Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5937

Nagyon jók ezek a légi felvételek.

 

valami kisrepülőből készítették... néhány felvételen látszik a szárnya is ahogy bedönt.. asszem krka környékén csinált egy fordulót...

 

de kevés lehetett a nafta, mert nem ért el dugopoljéig, az utolsó 20-30 km-ről nincsenek fotók...

 

 

ilyesmit nálunk is csinálhatnának, nem lenne egetverő költség...

(a fotózást ingyé vállalom... :-)

mégcsak spéci webes keretrencer sem feltétlen szükséges, sima galériában is ki lehet rakni a képeket...

Előzmény: radio100jozsi (5933)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5936

A gödöllői elkerülő nincs benne az M31-es projecktben?

 

financiálisan nincs...

viszont annyiban kapcsolódik hozzá, hogy amiatt halasztódik...

(valami adminisztrációs-bürokratikus okosság révén...)

 

nem bonyhád, hanem bátaszék:

http://roads.extra.hu/road_plans/m6_bataszeki_alagutak_ekht_legifoto_132.jpg

http://roads.extra.hu/road_plans/m6_bataszeki_alagutak.jpg

 

 

szerintem jó, hogy áttervezik, mert elég luxus ekkora alagutakat építeni dombvidéken...

jó oda a bevágás is... csak ne vigyék messzire a földet, mert akkor az is drága leszen...

 

 

a bevágásbefedős is alagútnak számítható (cut and cover method)...

 

ferenciek ter? az inkább aluljáró... :-)

Előzmény: radio100jozsi (5934)
BA123 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5935
Én úgy tudom hogy jelenleg épp áttervezik az alagutakat, mert alagutakkal nem tartható a 2010-es átadás. Gondolom az alagutak helyett bevágás és magasabb völgyhidak lesznek, mert a nyomvonalon már nem nagyon van idő változtatni.
Előzmény: radio100jozsi (5934)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5934

A gödöllői elkerülő nincs benne az M31-es projecktben, mármint nem kapcsolódik hozzá?

 

Az M6-oson Bonyhádnál épülő 4 alagút, és 3 viaduktról vannak már tervek? Főleg az 1,3 km-es alagút érdekelne. A nagy hídépítésben azért ez az alagút egy nagy mérföldkő lesz, mert ilyenünk még nincs itthon (autópálya), ilyen hosszban sincs. Na meg közútban hány alagút is van?

1, Budai vár alatt

2, Pécs (az sem teljes értékűen alagút, mert a bevágst befették az út felett csak)

3, Bp, Ferenciek terei annak mondható?

 

 

Előzmény: Törölt nick (5928)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5933

Köszönöm a linket.

Nagyon jók ezek a légi felvételek.

 

Ha már képek, akkor ajánlanám az én oldalamat is, ami főleg hazai vasúti hidakkal foglalkozik, de van pár útbaejtett közúti híd is, na meg a vonat.vasutihid.hu cím alatt Szlovák hidak is vannak.

 

www.vasutihid.hu

 

 

Előzmény: Törölt nick (5902)
BoGar Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5932
"az M3, M7 új szakaszai konganak az ürességtől.."

Eleinte mindig így van ez. Tavaly télen mentem az M3-on Debrecenbe. (Akkor még nem volt M35), hát elég kevesen voltak rajta oda is, vissza is. (Szombaton) Azóta megnőtt a forgalma.
Előzmény: Törölt nick (5916)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5931
http://index.hu/politika/belfold/budapest/utdijbp31/
janoka419 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5930
Én azt a Közop előző egy-két változatában sem láttam.
Előzmény: Törölt nick (5928)
janoka419 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5929

a nagy avatás közepette szinte elsikkad a hír, amit két napja három miniszter mond folyamatosan, de minden érdemi részlet nélkül

 

Szétdobott a kormány 1000 milliárdot

http://index.hu/gazdasag/magyar/kzp070808/

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5928

A népszabin megjelent egy cikk, egy új közop listával....

 

A Gödöllő elkerülőt nem látom benne...

ez más programban lesz, vagy sikerül még tovább halogatni?

Előzmény: BA123 (5919)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5927

klassz... :-((

nem irigylem tokajt, meg a többi kis falut, amin a kamionok átdübörögnek...

 

kb. ezekről beszélek, amikor a kihasználatlan ap. és a semmi közötti arany középútról vakerálok...

