Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kanapekamred Creative Commons License 2022.02.28 0 0 21747

 

 

 

Le kell szedni a lökhárítót. Onnan látható minden. A hűtő javítható.

 

 

 

Előzmény: Nagyharcos11 (21741)
majkel Creative Commons License 2022.02.26 0 0 21746

Én mindíg azt mondom, a tisztán város egyelő az autópályával.

Én szerencsére nem közlekedek ilyen üzem módban, ezért sikerül az, hogy a 4e Km-es átlagom 7.9L

Előzmény: mados (21745)
mados Creative Commons License 2022.02.25 0 0 21745

Nekem L2H2,  2,3 Mjet 150 ló,robotváltóval,állandóan trélerrel,4-4,5 Tonna gördülővel ,2500-2800 km-es körökön eszik 10,5-10,6-ot a komputer szerint. 105-110 közé van állítva a tempomat,GPS szerint az 95-101.

Előzmény: mikroferike (21743)
majkel Creative Commons License 2022.02.23 0 0 21744

Mekkora a bódé?

Az enyém L1H1 tehát a legkisebb.

Sztem hagyd a fenébe az érzékelőt, nekem is ezt mutatja a diag.

Előzmény: mikroferike (21743)
mikroferike Creative Commons License 2022.02.21 0 0 21743

Ma voltam egy hosszabb úton, ahol stabilan tudtam tartani a 110-es tempót, hát mitmondjak végig 10 felett volt a fogyasztás.

Régebben említetted, hogy szerinted rossz a lambdaszondám, nem foglalkozott vele a szerelő, hiába mondtam.

Közben Lexiáról váltottam Autocomra, ott is azt írja, oxigénérzékelés nem működik, de semmi hibakód nincsen. Ezt nem értem, nem kellene dobjon rá hibát?

Előzmény: majkel (21740)
mikroferike Creative Commons License 2022.02.21 0 0 21742

Igaz az enyém 2014-es de nem volt vele, nagy szívás. Le kell bontani az egész elejét, keresztmerevítőt elől, és akkor viszonylag könnyen hozzá lehet férni. Nekem a klímahűtő okozott kis kellemetlenséget, mert előtte volt, de ki lehetett fűzni. 

Előzmény: Nagyharcos11 (21741)
Nagyharcos11 Creative Commons License 2022.02.19 0 0 21741

Sziasztok !

 Szeretnék egy kis segítséget kérni.

 

Az alany egy 2005-ös Jumper lyukas vízhűtővel. Volna esetleg valaki aki cserélt már a sajátjában és nagy vonalakban leírná hogy hogyan kezdjek hozzá, hogy ne legyen nagyon nagy szívás?

 Előre is köszi!

majkel Creative Commons License 2022.02.17 0 1 21740

Nem tom :)

Én extrém kímélőben ebben az időszakban 8.1  -  8.4 között vagyok.

Az napi 2x 12Km melóba meg haza.

Ki az M0-ig 3Km, ott gurulok 8-at és vége.

Nyáron ez 1L -el kevesebb.

Csont városba a 9-10 meglenne.

Amior nyáron elmegyek horvátba, 6.8

De ez 2e fordulat 87Km/h utazó :D

Ráérek.

Előzmény: mikroferike (21739)
mikroferike Creative Commons License 2022.02.17 0 0 21739

Hát ha nállad is ilyen, akkor megnyugszom, mert melegen abszolút szépnek tartom a hangját. Akkor egyenlőre használom, és meglátjuk hogyan viselkedik. Egyébként ennek mi a normál fogyasztása, mondjuk 80% városnál?

 

Köszönöm az eddigi segítséget, tanácsokat! 

Előzmény: majkel (21738)
majkel Creative Commons License 2022.02.17 0 0 21738

A 300Km már vállalható, talán lesz jobb is ha adaptálódik az ECU.

