Nekem L2H2, 2,3 Mjet 150 ló,robotváltóval,állandóan trélerrel,4-4,5 Tonna gördülővel ,2500-2800 km-es körökön eszik 10,5-10,6-ot a komputer szerint. 105-110 közé van állítva a tempomat,GPS szerint az 95-101.
Ma voltam egy hosszabb úton, ahol stabilan tudtam tartani a 110-es tempót, hát mitmondjak végig 10 felett volt a fogyasztás.
Régebben említetted, hogy szerinted rossz a lambdaszondám, nem foglalkozott vele a szerelő, hiába mondtam.
Közben Lexiáról váltottam Autocomra, ott is azt írja, oxigénérzékelés nem működik, de semmi hibakód nincsen. Ezt nem értem, nem kellene dobjon rá hibát?
Igaz az enyém 2014-es de nem volt vele, nagy szívás. Le kell bontani az egész elejét, keresztmerevítőt elől, és akkor viszonylag könnyen hozzá lehet férni. Nekem a klímahűtő okozott kis kellemetlenséget, mert előtte volt, de ki lehetett fűzni.
Az alany egy 2005-ös Jumper lyukas vízhűtővel. Volna esetleg valaki aki cserélt már a sajátjában és nagy vonalakban leírná hogy hogyan kezdjek hozzá, hogy ne legyen nagyon nagy szívás?
Hát ha nállad is ilyen, akkor megnyugszom, mert melegen abszolút szépnek tartom a hangját. Akkor egyenlőre használom, és meglátjuk hogyan viselkedik. Egyébként ennek mi a normál fogyasztása, mondjuk 80% városnál?
A 300Km már vállalható, talán lesz jobb is ha adaptálódik az ECU.
Viszont még mindig sokallom a 10 literes átlagfogyasztást, és valamiért hidegindításnál bekerreg a motorja és hidegen terhelésre is kerreg. Olyan mintha túl nagy előtöltése adna.
Ha sok a nagyon rövid menet, városban, akkor elképzelhető a 10L de elég extrém körülmények kellenek hozzá.
A hidegindítási hang az ilyen az enyémnél is.
Felkerren keményen, ez van, nem tudsz vele mit csinálni.
Amikor elindulsz, nagyon finoman terheld és akkor nem csinálja.
Ahogy melegszik majd érezni fogod, mikor nem csinálja már a motorhőmérséklet emelkedésével.
Üzem melegen viszont nagyon csendes, szinte nincs is diesel hangja.
Amikor melegen is kalapál gázadásra, akkor regenerál, de ez más megoldás hijján látható a pillanatnyi fogyasztás mérőn is.
Közben fejlemény van. Kapott egy teljes tank és üzemanyagrendszer takarítást, 4 porlcsúcs és a nagynyomású felújítva. A hangja nagyon szép lett, a regenerációs ciklus kitolódott 300 km körülre.
Viszont még mindig sokallom a 10 literes átlagfogyasztást, és valamiért hidegindításnál bekerreg a motorja és hidegen terhelésre is kerreg. Olyan mintha túl nagy előtöltése adna.
Kár hogy semmilyen diagnosztika nem mutat ennél korrekciós értéket. Mit lenne érdemes vizsgálni hideg üzemben? Valaki azt mondta, hogy a HDI ilyen hidegen, de ezt én nehezen akarom lenyelni, főleg, hogy nállam azért elég sokat van hidegüzemben.
Szia, én is jártam így , a korábban ajánlott megoldással megtaláltam a szivárgás okát, bár alig hittem a szememnek.... :) A korábban hibátlanul működő gyári olajszűrő alól cseppent az olaj, de amikor még húztam rajta se szűnt meg a cseppenés. Előrehozott olajcsere, új szűrő, és hibátlan megint. Nincs bizonyítékon, csak megérzés: az olajszűrő gumikarikája elvesztette a rugalmasságár( ellapult) és hiába húztam utána, az olajszűrő háza feltámaszkodott, így nem ért semmit.
Hát igaz elég sokáig tartott, de most lett idő rá. Végül is mivel itt nem lehet külön hidrotőkét cserélni, hanem szelepkarral együtt egyben az egész így az összes ki lett cserélve, valamint kapott komplett új vezérlést. A szerelő szerint még a gyári volt fomoco volt benne, 490.000.- et elment. Vezetett szkönyves, de vezcserének nem volt írásos nyoma.
A lényeg az idegesítő kattogás-csattogás-kopogás teljesen megszűnt, sőt nem akartam hinni a fülemnek, milyen doxaórás hangja lett, szinte alig hallani alapjáraton.
Viszont! Szépen ketyeg alapjáraton és random mödon a semmiből, egyszercsak elkezd keményen hangosan járni. Semmi előjel egyik pillanatról a másikra.
Ilyenkor gyorsításnál is abszolút hallhatóan keményen jár a motor, és ez véletlenszerűen elmúli és előjön. Hibakód nincs, nem látjuk okát, ami viszont, feltűnt, hogy gép szerint 30!!! km az átlag út regenerálások között.
Érdekes, hogy erre sem dob hibát, gondolom itt keresendő a probléma.
Amikor regenerál, akkor lehet kemény dízel hangja? Szépen jár, csak hangosan és keményen. Ti merre indulnátok ezzel?
Viszont ahhoz képest, hogy közel volt, gyakorlatilag azonnal fogadott, be is fért a műhelybe (sok helyről lepattantam, hogy nem fér be...), így nem kellett vontatni, netán trélerezni (már elég automata feelinges volt, de jó is lenne)...
158.000.- a kuplung
56.000.- a kinyomó
21.874.- váltóolaj
Ráadásként be csúszott egy futómű állítás és egy hátsó fékfelújítás (tárcsák, betétek) is a terven felül.
Minden esetre most a pedálút alsó cca harmadában már fog és nem a felső negyedében és bónusz, hogy csúsztatáskor nem dobál...
1. Külön csavarkészlet nincsen hozzá, mivel dedikált szett nem létezik (gyári kerékcsavarhoz van kialakítva). Megjegyzem autót sem tudok hozzá adni. 2. 215/70R15 vs. 195/70R15 nem 35mm átmérő különbség, hanem 28mm, csak ha már pontosak akarunk lenni. 3. Nem mellesleg a volt saját Ducato-m gyári mérete 205/70R15, ami annyit tesz, hogy sugárban 7mm a különbség ami pedig szakmailag is elfogadott értéken belül van. Kérdésre válaszolva úgy került rá, hogy felszereltem az új gumiabroncsokat az új felnikre, majd centríroztam, majd így kerültek fel a kistehergépjárműre. 4. Mellesleg a felnit +gumit még a korábbi szériás Boxer-omra vettem, amit totálkárra kirúgtak alólam, mielőtt még ezek felkerülhettek volna, hát innen a 195/70R15-ös méretű Continental gumiabroncs.
5. Mivel nálam ez a kis dobozos is jóformán hobby volt, így örülök is minden mm "ültetésnek", ha megtartom a járgányt, kapott volna még egyebeket is. 6. A felniket hirdettem, de amúgy igen ha igény van rá a gumik is eladóak lesznek (külön is vagy egyben is).
Remélem mindenre sikerült kielégítő választ adnom! Szívesen! :)