Én úgy tudom hogy jelenleg épp áttervezik az alagutakat, mert alagutakkal nem tartható a 2010-es átadás. Gondolom az alagutak helyett bevágás és magasabb völgyhidak lesznek, mert a nyomvonalon már nem nagyon van idő változtatni.
A gödöllői elkerülő nincs benne az M31-es projecktben, mármint nem kapcsolódik hozzá?
Az M6-oson Bonyhádnál épülő 4 alagút, és 3 viaduktról vannak már tervek? Főleg az 1,3 km-es alagút érdekelne. A nagy hídépítésben azért ez az alagút egy nagy mérföldkő lesz, mert ilyenünk még nincs itthon (autópálya), ilyen hosszban sincs. Na meg közútban hány alagút is van?
1, Budai vár alatt
2, Pécs (az sem teljes értékűen alagút, mert a bevágst befették az út felett csak)
Ha már képek, akkor ajánlanám az én oldalamat is, ami főleg hazai vasúti hidakkal foglalkozik, de van pár útbaejtett közúti híd is, na meg a vonat.vasutihid.hu cím alatt Szlovák hidak is vannak.
Eleinte mindig így van ez. Tavaly télen mentem az M3-on Debrecenbe. (Akkor még nem volt M35), hát elég kevesen voltak rajta oda is, vissza is. (Szombaton) Azóta megnőtt a forgalma.
... úgyhogy akkor a highest kategóriában millau a vezető, mert én a Royal Gorge Bridge-re gondoltam, mint legmagasabbra (321m), de annak nincs közbenső alátámasztása, így nem indulhat a viaduct kategóriában... :-)
Az nem ér, aminek az alján elfolyik valami kis csermely?
nem tudom, nekem ezt mondták, akkor a terveket csináló Vátinál senki nem nyilatkozott, és hát egyébként is kikerült a közopból, így tárgytalanná vált 2014-ig
Otthon a kapubejáró előtt áthidaltuk a vízelvezető árkot. Magasság 25 cm, hossz 40 cm. Ez a legkisebb, amit ismerek.
Ezzel a példával csak a kérdés abszurd mivoltára kívántam rámutatni, szerintem a legkisebb egyszerűen értelmezhetetlen.
Amúgy meg definiáljuk a völgyhidat. Az nem ér, aminek az alján elfolyik valami kis csermely? Mert azért lássuk be, hogy Milaunál sem a folyót kellett áthidalni azzal a szimpatikus kis szerkezettel ami most ott húzódik.
csak most láttam a kérdést. a 39-es a 3-as út felől érkező forgalomra lett volna megoldás: Encsnél indult volna, Szerencstől keletre, Mezőzombor térségében keresztezte volna a 37-est, szóval nyugat felől kerülte volna el Tokajt, Tarcalt, és valahol Tiszalök és Tiszavasvári között lett volna egy Tisza-hídja; ennyire emlékszem abból, amit tavasszal mondtak Tokajban róla
A népszabin megjelent egy cikk, egy új közop listával. Nézegettem a listát, van egy tétel benne amit nem fogalmaztak meg rendesen, egész pontosan a 8-as út fejlesztése Ajka és Márkó közt. Nem tudjátok hogy ez mit jelent? Négysávosítás, vagy csak egy sima felújítás, 11,5 t tengelyterhelésre
jah, a legnagyobbal kapcsolatos dilemmáimat én is elmondtam, azt mondták, kombinálva is jó, de ha találok leghosszabbat, legmagasabbat és legnagyobb fesztávolságút, az is.
