Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lemir2 Creative Commons License 2019.12.14 0 1 32766

banyek, amiről itt írtak, írtunk és figyelmesen olvastad volna a,  TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS 5W30 . az a 2018-tól gyártott Ceed III-as CD sorozat 1,4 szívomotorosnak ajánlott motorolaj ACEA A5/B5 típus.

Amit Te írsz és használsz az Total 5W-30 Quartz Ineo MC3, az ACEA C3 típus, ami leginkább részecskeszűrős járművekbe való motorolaj. De a tied biztos, hogy nem turbós és nem is részecskeszűrős! https://www.arukereso.hu/motorolaj-c3678/total/quartz-ineo-mc3-5w-40-5l-p107335049/#termek-leiras

 

ACEA „C” kategória (Katalizátor kompatibilis, részecskeszűrős olajok):
Az ACEA C kategóriájú, alacsony hamutartalmú olajok bizonyos motorokhoz alkalmatlanok lehetnek. Kérjük vegye figyelembe minden esetben a gépkönyvi előírásokat!

C1: Viszkozitásstabil, kifejezetten alacsony hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz, amelyek alacsony belső súrlódású, kis viszkozitású, alacsony hamu-, kén, foszfortartalmú és 2,9 mPas-nál nagyobb HTHS viszkozitású motorolajat igényelnek. Az e kategóriába tartozó motorolajok megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát, és üzemanyag-megtakarítást is eredményeznek. (pl. bizonyos Mazda, Jaguar, Land Rover, Mitsubishi típusok)

C2: Viszkozitásstabil, közepes hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz, amelyek alacsony belső súrlódású, kis viszkozitású, közepes hamu-, kén, foszfortartalmú és 2,9 mPas-nál nagyobb HTHS viszkozitású motorolajat igényelnek. Az e kategóriába tartozó motorolajok megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát, és üzemanyag-megtakarítást is eredményeznek. (pl. bizonyos Peugeot, Citroen, Toyota, Honda típusok)

C3: Viszkozitásstabil, közepes hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz. Az e kategóriába tartozó termékek HTHS viszkozitása 3,5 mPas-nál nagyobb. Megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát. (Pl. bizonyos Opel, Hyundai, KIA, Mercedes, BMW, Subaru, Suzuki, Fiat típusok)

Előzmény: irreverzibilis (32765)
irreverzibilis Creative Commons License 2019.12.14 0 1 32765

banyek amikor vettem a kocsit az év elején,akkor elmentettem olajcseréhez a Total 5W-30 Quartz Ineo MC3-t,de azóta permanensen a TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS 5W30-ről írtok,most akkor melyik jobb egy 2012.-es 1.4 CVVT motornak?

Cobalt14 Creative Commons License 2019.12.14 0 0 32764

A hosszabb volt benne alapból, ráraktam, maradt is. :)

Előzmény: KAti (32761)
Lacus 51 Creative Commons License 2019.12.14 0 0 32763

Ezt írja a könyve, tehát nincs szó benne olyan nagy szétbontásról. 

Előzmény: stefi001 (32758)
Lacus 51 Creative Commons License 2019.12.14 0 0 32762

Megnéztem köszönöm! Hát szörnyű, ha a fél kocsit szét kell emiatt szedni! :( Erre utal ez a videó is, bár remélem van valami más megoldás is. https://www.youtube.com/watch?v=ptXEYAzI230

 

 

Előzmény: stefi001 (32759)
KAti Creative Commons License 2019.12.14 0 0 32761

Próbáld ki a rövidebbel először, az megadja a választ :-)

Előzmény: Cobalt14 (32760)
Cobalt14 Creative Commons License 2019.12.14 0 0 32760

Köszi mindenkinek a kommenteket. Egyébként, de qvára mindegy, hogy milyet rakok bele, de szeretem a gyárit megvenni hozzá, egyébként valóban kb mindegy. :) Emelt fényerejűt már egyszer használtam a Logannél, nagyon jó fénye volt, de nagyon gyorsan kiégett, szóval kihagyom. 

