Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5787

A melléduma nem érdekel.

 

Azért nem kéne a mérnöktársadalmat ennyire semmibe nézni. Még, hogy mellékduma egy alagút, vagy viadukt a hegyek között. Ha ennyire olcsó lenne, akkor építhetnél nekem az udvaromba is párat:-)

Előzmény: BoGar (5784)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5786

Kevesebb kihajtó van. Igaz, vagy nem? Ez csökkenti az autópálya építés kölségét? Igen, vagy nem?

 

Igaz

Igen.

 

Ha ettől te boldogabb vagy:-)))

 

Szeretem az egyoldalúan tájékozott embereket:-)))

 


Előzmény: BoGar (5784)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5785

M0: M5-4 között

 

Korlátozás mentes autóút, azaz 110 km/h

 

4-es út Bp-Üllő;

 

4-es autóút: F2-M0 csp-ig 100 km/h, M0 csp 90 km/h, utána Gyömrő elágig korlátozás nélküli, azaz 110 km/h. 

 

2/A, ami állítólag M2 lett,

 

Igen M2 autóút lett végig Vác Északig a 12-es kiágig. De végig 90 km/h korlátozás.

 

M30 miskolci szakasz,

 

Miskolci elkerülő csak fóút, és 90 km/h-ás vmax.

 

M9 Szekszárdnál,

 

Korlátozás mentes autóút, azaz 110 km/h.

 

Kakuktojás pedig micsoda amit láttam?

 

110 km/h-ás főút!

 

Na de hol?

Előzmény: _roadrunner_ (5575)
BoGar Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5784
Kevesebb kihajtó van. Igaz, vagy nem? Ez csökkenti az autópálya építés kölségét? Igen, vagy nem?
A melléduma nem érdekel. El kell fogadni, hogy azért drágább itthon, főleg a Balaton mellett, mert minden kis község lehajtót akar. Márpedig egy autópályának nem minden faluhoz kellene eljutattnia az embereket.
Előzmény: radio100jozsi (5782)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5783

Sőt az M5-ön Röszke felé a job pályán Lajiosmizsén van az utolsó benzinkút, mert az 54-es úti a bal pályánál van, azaz 104 km-en nincs benzinkút, na ezt nehéz felül múlni máshol.

 

De a média sztorikban az a meglepő, hogy nem gondolkoznak utána az emberek, hogy hazánkban épül akkor sok pihenő, meg benzinkút, meg csomópont, X összegért, kint meg nem épül ennyi, de helyette töménytelen viadukt, alagút, híd épül hegyek között (nem az alföldön), még is kevesebből mint a mi X összegünkért. Tehát egy 5 km-es alagút hegyek között = 2 pihenő+2 benzinkút+2 csomópont az alföldön?

 

Na ezt én nem kajolom be:-)))

Előzmény: radio100jozsi (5782)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5782

Sziasztok!

 

A Horvát autópályás média infók csak hazugságok, ami ilyen indokokkal írja az olcsóságot az építésben.

Persze ezt is csak az hiszi el, aki nem használta még a Horvát pályákat.

Az igaz, hogy kevesebb kihajtó van, de a hegyek között a semmi közepébe szerinted minek kihajtó? Így a Sveti Rok-Maslenica közötti 35 km táv indokolt. Közte szó szerint csak hegy van, egy lélek nem lakik. Azért vegyük figyelembe, hogy a Horvát népsűrűség töredéke a hazainak, na meg tele van hegyekkel, ahol túl sokan sem laknak.

Az meg, hogy kevés pihenő van, meg benzinkút kérdem én mihez képest? Nézzük meg az M5-öst, ahol Kecskeméten az 54-es útnál van Mol kút, és semmi több a Szerb határig itthon már, azaz 84 km-en nuku nafta. Na ekkora táv Horvát pályán biztos nincs.

 

 

Az meg jogos, hogy az igénybevétele nem olcsó a Horvát pályáknak, de minőségben is ég és föld a hazaiaknak. Ott az ívek átmenetében nem bukkan az autó, mint itthon. Az alagutak, és viaduktok meg lenyúgözőek.

Amúgy ilyen infók ügyében ajánlom ezt az oldalt: http://motorways-exitlists.com/

Előzmény: BoGar (5649)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5781

éppenséggel be lehet fedni, bár azt is inkább megszakításokkal, hogy a szellőztetés természetes úton megvalósuljon...

