Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436372

Szófia, Bulgária. 

Előzmény: Lovrin (436370)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.04.11 0 1 436371

Pontatlanul írtam. Szóval csuklós-Bz:

-Született 6312 jeöléssel

-Ezzel együtt járt (volna) a Bpzmot sorozatjel, de valószínűleg sosem került feliratozásra. Hogy az irataiban szerepelt-e, azt passzolom.

-Ma szimplán 136-os sorozatként fut, már ha lehet sorozatnak nevezni az egyke motorvonatot.

Előzmény: r1232 (436362)
Lovrin Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436370

Hova mennek?

Előzmény: Törölt nick (436361)
nazareth Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436369

Érdekes sztori. Rutinos mozdonyvezető, észrevette, hogy nincs fék, rádión áthaladót kért Merisortól Nagybárig. Aztán Merisorig már nem ért el. Kiugorhatott volna, de a mozdonyon maradt a segédjével, valószínűleg még próbálkozott megállítani a szerelvényt.

 

Itt "tárgyaltuk":

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=143493539&t=9135526 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=143501635&t=9135526

Előzmény: Pályaőr (436360)
benbe Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436368

A KBK-nál most az ütközőbakok elbontása van napirenden, meg nekik szerintem pár milliméterrel túlméretes lenne.

Előzmény: hmsoft (436367)
hmsoft Creative Commons License 2017.04.11 -1 0 436367

A rádió hasznos dolog, de ha lehet, az ütközőbak még hasznosabb. Az imént kaptam egy levlistán: ütközőbak akció, 75.000 helyett most csak 68.500 rubelért. 5 év garanciával. Nem is kell messziről hozatni, Szentpéterváron gyártják. Szóval 1:1-es terepasztalozóknak soha vissza nem térő alkalom. :)

hm

Áthaladójelző Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436366

Vagy inkább ennek a modernebb verzióját:

https://www.radioamatorwebshop.eu/wouxun_kg-uv8d_plus?keyword=kg%20uv8d

 

Az nem igaz, hogy a kutya nem foglalkozik vele. És az sem, hogy tilos, mert amit én közelről ismerek, annak a magánvasútnak van szerződése a vasúti frekvenciák használatára. Lehet, hogy érdemes megemlíteni a főnöködnek, hogy ilyenben gondolkodsz.

Előzmény: _nyunyuka (436365)
_nyunyuka Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436365

Ilyet használnak a mozdonyvezetők "maszek rádiónak":

 

http://www.cbradio.hu/kguvd1p_mk2_ext.html

 

Elvileg tilos, amügy a kutya nem foglalkozik vele. A GSM-R teljes kiépítésével meg úgyis elnémulnak ezek az analógok.

Előzmény: htotgabor (436363)
benbe Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436364

Kár, pedig a BVbdpmot gyönyörű volt!

Előzmény: r1232 (436362)
htotgabor Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436363

Üdv mindenkinek! Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy tudnátok e olyan megfizethető árú rádiót ajánlani,amit a vasúti kommunikációhoz tudnék használni. Forgalmat elérni stb. Pftnél vasúti járművezetőként dolgozom és nagyban megkönnyítené a munkánkat. Nekünk sajnos csak telefon jár,urh rádió nem. Válaszokat előre köszönöm.

r1232 Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436362

Ez így biztos nem jó. Vagy 6312 és "Bpzmot", bár ez utóbbi a képek alapján sosem volt a járműre feliratozva, vagy 136-001, de ekkor már nem lehet Bpzmot, ugyanis az új pályaszámokkal a betűs azonosítók minden járműről el lettek távolítva. Tehát pl. már BVpmot sincs.

Előzmény: Snake-Mojzi (436354)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436361

Baseli villamosok úton Magyarország felé...

 

Pályaőr Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436360
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436359

Amúgy is 15 km/h volt az útátjáró miatt, és a tolatgató egység sem mozgott többel... az OFF közúti forgalom felesleges blokkolásáról nem is beszélve.

