Érdekes sztori. Rutinos mozdonyvezető, észrevette, hogy nincs fék, rádión áthaladót kért Merisortól Nagybárig. Aztán Merisorig már nem ért el. Kiugorhatott volna, de a mozdonyon maradt a segédjével, valószínűleg még próbálkozott megállítani a szerelvényt.
A rádió hasznos dolog, de ha lehet, az ütközőbak még hasznosabb. Az imént kaptam egy levlistán: ütközőbak akció, 75.000 helyett most csak 68.500 rubelért. 5 év garanciával. Nem is kell messziről hozatni, Szentpéterváron gyártják. Szóval 1:1-es terepasztalozóknak soha vissza nem térő alkalom. :)
Az nem igaz, hogy a kutya nem foglalkozik vele. És az sem, hogy tilos, mert amit én közelről ismerek, annak a magánvasútnak van szerződése a vasúti frekvenciák használatára. Lehet, hogy érdemes megemlíteni a főnöködnek, hogy ilyenben gondolkodsz.
Üdv mindenkinek! Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy tudnátok e olyan megfizethető árú rádiót ajánlani,amit a vasúti kommunikációhoz tudnék használni. Forgalmat elérni stb. Pftnél vasúti járművezetőként dolgozom és nagyban megkönnyítené a munkánkat. Nekünk sajnos csak telefon jár,urh rádió nem. Válaszokat előre köszönöm.
Ez így biztos nem jó. Vagy 6312 és "Bpzmot", bár ez utóbbi a képek alapján sosem volt a járműre feliratozva, vagy 136-001, de ekkor már nem lehet Bpzmot, ugyanis az új pályaszámokkal a betűs azonosítók minden járműről el lettek távolítva. Tehát pl. már BVpmot sincs.
Eszerint nincs külön ilyenje, teszem hozzá, hál' Istennek.
Már az előző, rövid életű (négy számjegyből álló) sorozatjel-rendszer bevezetésével fölöslegessé vált, ráadásul baromi hülyén is nézett ki, mégis itt a topikon is sokan azt próbálták erőltetni, abban a tévhitben, hogy ez "a" magyar rendszer.
Az "igazi" rendszer ugyanis valójában 1911-től:
- A gőz-, dízel- és villamosmozdonyokrapályaszám=sorozatjel+futószám. A sorozatjel önállóan életképes, a futószám (sorszám) azonban csak a sorozatjellel együtt alkot egyedi járműazonosítót.
- Ezzel szemben a motorkocsikat a '70-es évekig az 1-3 jegyű pályaszámuk azonosította, azaz az oldalukra festett 1-3 számjegy nem futószám, hanem a járművet egyértelműen azonosító, önállóan "működő" pályaszám volt. A menetrend-függelékekben is csak a pályaszámokkal, pályaszámcsoportokkal tartották azokat nyilván, a betűsor az nem sorozat, hanem csak típusjelzés volt. Még az MD(a)-k 3001-től kezdődő számaira is igaz volt, hogy az egyediek, a járművet egyértelműen beazonosító pályaszámok voltak.
Egyébként a vontatott járművekre is ugyanez állt, a kocsi jellegére a pályaszámcsoportból már lehetett következtetni (más kérdés, hogy a kocsiknál a karakterhiány miatt szükséges állandó átszámozások áttekinthetetlenné tették azt, szemben motorkocsikkal, amelyeknél "nyugalom" volt e tekintetben).
Csak a Bz motorok beszerzésével kezdődött el az a hibrid hülyeség, hogy a betűsort sorozatjelként kezdték értelmezni és utána 001-től kezdődő futószámozást használni. Talán a vontatott járműveknél fő- és alasorozatjelként definiált betűkkel való fogalmi egyesítés miatt (bár teszem hozzá németek a betűkre a Gattungsbuchstaben és Kennbuchstaben kifejezéseket használják a nem a mozdony-sorozatjeleknél szokásos Baureihe kifejezést használják), de ezzel meg az a gond, hogy ekkorra már azoknál bevezették a 12 jegyű UIC-pályaszámokat, amivel a középszámcsoport szinte át is vette a szerepet a betűktől a járműnyilvántartásban.
A betűs rendszerrel az is a baj, hogy magyar módi szerint eléggé szelektíven használtuk. Pl. az ABb motoroknál semmi nem utal a (nem is olyan kis) poggyásztér jelenlétére, hogy az olyan apróságokról nem is beszélve, hogy részben közép- részben oldalfolyós utasterű, plusz rendelkezik homlokátjárókkal. Ha komolyan vennénk, akkor helyesen mondjuk ABDbipsmot lenne. Azt hiszem, egyetértünk abban, hogy az ilyen (és a Desiroknál, Usgyiknál, FLIRT-eknél, Talenteknél ugyan felfestett, de itt a topikon "fő" "sorozatjelként" erőltetni próbált) betűszörnyek használatára semmi szükség, szelektíven használva pedig semmi értelme.
Már csak hab a tortán, hogy a betűs motorkocsi-típusjel egyáltalán nem magyar sajátosság: a németek és az osztrákok egyaránt használták, de azt hiszem nagyon néztek volna, ha valaki a Blauer Blitzet Reihe 5145 helyett B4VT+B4VS-ként emlegette volna (az 5046-osok eredeti típusjelét ne is említsük)
Ki hogy van vele, én imádom, ezek szerint sörösgigant is, de hát nem vagyunk egyformák.
Volt aztán arra is példa, hogy egy kétegységes Bombardier egyik egysége tele volt, a másik hótt üres. Na, mondom, ez pont jó lesz. Csak hát nem működött a klíma. Kint negyven fok volt, bent valamivel több, a kalauz álmélkodott, hogy utast talál. Mire a végállomásra értünk, folyt a víz a cipőmben is, pedig csak húsz percet töltöttem odabent.
Na még csak az kéne, hogy 40 fok melegben 20 fokot csináljunk, ez egyenlő a gyilkossági kísérlettel! A klímák, nagyon helyesen, a külső hőmérséklet függvényében szabályozzák a belsőt.
Köszi a betűjeles eligazítást. Az Istennek nem akart eszembe jutni a megnevezés se, hogy fő-, meg alsorozatjel.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Addig sikerült jól megfázni a 20 c-ra állított klíma miatt, ami nem zavart, sőt erősen kapacitáltam a kallerokat hogy csináljanak fasza hideget.
Én vagyok még így vele. Ez is a bánatom, hogy utaspanaszok vagy energetikai megfontolások miatt mostanában már sehol nem csinálnak, pedig nyári kánikulában még a világ is más tőle. Mostanában csak valami enyhén poshadt műanyagillat uralkodik a Flirtekben meg a Bombardierekben, mindennek nevezhető, csak üdítőnek nem...
A 6312-nek nem volt, legalábbis én nem láttam rajta.
A Flirtnek meg van két "pót" kocsija, mégis 4 részes csuklós motorkocsi. A csuklós Bz meg 2 részes csuklós motorkocsi (ugyanis ez nem attól függ, hogy a gépezet hogy van elhelyezve)..