Keresés

Részletes keresés

gabrielke Creative Commons License 2013.05.02 0 0 53309

Ebbe azért csak belekötnék, a pontosság jegyében :)

Annyi víz távozik amennyi a benti és a kinti abszolút páratartalom különbségből adódik.

A 24 liter akkor távozna, ha kintről nulla vizet tartalmazó levegő jönne be, ami ugye nyilván nem jellemző.

Télen egyébként nyilvánvalóan az abszolút páratartalom sokkal kisebb mint nyáron, tehát télen az 5 perc szellőztetéssel simán le lehet vinni a páratartalmat, míg nyáron adott esetben ehhez folyamatos szellőztetés kell.

 

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (53300)
halaloszto Creative Commons License 2013.05.02 0 0 53308

nyugi, az enyem is ezt csinalta. siman van am olyan, hogy kint is 60% a paratartalom. 

 

Vajk

Előzmény: Catman (53304)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.02 0 0 53307

nagyobb befőttes üveg aljára kevés víz

páramérő belerak

üveg szája lezár

napra kitesz

...kis idő múlva 100% lesz a pára tartalom

mérő beállít

Előzmény: Catman (53304)
Gyu88 Creative Commons License 2013.05.02 0 0 53306

bocsi off lemaradt:)

Előzmény: Gyu88 (53305)
Gyu88 Creative Commons License 2013.05.02 0 0 53305

Hát igen....

 

a cement káros hatásai érdekes téma:D

 

én magam kevertem szárító vakolatot vályogra ami homokos kavics, és cement is kellett..... csontszáraz...

 

ez egy 50x100-as flexelt vakolatrész volt 5 centi mélyen...a vályog porlósságát begúzoltam homokos CEMENTES gúzzal,arra ment a válygvakolat amiben szárító adalék melett CEMENT is volt....

 

nah most elvileg nem lenne szabad teni bele, én tettem bele, aztán jött a sima szárít vakolat síkba húzva....egy hét után a véletlen csákás ütés hatására meg sem mozdult, aztán télen a 2 hetes eső után is lepotyogott róla a víz...

 

a cementtel nincs semmi gond, én kihagytam volna, de teszt téglákat csináltam és csak pozitív élményeim voltak.... szóval aki azt terjesztette hogy így nem jó úgy nem jó az valamilyen szinten téved.... a vályogra is jó simán és kell is mert ez a híd a modern szárító adaélkos felújító rendszerekhez, mert a sima agyagon nem igen tapad meg , háló ide vagy oda... ha eszetlenül csinálják a legjobb anyag sem ér szart sem....

 

a vályogra nikecell nem szerencsés, de ha minden ablak "filtrál" még ott is beleférhet helyenként, persze itt sem a full szigeteletlen tőmésfalakra gondolok:)

 

Előzmény: Törölt nick (53303)
Catman Creative Commons License 2013.05.02 0 0 53304

Kezd gyanus lenni, hogy nem jol mer a paratartalom merom... Tegnap este sokaig (nem mertem, meddig, de tobb mint negyed oraig) nyitva volt az osszes ablak, de nem ment 60% ala a paratartalom...

Előzmény: KömKel (53293)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.02 0 0 53303

Nem érdemes küzdeni vele, úgytűnik ... tipikus sötétzöld, "kőművesnek nem kell ész" típusú ember.

 

Már vagy 20 éve rak falakat  és ezért már mindent jobban tud az okoskodó mérnököknél.

Nem óhajtja magát zavartatni holmi frissebb tudással... pláne a műszaki-szakmai gondolkodás fáj neki.

Előzmény: KömKel (53301)
Infomaker Creative Commons License 2013.05.02 0 0 53302

A házam 38tégla plusz 5 centivel "dunsztolva" :)  műanyag ablakokkal, és nulla penész, de tényleg sehol.

 

egyszerűen a lábazat és a koszorú is szigetelve van, nincs ahol kicsapódjon.

 

 

KömKel Creative Commons License 2013.05.02 0 0 53301

Uramatyám...

 

Miért nem érted meg, hogy a sima tégla falazat önmagában is csak 2-3% párát enged át?

Ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy te szántszándékkal vizbe mártod, mert az már viznyomás, ami sok ezerszer nagyobb, mint amit a levegőből kap páranyomásként.

 

Tele vagy tévhitekkel, és az a szomorú, hogy nem is akarsz ezeknek utánajárni, hanem mantrázod tovább.

Nincsen semmiféle "polisztirén"-összeesküvés, egyszerű épületfizika az egész. 

Előzmény: Törölt nick (53296)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53300

Egy 4 fős család számára az egészséges levegőt napi kb 3000 m2 szelőzőlevegő csere biztosítja

(és teljesen mindegy, hogy ez a napi levegőmennyiség egy két millió forintos hőcserélős rekuperátoros csúcs szellőzető rendszer, három occó kínai ventilátor, vagy a nagymama huzatos ablakai biztosítják), 

Átlagos (50%) relatív páratartalom és hőmérséklet esetén a lakás levegője köbméterenként kb 8 gram vizet tartalmaz.

Tehát a szellőző levegővel naponta (3000m3 x 8g) 24 liter víz távozik a lakásból.

 

Kíváncsi lennék, hogy szerinted eközben mennyi víz hagyja el a lakást a falakon át?

Előzmény: Törölt nick (53287)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53299

"15g/kobm viznel a belso legterben"

 

Légköbméterenként 15g víz kb 80 százalékos relatív páratartalonak felel meg

ami igen erős túlzás szerintem.

 

"egy 500kobos belternel"

 

500 légköbméteres légtér 2,7 méteres belmagasság mellett 185 m2-es lakásnak felel meg

ami egy példában igen erős túlzás szerintem.

 

Ezek erősen nem életszerű értékek.

Előzmény: Törölt nick (53287)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53298

Nem egészen tiszta számomra ez az egész... jó lenne valami rajz.

Előzmény: Herr X (53297)
Herr X Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53297

Lépcső hőszigetelés kérdésem lenne.

 

A házunkhoz épülni fog egy "külső" beton lépcső, azaz a lépcső és az arra kerülő falazat lesz az új külső fal.

Az alsó lépcsőfok előtt lesz egy kis tér, hogy fel lehessen menni a lépcsőn.

