A horvátok EU-tól, Schengentől és migránsoktól függetlenül igencsak tudnak elmaradottak lenni. Bécsbe, már a gengszterváltáskor is 10 perces mozdonycserés várakozás volt, és menetközbeni ellenőrzés, míg ott mindig is állt a vonat legalább 20 percet mind a két oldalon.
Régen 5 határ volt ugyebár.
Az átkelési időkkel számolva a leggyorsabb Ausztria volt, annak ellenére, hogy rohadt kapitalista, a második Csehszlovákia, a harmadik Jugoszlávia (oké, ő láncos kutya volt), a negyedik Románia, annak ellenére, hogy baráti szocialista ország volt, mint Csehszlovákia, és az utolsó helyen a nagy testvér, a Szovjetúnió állt. Ott a magyar oldalon is sokat kellett várakozni, pedig, a csak hálókocsis vonatokra senki sem szállhatott fel belföldi utazásra, így már a Keletit elhagyva jöhetett volna az ellenőrzés.
Pedig teljesen ertheto a bizonytalansag. Volt szerencsem vonatpotlo busszal hatart lepni mar arrafele tobbszor is (meg a migransvalsag elott), volt, hogy a kozuti hataratkelonel 20 perc alatt vegeztunk, volt, amikor masfel ora alatt, mert mindenkinek sorszam szerint ellenoriztek a szemelyit, utlevelet, es eleg lassu kapcsolaton keresztul ertek el a kozponti adatbazist. Egy-egy egzotikusabb okmanyu utas pedig jol be tudja boritani a hataratkeles idejet. (A vonaton kevesbe van ilyen gond, mert ott mozgas kozben, Gyekenyes-Kapronca kozott ellenoriznek.)
Kapronca-Gola határ úgy mondjuk 20 perc autóval. Onnan Berzence úgy 5-6 perc. Onnan Csurgó állomás megint vagy 15 perc. Talán a határellenőrzést méretzték túl. Eu ide vagy oda, van ellenőrzés, ami ha több utas van, vagy akad probléma eltarthat egy ideig...
Igazad van,de elméletileg szakemberek vannak a vasutaknál és azt azért lehet tudni naggyából hogy ezt a távolságot mennyi idö alatt lehet megtenni, mondjuk ha egyharmad idő alatt megteszi a busz azért az elég nagy probléma.Konkrét esetben 1.5 óra tervezett idő helyett 0.5 óra a valós késés hát nem tudom 1 órát tévedni ez elég nagy különbség!
Egy egész jó kedvcsináló a nagy klasszikusok egyikéhez, a TEP60-ashoz. Motor szempontjából rokona a Szergejnek (a nagytesója van benne, 16 hengerrel), illetve a villamos erőátvitel vezérlése szempontjából is (szintén amplisztátos, DC/DC). Ezzel a soványka 6 kocsival persze nem sokat ad vissza abból, amit anno teljesített, amikor 19-20 hálókocsival úgy istenigazából dolgoznia kellett. És amikor két géppel, 21 kocsival szépen megvolt a stabil 140 km/h. A trainpix szerint egy kézen megszámolható a hadrafogható gépek száma (a videón szereplőt is selejtezték azóta), és erősen úgy tűnik, hogy nem marad más hátra, mint kiugrani Belorussziába azért a néhány utolsó mohikánért.
Start ma ismét bizonyitott hogy mennyire fogalmatlan emberek dolgoznak erre mást nem lehet mondani.Kvarnerröl van szó igy szól a hivatalos infó"Koprovnica-Csurgó között vonatpotló busz közlekedik ami előreláthatólag 90 perc késéssel érkezik Csurgó állomásra".Valóságban pedig 27 perc késéssel érkezett,azért ez lényeges eltérés!
"Ha ilyen vér passzentosan parkolnakna robogókkal, hogyan szállnak le róluk?" - Elöl, hátul, a szomszéd robogókat kicsit odább taszajtva. Egy főre jut kb. 1,5 robogó, úgyhogy nagyjából úgy kezelik a őket, mint máshol a biciklit.
Ha már aluljáró, az lett volna a mondandóm, hogy ott kellene lennie a kijáratnak a rajzon, mert hülyének kell nézni az embereket, mert sokan tényleg azok.
Tipikus példa: A-ból B-be és vissza megy Bp-en, elmenne szükség esetén autó helyett BKV-val (újságíró és hozzászóló egyaránt hülye), de nem megy, mert 350 egy jegy, és kétszer át kell szállni, az oda-vissza 2100 Ft, a benzin meg ennél olcsóbb.
De van átszállójegy, így csak 1720 Ft lenne, de napijeggyel ez mindösszesen 1650 Ft-ba kerülne. Ha meg többször kell mennie, de nem minden nap, akkor meg vehet 5/30-as jeggyel, meg mindösszesen 910 Ft-ba kerül egy napra az utazás. De ezekről a dolgokról meg fogalma sincsen, és úgy csodálkozik, ha elmondják neki, mint a 7 éves Pistike, amikor megtudja, hogy a Mikulás az apukája, a Nyuszi az anyukája, a Jézuska meg mind a kettő egyszerre. :)
Nem, hanem a győri aluljáró kérdéséhez akartam hozzászólni, és ezért kellett egy keresőszó, a Győr vagy az aluljáró szó nagy gyakorisága miatt az eszperantó szót választottam, a dátumot viszont nem néztem meg mellette.
Valószinü vissza olvasott 33890 hozzászolást,és rájött hogy neki ehez hozzá kell szólni hiszen "nagyon aktuális az eszperantó nyelv képzési helyzete"! :)