Bár, ha belegondolok, egy gumicsónak annyira könnyű, hogy megfelelő tólóerővel ,szoknya nélkül is elemelkedne. Nem? Márpedeig a Rotax 5o3.as 145o, es légcsavarral nagyot tud nyomni. Gondolom amin ültél pillanatok alatt szét- és összeszerelhető volt. Mint egy csónakmotor. Nem ?
nekem ha lettvolna ilyen gumma csocsim biszti abbol csináltamvolna légparit kint németbe a tüzoltoknak il a katasztrofavédelemnek van ilyen (ülltem bennen) és a megoldás is nagyon eggyszerü a képet mutatnám de nemtalálom mert az még hagyományos géppel készült, na leirnám de eggy hétig itt görnyedhetnék
,...szóval a légcsavarmeghajtásmániám már ide vezetett, ! azért egy könnyű kis gumcsó, menne rendesen egy 5o3, as Rotax-xal?. Aztán már csak egy "szoknya kéne köré. Valahol láttam , nem igaz?
,...szóval a légcsavarmeghajtásmániám már ide vezetett, ! azért egy könnyű kis gumcsó, menne rendesen egy 5o3, as Rotax-xal?. Aztán már csak egy "szoknya kéne köré. Valahol láttam , nem igaz?
Tudod, csak úgy lustálkodunk, ébredezgetünk,- várjuk a tavaszt. Jut eszembe: egy Energofish-discovery HSd, 36o- as gumicsónakért mennyit érdemes kifizetni? Vadi új,tényleg tuti ,2x volt felfujva,.. megköszönném, ha tudsz valamit mondani. pepe
Én a fizikára bíztam a kerekek stabilitását. Szárazon a hajó súlya, a vizen a gumban lévő levegő nem engedi kiesni a kerekeket. Ha azonban megemeled a hajót, maguktól kiesnek. Ennél egyszerűbb, és gyorsabb be-és kiszerelést nem tudok. Rövid zártszelvény csonkok, felfújható kerekek,/ 2-3-ezer ft.ért lehet őket kapni/,/ a 3 kerék nincs 1o kiló/. Minden vizijárművömön igy oldottam meg. Dehát láthatod a régebbi képeken.Most csak leskicceltem, remélem érthető. A legalsó képen a hajó teljes keresztmetszetében átdugva/ beleminálva/ próbáltam ilusztrálni.De abba is elég egy 1o cm. es csonk.
A csónakról, Géci tipusú csónaktestet építek 4,2x 1,5 üvegszálas, motor nélkül 90kg
20 LE motorral szeretném használni, ami össz + 50 kg
A kerekeket könnyen szerelhetővé kellene tenni, mert a kerekeket vinném magammal, mert a horgászhelyen partra szeretnám tenni a csónakot,(hogy a rengeteg bazinagy hajók hullámai ne dobálják a vizen )
úgy gondoltam, hogy elől 2 kis kerék ( mint ami a molnárkocsin van)
hátra meg max 30 cm áttmérőjü kereket raknék
MIvel most fogom építeni, rögtön betodom laminálni a tengelycsonk perselyét.
nos, akkor nagy vonalakban:kivehető, vagy behajtható sója kerekek érdekelnek:?
A vízretétel után a hajón akarod tartani/hogy esetleg bárhol kitudd vinni / vagy visszaviszed a házhoz? Ezeket a javasolt kerékelhejezés miatt tartom fontosnak tudni.
Segitséget szeretnék kérni, (a csónakra kerék felfüggesztésről szeretnék bővebben)
A Duna mellett lakom, és nehezen lehet vízre rakni a csónakokat, kerekeken való betolással, csörlővel való kihúzással, megkönnyiteném ezt a mostani tortúrás víz megközelitést.
Mivel hogy mostanában szeretném megépiteni a csónakomat, eleve úgy építeném meg,(és nem átt alakítanám) könnyebb és egyszerübb lenne rögtön belaminálni a kerekek rögzitő elemeit
Ezért kérek segitséget mind a három kerék rögzitésének lehetőségéről.
Én ugyan nem vagyok légpárnás körökben járatos, de van egy eladó sárkányom, aminek a motorját esetleg külön is eladnám, ha van rá érdeklődő. A motor: 2702-es Hirth, 2 hengeres, szimpla gyújtásos, turbóhűtéses 36 lóerős, önindítós kivitel. Sárkányon jól szuperál, nem volt még vele kényszerű leállásom.
Ha esetleg érdekel valakit, dobjon egy mailt a falrol@freemail.hu címre és megbeszéljük.
Ajanlom a figyelmebe minden legparnas-rajongonak a fenti kisfilmet. A hajonak nagy tortenelme van, foleg a 057-es sorszamunak.
A teljes neve Hoverhawk HA5 MKIII 057
Hat eve kapott 3 uj Briggs and Stratton motort (22, 23, es 22 LE ) , es teljes felujitast: teljes fenyezes, kormanymu tuning, Triumph sportkormany, gyemantmintas alu trepnik, karbon mintaju muszerfal, kabin szellozo beomlok.
Eladó a képeken látható WINNER légpárnás jármű Olaszországból. ( Hovercraft ) 503-as bivalyerős ROTAX motorral.Kevés üzemórával. Újszerű állapotban ami a képeken is látszik. Tel: +36 30 9315930