Regen ez ugy volt, hogy parhuzamos kozlekedesre alkalmas ut az, amin ket jarmu biztonsagosan elfer egymas mellet/oldal. Akkor is, ha nincs felfestve. De ha fel van, es nem latod, akkor is az, tehat jobbra kell tartani(ilyenkor mindig). A vonalakat nem kell figyelembe venni, de a tablakat(besorolas, kanyarodas )igen.
"De az út szélességéből lehet tudni, hogy többsávos."
Max. sejteni (talan epp' ebben a topikban jott a fel a tema nem is olyan reg - de nincs semmi eloiras egy sav MAX. szelessegere), ami aztan vagy bejon, vagy nem.
Nem vagyok egészen biztos benne, de nekem azt tanították, hogy ha az utat hó borítja, akkor a felfestés semmisnek tekintendő. Persze a tábla továbbra is él és a jobbra tartási kötelezettség szintén.
Pl ha nem vagy ismerős valahol, akkor nem tudhatod, mi van a hó alatt.
Gabó
niváskarcsi:
A jogszabály nem azt mondja, hogy akkor nem kell az M1-re ha, stb..., hanem kerek perec kijelenti, hogy M1-re és N1-re nem kötelező.
"...nálunk a szervízben van vizsgasor is és ott megkövetelik."
Hogy vizsgán mit követelnek meg, annak sok köze a jogszabályokhoz nincs, főleg, hogy egy átlagos vizsgáztató képtelen értelmezni az elé letett írott szöveget, kivált, ha az jogi tolvajnyelven íródott.
Erre remek példa a "horgos rendszerű vonószerkezet".
N.Karcsi, a Nivára KÖHÉM rendelet szerint nem kell a sárfogógumi (hiszen látod, le van írva, szürke alapon-feketén). Más kérdés, hogy ezt nem veszik figyelembe.
Alfred. de akarosszéria kinyúlása rövid és túl magas, tehát nem 15fokot zár be a talaj akerék közepe és a kaszni hanem nálam kb 60,fokot az meg már jó meleg.de ezen elmélkedhetünk hajnalig,nálunk a szervízben van vizsgasor is és ott megkövetelik.Jók ezek a viták ezek növelik az ember látószögét.ÜdvNIKA.
niváskarcsi:
"A niva b vel vezethető, mégis kell rá sfgumi,"
Nem kell rá sárfogógumi.
A a Niva az M1 kategóriába tartozik, így "Nem kell felszerelni az (1) bekezdésben említett kiegészítő sárvédővel az M1 és N1 járműkategóriába tartozó gépkocsikat".
HEló A niva b vel vezethető, mégis kell rá sfgumi, de azért tetszik az egyszerúsítésed,kb fedi avalóságot.A kiegészítőkre vissatérve, azt pontosan tudom,hogy egy hátsó spoilernek 22kg erőhatásra le kell szakadni.A nivámon sajna nekem is van bozótvas,de nekem a versenyzés miatt kell,pedig nagyon veszéjes közúton,gondoljatok bele ha egy gyalogot vagy egy bringást csak meglökök abból is lehet sújos sérülés,ha meg ráadásul én vagyok a hibás akkor cső nélkül lehet,hogy elég lenne leporolni és balra el,csővel meg jó esetben cepelhetem a kórházba.
Akkor ezert kapom mostanaban egyre gyakrabban a kavicsokat... A nyaron volt olyan hogy az egyik kavicsnyomot epp hogy megcsinaltattam, mar meg is kaptam a masodikat...:(
attus:
"Viszont: Ezeket a járműveket úgy kell megépíteni, hogy ne hiányozzék róla a sárvédő gumi, azaz ne szórja hátrafelé a sarat!"
Ezt hol olvastad?
Sajnos NYeurópában nem kötelező, így már nálunk sem. Ez van.
Na ezt én nem tudtam volna így idézni, de a lényeg a lényeg. :-)
Viszont: Ezeket a járműveket úgy kell megépíteni, hogy ne hiányozzék róla a sárvédő gumi, azaz ne szórja hátrafelé a sarat!
Most az előbb, a 3809 UV5 47-es viszonylaton szőke családanya villamos vezető néni. Miután a Bartók a Gellért felé teljesen áll, ő kiindul a Móriczról, és beleáll a kereszteződésbe. Talán még most is ott áll.