Előzmény: janoka419 (5925)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5926

... úgyhogy akkor a highest kategóriában millau a vezető, mert én a Royal Gorge Bridge-re gondoltam, mint legmagasabbra (321m), de annak nincs közbenső alátámasztása, így nem indulhat a viaduct kategóriában... :-)

 

 

Az nem ér, aminek az alján elfolyik valami kis csermely?

 

Kőröshegynél is ott a séd-patak... :-)

Előzmény: Törölt nick (5924)
janoka419 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5925

nem tudom, nekem ezt mondták, akkor a terveket csináló Vátinál senki nem nyilatkozott, és hát egyébként is kikerült a közopból, így tárgytalanná vált 2014-ig

Előzmény: Törölt nick (5923)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5924

http://en.wikipedia.org/wiki/Viaduct

A viaduct is a bridge composed of several small spans.

Viaducts may span land or water.

 

Előzmény: attus germanicus (5921)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5923

értem...

énmeg erre gondoltam 38-as korrekcióként, ill. továbbépítésként:

 

 

vagyis az új nyomvonal 3-37 között ugyanaz, mint amit felvázoltál, de utána visszakötve a 38-ba...

mi értelme tiszavasvári felé elvinni?

Előzmény: janoka419 (5920)
janoka419 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5922
igen, ezért vagyok hajlamos viaduktnak definiálni
Előzmény: attus germanicus (5921)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5921

Otthon a kapubejáró előtt áthidaltuk a vízelvezető árkot. Magasság 25 cm, hossz 40 cm. Ez a legkisebb, amit ismerek.

 

Ezzel a példával csak a kérdés abszurd mivoltára kívántam rámutatni, szerintem a legkisebb egyszerűen értelmezhetetlen.

 

Amúgy meg definiáljuk a völgyhidat. Az nem ér, aminek az alján elfolyik valami kis csermely? Mert azért lássuk be, hogy Milaunál sem a folyót kellett áthidalni azzal a szimpatikus kis szerkezettel ami most ott húzódik.

Előzmény: janoka419 (5918)
janoka419 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5920

csak most láttam a kérdést. a 39-es a 3-as út felől érkező forgalomra lett volna megoldás: Encsnél indult volna, Szerencstől keletre, Mezőzombor térségében keresztezte volna a 37-est, szóval nyugat felől kerülte volna el Tokajt, Tarcalt, és valahol Tiszalök és Tiszavasvári között lett volna egy Tisza-hídja; ennyire emlékszem abból, amit tavasszal mondtak Tokajban róla

Előzmény: Törölt nick (5862)
BA123 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5919
A népszabin megjelent egy cikk, egy új közop listával. Nézegettem a listát, van egy tétel benne amit nem fogalmaztak meg rendesen, egész pontosan a 8-as út fejlesztése Ajka és Márkó közt. Nem tudjátok hogy ez mit jelent? Négysávosítás, vagy csak egy sima felújítás, 11,5 t tengelyterhelésre

http://www.nol.hu/cikk/459591/
janoka419 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5918

jah, a legnagyobbal kapcsolatos dilemmáimat én is elmondtam, azt mondták, kombinálva is jó, de ha találok leghosszabbat, legmagasabbat és legnagyobb fesztávolságút, az is.

A legkisebbnél, gondolom, a hosszúság lenne az elsődleges, de például az alacsonysági versenyben szerintem az éllovasok között lehetne a Zalalövő-Muraszombat vasútvonalon a Nagyrákos környékén lévő viadukt (de nem lesz, mert vasúti).

Előzmény: Törölt nick (5917)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5917

ez a "legnagyobb" nem igazán egzakt jellemző, mivel a "nagyság" 3 dolgot is jelenthet:

 

hosszúság, magasság, fesztáv...

 

külön-külön mindegyik kategóriában van a millaunál nagyobb...

 

viszont ha a hosszúságot a magassággal kombináljuk, és vagy simán a kettőt összeszorozva, vagy szofisztikáltabban a völgyszelvény és a hídpálya által bezárt területtel számolunk, akkor valszeg a millau viszi el a pálmát...

 

a "legkisebb" nem igazán értelmezhető, hisz nincs objektív alsóhatár a völgy méretére...

Előzmény: janoka419 (5915)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5916

Ha Pest-Pecs nem, akkor Csaba-Debrecken miert igen?

