Kicsit off, de már annyi minden volt itt... De gőzmozdony alá való: i IV rendszerű kitérőről tudna nekem valaki küldeni valamit. Emilcimem (asszem) publikus.
Nem titok. De Matiz már küldött képet és valamennyi infót is.
A Wagons Lits fórum egyik bennfentese Gumidani képe láttán azt állította, hogy szerinte az egy CIWL kocsi. Ki kellene deríteni, vajon melyik. A fórumon vannak tippek, mert azok az emberek már az ablakok méretébôl és elrendezésébôl nagyjából meg tudják mondani, melyik gyártási szériából származhat. De jó lenne valami bizonyosság is. Állítólag a CIWL kocsikon az ajtó alatt volt mindig egy gyaŕi tábla. Sajnos Matiz szerint a kanizsai kocsin már sehol sincs ilyesmi.
Szóval a kérdés továbbra is él: milyen kocsi áll Kanizsán?
Urak, a Gumidani által korábban beküldött fényképen szereplô zöld, faburkolatú étkezôkocsi a Kanizsai állomás közelében, "Lokomotív Expressz" felirattal, büfé funkcióban létezik még? Nem jár véletlenül valaki a közelében, aki részletfényképeket tudna készíteni róla? (márha a kocsi még létezik)
> a listára miért nem fért föl az a pár Magyarországon ácsorgó gőzmoci
Ha akarsz, írjál neki. De szerintem nem érdemes minden szerencsétlennel elfoglalkozni, aki a fejébe veszi, hogy létrehozza az Interneten a világ összes mozdonyának a képekkel és videókkal megspékelt listáját. És mindezt úgy, hogy annyira sem veszi a fáradságot, hogy elôtte egy kicsit körbenézzen... :-(((
keresztkérdés: vajon mit művel kies Kamis Zárjában valamint ékes Apostolovó D.C.-ben ez pár mávagos gőzmoci mint stratégiai tartalék? Ezeket odaparkolta a Sztaliny, aztán azóta ott dekkolnak, vagy ezekkel akarják a Juscsenkóék lerohanni a Nátót? :-o
(Azt már meg sem kérdezem, hogy a listára miért nem fért föl az a pár Magyarországon ácsorgó gőzmoci, de bisztoss nem vettek minket észre a térképen a jenkik, mert aszitték, hogy az ott egy légypiszok? :-o )
Na jó, elírtam az elejét. BR 19 1001, 1941 Henschel, Gysz:25000. 1-Do-1 tengelyelrendezésü. Hagyományos rudazatos hajtás helyett gőzmotoros meghajtás. V-motor,90° szögü.Asszimmetrikus volt a motorok elhelyezése: 2. és 4. tengelyen jobbról, 1. és 3. tengelyen balról. Hengerátmérő 300mm, löketthossz 300mm. Vmax:175 Km/h 800 ford/perc-nél. Kazán. BR 44-es, 20bar nyomással. Szerkocsi 2'3 T 38 (37,25m3 víz és 10,5t szén). Berlin-Hamburg és Hamburg-Osnabrück útvonalon járt. 1944-ben kiallították a forgagalomból. 1945-ben az USA-ba Fortress Monroe (Virginia) szállították, ahol 1952-ben selejtezték.
A történeteknek csak annyi, hogy tényleg jártak hasonló mozdonyok, amelyekből átrajzolták ezeket és az igazi mozdonyok (amiket olvastam eddig) hasonló körülmények között jártak. Holnap reggel majd beírok néhányat.
Borsig-nak volt a 30-as években egy olyan áramvonalas kisérleti gépe, aminél a hajtás nem rudazatos, hanem tengelyenként 2 db V elrendezésű dugattyú hajtotta.