A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Én azt nem értem mik ezek a dudorok oldalra? Merthogy az ember az ülőgumoin ül, amik elég közel vannak egymáshoz. Annak a résznek a rugalmassága számít igazán, ezek a fülek vajon mit adnak a komforthoz?
Az RT LC-n lévő ülés még határeset kinézetre, hogy ne hányjon az ember, azt még talán be is vállalnám, ha tényleg popómenyország ülni rajta, de a GS-é az fertelem :-)
Ez megint olyan amcsisan túltolt dolog. Mint a Goldwing is. Igaz, az japán, de főleg az amcsik adtak teret a kultúrájának.
Ezzel kérlek nem kell sehova raknod a fenekedet kanyarban :-) Csak ott ülsz :-) De ha vennél ilyet az összes motorodra, akkor már csak egy tévét kell rakj a garázsba, oszt jöhetnek a haverok meccset nézni fotelból :-)
Nekem bejön a Triple Black ülése. Ez puha, de jó felfekvést ad, viszont kicsit lehetne "progresszívebb" a szivacs, mert bukkanóknál teljesen összenyomódik és a hátsó műanyag odaver a farkcsontomnak. Illetve olykor genitális zsibbadást okoz.
Az RT-men valami szuper pihipuha Baehr vagy milyen ülésátalakítás volt, de a barátom Paneuropeanját is zseniálisan megcsinálták Sellyén.
Csak van rossz tapasztalatom is, mert a Tommot úgy elkúrta anno a hayabusa ülését, hogy még a fakírok is sápítoztak volna. Másodjára sem sikerült nekik jobbat csinálni, mint a gyári.
Hát egy rondát még el, de akkor az legyen jó is. Nem nagyon tudom összerakni, hogy ebben mit csinál az ember, ha arrébb kellene rakni a fenekét egy kanyarban.
A múltvasárnap hoztunk haza több mint 200 km-ről lábon egy BMW G650 XChallenge-t, néhány 10 km után visszaülve a gyári GS ülésébe maga volt a mennyország.
Olvasgatom a facebook BMW bejegyzéseket. RT fórumon panaszkodott valaki, hogy szörnyű kényelmetlen az RT gyári ülése. Erre többen egybehangzóan a Russel Day Long ülést javasolták. Még sosem hallottam róla, de esküsznek rá sokan, hogy valami isteni. Rákerestem...mit mondjak, érdekes... lehet, hogy bszi kényelmes, de nagyon nem illik bele a motor összképébe :-)
Hát...az 55 fok az nagyon durva közúton. Nem durván jó, hanem durván felelőtlen.
A Duke-on nem volt dőlésérzékelő, így nem tudom mekkorákat döntöttem vele, de volt, hogy kiülés nélkül leért a térdem, meg volt, hogy leérintettem a leömlőt is. De mindezt zárt pályán, pályagumival!!! Közúton a GS-nél még nem nagyon emlékszem 45 foknál többre, de jellemzően max 35-38 fok a dőlés, tökéletesen ideális kanyarokban.
50-55 foknál már nincs korrekciós lehetőség, kis hiba, kis por, egy apró kavics, egy bitumenkukac és paff, már földön is vagy.
Csatlakozva Zöldi egyház tanaihoz, aki a határait feszegetni kívánja, menjen pályára. Utána közúton már nem kívánja a "sedertetést".
Én is az "érjünk haza" elvet vallom, van két pici fiam. Meg már elég volt a fájdalmas felgyógyulásokból, még mindig nem az igazi a jobb karom 1.5 év után.
Sajnos a naked 2 személyes teszt nem hozta meg az eredményt, így zöld_I nek lett igaza, tényleg más 2 személlyel, visszasírom a plexit, és a párom is ezt mondta. Megállapítom, hogy a Gs-ből nem igazán lehet ilyet varázsolni, de nem is kell, hiszen van ilyen boxer.