 

A lépcső egy elég tisztes betonalapon fog támaszkodni. Az alsó lépcsőfok előtti részen lesz 15cm hőszigetelés a szerelőbetonon.

A lépcső alsó részénél elég, ha csak az alapot szigetelm körbe XPS-sel, vagy hogyan lehet oda is betenni azt a 15cm hőszigetelést? Ha egyáltalán kell.

Mert ha berakom, akkor a hőszigetelésen támaszkodna a lépcső, ami hülyeség.

 

 

A másik amin gondokozok, hogy a lépcsőt alulról 20cm EPS-sel lehetne 0.2W/m2K alá vinni, a külső fal, ami a lépcsőn fog ülni, az 30-as ytong lesz 12cm-es grafitos EPS-sel (0.16W/m2K).

Viszont a lépcső betonjának oldalára ha csak 12cm grafitost teszek, akkor csak 0.26W/m2K.

Tehetnék rá vastagabb hőszigetelést is, hogy a lépcső oldalának hőátbocsátása is megegyezzen a rajta levő ytong falazatéval, de akkor lesz egy kiugrás (vagy befaragva egy ferde rész).

 

Vagy itt se foglalkozzak az egésszel, mert nem akkora a gyakorlati hatása?

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53296

Tokeletesen ertem amit leirtal.

Vegyel egy jo minosegu markas falazoteglat es merd meg, aztan tedd be egy veder vizbe egy napira, a viz fajsulya ismert, ki lehet szamitani mennyi vizet vesz fel. A realis ~ 20 tomegszazalek, barmit irnak a gyartok. Ami nem keves, a tegla tehat egy porozus anyag. 

Es mit csinalunk?

Bezarjuk azt a teglat "szellozo" polisztirennel kivulrol es cementes glettel belulrol, aztan csodalkozunk, hogy csak 2% nedvessegtartalmat enged at. Utanna automatizalt szellozoberendezesekkel probaljuk szinten tartani a parasodast a lakasba. Ami  koltseges, a befektetes szintjen, energiat fogyaszt es odafigyelest igenyel.

 

Nem jarna a pofam, ha nem keszitettem volna eleg hazat 38-as teglabol, meszel vakolva kivul es belul (hidraulikus messzel cement helyett), meszpasztaval simitva es oltott messzel meszelve. Jok azok, csak meg kell oldani:

1. A nyilaszarok spaletszigeteleset, falcot kepezve teglabol es kivastagitani az ablak tokozatat 

2. A padlo szigeteleset 

3. A mennyezet szigeteleset

Sokkal egezsegesebb kornyezetet biztosit.

En megertem, hogy az energia szukos es draga es azt is, hogy szigorubnal szigorubb hoszigetelesi kovetelmenyekkel szorongatnak a hatosagok, de a lakohazaknal a ragasztott polisztiren modszere egy rossz fejlesztesi irany.

Kozepuletekben mas a helyzet.

 

Az igazi alternativa a szelloztetett homlokzat, vagy legalabb vatta ( esetleg egy Baumit Open stilusu rendszer), belul meg szelloztetett szarazvakolat.

 

 

cat5409 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53295

off----hát ebben nagyon tévedsz - a bőrön át "lélegzés" nélkül megfulladnál - az ember bőrfelülete átlag 1,5 m2, aminek a harmadát lezárnád, már a tüdő nem képes ellátni a szervezetet oxigénnel - pl. az égési sérültek ha ennyi vagy nagyobb felületen égett meg/el a bőr, gyakorlatilag megfulladnak......on

Előzmény: topikolos (53270)
Alex Raps Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53294

Ha betartod a szabályokat akkor penész sosem fenyeget és ehhez az állapothoz még rekuperátort sem kell beépíteni. Először is le kell tisztáznunk annak tényét miszerint a kinti légpára nem okoz bent penészedést. Tehát a beltéri penészedés okai prózai módon minden esetben az 1.0 felhasználó hibáit mutatják. Alapszabály(ok):

 

- Beltérben csak jól szellőző helyiségben szárítunk ruhát (pallás), de okos ember inkább vesz egy kondenzációs ruhaszárítót az asszonyának. 

- Főzés közben gyakran kell szellőztetni. Erre legalkamlasabb egy bukóablak rendszeresítése.

- Az esti fürdést követően a fürdőszobából utolsóként távozó személy bedobja a szárítógépbe az összes törölközőt és zuhany elé rendszeresített subaszőnyeget is, majd 5-15 percre kinyitja a fürdő ablakát, hogy a pára túlnyomó része a szabadba távozni tudjon. Amikor az ablak visszazárásra kerül, akkor a fürdő ajtaját a laktér irányában nyitva kell hagyni.

- Ha a fenti 3 feltételnek eleget teszel akkor a belteret elég napjában 1-szer 5 percre szellőztetni.

Előzmény: Catman (53290)
KömKel Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53293
47% a haloban, de a nappaliban 40 alatt van.
Előzmény: Catman (53290)
halaloszto Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53292

az az 500m3 belter az alsohangon 200m2 plafon plusz ennel tobb fal. az a 400m2 felulet meg ha csak 1cm vastag aktiv reteggel szamolsz is, akkor is 4m3. abban par liter viz ugy felszivodik, hogy eszre sem veszed.

 

Vajk

Előzmény: Törölt nick (53287)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53291

Jelenleg 51%

Kint 26 és bent 23 fok van...

Előzmény: Catman (53290)
Catman Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53290

Ha mar parasodasrol van szo... Nalatok most mennyi a paratartalom? Miota bekoszontott ez a meleg, akar mennyit szelloztetek, nem tudom 50, sot, altalaban 60% ala se vinni. Gondolom kint is magas mostanaban a paratartalom... Penesz ebben az idoben mar nem fenyeget, csak kellemetlen ez a sok para...

KömKel Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53289

Ha leszigeteld a házat, akkor gondoskodnod KELL a megfelelő szellőztetésről. Vagy rendszeres, kereszthuzatos szellőztetéssel, vagy gépi (hővisszanyerős) rendszerrel.

 

Azt kellene megérteni, hogy akármilyen falad van, azon keresztül a pára max 2-3%-a távozhat, és ha fene fenét eszik, akkor sem megy át több!

