Sziasztok.
Régi ismerősöm a mitsu pajero szerintem érdemelne egy önálló topicot, már csak azért is mert rengeteg testvére akad még az országban, amikről gazdája már könyvet is írhatna...
Ennek kapcsán mindenkit várok szeretettel, akinek valami köze van egy "gyémántoshoz".
Tapasztalatcserék, adok-veszek, tanácsok, és persze benne némi off-road...:)
Gondolkodom a Pajerom eladásán. Ha tudtok valakit, aki egy megkímélt autót szeretne, akkor nyugodtan jelezzétek. Valójában kihasználatlanság miatt válnék meg tőle, de nem minden áron. Négy éves kora óta van a tulajdonomban, most 207 ezer km van benne. Én télen nem használtam és terepen sem járt soha. Hobbiautó volt, sem téli, sem terepgumim nincs hozzá. Garázsban tartottam, de alkalmanként használtam is. Az elmúlt 19 évben 80-90 ezer km -t hajtottam bele. Gondolom, a fórumos megnyilvánulásaimból kiderült, hogy nem mindennapi használatban volt nálam. A gép 1996 -os gyártású, 208 lóerős DOHC motor van benne. Manuális váltóval készült, ami itthon viszonylag ritka ezzel a motorral. Super Select váltóval, hátul zárható differenciállal. Elektromos napfénytetővel készült, gyári Mitsubishi fejegységgel, CD tárral. Vonóhorog van rajta, újak a féktárcsák, betétek, lengéscsillapítók. Röviden ennyi. Üdvözlettel: Endre
A hirdető leírása alapján minden tökéletes amire érdemes odafigyelni :).....aztán,hogy az e....
Úgy egyébként ez egy terepjáró. Mai szemmel arra is való. Kompromisszummal Buddha üzemmódba el lehet vele lenni a hétköznapokban is. Ha úgy fogod fel hogy egy nagyon kényelmes teherautót veszel akkor nem fogsz csalódni.
Ja látom rosszul írtam...a kardán hajt vissza a terepváltóig ha nem nyit a ss. vákumos szabályzója.
Elvben ha elromlik akkor zárva marad ,hogy legyen 4kerék de nekem pont nem így volt,nem lehetett 4be rakni.Én is kibeleztem és kézi fél.te.zárral járok.Bár azok is tudnak tönkre menni...2kocsin már 1x1x tönkrement valamelyik oldal.
Valószínűleg nem mechanikai a probléma azaz a hajtás tökéletes nincs összezárva csak a visszajelző vacakol.A jeladó lehet a ludas.
Legrosszabb esetben a ss. váltó vákum szelepes egysége romlott el így nem old az elő difiben és forog a féltengely.
Ez semmilyen további problémát nem okoz pár deci + fogyasztást max. de lehet azt se.Javítása megoldható bár macerás és nehéz rá embert találni.Többnyire így szokták hagyni.
Cimborámnak vagy egy pajero pinin-je superselect váltóval. Tegnap hívott, hogy amikor kivette összekerékből, villogott a visszajelző lámpa. Próbálta kitolatni de semmi változás. Újra összkerék, újra kivette de a helyzet nem változott. Hol kezdje a keresgélést?
Ha jól látom vontatás miatt kellene fóleg a kocsi.
A Gen3 adattábla szerint 3300 kg-ot vontathat.
Sajnos ha nem ennyire van vizsgáztatva eredetileg, akkor
a vizsgaállomások előszeretettel nem hajlandóak megadni ennyire.
Ezért vásárláskor nézd meg a forgalmiban és hasonlítsd össze a tűzfalon lévő táblával.
Megbízhatóság:
Ebben már sok az elektronika, ami hozza maga után idősebb korban a problémákat.
Automata váltóról nincs személyes tapasztalatom, de a totalcar népítéletben írtak egy véleményt róla milyen kellemes amikor az automata bevágja vészüzemmódra magát.
Amit linkeltél hirdetés abban a kocsiban manuális váltó van = örök élet. :-)
Hiba lehet még az összkerékhajtás kapcsolása (villog a sárga kocka a hajtás visszajelzésen).
Sajnos ennél már azt jelenti, hogy nem is tudod átkapcsolni ilyenkor.
Legtöbbször a jeladó gombák okozzák, szerencsére most már van az Ebay-en olcsón.
Kettőstömegű: sajnos van benne. Ha nem gyilkolták kibír kb. 200e km-t. Szerencsére most már van olcsóbban elfogadható árú utángyártott. Lehet hozzá kapni átalakító készletet egytömegűre, de ennek vannak hátrányai.