A másik megállapításom, hogy az 1250 Gs már-már egy steril motor, olyan jó. Még adok neki egy esélyt az Alpokban, mert 2 személlyel nem rossz, de az R 850 R visszaadta az érzést, hogy milyen is egy boxer, a száraz kuplungjával, nem tökéletes váltóval és iszonyú motorfékkel.
Ezt én sem tudom, és nem is értem. Sem azt, hogy mi okozta a nyomást, sem azt, hogy a nyomás mit okozott? Elvileg kicsit mindig nyitva kéne legyen a nyomástól és kicsit csúszni, vagy valami ilyesmi, ezzel szemben mintha nem nyitott volna kis rendesen, úgy éreztem. Amit tudok, hogy jobb lett nyomás nélkül és amit reprodukálni tudok, hogy középsztenderen amikor behúzott kuplunggal üresből egyesbe teszem, akkor nem forgatja, illetve néha egy kicsit, azután megáll. Korábban tízből tízszer erősen forgatta. Igazából elengedtem már ezt a motort, túl sok időt töltöttem egy ilyen hülyeséggel. Az a lényeg, hogy jobb lett, szerelő szerint hibátlan, nyugodt szívvel adom el.
Hát tényleg nem vagy. Most voltam kint egy sráccal (F750 GS), aki a kinti szerpentinek valamelyike után mondta, hogy csúcsot döntött 55 fokkal.. (de azért ebben benne van az is, hogy több kanyar is be volt döntve rendesen.)
De mi csinálta a nyomást?! Csak én nem értem? Ha az a kuplung volt, akkor az állandóan kiemelt állapotban volt, az összeszerelés sem lehetett egyszerű egy előfeszített állapotban..
Ha levegős volt akkor értem, de ha nem volt levegős, akkor számomra ez nagyon fura..
Nem tudom, hogy milyen "szar" a 13-16 ig, mert nekem sok ismerősnek van és egyáltalán nem panaszkodnak, nem számolja a fogakat, nem recseg, az enyém szintén 17-es, nagyon szeretem, teljesen idegenül hangzottak a problémáid, de talán most megoldódnak.
Kb. 3000 km-t mentem már az "új" mocival, de ma élveztem először igazán. Merthogy jobb lett a váltó. :) Kifejtés:
Gondoltam elviszem egy nem BMW szerelőhöz kuplungfolyadékot cserélni. Ha levegős talán okozhat ilyesmi tünetet. Olcsó, ennyit megér. Szerelő nem igazán akarta elvállalni, azt javasolta, hogy vigyem vissza a BMW kereskedőhöz, nekik kell megjavítani. Mondtam neki, hogy bénák, drágák és lassúak, nem szeretnék rájuk várni újra. Csak cserélje ki a folyadékot, ez csak egy próba, nincs semmi felelőssége, ha jobb lesz örülök, ha nem, nem fogok neki panaszkodni. Ne törődjönm semmivel, csak cserélje ki. Kötélnek állt, tegnap leadtam neki a motort. Ma hívott, hogy mehetek a motorért, vigyem el lemosni, próbáljam ki és jelentkezzek, hogy jobb lett-e?
Kérdeztem mi történt, miért kell lemosnom? Válasz: amikor elkezdte kitekerni a folyadéktartály tetejét rögzítő csavarokat, egyszer csak elkezdett kispriccelni a folyadék nagy nyomással, ment mindenhová. Utána kicserélte, nem volt levegős, visszarakta a tetejét, lelocsolta vízzel, meg valami tisztítóval, de azért le kell mosni.