(kivéve a vályog, és még pár falazat)

 

Tehát kisméretű téglás, B30-as, ikersejt téglás, stb falazatú épületnél ha kicserélik a nyilászárókat modern hőszigeteltre (és ezáltal jól záródóra), akkor patakokban fog folyni a viz a falakon/ablakokon, ha nincs megfelelő szellőztetés.

 

Mi a különbség eközött, és ha még szigetelve is van a falazat?

A szigeteletlen régi falazatok felületi hőmérséklete 15-17 fokos, tehát a pára penész formájában fog megjelenni, MINDIG és gyakran!

 

Ha hőszigetelve van a falazat, akkor ennek vastagságától függően a felületi hőmérséklet már 19-20 fok is lehet, ami drasztikusan csökkenti a penészesedés veszélyét. 

Ebből fakad a legtöbb hiba, ugyanis csak a falat hőszigetelik, és mondjuk a lábazatot nem: a padló-fal csatlakozásnál marad a 15-17 fok, miközben máshol magasabb, igy a pára feldúsulva fog ezeken a helyeken kicsapódni/penészedni.

 

Ezért kell egy épületet komplexen egybe hőszigetelni, és a szellőztetés lehetőségét megteremteni.

 

A párazárás pedig azért fontos, mert a párásabb levegő melegebbnek érződik, valamint a távozó pára jelentős mennyiségű hőt is kivisz az épületből.

A jelenlegi megoldások hiányossága a megfelelő páratartalom biztositása, ugyanis vagy sok van, vagy kevés. Belőni a normálnak számitó 40% körülire roppant nehéz, és drága mulatság.

Előzmény: Törölt nick (53287)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53288

... és akkor  is BE FOG, ha nem cementes a vakolat !!!

 

Mert, a tégla falon át a 7 liter vízből max 2 deci fog távozni.

Ami talán 2 tized fokkal hidegebb falat enged meg...

 

Ezért hülyeség amiről írsz.

Azt a másik 97%  párát KI KELL szellőztetni a lakótérből  és kész.

Ezt a kiszellőztetést a régi tömítetlen-huzatos ablakok-ajtók megoldották.

 

Manapság a tömítetett ablakok-ajtók esetén viszont direkt, tudatosan szellőztetni KELL!!!

Nem a cementes vakolat kerülése a megoldás, hanem a helyes lakás üzemeltetés :-)

Ennyi.

 

Ha, egyszer időt szánsz a tudás szerzésre... magad is megfogod érteni.

És akkor többé nem ragaszkodsz a babonás butaságokhoz...

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (53287)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53287

ugy bolcskodsz mint egy oreg komuves.:) asszem osszetevesztettel valakivel. 

Lassuk csak azt a fizikat. 

Van egy belso tered amit lezarsz belulrol: legmentesen zaro PVC ablakokkal (mert ez divat), jofele zsakos cementes vakolattal, cementes glettel 4 retegben es mutatos, moshato, belteri festekkel, ja es persze- gipszkarton mennyezettel, parazaro foliaval alatta:). 

A belso terben mosnak, mosdanak, mosogatnak, szaritanak, foznek, viragot ontoznek, kohognek. 

 

15g/kobm viznel a belso legterben ( ami csupan 7 liter viz egy 500kobos belternel) 20 C foknal a vizpara kicsapodik.

 

Hiaba van leszigetelve 20 cm bazaltikus vattaval a harmincas teglafal es megszuntettel minden hohidat, csupan a hovesztesseg lesz kisebb, azaz kevesebb energiat kell elhasznalj a vesztesseg potlasara. 

 

Csamcsoghatsz a prospektusokban lerajzolt homersekleti gorbeken es szamolhatsz, hogy pontosan hol van a bizonyos kondenzacios pont, attol a belso falsiknak nem lesz 20C-nal nagyobb a homerseklete, mivelhogy a fal nem fut, akkor tehat peneszedik.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (53279)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53286

Másképpen fogalmazva:

amíg a levegőben lévő pára telítettsége nem éri el a harmatpontot (tehát a 100 százalékos páratartalmat), addig a levegőben lévő víz "lebegve" marad, tehát nem csapódik ki vízzé, tehát nem is fagyhat jéggé még mínusz húsz fokon sem.

 

Ezen a görbén a 100 százalékos páratartalom (=harmatpont) látható különböző hőmérsékleteken.

Amíg a levegő állapota (hőmérséklet+páratartalom) a vonal alatt van, addig nem kell a levegőből víz kicsapódástól (és fagykártól) tartani, bármilyen hideg is a környezet.

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (53285)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53285

"a fagyhatár aligha kerül az ytongon belülre."

 

Egyenletes vagy kifelé javuló páravezetésű falszerkezet esetén nem kell foglalkozni a fagyhatárral,

mivel a jó falszerkezet belsejében belülről kifelé haladva a hőmérséklettel együtt a harmatponti hőmérséklet is csökken,

így mire a pára eléri a nulla fokos falréteget, ott már a harmatpont nulla fok alatt van, tehát a nulla fok alatti falrétegben sem lesz párakcsapódáds vizzé (ami megfagyhatna).

Tehát egyenletes/megfelelő páravezetésű rétegekből álló fal belsejében a pára le tud hűlni akár mínusz tíz fokra is (kicsapódás nélkül), majd szépen távozik a falból.

 

Ha ez nem így lenne, akor a világ hűvösebb vidékein minden fűtött helyiség külső falat muszáj lenne hőszigetelni már tízezer éve, hogy a fal külső rétege ne fagyjon szét télen (hogy néznének ki az ódon skóciai várak, kívül szalmabálák ezrei rákötözve :)

 

Tehát nem lesz semi baja az ytongodnak, ha esetleg a fagyhatár belülre kerül.

Előzmény: elemes2 (53282)
Gyu88 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53284

sziasztok...

 

ez érdekes felvetés...

 

páratechnikai és hőtani oldalról "szinte "mindent tudok a falamról, de ezt a fagyhatár dolgot hogy lehet kiszámolni?

