Keresés

Részletes keresés

Gashpy Creative Commons License 2006.12.12 0 0 21196
Kicsit off, de már annyi minden volt itt...
De gőzmozdony alá való:
i IV rendszerű kitérőről tudna nekem valaki küldeni valamit. Emilcimem (asszem) publikus.
rezgaras Creative Commons License 2006.12.12 0 0 21195
gumidani írta:

> merre van az a Wagons Lits fórum?

Íme (meg kell ott jelenjél, ha már név szerint hivatkoztam rád! ;-))))

http://www.wagonslits.de/phpbb2/viewforum.php?f=9&sid=eec4e1feef2064f576bc66a34014685a

A mostani társalgás a jelenleg legutolsó, ¨Hölzernes aus Sopron" témában található.
Előzmény: gumidani (21194)
gumidani Creative Commons License 2006.12.12 0 0 21194
Szabad megkérdenem, hogy merre van az a Wagons Lits fórum?
Előzmény: rezgaras (21192)
etwg Creative Commons License 2006.12.12 0 0 21193
Ez is majdnem egy gözmozdony, csak produkcioja ehetöbb  :-)))))))1
rezgaras Creative Commons License 2006.12.12 0 0 21192
braun írta:

> Tessék leírni mailban, mire vagy kíváncsi!

Nem titok. De Matiz már küldött képet és valamennyi infót is.

A Wagons Lits fórum egyik bennfentese Gumidani képe láttán azt állította, hogy szerinte az egy CIWL kocsi. Ki kellene deríteni, vajon melyik. A fórumon vannak tippek, mert azok az emberek már az ablakok méretébôl és elrendezésébôl nagyjából meg tudják mondani, melyik gyártási szériából származhat. De jó lenne valami bizonyosság is. Állítólag a CIWL kocsikon az ajtó alatt volt mindig egy gyaŕi tábla. Sajnos Matiz szerint a kanizsai kocsin már sehol sincs ilyesmi.

Szóval a kérdés továbbra is él: milyen kocsi áll Kanizsán?
Előzmény: braun (21190)
kis59 Creative Commons License 2006.12.11 0 0 21191

A vizsgáim után utánajárok, hogy meddig, miként üzemelt.

Van róla kazánrajz is.

F.

Előzmény: rezgaras (21188)
braun Creative Commons License 2006.12.11 0 0 21190
 Ha egy héttel hamarabb szólsz....na, de járok én még arra. Tessék leírni mailban, mire vagy kíváncsi!
Előzmény: rezgaras (21189)
rezgaras Creative Commons License 2006.12.11 0 0 21189
OT!

Urak, a Gumidani által korábban beküldött fényképen szereplô zöld, faburkolatú étkezôkocsi a Kanizsai állomás közelében, "Lokomotív Expressz" felirattal, büfé funkcióban létezik még? Nem jár véletlenül valaki a közelében, aki részletfényképeket tudna készíteni róla? (márha a kocsi még létezik)

rezgaras Creative Commons License 2006.12.11 0 0 21188
kis59 írta:

> a flexkazános.

Nagy az Isten állatkertje...
Előzmény: kis59 (21187)
kis59 Creative Commons License 2006.12.11 0 0 21187
Ígértem: a flexkazános.
Kis F.
rezgaras Creative Commons License 2006.12.11 0 0 21186
B1ackStar írta:

> a listára miért nem fért föl az a pár Magyarországon ácsorgó gőzmoci

Ha akarsz, írjál neki. De szerintem nem érdemes minden szerencsétlennel elfoglalkozni, aki a fejébe veszi, hogy létrehozza az Interneten a világ összes mozdonyának a képekkel és videókkal megspékelt listáját. És mindezt úgy, hogy annyira sem veszi a fáradságot, hogy elôtte egy kicsit körbenézzen... :-(((
Előzmény: Törölt nick (21185)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.11 0 0 21185

 

http://www.steamlocomotive.info/locobrowse.cfm?bn=MAVAG%20(Budapest)

Urak,

keresztkérdés: vajon mit művel kies Kamis Zárjában valamint ékes Apostolovó D.C.-ben ez pár mávagos gőzmoci mint stratégiai tartalék? Ezeket odaparkolta a Sztaliny, aztán azóta ott dekkolnak, vagy ezekkel akarják a Juscsenkóék lerohanni a Nátót? :-o

(Azt már meg sem kérdezem, hogy a listára miért nem fért föl az a pár Magyarországon ácsorgó gőzmoci, de bisztoss nem vettek minket észre a térképen a jenkik, mert aszitték, hogy az ott egy légypiszok? :-o )