 

Viszont még mindig sokallom a 10 literes átlagfogyasztást, és valamiért hidegindításnál bekerreg a motorja és hidegen terhelésre is kerreg. Olyan mintha túl nagy előtöltése adna.

 

Ha sok a nagyon rövid menet, városban, akkor elképzelhető a 10L de elég extrém körülmények kellenek hozzá.

 

A hidegindítási hang az ilyen az enyémnél is.

Felkerren keményen, ez van, nem tudsz vele mit csinálni.

 

Amikor elindulsz, nagyon finoman terheld és akkor nem csinálja.

Ahogy melegszik majd érezni fogod, mikor nem csinálja már a motorhőmérséklet emelkedésével.

 

Üzem melegen viszont nagyon csendes, szinte nincs is diesel hangja.

 

Amikor melegen is kalapál gázadásra, akkor regenerál, de ez más megoldás hijján látható a pillanatnyi fogyasztás mérőn is.

Előzmény: mikroferike (21737)
mikroferike Creative Commons License 2022.02.17 0 0 21737

Közben fejlemény van. Kapott egy teljes tank és üzemanyagrendszer takarítást, 4 porlcsúcs és a nagynyomású felújítva. A hangja nagyon szép lett, a regenerációs ciklus kitolódott 300 km körülre.

Viszont még mindig sokallom a 10 literes átlagfogyasztást, és valamiért hidegindításnál bekerreg a motorja és hidegen terhelésre is kerreg. Olyan mintha túl nagy előtöltése adna.

 

Kár hogy semmilyen diagnosztika nem mutat ennél korrekciós értéket. Mit lenne érdemes vizsgálni hideg üzemben? Valaki azt mondta, hogy a HDI ilyen hidegen, de ezt én nehezen akarom lenyelni, főleg, hogy nállam azért elég sokat van hidegüzemben. 

 

Esetleg erre ötlet?

Előzmény: majkel (21736)
majkel Creative Commons License 2022.01.30 0 0 21736

Ez xar.

 

Rá kellene küldeni egy kényszer regenerálást, hogy működik-e rendesen a fáklya a DPF elött, illetve hogy alakul a regenerálási hőmérséklet.

Beszélned kellene a tisztítósokkal, hátha van valami ötletük a problémával kapcsolatban.

Nem törlődtek még sem az adaptációs értékek.

Látni kellene a DPF állapotot, amikor elkezdi a regenerálást.

Nem szivat esetleg valamelyik differenciál nyomásmérő szenzor, hogy helytelen az érték a tényleges állapothoz képest és ezért regenerál .

Előzmény: mikroferike (21735)
mikroferike Creative Commons License 2022.01.24 0 0 21735
Előzmény: majkel (21733)
mikroferike Creative Commons License 2022.01.22 0 0 21734

Igen, beírták a cserét, konkrétan 0% koromterhelést ír.

Valami nem stimmel ott. Igyekszem egy mentést csinálni a képernyőről hamarosan.

Előzmény: majkel (21733)
majkel Creative Commons License 2022.01.22 0 0 21733

Szóval mechanikai zaj volt a csattogás, nem porlasztó.

Ezt így Gyurcsókos távgyógyításban elég nehéz diagnosztizálni :)

 

Regenerálás,

 

Valamivel keményebben jár alapjáraton, emel is kicsit a fordulaton.

Gyorsításkor hallható nagyon a különbség, mert sokkal keményebben szól a motor.

Ilyenkor csak nagyon finoman szoktam terhelni, mert számomra zavaró ez a hang.

A 30Km az vállalhatatlan.

Nekem 500Km körül van az átlagom.

Ha regenerál, az érzed kézzel a kiáramló kipufogógáz hőmérsékletén is, jóval melegebb, mint normál üzemben.

Valamit jól füllel lehet hallani a fáklya adagoló szivattyújának a kattogását is.

 

DPF takarítás után, beírták az ECU-ba a cserét?

Mert akkor törlődnek az adaptív értékek.

