Most azon spekulálok, hogy barna titebondot vegyek, ami valószínűleg kompatibilis a régi enyvezéssel, de lehet hogy szintén nem bírja a panelklímát, vagy fehéret, ami valószínűleg nem fog szétszáradni, de nem tudom, hogy mi fog történni a régi enyvvel való határfelületen. Nagyon szeretném elkerülni az ismételt teljes szétszedést.
Van egy 100 éves sramligitárom csontenyvvel ragasztva és több helyen szétesve. Magam tákoltam össze vagy 6-8 éve, de az enyvezés nem bizonyult tartósnak. Azt látom több helyen, hogy a hangszerészek újabban titebondot használnak. De az vajon jó-e arra, hogy nem teljesen szétszedve, az enyvezéssel vegyesen használjam, hogy csak a szétvált részeket gyógyítsam vissza?
35 éve gitározok, és mindig problémám volt a pengető kéz fekvésével. és mindig tudtam hogy létezik olyan gitár amin van egy ilyen fém izé a húrok felett, főleg basszus gitáron, amire rárakhatja az ember a kezét. de sose próbáltam. mostanában megint eszembe jutott ez, és fából meg akartam csinálni. ráragasztottam a gitárra a húrok mellé egy kis fa darabot, hogy majd erre rárakok egy lapot. de már ez is elég, marha jól bevált :) sokkal jobban megy így a gitározás, elképesztő
az attól függ mennyire tört össze- van hogy meg lehet javítani. Nagyon értékes régi muzeális hangszereknél ezzel elég messzire elmennek, mert az "eredeti tetővel" sokkal többet ér a hangszer. Ugye itt már nem a használati érték dominál.
Sziasztok. Nemrégiben elfogadtam több darab bontott cselló előlapot meg nyak, fogólap darabot. Azóta egyszer rátapostam az egyikre, egyéb módon nem tudtam felhasználni. Akad itt olyan, aki tudna mit kezdeni velük? Gyújtósfa funkciót nem számítva ugye, az nekem is menne, csak nincs hozzá szívem. Elvihető ingyen ,Érden van. Itt csak lom. Utálom szegényt. 06 30 432 5067
valami nagyon rémlik ,hogy egyszer itt valaki vagy belinkelte, vagy elküldte nekem, de most hirtelen nem találom ott, ahol az ilyen írásoknak lenni kellene. Még keresgélek, hátha meglesz.