 

értem ezalatt, ha van 12 cm 0,37 es gyapotom a 60-as vályogon ,abból hogy tudhatom meg hol van az a fagyhatár?:D

 

 

Előzmény: elemes2 (53282)
elemes2 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53283

(mármint hogy kondenzálódott pára megfagy az ytongban)

Előzmény: elemes2 (53282)
elemes2 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53282

én nem számolgattam a páraáteresztést, csak annyit, hogy a fagyhatár aligha kerül az ytongon belülre.

Előzmény: KömKel (53281)
KömKel Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53281

Az Ytonggal semmi baj nincs, én 10-12 cm grafitost szoktam rátervezni.

A modern vázkerámiák tényleg neccesek.

Előzmény: elemes2 (53274)
KömKel Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53280

NEM igaz!

Nem értem, hogy ha több mint 20 éves épitőipari tapasztalatod van, akkor miért nem nézel utána kicsit, és akkor nem terjesztenéd tovább a hülyeségeket...

Előzmény: Törölt nick (53277)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53279

epitesi kivitelezo vagyok

 

Hmmm, akkor javaslom, hogy SOKAT! olvass és tanulj még a hőszigetelés és páratechnika témában.

Úgy érzem jócskán szélesíteni kell a látóköröd és növelni a tudásbázisod... ebben a témában.

Előzmény: Törölt nick (53277)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53278

a belso falat se kene cementes anyaggal vakolni es glettolni.

 

Ne higgy el minden baromságot! Gondolkozz is!

 

Ez így egy elvakult sötétzöld ÁLTALÁNOSÍTÁS, tudatlan emberek részéről.

Ami a ritka kivételre alapozva hirdeti a mindenre érvényes tudást és igét :-(

Közben az általánosítás csak natúr hülyeség. Sok-sok millió ellenpéldával.

Előzmény: Törölt nick (53277)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53277

Igaz- csak kell neki speci ragasto, speci glett a halora es speci nemesvakolat is. Draga megoldas.

Ezen kivul a belso falat se kene cementes anyaggal vakolni es glettolni.

 

Előzmény: otto16V1,6i (53269)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53276

Arra a B30 falra a legjobb választás: 12 cm grafitos (szürke) hungarocell.

Vagy nagyobb falvastagság növekedés árán 15-16 cm normál fehér hungarocell....

 

A minimum: 10 cm grafitos vagy 12 cm fehér

Előzmény: otto16V1,6i (53275)
otto16V1,6i Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53275

Köszönöm a megnyugtató választ. Nekem amit szigetelni kell az B30 téglából épült.

Sokat olvastam a fórumon, de erről nem olvastam még és ezért egyszerübb egy hozzéértő embert megkérdezni. És köszönöm a KIMERÍTŐ választ amiben Indok is elhangzik.

Előzmény: Törölt nick (53272)
elemes2 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53274

Azokban amelyek nagyon jó páraáteresztők és/vagy nagyon jó hőszigetelők is: vályog, YTONG, ultramodern falazó téglák.

 

... namost én a 30 centis ytongomra 8 centis szürke habot ragasztottam.

Előzmény: Törölt nick (53272)
elemes2 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53273

van ilyen, de szerintem kevésbé szilárdan tart, mint a normál facsavar.

 

Előzmény: kneissl (53266)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53272

Az ember nem kellően tájékozott  a témában...

 

A lakótérből a pára cirka 97%-a a SZELLŐZTETÉSSEL!!! távozik.

Ígyhát azon aggódni, hogy bedunsztolja a hungarocell a házat >> hülyeség.

 

----

 

Ugyanakkor az a cirka 3% pára, ami a falon át közlekedik kigfelé, tud gondot okozni BIZONYOS falazatokban.

 

Azokban amelyek nagyon jó páraáteresztők és/vagy nagyon jó hőszigetelők is: vályog, YTONG, ultramodern falazó téglák.

Ezekre valóban nem jó ötlet hungaroceltt rakni.

De nem a bedunsztolás miatt!

Hanem, a falazatban történő páralecsapódási (falvizesedés) veszély miatt.

 

Minden más, tömörebb-nehezebb falazatra (tömör tégla, B30, beton blokk, régebbi falazó blokkok, stb, stb,)

mindennemű veszély és gond nélkül rakható a hungarocelll hőszigetelés, legalább 3 cm vastagságtól kezdve....

 

----

 

Minél tömörebb-nehezebb a falazó anyag annál inkább a hungarocell való rá.

Lehet persze gyapotot is rárakni, csak fölösleges többlet költség...

 

A vályogra és a nagyon porózus-könnyű falazó anyagra viszont a gyapot való és illik.

 

----

 

Röviden ennyi

Sok-sok további információ és magyarázat >> olvass vissza 1-2 évet ebből a fórumból.

Előzmény: otto16V1,6i (53269)
elemes2 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53271

én mint felhasználó, összefoglalnám:

- a bogyós polisztirolhab a vízpára szempontjából elég jól lélegzik.

- az ökölszabály az, hogy belülről kifelé haladva egyre "lélegzőbb" (páraáteresztőbb) anyagokat kell használni.

- ha ettől valamilyen okból el kell térni, akkor egyedi páraszámítás szükséges.

- van olyan fal (például vályog) ahová valóban csak tábláas gyapot szigetelés rakható.

 

Előzmény: otto16V1,6i (53269)
topikolos Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53270

Olvass vissza, aztán legközelebb röhögd a embered szemébe. Persze nem is olyan egyszerű, mert vannak falazatok, ahová valóban a gyapot ajánlott, de kategorikusan kijelenteni, hogy csak az, hülyeség.

Ha már nylon a fejre, akkor tegyük hozzá, hogy lyukak vannak a szánknál, orunknál, mert ugye ott lélegzünk, nem a bőrünkön át. És ez még mindig nem jó hasonlat, de már jobb...

Előzmény: otto16V1,6i (53269)
otto16V1,6i Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53269

Tisztelt olvtársak.

 

Tegnap egy olyan emberrel beszéltem aki szerint a szigetelésnél a kőzetgyapotot kell alkalmazni, mert akkor lélegzik a ház. Ha hungarocel szigetelést teszünk akkor meg mint hogyha nejlont húznánk a fejünkre. Mi a véleményetek erről?

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 53268

Azt nem lehet kihuzni. Megfogod valahogy szeghuzo feszitovassal es beletorik a feje. 