Vendégsín Creative Commons License 2006.12.10 0 0 21184
El lehetne polemizálgatni...
Előzmény: manhattani (21177)
etwg Creative Commons License 2006.12.10 0 0 21183
Nem
Előzmény: kis59 (21179)
róbertke Creative Commons License 2006.12.10 0 0 21182
Na a végén dadogok is. forgagalomból=forgalomból
Előzmény: róbertke (21181)
róbertke Creative Commons License 2006.12.10 0 0 21181
Na jó, elírtam az elejét. BR 19 1001, 1941 Henschel, Gysz:25000. 1-Do-1 tengelyelrendezésü. Hagyományos rudazatos hajtás helyett gőzmotoros meghajtás. V-motor,90° szögü.Asszimmetrikus volt a motorok elhelyezése: 2. és 4. tengelyen jobbról, 1. és 3. tengelyen balról. Hengerátmérő 300mm, löketthossz 300mm. Vmax:175 Km/h 800 ford/perc-nél. Kazán. BR 44-es, 20bar nyomással. Szerkocsi 2'3 T 38 (37,25m3 víz és 10,5t szén). Berlin-Hamburg és Hamburg-Osnabrück útvonalon járt.  1944-ben kiallították a forgagalomból. 1945-ben az USA-ba Fortress Monroe (Virginia) szállították, ahol 1952-ben selejtezték.
Előzmény: kis59 (21178)
kis59 Creative Commons License 2006.12.10 0 0 21180

Nem tudok feltölteni ezzel a tetves géppel, holnap a mk.helyemről felteszem a flexkazánost

F.

kis59 Creative Commons License 2006.12.10 0 0 21179
Fairlie
Előzmény: etwg (21163)
kis59 Creative Commons License 2006.12.10 0 0 21178

Nem annyira érdekesek...:)))

Közönséges gőzmotorok. Majd küldök képet.

De volt korábban is ilyen, csak kisebb méretben, Sőt magyar is, az AEGV gőzmotoros vontatója

manhattani Creative Commons License 2006.12.10 0 0 21177
>Érdekesek lehettek azok a dugattyúk... :-)

Ha a hengerek V elrendezésűek, akkor a dugattyúk is, nem?  :-))

 

Előzmény: Vendégsín (21173)
etwg Creative Commons License 2006.12.09 0 0 21176

Senkinek semmi ötlete?

 

A segitség: Tengelyelerendezés D' - C' meg valami.....

Előzmény: etwg (21163)
etwg Creative Commons License 2006.12.09 0 0 21175
Már el is felejtettem...............
Előzmény: Géza malac (21170)
seTTebello Creative Commons License 2006.12.09 0 0 21174
A történeteknek csak annyi, hogy tényleg jártak hasonló mozdonyok, amelyekből átrajzolták ezeket és az igazi mozdonyok (amiket olvastam eddig) hasonló körülmények között jártak. Holnap reggel majd beírok néhányat.
Előzmény: manhattani (21165)
Vendégsín Creative Commons License 2006.12.09 0 0 21173
...tengelyenként 2 db V elrendezésű dugattyú hajtotta.

Érdekesek lehettek azok a dugattyúk... :-)
Előzmény: róbertke (21172)
róbertke Creative Commons License 2006.12.09 0 0 21172
Borsig-nak volt a 30-as években egy olyan áramvonalas kisérleti gépe, aminél a hajtás nem rudazatos, hanem tengelyenként 2 db V elrendezésű dugattyú hajtotta.
manhattani Creative Commons License 2006.12.09 0 0 21171

>Az individuális tengelymeghajtásu

 

Ilyen valóságos mozdony is volt, német. Az egyik áramvonalas, valamikor a berlini olimpia körül.

Előzmény: etwg (21166)
Géza malac Creative Commons License 2006.12.09 0 0 21170

OFF

kedves etwg!

 

az amerikai vasutas topicban feltett kérdésedre megtudható a válasz? körömrágva izgulok, hogy eltaláltam-e:)

ON

Géza

Előzmény: etwg (21166)
424 009 Creative Commons License 2006.12.09 0 0 21169

 A "Mikulás vonata" ma Királyrét és Kismaros között közlekedett....

 

 

2006.12.09.
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.09 0 0 21168

> Én is végigbújtam az Ezüstkönyvet, és a 69. oldali fotó illik legjobban a gépre,

> mínusz rövid füstszekrény.

Nekem is az lett volna az első tippem, de annak más volt a gőzdómja, meg úgy az egész nem illett rá. Ha jól vágom így fejből, az egy 1B-s moci.

Előzmény: Szilis (21120)
kis59 Creative Commons License 2006.12.09 0 0 21167

Üdv!

Néhányat hiányolok:

Pl. a csuklóskazánút, ami ráadásul megépült kb 1936-ban.

Kis F.

Előzmény: manhattani (21165)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!