Keresés

Részletes keresés

Audi80Avant Creative Commons License 2009.09.28 0 0 1325
igen jól. de te tuti nem férsz be oda! még Dzogcsen se! :-)
Előzmény: Endiman (1324)
Endiman Creative Commons License 2009.09.28 0 0 1324
vettem bazárban kemény 390ft-ért egy akai hx-2 decket. nincs szíj a lendkeréken, úgy néz ki ez az összes baja. hogy férek oda be? ha jól látom ki lehet emelni az egész kazetta mechanikát?
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.27 0 0 1323
Nekem csak az az egy pld volt, de tuti, hogy mind csinálta. Ez a konstrukcióból adódik.
Persze gyér mélyátvitelű rendszeren talán nem észlelhető. Vagy csak kevésbé zavaró.
Az is lehet, hogy a hangszedőtől is függ, mármint a rugalmasságtól(engedékenység) is függhet a huppogás mértéke.

Az átlag hangszedők úgy vannak kitalálva, hogy egy kar végére vannak szerelve. Ezen a gépen meg hiányzik a kar. Csak egy rövidke kis csonkra volt szerelve a hangszedő, és egy skálahúr vitte ide-oda az egészet.

Nem tudom. Nem volt kedvem szórakozni vele. Kiábrándultam belőle.
Előzmény: Robzie70 (1322)
Robzie70 Creative Commons License 2009.09.27 0 0 1322
Ez konstrukciós hiba volt vagy csak az a pld csinálta? Minden esetre érdekes probléma. Anno mikor még dolgoztam DJ uezt tapasztaltuk ha megfogtuk a lemezt vagy scratcheltünk, ezért a keverőkbe beépíttettünk egy mély frekis vágást.
Előzmény: Törölt nick (1320)
dzogcsen Creative Commons License 2009.09.27 0 0 1321
Mé nem? Ennyi gonoszság kell...:-)
Előzmény: Törölt nick (1320)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.27 0 0 1320
Nekem volt ilyen tangenciális karú Revox lemezjátszóm.
Amikor a hangszedőt mozgató motorocska megindult, hogy arrébb mozdítsa azt, a hangszóró membánja erősen kilengett a nagyon alacsony frekis rezgéstől .

Ellenségemnek sem kívánom azt a lemezjátszót.
Előzmény: TT Bahnen (1316)
Robzie70 Creative Commons License 2009.09.27 0 0 1319
...ill fordítva. :-D Időrendben nem stimmel. :-P
Előzmény: Robzie70 (1318)
Robzie70 Creative Commons License 2009.09.27 0 0 1318
Köszi. :-) Egyébként meg f@sz@ ez az index. Az én hszem után rakta be a tied. :-)
Előzmény: TT Bahnen (1316)
Robzie70 Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1317
Na igen. Gondolom a precízség mellett a tartósság is szempont, ahogy a szíjat elnézem. :-)
Előzmény: Audi80Avant (1315)
TT Bahnen Creative Commons License 2009.09.27 0 0 1316

1989-től, az AKAI kazettás gépei között , csak a drágább készülékekben volt DD hajtás. Pl. GX-75, GX-95. Ezekben a mechanika is jóval komolyabb volt, mint az utána piacra dobott, olcsóbb, szíjhajtásos GX-67, GX-69 magnókban. Nem lehetett olcsóbb a DD hajtás a szíjhajtásnál. Egy alacsony fordulatszámú DD motor sebességingadozását, nehezebb feladat 0,04-0,008% ingadozás között tartani, mint egy 2000-4000 ezres fordulatszámú motorról szíjjal meghajtani, a lendkereket, ahol többszörös lassító áttétel van. A motor sebesség ingadozását is csökkentjük a lassító áttétellel! 

 

A DD Double Capstan hajtásban, egy motor hajtja ékszíjjal, a kettő lendkereket. Tehát mindenképpen van egy lapos ékszíj, aminek az ára elenyésző. A csévélő orsóknál, olcsóbb elektronikus szabályozású nyomatékhatárolós motorokat, vagy kuplungokat használtak.

 

DD lemezjátszóknál, lehet, hogy a motor és a forgótányér közös hangtengelye miatt jobban átment a rezgés, mint a szíjhajtású gépeken. Szíjhajtásnál, idővel a szíj kopása miatt felrakódott gumiréteg okozhatott problémát, a motor ékszíjtárcsáján, mert "berezgett" tőle az ékszíj. (Bár ezt könnyen le lehetett tisztítani.)

 

A tangenciálkaros lemezjátszóknál is átvihette a hangszedő hajtása a hangszedőre a rezgést, plusz még kapott a tányérról is. Ez sem lehetett olcsó megoldás. Biztos, hogy magas műszaki felkészültség, és precíz gyártás kellett hozzá, hogy jól szóljon a lemezjátszó. (Ilyen pl. a REVOX B-795.)