Csavarszeg= facsavar a szekelysegben.

Előzmény: Herr X (53267)
Herr X Creative Commons License 2013.04.30 0 0 53267
Előzmény: Törölt nick (53265)
kneissl Creative Commons License 2013.04.30 0 0 53266

Hát... láttam én már csavart kalapáccsal beverni....

 

:-)

Előzmény: elemes2 (53263)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.30 0 0 53265

facsavar ... gondolom

Előzmény: elemes2 (53263)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.30 0 0 53264

Túlbonyolítod... ezt keret kérdést, csapolás meg minden... minek?

 

Az OSB ugyanis a saját síkjában MEREV lap és nem izgő-mozgó deszkák halmaza :-)

 

 

OSB lap méretre vág

keret+merevítő deszka méretre vág

PUR habbal OSB-re felragaszt

pár csavarral fixál

kész....

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (53262)
elemes2 Creative Commons License 2013.04.30 0 0 53263

mi az a csavarszegezés?

 

Előzmény: Törölt nick (53262)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.30 0 0 53262

A pallo ramat, godolom, nem csapolja a kollega, hanem csavarszegezi.

Csapolt ramanak lenne kello merevsege, ha a kozepso fuggoleges erositest is csapolva lenne. 

Es akkor johetne a 8-as Osb. Csak nem biztonsagos.

 

Vegul is a csapolas nem a vilag vege, furt csappal: kell hozza egy fi25 fafuro, paszitofuresz, jol vago veso, spanifer es egy raspoly- csak pontosan kell merni, jelolni es vagni.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (53261)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.30 0 0 53261

3 darab deszka Z pántként sokat segít a dolgon...

Előzmény: Törölt nick (53259)
kneissl Creative Commons License 2013.04.30 0 0 53260

Ha egy tésztahíd 250 kilót megtart, akkor talán a 8-as osb is megtart valahogy egy ajtószárnyat némi rafinériával...

Előzmény: Törölt nick (53258)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.30 0 0 53259

A 8-ast berugjak. Inkabb 15-os kene es OSB3-as. 

Akkor a deszka olcsobb. 

Előzmény: Törölt nick (53258)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.30 0 0 53258

Es mi mereviti ki a nyiloramat? A 8-as OSB?

Előzmény: halaloszto (53246)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.04.30 0 0 53257

...mondjuk ha belegondolok, a 20 és a 30 centi közötti befeketetés különbsége is megtérül kb 5 év alatt, ami végső soron még egész jó megtérülés...  szóval tulajdonképpen nem is olyan túlságosan sok az a 30 centi gyapot.


(vannak, aki gondolkodás nélkül megveszik a 20 év alatt megtérülő napkollektort meg a (levegő hőcserélő mellett) kb 100 év alatt megtérülő földbe ásott szellőzőcsövet - ehhez képest az öt év megtérülés maga a svájcifrank-kötvény :)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (53256)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.04.30 0 0 53256

Nagy kép itt:

Előzmény: Mekk Elek ezermester (53255)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.04.30 0 0 53255

20 centi vastagság felett már annyira lapos a befektetés/nyereség görbe (a képen a 20-30 centi hőszig közötti rész  pirossal bekarikázva),

hogy szerintem 20 centi vastagság felett már csak az alacsonyenergiás (kb 80-90 kWh/m2/év alatti) házak tulajdonosai számára éri meg, átlagos házak esetén a 20cm feletti vastagságra kültött összeg inkbb pénzkiadás, mint reális időn belül megtérülő befektetés.

Ezért ís mondtam úgy, hogy "a falra kerülő hőszigetelés másfél-kézerese menjen a födémre".

 

Előzmény: Törölt nick (53252)
sucu Creative Commons License 2013.04.30 0 0 53254
sucu Creative Commons License 2013.04.30 0 0 53253

Köszönöm az információt.

Közben találtam ezt az oldalt:http://energia.ma/hoatbocsatasi-tenyezo-kalkulator/

 

0,15 érték elég,akkor maradok a 30cm-nél.

Előzmény: Törölt nick (53252)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.30 0 0 53252

Így látom én  is... szerintem az értelmes cél:

 

padlás aljára leteríteni födém szerkezettől függően (20)-25-30 cm-t érdemes.

tetőtéri ferde falba 25-30 cm

tetőri plafonba 30-35 cm

 

a falazatot U=~0,20 sávba ésszerű belőni

 

padlóba 12-14 cm, padlófűtés alá 18-20 cm

 

lábazatra (8)-10 cm XPS

 

ablak Ug=1,0 üvegezés és Uw 1,3 körüli komplett ablak

barátságos árképzés esetén Ug=0,8 körüli üvegezés...

Előzmény: Gyu88 (53251)
Gyu88 Creative Commons License 2013.04.30 0 0 53251

szerintem a 40 felesleges, annyit nem hoz amennyi többlete van...

Előzmény: sucu (53250)
sucu Creative Commons License 2013.04.30 0 0 53250

Szia.

Ezek szerint estemben a gyapot U-t osztom a vastagsággal?

Ez 30cm-nél 0,146 és 40cm-nél 0,11.

Előzmény: Törölt nick (53249)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53249

Tetőtérben U~0,15 W/m2K értéket érdemes megcélozni, ami

vastagság=lambda/U=0,044/0,15=0,293 >> 30 cm vastagság.

 

 

Előzmény: sucu (53243)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53248

Nem is beszélve arról, hogy az időjárásnak kitett colos deszka idővel  meg fog görbülni erre-arra, miáltal az egész felület göröngyös lesz, plusz át fog rajta fújni a szél. Ez ellen persze védene a nútolás, de a hajópadló meg még drágább...

Előzmény: halaloszto (53246)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53247

"A tetőtér hőszigetelésére 40cm,vagy esetleg 30cm vastagságban elég 0,044-es üveggyapot??"

 

Minél több, annál jobb,

szerintem általában a falon lévő hőszigetelés vastagságának 1,5-2-szerese egy elfogadható kompromisszum a "lehetne ocsóbb is" és a "lehetne vastagabb is" között.

Előzmény: sucu (53243)
halaloszto Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53246

a colos deszka bo ezer forint /m2, 50ezer/m3 eseten ugye 1250/m2. a 8-as osb 1000 alatt van.