A leghúzósabb az adagoló hiba. Mivel ezen is sok az elektronika ezért lehet hogy az megy tönkre rajta (eprom, jeladók stb) nem pedig az adagoló, na ehhez tényleg specialista kell. Bontott adagolót nem ajánlanám mert lehet az is tönkremegy hamar. A felújítása drága.
Ami miatt szeretnék egy ilyet, az az, hogy van egy hajóm (horgász hajó, nem puncimágnes), aminek a mozgatásához kellene. A hajó súlya max 750 kg motorral meg kötelező felszerelésekkel, + egy ehhez gyártott fék nélküli utánfutó. Természetesen raknék rá egy csörlőt, amivel a sólyázást tudnám egyszerűbbé tenni.
Mennyire megbízhatók ezek a típusok?
Én szívem szerint idegenkedek az automata váltóktól, de lehet, csak szokás kérdése.
Melyik váltó a megbízhatóbb, melyikkel eszik kevesebbet?
Ez a kettős tömegű lóf@sz mennyire szériahiba, és mennyi a javítása, ha esetleg belecsúszik a tulaj?
Van-e normális szerelő csapat, (Csongrád megye) ahol nem csak ugatják a holdat.
Természetesen a biztonság az ami miatt egyébként is tetszenek, ez az elsődleges szempont.
Elmentem ma a Nyíregyházára egy turbós műhelybe. Egy két vákuumcsövet levettek megnézni órával, hogy van e vákuum de jó volt minden. Turbónyomás csak 0,5 bár pedig 1-nek kellene lennie szerintük. Az egyik vezérlőszelepen ragasztóval be volt nyomva az egyik cső ahol a felesleges nyomást kellene elengednie ebből a csőből le lett vágva, hogy átjárható legyen. Abban maradtunk, hogy a jövő héten elviszem a turbót, mert a kilépő oldali lapátozás lehet szétégve. Haza felé jövet ment az autó ahogy kell még 5.-ben is húzott szépen. Semmi visító hang, semmi rángatás, még a check engine lámpa is elaludt. Az az eldugult cső szívatott volna? Hétfőig járok vele, hogy mi lesz, de szerintem nem bontom meg ha így marad. Tényleg szépen megy. Érdekes eset az biztos.
MK3-as Pajero 4D56 erőtlen a motor gyorsításkor nem pörög fel, nagyon lassan indul meg még padló gázra is. Nem bír menni az autó kb 80 km/h a max amivel lehet vele közlekedni. Sivító visító hangot hallani kb 2000 fordulat körül, mint amikor csúszik az ékszíjj. Szerintem a turbó körül lehet a gond, néha már rángat is. Két vezérlő szelepet (MR204856, MR404682) kicseréltem , de semmi változás. A vákuumcsövek jók (állítólag). A MAP szenzor lehet még hibás? Annak is van köze a teljesítményhez. Valaki találkozott már ilyen hibával?
Először egy két komponensű majd egy egyes hűtő tiszító adalékkal átmosattam a rendszert. Rozsdásodás, vagy egyéb trutymó volt a rendszerben. Átöblítettem, majd 2-3 napig járt tiszta vízzel és elmúlt a habosodás. Azóta már fel van fagyállózva a rendszer második napja és még mindi szép tiszta rózsaszín. A felső vízcsövet sem szívja össze azóta.Szóval a hűtőtisztítás segített rajta.
Ahogy írták, az adagoló oldalán a motorblokk felé hogy véletlenül se férj hozzá. Két vezeték jön le róla egy fehér és egy fekete ha jól emlékszem. Azt kövesd a motortérbe és egy csatinál szét lehet húzni, ott mérj rajt ellenállást. 500-2000 ohm közt kell lennie az értéknek. Nekem 1600 ohm volt. Ha az autót elindítod akkor meg feszt tudsz rajt mérni meg frekvenciát. Ha adsz gázt üresbe értelem szerűen nőni kell az értéknek. Ha ez megvan akkor valszeg az óracsoport szart be. De célszerű még az óracsoportra rámenő vezetékkötegen is rámérni az ellenállásra meg feszre. Nekem az óracsoport volt a szar, kicseréltem azóta hála istennek semmi baja. Ez a fordulatszám hiba valami típusbetegség mert sokan írnak ezzel kapcsolatban.
A fagyálló színe a mai modern világba semmit se jelent. Lehet kék, zöld, piros, rózsaszín, színezi mindenki mindenfélével már. Azt kell megnézni hogy a szabvány stimmeljen amit a gyártó előír az adott típushoz. Nekem glicosam alu rózsaszín van benn és semmi baja. Aluvédős és a szabványt teljesíti. Komoly szabvány nem is volt előírva erre az autóra. (4d56)