 

Más, van aki esetleg használ tetőcsomagtartót? Nemrég vettem egy Menabo Tiger black csomagtartót, és van hozzá két méretű csavar, az egyik 8, a másik 9 cm hosszú. bármennyire is keresem, sehol se találom, hogy vajon a Ceed-hez melyik kellene, valakinek nincs esetleg erről infója? Nyílván ki tudom próbálni mindegyikkel, de hátha tudja valaki.

stefi001 Creative Commons License 2019.12.14 0 0 32759

Nekem Riom van. Szerencsére az jóval szerelő barátibb, mint a Ceed. Azért küldtem az előző videót, mert abban az esetben is hasonlóan kell eltávolítani, mint amit a gépkönyv a Ceed esetében ír. Néhány bejegyzés szerint viszont, a csomagtér borítás leszerelésével oldják meg, mivel állítólag elég rövid a vezetékelés.

 

Például:

https://www.youtube.com/watch?v=2FGh6Xwszr0

Előzmény: Lacus 51 (32756)
stefi001 Creative Commons License 2019.12.14 0 0 32758

Ilyesmi a rögzítési megoldás? 

 

https://www.youtube.com/watch?v=mKgo-B_kXBU

Előzmény: Lacus 51 (32756)
Lacus 51 Creative Commons License 2019.12.14 0 0 32757

Nekem eddig csak a kanyarfényszórókban ment ki de mind a kettő a gyakori fel-lekapcsolások miatt. H7-ből a hosszabb élettartalmút érdemesebb megvenni, ami meg van jelölve a dobozán. Anno a Lidlben vettem párban, majd elválik meddig tart. Igaz drágább, de a fénye is jobb. Szerintem mindegy hová írják, csak meglegyen a szervízkönyvben akár mellékelve egy papíron is.

Előzmény: Cobalt14 (32751)
Lacus 51 Creative Commons License 2019.12.14 0 0 32756

Tud valaki segíteni abban, hogy 2014-es Kia Ceed SW rendszám megvilágító lámpáját miképpen szedjem szét? A könyve azt írja, a két végén meg kell nyomni majd elfordítani a műanyagot, úgy jön ki. De persze úgy meg sem moccan, eltörni pedig nem szeretném. A régi csavaros volt így egyszerű. Nem hiszem el, hogy emiatt le kell szerelni a belső borítást. Előre is köszönöm!

lemir2 Creative Commons License 2019.12.13 0 0 32755

ja járhat, csak kérdés hosszabbtávon milyen hatással lesz a szivóoldali részre, turbóra és a katalizátor / részecskeszűrő részre.

Sajnos nemigazán van információ a benzines részecskeszűrők (GPF/OPF) telitődéséről, illetve kiégetéséről. Egy KIA márkaszervizesel beszéltem és halovány gőze nem volt a benzines GPF-ről ! Azt mondta, hogy a turbós benzinesbe nincs részecskeszűrő, csak a dizelben van. Ez az olajcserével kapcsolatosan került szóba, hogy milyen olaj való a benzines turbós motorokba. Mivel mondta, hogy ACEA A5/B5-öt raknak bele, mire mondtam, hogy okésabb lenne, ha inkább a ACEA C-1/2/3/4 közül keresgélnének, a részecskeszűrő miatt. Hát ennyit a KIA szervizekről..Ami pozitívum volt tőle, hogy  mondta, hogy majd utánanéz:)

Ja és tegnap rákérdezem a szekszárdi szevizre, hogy mennyibe is fájna egy sima olaj+ szűrő csere.........hmm 40.600 ft-ot mondott :(  Hát nem tartozik az olcsók közé!

 

Visszatérve a benzines GPF-re ez nem úgy tisztul, mint a dizeles DPF, hogy ~ 4-500 városi km után egy magasabb fordulatu 20-30 km országúti, v pályas tempónál ki tud égni a lerakodott korom egy része. A benzinesnél a gyakori motorfék segít, alacsony fordulaton benzinszegény keverék miatt megnő a oxigén telitetség és a kipuffogó rendszerben 7-800 C fokra emelkedő hőmérséklet által tud kiégni, ill. regenerálódni a GPF.  A külföldi Ford fórumokon olvastam, hogy a turbós benzines fordoknál elég gyakori a 10-20 ekm kornyékén jelentkező hibajelzés a műszerfalon, GPF hibára utalva. Hát nem tudom, hogy a KIA-ba van-e vmi külön kontrollja a GPF-nek, vagy (reményeim szerint) hatékonyabb/jobban teljesít  a KIA GPF-je , mint a Fordoké.

