A Duna TV is alaposan előzi az új M1-et Nézettségi adatok a Nielsentől: az ellenzéki civilek tüntetése idején még az ATV is magasan verte a köztévé új hírcsatornáját. Ugyanakkor a nemzeti hírtelevíziókat más európai országokban sem nézik többen....
Hogy nézettségben kik voltak az M1 vetélytársai? Ez is leolvasható a Nielsen grafikonjáról. Az ATV weboldala is rávilágít arra, hogy 17 órától késő estig a háztartások 88 százalékában fogható ellenzéki ATV folyamatosan nézettebb volt a köztévé hírcsatornájánál. Az ellenzéki civilek tüntetését élőben sugárzó kereskedelmi adót hosszú ideig négyszer annyian is követték, mint a közhírcsatornát. A két csatorna görbéje ugyanakkor este 8-kor rövid időre összeért.
Az RTL Klub és a TV2 „természetesen” ezen a napon is a legnézettebb adók voltak.
3,5 millióan nézték az új M1-etForrás: MTVA | 2015. 03. 16. 19:00:43
Az indulás napján, március 15-én 3,5 millió fő volt a csatorna összesítette elérése a Nielsen Közönségmérés szerint.
Az öt közszolgálati adó együttes napi elérése az idei év megelőző tíz vasárnapi napjához képest 12%-kal nőtt március 15-én, ami azt jelenti, hogy a kumulált elérés mutató szerint, összesen 5,3 millióan kapcsoltak a közmédia műsorára. Az M1 napi elért közönsége a megújulás első napján, 3 millió 535 ezer fő volt - közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap.
A legnagyobb közönségnövekedés a Duna TV-n történt, amelynek 41%-kal emelkedett a napi elérése és így megközelítette a 3,5 millió főt. Az óránként jelentkező új M1-es híradók közül a délelőtti kiadások 220 ezer fő fölötti nézettséget és 11% körüli közönségarányt értek el, az egyes kiadások elért közönsége 346 ezer fő volt.
Az M1-en 19:30-kor jelentkező híradó több mint 50 perces kiadása 794 ezer nézőt ért el hosszabb-rövidebb időre.
A Duna TV-t is megtalálták a nézők, hiszen a Magyarország, szeretlek! este 20 órakor 552 ezer fős nézettséget és 10,5%-os közönségarányt ért el.
Az MTVA új gyermekeként bemutatkozó új sorozat, a Kossuthkifli első részének nézettsége 21.00 órakor 435 ezer fő volt, 9,7%-os közönségaránnyal és 974 ezer elért nézővel.
Az M2 esti műsorsávjában debütált a Petőfi TV az első, Én vagyok itt című műsorral, amelyre összesen 891 ezren kapcsoltak, benne a Red Bull Pilvakerre is közel félmillióan - írt a Nielsen Közönségmérés adataira hivatkozva az MTVA.
A Nielsen az, amelyik állítólag 0%-os nézettséget mért egyes fórumozók szerint. Vajon mikor és ki hazudott?
en beteg vagyok , a politika betege , mert az szorakoztat , es ez nem normalis , szoval en nem nezem a televizion a kepernyot , csak hallgatom hogy mit ugatnak , aztan jovok ide kommentelni
Nemcsak a vicces bakiparádé miatt volt kínos a hírcsatornává alakult M1 indulása, de a nézettségi adatok is katasztrofálisak.
Totális kudarcnak tűnik a hírcsatornává alakított M1 első napja a Nielsen Expressz mérése szerint. Március 15-én az ATV 17 és 22 óra között végig verte az M1-et az összes felnőtt tévé-előfizető körében, pedig az ATV lefedettsége 88, az M1-é viszont 100 százalékos, azaz - az ATV-vel szemben - minden háztartásban nézhető.
Az állami hírcsatorna esti műsorai 17 és 22 óra között az összes tévé-előfizető 1,2 - 1,3 százalékának érdeklődését keltették fel. Az ekkor tévé előtt ülő felnőtt tévé-előfizetők 2,4-3,3 százaléka nézte az M1-et.
A kora esti időszakban, az ellenzéki tüntetés idején az ATV-t a tévé előtt ülő felnőttek 10,4-10,8, az állami hírcsatornát ugyanennek a körnek a 2,6-3,3 százaléka választotta. Az összes, 18 évesnél idősebb tévé-előfizető körében ebben az időszakban az ATV 5,1 százalékot, az M1 1,3 százalékot ért el.
A 18 és 49 év közötti korosztályhoz tartozó kábeltévé-előfizetők körében még súlyosabb kudarcot vallott az állami hírtévé. Az e korosztályhoz tartozó összes tévé-előfizető körében az M1 esti hírműsoraira 0,3-0,5 százalék volt kíváncsi.
Érdekesség, hogy 17.45-kor az M1 nézettsége 18-49 év közötti korosztályban a Nielsen adatai szerint konkrétan 0,0 százalék volt.
A Duna TV ugyanakkor növelte nézettségét, 18 óra előtt és az esti műsorsávban is jobban teljesített a csatorna a TV2-nél. Előbb a Szegény gazdagok című magyar film, később a Magyarország szeretlek című műsor is 10 százalék körüli közönségarányt ért el.
Az állami média évi 80 milliárd közpénzből, az ATV 1,9 milliárd forint privát forrásból gazdálkodik.
Most nézem, úgy 10 perce. Csupa sohasem látott ismeretlen. Volt egy időjárás jelentés, azaz kettő is, és egy ismeretlen pofa közlekedési információkat közölt az egyik hídról.
Ha ezek kommunikációs szakemberek, akkor megértem, hogy meg akarják szüntetni ezt a szakot...
Bár az MTVA úgy tervezte, hogy az új hírcsatorna nem követi a Duna TV korábbi gyakorlatát, és nem közvetíti hosszú órákon át a parlamenti ülést élő adásban, hétfőn délután mégis órák óta ezt teszi. Megkérdeztük, hogy a vasárnapi elsötétítéshez vezetőhöz hasonló bakisorozat állhat-e a háttérben. Válasz még nincs, de úgy tudjuk, hogy az új újságírók gyakorlatlansága miatt döntöttek így a vezetők.
Szándékosan változtatott tervein az MTVA, vagy csak egy újabb bakisorozat hatásait mérséklendő döntöttek úgy a hírcsatornává vált M1-nél, hogy a vasárnapihoz hasonló elsötítétítés helyett bekapcsolják élőben a parlamenti ülést? – ezt a kérdést tettük fel a közmédiának, miután az Origo felfedezte, hogy hétfőn délután órák óta egyenesben adják a parlamenti ülést, holott korábban nem erről volt szó.
Az ellenség már most is ott van Orbán Vezér közvetlen köreiben, akik nevetségessé teszik. A dizájnere, aki színes nyakkendőbe öltöztette a nemzeti ünnepen és a szövegírója, aki leplezetlenül kitalálta neki a pucsító testtartás dumát.
A tévéjükről nem is beszélve, a buzik imádják a lilát.
Szerintem inkább, az az oka, hogy külföldön a Dunát nézik legtöbben. (USA, Aus, Délamerika) Meg lehet, hoyg technikai okok is vannak, pl. műhold frekvencia bérlése au USa, AUS, stb kiszolgáló holdakon