Előzmény: Robzie70 (1313)
Audi80Avant Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1315
Egy stúdiómagnónál az elektronika a legkisebb tétel.
Egy példa : a csévélőmotorok árnyékoló burkolatának ára minimum a duplája a motorénak! Amúgy pedig a szíjhajtású modell is szabályozott ,tehát ott is van vezérlő elektronika.Hasonlítsd össze a drótok számát a motoron mondjuk a GX77esével. :-)
Előzmény: Robzie70 (1314)
Robzie70 Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1314
Persze biztos igazad van. De én nem csak a motort gondoltam hanem magát az egész vezérlést cakk-pakk. :-) Érdekes egyébként, hogy kaziban pont előnyként szokták DD-t emlegetni -lehet csak a kotzáknak :-D- míg esztergáknál nem éppen pozitívumként. Bár van aki szereti a DD-t és más nem is kellene neki és gondolom nem azértmert még nem hallott normális szíj hajtányt. :-)
Előzmény: Audi80Avant (1312)
Robzie70 Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1313
Aha értem. Akkor miért indult el a DD felé a fejlesztés? Egyszerű kísérletezés volt? Vagy egyzserűen csak több a megvalósításból eredő hátránya mint az előnye? Mondjuk én kazis gépeknél is azt látom, hogy volt egy DD korszak -maradjunk az AKAIknál, GX-6, GX-8- majd a kazisnál is visszatértek a szíjra. Ill fél megoldásokra.
Előzmény: dzogcsen (1311)
Audi80Avant Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1312
nem elképzelhetetlen. de ha megnézed a képet láthatod hogy ez nemépp hucudli hajtás. komolyan megmunkált minőségi anyagok köszörült speciális anyagú meghajtószíj ezek együtt plusz a német munkadíjak bőségesen kiadnak egy DD motort amit pikpakk 4 csavarral felfogatsz.
Előzmény: Robzie70 (1310)
dzogcsen Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1311
Nem hiszem, az áttételek, csapágyak, köszörűlt szíjak mind nem olcsó megoldás. A DD motorok mindenképpen olcsobbak ennél.
Előzmény: Robzie70 (1310)
Robzie70 Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1310
ezt nem vitatom, de mi a fogy árról beszélünk. Az elképzelhetetlen, hogy mondjuk DDvel még drágább lett volna? :-)
Előzmény: Audi80Avant (1300)
dzogcsen Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1309
Vagy az erősítők kapcsolási megoldásainak különbözősége miatt. Ez egy fekete lyuk.
Előzmény: newnikk (1308)
newnikk Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1308
Szerintem ez a korrekció miatt van. Az Uherek is valszeg ezért szólnak szebben, mint a tranyós ReVoxok. A Phono előerősítők között is nagyok a különbségek, hiába követik +- 0,5 dB-n belül a RIAA görbét.
Előzmény: Audi80Avant (1307)
Audi80Avant Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1307
ez csak 1 megérzés. nem bizonyított. főleg ha azt nézzük hogy a Studer gyártott fejet pontosan a Telefunken M15höz is. És az a fej is kiválóan működik.
Előzmény: pagrus (1304)
Audi80Avant Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1306
nem merev az! max öreg szíjat láttál. :-) a szíjaknál pont fordítva folyik az idő...
Előzmény: pagrus (1302)
Audi80Avant Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1305
1970-1981
Előzmény: newnikk (1301)
pagrus Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1304
Profiszabi szerint a fej miatt.
Előzmény: Audi80Avant (1289)
pagrus Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1303
gyorstekerés
Előzmény: pagrus (1302)
pagrus Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1302
Az egy nagyon merev szíjjkapcsolat, pont úgy viselkedik mint a DD, próbálj csak ki ilyen brutál szíjjal hajtani lemezjátszót :) A különbség az elfoglalt helyben van, a magasabb fordulatszámú motor kisebb azonos tehetlenséggel, és a szabályzás időállandóit másképp van módjuk összehangolni a mérnököknek, az alacsony fordulatú DD + gyortekerés komoly feladat, ennek a technikának az egyik csúcsa a Studer 807-ese.
Előzmény: Audi80Avant (1300)
newnikk Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1301

OFF

Telefunken M15. Ezt se sok sárkány fogadná el lakótársul. Mikor készülhetett?

ON

Előzmény: Audi80Avant (1300)
Audi80Avant Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1300
A Telefunken stúdiórészlege nem spórolt különösképp. Az M15 korának legdrágább nagyszériás stúdiómagnója volt.
Előzmény: Robzie70 (1297)
newnikk Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1299
Szerintem csak a '80-as években volt drágább a DD. Időközben a chipek filléres dolgok lettek, a szerkezetek (szubsasszi, felfüggesztés, stb.) meg drágultak.
Előzmény: Robzie70 (1297)
Robzie70 Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1298
Ez olyan mint egy régi 8mm-es vetítőgép. :-)
Előzmény: ***RS*** (1287)
Robzie70 Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1297
Az nem lehet, hogy anyagi dolgok miatt tértek vissza a DD-ről? Én úgy gondolom, hogy egy DD kialakítás költségesebb mint egy szíj hajtány. :-)
Előzmény: Audi80Avant (1293)
newnikk Creative Commons License 2009.09.26 0 0 1296
Ja, ja, később észrevettem. :-)
Előzmény: ***RS*** (1295)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!