 

 

Egy kis szakmai továbbképzés a turbókról. https://www.youtube.com/watch?v=Fq2tXWaU0PY

Előzmény: tuzer (32752)
lemir2 Creative Commons License 2019.12.13 0 0 32754

Szerintem vegyél az igényeidnek megfelelő fényerejű, színhőmérsékletű izzót párban és ha kiég a most bentlévő egyike, akkor mindkettőt kicseréled, s így azonos színértékű és fényerejű lesz mindkettő. Pl. Itt  https://lumenet.hu/h7-izzo , vagy itt https://tinyurl.hu/pnKk/

Jó tökölős játék, főleg az akksi felöli kicserélése, jó szűk hely áll a rendelkezésre. Nagy lapát kezüeknek nne is próbálkozzanak vele, mert esélytelen a csere :)  Nagy divat a fehérebb és magasabb fényű  izzók. Kicseréltem én is ilyenre https://tinyurl.hu/ViJ8/ a két tompítottat. Valamivel jobb a fényereje, cserébe rövidebb az élettartama. Ugyanis, ha növelt (fehérebb/kékebb) színűt veszel akkor gyengül a fényereje (Lumene) Tehát csak úgy tudják a magasabb színhőmérsékletű (kékített üvegü) izzóknál  fenntartani a fényerőt, ha a wolfram szálat vékonyabbra veszik, ezáltal jobban fog izzani, azaz növekedni a fényereje. Hátránya pedig, hogy gyorsabban oxidálódik és hamarabb elszakad az izzószál, valamint jóval drágábban is adják.

 

A szervizkönyvbe 15 szerviz beírás elfér. Ha félévente viszed, akko is kibirja a 7 év garanciális időszakot. Ha betellik, kérsz egy másikat, vagy részletes számlát kérsz az elvégzett olajcsrékről vs szervizekről.

Előzmény: Cobalt14 (32751)
dokeee Creative Commons License 2019.12.13 0 0 32753

Baszki, nem kurvára mindegy? :)

Előzmény: Cobalt14 (32751)
tuzer Creative Commons License 2019.12.13 0 0 32752

utána jártam, minden KIA és Hyundai benzines járhat az E10-es benzinnel.

Cobalt14 Creative Commons License 2019.12.13 0 0 32751

Nem tudja véletlenül valaki, hogy a 2019-es ceed-ben milyen márkájú H7 izzó található gyárilag az első fényszórókban? Vennék tartalékot a biztonság kedvéért, de csak emiatt nem szedném ki belőle. 

 

Meg egy általános kérdés, olyankor mi van, ha pl betelik a szervízkönyv, mert valaki gyakrabban cserélteti az olajat, és rendszeresen be is pecsételteti, ahogy kell? Kap egy másik könyvet, vagy írják oda, ahová tudják? 

Glovas Creative Commons License 2019.12.13 0 0 32750

A szervízkönyvbe való matricára én is vártam egy csomót, de miután felhívtam a kereskedést megküldték postán.

Előzmény: Pgabor79 (32749)
Pgabor79 Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32749

Én nov.  23-án vettem át az autót, azóta várom a szervizkönyvet!  Majd megérkezik! 

Előzmény: pitz75 (32725)
lemir2 Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32748

Az egy jó választás, holnap hozzák nekem is a 4+1 literest  https://tinyurl.hu/1Hyz/   

 

Előzmény: dokeee (32747)
dokeee Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32747

Én Shell-t. 0w-30 Helix Ultra ECT C2-C3.

Előzmény: cinyoka (32741)
cinyoka Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32746

Köszönöm Neked is! Szerencsére mind a két autónk garázsban van, igaz nem fűtött (30-as Ytong), de azért az elmúlt nagy hidegekben /-15, -20/ sem volt 0 foknál hidegebb :D

 

A szerelési anyagokat szinte mindig a kovacsauto.hu-ról szoktam rendelni, pedig a sógoromnak van 40% kedvezménye az unixnál :D szerintem az olajszűrővel sem lesz gond - az előző ceedhez mindig sárga volt a betét...