 

Vajk

Előzmény: Törölt nick (53244)
elemes2 Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53245

- mi van a szádban, kisfiam.

- pujhab

- micsoda???

- mmmm.

 

ne így próbáld ki.

Előzmény: Törölt nick (53244)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53244

A PUR hab tomit nem ragaszt.

 

szoval:

 

Vegyel 100x42mm pallot es deszkat, szegelve es egyforma szelesre vagva.

1. Keszits ket ramat a pallobol kannira teve. Az egyik rama merete kulmerete 240x209cm, a masike 258x209 cm.

Az kisebb ramaba csavarszegezz be 3 darab erositest pallobol fuggolegesen. Es deszkazd le colos deszkaval vizszintesen, mert az olcsobb mint az OSB.

2. A nagyobb raman leszne a nyilok, erre tegyek fent a ket sarkaba egy 45 fokos erositest kb. 50 cm hosszut, colosbol labjara, belul (remelem az auto elfer alattuk).

3. Rogzitsd a ket ramat 3 db. M10x100-as anyas csavarral ( lehetoleg besulyhestett fejuvel) 

4. Allits be a falkavaba a ramakat, rogzitsd pallobol vagott ekekel, lent es fent a ket oldalan. Fent a ket rama talalkozasanal es a ket szelen uss be ket eket szembe egymassal, de ugy, hogy recsegjen. A rama aljat tedd a padlora, tehetsz ala egy csik katranypapirt is, hogy ne csuszkaljon es ne vegye fel a nedvet. Tehetsz fel es oldalt PUR habot is.

5. Rogzitsd a ramat oldalt 3-3 150x10-es fem tipnivel ( ramatipni)

6. keszitsd el a ket nyilot ( kulmeret szelesseg 129,5, magassag 200) tegyel be kozepre egy-egy pallo erositest es deszkazd le 45 fokban.

7. Vegyel nyilonkent 3 darab bevesheto zsanert,  legalabb 150mm szelest, vesd be es csavarozd ra a nyilokra fel a tokra, tedd a helyere a nyilot, jelold meg a vesest a tokon, vesd meg a tokot es csavarozd fel a zsanert a tokra .

8. kell ket tolozar es ket vasful meg egy lakat. 

 

Előzmény: Infomaker (53232)
sucu Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53243

Sziasztok.

Már egyszer megkérdeztem ezt,de biztos ami biztos megkérdezem megint.

A tetőtér hőszigetelésére 40cm,vagy esetleg 30cm vastagságban elég 0,044-es üveggyapot??

Az obi-ban van ekoroll üveggyapot 0,044-es.Az ára jó.http://www.obi.hu/hu/offers/index.html#catalogTitle

Jó minőségű gyapot ez?Érdemes meg venni?

elemes2 Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53242

purhab technikai adatlap szerint bírni fogja.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (53240)
halaloszto Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53241

szerencsere nem neked lesz ilyen ajtod. 

 

de ha tenyleg erdekel, akkor ragassz le purhabbal egy meteres darab 10cm szeles deszkat betonhoz, es masnap probald meg nagykalapaccsal nyiro iranyban utve felszedni. nem fog menni.

 

 

Vajk

Előzmény: Mekk Elek ezermester (53240)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53240

Én aggódnék, hogy

amikor a 210x130 centis ajtó (közel 3 m2  OSB + merevítő kerete) 90 fokra ki van nyitva, akkor a nyíró irányú terhelést nem fogja bírni a purhab.

Plusz a rezgések (pl ajtó becsapoódás) is folyamatosan rombolhatják a purhab konzisztenciáját.

Előzmény: halaloszto (53235)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53239

" a tiszafa árnya alatt rigópár kapirgál bőszen."

 

Szólj nekik, hogy csak a mag (piros) héja nem mérgező, míg a növény összes többi része ellenben igencsak.

...habár valószínűleg tudják nélkülünk is...

 

"a szigetelendő fal tetején holker fut végig, ezt hogyan szigeteljem?"

 

Vagy kanyarodsz a hőszigeteléssel is,

vagy kivésed a holkert a sarokból,

vagy fizetsz némi extra fűtéspézt folyamatosan, bónuszként retteghetsz a vizesedéstől meg a penésztől.

Előzmény: the illusion of choice (53236)
halaloszto Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53238

akkor amit irtam az eleg is. vekony osb-vel. 

Előzmény: Infomaker (53237)
Infomaker Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53237

ne lássanak be

ne legyen eső/hó

 

betörő mindegy, be lesz riasztva amúgyis bejönne mert lesz ablak is

 

hideg mindegy..

 

 

 

 

Előzmény: halaloszto (53235)
the illusion of choice Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53236

A kiskert az arra van, ahol az ibolya kéklik, a vakolat halkan málladoz, és a tiszafa árnya alatt rigópár kapirgál bőszen.

 

Még egy dolog: a szigetelendő fal tetején holker fut végig, ezt hogyan szigeteljem? Nem a tipikus R=sörösüveg, annál nagyobb ív.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (53234)
halaloszto Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53235

purhab brutalul kot. olcsonszerzett bontott gipszkarton vaz, vagy 5x10 pallobol csinalt vaz a fix resznek, 210x125 (majdnem egy tabla) kopasz osb lapok ajtonak ket-ket komolyabb lemez "olajto" panttal. hatan esetleg tetolec keret merevitesnek.

 

mi a cel?

 - ne lassanak be

 - ne fujja be a havat a szel

 - ne menjen be a betoro

 - ne legyen bent hideg

 

?

Előzmény: Infomaker (53232)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53234

"A kiskertnél 40 cm-rel tudok lejjebb menni a homlokzati szigeteléssel a padlószinthez képest."

 

Nem tudom, hogy merre van a kiskert :) de a lényeg, hogy a külső fali hőszigetelés alja MINDENÜTT (tehát nem csak a kiskertnél) jóval lejjebb legyen a belső padlósíknál.

A kiskertnél lévő 40 centi például már elfogadható szintkülönbség.

Előzmény: the illusion of choice (53231)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53233

"a másik fele meg kétszárnyúként nyílik"

 

KÉTSZÁRNYÚ??????