Én állok elsőnek a lámpához, gondoltam, toleráns leszek, és várok egy ciklust, hátha mégis előbbre megy. A GGU-426 zöld VW Polo véletlenül nő vezetője jobbról kikerül, és odahajt a villamos oldalához, majd csodálkozik, hogy hogy' került oda ez a nagy sárga. Kicsit akadályozza a Bartók forgalmát, aztán eltakarodik.
A sárvédős idézethez még néhány sor, szintén a KÖHÉM rendeletből:
A. függelék; 3. A gépkocsik és pótkocsik kategóriái a következők:
3.1. M járműkategória: Személyszállító gépkocsik. 3.1.1. M1 kategória: Személyszállító gépkocsik, a gépjárművezető ülésén kívül legfeljebb nyolc ülőhellyel.
3.1.2. M2 kategória: Személyszállító gépkocsik, a gépjárművezető ülésén kívül több mint nyolc ülőhellyel és legfeljebb 5 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel.
3.1.3. M3 kategória: Személyszállító gépkocsik, a gépjárművezető ülésén kívül több mint nyolc ülőhellyel és több mint 5 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel.
3.2. N járműkategória: Áruszállító gépkocsik. 3.2.1. N1 kategória: Áruszállító gépkocsik, legfeljebb 3,5 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel.
3.2.2. N2 kategória: Áruszállító gépkocsik, több mint 3,5 t, de legfeljebb 12 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel.
3.2.3. N3 kategória: Áruszállító gépkocsik, több mint 12 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel.
3.3. O kategória: Pótkocsik (nyergespótkocsik is) 3.3.1. O1 kategória: Pótkocsik, legfeljebb 0,75 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel.
3.3.2. O2 kategória: Pótkocsik, több mint 0,75 t, de legfeljebb 3,5 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel.
3.3.3. O3 kategória: Pótkocsik, több mint 3,5 t, de legfeljebb 10 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel.
3.3.4. O4 kategória: Pótkocsik, több mint 10 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel.
Sánta Kutya: pl. a kiálló Merci, stb. jelvények is azért vannak olyan csuklós mechanizmussal rögzítve, nehogy spontán veselékelést végezzenek az éppen elütött gyalogoson. A modern autók motorházteteje is úgy van kitalálva, hogy tompítsa az elgázolt emberre mért ütést.
Más (bocs, hosszú lesz):
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről (tömörítve letölthető innen /ms word, 150kB/)
Tompított fényszóró: 43. par. (3) A tompított fényszórónak - anélkül, hogy a szembejövő jármű vezetőjét vakítaná - az út felületét a jármű előtt sötétben, tiszta időben legalább 40 méter - mezőgazdasági vontató és lassú jármű előtt legalább 30 méter távolságon meg kell világítania. A megvilágítás a tompított fényszóró középpontján átmenő vízszintes síkban és e felett a járműtől 25 méter távolságban
a) aszimmetrikus tompított fényszóró esetében 0,7 luxnál,
b) szimmetrikus tompított fényszóró esetében 1 luxnál
több nem lehet. A tompított fényszóró csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki.
Távolsági fényszóró: 41. par. (4) A távolsági fényszórónak az út felületét a jármű előtt sötétben, tiszta időben legalább 100 méter távolságon meg kell világítania úgy, hogy e távolságban a megvilágítás a távolsági fényszóró középpontjának magasságában 1 luxnál kevesebb nem lehet. A távolsági fényszóró csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki.
Ködfényszóró:
45. par. (2) A ködfényszóró által adott megvilágítás a ködfényszóró középpontján átmenő vízszintes síkban és e felett a járműtől 25 méter távolságban 1 luxnál több nem lehet. A ködfényszóró csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki.
46. par. (1) Járműre csak jóváhagyási jellel ellátott ködfényszórót szabad felszerelni.
(2) A ködfényszóró átvilágított felületének alsó széle az úttest szintjéhez, 0,25 méternél közelebb, az átvilágított felület felső, a tompított fényszóró átvilágított felületének a felső szélénél magasabban, az átvilágított felület külső széle pedig gépkocsin és motoros triciklin a jármű legkülső pontjától, 0,40 méternél távolabb nem lehet. A motorkerékpár ködfényszóróját úgy kell elhelyezni, hogy optikai tengelye a motorkerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjába essen, vagy ha így nem helyezhető el, az átvilágított felületének ehhez a síkhoz legközelebbi pontja a motorkerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjától legfeljebb 0,25 méterre legyen. Az olyan motoros triciklin, amelyre csak egy ködfényszórót szereltek, a ködfényszóró átvilágított felületének a bal széle a jármű bal oldali legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb nem lehet.
