Keresés

Részletes keresés

_Haszi_ Creative Commons License 2023.09.29 0 0 86033

Scatto:

 

olyan van, hogy “elöregszik” a váltó? Arra gondolok, hogy hiába állíttatom be a váltót, 1 hét után már kezd pontatlan lenni .. bringalandba szoktam hordani az öreg Csókámat, szóval nem a sarki ószeres bácsi szokta matatni. Szóval van ilyen, hogy már inkább cserélni kellene (105-ös, 14 éves cucc)?

Ati_66 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 86032

Én a nyáron vettem egy használt bringát 6800-as szettel, így nem tudom mennyit és hogyan használták. Külsőre nincs vele gond, de ha lehet megnézetem, mert az ellenőrizendő gyártási szériába tartozik.

Előzmény: nscatto1 (86030)
Ati_66 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 86031

Statisztikailag nem gyakori hiba a cikk szerint sem, legalábbis az a mennyiség amiről a Shimano tud. Nyilván a gyártás technológiában vagy az alkalmazott anyagokban találták meg a hiba okát és az közös az érintett típusokban.

Feltételezem a versenyzők gépeit naponta elég alaposan ellenőrzik, így még kisebb volt az esélye, hogy verseny közben törjön teljesen, így én nem csodálkozom, hogy nem volt ilyen hír. Azt sem tudjuk, hány karbon kereket kukáznak két versenynap között, csak arról tudunk, ami verseny közben kamerák előtt esik szét. A csapatok nem ronthatják annak a cégnek a hírnevét akivel együttműködnek, így amit karbantartás során cserélnek abból nem lesz hír.

Előzmény: nscatto1 (86030)
nscatto1 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 86030

Kíváncsiságból beviszem majd az Ultegra 6800-as karomat, szerintem ha a kb. 10000 km alatt nem törtem el, akkor ezután sem fogom. A 6750-es nagyjából 40000-nél tart, de majd visszarakom a 9-es, 26 éves Dura Ace-t az biztosan működik:)

 

Érdekes, hogy visszahívják a Dura karokat is. Ha azok eltörtek volna, arról régóta tudnánk, mert láttuk volna a Giro-Tour-Vuelta kapcsán.

Előzmény: Ati_66 (86029)
Ati_66 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 86029

Nem automatikus a csere.

Ellenőrzik az érintett betű jelű gyártmányokat, ha a ragasztás hibájára utaló elváltozást találnak, akkor valami szérián kívüli, de azonos teljesítményűnek mondott csere darabot adnak, ami kinézetre nem lesz azonos. Arról nem írtak miből áll majd az ellenőrzés. Arról a szervizeket tájékoztatják. Hogy nálunk hol lehet ilyen szerviz még nem olvastam. Szóval, ha az esztétika is számít előfordulhat vásárolni fogsz másikat  akkor is ha cserélnek.

 

 

Előzmény: nscatto1 (86028)
nscatto1 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 86028

Ha visszaviszem, akkor kicserélik? Mert ha nem, akkor tök mindegy, vehetek zsebből 90-100000.- körül egy új hajtóművet.

Előzmény: Ati_66 (86027)
Ati_66 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 86027
Előzmény: Ati_66 (86026)
Ati_66 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 86026

Ha valaki még nem hallott volna róla.

Érdemes alaposan ellenőrizni a 2012-2019 közötti  Ultegra és Dura hajtóműveket:

https://bike.shimano.com/en-EU/information/customer-services/corrective-actions/important-safety-notice-11-speed-hollowtech-road-cranksets-inspection-program.html

xrami Creative Commons License 2023.09.19 0 0 86024

Ponthegesztővel vágják szét így elszakad és mindkét vége külön-külön lehegesztődik.

Előzmény: SzeZo (86014)
SzeZo Creative Commons License 2023.09.16 0 0 86023

A karbon országúti kerekekről szívesen olvasnék véleményeket. Pro és kontra.

Nem, nem az én alu kerekem gurult el, egy közeli ismerősöm szeretném ellátni némi információval.

nscatto1 Creative Commons License 2023.09.08 0 0 86022

A Zöld Pontban van olyan bowdenvég, amiről beszéltem. Egy kis gumigyűrűt kell a bowdenre húzni, a szétnyitható kupakot rátenni a végére, a gumit visszahúzod a szárára - ezzel zárod le - és ennyi. 

Előzmény: nscatto1 (86021)
nscatto1 Creative Commons License 2023.09.05 0 0 86021

Miből?

Előzmény: Traugutt (86020)
Traugutt Creative Commons License 2023.09.05 0 0 86020

Melyik fajtát használod? Hol szerzed be?

Előzmény: nscatto1 (86019)
nscatto1 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86019

Dura Ace bowden kell, és nem pörög szét a bowden. 15 éve használok Jagwire bowdensapkát, igen sok színebn lehat kapni, és többször felhasználható, mert nem kell fogóval összenyomni, mint az alukupakot.

Előzmény: SzeZo (86014)
b_zsiga Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86018

Szerintem hegesztik

Előzmény: SzeZo (86014)
orygabor Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86017

Én egy jobb kombináltfogóval vágom el, egy határozott és erős harapással. Eddig bejött. A szál végét régebben megforrasztottam, ma már ott vannak a méretes bowdenvégek.

