Lehet, hogy a felső állomás közelében természetes víz (tó, patak) van, így nem igazán érdekes a hatásfok. Levisz pár köbméter vizet a hegyről, meg föl utasokat. :-)
A gazutantoltes nem vesz tobb idot igensbe mint a benzinutantoltes, es pl az es mos sutok akkucsereje is elintezheto ket perc alatt. Avvizhajtas utantoltese tiz tizenot percet os igenyelhet, legalabbis a vilag egyezlen vozhajtasu jarmuvenel, ami egy svajci kabelvasut, ennyi idobe telik a hegyi allomason feltolteni a viztartalyokat, ami aztan fehizza a turistakat.
"Ha megoldódik a gyors feltölthetősége az akkumulátoroknak, az elektromos autók diadalmenete megállíthatatlan lesz vélhetően."
De nem oldódik meg. Kis hatótávokra lehet jövője, aki pár km re megy naponta aztán az autóját egész nap ott süti a nap egész nap a parkolóban. van ilyen sok, több 10 milliós terepjárókat is szoktam látni állni nap mint nap ugyan ott.
Az elektromos autó a lényeget nem tudja soha nyújtani, a szabadság életérzését, hogy ha van pénzem oda megyek ahová akarok. ...ami persze nem realitás, de egy fajta életérzés, a gépkocsi a személyes szabadság jelképe.
De van azért egy jelentős különbség is. A lemerült akkumuátort nem lehet se kiengedni az útra se kifújni a levegőbe, se fele energiát a levegőből nyerni, mert az oxigén ugyebár az. Nem sok hely maradna egy személyautóban se ha palackban kellene vigye magával a levegőt és betárolni valahová a kipufogó gázt is.
Egy hidrogén tüzelőanyag cella viszont megteheti, hogy a magával hozott hidrogénhez a levegőből vesz fel oxigént és a keletkező vizet se kell cipelje magával a következő tankolásig.
Ha jól értem, az a fő különbség az elektromos és a hidrogénes meghajtású autók között, hogy az elektromosságot tárolása (akkumulátor) nehézkes, költséges, elégtelen; a hidrogén tárolása (gázpalack) viszont nehézkes, költséges, elégtelen.
Itt két különböző dologról van szó. Az egyik a hidrogén tüzelőanyagcellás jármű, ez egy speciális áramforrással rendelkező elektromos meghajtású eszköz, míg a hidrogén üzemű autó az belsőégésű mororral rendelkezik és a magas nyomáson tárolt hidrogén miatt nem igazán szeretik egyelőre. Ma valószínűsíthető, hogy az elektromos autóknak csak az alacsony benzin ár lehet az egyetlen ellensége. Ha megoldódik a gyors feltölthetősége az akkumulátoroknak, az elektromos autók diadalmenete megállíthatatlan lesz vélhetően.
"A német lapszerkesztők, és részben az amerikaiak is, az általuk csak „vízüzemű” autónak nevezett Toyota gépkocsit tartják 2014 legigazságtalanabbul elfelejtett hírének. A magyar fordításban leginkább hidrogénmeghajtású autónak nevezett és Kaliforniában a napokban piacra dobott gépkocsi forradalmasíthatja az emberiség közlekedését. Húszévnyi kísérletezés, fejlesztés és számtalan újítás áll a vízből kinyert hidrogénnel üzemelő autó koncepciója mögött. Az olajlobbira, az elektromos autógyártásra és még számtalan óriásbizniszre veszélyt jelentő, 15 millió forintért árult Toyotákat nemsokára követi több másik modell is. A kipufogócsőből csak vízpárát lehelő, lényegében vízzel hajtott, és egyszeri feltöltéssel 500 kilométert megtenni képes autók futurisztikus álmának megvalósulását évtizedekig várta a világ, aztán amikor megszületett, észre sem vettük. Vajon miért?"
"A Honda komoly mértékben hisz a hidrogén üzemanyag elterjedésében, ennek jele és alapja lehet, hogy az autó mellett jó eséllyel egy otthoni töltőegység látható, ami sanszosan áramot felhasználva a vízből hidrogént állíthat elő, hogy az üzemanyagcella aztán azt a levegő oxigénjével elegyítve áramot termelhessen, amivel az FCV aztán vihesse A-ból B-be utasait, s közben csak vízpára legyen az emisszió. A rendszer azért nem zéró energiabefektetésű, hiszen a hidrogén előállításához kívülről származó áram szükséges. A mai autózáshoz mérten így is sokkal tisztább lehet a jövő autózása, ami felé jelentős lépéseket hoztak most a japánok."
Ja, vízüzemű motor valóban létezik, illetve létezett, de másképp.....:)))))
Vízimalom..:))
Illetve más:
Vízcsapra lehetett szerelni, a kifolyó víz kis propellert hajtott benne, kis háztartási gépeket lehetett vele forgatni, amikor még nem voltak kisméretű villanymotorok. Neten láttam valahol róla anyagot. Talán nekem is van.