Ha ere az ideiglenes lezárásra még egy nehéz ajtót is rá akararsz terhelni, akkor felejtsd el amit írtam.

Ajtónyílás közepére alul-felül jól bebetonozott erős vasdarab, közéjük hegesztesz egy jó vastag csövet/zártszelvényt

na azt biztosan nem fogja kitépni az ajtód nyitott állapotban.

Előzmény: Infomaker (53232)
Infomaker Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53232

5m széles, fele fix, a másik fele meg kétszárnyúként nyílik.

 

a purhab mennyire köt jól a fa/beton között? 

Előzmény: halaloszto (53230)
the illusion of choice Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53231

A kiskertnél 40 cm-rel tudok lejjebb menni a homlokzati szigeteléssel a padlószinthez képest. Itt van egy kis betonsáv tajalszinten, aminek a szétverését szeretném megúszni, de nem minden áron.

A kapualj innenső oldalán meg reménykedem, hogy nem lesz gond, ott úgysem nagyon tudok mit tenni.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (53227)
halaloszto Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53230

namostakkor fixre akarod becsinalni vagy bonthatora?

 

fixre gipszkarton profilok es kesz. a hozzavalo beutodubelt alul siman eleg 3-4cm-re befurni, nem lesz baja senkinek. vagy az also sint leragasztod purhabbal es kesz. tan meg bontott profilt is talalsz olcson.

 

arra mehet vekony olcso osb vagy hasonlo, ha surun bebordazod.

 

Vajk

Előzmény: Infomaker (53228)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53229

Az valóban jó ötlet, hogy a keret ne legyen nagyobb az ajtónyílásnál :)

Előzmény: Infomaker (53228)
Infomaker Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53228

köszi! Mármint 2,5x2,1 keret ugye? Mert 2.1 magas a nyílás.

 

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (53226)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53227

"Vagy mi volna, ha belülről raknám fel a lábazati szigetelést..? Feljöhetne akár a padlószintig is,"

 

A lábazatodat kívülről az átlag 5 fokos (de olykor mínusz mínusz 15 fokos) külső időjárás hűti, ami hűti a vastag külső falat alulról, ezért ha a külső hőszigetelés nem megy érezhetően lejjebb a belső padlósíknál, az belül, a fal alsó szélén vizesedéshez, penészhez vezethet.  Ezen egy belső lábazati hőszigetelés semmit nem segít.

 

DE:

a padlófűtésed hővesztesége viszont érezhetően csökkeni fog, ha fűtött betontömböt hőszigeteléssel elválasztod a hideg lábazattól

és ha ez a belső elválasztás valamennyire lemegy a talajba is , az egy kicsit még tovább csökkenti a padlófűtésed veszteségeit.

Előzmény: the illusion of choice (53225)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53226

Tippem a garázsajtó fix felének lezárására:

- végy 3 db 5 méteres 5x15 cm-es fa pallót

- készíts egy kb 2,5 x 2,5 m-es keretet

- benne 2 db függőleges távtartó-merevítő

- az öszes palló merőleges legyen a kapu síkjára (tehát benről/kintről az élük látsszon)

- pontos magasság: kapunyílás mínusz 3-3 centi alul és felül

- a 3 centik azért kellenek, hogy amikor kifújod a rést purhabbal, akkor be tudd fújni a közepéig, hogy a hab a fát mind a 15 centi szélességében jól összekösse a betonnal (gagyi minőségű purhab használata tilos!)

- a látszólag felesleges két függőleges merevítő a purhab nyomása ellen kell, plusz ehhez is rögzítheted majd az osb-t

- előtte a betont szigorúan pormentesíteni (előtte én azt a csíkot alul-felül előtte még durva csiszolópapírral is átdörzsölném lazán egyszer és mélyalapozóval is lekenném)

 

Ha ez nem egy évre készül, akkor alul a purhabot védeném a külső hótól/víztől (fagyveszély), pl az osb-t kívül lengedném a betonig és szipolaszttal tömíteném a betonhoz.

Előzmény: Infomaker (53216)
the illusion of choice Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53225

Lábazat / homlokzat utólagos szigetelésével van egy kis gondom. Padlófűtés lesz, az aljzat fel van bontva. Az ajánlásnak megfelelően 10 cm XPS kerülne a lábazatra, padlóvonaltól lefelé min. 60 cm. A ház szomszéd felé néző fala a problémás, két ok miatt. Az egyik, hogy egy öt méteres szakaszon rendezett kert van odaát. Bár készségesen beleegyezett a rombolásba, szeretném elkerülni az árokásást az ő oldala felől, ha lehetséges. A nagyobbik szakaszon meg egy zárt kapualj van melléépítve a házamnak, ahol egyébként a legnagyobb hidegben sem megy nulla fok alá a hőmérséklet. Itt eleve nem jöhet szóba semmiféle szigetelés.

 

Mit csináljak? Ha szét is verem a kertet, a kapualj még nincs megoldva, pedig a lábazatot ott is jó volna szigetelni a padlófűtés miatt. Vagy mi volna, ha belülről raknám fel a lábazati szigetelést..? Feljöhetne akár a padlószintig is, így legalább nem a falat fűteném. Készítettem két vázlatot. Nem röhögni :)

 

A kerti fal: http://indafoto.hu/illusion_of_choice/image/18453867-ec91114f

 

A kapubeálló: http://indafoto.hu/illusion_of_choice/image/18453871-5a10cf64

 

Kék: hőszigetelés

Szürke: beton

Narancs: téglafal

Drapp: kavics

Barna: talaj

 

A kérdőjel hejére valami Dörken féleséget képzeltem a páralecsapódás miatt, már ha nem marhaság az egész úgy, ahogy van. Ne kíméljetek.

kly666 Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53224

Akár maradék vagy bontott téglából is lehet az ideiglenes oszolop (ez a legolcsóbb). Mikor már nem kell elbontod.

Előzmény: Infomaker (53223)
Infomaker Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53223

Persze de mindenképp csukni akarom, mert pénzem nincs. 30ezret számolok én is minimum. Amúgy 300lesz a végleges ajtó motorral szereléssel.

 

A temporáris oszlopot vasból? Mondjuk alul bebetonozva a végső betonba, és felül a gerendázathoz rögzítve?