(3) A ködfényszóró elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e fényszóró csak a helyzetjelző lámpákkal együtt, illetőleg akkor legyen bekapcsolható, ha a helyzetjelző lámpákat már bekapcsolták.
58. par. (2) A hátsó helyzetjelző ködlámpa - a hátsó helyzetjelző lámpa fényénél nagyobb fényerejű - piros fényt bocsáthat ki.
Helyzetjelző: 54. par. (3) A helyzetjelző lámpák fényének - anélkül, hogy a többi jármű vezetőjét zavarná - sötétben, tiszta időben 300 méter távolságról észlelhetőnek kell lennie. Az első helyzetjelző lámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga, a hátsó helyzetjelző lámpa csak piros fényt bocsáthat ki.
Sárvédő, sárfogó: 86. par. (1) A gépkocsi és pótkocsija hátsó kerekének sárvédőjét fel kell szerelni a hátsó kerekeket hátul teljes szélességükben takaró - nem merev anyagból készült - kiegészítő sárvédővel. A kiegészítő sárvédőnek annyira kell lenyúlnia, hogy a jármű terhelt állapotában a kiegészítő sárvédő alsó szélétől a hátsó kerék alsó oldalához húzott érintő az úttesttel legfeljebb 15°-os szöget zárjon be. Amennyiben a jármű olyan kialakítású, hogy e takarási feltételt teljesíti, külön kiegészítő sárvédő felszerelése nem szükséges.
(2) Nem kell felszerelni az (1) bekezdésben említett kiegészítő sárvédővel az M1 és N1 járműkategóriába tartozó gépkocsikat, a motorkerékpár pótkocsiját és az O1 és O2 kategóriába tartozó pótkocsikat.
felirok mindenkit aki a havat ugy vette hogy mostantol nincsenek a csikok az utra felfestve.
Egy honda civicet amiben az emberke 20-30 savvaltasbol 1x sem hasznalta az iranyjelzojet.
Ja meg magam hogy 100-as tablanal 140-et mentem a hoban, mentsegemre legyen mondva minden savvaltasnal indexeltem..
"ezt a tervezést borítja fel, ezért az autója sokkal negyobb veszélyt jelent egy esetlegesen bekövetkező gázolás során."
Egen, de az autodat megvedi, a tobbi mar a gyalog dolga...tipplizzen egy Suzuki elott, es akkor meg tulelheti....Lehet hogy a suzukiban gyalogosgazolas kozben is halt mar meg valaki???
Errol nem tud valaki valamit???
Erdekelne!! Jot rohognek amikor azt olvasnam az ujsagban, hogy gyalogost gazolt a szuzukis, seruleseibe belehalt a korhazbaszallitas kozben, szerencsere a gyalogos konnyu serulesekkel meguszta az utkozest.
Jó tudni, hogy az autókat úgy építik, hogy gázolás esetén lehetőleg csökkentsék a gyalogra ható gyilkoló tényezőket. Ezért bizonyos nyársaló stb. megoldások be is vannak tiltva (sajnos a konkrétumra nem emlékszem). Amikor valaki utólagosan külső bukócsöveket, kengururácsokat bütyköl az autóra, ezt a tervezést borítja fel, ezért az autója sokkal negyobb veszélyt jelent egy esetlegesen bekövetkező gázolás során.
Niváskaresz,
nevedrôl jutik eszembe: anno még fôiskolára jártam, amikor láttam egy Lada Nivát, amelyen KÍVÜL teljesen körbe bukócsô-rendszer volt (krómozva ám!) kb. 20 cm-re a kasztnitól. Hát azzal nem sok fazon mert volna kikezdeni, afféle igazi "büntetôjármű" lehetett volna a szabálytalanul közlekedô b@lfékek megregulázására... :)
kivi.Meg van határozva,hogy az autó hátulja és a talaj mijen szöget kell hogy bezárjon,és a magasság is számít,de most ezt fejből nem tudom.A modern szgk-ra nem kell a nivámra kell.