olyan van, hogy elöregszik a váltó? Arra gondolok, hogy hiába állíttatom be a váltót, 1 hét után már kezd pontatlan lenni .. bringalandba szoktam hordani az öreg Csókámat, szóval nem a sarki ószeres bácsi szokta matatni. Szóval van ilyen, hogy már inkább cserélni kellene (105-ös, 14 éves cucc)?
Én a nyáron vettem egy használt bringát 6800-as szettel, így nem tudom mennyit és hogyan használták. Külsőre nincs vele gond, de ha lehet megnézetem, mert az ellenőrizendő gyártási szériába tartozik.
Statisztikailag nem gyakori hiba a cikk szerint sem, legalábbis az a mennyiség amiről a Shimano tud. Nyilván a gyártás technológiában vagy az alkalmazott anyagokban találták meg a hiba okát és az közös az érintett típusokban.
Feltételezem a versenyzők gépeit naponta elég alaposan ellenőrzik, így még kisebb volt az esélye, hogy verseny közben törjön teljesen, így én nem csodálkozom, hogy nem volt ilyen hír. Azt sem tudjuk, hány karbon kereket kukáznak két versenynap között, csak arról tudunk, ami verseny közben kamerák előtt esik szét. A csapatok nem ronthatják annak a cégnek a hírnevét akivel együttműködnek, így amit karbantartás során cserélnek abból nem lesz hír.
Kíváncsiságból beviszem majd az Ultegra 6800-as karomat, szerintem ha a kb. 10000 km alatt nem törtem el, akkor ezután sem fogom. A 6750-es nagyjából 40000-nél tart, de majd visszarakom a 9-es, 26 éves Dura Ace-t az biztosan működik:)
Érdekes, hogy visszahívják a Dura karokat is. Ha azok eltörtek volna, arról régóta tudnánk, mert láttuk volna a Giro-Tour-Vuelta kapcsán.
Ellenőrzik az érintett betű jelű gyártmányokat, ha a ragasztás hibájára utaló elváltozást találnak, akkor valami szérián kívüli, de azonos teljesítményűnek mondott csere darabot adnak, ami kinézetre nem lesz azonos. Arról nem írtak miből áll majd az ellenőrzés. Arról a szervizeket tájékoztatják. Hogy nálunk hol lehet ilyen szerviz még nem olvastam. Szóval, ha az esztétika is számít előfordulhat vásárolni fogsz másikat akkor is ha cserélnek.
A Zöld Pontban van olyan bowdenvég, amiről beszéltem. Egy kis gumigyűrűt kell a bowdenre húzni, a szétnyitható kupakot rátenni a végére, a gumit visszahúzod a szárára - ezzel zárod le - és ennyi.
Dura Ace bowden kell, és nem pörög szét a bowden. 15 éve használok Jagwire bowdensapkát, igen sok színebn lehat kapni, és többször felhasználható, mert nem kell fogóval összenyomni, mint az alukupakot.
Én egy jobb kombináltfogóval vágom el, egy határozott és erős harapással. Eddig bejött. A szál végét régebben megforrasztottam, ma már ott vannak a méretes bowdenvégek.
Új, de az említett határértéken már túl van, mert használom:-).
Egyébként az első átdobóváltóm Sora és minden újítás után a határolón is kell állítani. Most is, alig mászik fel a lánc a nagytányérra, de már tudom, mit kell tennem.
A gyárban mivel forrasztják össze a bowden szálait úgy, hogy azok nem tudnak szétbomlani? Amint elvágom a bowdenvágóval, az utolsó 1-2 centin szétugranak a szálacskák.
Akkor marad az átdobó állítása picit följebb/lejjebb vagy szögben elforgatni a lánchoz képest pár fokot. Tökölős, de meg lehet csinálni. A kérdés, hogy érdemes-e, mert ha új a bowdenezés, akkor 4-800 km után úgyis nyúlik annyit, hogy állítani kell.
Sajnos ez a helyzet. A normál váltókaroknál egyértelműen jobb a helyzet, ott a kilépésnél ott van az állítócsavar. Úgy tűnik, az országútikon erre nem figyelnek. De csak egyszer kell megcsinálni, aztán egy jó darabig jó lesz. Én egyébként újra tudom fűzni a bowdent általában, pedig nem bowdenvágóval aprítom. Az se felesleges eszkoz, pont ezért.
Ahogy RadiX is írja, szinte végig belül fut a bowden. Kb. 25-30 centi van szabadon.
A 2 X 9-es rendszerben nagyon szerettem használni a nagytányér - fentről harmadik fokozat hátul verziót a kevésbé szivatós emelkedőkön. Most ezt nem lehet, mert oldalról súrolja a kalitkát a lánc.
Meg fogom próbálni a leszorító csavarnál állítani, ez még egyszerűbbnek tűnik, mint az új bowdenházat szabdalni (meg, ugye a kihúzott bowdenszálat már nem lehet visszafűzni, nekem legalábbis nem szokott sikerülni).
A vázon van-e két kiálló tartószem az alsócsövön (ahol régen a váltókar volt)? Ha igen, akkor van olyan bizgempátyú a Zöld Pont boltban a Bartókon. Ha nincs, akkor nekem van, és nem használom, odaadom. Ha nincs olyan kiálló izé, akkor létezik olyan Shimano kütyü, ami az alsócsővön található szegecselt akármi (szintén a váltókar helyén van, ott, ahol a bowdent megakasztod) a vázra építve. Ilyenhez való feszítőt is lehet kapni, ugyanott. Egy kis fekete tekerentyű, műanyagból, 5-600 forintos tétel.
Átdobónál lehet, hogy a magassággal, és/vagy a szöggel is tudsz játszani, ha a felső ponton súrolja a lánc a kanalat. Persze baszkódós beállítani, de hát ez ilyen sport:)