Sajnos ennek semmi értelme.......:(( A fékbetét-féktárcsa kapcsolatból hogyan nyered ki az energiát? Passzív elvezetéssel? Siralmas a hatásfok....Aktívval? Drága, de egyébként sem túl jó a hatásfok.
Vízbontáshoz áram kell....Elég nagy áramerősség. De kár is végigvenni, egy kocsi után húzott pótkocsival megoldható a berendezés.
A motorba nem vezetheted vissza a durranógázt, mert más kialakítású égőtér kell, illetve a motor csak "ránézetre" hasonlít a robbanómotorhoz.....
A metrónál (vasútnál) más a szitu, de ott sem a fékbetétből nyerik vissza az energiát, hanem a meghajtó motorok generátorként táplálnak vissza, illetve úgy, hogy "fapadosan" fogalmazva, mintha a motorok ellenkező irányba akarnának forogni.
De pont fékezésnél van fölösleges energia amit a fékbetéteken való elfűtés helyett hidrogén és oxigén előállítására használhatunk, ami ugye üzemanyag és a fékezés után általában ismét gyorsítunk, és itt mehet vissza a motorba a durranógáz!
Ehhez nem kell többlet üzemanyagot égetni, mert nem terheli a motort folyamatosan a generátor, hanem az autó fölösleges lendületi energiáját alakítja át kémiai energiává!
Orosz metró szerelvén vs korszerű siemens villamos!
Ez elfűti a másik visszatermeli a hálózatba az energiát!
Ha egy generátort forgatunk úgy, hogy nem teszünk rá fogyasztót, akkor annak csak a mechanikai alkatrészek surlódását kell leküzdeni, mivel nem fog folyni áram a tekercseiben!
Abban a pillanatban, ha a generátor kivezetéseire valamilyen fogyasztót kapcsolunk, elkezd áram folyni a rendszerben, amitől a generátort nehezebb lesz forgatni, hiszen az elektronokat át kell paszírozni mondjuk egy égő volframmszálján, ami fel is izzik a munkavégzéstől! Az ehhez szükséges energiát pedig a motorba adagolt többlet üzemanyag biztosítja!
Elég csak kicsit hallgatózni például alapjáratnál, ha bekapcsoljuk a hátsó ablak fűtését, akkor is jól hallható, hogy lejjebb esik a motor fordulatszáma a többlet terheléstől!
Ugyanez játszódik le a vízbontóval is, nagy áramot vesz fel, amitől nő a fogyasztás!
A másik érvelés, hogy a durranógáz oxigénje táplálja a benzin égését és a hidrogén is elég, aminek sokkal jobb az energiatartalma, mint a benzinnek!
Ez megint egy átverés ha jól belegondolunk!
A felbontott víz 2H és egy O molekulánként, ha elégetjük, akkor kapunk egy H2O-t, mi fogja akkor a benzin égését táplálni??
Természetesen ez elméleti okfejtés, mert a valóságban valóban a benzin égését is fogja táplálni az oxigén, csak sajnos ezáltal a hidrogén nem fog elégni, hanem kipufog a motorból!
Ellenben nekem megvan a teóriám, hogy hogyan kellene energiát spórolni ezzel a rendszerrel, csak a technikai megoldást kéne kitalálni!
Az én verziómban ez a rendszer nem a generátorról kapná az áramot, hanem egy külön generátorról, ami csak akkor működne, ha fékezzük az autót, vagy lejtmenetben megyünk vele!
Két verzió merült fel bennem ennek a megoldására.
Az egyik valamilyen kuplunghoz hasonló megoldás lenne, a másik pedig a szobakerékpárokon található mágnesfékekhez hasonló elv volna!
Arra gondoltam, hogy a fék pedál megérintésekor, amikor még nem fognak a fékpofák, akkor mondjuk a kardán tengelyre elhelyezett állandó mágnes, vagy gerjesztett tekercshez hirtelen közelkerülne egy tekercselt állórész és a meginduló áram bontaná a vizet, valamint fékezné az autót egyszerre!
Végül is ez a verzió működik a villamosokon is, csak ott ezt a meghajtó motor végzi, nem egy külön generátor!
Kéne egy jó autószerelő, aki tudja, hogy ezt hová lehetne felrakni?
Nelem nem kardános az autóm, és ezt ugye nem a motor felőli oldalára kell rakni a kuplungnak, hanem a kerék felé!
Üres járatban, ha hegyről jön lefelé a kocsi, akár még a gyújtást is el lehet venni a motortól, hogy az alapjárat se fogyasszon üzemanyagot!
"Elszánt feltalálók próbálnak ellentmondani a természeti törvényeknek, és olyan hidrogénmeghajtású autókat terveznek, melyekben a hidrogén a víz bontásából származik. Elképzeléseik szerint így csak vízzel kellene táplálni a motort, ami a jelenlegi benzinárak mellett nagyon jól hangzik. A valóságban azonban ez nem kivitelezhető."