Előzmény: r1232 (436339)
norbee601 Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436358

A minap néztem egy GYSEV-es Jenbachert hogy mintha azok 43-al futottak volna a GYSEV-nél is, de már 55-ös volt.

Előzmény: sssey (436337)
siófoki35 Creative Commons License 2017.04.11 0 1 436357

Nagy Piros Villamos :)

Előzmény: sssey (436356)
sssey Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436356

Az NPV-nek mi a jelentése? Minek a rövidítése?

(a nettó jelenérték és a Nagy Pusztai Villamos kivételével)

 

sssey

Előzmény: rm40 (436355)
rm40 Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436355

Eszerint nincs külön ilyenje, teszem hozzá, hál' Istennek.

 

 

Már az előző, rövid életű (négy számjegyből álló) sorozatjel-rendszer bevezetésével fölöslegessé vált, ráadásul baromi hülyén is nézett ki, mégis itt a topikon is sokan azt próbálták erőltetni, abban a tévhitben, hogy ez "a" magyar rendszer.

Az "igazi" rendszer ugyanis valójában 1911-től:

- A gőz-, dízel- és villamosmozdonyokrapályaszám=sorozatjel+futószám. A sorozatjel önállóan életképes, a futószám (sorszám) azonban csak a sorozatjellel együtt alkot egyedi járműazonosítót.

- Ezzel szemben a motorkocsikat a '70-es évekig az 1-3 jegyű pályaszámuk azonosította, azaz az oldalukra festett 1-3 számjegy nem futószám, hanem a járművet egyértelműen azonosító, önállóan "működő" pályaszám volt. A menetrend-függelékekben is csak a pályaszámokkal, pályaszámcsoportokkal tartották azokat nyilván, a betűsor az nem sorozat, hanem csak típusjelzés volt. Még az MD(a)-k 3001-től kezdődő számaira is igaz volt, hogy az egyediek, a járművet egyértelműen beazonosító pályaszámok voltak.

 

Egyébként a vontatott járművekre is ugyanez állt, a kocsi jellegére a pályaszámcsoportból már lehetett következtetni (más kérdés, hogy a kocsiknál a karakterhiány miatt szükséges állandó átszámozások áttekinthetetlenné tették azt, szemben motorkocsikkal, amelyeknél "nyugalom" volt e tekintetben).

Csak a Bz motorok beszerzésével kezdődött el az a hibrid hülyeség, hogy a betűsort sorozatjelként kezdték értelmezni és utána 001-től kezdődő futószámozást használni. Talán a vontatott járműveknél fő- és alasorozatjelként definiált betűkkel való fogalmi egyesítés miatt (bár teszem hozzá németek a betűkre a Gattungsbuchstaben és Kennbuchstaben kifejezéseket használják a nem a mozdony-sorozatjeleknél szokásos Baureihe kifejezést használják), de ezzel meg az a gond, hogy ekkorra már azoknál bevezették a 12 jegyű UIC-pályaszámokat, amivel a középszámcsoport szinte át is vette a szerepet a betűktől a járműnyilvántartásban.

 

A betűs rendszerrel az is a baj, hogy magyar módi szerint eléggé szelektíven használtuk. Pl. az ABb motoroknál semmi nem utal a (nem is olyan kis) poggyásztér jelenlétére, hogy az olyan apróságokról nem is beszélve, hogy részben közép- részben oldalfolyós utasterű, plusz rendelkezik homlokátjárókkal. Ha komolyan vennénk, akkor helyesen mondjuk ABDbipsmot lenne. Azt hiszem, egyetértünk abban, hogy az ilyen (és a Desiroknál, Usgyiknál, FLIRT-eknél, Talenteknél ugyan felfestett, de itt a topikon "fő" "sorozatjelként" erőltetni próbált) betűszörnyek használatára semmi szükség, szelektíven használva pedig semmi értelme.