Előzmény: SzeZo (86014)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86016

Ezt, alkalomadtán kipróbálom. Praktikus. Hogy ez nekem miért nem jutott eszembe?!

Előzmény: RadiX (86015)
RadiX Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86015

Én körbetekerem ragasztószalaggal párszor vágás előtt, és a ragasztószalag közepénél vágom el, akkor nem ugrik szét.

Előzmény: SzeZo (86014)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86014

Új, de az említett határértéken már túl van, mert használom:-).

Egyébként az első átdobóváltóm Sora és minden újítás után a határolón is kell állítani. Most is, alig mászik fel a lánc a nagytányérra, de már tudom, mit kell tennem.

 

A gyárban mivel forrasztják össze a bowden szálait úgy, hogy azok nem tudnak szétbomlani? Amint elvágom a bowdenvágóval, az utolsó 1-2 centin szétugranak a szálacskák.

 

Előzmény: nscatto1 (86013)
nscatto1 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86013

Akkor marad az átdobó állítása picit följebb/lejjebb vagy szögben elforgatni a lánchoz képest pár fokot. Tökölős, de meg lehet csinálni. A kérdés, hogy érdemes-e, mert ha új a bowdenezés, akkor 4-800 km után úgyis nyúlik annyit, hogy állítani kell.

Előzmény: SzeZo (86011)
orygabor Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86012

Sajnos ez a helyzet. A normál váltókaroknál egyértelműen jobb a helyzet, ott a kilépésnél ott van az állítócsavar. Úgy tűnik, az országútikon erre nem figyelnek. De csak egyszer kell megcsinálni, aztán egy jó darabig jó lesz. Én egyébként újra tudom fűzni a bowdent általában, pedig nem bowdenvágóval aprítom. Az se felesleges eszkoz, pont ezért.

Előzmény: SzeZo (86008)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86011

Ahogy RadiX is írja, szinte végig belül fut a bowden. Kb. 25-30 centi van szabadon.

A 2 X 9-es rendszerben nagyon szerettem használni a nagytányér - fentről harmadik fokozat hátul verziót a kevésbé szivatós emelkedőkön. Most ezt nem lehet, mert oldalról súrolja a kalitkát a lánc.

Meg fogom próbálni a leszorító csavarnál állítani, ez még egyszerűbbnek tűnik, mint az új bowdenházat szabdalni (meg, ugye a kihúzott bowdenszálat már nem lehet visszafűzni, nekem legalábbis nem szokott sikerülni).

Előzmény: nscatto1 (86009)
RadiX Creative Commons License 2023.08.17 0 0 86010

Rejtett bowdenvezetés, az alsócső belsejében megy a bowdenház. Nincsen kiálló tartószem.

Előzmény: nscatto1 (86009)
nscatto1 Creative Commons License 2023.08.17 0 0 86009

Váltótípus? Ami ugye nem váltó, hanem átdobó:))) 

 

A vázon van-e két kiálló tartószem az alsócsövön (ahol régen a váltókar volt)? Ha igen, akkor van olyan bizgempátyú a Zöld Pont boltban a Bartókon. Ha nincs, akkor nekem van, és nem használom, odaadom. Ha nincs olyan kiálló izé, akkor létezik olyan Shimano kütyü, ami az alsócsővön található szegecselt akármi (szintén a váltókar helyén van, ott, ahol a bowdent megakasztod) a vázra építve. Ilyenhez való feszítőt is lehet kapni, ugyanott. Egy kis fekete tekerentyű, műanyagból, 5-600 forintos tétel. 

 

Átdobónál lehet, hogy a magassággal, és/vagy a szöggel is tudsz játszani, ha a felső ponton súrolja a lánc a kanalat. Persze baszkódós beállítani, de hát ez ilyen sport:)

Előzmény: SzeZo (86000)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.17 0 0 86008

Köszönöm!

Ezek szerint két lehetőségem van:

 - szétszabdalom az új bowdenházat, új belső szálat húzok

 - megpróbálom a váltónál beállítani. Két-három óra alatt sikerülhet is - vagy nem, hiszen menet közben derül ki, hogy jó lett-e.

orygabor Creative Commons License 2023.08.17 0 0 86007
Előzmény: SzeZo (86005)
orygabor Creative Commons License 2023.08.17 0 0 86006

Nem, és ez nem is jó neki. Olyanra gondoltam, hogy a bowdenház egy szakaszát kell kivágni és oda beépíteni.

Előzmény: RadiX (86004)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.17 0 0 86005

Elnézést: a bandázs alatt futnak és csak annak végén jönnek ki egy kanyarra.

Előzmény: SzeZo (86002)
RadiX Creative Commons License 2023.08.16 0 0 86004
Előzmény: orygabor (86003)
orygabor Creative Commons License 2023.08.16 0 0 86003

Nincs olyan bizbasz, amit  bowdenbe lehet beépíteni? Mint volt olyasmi fokozatkijelző.

Előzmény: SzeZo (86002)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!