Előzmény: halaloszto (53222)
halaloszto Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53222

Ez semmikepp nem lesz neked olcso. 10m2 akarmi mar komoly penz, plusz vas, minden. az atmeneti megoldas is lesz vagy 30ezer.

 

Kocsi szamara nyithato kell legyen? Siman szerkesztenek egy temporalis oszlopot kozepre. 

 

Vajk

Előzmény: Infomaker (53220)
sucu Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53221

Köszönöm a választ.

Esetleg alulról gyapot nem lenne jobb?

Előzmény: KömKel (53215)
Infomaker Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53220

jójó de a földön és felül mitől nem fog libegni?

 

Most ötletem: a vízszigetelés feletti 5 centis padlóbetont nem fogom furkálni, de a betonozáskor rakatok bele pár kiálló vasat, amihez lehet hegeszteni.

 

már csa felül a kérdés :)

Előzmény: joevagyok68 (53219)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53219

2 oldalról "ékelve" ÉS purhab ? :-)

Előzmény: Infomaker (53218)
Infomaker Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53218

Az 5 méterből 2.5 lenne fix és 2.5 nyitható. Egy vaskonzollal megoldanék mindent és arra az OSB, de alul felül ha nem rögzítem, akkor semmit nem fog tartani..

Előzmény: joevagyok68 (53217)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53217

"hogyan csukjam be ideiglenesen?"

CSak leszeretnéd zárni a likat , vagy nyitható-csukható is kell legyen ?

 

Ha fix...akkor alul-felül purhab ?  :-))

Előzmény: Infomaker (53216)
Infomaker Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53216

Megint offolok, mert itt vannak a guruk :)

 

5m * 2,1m garázsajtó (dupla) - mivel komplettre még nem lesz pénzem hogyan csukjam be ideiglenesen?

 

csinálnék OSBből és egy fém konzolt neki - de hova rögzítsem? 

 

 

 

A kétoldali falhoz oké tiplivel, de a padlóhoz nem lehet mert átfúrom a vízszigetelést - az áthidalóhoz megint nem merem, mert még átfúrom az áthidaló vasalását..

 

Van valami ötletetek?

KömKel Creative Commons License 2013.04.29 0 0 53215

Ha lakott tér van felette, akkor a nagyon minimum 12 cm XPS felül, és alulról 5 cm EPS. Többet ne nagyon rakj alulra, mert az erkélynél fokozatosan igaz a páraveszly, és nem lenne jó, ha felfagyasztaná a teraszbetont+burkolatot idő előtt.

 

A rétegrend:

- fagyálló burkolat ragasztva

- vizszigetelés (DITRA, vagy kenhető)

- szűrőbeton 6 cm

- szivárgólemez

- XPS hőszig

- bitumenes vagy PVC vizszig

- felbeton lejtésben (min 2%)

- födém

- 5 cm EPS

- álmennyezet

 

Szigorúan betartandó a 2% lejtés! (ez méterenként 2 cm-t jelent)

 

A lakott téren kivül alulról rakj 10 cm EPS-t.

Előzmény: sucu (53211)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.28 0 0 53214

Én használtam már ilyet, de vödörben nem probáltam. Betonkeverőben semmi baj nem votl vele :-).

 

Szerintem csak az arány a kérdéses, hogy meg tudod-e keverni rendesenkeverőszárral. Ha "nagyon hőszigetelősre" akarod csinálni, akkor lehet macerásabb megkeverni fúrószárral. Én mondjuk eléggé "cementesen" csináltam anno, meg homokot is adtam hozzá pluszba valamennyit. Nekem így sikerült a megfelelő állagot elérnem, de hogy milyen egyéb hatásai vannak/lesznek, nem tudom.

Előzmény: Pitylogós (53205)
asdf_ Creative Commons License 2013.04.28 0 0 53213

Csak egy oldalt kellett volna visszalapozni...

Előzmény: TINTUS (53212)
TINTUS Creative Commons License 2013.04.28 0 0 53212

Tisztelt fórumozók mennyire lehet saccolni a várható hőszigetelés munkadíj költségét nettó ?

sucu Creative Commons License 2013.04.28 0 0 53211

Köszönöm mindenkinek a segitséget,de egy újabb dologban kérnék tőletek segitséget,tanácsot.

 

Sajnos van egy erkélyünk!Nem kell beszólni!Már meg van és a lebontása,vagy nem megépitése válóok lenne :-)!

Hőszigetelését úgy oldanám meg,hogy alul és felül 10-10cm-s.  elég lesz?

A legnagyobb probléma viszont az,hogy az erkély egy része egy szoba plafonja is egyben!Itt is hőszigeteljek alulról?

ha igen,akkor mivel?gyapot,stb?

Milyen rétegrendet kell betartanom?

Ez nem számitana belső hőszigetelésnek?

 

Itt lesz áll mennyezet.Elfér a szigetelés.

 

Segitséget előre is köszönöm.

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.04.28 0 0 53210

A cserép alatti légrésben szerintem a szél által viharban befújt vízpermeten, vagy a cserepek alján kicsapódó harmat cseppjein kívül nem számítanék jelentősebb vízmennyiségre, így az a kis rés viznyomás alá sohasem kerül.

Tehát ha merev léccel szorítod oda, akkor valószínűleg még az sem olyan nagy baj, ha egyáltalán nincs ott még kétoldalas ragasztó sem.

 

A rásbe esetleg kapillárisan beszivárgó víz ott kárt nem tud csinálni (fagyveszéy sincs, hiszen a környezetben minden anyag rugalmas valamennyire) és az a víz csak eltávozik onnan pár hét/hónap alatt ;)

De még az sem baj, ha átjut a résen egy-egy vzcsepp, mert annyit lazán felszív valamelyik környező anyag, majd szép lassan ráér onnan elpárologni. De ha az egymás mellé fogott két féle fóliát egyszer vissza is hajtod  - és úgy szorítod le a léccel - akkor bevittél még egy további biztosítást a rendszerbe.

 

A kétoldalas ragasztót akkor szorgalmaznám, ha a fólia nem léccel van lodaszorítva, csak közvetenül odatűzve tackerrel.

 

De kérdezz meg szakembert is, én nem vagyok az.

Előzmény: Herr X (53209)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!