Előzmény: lemir2 (32745)
lemir2 Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32745

Igen DPF-es az autód, ezért ajánlatos minimum az ACEA  C2 és 5W-30-as viszkozításút, vagy ha csillag garázs, vagy sokat van szabadban az autód, akkor inkább a 0W-30-ast tegyél bele, az nem cseszi szét annyira a hidegindításokkal a motort. Az olajszűrőt pedig megnézed milyen van benne és olyant veszel. De sztem tök mindegy, mert ahány márkaszerviz, annyi félét használ. Ha kék színű szűrő van benne, akkor az eredeti koreai lehet, az ebay-ről érdemes venni, de az kb. 1 hónap átfutású...

Előzmény: cinyoka (32741)
cinyoka Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32744

Nagyon szépen köszönöm a hasznos tanácsoka, tapasztalatokat. Nekem ez az első garanciális autóm :D de a többi is megkapta ami járt neki ;)

 

cápaFeri Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32743

Motorolaj és szűrőcsere a könyv szerint:

GDI/MPI motornál 30000 km vagy 12 hó

T-GDI motornál 15000 km vagy 12 hó

Dízelnél 30000 km vagy 24 hó

 

Nekem dízel van, 15000 km-ként járok szervízbe. Köztes olajcserékre a 15000 km után, de csak 30000-ként ill. két évente van inspekciója.  

 

Előzmény: cinyoka (32735)
Akos_IKS Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32742

Ha az alábbiak bármelyike vonatkozik Önre, gépkocsija karbantartását a „Fokozott igénybevételnek kitett gépkocsik karbantartása” pont  figyelembevételével végeztesse:


• Gyakori vezetés rövid távolságokon.
• Vezetés poros utakon vagy homokos területeken.
• Szélsőségesen intenzív fékhasználat.
• Vezetés olyan utakon, ahol sót vagy egyéb korrodáló anyagot használnak síkosságmentesítésre.
• Vezetés rázós és sáros utakon.
• Vezetés hegyvidéken.
• Hosszú ideig tartó alapjárati üzemeltetés, vagy alacsony sebességgel való közlekedés.
• Hosszú ideig tartó vezetés hideg időjárási viszonyok között, illetve különösen párás klímájú vidékeken.
• Élettartama 50 %-a felett, meleg klímájú (32 °C feletti) helyen, városi csúcsforgalomban vezetés.

 

Ha gépkocsijának üzemeltetésére a fent felsoroltak bármelyike is jellemző, a normál karbantartási ütemtervhez képest gyakrabban kell elvégeztetni az időszakos karbantartásokat, illetve a folyadékcseréket, utántöltéseket. Az "Időszakos karbantartási ütemtervben" levő időszak illetve futásteljesítmény túlhaladtával kövesse az előírt karbantartási intervallumokat.

 

Az van odaírva, ha használod az autót (nem tudok olyanról, aki ne esne bele valamelyik kategóriába), akkor 15ezer/12 hónap.

Előzmény: cinyoka (32735)
cinyoka Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32741

ja, igen nem 1, hanem 2 év.... és te milyen olajat használsz? én eddig a petronas syntium 5000xs-t használtam, de ha ebben már van dpf akkor nem biztos, hogy ez jó lesz :D

Előzmény: dokeee (32740)
dokeee Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32740

A Crdi-nek 2 év vagy 30e az olajcsereperiódusa, egyébként 15 ezrenként én is cseréltetem.

Előzmény: cinyoka (32738)
cinyoka Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32739

"a szervízkönyvben rendszeresen 30 ezrenként van a bejegyzés"  úgy értem 30-58-83 és most 101

 

 

 

bocsi a sok hibáért, de rossz a billentyűzetem és néha a virtuálisat kell használnom :D

Előzmény: cinyoka (32738)
cinyoka Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32738

Szia köszi, az enyém 2015-ös 1,6 Crdi....a szervízkönyvben rendszeresen 30 ezrenként van a bejegyzés, de akitől vettük, Ő is mondta h közebe is vitte olajcserére... még garis, de hivatalosan már csak egy kötelező szervíz van 130 ezernél...én nem nagyon hiszek a longlife olajokban, bár az offtopic Octaviát kollégámtól vettem Ő pl szigorúan csak  márkaszervízbe hordta és 30 ezrenként cserélt olajat...igaz az 1,4 benzin 75Le volt, nem olajkályha :D

Előzmény: msandor77 (32737)
msandor77 Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32737

Szia,

 

nekem (ceed 2019 1,4 MPI) 15e km vagy 1 év az olajcsere intervalluma.

Előzmény: cinyoka (32735)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!