Előzmény: mikroferike (21731)
kicsi20 Creative Commons License 2022.01.21 0 0 21732

Szia, én is jártam így , a korábban ajánlott megoldással megtaláltam a szivárgás okát, bár alig hittem a szememnek.... :) A korábban hibátlanul működő gyári olajszűrő alól cseppent az olaj, de amikor még húztam rajta se szűnt meg a cseppenés. Előrehozott olajcsere, új szűrő, és hibátlan megint. Nincs bizonyítékon, csak megérzés: az olajszűrő gumikarikája elvesztette a rugalmasságár( ellapult) és hiába húztam utána, az olajszűrő háza feltámaszkodott, így nem ért semmit.

Előzmény: Fiatos1 (21723)
mikroferike Creative Commons License 2022.01.19 0 0 21731

Hát igaz elég sokáig tartott, de most lett idő rá. Végül is mivel itt nem lehet külön hidrotőkét cserélni, hanem szelepkarral együtt egyben az egész így az összes ki lett cserélve, valamint kapott komplett új vezérlést. A szerelő szerint még a gyári volt fomoco volt benne, 490.000.- et elment. Vezetett szkönyves, de vezcserének nem volt írásos nyoma.

 

A lényeg az idegesítő kattogás-csattogás-kopogás teljesen megszűnt, sőt nem akartam hinni a fülemnek, milyen doxaórás hangja lett, szinte alig hallani alapjáraton.

 

Viszont! Szépen ketyeg alapjáraton és random mödon a semmiből, egyszercsak elkezd keményen hangosan járni. Semmi előjel egyik pillanatról a másikra. 

Ilyenkor gyorsításnál is abszolút hallhatóan keményen jár a motor, és ez véletlenszerűen elmúli és előjön. Hibakód nincs, nem látjuk okát, ami viszont, feltűnt, hogy gép szerint 30!!! km az átlag út regenerálások között.

Érdekes, hogy erre sem dob hibát, gondolom itt keresendő a probléma.

 

Amikor regenerál, akkor lehet kemény dízel hangja? Szépen jár, csak hangosan és keményen. Ti merre indulnátok ezzel?

Előzmény: majkel (21710)
majkel Creative Commons License 2022.01.13 0 0 21730

Az kemény :-/

 

Én ezt az olajat raktam bele, gyári ajánlás, 6e Ft a 3 liter

TOTAL TRANSMISSION GEAR 9 FE 75W 1L

 

Megkérdeztem a havert, most cseréltetett kuplungszettet a robotváltós 2.3Mjet-ben, Sachs került bele.

Ő vitte a szettet csapágyastul, 88e volt kedvezménnyel + 60e a munkadíj.

Előzmény: csiburento (21729)
csiburento Creative Commons License 2022.01.12 0 0 21729

Határ eset, bővebben kész horror.

 

Viszont ahhoz képest, hogy közel volt, gyakorlatilag azonnal fogadott, be is fért a műhelybe (sok helyről lepattantam, hogy nem fér be...), így nem kellett vontatni, netán trélerezni (már elég automata feelinges volt, de jó is lenne)...

 

158.000.- a kuplung

56.000.- a kinyomó

21.874.- váltóolaj 

 

Ráadásként be csúszott egy futómű állítás és egy hátsó fékfelújítás (tárcsák, betétek) is a terven felül. 

 

Minden esetre most a pedálút alsó cca harmadában már fog és nem a felső negyedében és bónusz, hogy csúsztatáskor nem dobál...

Előzmény: majkel (21728)
majkel Creative Commons License 2022.01.11 0 0 21728

Fájdalmas volt? :))

Előzmény: csiburento (21727)
csiburento Creative Commons License 2022.01.10 0 0 21727

Köszönöm a tippet, végül Budapest XXII kerületben az LKB autószerviz lett a befutó, túl vagyunk a beavatkozáson... 

Előzmény: majkel (21669)
majkel Creative Commons License 2022.01.06 0 0 21726

Nem tudok mást mondani, mosd le megint, nézd meg 100 klilóméterenként.

