Ki is lehet kapcsolni. Amúgy megfogja, mert külön tudja fékezni a kerekeket. Én az OFF kocsiban azt szeretem benne, hogy kipörgéskor is külön fékez, így EDS-ként működik.
Valaki azt mondta Vectra c 1.9-s,hogy mióta esp- s autója van nem tud szórakozni a friss havas úton a kézifékkel,parkolókban mert nem tudja,lehet megforgani mert korrigál.
Erősebb vagy nedves úton való gázadásnál mondjuk másodikban,kiteszi a csúszkáló autós piktogramot, kipörög a kerék ( egy ideig biztos) a fordulat meg a magasságokban.
Álló helyzetből próbálj egy kövér gázzal indulni. Ha be van kapcsolva és működik akkor közbe kellene avatkoznia és nem hagyni hogy kipörögjenek a kerekek. Ha nem működik akkor elvileg gyújtásnál már traction malfunction error jelentkezik.
Már pontosan nem emlékszem, de a kostrukció miatt a BMW-k vannak ennek kitéve. Itt az a jellemző hiba, h az állító rész megy tönkre, s nem működik a nyitás-zárás. Elméletileg csak cserével orvosolható, de láttam már hozzá u.gy. felújító szettet ebayen.
Igy a"swirl flap" megnevezes altal talaltam egy jo videot amin tisztan latszik, h a flap (szerintem fem) az egy fem tengelyen van egy specialisan preselt, vagott kikepzessel a tengelyen. Igy talan leszakadas es karokozas eselye a motorban keves... a video egy egyszeru modjat be is mutatja a "ledugozasnak" a video : "Remove Swirl valve Saab TTid motor " cimen van fent a jutubon. Koszonom az infot
Igy azert elgondolkodtato h vigyem-e ca:180.000ft ert cserere
A Z19DTH-DTR swirl flap-ekről nem volt ez idáig hallható hogy bedarálta volna a motor, de akár még ez is lehet ha sokáig nem nyúlnak hozzá és hagyják tovább romlani a helyzetet. Az A20DTH-nál ez már előfordulhatott, majd elkezdték alkalmazni a BMW által használt fém, pont hegesztett szelepeket. Utóbbinál ez a BMW-nél ha leszakadásra és beszívásra került akkor talicskában lehetett eltolni a motort.
9.3 2008 1.9 ttid 180L amiben 162000km van. Allapot felmeres es az eloelet ( 1 tulaj, szervizkonyv, szamlak, cserelt alkatreszek stb) alapjan jo a gep. Viszont a szerviz ajanlott egy szivosor cseret. Ennek mar a muanyag kivitel van Z19DTR motor. Amit sajnos a szivosorfelujitas nem tud felujitani s ledugozast pedig a szerviz nem ajanlotta... A kerdesem az lenne, h volt e ezzel kapcs valakinek tapasztalata? Valoban leszakadhatnak ennyi km korul a pillango szelepek amik "rumlit" csinalhatnak a hengerben es a turboban is?
A 8 évesnek, az újnak sem fog "emelkedni" az értéke, ez van. Akármennyit költesz egy autóra, az általános piaci helyzet az, hogy senki nem hajlandó megfizetni a karbantartások töredék értékét sem, rosszabb esetben el sem hiszi, hogy az autóra kora ellenére rá lett költve egy valag pénz. Én ezért nem adom el a Saabot, pedig abba is belement kis híján a vételár fele, ami nem volt magas. Egyszerűen tudom, hogy most egy darabig nem nagyon kell hozzányúlni/nagyobbat javítani. Láttam emelőn, 14 éves és egy pötty rozsda sincs rajta, a szabadban áll évek óta.
A 8 éves és a 12 éves autók között sokkal kisebb a különbség, mint amit a vételár bazi nagy különbsége indokolna. Ugyanabból egy 7 éves közel kétszer annyiba kerül és egyáltalán nincs rá garancia, hogy rendesen karban volt tartva. Tudom, volt 7 éves használt autó is meg 21 éves koráig használt is. Volt, amikor jobban jártam a 21 évessel.
A másik meg, hogy mindenkinek tudnia kell, mit vár egy autótól. Ha sokat jár vele, hajrá, vegyen újat vagy 2-3-5 éveset. Ha keveset mint én, hiába tehetné meg, hogy vesz egy újat akár, nem biztos, megéri az utcán milliókat tárolni a galamboknak meg az ajtót rányitó, nekikoccanó autóstársaknak. Ha van garázs, vagy beálló, megint más helyzet van. Annyiféle élethelyzet van, amibe nem látunk bele, lehet hogy simán megéri valakinek a sok pénzt inkább az ismert autóba önteni.
Az lehet, ha a javítást még ki tudom fizetni, de egy jelentősen fiatalabb/kevesebbet futott autó vásárlását már nem.
És akkor miért nem vettél a 12 éves helyett egy jóval fiatalabb, kevesebbet futott 8 évest, a "gazd.totálkáros" -ért amit kifizettél + a másfél misi pont elég lett volna rá.
A 12 évesre bármennyit költhetsz, a piaci értéke jelentősen nem fog emelkedni. Sarkosan fogalmazva: majdnem hogy kútba dobált pénz
Nyilvánvalóan gazdaságtalan, de bizonyos esetekben mégis lehet racionális. Az lehet, ha a javítást még ki tudom fizetni, de egy jelentősen fiatalabb/kevesebbet futott autó vásárlását már nem.
Az Accord földönjáró piaci értéke nem több, mint 1,2.....1,3 MFt. 12 éves.
A felsorolt vezérműszett, + munkadíja + új nagynyomású szivattyú ára már eleve 1,1 MFt körül van.
Vedd hozzá a turbót, ami néhány hónapon belül aktuális lesz, saccperkábé 400e. Annyi mint annyi durván 1,5 MFt, jóval több mint a kocsi értéke.
Ha úgy tetszik: gazdaságtalan a javítás, de ha a gazdasági totálkár jelzőt használjuk, egyre megy, a helyzetet jól tükrözi. A kocsi helyreállítása / szakszerű javítása messze meghaladja az ésszerű ráfordítás határát.
Annyiban rágódnék rajta, hogy a gazdasági totálkár, mint biztosítási fogalom egy magánember logikája mentén kevésbé értelmezhető. Ha konkrétan az Accordot nézem, amennyiben a tulajdonos rákölti a millió körüli összeget, lesz egy olyan, már a tulajdonában lévő autója, aminek ismeri az előéletét és vadonatúj alkatrészek vannak benne sokszázezer forint értékben. Ennek a használati értéke azért nem ugyanaz, mintha présbe adná és kukázna a használt piacról egy teljesen bizonytalan másikat, főleg ha esetleg nincs pénze sokkal fiatalabbat venni.