 

(a budai oldal esetében viszont elég elméleti a kérdés, mert ott elvetették a bővítést...

vagy annyira mégsem?)

Előzmény: Fricy (5780)
Fricy Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5780
Max. a föld alatt. De a parton, felszínen soha nem támogatnám.
Előzmény: Törölt nick (5779)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5779
na jó, neked is modhatom, csak nem tudsz kilépni a 4sáv=agyrém sémából...
Előzmény: Fricy (5778)
Fricy Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5778
kik vannak többen?

Akik élhető Budapesten szeretnének lakni. Ehhez pedig nem tartozik hozzá ez az agyrém.
Előzmény: Törölt nick (5777)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5777

sokan meg igen...

kik vannak többen? :-)

 

(de mint írtam: angersben a 4 sávval is sokkal kultúráltabban néz ki, mint nálunk a kettővel...

tehát nem jelenti automatikusan, hogy a 4 sáv még rondább lenne...)

Előzmény: Fricy (5775)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5776

van ott zsé, csak ott is elmegy minden szírszarra...

 

(meg a mostanság divatos rendcsinálás is igen sok zsét elvisz, majd 1000mrd usd-t eddig...

na ebből igen sok hidat meg lehetett volna renoválni... :-)

Előzmény: toto92 (5773)
Fricy Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5775
Szerintem sokan nem szeretnének négysávos rakpartokat Budapestre...
Előzmény: Törölt nick (5764)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5774

természetesen az igényeknek megfelelő számú keresztezést - alul/felüljárót - ki kell(ene) építeni...

 

egy városi pályánál ez igen nagyszámú is lehet... (persze többnyire elspórolják...)

 

kőröshegy/földvár esetében ez 1+1 db (+ 1db híd a séd patak felett)

(ez a majd 2 km-es viaduk költségéhez képest bagatell...)

 

amúgy a vidéki nyomvonalaknál a keresztező országos közutakat SOSEM vágják el, azok mindig kapnak alul/felüljárót...

 

inkább az szokott lenni, hogy a gazdáknak túl erős az érdekérvényesítő képességük és (gazdaságilag ésszerűtlenül) sok földútfelüljárót követelnek...

Előzmény: toto92 (5772)
toto92 Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5773
Lám-lám, ott sincs a kerítés kolbászból. Pedig Amerika gazdasága csak három fényévvel tűnik jobbnak kishazánkénál.
Előzmény: Törölt nick (5741)
toto92 Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5772
Az oké, hogy beszigetelik, és akkor nincs zaj. De onnantól a pontból b-be eljutni igencsak körülyményes, ha ott van egy autópálya. Hasonló példa pl. az M3-as Rákospalotai szakasza. Délután az öt átjáróból kettőn alig haladnak az autók (Szentmihályi út és Szerencs utca). A többi pedig már délen van, ahol a/ relatíve sűrűn vannak, b/nincs jelentős átmenő forgalom. És akkor nem is említem a már-már Hungaricumnak számító lámpás csomópont az autópályán c. jelenséget. (Oké, az elvileg nem autópálya, de gyakorlatilag a/ az autópályáról érkezők jelentős része halad erre, b/reggel jól megfogja a forgalmat. (Ez most inkább a német példára ment, Kőröshegyen elvileg az autópálya eredeti nyomvonalának a közelébe nem is lehetett volna házakat építeni, legjobb tudomásom szerint.)
Előzmény: Törölt nick (5763)
BA123 Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5771
Ismerek néhány szörnyű példát, de szerintem a Genovai rakparti út mindent überel.
Viszont a prágai és a bostonin kivül jól megoldották a belvárosi gyorsforgalmi utakat Marseillesben és Tulonban is egy -egy alagúttal, meg Barcelonában is. Úgy tudom Madridban is egy ilyet készítenek elő.
Előzmény: Törölt nick (5767)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5770

nem feltétlen.

 

a parton vezető gyorsforgalmi ellenére sokkal jobban néz ki a folyópartjuk, mint a mi dunapartunk:

teli van fával, le lehet menni napozni, horgászni, biciklizni...

 

de nézz szét magad....

 

(és az út a többnyire süllyesztett kialakítás miatt, szinte nem is látszik, fentről a várból nagyon kellett keresgélnem, mert csak a fele szélességet lehetett látni...)

