CCa.30 éve élek a kerületben, nem itt születtem. A páromtól és rokonaitól, akik tősgyökeresek, sok mindent hallottam és sok mindent tanultam a kerületről. Mikor ide költöztem, talán az egyetlen emeletes ház volt - a pártszékházon kívül - a régi OTP-ház. Még akkor kezdték el bontani a Pesti út - Ferihegyi út sarkát. Minden reggel "szentségelve" utaztunk be dolgozni, mert még lovaskocsik is jártak. Azóta nagyon sok minden megváltozott a kerületben. Sajnos nem minden "fejlődött" pozitív irányban.
"Sok szegmense van a netnek, összeköthet minket a teniszkönyöktől kezdve bármi...
Két behatárolt hely ( XVII. ker. meg a törzsasztal ) egyenesen ideális, hogy megtárgyaljuk közös dolgainkat.
Szóval kedves kerületiek, aki itt él, vagy itt dolgozik és kíváncsi arra mi történik körülöttünk,
reményeim szerint első kézből szerezhet értesüléseket... innen
Példának okáért hányan is vagyunk?"
Már nagyon régen nem írtam ide, de nem is olvastam ezt a topicot. Besokaltam egyik topocitársunk miatt. Az ő etikátlan magatartása miatt én kaptam a leszúrást. Azóta nem volt kedvem a kerületi dolgokkal foglalkoznom.
Most, hogy véletlenül rábukkantam Cukkanyó nevére az "Azok, akik már nincsenek közöttünk" topicban, ismét elgondolkodtam: miért nem tudunk békességben élni? Miért nem tudok békességben élni? Hiszen ez az egész csak egy szemvillanásnyi idő.
Bocsáss meg cukkanyó, ha türelmetlen voltam embertársaimhoz! Kérlek gyere vissza! Hiányzol!
Engem ez még mindig nem győz meg, bár kétségtelen, hogy sok minden erre utal.
Ettől függetlenül is, már rég óta szándékozom szóba hozni, hogy cukkanyó minden bizonnyal azért nyitotta a topicot, hogy a kerület múltjáról és jelenéről beszéljünk. Sajnos azonban a napi problémák túlnyomóan előtérbe kerültek, így a kerület történelme mindinkább háttérbe szorult. És ennek én is aktív részese voltam.
Néhány hete a nejem egy topicra tévedt ahol azokról volt szó akik már nincsenek köztünk, és nem szólnak hozzánk.Sajnos topic nyitó társunk nevét is olvasta ott.
Most, hogy írod, megnéztem a hozzászólásait. Július közepén volt az utolsó, és az is kiderült, hogy igen beteg volt, így bármi elképzelhető.
Sajnos, nem ismertem személyesen, bár lehet, hogy láttam korábban, hisz az én fiam is 2002-ben végzett a Balassiban.
Ha igaz a hír, akkor nagyon szomorú vagyok, mert én is az ötvenesek közé tartozom, és sógorom is két hónapja élt túl egy nagy műtétet, ahol tüdejéből vették ki a daganatos lebenyt.
Pár hónapja gyűjtöttük itt a nevezetes kerületi lakosokat. Ha még nem volt rajta, akkor vegyük föl rá Farkas Pétert, az olimpaia bajnokot is... tudjátok, akit most éppen a XVII. kerületben talált vadkender-ültetvény miatt köröznek.
A Kerület útjai valóban "remekek". Idén asszem 500 millát fordítottak a kátyúzásra Bp-en. (lehet, hogy kicsit többet). Szerintem ez a pénz Rákosligetre lenne elég, ha tényleg jól meg akarnák csinálni. Csak a Liget sor lenne 100-120 millió a Ferihegyi útig (Ligeti Hírek).
Demszky:"Az összes kátyú be lesz tömve" jún. v. júl.-ig.
Ja, akkor lehet, hogy rosszul jár az órám...
Ha, nincs rá lóvé, akkor ne beszéljen marhaságokat a nagyokos.
Nem tudom mi épül ott,de ha egy kis darabon aszfaltot is javitanak,már nyertünk vele .-) Szánalmasak kerületünk közutjainak minősége. Bezzeg a sulyadós csekk,az jön,de én még kátyufoltozást se láttam,nem hogy esetleg egy szakasz javitását...
Sebaj,jön a tél,és tavasszal visszasírjuk a mostani utminőséget. Ez a mai nagy büdös magyarország....
Mostanába kicsit laza a topik, de én is be vagyok havazva. Néha csak annyi időm van, hogy belenézzek.
A Bökényföldi út munkálataiba csak az tetszik igazán, hogy a mátyásföldi bevezető részen (még a "Prérin") a szegélyt egy darabon lerakják, pár nap múlva felszedik, és arrébb rakják. Ezt már 2x eljátszották. Kíváncsi vagyok, a mostani lesz-e a végleges.