Elvittem kipróbálni, jobb lett, de nem tökéletes, a próbált 1250-esek jobbak voltak egy fokkal, a Tiger és a DOHC sokkal. Visszavittem neki, kértem hogy menjen vele egy kört, mert nem tudom, hogy én vagyok túl "igényes" vagy még mindig nem az igazi? Kipróbálta, és azt mondta, hogy ez ilyen. Nem lehet a három hengeres láncos Triumph-hos, sem az egy száraztárcsás DOHC-hez hasonlítani. A csattanás a kardán, nem a váltó. A két nagy henger, a nagy nyomaték és a kardán miatt ilyen. Kicsit mindig javítanak rajta. A 2013 és 2016 közötti szar volt, a 2017-es réncfellvart már jobb lett (ez az enyém) és az 1250-es még jobb, de az sem mérhető a Triumph-hoz. És a gyorsváltó is kelletlen az összesen.
Úgy fogom fel, hogy ha ez az ára a nagy nyomatéknak, alacsony súlypontnak és a gondozásmentes kardánnak, akkor megéri.
Az persze soha nem fog kiderülni, hogy tényleg kopott volt a kuplung, és csere után lett nagy a nyomás a rendszerben, mert betették az új, vastagabb tárcsákat, de nem csökkentették a folyadékmennyiséget, (ahogy fékbetétcsere után kell) és az újjal azért volt nemjó? Vagy nem is volt kopott, csak a nagy nyomás miatt volt rossz, és feleslegesen cserélték ki? A végeredmény szempontjából mindegy, lemostam, csili-vili újra, a váltója is jó, amennyire elvárható, várja az új gazdáját. Most már nyugodt szívvel adom el, de addig is szívesen motorozom még vele még párat.
Nagyon jól éreztük magunkat Mariazell környékén múlt hétvégén és úgy tűnik lesz négy napunk jövő szombattól keddig. Erősen gondkozunk, hogy ki kéne menni megint. Gondoltam kicsi Mariazell környéki kavarásra, Grossglockner, Nockalmstrasse, Malta víztározó. Mit tudnátok még javallani a környéken?
Láttam egy fekete alapmotorból faragott GS-t M design csíkozással megbolondítva. Nagyon tetszett. Ha lehetne a három M design alapszínből ilyen fóliát venni, télen eljátszogatnék vele. Persze a legtöbb ilyen kísérlet izléstelen eredményt hoz, de akkor le lehet tépni és kész :-)
Láttam tavaly Kalte Kuchlnél egy olyat, ami fődíjas lehetne az ocsmánysági versenyen :-)
Ha emlékeim nem csalnak, akkor erre elasztikus hosszbordás szíj kell!
"4 PK 592 = 4 borda, 592 mm. Egyes ritka esetekben ez az öv nem vonatkozik a korai gyártású kettős szikrás modellekre. Javasoljuk, hogy rendelés előtt nézze meg a modellhez tartozó régi övet (4 PK 592) vagy PN."
Én autófóliával csináltam , ami sokkal jobban alakítható a dekor , és a védő fóliánál is . Persze annál is vannak módszerek , amiket kell alkalmazni hogy jó legyen . Vagy legalább elfogadható ... Az autófóliát simán vissza lehet tépni , akár többször is , és nem kell alá víz .
Az a nagy előnye a nem magasítottnak, hogy befér az összes parkolóba, a lakókocsik miatt pl a franciáknál, a tengerparti parkolók nagy része magasság határolt. Ja és kevesebbet is fogyaszt!
Ford Transit, nem magasított! A régibe is befért (2003-as), az újból hosszított van, 3 személyes tgk. Vittem vele az összes Gs szériát, sőt az Rt-t is. Ha bringákat nem viszünk, akkor egy kisebb gs is befér, a nagy mellé.
Plexi ügyben köszönöm a reagálásokat! Mindig tanul az ember :-)
Annyi jutott még eszembe, hogy nagyon panaszkodtam, hogy alám fűt a Gs. A két kiegészítő oldal plexim a bűnös, eddig ezzel a kombóval még nem voltam melegben, az nem engedte a rendes áramlást. Persze hidegben, ez ezek szerint, fűtésnek tekinthető.