 

Már csak hab a tortán, hogy a betűs motorkocsi-típusjel egyáltalán nem magyar sajátosság: a németek és az osztrákok egyaránt használták, de azt hiszem nagyon néztek volna, ha valaki a Blauer Blitzet Reihe 5145 helyett B4VT+B4VS-ként emlegette volna (az 5046-osok eredeti típusjelét ne is említsük)

 

 

Előzmény: segélyvonókészülék (436345)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436354

Csuklós-Bz (Bpzmot):

95 55 1136 001-3

95 55 2136 001-1

Előzmény: segélyvonókészülék (436304)
Pályaőr Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436353

Ki hogy van vele, én imádom, ezek szerint sörösgigant is, de hát nem vagyunk egyformák.

 

Volt aztán arra is példa, hogy egy kétegységes Bombardier egyik egysége tele volt, a másik hótt üres. Na, mondom, ez pont jó lesz. Csak hát nem működött a klíma. Kint negyven fok volt, bent valamivel több, a kalauz álmélkodott, hogy utast talál. Mire a végállomásra értünk, folyt a víz a cipőmben is, pedig csak húsz percet töltöttem odabent.

Előzmény: r1232 (436352)
r1232 Creative Commons License 2017.04.11 0 4 436352

Na még csak az kéne, hogy 40 fok melegben 20 fokot csináljunk, ez egyenlő a gyilkossági kísérlettel! A klímák, nagyon helyesen, a külső hőmérséklet függvényében szabályozzák a belsőt.

Előzmény: Pályaőr (436351)
Pályaőr Creative Commons License 2017.04.11 -1 1 436351

Köszi a betűjeles eligazítást. Az Istennek nem akart eszembe jutni a megnevezés se, hogy fő-, meg alsorozatjel.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Addig sikerült jól megfázni a 20 c-ra állított klíma miatt, ami nem zavart, sőt erősen kapacitáltam a kallerokat hogy csináljanak fasza hideget. 

 

Én vagyok még így vele. Ez is a bánatom, hogy utaspanaszok vagy energetikai megfontolások miatt  mostanában már sehol nem csinálnak, pedig nyári kánikulában még a világ is más tőle. Mostanában csak valami enyhén poshadt műanyagillat uralkodik a Flirtekben meg a Bombardierekben, mindennek nevezhető, csak üdítőnek nem...

Előzmény: sörösgigant (436325)
r1232 Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436350

A kérdés az, mit nem értesz?

Előzmény: segélyvonókészülék (436349)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436349

Ezt akkor nem csak én nem értem, ugye?

Előzmény: r1232 (436346)
mcg Creative Commons License 2017.04.11 0 0 436348

azt nem írtam, hogy a már egyszer elrontottat nem lehet tovább "rontani" :)

 

Előzmény: r1232 (436344)
r1232 Creative Commons License 2017.04.11 0 1 436347
Előzmény: r1232 (436346)
r1232 Creative Commons License 2017.04.10 0 0 436346

A 6312-nek nem volt, legalábbis én nem láttam rajta.

 

A Flirtnek meg van két "pót" kocsija, mégis 4 részes csuklós motorkocsi. A csuklós Bz meg 2 részes csuklós motorkocsi (ugyanis ez nem attól függ, hogy a gépezet hogy van elhelyezve)..

Előzmény: segélyvonókészülék (436345)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.04.10 0 0 436345

Na, ne sikáld el!

A flörtnek, meg a butusnak is volt ilyen bdpvbxyzMot jele, és a, b, c, akármi kocsija.

Ugyanígy be volt valami betűvel kategorizálva a csuklósbézé is.

Amúgy két kocsi, egy motoros, és egy vpk.

Előzmény: r1232 (436341)
r1232 Creative Commons License 2017.04.10 0 0 436344

Nem, ez most történt, pár hónapja. Ugyanis volt köztük 100/100-as, mint pl. a 8710.

Előzmény: mcg (436342)
r1232 Creative Commons License 2017.04.10 0 1 436343

A mai 2G-nek nevezett Ic kocsiknak is eg tótkalap fos volt a klímája.

 

Talán azért, mert nem is volt bennük, csak légjavító.

Előzmény: sörösgigant (436326)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!