 

Nem ezt mondtam.

az M6-ra azt, hogy ráér később, a Bcsaba-Debrecenre meg azt, hogy kiemelt hálózati elemként kell kezelni, ha nincs nagy forgalmi igény, akkor csak 2x1 sávon...

 

 

jelentősen lehet növelni egy főút átlagsebességét településelkerülőkkel, kanyarodósávos csomópontokkal, szélesítéssel.

(meg a traktorok és egyéb szakadt csotrogányok letiltásával, akár egy párhuzamos mellékút építése árán...)

 

töredék összegből... (vagyha úgy tetszik: ua. összegből jóval nagyobb hosszon...) 

 

ezekkel az eszközökkel a 6osban még sok tartalék lett volna...

 

másrészt a prioritások:

JELENLEG van vagy 2-300km olyan nyomvonal, ahol jóval nagyobb kapacitás-hiány, mint a 6oson...

(ezek jól látszanak a KTIs forgalmi terhelési ábrákon, sajnos mindig le vannak maradva, így csak 3-4 évvel ezelőtti adatok láthatók rajtuk...)

http://www.kti.hu/downloads/trendek/uj/5-080__HU.jpg

 

aztán a horvátoktól is lehetne tanulni azügyben, hogy sokhelyen egyelőre elegendő lenne a félpálya...

(ha nem is 2x, de kb. 1,5x akkora hosszon lehetne építeni ua. pénzből...)

az M3, M7 új szakaszai konganak az ürességtől...

Előzmény: ghosty9 (5913)
janoka419 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5915
szakértők, segítsetek! kellene nekem a világ legnagyobb és legkisebb völgyhídja.  A legnagyobbra a gugli a Millaut dobja ki largest viaductként, de asszem, az valami folyó fölött ível át. a legkisebbre semmilyen érdemi találatot nem kaptam.
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5914
10-20 év azért durva lenne. A "sima" 2*2 sávos utakat nem tartom biztonságosnak (lásd 8-as), ha egy ap félpályája épül meg (lásd M0) az megoldás lenne, de az meg nem tudom, mennyivel lenne olcsóbb.

Abban igazad van, hogy van néhány jóval fontosabb projekt is, de ezt a térséget minél hamarabb be kell kapcsolni a gyorsforgalmi úthálózatba főleg ha építünk a Horvátország felé tartó turizmusra is.
Előzmény: Törölt nick (5910)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5913
Elmehetnenk ebbe az iranyba konnyeden (bagoly mondja, meg kulonbenis egyik fulem sos), de megis, inkabb valaszt varnek. Ha Pest-Pecs nem, akkor Csaba-Debrecken miert igen?
Előzmény: Törölt nick (5912)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5912

akkor gondolkozzál rajta...

bár 2lem, hogy rájössz, mert a fekete-fehér világképedbe egy összetettebb szempontrendszer nem nagyon passzol...

Előzmény: ghosty9 (5911)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5911
Nocsak, ilyen is van, hogy te szkeptikus vagy valamilyen utepitessel kapcsolatban? :-)

(Ja jo, tenyleg. Ami Pesttol messze van, az valoszinuleg kidobott penz, mar emlekszem. ;-) Csak akkor tudnam, miert eroskodtel a Bcsaba-Debrecken 2x2 sav mellett, amire tenyleg semmi igeny...)
Előzmény: Törölt nick (5904)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5910

hát én sem úgy gondoltam, hogy ELEVE rossz...

csak azt, hogy még ráérne 10-20 évet, ill. hogy van vagy 2-300km fontosabb útvonal...

 

a forgalmi adatokra én is kiváncsi lennék...

Előzmény: Rooger Preed (5907)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 5909

helyi mellékút(ak)...

csak (feltételezem, hogy) itt a domborzat miatt nem volt lehetőség arra, hogy szép nagy ívben megnyomvonalkorrekciózzák, azért kuszálódik így össze a csp-i ágakkal...

Előzmény: BoGar (5906)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5908

A horvát brosúra szerint "2008 után" építik ki az A5 autópálya magyar határig tartó szakaszát. Erre mi azt mondhatjuk, hogy hivatalosan az M6 horvát határhoz vezető szakasz (Bóly- Ivándárda kb. 20 km) "2015 után" épül ki és valószínűleg mi is igazat mondunk.

Kivéve ha egy kétoldalú egyeztetés után a kettő közti időpont jön ki, de akkor viszont meg kell változtatni a magyar terveket, hogy előrehozzák ezt az utat.

Előzmény: Törölt nick (5904)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!