A nevezett vá.a jelenlegi rákoshegyi vasút állomás elődje volt.Sajnos a hetvenes években átépitették,kár volt a régi szebb volt csak kopott.Valamikor Rákoshegy keresztúr része volt Rákoskeresztúr-nyaraló néven.majd a Zsófiatelep nevet kapta a keresztségben.
A múltkori tipp után kiderítettem, hogy a helytörténeti kiállítást áthelyezték az Erdős Renée-ház második emeletére.
A múlt pénteken el is sétáltam arra, és megnéztem a kiállítást, ami elég lehangoló volt: ennek a közel 80 ezres lakosú településnek azért annál jóval gazdagabb és érdekesebb múltja van, mint amit ebből a kiállításból meg lehet tudni.
(Hozzáteszem, a kőbányai helytörténeti gyűjtemény még ennél is lehangolóbb:
egy pincehelységben van elhelyezve, amit egyszerű, nappal dolgozó ember sosem fog látni, mert heti háromszor négy órán át van csak nyitva, akkor is 10-től 14-ig,
egyedül csak csütörtökön lehetne 18 óráig megnézni, de akkor is hamarabb hazamennek az illetékesek...)
Viszont megtudtam egy érdekes dolgot: még az előző századforduló idején létezett egy Rákoskeresztúr-Nyaraló nevű vasútállomás valahol a kerületben, egy egészen komoly kétszintes épület is volt hozzá.
Láttátok-e már a "Prérin" az "útjavításokat"? Mátyásföld elött, csíkokban felszedték az utat, úgy 10m-enként. (a felgyűrődéseket) Az a problémám, hogy erről sebbesség-korlátozó táblával nem figyelmeztettek, ezért úgy 60-70-el belementem az első három "árokba". Egy útszűkület jelző tábla volt, de semmi más!
Útszűkület viszont nem volt. Gratulálok mindenkinek, aki ebben közreműködött.
A "javítás" azóta elkészült. Gyönyörű lett. Azt hallottam, nyomnak rá még egy réteget az egészre. Hát, nem ártana neki.
Dilettáns banda.
Akkor csak 1 évvel vagy idősebb nálam. A Képbe jártál?
Nálunk meg szép kis fekvőrendőröket készítetett Miló Béla saját képviselői keretéből. Nágy áz öröm! Elszórtak megint pármilliót felesleges baromságra.
Kettő a Báthory utca végén van, de teljesen a végén 1 m-re a saroktól. Oda minek fekvőrendőr??? Amikor a kanyarodás miatt mindenképpen le kell lassítani, és a bekanyarodó sem mehet többel mint 20. A kivitel nagyon profi, kb. 2x2 m-es, díszkő, minden. Legalább 1 millióba került darabja, ha nem többe.
Az utcák középső részén pedig már nincs egy sem, ott már - úgy látszik - lehet száguldozni. A Báthory utca forgalmáról még azt kell tudni, hogy óránként kb. 2 autó megy el. Biztos nagyon zavarta a lakókat a nagy dübörgés... Persze a kátyúkat nem sikerült betömni sehol sem, az 1 éve "rendbehozott" utcák megint szét vannak esve.
A fekvőrendőrök kapcsán elgondolkoztam: utakat építünk, hogy kényelmesebben, gyorsabban tudjunk közlekedni, majd azokat teleszórjuk fekvőrendőrrel, hogy ne tudjunk kényelmesen és gyorsan közlekedni. Nem lenne egyszerűbb le sem aszfaltozni az utcákat?
Korábban már én is írtam, hogy azért ilyenek, hogy ne váglyák szét őket. Lehet, hogy a "régi" 61E-n ez nem volt jellező, de mentetek már 198-al, vagy 76-ossal? Régebben rosszabb volt a helyzet, manapság elég gyakran "javítják" őket.
Más: Szeretném naponta, a csúcsforgalom kellősközepén, a kitömött buszon utaztatni azt az aranyembert, aki ezeket a kínai-gyerekbuszokat megvásárolta, és beállította a 61E-be.
Ez ügyben már írtam a kedves BKV-nak. Válasz: Az ülések azért kényelmetlen, mert vandálbiztosak. Az elrendezést pedig felülvizsgálják.
Mikor nálunk az utcákat aszfaltozták, a mellékutca nincs 500 méter, nem kellett csatornázni, meg egyebeket csinálni, ráadásul egyirányú, mert egysávos, keskeny utca. Ez tartott másfél hónapig.
A sorompótól a buszgarázsig legalább 1 Km (ha nem több).
Azt hozzá kell tennem, hogy ez 2 éve volt, azóta a környező utcák aszfaltján se nincsen egy hiba se. Igaz, hogy nincs nagy forgalom, de azért járnak néha erre nagy teherkocsikkal is, és a személykocsi forgalom is nagyobb, mint azelőtt..