banyek, amiről itt írtak, írtunk és figyelmesen olvastad volna a, TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS 5W30 . az a 2018-tól gyártott Ceed III-as CD sorozat 1,4 szívomotorosnak ajánlott motorolaj ACEA A5/B5 típus.
ACEA „C” kategória (Katalizátor kompatibilis, részecskeszűrős olajok): Az ACEA C kategóriájú, alacsony hamutartalmú olajok bizonyos motorokhoz alkalmatlanok lehetnek. Kérjük vegye figyelembe minden esetben a gépkönyvi előírásokat!
C1: Viszkozitásstabil, kifejezetten alacsony hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz, amelyek alacsony belső súrlódású, kis viszkozitású, alacsony hamu-, kén, foszfortartalmú és 2,9 mPas-nál nagyobb HTHS viszkozitású motorolajat igényelnek. Az e kategóriába tartozó motorolajok megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát, és üzemanyag-megtakarítást is eredményeznek. (pl. bizonyos Mazda, Jaguar, Land Rover, Mitsubishi típusok)
C2: Viszkozitásstabil, közepes hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz, amelyek alacsony belső súrlódású, kis viszkozitású, közepes hamu-, kén, foszfortartalmú és 2,9 mPas-nál nagyobb HTHS viszkozitású motorolajat igényelnek. Az e kategóriába tartozó motorolajok megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát, és üzemanyag-megtakarítást is eredményeznek. (pl. bizonyos Peugeot, Citroen, Toyota, Honda típusok)
C3: Viszkozitásstabil, közepes hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz. Az e kategóriába tartozó termékek HTHS viszkozitása 3,5 mPas-nál nagyobb. Megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát. (Pl. bizonyos Opel, Hyundai, KIA, Mercedes, BMW, Subaru, Suzuki, Fiat típusok)
banyek amikor vettem a kocsit az év elején,akkor elmentettem olajcseréhez a Total5W-30 Quartz Ineo MC3-t,de azóta permanensen a TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS 5W30-ről írtok,most akkor melyik jobb egy 2012.-es 1.4 CVVT motornak?
Megnéztem köszönöm! Hát szörnyű, ha a fél kocsit szét kell emiatt szedni! :( Erre utal ez a videó is, bár remélem van valami más megoldás is. https://www.youtube.com/watch?v=ptXEYAzI230
Köszi mindenkinek a kommenteket. Egyébként, de qvára mindegy, hogy milyet rakok bele, de szeretem a gyárit megvenni hozzá, egyébként valóban kb mindegy. :) Emelt fényerejűt már egyszer használtam a Logannél, nagyon jó fénye volt, de nagyon gyorsan kiégett, szóval kihagyom.
Más, van aki esetleg használ tetőcsomagtartót? Nemrég vettem egy Menabo Tiger black csomagtartót, és van hozzá két méretű csavar, az egyik 8, a másik 9 cm hosszú. bármennyire is keresem, sehol se találom, hogy vajon a Ceed-hez melyik kellene, valakinek nincs esetleg erről infója? Nyílván ki tudom próbálni mindegyikkel, de hátha tudja valaki.
Nekem Riom van. Szerencsére az jóval szerelő barátibb, mint a Ceed. Azért küldtem az előző videót, mert abban az esetben is hasonlóan kell eltávolítani, mint amit a gépkönyv a Ceed esetében ír. Néhány bejegyzés szerint viszont, a csomagtér borítás leszerelésével oldják meg, mivel állítólag elég rövid a vezetékelés.
Nekem eddig csak a kanyarfényszórókban ment ki de mind a kettő a gyakori fel-lekapcsolások miatt. H7-ből a hosszabb élettartalmút érdemesebb megvenni, ami meg van jelölve a dobozán. Anno a Lidlben vettem párban, majd elválik meddig tart. Igaz drágább, de a fénye is jobb. Szerintem mindegy hová írják, csak meglegyen a szervízkönyvben akár mellékelve egy papíron is.