Legyen nálad egy féktisztító is és ha szűkíteni tudod a szivárgás helyét, azzal le tudod mosni lokálisan és tovább tesztelni.

Amúgy melyik része olajos?

Gázolaj vagy motorolaj, kormányszervó, vagy mi?

Előzmény: Fiatos1 (21725)
Fiatos1 Creative Commons License 2022.01.06 0 0 21725

Le lett mosva a motor patikára, szerviz (nem csak egy ) nem találja, mész vele 5000 km-ert tiszta olaj megint

Előzmény: majkel (21724)
majkel Creative Commons License 2022.01.05 0 0 21724

Van ott pár cucc, mosd le magadnak és keresd meg, ha van ennyi affinitásod hozzá.

Előzmény: Fiatos1 (21723)
Fiatos1 Creative Commons License 2022.01.05 0 0 21723

Sziasztok!

2018 as 2,3 as Fiat ducato motor eleje tiszta olaj. A szervíz nem találja a hibát. Járt már így valaki?

 

majkel Creative Commons License 2021.12.24 0 0 21722

Rendben, köszönöm.

Előzmény: Zsotto (21721)
Zsotto Creative Commons License 2021.12.24 0 0 21721

Szia!

1. Külön csavarkészlet nincsen hozzá, mivel dedikált szett nem létezik (gyári kerékcsavarhoz van kialakítva). Megjegyzem autót sem tudok hozzá adni.
2. 215/70R15 vs. 195/70R15 nem 35mm átmérő különbség, hanem 28mm, csak ha már pontosak akarunk lenni.
3. Nem mellesleg a volt saját Ducato-m gyári mérete 205/70R15, ami annyit tesz, hogy sugárban 7mm a különbség ami pedig szakmailag is elfogadott értéken belül van. Kérdésre válaszolva úgy került rá, hogy felszereltem az új gumiabroncsokat az új felnikre, majd centríroztam, majd így kerültek fel a kistehergépjárműre.
4. Mellesleg a felnit +gumit még a korábbi szériás Boxer-omra vettem, amit totálkárra kirúgtak alólam, mielőtt még ezek felkerülhettek volna, hát innen a 195/70R15-ös méretű Continental gumiabroncs.

5. Mivel nálam ez a kis dobozos is jóformán hobby volt, így örülök is minden mm "ültetésnek", ha megtartom a járgányt, kapott volna még egyebeket is.
6. A felniket hirdettem, de amúgy igen ha igény van rá a gumik is eladóak lesznek (külön is vagy egyben is).

Remélem mindenre sikerült kielégítő választ adnom!
Szívesen!  :)

Előzmény: majkel (21719)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.24 0 0 21720

Boldog  karácsonyt 

Egy Peueot boxer hdi -nél mi lehet  a hiba az izzító lámpa elalszik ,de tovább izzít , tetem közzé egy visszajelzőt onnan tudom .

Most nyírt ki egy relét , és az újnál is ez van , nem akarom cserélni megint cserélni.

Esetleg a valaki alakította már át nyomógombosra?

majkel Creative Commons License 2021.12.24 0 0 21719

Szia,

 

A csavar garnitúrája meg van hozzá?

A 195/70/15 35mm-el kisebb átmérő, mint ami a gyári 215/70/15

Az hogy került rá?

 

köszi :)

Előzmény: Zsotto (21718)
Zsotto Creative Commons License 2021.12.24 0 0 21718

Sziasztok!
Hát régen jártam erre, de azért mert nekem már sajnos nincs meg a kis Ducato-m.
Ellenben most ezekre "bukkantam" a garázsban, hátha valakit közületek érdekel:
https://racingbazar.hu/adatlap/gumifelni/alufelni/mak-alufelni-5x118-6-5jj-15-hd-ujszeru-hibatlan-24524676

Szép napot, kellemes ünnepeket!  :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!