Előzmény: BA123 (5768)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5769

Az első kérdés így szól: megengedjük-e hogy tönkretegyünk egy szép reményű balatoni települést egy ilyen töltéssel...

 

túl liberális a szemléleted...

(sajnos a mostani törvények is azok, és ez elég sokba fáj a gazdaságnak:

egyrészt a többletköltségek miatt, de főként az egyezség hiánya miatti, hosszú évekig tartó halogatás miatt)

 

az első kérdés inkább az:

"okoz-e bármiféle hátrányt/kellemetlenséget a falunak egy ilyen töltés"

 

szerintem nem... :-)

 

(van jópár példa, ahol a falu határában meg el a pálya: hol okoz problémát?

most nem a direktbe kettévágásokra gondolok...)

Előzmény: BA123 (5766)
BA123 Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5768
Én azt hiszem hogy a folyópart egy nagy értéke a városnak. Ha a folyópartot a város az autóknak adja akkor a városnak fontosabbak az autósok mint a lakók (persze itt azért van némi átfedés).

Az autósok nagyon fontosak (itt sem ajánlatos átesni a méregzöld tulsó oldalra), de ami érték azt meg kell őrizni a gyalogosok számára és olyan megoldást kell keresni ami az autósoknak és a gyalogosoknak is jó. Én hiszek abban hogy vannak ilyen megoldások, persze meg is kell fizetni. De hát ez pont olyan dolog mint ha az ember autót vesz. Vehetsz egy Dáciát is, de ha igazi vezetési élményre vágysz, akkor egy komolyabb kocsiban gondolkodsz, és inkább még spórolsz egy-két évet.

Gondolkodhatunk egy négysávos rakpartban is, de ez a Dácia kategória. Az utakat nem 10 évre építjük hanem minimum 50-re, de jó esetben sokkal többre. Úgyhogy alaposan gondoljuk meg hogy elcsesszük-e a várost úgy mint pl.: a bécsiek, vagy inkább gondolkodunk, kicsit várunk aztán építünk egy olyat mint pl a prágaiak (belső gyűrű), vagy a bostoniak (bigdig).

Számomra semmilyen rakparton vezetett út nem elfogadható, mert ez tönkreteszi a rakpartot. Vagy más felé kell vinni, vagy be kell fedni, vagy ki kell fúrni, vagy belesüllyeszteni a folyóba, lehet választani...
Előzmény: Törölt nick (5764)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5767
viszont az A11 átmenő forgalmát ésszerűtlen a városközponton átvinni, így már építik is a központot elkerülő pályaszakaszt...
Előzmény: Törölt nick (5764)
BA123 Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5766
Ez hasonlít a köröshegyire, csak szűkebb a völgy és kisebb a híd.

Azt hiszem ez nem anyagi kérdés, inkább szemléletbeli. A szemléletbeli után meg jogi. Az én szemeben egy töltés ami kettévágja a falut akkor sem elfogadható ha zajvédőfalak csökkentik a károkat, és esetleg még két átjáró épül a töltés alatt.
Nem a hidat akarom védeni. A híd csak egy következő kérdés. Az első kérdés így szól: megengedjük-e hogy tönkretegyünk egy szép reményű balatoni települést egy ilyen töltéssel. Erre szerintem csak egy értelmes válasz lehet, az hogy nem. A következő kérdés az hogy milyen módon lehetne ezt megoldani. Valószínűleg szóba jöhetett volna valami fedett út is, úgy tudom ilyen tervek is voltak, több is. Szóval az hogy híd vagy alagút szerintem parciális kérdés ahoz képest hogy megúszta a falu.

A kérdés tehát számomra úgy merül fel hogy adunk-e lehetőséget arra hogy önkormányzatok azt mondhassák hogy nem engedélyezik a településüket gyökeresen átalakító és tönkretevő beruházásokat, és költünk-e erre is vagy azt mondjuk hogy nessze itt egy pofon, ha nem tetszik odébbálhatsz. Ezek után jön a dolog jogi része, mert ugye ezzel azért rendesen vissza is lehet élni...
Előzmény: Törölt nick (5763)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5765

pardon: ez nem is a Loire, hanem a Maine...