Tud valaki segíteni abban, hogy 2014-es Kia Ceed SW rendszám megvilágító lámpáját miképpen szedjem szét? A könyve azt írja, a két végén meg kell nyomni majd elfordítani a műanyagot, úgy jön ki. De persze úgy meg sem moccan, eltörni pedig nem szeretném. A régi csavaros volt így egyszerű. Nem hiszem el, hogy emiatt le kell szerelni a belső borítást. Előre is köszönöm!
ja járhat, csak kérdés hosszabbtávon milyen hatással lesz a szivóoldali részre, turbóra és a katalizátor / részecskeszűrő részre.
Sajnos nemigazán van információ a benzines részecskeszűrők (GPF/OPF) telitődéséről, illetve kiégetéséről. Egy KIA márkaszervizesel beszéltem és halovány gőze nem volt a benzines GPF-ről ! Azt mondta, hogy a turbós benzinesbe nincs részecskeszűrő, csak a dizelben van. Ez az olajcserével kapcsolatosan került szóba, hogy milyen olaj való a benzines turbós motorokba. Mivel mondta, hogy ACEA A5/B5-öt raknak bele, mire mondtam, hogy okésabb lenne, ha inkább a ACEA C-1/2/3/4 közül keresgélnének, a részecskeszűrő miatt. Hát ennyit a KIA szervizekről..Ami pozitívum volt tőle, hogy mondta, hogy majd utánanéz:)
Ja és tegnap rákérdezem a szekszárdi szevizre, hogy mennyibe is fájna egy sima olaj+ szűrő csere.........hmm 40.600 ft-ot mondott :( Hát nem tartozik az olcsók közé!
Visszatérve a benzines GPF-re ez nem úgy tisztul, mint a dizeles DPF, hogy ~ 4-500 városi km után egy magasabb fordulatu 20-30 km országúti, v pályas tempónál ki tud égni a lerakodott korom egy része. A benzinesnél a gyakori motorfék segít, alacsony fordulaton benzinszegény keverék miatt megnő a oxigén telitetség és a kipuffogó rendszerben 7-800 C fokra emelkedő hőmérséklet által tud kiégni, ill. regenerálódni a GPF. A külföldi Ford fórumokon olvastam, hogy a turbós benzines fordoknál elég gyakori a 10-20 ekm kornyékén jelentkező hibajelzés a műszerfalon, GPF hibára utalva. Hát nem tudom, hogy a KIA-ba van-e vmi külön kontrollja a GPF-nek, vagy (reményeim szerint) hatékonyabb/jobban teljesít a KIA GPF-je , mint a Fordoké.
Szerintem vegyél az igényeidnek megfelelő fényerejű, színhőmérsékletű izzót párban és ha kiég a most bentlévő egyike, akkor mindkettőt kicseréled, s így azonos színértékű és fényerejű lesz mindkettő. Pl. Itt https://lumenet.hu/h7-izzo , vagy itt https://tinyurl.hu/pnKk/
Jó tökölős játék, főleg az akksi felöli kicserélése, jó szűk hely áll a rendelkezésre. Nagy lapát kezüeknek nne is próbálkozzanak vele, mert esélytelen a csere :) Nagy divat a fehérebb és magasabb fényű izzók. Kicseréltem én is ilyenre https://tinyurl.hu/ViJ8/ a két tompítottat. Valamivel jobb a fényereje, cserébe rövidebb az élettartama. Ugyanis, ha növelt (fehérebb/kékebb) színűt veszel akkor gyengül a fényereje (Lumene) Tehát csak úgy tudják a magasabb színhőmérsékletű (kékített üvegü) izzóknál fenntartani a fényerőt, ha a wolfram szálat vékonyabbra veszik, ezáltal jobban fog izzani, azaz növekedni a fényereje. Hátránya pedig, hogy gyorsabban oxidálódik és hamarabb elszakad az izzószál, valamint jóval drágábban is adják.
A szervizkönyvbe 15 szerviz beírás elfér. Ha félévente viszed, akko is kibirja a 7 év garanciális időszakot. Ha betellik, kérsz egy másikat, vagy részletes számlát kérsz az elvégzett olajcsrékről vs szervizekről.
