ysenyerkesz Creative Commons License 2017.01.07 0 0 1601

Ami nem működik jelző, tudnál képet küldeni?

Előzmény: tommy.696 (1598)
ysenyerkesz Creative Commons License 2017.01.07 0 0 1600

Sajnos a kapcsoló részét akkor nem tudod kimérni, (nincs mivel).

Akkor lehet valami mégsincs jó helyre kötve.

 

Előzmény: tommy.696 (1598)
ysenyerkesz Creative Commons License 2017.01.07 0 0 1599

Email-ban elküldtem a siba egykaros kapcsolását.

Előzmény: tommy.696 (1598)
tommy.696 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 1598

Nincs mérőműszerem. Jelenleg a leglassabb sebességgel akadásmentesen végigjár a mozdony a 3-as 5-ös 6-os vágányszakaszon. A jelzőnél a rajz szerint öt vezetéket kell bekötni. Ebből négy stimmel (betáp, világítás, a megállj és a szabad jelzés), de az ötödik ami szintén betáp nem tudom bekötni (zárlatot okoz).

Ez mit akar jelenteni? "működik-e a sínre kötött kapcsolója". A rajz alapján ez minek fele meg? A jelzőkön is van két vezeték amit nem tudok a rajz alapján bekötni sehova lehet ez a hiba oka.

Elnézést az értetlenkedésért, de az elektronika nem volt soha az erősségem. Bár nem gondoltam, hogy ennyire macerás lesz. A rajzon is más típusú jelzőt ábrázolnak mint a Siba így a bekötést is át kell variálni. 

 

Előzmény: ysenyerkesz (1597)
ysenyerkesz Creative Commons License 2017.01.07 0 0 1597

Van valamilyen multimétered?

Ha van, akkor próbáld meg végig méregetni, hogy melyik sínelemnél tűnik el a "villany" a sínekből.

Lehet csak valamelyik kapcsolat kontaktos.

A SIBA jelzőnél is ugyanez a helyzet, mérni kéne, hogy pl működik-e a sínre kötött kapcsolója?

Műszer nélkül szerintem nem fogsz boldogulni, és így messziről én se tudok sokkal többet.

Előzmény: tommy.696 (1593)
tommy.696 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 1596

Ok köszi. Igen egy próbát mindenképp megér.

Előzmény: ysenyerkesz (1595)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!