(ez a város után folyik bele a várost délről elkerülő Loire-ba)

Előzmény: Törölt nick (5764)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5764

Viszont azt hiszem hogy pl. nem sikerült annyira tönkretennünk a Dunát mint a bécsieknek........ megfúrtuk a rakpart négysávosítását...

 

a négysávos rakpart szerintem kellene... (mindkét oldalra)

 

a múlt héten franciaországban jártunk, voltunk többek között Angers-ben...

bár ez 10ed akkora város, mint Bp, ott így néz ki a liore part:

 

 

 

 


közvetlen ezen 2x2es gyorsforgalmi mellett van a városközpont fő látványossága, a chateu d'angers:

 

elképesztően gyorsan (ap. tempóval) be lehetett érni a központba, és ugyanolyan gyorsan le is lehetett lépni onnan.

(a budai vár esetében, ez picit macerásabb lett volna... :-((

Előzmény: BA123 (5760)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5763

egy féltucatot telibe...

 

tekintve, hogy itt vagy 30-40mrd-ot lehetett volna spórolni ezzel a nyomvonallal (akár a híd teljes árát, hisz 3-4km-rel rövidebb is lett volna a nyomvonal), ez nem túl nagy ár...

 

a falut keresztező szakaszt bezajvédőfalazták volna, és nem zavart volna senkit...

 

(nézzél szét németországban a guglival, hogyan szelik keresztbe-kasul a falvakat, a mostani építésekkel is!

a kedvencem: A71-A73 csp.)

Előzmény: BA123 (5761)
BA123 Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5762
Bocs, most néztem hogy azt a részt te a földvári nyúlványnak nevezted...
Előzmény: BA123 (5761)
BA123 Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5761
Nézd meg jobban a térképet! A falunak két fontos utcája van. Az egyik a szántódi (ezt a falun kívül keresztezi), a másik a földvári. Itt pont telibekap néhány házat. Gondolom szép kis töltést kellett volna építeni a földvári út felett...
Előzmény: Törölt nick (5759)
BA123 Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5760
Nem is egészen erre gondoltam, persze itt vannak a rossz útjaink meg a magunk bajai. Viszont azt hiszem hogy pl. nem sikerült annyira tönkretennünk a Dunát mint a bécsieknek. Csórók vagyunk, de mégis építettünk és építünk szép hidakat, megfúrtuk a rakpart négysávosítását, amit Bécsben megcsináltak hat-nyolc sávval a csatorna partján, és még sok olyan dolog van amiben szerencsénk volt.
Szerencsénk, mert abban a korban amikor mindenki az iparosításban, és a fejlődésban hitt, mi éppen nagyon csórók voltunk és nem tudtuk annyira tönkretenni a környezetünket mint mások, nálunk gazdagabbak.

Ez egy másik kor, ahol erősebb a civil kontroll, és fontosabb a környezettudatosság.
Szerencsénk van hogy most van több pénzünk fejleszteni.
Előzmény: Törölt nick (5757)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5759

kőröshegy:

azért keresztülvágásról nem volt szó, a falut nagy ívben elkerülte volna.

valahogy így:

 

 

(dunaföldvár nyúlványából viszont egy picit lecsípett volna...)

Előzmény: BA123 (5756)
BA123 Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5758
Igen, pontosan itt szálltunk meg.

Teljesen egyetértek veled, a bécsiek a nyolcavanas-kilencvenes évekeben átlendültek a ló túlsó oldalára, most pedig próbálják rendbetenni azt amit akkor elrontottak. A városi igények helyett már akkor is az elkerülőútban kellett volna gondolkodniuk. Persze akkor még nem negyon volt forgalom kelet felé, zárva voltak a határok, gondolom emiatt döntöttek a városi autópálya mellett, és emiatt lett egy hatalmas undorító ipartelep a városnak ez a Pest felé eső fele.

Úgy látszik hogy az is csinál hülyeséget akinak nagyon sok pénze van, és néha kifejezetten jó ha nekünk nincs, mert ha lett volna szerintem mi is megépítjük a magunk városi sztrádáit.

Egyébként valószínűleg pont ugyanígy fognak járni a magasházakkal és a Dunaparttal is, tíz év mulva majd elkezdenek azon gondolkodni hogy lehetne rendbetenni a magasháznegyedet, meg az iparosított, erőművesített, műdunapartot.

Szóval szerintem ne a bécsiektől akarjunk tanulni...
Előzmény: Törölt nick (5755)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!