Nem tudja véletlenül valaki, hogy a 2019-es ceed-ben milyen márkájú H7 izzó található gyárilag az első fényszórókban? Vennék tartalékot a biztonság kedvéért, de csak emiatt nem szedném ki belőle.
Meg egy általános kérdés, olyankor mi van, ha pl betelik a szervízkönyv, mert valaki gyakrabban cserélteti az olajat, és rendszeresen be is pecsételteti, ahogy kell? Kap egy másik könyvet, vagy írják oda, ahová tudják?
Köszönöm Neked is! Szerencsére mind a két autónk garázsban van, igaz nem fűtött (30-as Ytong), de azért az elmúlt nagy hidegekben /-15, -20/ sem volt 0 foknál hidegebb :D
A szerelési anyagokat szinte mindig a kovacsauto.hu-ról szoktam rendelni, pedig a sógoromnak van 40% kedvezménye az unixnál :D szerintem az olajszűrővel sem lesz gond - az előző ceedhez mindig sárga volt a betét...
Igen DPF-es az autód, ezért ajánlatos minimum az ACEA C2 és 5W-30-as viszkozításút, vagy ha csillag garázs, vagy sokat van szabadban az autód, akkor inkább a 0W-30-ast tegyél bele, az nem cseszi szét annyira a hidegindításokkal a motort. Az olajszűrőt pedig megnézed milyen van benne és olyant veszel. De sztem tök mindegy, mert ahány márkaszerviz, annyi félét használ. Ha kék színű szűrő van benne, akkor az eredeti koreai lehet, az ebay-ről érdemes venni, de az kb. 1 hónap átfutású...
Ha az alábbiak bármelyike vonatkozik Önre, gépkocsija karbantartását a „Fokozott igénybevételnek kitett gépkocsik karbantartása” pont figyelembevételével végeztesse:
• Gyakori vezetés rövid távolságokon. • Vezetés poros utakon vagy homokos területeken. • Szélsőségesen intenzív fékhasználat. • Vezetés olyan utakon, ahol sót vagy egyéb korrodáló anyagot használnak síkosságmentesítésre. • Vezetés rázós és sáros utakon. • Vezetés hegyvidéken. • Hosszú ideig tartó alapjárati üzemeltetés, vagy alacsony sebességgel való közlekedés. • Hosszú ideig tartó vezetés hideg időjárási viszonyok között, illetve különösen párás klímájú vidékeken. • Élettartama 50 %-a felett, meleg klímájú (32 °C feletti) helyen, városi csúcsforgalomban vezetés.
Ha gépkocsijának üzemeltetésére a fent felsoroltak bármelyike is jellemző, a normál karbantartási ütemtervhez képest gyakrabban kell elvégeztetni az időszakos karbantartásokat, illetve a folyadékcseréket, utántöltéseket. Az "Időszakos karbantartási ütemtervben" levő időszak illetve futásteljesítmény túlhaladtával kövesse az előírt karbantartási intervallumokat.
Az van odaírva, ha használod az autót (nem tudok olyanról, aki ne esne bele valamelyik kategóriába), akkor 15ezer/12 hónap.
ja, igen nem 1, hanem 2 év.... és te milyen olajat használsz? én eddig a petronas syntium 5000xs-t használtam, de ha ebben már van dpf akkor nem biztos, hogy ez jó lesz :D
Szia köszi, az enyém 2015-ös 1,6 Crdi....a szervízkönyvben rendszeresen 30 ezrenként van a bejegyzés, de akitől vettük, Ő is mondta h közebe is vitte olajcserére... még garis, de hivatalosan már csak egy kötelező szervíz van 130 ezernél...én nem nagyon hiszek a longlife olajokban, bár az offtopic Octaviát kollégámtól vettem Ő pl szigorúan csak márkaszervízbe hordta és 30 ezrenként cserélt olajat...igaz az 1,4 benzin 75Le volt, nem olajkályha :D