A legkisebbnél, gondolom, a hosszúság lenne az elsődleges, de például az alacsonysági versenyben szerintem az éllovasok között lehetne a Zalalövő-Muraszombat vasútvonalon a Nagyrákos környékén lévő viadukt (de nem lesz, mert vasúti).
ez a "legnagyobb" nem igazán egzakt jellemző, mivel a "nagyság" 3 dolgot is jelenthet:
hosszúság, magasság, fesztáv...
külön-külön mindegyik kategóriában van a millaunál nagyobb...
viszont ha a hosszúságot a magassággal kombináljuk, és vagy simán a kettőt összeszorozva, vagy szofisztikáltabban a völgyszelvény és a hídpálya által bezárt területtel számolunk, akkor valszeg a millau viszi el a pálmát...
a "legkisebb" nem igazán értelmezhető, hisz nincs objektív alsóhatár a völgy méretére...
Ha Pest-Pecs nem, akkor Csaba-Debrecken miert igen?
Nem ezt mondtam.
az M6-ra azt, hogy ráér később, a Bcsaba-Debrecenre meg azt, hogy kiemelt hálózati elemként kell kezelni, ha nincs nagy forgalmi igény, akkor csak 2x1 sávon...
jelentősen lehet növelni egy főút átlagsebességét településelkerülőkkel, kanyarodósávos csomópontokkal, szélesítéssel.
(meg a traktorok és egyéb szakadt csotrogányok letiltásával, akár egy párhuzamos mellékút építése árán...)
töredék összegből... (vagyha úgy tetszik: ua. összegből jóval nagyobb hosszon...)
ezekkel az eszközökkel a 6osban még sok tartalék lett volna...
másrészt a prioritások:
JELENLEG van vagy 2-300km olyan nyomvonal, ahol jóval nagyobb kapacitás-hiány, mint a 6oson...
(ezek jól látszanak a KTIs forgalmi terhelési ábrákon, sajnos mindig le vannak maradva, így csak 3-4 évvel ezelőtti adatok láthatók rajtuk...)
szakértők, segítsetek! kellene nekem a világ legnagyobb és legkisebb völgyhídja. A legnagyobbra a gugli a Millaut dobja ki largest viaductként, de asszem, az valami folyó fölött ível át. a legkisebbre semmilyen érdemi találatot nem kaptam.
10-20 év azért durva lenne. A "sima" 2*2 sávos utakat nem tartom biztonságosnak (lásd 8-as), ha egy ap félpályája épül meg (lásd M0) az megoldás lenne, de az meg nem tudom, mennyivel lenne olcsóbb.
Abban igazad van, hogy van néhány jóval fontosabb projekt is, de ezt a térséget minél hamarabb be kell kapcsolni a gyorsforgalmi úthálózatba főleg ha építünk a Horvátország felé tartó turizmusra is.
Elmehetnenk ebbe az iranyba konnyeden (bagoly mondja, meg kulonbenis egyik fulem sos), de megis, inkabb valaszt varnek. Ha Pest-Pecs nem, akkor Csaba-Debrecken miert igen?
Nocsak, ilyen is van, hogy te szkeptikus vagy valamilyen utepitessel kapcsolatban? :-)
(Ja jo, tenyleg. Ami Pesttol messze van, az valoszinuleg kidobott penz, mar emlekszem. ;-) Csak akkor tudnam, miert eroskodtel a Bcsaba-Debrecken 2x2 sav mellett, amire tenyleg semmi igeny...)
csak (feltételezem, hogy) itt a domborzat miatt nem volt lehetőség arra, hogy szép nagy ívben megnyomvonalkorrekciózzák, azért kuszálódik így össze a csp-i ágakkal...
A horvát brosúra szerint "2008 után" építik ki az A5 autópálya magyar határig tartó szakaszát. Erre mi azt mondhatjuk, hogy hivatalosan az M6 horvát határhoz vezető szakasz (Bóly- Ivándárda kb. 20 km) "2015 után" épül ki és valószínűleg mi is igazat mondunk.
Kivéve ha egy kétoldalú egyeztetés után a kettő közti időpont jön ki, de akkor viszont meg kell változtatni a magyar terveket, hogy előrehozzák ezt az utat.