Nocsak, ilyen is van, hogy te szkeptikus vagy valamilyen utepitessel kapcsolatban? :-)
(Ja jo, tenyleg. Ami Pesttol messze van, az valoszinuleg kidobott penz, mar emlekszem. ;-) Csak akkor tudnam, miert eroskodtel a Bcsaba-Debrecken 2x2 sav mellett, amire tenyleg semmi igeny...)
csak (feltételezem, hogy) itt a domborzat miatt nem volt lehetőség arra, hogy szép nagy ívben megnyomvonalkorrekciózzák, azért kuszálódik így össze a csp-i ágakkal...
A horvát brosúra szerint "2008 után" építik ki az A5 autópálya magyar határig tartó szakaszát. Erre mi azt mondhatjuk, hogy hivatalosan az M6 horvát határhoz vezető szakasz (Bóly- Ivándárda kb. 20 km) "2015 után" épül ki és valószínűleg mi is igazat mondunk.
Kivéve ha egy kétoldalú egyeztetés után a kettő közti időpont jön ki, de akkor viszont meg kell változtatni a magyar terveket, hogy előrehozzák ezt az utat.
Az M6 szerintem eleve nem egy rossz projekt, csak ki kell épülnie:
Egyszerre tehermentesíti a 6-os és az 51-es utat. Ha végig képül, akkor egy második lehetőség lesz Horvátország felé, így valamilyen szinten az M7 is tehermentesül. Kíváncsi lennék egy forgalmi adatra, hogy az első szakasz átadása előtt mennyi volt az 51-es és a 6-os összeforgalma, majd a különböző fázisokban hogy alakul a forgalom ezeken az utakon.
A horvátok nagyon nyomatják az A5-öt is (M6 folytatása BiH felé Eszék mellett)
mire mi megleszünk az M6-tal, ők simán kész lesznek azzal a síkvidéki 90km-rel...
ezekután lehet, hogy jelentősen felértékelődik ennek az útvonalnak a szerepe (a szlavónia, BiH felé kialakuló gazdasági kapcsolatok miatt), és tényleg szükség lesz az M6-ra???
(mert eddig elég szkeptikus voltam ezzel kapcsolatban...)
Amúgy ez a "nincs benzinkút" mítosz a Horvát pályákon onnan eredhet, hogy az átadás után tényleg nem voltak még nagyon kiépítve, de itthon nem így van? Akár az M5-ös, akár az M3-as, vagy az M7-es most, de az M6-os is ilyen volt, egyiknél sem voltak az átadásra készen a benzinkutak. Tehát ebben szerintem sincs semmi különös, hogy Horvátban sem voltak akkor megfelelő távolságban kutak az új pályákon. Tehát erre, meg a leállósávos dologra kár volt a médiának ráizmoznia, és ezzel hírdetni, hogy ott azért olcsóbb a pályépítés a hazaihoz képest.
köszönöm, javítom. hogy utálom, amikor valaminek nincs időm utánanézni. tuti, hogy akitől átvesszük, hagy benne két-három hibát (persze amikor magam írok, akkor néha én is, arról nem is beszélve, hogy néha a nifesek sem tudják, mennyi az annyi)
(lenyűgözőek ezek az első ránézésre áttekinthetetlen csp-ok...)
itt a probléma az, hogy a kapus rendszer által igényelt trombita kialakítás miatt volt szükség a bonyolításra, igen jelentős többletköltséget okozva...
Persze, hogy elsiettem, mert égett a ház. :-) Az A4 kivételével egyiken sem jártam soha, azzal meg ugye nem példálózhatok a leállósáv hiányát illetően, szal csak ezeket találtam. De legalább bennem is megdőlt a mítosz.
mindenesetre szégyengyalázat ez a bürokratikus szarakodás...
mellesleg, hamán kutakról van szó:
be lehetne vezetni azt a jó francia szokást, hogy a pályán a kutak előtt 5-10 km-re táblán tüntetik fel a következő, meg az azután következő 2-3 kút távolságát...